Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
RTFM - Read Tumič's FlaMes!
Hypercube je multiplatformní tool na vizualizaci grafů (Grafů z teorie grafů, Železného koláčové grafy s hyperkostkou nenakreslíte). Jedná se o jednoduchou aplikaci, které na vstupu předložíte reprezentaci grafu ve formě matice sousednosti a na výstupu dostanete obrázek (SVG, EPS) daného grafu.
Podobných pogramů, a to i opensource, již samozřejmě existuje celá řada, např. graphviz, v čem je tedy Hypercube zajímavá?
Takto to vypadá:
A takto to funguje:
Víc informací o Hypercube najdete na domovské stránce programu.
Tiskni Sdílej:
Hypercube má opravdu jednoduché ovládání i datový formát. Porovnejte s graphvizem...Ten datovy format je tak jednoduchy, az je stezi pouzitelny. Zadavat graf matici sousednosti je mozne leda u malych jednoduchych grafu nebo pokud je soubor automaticky generovany (a i tak bude silne neprehledny). Oproti tomu v Graphvizu popisu jednotlive hrany (a pro vrcholy mohu pouzit jejich symbolicka jmena), coz je pekne citelny popis grafu.
Asi to v textu chybí, ale účelem programu je právě zobrazování "strojově generovaných" grafů. Jednoduchost formátu je proto myšlena tak, že takový výstup lehce dostanete z vnitřní reprezentace grafu ve vašem programu.
Typickým "use case" jsou "vizualizace" různých školních úloh jako nejkratší cesta, minimální kostra atd. Účelem není grafy pomocí programu vytvářet, GUI verze například ani nepodporuje vytvoření nového grafu. A co se týče velikostí grafů - není to dimenzováno na grafy o tisících uzlů, od toho je tu graphviz.
Húm hom, ak je to teda dimenzované na malé grafy a univerzálny formát je matica susednosti, tak by bolo fajn, keby to vedelo počítať aj spektrálne vlastnosti toho grafu
To už si musí "čtenář" napsat sám za domácí úkol. Smyslem hyperkostky je doplnit právě takové "úkoly" hezky vypadajícími (ale nic neříkajícími ) obrázky.
Hm, možno keby bol ten program v nejakom rozumnom jazyku, ale k C++ ma už nedostane nikto :-P
Jednoduchost formátu je proto myšlena tak, že takový výstup lehce dostanete z vnitřní reprezentace grafu ve vašem programuI tak nejsem presvedcen o vyhodnosti vstupu ve forme matice sousednosti. Prevazna vetsina grafovych zapoctaku, ktere jsem kontroloval, pouzivala pro vnitrni reprezentaci seznam nasledniku, ktery lze trivialne vydumpovat do seznamu hran. Ne tedy ze by dumpovani do matice sousednosti bylo nejak extra slozite, ale je to preci jen prace navic. Nebo jiny priklad - ja napriklad generuju vstup pro graphviz skriptem z vystupu OSPF routovaciho software. Vytvorit graf v podobe seznamu hran jde primocare awkem, vytvorit tak matici sousednosti by bylo slozitejsi.
Neměl by být žádný problém rozšířit aplikaci o podporu jiného vstupního formátu, je na to navržena. Stačí si napsat vlastní input provider.
To vypada dobre, ty jsi autor?
Rikas ze ma na macosu nativni vzhled, to znamena ze jsi to na macosu zkousel? V takovem pripade by mohlo byt hezke dat na stranky macosi bundle. I u tech zdrojaku trochu chybi nejaky navod na instalaci nebo Makefile.
Jinak pokud bys potreboval na tom MacOSu testovat, rad ti nejak pomuzu. Bohuzel s C++ nejsem moc dobrej, takze i kdyz s programem bych pomohl rad, nejspis by to nedopadlo dobre :)
To vypada dobre, ty jsi autor?
Jo, je to moje "hračka".
V takovem pripade by mohlo byt hezke dat na stranky macosi bundle.
MacOS build bude.
I u tech zdrojaku trochu chybi nejaky navod na instalaci nebo Makefile.
Sestavuje se to jako jakýkoliv jiný QT program pomocí qmake, čili:
$ qmake $ make
Tak prvni bugreport: windows verze se neprida do nabidky start, a neotevre soubor s mezerou.
Přidávání do nabídky "Start" zkusim do instalátoru doplnit. Co se týče souborů s mezerou tak to mi funguje jak u GUI verze tak u CLI verze, pravděpodobně jenom špatně zadáváš cestu.
Cestu "zadavam" tak, ze dam "otevrit soubor" a vyberu soubor s mezerou. Dostanu hlasku s "neznamou chybou". Napisu to sem presne az se dostanu k tomu pocitaci s windows.
Jedine hyperkryche
Su na schroot fakt.
Su na schroot fakt.V osm večer? :-o