abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1055 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    11.2.2014 19:57 Kapitalista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Suhlasim, ale netreba situaciu prehanat. Na druhej strane zapadna Ukrajina si mysli ze v EU padaju zadarmo pecene holuby do gagora, ale ich to prejde rychlo keby sa dostali do EU. Rusko ale nedovoli Shengen na jeho hranici - nikdy! Skusali to kapitalisticky stvaci cez Syriu a Rusko sa vzoprelo a vzoprie sa opat aj v pripade Ukrajiny...
    11.2.2014 21:02 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Rusko ale nedovoli Shengen na jeho hranici - nikdy!

    Finsko?

    11.2.2014 21:06 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Nikdy! :)
    11.2.2014 21:40 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    simtě, tam je mannerheimova linie
    11.2.2014 20:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Hmm... takže pointa je, jestli jsem to správně pochopil, nenásilí / pacifismus?

    Jinak přijde mi, že násilí je na obou stranách. To, že RT zaplavuje youtube videi policistů, kteří to schytávaj molotovy, asi nikoho nepřekvapí...
    12.2.2014 17:43 AMD Faununu Mordechuj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    takže pointa je, jestli jsem to správně pochopil, nenásilí / pacifismus?

    Ne. Cílem je procvičení a získání střízlivého náhledu oproštěného od mediálních sraček, zkrátka proškolení. Uznávám, že se mi to v blogu příliš nepovedlo, tak to částečně napravím v diskuzi.

    Tak to bychom měli. Kdybych měl navázat na naší poslední diskuzi. Tam si mě nařkl z jakéhosi rusofilství či co :-). Možná to tak vypadá, protože rád provokuju :). Možná by bylo dobré, kdyby sis prohlédl článek pana Petránka. Toho snad z rusofilie obviňovat nebudeš. S tím pánem souhlasím, samozřejmě jde v neposlední řadě o zdroje a sféru vlivu. A s tím, že by to byla pro Ukrajinu ekonomická sebevražda, tak s tím souhlasím taky. V té přidružovací smlouvě nebylo možno najít nic, co by bylo pro Ukrajinu výhodné. Navíc by to vůbec nic nezaručilo, kupříkladu Turecko je čekatelem na vstup už asi dvacet let a pochybuje, že někdy do EU vstoupí. A tak mi nepřijde jako příliš moudré získat zajíce v pytli či holuba na střeše (ta dohoda o přidružení) výměnou za ekonomický krach.

    Neméně zajímavý je i rozbor pana Chelemendyka o geopolitických 
hrozbách pro Slovensko. Ten rozbor tedy rusofilní je, ale to bude patrně tím, že je pan Chelemendyk Rus :-D. Sice to vypráví jak pohádku na dobrou noc, ale některé postřehy jsou výstižné. Třeba ten scénář o odtržení jakési zakarpatské republiky, která bude kontrolovat zdroje (tedy trubky z splynem a ropou z Ruska) se může jevit na první pohled jako fantasmagorie, ale řekl bych, že to není vůbec ne nereálný scénář. Kupříkladu kdo by byl řekl předtím, než to začlo vřít v bývalé Jugoslávii, že bude dnes existovat nějaké Kosovo. Dnes je to realita a tenhle mikro CIA mafiánský stát s největší vojenskou základnou v Evropě (Camp Bondsteel) skutečně existuje.

    
Jak říká pan Petránek, tak za vším hledej sféry vlivu, boj o moc a o suroviny. To se jen tak nezmění, to se vlastně nezmění nikdy. Ještě odkážu na povedený článek na aktuálně (sice ten příšerný plátek nepovažuju za zpravodajství, ale pro tyto účely to postačí. Puč ještě nebyl završen, ale americká náměstkyně už přiděluje vládní posty. To je přinejmenším velice zajímavé, co říkáš? Tady si leckde dělám srandu ze spiknutí CIA, ale jak je vidět, tak to sranda není, ale je to realita. Ať už ten únik informací má na svědomí kdokoli (to, že aktuálně napíše že to byla ruská služba ještě neznamená, že to je pravda, ale možné to je), tak to je dobré nahlédnout do kuchyně a zákulisí této "revoluce", ten náhled je velice zajímavý.

    Tak to byl takový letmý zaškolovací úvod. Samozřejmě nečekám, že to na tebe bude působit, neb jsi ještě příliš zdeformovaný a ohluplý pravdoláskovými pisálky z Respektu, ale aspoň jsem to zkusil :-D

    12.2.2014 19:59 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Chelemendika tiež beriem (ako každého)s istou rezervou, podobne ako Hlas Ruska, ale na účely konfrontácie s "oficiálnymi názormi" je to dobré. Na Ukrajine je dosť ťažko (aj podľa priezviska) určiť, kto je Rus, kto Ukrajinec, kto nejaký Hucul... Je to babylon , v ktorom nie je ľahké sa vyznať. Aj posledný chorvátsko srbský konflikt začínal nenápadne, hádkami o cyriliku a latinku... Vidím podobnosť s diskusiou, na ktorú som práve odkázala. Okrem tej mnohoetnicity je to obyvateľstvo dosť religiózne a ja si z východného Slovenska pamätám vášne, ktoré horeli medzi pravoslávnymi a (gréko)katolíkmi v 60. rokoch resp. po normalizácii, keď sa grékoktolíci opäť stali nežiaducimi ako v rokoch 50. Rozdeľovalo to aj rodiny, vlastní bratia sa kvôli tomu spolu nestýkali.

    Ako hovoríte, je to boj o moc a suroviny, stetávajú sa tam záujmy veľmocí. Spomeňme si na Prvú ukrajinskú republiku, ako dlho im vydržala samostatnosť, na zábery z vítania "osloboditeľských" hitlerovských vojsk, ktoré ju potom dokonale "zveľadili". Šialené dejiny podobné dejinám Balkánu.

    K vzdelávaniu, pán Faunom: držím palce, viem čo je to za sizyfovská práca, keď musíte čeliť aktívnemu odporu frekventantov kurzu:).( a čo hokej, nebaví? hráte so Švédmi... jedným okom na to kukám)
    12.2.2014 20:44 AMD Faununu Taras Vulva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem

    No hej, Chelemendika beriem tiež s rezervou. Niečo preháňa prevela, ale myslím, že v mnohých věcech bude mít pravdu.

    Těraz k tomu hokeju - no moc už to nesleduju, dřív jsem to sledoval dost, ted už ne. Jenom sem tam po očku. Už mě to nějak nebaví sledovat dvě tlupy neandrtálců, honících se s klacky za kusem gumy. Včera jsem viděl ve studiu Treťjak v nějaké debatě se Zárubou. Myslim si, že si soudruh Treťjak tu participaci na tom zahájení zasloužil, to byl machr. Povšiml jsem si jeho výrazných rysů, úplně jako by seděl ve studiu Čingischán. Je to vidět, že se na Rusech ta Zlatá horda velmi podepsala :)

    12.2.2014 21:05 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Nielen na Rusoch, moja sestra je čistá krymská Tatárka, ja len tak napoly:). Mňa hokej najviac bavil počas ruskej okupácie, asi vtedy sa stal čsl. národným športom. Zápasy s Ruskom boli, ak sa podarilo vyhrať, vecou zadosťučinenia...Teraz už to ani mňa veľmi nebaví.(A hrdina zápasu z roku 1969 Golonka už pre mňa tiež nie je hrdina, ale starý samoľúby pako:)).
    13.2.2014 01:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Možná to tak vypadá, protože rád provokuju :). Možná by bylo dobré, kdyby sis prohlédl článek pana Petránka. Toho snad z rusofilie obviňovat nebudeš.
    Na jednu stranu byl disident, na druhou pracuje pro Hlas Ruska. Tak nevim :-D No ale to je jedno. Přijde mi, že dělá trochu dost sebevědomé závěry o tom, co se stane za jakých podmínek. Pochybuju, že to někdo může skutečně spolehlivě vědět. Ale celkem dobrá mi přijde ta myšlenka v závěru, že by Ukrajina měla vyrovnat oba vlivy (západní a východní), to není blbej nápad. Čim menší výhodu dokáže jedna strana oproti druhé z Ukrajiny vydolovat, tím líp.
    Ten rozbor tedy rusofilní je, ale to bude patrně tím, že je pan Chelemendyk Rus :-D
    Aha, takže neuraz se, ale tohle rovnou vynechám... Život je krátkej...
    
Jak říká pan Petránek, tak za vším hledej sféry vlivu, boj o moc a o suroviny.
    OK, to je klidně možné, ale není mi jasné, jakým způsobem má tohle svědčit proti připojení Ukrajiny k EU. Jestliže se má někdo zmocnit ukrajinských surovin, tak přes všechny vroubky mi EU přijde jako celkem nejvhodnější (čti: nejméně nevhodný) kandidát (zejména, pokud se jedná o takové suroviny jako uran). Jasně, že USA se bude snažit do toho strkat nos, ale to budou Rusové taky. Imho čím víc toho projde přes evropský filtr, tim líp.

    Opravdu nevidím důvod, proč ukrajinské suroviny nechat napospas Rusku.
    Samozřejmě nečekám, že to na tebe bude působit, neb jsi ještě příliš zdeformovaný a ohluplý pravdoláskovými pisálky z Respektu, ale aspoň jsem to zkusil :-D
    Nevím, co znamená "pravdoláskový", k ničemu takovýmu se nehlásim. A co se týče Respektu... Asi nemá cenu, abych to opakoval, ale už minule jsem zmiňoval, že 1) ho neberu nějak dogmaticky a 2) vlastně ani nemám pořádně čas ho číst - bohužel, protože zdaleka není jen o politice, bývá v něm často i spousta kvalitních článků, které s politikou souvisí málo nebo vůbec - např. ekonomika, ekologie, atd. atd. Dělat z toho nějaký 'pravdoláskový' (ať už to znamená cokoli) časopis je zjednodušení. Je pravda, že je zaměřen dost protirusky (což je nejspíš skutečný důvod, proč tě tak šíleně štve :-D), no ale to já vím už dávno a beru to v úvahu.

    Jinak že kritizuješ média, to mi přijde pořádku (v zásadě souhlasím), akorát řekl bych, že Parlamentní listy ani slovenský Rus na youtube to moc nevytrhnou...
    13.2.2014 18:08 AMD Faununu Taras Vulva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    byl disident, na druhou pracuje pro Hlas Ruska
    
Aha, tak přeci jenom si něco vyšťoural :). To má holt u tebe kádrový škraloup. Aby si se z toho neposral. Ten přítomný čas je špatně, tam epizodně nějakou dobu působil. Občas bloguje i na ČT a v rozhlase. No a že je to na parlamentních listech. To je poněkud laciné se tím ohánět (ano, vím, že parl. listy jsou bulvár). Je ti doufám jasné, že se článek takového ražení nikdy v "mainstreamu" neobjeví? V mainstreamu je jasně vytyčená linie za kterou nelze přejít. A tak se holt musí "snížit" i k publikování na takovýchto stránkách a člověk se musí snížit k tomu, aby takové stránky navštívil, když si chce takový článek přečíst. Jak jsem již předestřel, ty média jsou jak za Hitlera a to mi ještě přijde dr. Goebbels jako objektivní zpravodaj, oproti některým mainstreamovým zpravodajcům. Navíc pan Petránek už nebude mít potřebu to dělat pro obživu, což se nedá říct o prodejných děvkách, co si dnes říkají novináři. A tak ty jeho úvahy beru celkem vážně a jsem si vědom, že by s takovými články dnes komerčních médiích nevydělal ani na slanou vodu a ve veřejnoprávních médiích taky ne. Sice ho tam nechávají ještě občas blogovat, ale to bude spíše už jen za "zásluhy" v disentu a tak (to bude jediný důvod, proč ho tam ještě trpí, i když se svými názory hodně vybočuje z pravdoláskové linie ČT).


    Přijde mi, že dělá trochu dost sebevědomé závěry o tom, co se stane za jakých podmínek
    
Tak jasně že nikdo nemá křišťálovou kouli, ale ty jeho odhady mi přijdou jako velmi realistické. Nebo si snad opravdu myslíš, že bude někdo v EU kupovat ukrajinské výrobky? Můžou bejt ještě rádi za tu celní unii s Ruskem a že ten jejich tovar má aspoň někde odbyt. Či snad že jsou schopni unést tržní ceny plynu od Ruska (když už jsou tak zadlužení až po uši a všude samá korupce) namísto cen "přátelských"? Nebuď naivní.


    že by Ukrajina měla vyrovnat oba vlivy (západní a východní), to není blbej nápad
    
Áno, tak tady se shodneme. Něco podobného si myslím taky. Že je Ukrajina "v kleštích" tak s tim zkrátka nic neudělaj, geografickou polohu si zkrátka nikdo nemůže vybrat. A tak si taky myslím, že by Ukrajina měla zaujmout nějaké stanovisko jako pan Smolík (to i ono, ani ryba ani rak, ten či onen a s každým vyjít zadobře), uchrání jí to od ekonomického krachu a od vyrabování (ať už z jakékoli strany). To si ale opravdu nemyslim, že jde Rusku o zdroje, Rusko má svých zdrojů dost.


    Jasně, že USA se bude snažit do toho strkat nos

    To je slabý výraz, USA se sere naprosto všude a do všeho. Mě to bylo jasné už když se v Kyjevě objevil McCain. Všude kde se objeví tenhle zastydlý studenoválečník a specialista na puče, tak se bude velmi brzy dít něco nekalého a státní převrat je v dohledu. Ani jsem nemusel čekat na tu aféru "Fuck EU", to už to jen podtrhlo. To je to samé, jako kdyby dělalo Rusko státní převrat třeba v Mexiku. (Jakpak by se jim to asi líbilo?).

    Až ten holomek McCain natáhne brka, tak to se lidstvu uleví a světovému míru taky. Imperialistickou agresi :-) v Sýrii se sice na čas podařilo zastavit, ale jak říká s. Chelemendik, tak to byl jen dílčí úspěch (něco jako bitva u Moskvy, Stalingrad ještě může přijít), protože leze leze po železe a nedá pokoj až tam vleze (USA). Tentokrát to ale bude přetěžký oříšek a mají bobky, neb je připraven "Obušku z pytle ven" -S-300 a určitě i nějaká další překvapení jako třeba Jachont. A Putin není ožralý Jelcin, ale veliký imperátor :-).

    No to už zabíhám až příliš daleko až někam do Sýrie. Ještě si tedy uděláme krátké shrnutí. Ačkoli se podařilo najít určité názorové shody a průniky, tak mi stále připadáš jako dost pomatený. Je vidět, že média odvádějí svou práci perfektně. Je mi ale jasné, že školení mládeže je problematické. Si ještě takový nedomrlý zajíc, něco za ušima sice máš, ale si nějak postřelený zajíc - jednooký, pohlížíš na vše nějak jedním okem. Kdybys měl ještě nějaké nejasnosti a v něčem tápal, tak to můžeme ještě v dalším díle školení upřesnit. Bude to chtít ještě procvičit. Jen počkej, zajíci! :-D.

    14.2.2014 16:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Je ti doufám jasné, že se článek takového ražení nikdy v "mainstreamu" neobjeví? V mainstreamu je jasně vytyčená linie za kterou nelze přejít. A tak se holt musí "snížit" i k publikování na takovýchto stránkách a člověk se musí snížit k tomu, aby takové stránky navštívil, když si chce takový článek přečíst.
    Jasné, to chápu. Co se týče 'mainstreamu', záleží, co se tím slovem myslí. Na ČT nekoukám (na televizi celkově), takže to nemůžu soudit. No a co se týče mainstreamových internetových žump typu idnes.cz nebo Rudé prá... ehm, totiž, chci říct novinky.cz, tak tam by to nevyšlo, ale to je hlavně proto, že na těhle serverech nikdy nevyjde nic moc zajímavýho / rozumnýho...
    Nebo si snad opravdu myslíš, že bude někdo v EU kupovat ukrajinské výrobky? Můžou bejt ještě rádi za tu celní unii s Ruskem a že ten jejich tovar má aspoň někde odbyt. Či snad že jsou schopni unést tržní ceny plynu od Ruska (když už jsou tak zadlužení až po uši a všude samá korupce) namísto cen "přátelských"? Nebuď naivní.


    Myslim si, že ta otázka není zdaleka pouze "bude někdo nakupovat ukrajinské výrobky?", to je mi přijde hodně zjednodušený. Určitě by odklon od Ruska a členství v EU (což je aktuálně čistě hypotetická situace) znamenaly hodně změn v obchodních/ekonomických vztazích, s čímž můžou být spojený potíže, ale taky by se mohlo stát, že by se Ukrajina prostě přizpůsobila. Členství v EU by znamenalo mnohem lepší vyhlídky pro investory, zejména v kombinaci s levnou pracovní silou. Koneckonců, z podobných důvodů postavila Kia továrnu na Slovensku. Čimž nechci říct, že by se to samé určitě stalo v případě Ukrajiny, pouze si myslim, že to nemusí nutně vypadat tak černě.
    To si ale opravdu nemyslim, že jde Rusku o zdroje, Rusko má svých zdrojů dost.


    Zdrojů není nikdy dost a politického vlivu taky ne...
    To je slabý výraz, USA se sere naprosto všude a do všeho. Mě to bylo jasné už když se v Kyjevě objevil McCain.
    Nevim no, mě to zatim přijde hlavně jako PR (v případě Ukrajiny). Ale že se jinak USA sere do všeho možnýho, to je pravda. Rusko se v tomhle ohledu sere do věcí asi o něco míň, respektive takovej je vnější dojem. Těžko říct, jak to je pod povrchem. Teď jsem četl, že Rusáci pěstují vztahy s Egyptem. Asi si pánové v Egyptě nakoupí nějaké ty spřátelené MiGy na potlačování ...ehm... terorismu :-D

    Je sranda, že ačkoli s touhle protiteroristickou rétorikou začali v USA, ostatní ji celkem ochotně přebírají...
    Fluttershy, yay! avatar 14.2.2014 17:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Nebo si snad opravdu myslíš, že bude někdo v EU kupovat ukrajinské výrobky? Můžou bejt ještě rádi za tu celní unii s Ruskem a že ten jejich tovar má aspoň někde odbyt. Či snad že jsou schopni unést tržní ceny plynu od Ruska (když už jsou tak zadlužení až po uši a všude samá korupce) namísto cen "přátelských"? Nebuď naivní.
    Myslim si, že ta otázka není zdaleka pouze "bude někdo nakupovat ukrajinské výrobky?", to je mi přijde hodně zjednodušený. Určitě by odklon od Ruska a členství v EU (což je aktuálně čistě hypotetická situace) znamenaly hodně změn v obchodních/ekonomických vztazích, s čímž můžou být spojený potíže, ale taky by se mohlo stát, že by se Ukrajina prostě přizpůsobila. Členství v EU by znamenalo mnohem lepší vyhlídky pro investory, zejména v kombinaci s levnou pracovní silou. Koneckonců, z podobných důvodů postavila Kia továrnu na Slovensku. Čimž nechci říct, že by se to samé určitě stalo v případě Ukrajiny, pouze si myslim, že to nemusí nutně vypadat tak černě.
    V EU je nakonec i Rumunsko a Bulharsko, že...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.2.2014 19:06 AMD Faununu Taras Vulva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    je nakonec i Rumunsko a Bulharsko, že...
    Jo, něco takového jsem chěl taky naznačit, že by to byl přínos asi jako Rumunsko či spíše o ještě o několik příček níže než Rumunsko.
    14.2.2014 19:03 AMD Faununu Taras Vulva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Teď jsem četl, že Rusáci pěstují vztahy s Egyptem. Asi si pánové v Egyptě nakoupí nějaké ty spřátelené MiGy na potlačování

    Je to tak. A něco takového jsem tušil, takové náznaky byly už předtím. Ale aby si zbytečně netápal, tak tě hned i proškolím. Před tou vlnou arabského jara (já tomu říkám CIA sponzorované převraty) tam vládl po dlouhá léta Hnusní Mubarak - diktátor jak vystřižený z čítanky - no a jemu tam cpaly Spojené státy teroristické po mnoho desetiletí miliardy dolarů horem dolem a cpaly mu ty papírky snad i do prdele a do nosu, aby byl hodný. To byl kamarád. Pak se tam dostalo k moci Muslimské bratrstvo - to je islamistická organizace, ale podotýkám, že byla zvolena demokraticky. To se USA pak už nějak moc nelíbilo. Pak přišly další převraty a k moci se dostal generál Sisí. Samozřejmě nikým nezvolený, to je taková jakási vojenská junta asi jako byl Hnusní Mubarak.

    A to byl okamžik, kdy USA nějak začaly odvracet tvář - nevím proč, ale prostě je to tak. A tak vzniklo jakési velmocenské bezvládí a generál čekal na nabídky, kdo další si Egypt "osvojí". Samozřejmě velký imperátor Vladimír nelenil a roztáhl své pařáty - proč by ne, když mu to Spojené státy umožnily. Shrnutí: Padouch nebo hrdina, my jsme jedna rodina (USA i Rusko, co se týče "osvojování si" států na Blízkém východě. O potírání terorismu až tak moc nejde, jde spíš o to a řeknu no asi takto: Jde o budování impéria, takto to nazvu, abych ti udělal radost. A to je po odražení imperialistické agrese v Sýrii Ruskem další velký debakl Spojených států teroristických na Blízkém východě. Egypt je jednou z nejlidnatějších zemí na Blízkém východě (ne-li nejlidnatější) a získat ho do své sféry vlivu je celkem dobrá kořist. Ale s tou rétorikou potírání terorismu s tebou souhlasím, to se hodí jako vhodná záminka každému, a to je snad jediná věc, na které se USA i Rusko vždy shodnou, to se vždycky plácají po zádech v otázce potírání terorismu.

    Co se týče výzbroje, tak tam cítím nějaký posměšný ton. To nebude problém se přeorientovat na ruskou výzbroj. Ty prehistorické Apache klidně můžou oželet. Ruské vrtulníky jsou sice taky koncepčně někde ze šedesátých let, ale pro ty pouštní podmínky se hodí víc, protože víc vydrží. A pálit do demonstrantů a Muslimského bratrstva můžou i z ruských vrtulníků. To platí i pro ostatní zbraňové systémy, ruská výzbroj je celkem dobrá. Kupříkladu Indie úspěšně kombinuje ruskou i americkou výzbroj. Samaljoty -ruskie nu i pistoljéty amerikánskie, takhle bych to nějak vyjádřil. A Rusko stavělo Indii i nějakou letadlovou loď, myslim. Aniž bych chtěl být nějak škodolibý, tak Spojeným státům teroristickým už musel někdo šlápnout do úsměvu a přistřihnout krovky - všeho moc škodí a absolutní moc a hegemonie obzvlášt. Vím, že se ti nelíbí, že to byl zrovna Vladimír Vladimírovič - ruský car a imperátor, no je to prostě tak :-D

    14.2.2014 19:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Co se týče výzbroje, tak tam cítím nějaký posměšný ton.
    Ten posměšnej tón tam byl hlavně kvůli tomu "potírání terorismu"... Sísí, ten by zřejmě nakoupil zbraně klidně od Marťanů, kdyby to bylo výhodný...
    Vím, že se ti nelíbí, že to byl zrovna Vladimír Vladimírovič - ruský car a imperátor, no je to prostě tak :-D
    Co se týče Egypta, tak tam je to asi celkem jedno, tam by to imho nedopadlo dobře i bez Vladimíra a/nebo USA...
    14.2.2014 17:05 padaždi, zajčik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Je mi ale jasné, že školení mládeže je problematické. Si ještě takový nedomrlý zajíc, něco za ušima sice máš, ale si nějak postřelený zajíc - jednooký, pohlížíš na vše nějak jedním okem. Kdybys měl ještě nějaké nejasnosti a v něčem tápal, tak to můžeme ještě v dalším díle školení upřesnit. Bude to chtít ještě procvičit.
    e

    toto mi nerobte, ja už som nejaký čas na odchode (teraz už aj dad ohlásil koniec vzdelávacích aktivít)- a potom si ešte sadnem pred cestou.. :-D)
    11.2.2014 21:31 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Sleduju to jen povrchně, ale není náhodou problém s teď bitými policisty v tom, že stávající vlnu protestů zažehlo neadekvátní policejní násilí na normální demonstraci?

    Něco jako když před pár lety ve Francii začala hořet auta po smrti nějakýho kluka na policejní stanici(?). Tuším že pak taky nikdo moc nezasahoval, protože nechtěli přilévat olej do ohně.

    Takže IMHO komentář na toto téma (násilí demonstrantů na policii) ignoruje předchozí dění.
    11.2.2014 21:47 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    poľský novinár Maciej Wiszniewski o situácii:

    To nie je revolúcia. Revolúcia musí mať svojich lídrov, ktorí vedú národ k cieľu. Tu nič podobné nevidím. Majdan je rôznorodý. Značná časť týchto ľudí nechce uznať činiteľov opozície za svojich lídrov. To dobre ukázal aj incident s Kličkom, ktorého obliali z hasiaceho prístroja, a hvizd na adresu Olega Ťagniboka. Ľudia im nedôverujú.

    A komu veria?

    - Nikomu. Veria svojim emóciám. Ľudia chcú byť lepšími, chcú, aby si ich vážili. Problém spočíva v tom, že politici sa snažia využiť tieto emócie a najnebezpečnejšou politickou silou v súčasnosti sú práve nacionalisti.

    zdroj

    V ponormalizačnom období som chodila do školy v Prešove. Koloval taký vtip, z ktorého si pamätám už len pointu - odrážal realitu, významné pozície na našej fakulte po okupácii zabrali Ukrajinci(resp. Rusíni, sa po okupácii "prehlásili" k Ukrajincom, lebo rusínska národnosť bola nežiaduca, Rusíni na Ukrajine podozrievaní zo separatizmu) a svojich súkmeňovcov všemožne uprednostňovali, napr. aj pri prijímaní na štúdium; Slováci tam boli v postavení menšiny:). Nejak tí Ukrajinci-Rusíni u miestnych ne-Ukrajincov neboli v obľube, posilnili svoje pozície po okupácii Varš. zmluvou-resp. uprednostnili svoje národné záujmy a prejavovali voči okupácii lojalitu, akoby z toho chceli vytĺcť pre seba nejaké výhody (časť ostala Rusínmi, tá tých Ukrajincov nenávidela a Ukrajinci ich za hlásenie a k Rusínom trestali...)info aj tu Tak som videla situáciu ja, ale veľmi som tomu sporu nerozumela, keď pochádzali z rovnakého regiónu a hovorili rovnakou rečou (podobnými dialektami). Ukrajicov bolo najviac na červenej katedre a na kat. "vedeckého ateizmu" a ruštiny a ukrajinčiny, samozrejme...

    Košice sa mi napokon so svojou maďarskou menšinou páčili oveľa viac- tam ten nacionalizmus nebolo vôbec cítiť, skutočne pôsobili kozmopolitne.

    11.2.2014 22:28 danaketh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Impulsem k násilí byla agrese ze strany policie a následně i zákaz demonstrací. Policajti se s tím moc nepářou. Ty které se jim podaří chytit svléknou a trošku jim "napraví" hlavu pěstmi a kopanci ještě venku na mrazu. V lepším případě. V horším případě to může dopadnou jako ten kluk s pořezanou prdelí.

    Nejzábavnější je ta víra EU, že o ní mají Ukrajinci zájem (nemají) a protestují, protože chtějí být členy (nechtějí). Eurohujeři se asi budou po skončení protestů divit :)
    12.2.2014 13:53 lima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Pravda, tohle jsem celkem sledoval a je az neuveritelny s jakou upornosti podsouvaji motiv pripojeni k EU bez jakyhokoli kontextu. Zvlast na CT.
    12.2.2014 17:48 AMD Faununu Mordechuj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    V horším případě to může dopadnou jako ten kluk s pořezanou prdelí.

    To má být ten "ukřižovaný" Bulatov? Pokus to byl celkem obstojný, ale ten krvavý make-up se příliš nevyvedl a stigmata jsem taky nikde nezahlédl. Neměl bys hned všechno zbaštit i s navijákem :-).

    A s pojmy jestli chtějí nebo nechtějí do EU bych taky moc nežongloval.
Někteří chtějí, jiní nechtějí. Ale s tím, že se to mediálně strašně nafukuje a že v tom vyniká hlavně ČT, tak s tím souhlasim.

    11.2.2014 23:35 backinabag | blog: backinabag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Zajimavy ze tyhle nepokoje se deji ruzne po svete poslednich 5 let nejak casto. UK, Francie, Syrie, Egypt, Occupy Wall Street, Gorila na Slovensku, ...
    gtz avatar 12.2.2014 00:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    No když na Ukrajině vládli ti oranžoví tak jak to dopadlo? Tunel nad tunel, nakonec tu copatou dali do vězení za to co dle mne udělala. No pak je mi divné, že ti lidé chtějí mít blíže k USA než k Rusku kam defacto i patří.

    Pokud dá někdo Ukrajině nějaké záruky btw. finanční, že jim něco budou kompenzovat tak si myslím, že blázní a EU to jistě neschválí.

    K tomu co píšeš no prezident asi nemá koule na to, aby povolal speciální síly, aby jim ukázal kdo je tam pánem. Dobře dělejte si nějaké ohníčky a demonstrace, ale jakmile napadnete nějaké úřady tak konec-šmitec. Aspoň tak by to mělo být.

    Kdo v EU chce levnou pracovní sílu? Myslím, že nikdo a nyní když už platí volný pohyb osob z Rumunska apod. tak je to další aspekt, kterého se bát.

    Proč by mělo být na řadě Slovensko? tam nic takového nehrozí a i kdyby tak jejich "armáda" si s nimi poradí. Kdo by chtěl znovu nastolovat nějaký jejich Slovenský Štát? Skoro-nikdo, ale je pravda, že je to země, kde byl nacistickému pohlavárovi postaven pomník. A jistě si každý uvědomí, kam by ta reinkarnace vedla ... možná až k znovu obnovení válečného stavu s těmi kdo vyhráli.

    Osobně vidím Ukrajinu kde by mohlo následně dojít k něčemu stejnému jako v Gruzii (anální aplinismus u Ameriky, pak vyvolání války s Ruskem kde dostali pěkně na prdel a pak znovu brekot a znovu další gel-prdelowy).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.2.2014 07:47 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Vy si to neodpustíte, gtz. Pomník inak nespravodlivo popravenému Tisovi (keď už mali popravovať, tak Šaňa Macha) nepostavili Slováci ako národ. Slováci nie sú vyškierajúce sa beštie, ktoré za tým priateľským úškrnom skrývajú, že nie v skutočnosti fašistiké svine, ako to rád naznačujete. To, že u časti z nich fungujú tie nacionalistické emócie z čias Sl. štátu, na ktorý ich predkovia po tom čo zažili počas platnosti Zákona na ochranu republiky, keď sa do nich strieľalo, a po tom čo prišlo po vojne (prenasledovanie "slovenských buržoáznych nacionalistov", Gottwaldova totalita), bude asi dôsledok toho, že ich nasledujúce obdobie po roku 1945 ich nijako nepresvedčilo, že by bolo lepšie. Nie každý berie do úvahy pri tom posudzovaní aj ako sa mali iní - vidia si len po humno, tak ako aj Vy!

    Tiso vyznamenával Nemcov, ktorí potlačili SNP a dopustili sa na povstaleckom území dopustili zločinov proti ľudskosti, bolo to na fotkách, bolo to vo filmoch. Takže bol ten, čo bol na transparente. Stál na čele štátu, ktorý vznikol hlavne preto, že či to pripustíte alebo nie, Slováci nemali žiadnu inú možnosť, okrem rovnako zlých a možno ešte horších, bola to oná slávna sofiina voľba. Ak na Slovensku stále funguje ten nacionalistický populizmus, je to z posobných dôodov, ako na Ukrajine- aj historických, aj situačných. Ak si urobíte malý sociologický rozbor, kto sympatizuje z kotlebami, zistíte, že sú to nespokojní, frustrovaní ľudia, ktorí nevidia východisko zo situácie námedzných sezónnych otrokov. Možno preto lepšie rozumieme tomu, čo sa asi deje na Ukrajine (najmä Západnej Ukrajine) , lebo máme podobné aj historické skúsenosti.

    A nemyslite si, že vás sa Ukrajina netýka... Jobbik už ventiloval nejaké územné požiadavky...ono je to aj stabilite rozdelenia územia v Strednej Európe, viete?
    gtz avatar 13.2.2014 00:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Slováci ako národ.
    Byl postaven a s velkou pompou i v TV otevřen -> Proč to vláda nezarazila, nezakázala? Proč stavitele neposlala do chládku?
    Slováci nie sú vyškierajúce sa beštie
    to jsem neřekl ani nenapsal, něco mi zase podsouváte.

    Psal jsem jen to, kde vláda suverénního státu něco takového dovolí tak by se tam mohlo stát cokoliv.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.2.2014 06:47 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Byl postaven a s velkou pompou i v TV otevřen
    O veľkej pompe naozaj, ako to podsúvate, nič neviem, nešlo o nejaké "celonárodné" oslavy pri príležitosti odhalenia pomníkov či kladenia vencov k nim. Ak sa o tom zmienila TV, určite nešlo o propagáciu fašizmu. O zodpovednosti za vojnové zločiny som sa zmienila - boli aj takí, čo a nezodpovedali, hoci boli zodpovednejší. (Minule som odkázala na knižku Juraja Spitzera - ak by ste sa chceli zamyslieť nad iróniou dejín.) Ja iste ako mnoho iných Slovákov režim, ktorý tu bol za vojny, neschvaľujem, ani toleranciu k fašizoidným hnutiam pod zámienkou demokracie a slobody názoru a slova. Neďaleko v rodisku Clementisa je pomník tomuto popravenému slovenskému komunistovi, kde sú stále kvety, to majú ten pomník zbúrať, lebo sa zmenil režim? Ako osobnosť a ako nevinná obeť represálií zločinného Gottwaldovho stalinistického režimu si pomník zaslúži. V tomto prípade by ste tiež navrhovali zbúrať?
    gtz avatar 13.2.2014 12:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    nešlo o nejaké "celonárodné" oslavy
    už si nepamatuji, ale tehdy na CT1 o tom byla celkem zajímavá reportáž a na odhalení na to bylo celkem hodně lidí (dokonce prý i politiků současných).
    navrhovali zbúrať
    Asi ne
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.2.2014 15:27 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    na CT1 o tom byla celkem zajímavá reportáž
    Zaujímavé, že reportáže na ČT1 z odhaľovania pomníkov na Slovensku sú pokladané za nezaujaté, objektívne, pravdivé, kdežto inak je vraj ČT nástrojom manipulácie "pravdoláskarov" a neviem koho každého ešte...Od 89. roku dosť podľa mňa ČT slúžila tým, čo mali záujem rozbiť spoločný štát a zbaviť sa Slovenska a pokiaľ tam pri nejakej príležitosti dávajú nejaké public. a dokum. programy o spoločných dejinách, také čechocentrické a jednostranne vykladané. Občas ma znechutí aj tá Historie cs. hoci je to pomerne dobrá relácia:).
    gtz avatar 13.2.2014 16:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    no ty reportáže byly na CT poplatné tomu kdo vládl. A nedělám si iluze, že je to tak jak oni řeknou. Stačí "ukradené Kosovo", které se tehdy nesmělo vysílat. Opravdu netuším na terém jejich kanálu to bylo, ale tehdy myslím tam nezaznělo nic co by bylo zaujatého, tehdy se jen reportéři ptali jak je něco takového možné.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.2.2014 17:12 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Ja si nemyslím, že by Tisu bolo treba zamlčať a jednoznačne ho označiť za zločinca. Tak sme sa to ako jednoznačný záver učili v škole, ale odvtedy som už do toho kontroverzného obdobia našich dejín viac nazrela a v porovnaní s inými pohlavármi vtedajšej SR by som Tisa za "hlavného zloducha" určite neoznačila. Podobne tragická postava bol aj Hácha. Tým netvrdím, že Tisovi treba stavať pomníky a že je v poriadku zneužívať skutočnosť, že bol vybraný na exemplárne potrestanie za výčiny fašistického režimu na Slovensku na politické ciele neofašistov. Oni popularitu Tisu u ľudí na Slovensku (tým, že ho popravili sa v očiach niektorých stal mučeníkom, svätcom) využívajú - v skutočnosti tie holé prázdne gebule, čo pochodujú k jeho hrobu, o ňom a o tej dobe vedia figu borovú. A tí na čele tých sprievodov sa len chcú dostať k moci, tie city k Tisovi a k jeho "obeti" len predstierajú. Tí "štandardní" politici si zas strážia voličské hlasy, takticky mlčia, nechcú sa jasne vyjadrovať k "citlivým otázkam", aby im to nezhoršilo volebný výsledok. A myslím si, že ani žiadne jasné a jednoznačné postoje nemajú a že sú ochotní ich účelovo meniť.

    Ja som jednoznačne za tvrdé potláčanie akýchkoľvek fašistických prejavov a tí skíni v Nitre by si zaslúžili výnimočné tresty. Z takých hoviad nikdy už nič poriadne nebude.
    13.2.2014 15:33 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    asi tam bol Čarnogurský... divíte sa? jeho otec bol poslancom slov. snemu za klérofašistického režimu...KDH, česť výnimkám, ako je Fr. Mikloško, je banda pokrytcov
    13.2.2014 16:02 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Psal jsem jen to, kde vláda suverénního státu něco takového dovolí tak by se tam mohlo stát cokoliv.
    No ja neviem, či sa dá hovoriť vonkajšej suverenite. A aj o tej vnútornej škoda hovoriť. Zákony si šijú na mieru všelijaké gorily a o nezávislosti súdnej moci, o právnom štáte sa dá dôvodne pochybovať. Toto sa zatĺkalo, kým sa do toho neobuli médiá. http://www.sme.sk/c/7081559/neonacisti-terorizuju-studentsky-bar-v-nitre-kopali-do-bezvladnych.html Ľuďom sa to nepáči, ale nikto sa ich nezastane, polícii ani súdom nie je dôvod veriť, a tak sa radšej do ničoho nemiešajú, aby sa vyhli problémom. Veď ja stále tvrdím, že to nemožno hádzať za hlavu a tváriť sa, že je to len nejaký okrajový jav a že sa nič nedeje.
    gtz avatar 13.2.2014 00:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    a nikoho nebude zajímat, že ho nepostavili Slováci jako národ, každý si bude pamatovat, že na Slovensku byl odhalen pomník člověkovi, který stál za válečnými zločiny. Každý bude mít pod tím jen nějakou sympatii k tomu režimu/období. U nás kdyby se to stalo tak pomník bude zbourán, všichni kolem budou odsouzeni za podporu fašimu na hezkých pár let.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.2.2014 06:15 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Sú národy, ktoré majú zvyk stavať a búrať monumentálne pomníky podľa toho, kam vietor - tam plášť podľa toho, komu sa potrebujú okázalo vlichotiť. Toto ste chceli počuť?
    12.2.2014 07:51 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    vymazávala som... všelijako mi poreskakovali slovíčka... idem do práce, ponáhľam sa... tak sa z toho snáď nejako vysomárite
    regine2 avatar 12.2.2014 07:42 regine2 | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše pro srandu

    Střípky

    Když na Ukrajinu v 90tých letech posílali ze západu humanitární pomoc, jedno z letadel spadlo u nás. Vyzývali lidi, aby cigarety nesbírali, že jsou prosáklé kerosinem.

    Mediátoři-čeští. Kurdové v Iráku bojovali za své osvobození (nezávislost). Kurdové v Turecku (NATO) jsou teroristé, ač se stejnými myšlenkami.

    Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
    12.2.2014 08:13 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pro srandu
    Cigarety v rámci humanitární pomoci?? :-)
    PepaSFI avatar 12.2.2014 17:08 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pro srandu
    ani bych se moc nedivil kdyby tam byl i chlast a možná i drogy. To je důležitější než jídlo. Bez jídla se dá přežít dost dlouho a přinejhorším začnou nejslabší odpadávat. A vlastně se celkem nic moc neděje. Ale v populaci kde skoro všichni nad 12 let jsou kuřáci a alkoholici může nedostatek znamenat onu příslovečnou jiskru v sudu prachu. A taky je samozřejmě potřeba aby bylo s čím kšeftovat aby se utvořila a udržovala hierarchie. Nevím čemu by vadilo letecké palivo v cigaretách. Že by k těm desítkám jedů které tabákový kouř obsahuje přibylo pár dalších? Možná ani nepřibylo, petrolej a ten letecký obzvlášť je poměrně čisté palivo. Spíš šlo o to aby někdo k něčemu nepřišel lacino. Beztak se toho určitě spousty sebralo, rozprodalo a vyhulilo i s příchutí.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    gtz avatar 13.2.2014 00:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pro srandu
    Ti Kurdové proti kterým byl použit ten bojový plyn, byli Kurdové kteří byli násilím vyhnáni z Turecka (kde se s nimi nikdo nepáral), ale protože Turecko == Nato tak nic. Bylo tam mnoho výzev, aby odešli nazpět do Turecka, ale oni si tam chtěli udělat svůj stát. Jasné, že nemohli jít nazpět, protože Turecko vojsko toto nedovolilo. Bylo by to skoro stejné kdyby k nám došla nějaká tlupa x-tisíc lid z Rumunska a chtěli by zde udělat svůj stát. Ano plyn byla těžká prasárna, ale kdyby tam poslal pár bombardérů (jako Rusko v Čečně) tak by proti tomu nikdo neměl asi nic (ale určitě by měl protože Irák == nafta).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.2.2014 07:23 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pro srandu
    Bylo by to skoro stejné kdyby k nám došla nějaká tlupa x-tisíc lid z Rumunska a chtěli by zde udělat svůj stát.
    Oni si niekam, kde si zmysleli urobiť štát, a kde sa predtým nevyskytovali, "došli"? Prosím vysvetliť presnešie historické súvislosti:)

    gtz avatar 13.2.2014 12:03 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pro srandu
    Měl jsem na mysli to co se dělo v Iráku, ti Kurdové nebyli místní, ale byli to Kurdové kteří byli násilím-vojensky vyhnáni z Turecka.

    Kurdové totiž žijí tam skoro všude (nejvíce jich bylo v Turecku) a Turecká vláda je má za teroristy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    13.2.2014 12:26 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pro srandu
    To je jako s Maďary...
    13.2.2014 16:40 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pro srandu
    ...ale to porovnanie s rumunskými imigrantami (čo sa často chápe ako synonymum "Cigánov"), ktorí by si náhle zmysleli po tom, ako sa najprv (neželane) usadili v štátoch EU, že si prisvoja cudzie územie, je trochu pritiahnuté za vlasy. Rumuni si ostatne tiež vydobyli svoje štátne územie od Osmanskej ríše. Bolo preto iste vnímaní spolu s ostatnými Balkáncami bojujúcimi za slobodu s Turkami podobne ako kurdskí teroristi. Veď sa snažili rozvrátiť Osmanskú ríšu.
    gtz avatar 13.2.2014 17:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pro srandu
    Bylo to pouze přirovnání, Kurdové jsou velmi podobní Cikánům. Nikdo jiný v okolí mne nenapadl (asi protože asi není kdo).

    No oni už nejsou migranti a mohou nyní svobodně cestovat (čórovat apod.) po celém území Schengenu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 13.2.2014 17:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pro srandu
    ako kurdskí teroristi
    No nevím, Ti unáší lidi, dělají teroristické útoky na místní Tureckou vládu. Kdysi to bylo nějak pořešené, že v horách byl klid a nyní už tam moc klidu není. Kamarád co jezdil (a jezdí) dálky tam asi před rokem mi říkal, že konvoj kamionů doprovázelo pár vojenských aut, proto aby se jim nic nestalo a když měl jet o pár dní zpět tak raději volil bezpečnější a delší cestu kolem pobřeží.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    12.2.2014 10:00 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Na východ od nás žijú iba opice, Slovensko je posledná bašta civilizovaného sveta. Viem to, jeden vývojový tým máme aj na Ukrajine.
    12.2.2014 20:05 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Tak pozor, mnohokrát jsem slýchal z Prahy ohledně zakázek, že vše na východ od Prahy už je "divoký východ", tak si to zeměpisně trochu posuň...
    12.2.2014 20:41 patentovy zakon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    to by sa gtz alebo grunt tam niekde pri Brne či na prahu Záhoria mohli uraziť:)
    PepaSFI avatar 13.2.2014 16:44 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    to nevadí, my máme na Prahu taky svůj názor. Tak a teď tady vypukne boj Praha versus východ :-)
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    gtz avatar 13.2.2014 17:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Jak už zde někdo psal, my máme na Prahu svůj názor :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 14.2.2014 10:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    Asi tak, Pavle. Slyšel jsem, že všechno na východ od Karlínského viaduktu je orient :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.2.2014 11:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    To mi připomíná tuhle mapu (která je stará jak internet).
    Dalibor Smolík avatar 14.2.2014 23:59 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    13.2.2014 10:46 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ohněm a mečem
    vyběhli v zubech
    Co přesně znamená tato šifra...? Není to marker pro enesáky...?

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.