abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    msk avatar 12.11.2007 09:19 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Hmm, uz ani neviem kde, ale tusim na nejakom faq-u internetoveho vysielania nejakeho cz radia som narazil na otazku, preco nestreamuju v ogg. Odpoved bola, ze encoding do ogg je niekolkonasobne vypocetne narocnejsi a ze na to nemaju hw. Ktovie, aky encoder pouzivali, lebo z tych nameranych vysledkov vidim jasny naskok ogg voci mp3.
    12.11.2007 10:52 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    lame v defaultnim nastaveni alg. kvality je skutecne o neco pomalejsi nez oggenc. To si ostatne muzete vyzkouset sam. Je pravdepodobne, ze v tom radiu pouzivaji jine kodeky pro kompresi mp3 (je jich mnoho a lame nepatri k nejrychlejsim ale dava kvalitni vystup) nebo pouzivaji nizsi algoritmickou kvalitu. A nebo to je, jak rikaji bratri slovaci, vyhovorka. Staci se podivat na vysledky jak by asi zatizila komprese streamu do ogg, kdyz komprese souboru probiha desitkykrat rychleji nez realtime...
    12.11.2007 10:25 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Zajímavější by bylo zkompilovat to bez všech MMX/SSE (a vůbec všech ASM optimalizací), které budou pro každou architekturu jiné (patrně výrazně lepší pro 32bit).
    12.11.2007 11:01 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Tohle jsou prakticke testy. Synteticke budou v jinem dilu. BTW zajimavejsi? Opravdu? Pro koho? Podle me se nenajde teoretik dosti odvazny aby z vysledku zmrzaceneho kodeku chtel vyvozovat nejake obecne zavery.
    12.11.2007 12:38 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    To je otázka, co mělo být výsledkem. Jestli benchmarkovat procesory nebo programátory.
    12.11.2007 12:44 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Haha. Benchmark ve stylu Prakticky to funguje tak a tak, ale to nás nezajímá. Co říká teorie?
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    12.11.2007 12:51 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Mě zajímá poměr výkonu 64bit a 32bit režimu a ne poměr optimalizací nějakého programu (který díky náskoku 32bit dnes vypadá nějak, ale za měsíc může vypadat úplně jinak).
    12.11.2007 13:07 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Mě zajímá poměr výkonu 64bit a 32bit režimu
    Pokud myslite nejaky obecny pomer tak ten neexistuje, v kazde aplikaci bude nutne jiny. A uz vubec by se nedal poznat z vami navrhovaneho testu.
    a ne poměr optimalizací nějakého programu (který díky náskoku 32bit dnes vypadá nějak, ale za měsíc může vypadat úplně jinak).
    A pak vyjde nove gcc a vese vysledky budou take uplne jinak. Berte to z praktickeho hlediska. Rozhuduju se zda jit do 64bit nebo 32bit distribuce. Vykon je jednym z kriterii vyberu. Aplikace a prekladace se meni ale nedokazu odhadnout jak, kristalova koule se mi rozbila. Nejrozumnejsi v takove situaci je IMO vyjit z aktualnich verzi aplikaci a prekladace.
    12.11.2007 13:54 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    A naprosto jiné výsledky budou mezi 32 a 64 bit verzí téhož hw pod jiným operačním systémem. A naprosto jiné výsledky budou při použití kvalitně optimalizujícího překladače, ne gcc, mám dojem, že nyní měříte spíše kvalitu optimalizátoru gcc, než skutečnou rychlost 32 a 64 bit provesorů.
    12.11.2007 15:51 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    A naprosto jiné výsledky budou mezi 32 a 64 bit verzí téhož hw pod jiným operačním systémem.

    Pokud pujde o aplikaci ze stejnych zdrojaku, ktera nebude travit spoustu casu v jadru tak nevidim duvod proc by tomu tak melo byt.

    A naprosto jiné výsledky budou při použití kvalitně optimalizujícího překladače, ne gcc

    Tady souhlas. Ovsem pomoci gcc je v praxi kompilovana vetsina aplikaci. Pouzitim icc bych se zase vzdalil od bezne praxe.

    mám dojem, že nyní měříte spíše kvalitu optimalizátoru gcc, než skutečnou rychlost 32 a 64 bit provesorů.

    Buh chran, do takoveho projektu jako urceni skutecne rychlosti 32bit vs 64bit bych se nikdy nepustil. To by bylo nad lidske sily. Jen nez by nejaka komise slozena z odborniku pres rozne obory schvalila nejaky reprezentaticvni kod tak by byl mereny procesor obsolete :-)

    Ja merim jen jak pomoci aktualniho prekladace a aktualnich aplikaci a kodeku prevedu audio z wav do mp3, kolik RSA podpisu zvladnu za vterinu a podobne.
    12.11.2007 16:23 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Pokud pujde o aplikaci ze stejnych zdrojaku, ktera nebude travit spoustu casu v jadru tak nevidim duvod proc by tomu tak melo byt.

    Protože prostě i ty aplikace v 64 bit se překládají do dosti jiného strojáku. Protože každý operační systém má režii.

    Tady souhlas. Ovsem pomoci gcc je v praxi kompilovana vetsina aplikaci. Pouzitim icc bych se zase vzdalil od bezne praxe.

    Na Linuxu ano, tam je většina kompilována pomocí gcc. Pokud chcete dosáhnout praktický výsledek pro Linux a gcc, pak jsou Vaše testy super.

    Ale skutečnou rychlost mezi 32 a 64 bit změříte daleko objektivněji pomocí icc - to je kompilátor, který vymáčkne maximum z procesoru - a při testu na icc poznáte, jaký je skutečný potenciál 32 a 64 bit prostředí a kak to v budoucnu půjde. Osobně si myslím, že stejně výsledky z testu v gcc budou v budoucnu pomalu (možná hodně pomalu) konvergovat k tomu co byste naměřil pomocí icc. Takže bych i prakticky považoval test pomocí icc za objektivnější, více vypovídající a po praktické stránce hodnotnější - protože k tomu budeme v budoucnu mířit (snad).

    Buh chran, do takoveho projektu jako urceni skutecne rychlosti 32bit vs 64bit bych se nikdy nepustil. To by bylo nad lidske sily. Jen nez by nejaka komise slozena z odborniku pres rozne obory schvalila nejaky reprezentaticvni kod tak by byl mereny procesor obsolete :-)

    No to bylo, ale pro praxi prostě stačí přeložit algoritmus nejlepším kompilátorem , co je dnes k dispozici - což je icc - a to by bylo v podstatě velmi vypovídající o skutečné rychlost 32 x 64.

    Ono nezlobte se, ale měření pomocí gcc, když vím, že dnešní Microsoft kompilátor bez problémů zvládne vygenerovat o 10% i daleko více procent rychlejší kód oproti gcc na 32 bit platformě - a to ještě není nic proti tomu, co zvládne Intel kompilátor, pak řekněme, že statistická chyba Vašich výsledků s gcc může být klidně i dost mnoho desítek procent. To není kritika, já vím, že to přiznáváte a děláte to i s tímto záměrem - ale Vaše testy nejsou moc vypovídající a za půl roku už může být všechno naprosto, ale naprosto jinak.
    12.11.2007 14:39 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    A pak vyjde nove gcc a vese vysledky budou take uplne jinak.
    Ale řádově v jednotkách procent. Rozdíl mezi zkompilovaným generickým C kódem a ručně optimalizovaným MMX/SSE může být klidně v řádu stovek procent. Tudíž rozdíly mezi kompilátory/systémy jsou v chybě měření.

    Ale to je nakonec fuk. Prostě mě to jenom zajímá, nic víc. Nechápu, proč mě hned někdo musí okřikovat.
    12.11.2007 15:39 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Ja vas neokrikuju, pouze upozornuju, ze i nasledujici testy budou delany takto v praktickem duchu tzn. na zaklade cinnosti, ktere uzivatele bezne provadeji. Az v posledni casti serialu planuju dat synteticke testy, ktere jsou staveny za tim ucelem aby otestovaly nejcastejsi algoritmy pouzivane v aplikacich. Urcite tam bude tucne upozorneni ze i tyto specialne za timto ucelem vytvorene synteticke testy jsou... no proste synteticke a usuzovat z jejich vysledku neco o vykonu v realnych aplikacich muze byt znacne zavadejici.
    Limoto avatar 12.11.2007 14:51 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    A kdy bude porovnání rychlosti kompilace? ;-)
    12.11.2007 15:33 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 32bit vs 64bit: komprese audia [3]
    Bude. Po kryptografii jsem tam chtel dat povray a blender, nasledne mysql ale asi tam misto toho dam kompilaci.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.