abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    15.5. 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 292 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    3.5.2016 07:22 Raketa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Zazálohovat si klíč je dobré nejen kvůli ztracení tokenu, ale i kvůli jeho případné budoucí nefunkčnosti nebo zničení. Yubikey umí generovat klíč i přímo v sobě, ale nejde pak vyexportovat, což zůžuje použitelnost v praktickém životě.
    3.5.2016 17:24 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Chtěl bych jenom upozornit, že jsem zkoušel importovat stejný klíč na jiný token (pro případ fyzické poruchy nebo zničení tokenu).

    To proběhlo úspěšně, ale následná autorizace pomocí druhého tokenu nefungovala.

    Někde tady na ábíčku jsem se ptal na vysvětlení a nemůžu to najít. Vysvětlení se týkalo jiného ID druhého tokenu, takže ta záloha klíče mi byla k ničemu, pozor na to...
    Bystroushaak avatar 3.5.2016 17:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Mělo by to ale stále jít importovat přímo do GPG, ne? Jak jsi ten klíč exportoval?
    3.5.2016 21:25 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Normálně jsem si na disku vytvořil klíč, zazálohoval a pak postupně importoval na dva tokeny. Exportoval jsem to na veřejný klíč přes openpgp2ssh (ten první token).
    4.5.2016 23:09 veveričkaplešatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Chválim autora tento článok je už krajší Ešte by som chcel položiť otázku k YubiKey 4 Nano funguje tak isto ze sa potvrdzuje dotykom ? alebo nie ?
    5.5.2016 09:33 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    A na co bys tam chtel sahat? Vzdyt to zabere tak akorat USB konektor.
    Bystroushaak avatar 5.5.2016 10:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Zadní strana afaik funguje pořád jako kapacitní snímač. Alespoň podle toho jejich prohlášení:
    Other than size, there is no difference between the keychain and nano version of the YubiKey 4.
    5.5.2016 12:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Tady se taky píše "S využitím obyčejného dotyku Vašeho prstu…". Ale to mohli klidně zkopírovat z popisu "dospělé" varianty.
    5.5.2016 16:32 Filip Jirsák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Na dotyk reaguje ta hrana (oblouk), který čouhá z USB portu. Alespoň to tak bylo u předchozích verzí.
    5.5.2016 19:53 veveričkaplešatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    ano svoju lenivost som si podcenil , pravdepodobne to funguje kukal som nato videa na tube , a malo by ist potvrdzovanie , aspon na novom kluci :) tak pravdepodobne si to do mesiaca kupim :) ale este si to budem musiet nastudovat budem to sledovat co a ako , vyzera to byt uz zaujmavesie ..
    3.5.2016 10:20 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Po par pokusech s Ubikey 4 jsem dospel k zaveru, ze pro vzdaleny pristup je rozumnejsi pouzivat PKI applet misto GPG.
    Stejny A klic se pak da pouzit pro OpenVPN i SSH, muzes pouzivat i EC klice a GPG emulovat pres gnupg-pkcs11-scd.
    BTW: o tvrzeni "zatím jsou podporované pouze 2048bitové klíče" by se dalo s uspechem pochybovat.
    Bystroushaak avatar 3.5.2016 13:17 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    BTW: o tvrzeni "zatím jsou podporované pouze 2048bitové klíče" by se dalo s uspechem pochybovat.
    Ten článek jsem psal v lednu. Vycházel jsem z: THE BIG DEBATE, 2048 VS. 4096, YUBICO’S POSITION, kde je doslova uvedeno:
    Both the NEO and the NEO-n implement OpenPGP and support RSA up to 2048 bits. This is not a constraint from Yubico, but rather a hardware limitation of the NXP A700x chip used within the YubiKeys.
    Docela mě to zarazilo, tak jsem hledal informace o Yubikeyi 4, ale všude co jsem našel opakovali tu samou informaci, kterou jsem v tu dobu nenašel nikde vyvrácenou.

    Máš ale pravdu a nyní se mi podařilo najít: YUBIKEY 4(096): YOU ASKED, WE DELIVERED.
    Bystroushaak avatar 3.5.2016 13:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    + mě teda zarazilo to
    Key attributes ...: 2048R 2048R 2048R
    z gpg2 --card-status.
    6.5.2016 08:03 rkapl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Nicmene 4096 bitu je podporovano jen v PGP modu, ne v PIV/PKCS11.
    3.5.2016 10:21 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Jo, abych nezapomnel. Pro PAM auth v Ubuntu pekne funguje balikovy libpam-poldi.
    3.5.2016 13:34 nitro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    FYI: alternativa NitroKey https://www.nitrokey.com/ OSS SW i HW zni hezky. Mohl by nekdo vysvetlit, jestli "chci" (nevim, co chci :P) tu Pro/HSM verzi? dik
    Bystroushaak avatar 3.5.2016 13:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Tam ale není to hardwarové tlačítko, ne? Tzn to funguje jen jako smartcarda bez autorizace fyzickou akcí.
    3.5.2016 14:49 nitro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    zda se mi, ze ano (tlac. neni). Coz je skoda. Mozna by se dalo misto fyz. akce tlacitkem dat akci "USB je/neni zasunute"
    Bystroushaak avatar 3.5.2016 16:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Jo, to mě napadlo, ale nepřijde mi to moc praktické. Hlavně to má ten problém, že jak to jednou zasuneš a útočník si sniffne heslo, tak může dešifrovat / podepisovat co hrdlo ráčí. U toho yubikeye by k tomu potřeboval vždycky další dotek.
    12.5.2016 16:53 Jiří VALENTA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Koupit se dají s českou zárukou a slušnou cenu na www.yubikeys.cz

    Osobně vyzkoušeno.
    Bystroushaak avatar 12.5.2016 19:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Yubikey. Co to je a co to umí (2)
    Jop. To už někdo upozorňoval v diskuzi, bohužel v době psaní článku ten obchod ještě neexistoval, tak jsem to musel objednávat z amazonu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.