abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Krita - grafika pro KDE

    2. 3. 2006 | Pavel Beníšek | Recenze | 8790×

    Jak si stojí grafický program Krita pro KDE (součást KOffice), čím se liší od GIMPu, pro jaké použití je vhodný.

    Když jsem kdysi přecházel na desktopu na GNU/Linux, tak jsem poměrně úspěšně nacházel alternativy ke stálicím na Windows desktopu. Problémy jsem měl v podstatě jen ve dvou případech.

    Prvním byl použitelný klient pro ICQ komunikaci. To jsem vyřešil díky kamarádově radě a přechodu na jabber sít. V tu chvíli jsem měl na výběr hned několik kvalitních messengerů.

    Druhým problémem bylo nalezení alternativy ke grafickým programům typu Paint Shop Pro nebo Photoshop. Zde jsem dlouho hledal a to vlastně až dodnes. Jediný použitelný nástroj byl Gimp. Bohužel se mi v něm nepracuje příjemně. Nejsem schopen vysvětlit proč, ale prostě mi nesedí a ani po několikaletém používání jsem si na něj nezvykl. Možná je to odlišným způsobem práce, možná použitím gtk, možná něčím úplně jiným. V žádném případě však tím nehodlám upírat Gimpu jeho kvality. Poskytuje velké množství kvalitních efektů a nástrojů.

    Někdy začátkem roku 2005 jsem se na stránkách KDE.org dočetl o novém nástroji, který by měl být v dalších verzích součástí Koffice. Podle několika screenshotů a popisu mi připadala, tehdy ještě beta verze, velmi zajímavá, a tak jsem strávil den pokusy o kompilaci. Když se mi konečně podařilo zkompilovat celý program. Čekalo mě nemilé překvapení. Program s ubíjející přesností padal a padal. Navíc nebyl schopen načíst nic jiného než vlastní formát obrázku. Znechuceně jsem ho tedy smazal a s pocitem, že si počkám na další verzi, jsem na něj zapomněl.

    Dnes je na světě další verze, již stabilní, a když řeknu, že je dobře použitelná, tak bych snad ani nemusel rozbouřit flame war. Znovu se nabízí srovnání s Gimpem, ale to půjde poměrně těžko, protože ten je podstatně vyspělejší ve většině funkcí a jeho stabilní verze již nějaký ten pátek vychází. Já většinou potřebuji jen pár jednoduchých úkonů a na ty stačí Krita úplně v pohodě a samozřejmě zdaleka nevyčerpám její možnosti.

    Instalace

    Na Gentoo je instalace triviální. Věřím, že na ostatních distribucích bude obdobná.

    emerge krita

    Pokud vám vyhovuje používání balíku Koffice, můžete nainstalovat ten a budete mít Kritu nainstalovanou také.

    Závislosti nejsou nijak přehnané. Protože je program pod KDE, závisí pochopitelně na něm. Dále pak na následujících balících:

    • imagemagick
    • koffice-data
    • koffice-libs

    Přestože se Krita vyvíjí s přestávkami již od roku 2000, ještě mi stále nepřijde dostatečně stabilní. Občas spadne a to i přes to, že jsem jí zkoušel kompilovat několikrát s různými parametry kompilace (Gentoo ? USE flagy) a na několika počítačích.

    První spuštění

    Na první pohled si všimnete, že nástrojové lišty jsou vnořeny do hlavního okna, podobně jako je to ve Photoshopu pro Windows. To mi vyhovuje víc než nezávislá okna inspirovaná pro změnu Photoshopem pro MacOS. Když potřebuji přepnout do jiného programu, stačí zmenšit jedno okno místo tří a více.

    Malou pihou na kráse je, že při otevření více obrázků se otevře další okno se všemi toolbary a ne pouze závislé okno uvnitř hlavního (viz screenshot).

    krita 1: vice oken

    Zkušenosti s používáním

    Ovládání je jednoduché a opět je podobné Photoshopu. Na levě straně se nachází lišta s nejpoužívanějšími nástroji. Uprostřed je prostor pro editovaný obrázek a na pravé straně lišta s nastaveními, vrstvami a dalšími. Příjemné je použití Qt/KDE toolbarů, takže můžeme nástrojové lišty velmi jednoduše modifikovat.

    Velkou nevýhodu oproti konkurenci vidím v absenci dialogu pro nastavení exportu do JPG, PNG a GIF, tedy formátů používaných na webu, kde je potřeba kvalitu snižovat. Nepodařilo se mi v nastavení zjistit, jakou kvalitu má formát JPG nastavenu, ale po několika experimentech odhaduji, že je to někde okolo 97 %.

    Nepodařilo se mi najít možnost práci s křivkami, což je také poměrně závažná chyba. Doufejme, že v příští verzi bude napravena.

    Práce s vrstvami je příjemná a nepřišel jsem na nic, co by mi chybělo. Efektů zatím mnoho není, ale ty základní samozřejmě obsaženy jsou. Určitě by pomohla podpora filtrů z Gimpu, což by mohlo v budoucnu pomoci jak Kritě, tak nepřímo i Gimpu.

    krita 6: emboss

    Poměrně propracovaná mi přijde podpora štětců a vzorů, příjemná je také podpora ICM barevných profilů.

    krita 4: barvy

    Celkově mi přijde Krita mírně nevyvážená. V některých ohledech je daleko za možnostmi konkurenčních produktů a v několika nabízí až zbytečně mnoho možností. Příkladem je zmenšování obrázku, kde dostaneme na výběr hned 7 algoritmů pro scaling.

    krita 3: scale

    I přes všechny její nedostatky vám Kritu doporučuji alespoň k vyzkoušení. Jakmile autoři napraví přehmat s exportem obrázků pro web, asi na ní přejdu a Gimp nechám na disku jen z nostalgie. Sice není vše růžové, ale konečně nám vzniká rozumná alternativa k Gimpu a to může být jen ke prospěchu věci. Věřím, že by za pár let a verzí právě Krita mohla pomoci přilákat další uživatele Linuxu.

    Nejčtenější články posledního měsíce

    Týden na ITBiz: Kvalita a přesnost dat generovaných AI rozhodne o důvěře zaměstnanců v umělou inteligenci
    Týden na ScienceMag.cz: Působivá simulace pádu do černé díry
    Květnový výprodej na Goodoffer24 nabízí Windows 11 Pro za €20 a mnoho dalších slev

    Nejkomentovanější články posledního měsíce

    Týden na ScienceMag.cz: Kosmologové se opět zkouší vypořádat se s problémem Hubbleovy konstanty
    Týden na ITBiz: Platby výkupného za ransomware vzrostly za poslední rok na pětinásobek
    Jaderné noviny – přehled za duben 2024
      všechny statistiky »

    Související články

    GIMP v příkladech - 1 (hvězdná obloha)
    GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    GIMP v příkladech - 3 (kámen)
    GIMP v příkladech - 4 (meteor)
    GIMP v příkladech 5 - (blesk)
    GIMP v příkladech - 6 (kometa, mraky)
    GIMP v příkladech - 7 (mlha na fotografii, planeta)
    GIMP v příkladech - 8 (planeta)
    GIMP v příkladech - 9 (hvězda, semafor)
    Recenze: GIMP - Grafický editor pro Linux a Windows
    Snímání obrazovky aneb vyfoťte si okno
    GNU Lilypond - The music Typesetter - I
    Scribo, scribere, Scribus
    Geomview - váš interaktivní 3D prohlížeč
    Reportáž: Blender Conference 2005, De Waag, Amsterdam
    Myslíme trojrozmerne

    Odkazy a zdroje

    Krita

    Další články z této rubriky

    Týden na ITBiz: Svět IT a burzy, umělá inteligence, Nvidia a outsourcing
    Linuxové foto novinky: pozvolná evoluce
    PCLinuxOS 2017.2 MATE - tak trochu zvláštní linuxová distribuce
    Krátký pohled na Fedoru 25, Wayland a GNOME 3.22
    Naprosto ničím nezajímavé Lubuntu 16.10
           

    Hodnocení: 95 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.3.2006 01:02 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    V aprili by mala vyjst nova verzia 1.5. Podla toho, co som cital, to bude dost velky pokrok oproti 1.4.2.
    2.3.2006 06:53 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    to bych řek, stačí si čas od času zkompilovat SVN snapshot
    13.12.2021 06:40 geebranz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Excited for the progress

    Reap
    2.3.2006 07:05 Juraj Václavík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Krita 1.4.2 mě velmi příjemně překvapila. Je to evidentně začínající a silně nevyvážený program, ale vypadá velmi nadějně, nepadá, dělá, co má a dělá to pohodlně. Mám 2 výhrady: jedna viz komrese v článku a druhá - Krita je véééélmi pomalá při práci s velkými obrázky. Pokud tyto 2 věci budou u 1.5 vyřešeny, bude to skvělý program, nová hvězda linuxového desktopu. Potom už by to chtělo schopný vektorový editor (copak předvede Karbon?) a doladit Scribus a máme kvalitní prostředí pro tvorbu grafiky.
    2.3.2006 08:18 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Jako vektorový program Ti Inkscape nevyhovuje?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.3.2006 09:21 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Inkscape ma napr. od Illustratoru dost odlisnou filozofii ovladani, stejne jako treba GIMP od Photoshopu, ale objektivne se za neschopny neda povazovat ani nahodou. Kdyz se mi nekdo pokousi vypravet, jak je Inkscape spatny, odkazu ho treba do sekce Inkscapers na DeviantArtu.

    Kvalita graficke prace zalezi v prvni rade na schopnostech autora...az pak je mozno se bavit o (ne)schopnych programech.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    15.8.2007 14:31 mpscz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Jde o to, co kreslíte, pro koho to kreslíte, jak rychle to potřebujete nakreslit a na co je potom ta kresba určena. Jinak souhlasím, že i tím nejjednodušším vektorovým kreslítkem vyrobíte i tu nesložitější vektorovou kresbu, bude Vám to ale trvat sakra dlouho. Moc se těším na další vývoj Xary Xtreme pro Linux (www.xaraxtreme.org). To je podle mne plnohodnotné vektorové kreslítko a do kapsy v mnoha případech strčí i Illustrator CS3 a nejen jednoduchým ovládáním, ale i svou rychlostí, funkcí a výbavou nástrojů. Zatím provozuji Xaru Xtreme pořád pod Wine, což jde, ale někdy dost dře.
    2.3.2006 09:28 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Myslim si, ze je Krita velmi chladna a vladne. To co banda kolem Bouda predvedla za posledni rok, kdy tuhle kdys mrtvolu oprasili a udelali z ni vec, ktera je ted asi nejprogresivnejsi co se koffice tyce, je uctyhodne. A chvalihodne.

    ad rychlost s velkymi obrazky: asi pred mesicem to nejak optimalizovali. Problem byl v kombinaci littlecms v konfiguraci s QPainterem. Verzi, ktere bezi nad opengl jadrem se to snad netykalo. A jeste nekdy v prosinci minuleho roku vychytavali nahravani techto obrazku. Ale konec diskuse v mailing listu jsem nejak nedohledal, takze nevim, jak to dopadlo.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    2.3.2006 11:01 Grafik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Pro grafiku pouzivat jak GIMP, tak Kritu nevidim moc realne. Mam obidva programy rad, ale chybi podpora CMYK a bez toho se grafika delat neda.
    2.3.2006 11:21 cornelius | skóre: 11 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Krita by mela uz ted mit vicemene podporu CMYK v sobe, ale obecne zalezi imo spis na tom jaky druh grafiky clovek dela, grafika neni jen prepress kde je potreba CMYK. Osobne GIMP pouzivam v praci a vzhledem k tomu ze bitmapovou grafiku pouzivam zejmena na webu tak jsem zatim diky chybejicimu CMYK nenarazil. Ano, kdyz budu delat plakat s fotkama tak mi bude CMYK trochu chybet. Ale to mi ted obcas chybi LAB barvy ktere GIMP nema taky.

    Co zatim slo do tisku stacilo ve vektorech a na to mi stacil Inkscape s exportem do PDF pres Scribus(ve CMYK prostoru) I kdyz s timhle jsem uz off topic.

    Chtel jsem jen podotknout ze i grafik muze GIMP pouzit, jen musi vedet kde muze a kde nemuze a jak si pripadne pomoct. A ze nelze rict ze bez CMYKu se grafika delat neda.
    "I'm trying doprdele!"
    2.3.2006 17:22 Grafik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Jo mas pravdu. Ja jsem sem se spatne vyjadril, protoze delam grafiku jenom pro tisk a tam se bez CMYKu proste neobejdu. Takze cekam a tesim se az ho bude GIMP, nebo Krita umet.
    2.3.2006 08:18 gustav krakenson
    Rozbalit Rozbalit vše nic si z toho nedelej ...
    ... mne zase nesedi photoshop:

    ... nevim cim to mam vysvetlit, ale Photoshop mi nejak nevyhovuje ... a! uz sem si vzpomel: $649.00 (a to nepocitam cenu operacniho systemu na kterem to pojede:)

    (to nebyl pokus o flame ale o blby vtip ... tak na to prosim nereagujte)
    2.3.2006 08:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nic si z toho nedelej ...
    Proč blbý vtip? Někomu taková věc skutečně může vadit. Cena je jedním z parametrů software, stejně jako třeba rychlost nebo pohodlnost ovládání.
    2.3.2006 15:39 mivrap | blog: Mirkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nic si z toho nedelej ...
    Jedna dvě zakázky a $650 je zpět. A kdo to nepoužívá komerčně, tomu stačí ořazaná verze, kterou dostal přibalenou ke svému scanneru.
    kyknos avatar 3.3.2006 12:26 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nic si z toho nedelej ...
    Jak komu. Mne by nestacila. Kdyz jsem ji naposledy videl, nebyl tam pro upravu fotek ten nejdulezitejsi nastroj - krivky. GIMP ma zatim problemy se sofistikovanejsimi barevnymi prostory - ale ne ke vsemu jsou potreba. A tam kde nejsou, povazuji GIMP za efektivnejsi nastroj. Pouzival jsme ho pro profesionalni praci na pocitaci, kde byl nainstalovany nejnovejsi Photoshop.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.3.2006 09:08 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Jsem asi jedinej kdo si na GIMP nestěžuje. Mě jeho ovládání sedlo mnohem víc než photoshop. Po pár minutách používání jsme našel všechno co jsem potřeboval a nic mi nechybí. Ale chápu, že někomu vyhovovat nemusí...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    2.3.2006 10:21 cornelius | skóre: 11 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Nejsi, taky jsem jeden z tech kterym ovladani GIMPu sedi vic nez PS nebo cokoliv jineho :)
    "I'm trying doprdele!"
    2.3.2006 10:31 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Jadiný nejsi, já proti Gimpu také nic nemám, ale nejsem profesionální grafik, "jen" si v něm amatérsky upravuji moje fotky. Nepovažuji za povolaného k posuzování grafických editorů.
    2.3.2006 16:49 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE

    Na Gimpu mi chybi zaostrovani fotek dekonvoluci, pouzitelny protisumovy filtr, a pripadne moznosti pracovat primo v dualnim prostoru harmonickych funkci. Jeste jsem teda nevidel soft co to umi, ale hodilo by se to ;)

    Nadto bych uvital neco obecnejsiho nez paleta/8bit grayscale/TrueColor - treba prace v 16bitove barevne hloubce apod.

    Jinak jsem s Gimpem dost spokojen, a jeste jsem ani nepoznal vsechno, co umi.

    2.3.2006 18:58 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Nemám ani páru o čem to mluvíš. Já používám GIMP pouze na grafiku pro web a tam se mi zdá plně dostačuje. Nejsem grafik, nemám takový to cítění a tak nejsem ani moc náročnej :) Fotky jenom zmenšuju/zvětšuju a na to mi stačí imagemagic..a teď už vím, že nejsem sám ! :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Stanislav Brabec avatar 3.3.2006 17:14 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Co třeba pluginy refocus, refocus-it, greycstoration?
    2.3.2006 09:37 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    http://dot.kde.org/1141166692/ - interview s Boudewijnem Remptem, soucasnym hlavnim vyvojarem Krity. A BTW Krita (drive Krayon, drive KImageShop, pokud si dobre vzpominam) se sice vyviji s prestavkami uz od 2000, ale to rozhodne nebyly nejake malicke prestavky, holt jako vzdy a vsude nejsou lidi :(. Takze kdyby nahodou nekdo z tech, kterym chybi na Linuxu kreslici program a nemaji radi GIMP, nemel co na praci, tak ted uz vite co delat ;).

    PS: Algoritmu pro scaling je 7 proto, protoze tolik jich AFAIK ma ImageMagick.
    2.3.2006 10:30 cornelius | skóre: 11 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Jak uz bylo nekolikrat podotknuto a je to i v dokumentech tykajicich se Krita tak se jedna hlavne o "kreslici" program a srovnani s GIMPem jehoz ucelem (vyplyvajicim take z celeho nazvu programu) je manipulace s obrazem je ponekud liche. Z Krity roste velmi sikovny kus software ale jeho hlavni vyuziti (z meho hlediska, nikomu ho nenutim :) ) bych videl diky podpore ruznych brushu atd, hlavne jako alternativa k programum typu Alias Sketchbook nebo Corel Painter; tedy aplikacim pro tvorbu "digitalniho umeni"(DigitalArt).

    Jestli se stane opravdu dobrou alternativou, nebo se aspon priblizi, k tomuto druhu software tak je se na co tesit, v linuxu takovy druh graficke aplikace zatim citelne chybel a GIMP na to zatim nema(at ho mam rad jak chci, webdesign a jinou grafiku v nem delat muzu, ale na obycejne kresleni se mi zda ponekud neohrabany, i kdyz existuji i vyjimky potvrzujici pravidlo).
    "I'm trying doprdele!"
    2.3.2006 16:34 Kakihara
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Pokud si nepletu nazvy programu, tak CorelPainter je vektorovy program a je to opravdu paradni kus softu. Kreslit tabletem v bitmapovym editoru mi pote, co jsem (jednou) zkusil painter, prijde jako hloupost. Kazdopadne neznam jakoukoliv jinou alternativu Painteru, natoz alternativu pro linux...
    2.3.2006 17:36 cornelius | skóre: 11 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Asi mate pravdu, Painter jsem moc nezkousel tak nevim jestli je vektorovy nebo bitmapovy, spis jsem zatim vyuzival Sketchbook nebo ArtRage když jsem se dostal k tabletu :) Nisméně si můžeme jenom přát aby se Krita stala alternativou aspoň k těmto dvěma a snad se přidá časem i alternativa k Painteru - můžeme k tomu trochu přitlačit vývojáře Krity ;-)
    "I'm trying doprdele!"
    kyknos avatar 3.3.2006 12:28 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Painter rozhodne neni vektorovy program. Je to klasicky rastrovy editor ovsem se simulaci realnych technik, na coz je zameren.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    3.3.2006 12:43 cornelius | skóre: 11 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Jen na okraj: Corel ma ale nejaky vektorovy editor simulujici realne brushe a je vektorovy, myslim ze jsem to videl na par tablet PC. Kazdopadne vektorovy graficky editor simulujici realne povrchy atd... je treba CreatureHouse Expression 3 :)
    "I'm trying doprdele!"
    2.3.2006 16:22 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Když potřebuji přepnout do jiného programu, stačí zmenšit jedno okno místo tří a více.

    A o tom, že v Linuxu lze používat více pracovních ploch, už jste někdy slyšel?
    ...
    2.3.2006 19:10 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    hm, taky mě při čtení toho o tom přepínání napadlo, že by mě mělo něco napadnout :-) nicméně komentář o plochách mě nenapadl, máš bod ;-) já jsem spíš uvažoval nad nastavením fokusu, že přece když se do nějakýho okna přepnu, tak se mi typicky přesune do popředí a nemusím nic zmenšovat, abych na něj viděl ...
    3.3.2006 12:25 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    To je pravda, ale když jsem byl nucen pracovat ve Windows ověřil jsem si, jak nešikovné je kliknout třeba na maximalizovatý webeditor a pak klikat na další tři, čtyři okna, abych mohl opět pracovat s Gimpem, protože se dostane pod ten webeditor. Sice by šlo ten webeditor minimalizovat, ale pak zase člověk musí klikat dvakrát. Plochy tohle řeší neskutečně elegantně, já sám jich mám nastaveno osm ;o)
    ...
    5.3.2006 21:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Asi mám trochu zkreslené představy o ovládání GUI, ale nebylo by jednodušší minimalizovat ten editor (jedním kliknutím)? Když už bych tedy byl okolnostmi donucen pracovat ve Windows…
    6.3.2006 13:00 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Asi máte pravdu, že to jde jedním kliknutím. Ve Windows už jsem nepracoval... ani nepamatuju. Pokud, ale máte zároveň spuštěný ještě prohlížeč a mailového klienta, tak to jsou na minimalizaci okna minimálně tři. Znamená to, vždycky jedno okno minimalizovat, druhé maximalizovat a pod tím vším mít ještě stále tři (nebo víc) oken Gimpu. A to radši nemluvím o situaci, kdy potřebujete z nějakého důvodu vidět plochu, třeba kvůli uliženým souborům... ;o)
    ...
    31.10.2006 18:12 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    win+d (aspon tak si to pamatam spred 2 rokov)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    3.3.2006 21:03 ldx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Jelikoz v praci pracuju s Win, tak povazuju vice pracovnich ploch za jednu z nejvetsich vyhod linuxu - v grafickem X prostredi (zatimco dokonale vyresene skriptovani v celem systemu, to je asi nejvetsi vyhoda linuxu obecne).
    2.3.2006 17:12 kaaja
    Rozbalit Rozbalit vše Gimp a jeho okna.
    Pozor, Gimp se rozhodne nechová jako Photoshop na Macu, v Gimpu jsou totiž všechna nástrojová okna braná rovnocenně - jsou v reprezentována v liště každé zvlášť. Naproti tomu Photoshop na Macu je bere jako paletky a jsou zobrazeny jen když je právě aktivní nějaké Photoshopácké okno. Pokud není žádné Photoshopácké okno aktivní jsou nástrojové paletky skryty, stejně tak při exposé. Takto se chovají všechny aplikace pro Mac.
    2.3.2006 20:49 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Co to vidím, první screenshot v liště - sex.an...co to asi bude? :-)
    I am Jack's wasted life.
    2.3.2006 21:18 právě nejsem k dispozici | skóre: 2 | blog: Na odpočinku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    Mě zase zaujalo to množství pošty. ;-)

    Jinak, Krita se mi docal líbí.
    3.3.2006 12:28 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    On ten screnshot asi nebude dílem autora článku ;o)
    ...
    3.3.2006 13:18 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    asi film http://www.sexandluciafilm.com/
    9.11.2006 11:29 burda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Krita - grafika pro KDE
    me stve, ze nai gimp ani krita neumeji co photoshop(alespon 7to uz umi tusim) - a sice ze napisu do obrazku "ahoj jak se mate" aniz bych musel delat nekolik vrstev...proste v jedne textove vrstve menit fonty atd
    Tucnaci sem, tucnaci tam. Hlavne ze jsme spokojeni :) Burda

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.