abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04

    12.8.2021 09:24 sten_f
    vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Přečteno: 979×

    Zdravim vas damy a panove,

    mate pls. nekdo zkusenost s vymenou HW, deska, ram, cpu AMD za intel Xeon na "zivem" systemu bez nutnosti reinstalace?

    Mam nainstalovan ubuntu 20.04 s zfs a virtualizacema a chci vymenit HW.

    Pojede to?

    Dekuji za zkusenosti a nazory.

    Odpovědi

    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 12.8.2021 09:49 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    V rámci jedné platformy to nebývá problém. Ale u změny platformy mohou nějaké problémy nastat. Já bych si udělal zrcadlo disku a někde vedle na stole si to vyzkoušel. Lepší, než být potom nemile překvapen.
    12.8.2021 11:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Zásadní otázka není, jestli to půjde, ale proč chcete dělat takovou ptákovinu. (Jako měnit AMD za Intel v době, kdy hardware od AMD poráží Intel snad ve všech aspektech kromě marketingových svinstev typu "prémiová" maximální kapacita pamětí.)

    Nicméně moje zkušenosti jsou takové, že vyměnit nainstalovaný Linux do jakéhokoliv jiného podporovaného hardwaru je bezproblémová operace. Teda samozřejmě kromě drobností, se kterými se musíte vypořádat z principu, jako že se například přejmenují síťovky.

    Jediné, na co je potřeba dát si pozor, jsou disky, pokud nemáte stejný hardware - konkrétně pokud např. v tom původním stroji je nějaký hardwarový RAID, zatímco v tom novém ne. Ale hádám, že ZFS s hardwarovým RAIDem asi neprovozujete.
    Quando omni flunkus moritati
    12.8.2021 12:07 sten_f
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04

    Diky za reakci.

    Potrebuju ECC, vykonove mi xeon 2136 bohate staci a cenove je to stejne.

    12.8.2021 22:42 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Nevím co to máš za AMD, ale u nějakých novějších se tady na fóru řešilo, že AMD umí ECC, akorát to oficiálně neuvádí.
    Max avatar 13.8.2021 09:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Některé desky umí ECC v tom smyslu, že je sežerou a funguješ. Zda fungují i všechny ECC fce včetně notifikací o chybách, to fakt nevím. Osobně bych do toho nešel.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    13.8.2021 11:16 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    V této diskuzi na to přišla řeč.

    Na firemním serveru bych do toho taky nešel, ale pokud to má být jen na takovéto domácí žvýkání a v nějaké recenzi bude uvedené, že kombinace určité MB a ECC RAM fungují spolehlivě, tak není důvod ušetřit nějakou tu kačku.
    13.8.2021 14:34 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Predevsim je naprostej nesmysl, do neceho takovyho ECC davat. Pokud to neumi reportovat a pripadne nejak reagovat, je to zcela khovnu.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    13.8.2021 15:23 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Ale to nevíme jestli to neumí reportovat a reagovat. Původní myšlenka byla, že AMD pouze ECC oficiálně nepodporuje v běžném segmentu, ale jinak je ECC funkční. Když tak se proklikni na ten článek v tom odkazu třeba tam zjistíš víc.
    Petr Fiedler avatar 14.8.2021 00:04 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Příloha:

    Já teď mám:

    • MB ASRock B550 Steel Legend
    • CPU AMD Ryzen 7 5800X
    • RAM 2x Kingston KSM26ED8/16ME ECC

    Na stránkách ASRocku u mojí MB ve specifikaci v sekci "Memory" uvádí:
    "AMD Ryzen series CPUs (Vermeer) support DDR4 4733+(OC) / 4666(OC) / 4600(OC) / 4533(OC) / 4466(OC) / 4400(OC) / 4333(OC) / 4266(OC) / 4200(OC) / 4133(OC) / 4000(OC) / 3866(OC) / 3800(OC) / 3733(OC) / 3600(OC) / 3466(OC) / 3200 / 2933 / 2667 / 2400 / 2133 ECC & non-ECC, un-buffered memory*".

    V "Memory QVL (Vermeer)" uvádějí, že mimo jiné podporuje:
    "DDR4 Kingston 2666MHz 16GB KSM26ED8/16ME (ECC)".

    Když jsem na netu hledal, jak poznám, že mi ECC RAM neběží v režimu NON ECC, tak jsem vždy našel, že by to měl ukazovat Memtest86+. Tak jsem jej pustil a ukazuje mi, že ECC je zapnuto viz. příloha.

    14.8.2021 09:17 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Bylo by skvělé kdyby Max nebo J navrhli nějaký test jak zjistit zda fungují i všechny ECC fce včetně notifikací o chybách. Hodně by mne zajímalo (předpokládám, že tebe taky) jestli v této "levné" (dektopové) konfiguraci je to opravdu plnohodnotné ECC nebo zda tomu něco chybí a je to jen ECC placebo.
    Petr Fiedler avatar 14.8.2021 12:01 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04

    Ano, bylo by to skvělé a taky by mě to zajímalo.

    BTW: Andrejovi ten report funguje.

    Max avatar 14.8.2021 15:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    V jednom threadu na redditu jsem četl, že to týpek na AMD platformě testoval tak, že paměti přetaktoval a pak koukal, zda bude docházet ke korekcím chyb, co vznikaly tím přetaktováním.
    Kromě tedy ukázky z memtestu, že je ECC aktivní, to ještě testovali takto.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 14.8.2021 15:19 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Tady je jeden z těch článků, na které jsem narazil včetně popisu, jak to ověřit.
    Guide: How to confirm unbuffered / unregistered ECC RAM is working on Ryzen.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Petr Fiedler avatar 14.8.2021 16:32 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04

    Super. Jak bude čas, tak to zkusím. Ten návod je už 3 roky starý, tak snad bude funkční.

    Petr Fiedler avatar 15.8.2021 02:49 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Test funčnosti ECC

    Tak jsem se pustil do toho Maxem odkázeného postupu. Autor v něm jako příklad uvádí, že když máš RAM, která pracuje na 2400MHz, tak jí máš přetaktovat např. na 3200MHz a pokud ti OS z LiveUSB nenabootuje, tak máš jít třeba na 3000MHz a když se ti povede nabootovat, tak pak pokračovat dále viz. ten postup. Moje RAM pracuje na 2666MHz, takže jsem jí přetaktoval na 3600MHz a v pohodě nabootoval Live. Bál jsem se pak ještě přidat, protože s přetaktováváním nemám vůbec žádné zkušenosti a nechtěl jsem si paměti nějak poškodit. Každopádně z 2666MHz na 3600MHz mi přišlo dost. Vypnul jsem swap soubor, nainstaloval memtester a edac-utils a spustil test.

    mint@mint:~$ sudo memtester 28G
    memtester version 4.3.0 (64-bit)
    Copyright (C) 2001-2012 Charles Cazabon.
    Licensed under the GNU General Public License version 2 (only).
    
    pagesize is 4096
    pagesizemask is 0xfffffffffffff000
    want 28672MB (30064771072 bytes)
    got  28672MB (30064771072 bytes), trying mlock ...locked.
    Loop 1:
      Stuck Address       : testok         
      Random Value        : ok
      Compare XOR         : ok
      Compare SUB         : ok
      Compare MUL         : ok
      Compare DIV         : ok
      Compare OR          : ok
      Compare AND         : ok
      Sequential Increment: ok
      Solid Bits          : ok         
      Block Sequential    : ok         
      Checkerboard        : ok         
      Bit Spread          : ok         
      Bit Flip            : ok         
      Walking Ones        : ok         
      Walking Zeroes      : ok         
      8-bit Writes        : ok
      16-bit Writes       : ok

    Tohle jelo asi 2 hodiny. Nejdéle z toho jel test na "Bit Flip", asi 40 minut a podle testu OK. Po dokončení testu se spustilo druhé kolo, takže to jsem stornoval.

    Loop 2:
      Stuck Address       : testing   7^C
    mint@mint:~$ edac-util --v
    edac-util: Error: No memory controller data found.

    Bohužel ten druhý příkaz mi ale nic kloudného nevrátil. Myslím ale, že ECC by fungovat mělo. RAM jsem přetaktoval skoro na 4GHz a "Bit Flip ok". Pro test jsem použil Linux Mint 20.2 s jádrem 5.4. Raději bych aktuální jádro, ale neměl jsem to jak udělat.

    Jeslti máš (nebo někdo) nějaký nápad jak se dostat k tomu výpisu, tak to klidně ještě zkusím. Klidně i s více přetaktovanou RAM, pokud mě někdo ujistí, že jí nezničím.

    15.8.2021 10:53 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC
    U toho druhého příkazu mají překlep (chybí "s"). Správně má být edac-utils --v
    Petr Fiedler avatar 15.8.2021 12:31 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC

    Nemají tam překlep. Při instalaci píšeš "edac-utils" a při aplikaci "edac-util". Nebyl jsem si tím ale jistý úplně a tak jsem to zkusil ještě jednou. Všechny fans jsem pustil naplno, u RAM jsem zvedl takt na 4000MHz a Live jsem v pohodě nabootoval. Test jsem ale do konce běžet nenechal, protože "edac-util --v" mi vracelo stejnou chybu jako včera. Ze zvědavosti jsem zkusil "inxi -m" a bylo vidět, že RAM moduly mají takt 4000MHz. Proč ale nefunguje "edac-util --v" nechápu. Třeba někdo něco poradí.

    Petr Fiedler avatar 15.8.2021 12:40 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC

    Ještě mě něco napadlo. Když pustíš "sudo memtester 28G", tak to pak píše "try mlock ..." "locked". Možná "mlock" znamená memory lock. Takže to nějak uzamče tu RAM a pak k tomu edac-util nemá přístup. Když jsem to včera při druhém kole stornoval, tak se možná ta RAM neodemkla. A dnes jsem to zkusil během testu, kdy je zamknutá, takže edac-util zase možná neměl přístup. Zkusím to pustit ještě jednou s parametrem "1" pro [loop] a po dokončení to možná už přístupné bude. Jdu na to. Pak napíšu.

    15.8.2021 12:47 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC
    Omlouvám se za mystifikaci s překlepem, na první pohled to tak vypadalo. Mrkni na článek kde používají taky EDAC. Je tam "# edac-util -v" takže je asi nutné to spustit jako root nebo se sudo.
    Petr Fiedler avatar 15.8.2021 22:51 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC

    Tak to bylo tím jádrem. Stáhl jsem ten Mint Edge s jádrem 5.11.*, který odkazoval Radek a tam už edac-util fungovalo. Jenomže 4000MHz bylo pořád stabilní a k žádným chybám nedocházelo a tak jsem si hrál s takty, až mi přestal fungovat pc. Jdu položit dotaz co s tím?

    15.8.2021 13:44 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC
    Vypadá to, že otestovat ECC není tak triviální. Tady jsem našel článek když to testovali na Windows 10 a verdikt je, že single-bit chyby to dokázalo opravovat, ale two-bit chybu už ani ECC opravit neumí a celý systém by se měl zastavit, aby nedošlo k poškození dat, což se ale nestalo a systém běžel dál:
    HOWEVER, things are not quite perfect. On that last line you will notice “1 UE”. That is an uncorrected error (UE), otherwise known as a two-bit error or a hard error. Two-bit errors cannot be corrected by ECC memory. What is supposed to happen when they occur is that they should be detected, logged and ideally the system should be immediately halted. These are considered fatal errors and they can easily cause data corruption if the system is not quickly halted and/or rebooted. Regrettably, only 2 of the 3 steps happened. The hard error was detected and it was logged, but the system kept running. The only reason that it’s the last line on that image is because we immediately took a screenshot just in case the system would halt, but that never happened.
    Možná, že Linux by se u two-bit chyby zastavil, těžko říct.
    15.8.2021 14:00 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC
    ...aha, jak sem se do toho začetl, tak ten citovaný anglický odstaveček se týká Linux a až potom píší jak je to na Windows 10.
    Petr Fiedler avatar 15.8.2021 16:07 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC

    Tak jsem přetaktoval RAM na 4000MHz, pustil ten test a u testu na bit flips systém spadl. Nemyslím si, že by to bylo two-bit chybou, protože kdyby se systém korektně vypnul, tak by to zůstalo viset na hlášce "~ Vyjmětě prosím instalační médium a stiskněte ENTER". Takže si myslím, že 4000MHz už prostě bylo moc. Tak jsem to přenastavil na 3600MHz, pustil test znovu a tentokrát dojel do konce. Po zadání "sudo edac-util -v" jsem ale dostal stejnou chybu, jako včera. MOŽNÁ ještě zkusím nějaké distro s novějším jádrem, než 5.4.0-*. Moc se mi ale nechce ty RAMky takhle trápit. Uvidím.

    k3dAR avatar 15.8.2021 18:15 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC
    Mint ma (se Cinnamon) variantu Edge ktera ma cerstvejsi (aktualne 5.11) jadro...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Petr Fiedler avatar 15.8.2021 18:57 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC

    Dobře, ještě to zkusím, i když už jsem nechtěl, protože teď jsem to zkoušel z Ubuntu 21.04 a tam mi edac-utils nešlo nainstalovat ani z terminálu, ani deb balík. Přitom byl pro Ubuntu 21.04, ale jádro hlásilo nějaký problém (už nevím jaký).

    Díky

    16.8.2021 09:49 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC
    System kterej umi ECC ti predevsim bude reportovat v BIOSu ze to umi, a tamtez najdes informace o pripadnych chybach. A ty informace jsou typu "nastala opravitelna/neopravitelna chyba ECC" typicky by ses tam mel i dozvedet na kterym modulu, ale to uz neni tak uplne pravidlo (coz pak znamena hrat diskoteku s modulama pri pokusech zjistit kterej to je, abys trebas ve finale zjistil, ze zadnej, protoze je to MB).

    Pretocenim ramky vetsinou nedosahnes ECC chyb, spis se to chova tak, ze bud jeste spolehlive funguje nebo uplne zdechne. A kupodivu, naprosto drtiva vetsina chyb rameti ( i non ecc) vede k padu systemu, pravdepodobnost, ze v ramce failne prave jeden bit a to jeste v datech je 0,0 .... 0 nic.

    Kdyz uz, tak dava daleko vetsi smysl udelat v ramce R1 (neboli zrcadlo), coz lepsi HW umi, ovsem jeste sem nevidel nikoho to pouzivat, protoze tim osetris jednu z nejmene pravdepodobnych chyb, a daleko efektivnejsi je mit druhej server, protoze tim osefujes chyb daleko vic.

    Kdyby byla pravda co tu blaboli Andrej, tak by na planete uz davno zadny data nebyly, protoze by vsechny poskodily chyby v ramce.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    16.8.2021 16:08 LarryL | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC
    System kterej umi ECC ti predevsim bude reportovat v BIOSu ze to umi, a tamtez najdes informace o pripadnych chybach.
    V tom článku se píše:
    This lack of settings severely hampers the overall ECC functionality, since a big part of it is that the motherboard should be able to log errors. Right now, no such logging capability exists.
    Takže MB ASRock X370 Taichi to neumí logovat (neuměla v době psaní článku), ale to podle mne neznamená, že neumí opravovat single-bit chyby.
    Pretocenim ramky vetsinou nedosahnes ECC chyb, spis se to chova tak, ze bud jeste spolehlive funguje nebo uplne zdechne.
    Jak se dívám, tak v tom článku se místo zvýšení frekvence rozhodli pro změnu časování a pak na tom spustili Stress:
    Instead of pushing up the memory frequency, we decided to cause instability by tightening the timings. Much to our surprise, the Crucial DDR4-2400 ECC modules proved to be quite remarkable. In order to cause instability we had to tighten the timings from 17-17-17-17-39 all the way down to 14-14-12-11-21. Sticking to Ubuntu for now, we ran the 'Stress' utility (sudo apt-get install stress) to stress the memory with 50 processes, each requiring 256MB, for a grand total of 12.8GB of heavy RAM usage.
    PS: případný návod pro Petra Fiedlera => místo frekvence změnit časování.
    Petr Fiedler avatar 16.8.2021 18:05 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Test funčnosti ECC

    Ten článek jsem zatím ještě nečetl, ale přečtu si jej a možná to i zkusím. Dost zásadní je i tohle.

    13.8.2021 01:52 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    K čemu přesně potřebuješ ty ECC paměti? Obcas to bývá precenovane, respektive problémy nastávají jinde, než v paměti.
    13.8.2021 09:40 sten_f
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04

    ?

    Tak doufam, ze kdyz nastane problem v HW RAM, jakoze se zmeni nejaky bit jinak nez "korektnim zapisem", tak to poznam.

    Nechapu proc by nekdo pouzil non-ECC, kdyz ma za podobnou cenu ECC.

     

     

     

     

    16.8.2021 11:50 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04

    Nechapu proc by nekdo pouzil non-ECC, kdyz ma za podobnou cenu ECC.

    CAS latency?
    12.8.2021 15:05 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Pokud v tom nemas nejaky veci kompilovany primo pro danej CPU, nemel by to v tomhle ohledu byt problem. Jak uz zaznelo, problem muze nastat s tim, ze ty nevymenis jen CPU, ale komplet vse, a muzes narazit na to, ze pro nejaky soucasti nebudes mit ty spravny moduly.

    Takze "nejak" by to nastartovat melo, a zbytek by mel byt resitelny. Jen pocitej s tim, ze je treba mit po ruce stroj, kterej se dostane na net, protoze jednou z komplikaci muze byt, ze ti nenabehne sit a to tak ze vubec (to ze se sitovky v ramci "predvidatelneho pojmenovani" budou jmenovat zcela random je 100% jisty).

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    Max avatar 12.8.2021 15:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Reinstalace nebude nutná. Měnil jsem architekturu několikrát. Na Linuxu s tím není problém, jen se zavedou jiné moduly a funguje se dál.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 13.8.2021 18:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Ano, naprosto bez problému, čekal bych, že to nabootuje rovnou bez nutnosti jakýchkoli úprav. (potenciální problém: ZFS modul zkompilovaný s -march=native)

    Nainstaloval bych balíček intel-microcode.
    14.8.2021 00:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    čekal bych, že to nabootuje rovnou bez nutnosti jakýchkoli úprav
    Jako že se na úplně jiném hardware trefí jména síťovek? To je hodně odvážné očekávání...
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 14.8.2021 01:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Tak mně se teď na Debianu děje, že když je síťovka jedna, tak se vždycky jmenuje eth0 (už si to, zdá se, nepamatuje MAC adresy že by to pak inkrementovalo čísla).

    Ale jinak jsem tím myslel nabootuje tak, že se přihlásí na konzoli, ne že hned pojede i síť.
    14.8.2021 10:10 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Vážně eth0? I když to možná máte v grubu nějaké to net.ifnames=0, mně to dělá ta "předvídatelná" jména, což je u integrovaných síťovek en[ops]X a u síťovek v PCI slotech jakási změť číslic a písmen. (Proto považuju nabootování s funkční sítí za nepravděpodobné, boot do konzole asi v pohodě.) Ale jinak jo, IIRC od verze (Debianu) 10 lze udev ještě donutit, aby síťovku podle MAC adresy pojmenoval, ale nové mají vždycky nějaké výchozí jméno. Od verze 11 udev nastavení dle MAC zcela ignoruje.
    Quando omni flunkus moritati
    Jendа avatar 14.8.2021 14:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Ano, všude mám net.ifnames=0 biosdevname=0.
    Petr Fiedler avatar 14.8.2021 03:10 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04

    Když jsem Clonezillou naklonoval OS z PC na NB, tak mi vše fungovalo hned. Jen jsem v /etc/hostname a /etc/hosts změnil název stroje a hotovo. Kdybych ale v jedné LAN neprovozoval oba stroje současně, nemusel jsem dělat ani to.

    14.8.2021 10:56 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Kvôli tomuto sa pred rokmi začali nazývať názvy sieťových rozhraní podľa PCI slotu, alebo v prípade USB zas podľa MAC adresy. Vtedy to ľuďom vadilo, lebo boli zvyknutí na zjednodušený zápis kde dva rovnaké kusy s rôznymi MAC adresami občas urobili galibu. Keď sa pri štarte OS nainicializovali v opačnom poradí.

    Ale to je v tomto prípade asi už jedno, ak človek naozaj nevypol takúto funkcionalitu prehľadného premenovávania.
    Jendа avatar 14.8.2021 14:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Kvôli tomuto sa pred rokmi začali nazývať názvy sieťových rozhraní podľa PCI slotu
    Ano, to bylo nejlepší, přidal jsem grafickou kartu nebo SATA řadič a přejmenovaly se síťovky!
    k3dAR avatar 14.8.2021 16:15 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    stejna zkusenost, na jednom serveru sem nechal vychozi "predvidatelne", pak mi tam zapojili sata radic a prestala fungovat sit protoze sitovky se prejmenovaly...

    a to mi pripomelo ze do jineho serveru mi pred par dnama take dali sata radic, sit bezela takze me to netrklo, ale ted koukam ze to prejmenovalo jednu ze dvou internich sitovek (zrovna tu co neni pripojena takze proto sit sla) a pak to prejmenovale nektere ve slotu, takze bonding nejede na 8x GLAN ale jen na 6x GLAN...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 14.8.2021 16:22 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    konkretne to z 10 prejmenovalo 5 sitovek... (jen pridani SATA radice)
    enp0s31f6
    enp9s0 => enp10s0
    
    enp3s0f0
    enp3s0f1
    enp4s0f0
    enp4s0f1
    
    enp16s0f0 => enp17s0f0
    enp16s0f1 => enp17s0f1
    enp17s0f0 => enp18s0f0
    enp17s0f1 => enp18s0f1
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    14.8.2021 16:43 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    Pokiaľ sa zmenilo to číslo za "P", tak sa z nejakého dôvodu zmenila pozícia v PCI(e) slote. Či už fyzicky, alebo kvôli "optimalizácii" APIC v UEFI.
    16.8.2021 12:04 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04
    To je jeste v pohode. Stare HP servery mely v BIOSu stejny slot pro obe onboard sitovky, tak jsi pri bootu se systemd dostal nastaveni site ciste nahodne.
    19.8.2021 12:30 sten_f
    Rozbalit Rozbalit vše Re: vymena hw AMD za XEON ubuntu 20.04

    Jede to bez problemu. Nechal jsem 18.04 s kernel 5.4.0-81-generic

    - trochu rve nouveau driver, ale jede.

    [   54.146801] nouveau 0000:01:00.0: gr: DATA_ERROR 0000009c [] ch 3 [007fb16000 systemd-logind[1852]] subc 0 class 9297 mthd 0d78 data 00000004

    Kontrola ECC jsem nasel:

    - lshw -class memory

    capabilities: ecc
    configuration: errordetection=ecc

    - dmidecode -t memory

    Total Width: 72 bits ( bity navic pro ecc)
    Data Width: 64 bits

     

    Tak diky za poskytnute info.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.