Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Dle plánu iniciativa OpenTF představila svobodný a otevřený fork Terraformu, jelikož se nepovedlo zvrátit nedávné přelicencování Terraformu z MPL a MIT na BUSL (Business Source License). Dalším cílem OpenTF je stát se projektem Linux Foundation / Cloud Native Computing Foundation.
Tiskni Sdílej:
Dosli sme k nazoru to proste na par rokov zavriet, vyvoj a kvalitu riesit len doma a zdrojaky dame von az o par rokov.Jaky je prosim pekne rozdil, kdyz se ten vas otestovany a kvalitni kod pushne na produkci vs. na produkci a github? Ono to totiz dopadne jako vzdycky - "par rokov" bude jeden furt a nekvalitu nikdo neuvidi...
Neviem odkial si nabral to malo developerovTo je len moj dojem z pozicie zakaznika/pouzivatela. Vo firme obcas prispievame upstream do OSS produktov - ked potrebujeme nejaku funkcionalitu a zda sa nam realne, ze bude zmena zaclenena v rozumnom case. Okolo produktov HashiCorp uz proste nic take nerobime, lebo sanca ze by sa PR dostalo v nejakej forme upstream je minimalna. Zjavne nie sme sami v podobnej situacii. So zmenou licencie je to uz tak trochu jedno. Tiez sme doslova museli nahanat sales department s peniazmi, ze by sme radi zaplatili za komercne riesenie. Bola to pomerne bizarna situacia, kedy sme niekolko tyzdnov nevedeli dostat na telefon obchodnika aby sme prediskutovali ceny. Mohla to byt nahoda, ale dojem z toho bol aky bol. Nemyslim som to v zlom. Ale proste nemate developersky cas na to spracovat PRs, co sedi podla toho co pises. Ci uz je to rozhodnutie firmy, alebo realne nedostatok developerov, to uz samozrejme neviem, ale navonok je ten dojem taky ako som pisal. Hlavne som chcel poukazat na to, ze ta moznost ze by ste tahali kod z forku, ked nemate cas ani na PR mi pride nie velmi realna.