Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Vývoj klasického hudebního přehrávače Amarok 2, historicky spojeného s KDE4, ožil a aplikace dospěla do verze 2.9.0 – po 2,5 letech od vydání betaverze a 5,5 letech od verze 2.8. Aktuální vydání především opravuje drobné chyby, ale současně probíhá port na KDE Frameworks 5.
Tiskni Sdílej:
Vezmeš jedno album, má název, a prostě ho zařadíš do adresářové struktury. operace jednou. Ale když mám skladatele, mám od něj 20 skladeb (alb), některé od 3-6 interpretrů. Takže to je cca 150-200 souborů. Naskládat alba do struktury je za chvilku.
Problém s takovou strukturou je rigidita. Jelikož mám řádově aspoň 200 GiB hudby z různých oblastí, potýkám se s tím docela dost.
Jednou mám X alb od jednoho umělce, jindy mám jedno album od Y umělců. „Umělec“ samozřejmě může znamenat různé věci: můžou to být skladatelé, interpreti aj. – může jít o normální/živé album, ale taky soundtrack, kompilaci, tribute,… Můžu mít stejné album ve víc mírně odlišných verzích (regionálních, remaster aj.).
Problém s adresářovou strukturou je ten, že je to nutně strom (až na orgie se symbolickými odkazy a lineární strukturu jména souboru), potažmo z uživatelského hlediska rozhodovací strom, ale je žádoucí mít vždy na stejné úrovni stejné parametry, aby to člověk udržel v hlavě, a změnit takovou strukturu je neskutečný opruz. Přitom vždy se pouze vybírá podmnožina možných metadat.
Rozbitou diakritiku v názvech nebo oříznutí už jsem také zažil.
Zkotrolovat a modifikovat vnitřní data jak skladatelů, jmen skladeb, interpretrrů v souborech je spousta práce, je to ruční práce a tím pádem možné chyby a defakto stejně žádný zisk z toho není.
To už mnoho let některé služby automatizují.
Užitečné to je např. tehdy, když chci něco podle metadat najít. Striktně vzato, to můžu hledat univerzálním webovým vyhledávačem, a pak skladbu dohledat lokálně v adresářové struktuře, ale je to plýtvání.
To ani nepropaguji extrémní případ jako iTunes, které to všechno jebnou do jednoho adresáře, třídí se podle metadat a skutečně z toho je bordel, když metadata k dispozici nejsou.
Ve skutečnosti aktuálně používám akorát mpv adresář
, ale uvědomuji si, jak je to omezující, a štve mě to.
Itunes ale pocitaji s tim, ze hudbu mas legalni
„Legální“ hudba je blábol.
iTunes předpokládají, že uživatel je zavřený v oplocené zahradě Applu.
Apple balancuje na tenké hranici, co si jen může dovolit; vystihuje to ironický citát z klasické přednášky o DRM:
There's no customer who woke up this morning and said, “Gosh, I wish there was a way I could do less with my music this morning—I hope there's an iTunes update waiting for me.”
To ostatně vede i ke zvrácené představě o „legální hudbě“.
Aha, troll.
Nějaké čtení na rozšíření obzorů.
Ze stejného zdroje:
But the Supreme Court ruled against Hollywood in 1984, when it determined that any device capable of a substantial non-infringing use was legal. In other words, "We don't buy this Boston Strangler business: if your business model can't survive the emergence of this general-purpose tool, it's time to get another business-model or go broke."
Johann Sebastian Bach J. S. Bach JS Bach J.S. Bach Bach, Johann Sebastian (1685-1750) (nebo nic)A pokud nic tak jeho jméno je v položce umělec nebo někdy ani to ne a je to začátek názvu
Bach (JS): Lute Suite in E Minor, BWV 996 - Sarabandenebo alba
I.-S.Bach. Concertos For Violin & Oboev kategorii umělec je třeba
II. Adagiosamozřejmě jakýkoliv pokus získat informaci ze sítě skončí nezdarem. A co se týká objemu, jenom kantát Bach napsal asi 300 a je to přes 90 CDček. Nemluvě o klavirní a varhaní tvorbě, houslových koncertech atd. (To si pak člověk uvědomí, že současní "umělci" se produkcí té špičce v klasické hudbě nemůžou rovnat, každý týden nebo 14 dní 30 minutová skladba, každý týden jiná, každý tíden kvalitní.) žádné automatické nástroje na to sjednotit názvosloví v tazích nejsou. Jediná rozumná cesta vědět, co tam je, je mít s albem i booklet.