24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.
Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.
BRL-CAD je svobodný 3D CAD.
Na závěr minulého dílu jsem sliboval detailnější pohled na editaci těles, probrání zbylých základních těles a renderování. Základních těles zbylo jen pár a to naštěstí těch zajímavých. V souvislosti s nimi bude nutné zmínit některé konverzní nástroje a probrat přípravné práce s daty, což je jakýsi skrytý bonus. Renderování jsme trochu nakousli už minule a dnes si povíme něco víc a podíváme na jeden komfortní nástroj k vytváření hezkých obrázků.
V dnešním díle si uděláme pořádek v základních tělesech a jak už název napovídá, podíváme se na pokročilejší techniky modelování. Jednak to budou speciální tělesa, dále se podíváme na některé vychytávky na úpravu základních těles a ve finále si rozlouskneme klonování a automatické rozmísťování objektů v prostoru. Už to vypadá, že dnešní díl bude spíše suchopárný výklad.
Povšechné informace o BRL-CADu už máme, takže je na čase začít ho trochu oťukávat po funkční stránce. Obecné schéma lze popsat nejlépe sekvencí hlava -> klávesnice -> myš, čím více toho zvládnete vymyslet, tím méně musíte ťukat, a čím lépe to naťukáte, tím více klikání si ušetříte. K modelování v BRL-CADu slouží již minule ukázaná utilitka „Multi-devige Geometry EDitor“, kterou kdykoliv zavoláte pomocí mged
, ale vězměme to pěkně popořádku.
BRL-CAD je svobodný 3D CAD. Než se pustíme do jeho historie, udělejme si v jedné věci jasno, nerad bych, abyste četli zbytečně. BRL-CAD je nástroj pro CSG (Construction solid Geometry) modelování, je to rodina zhruba čtyř set samostatných aplikací, které v unixovém duchu, „dělejte jednu věc a dělejte ji dobře“, dohromady skládají mocný modelovací systém. BRL-CAD není intuitivní klikací CAD, ve kterém za pár minut nakreslíte novou kuchyňskou linku a kótovaný výkres strčíte truhlářovi. Na to máte v repozitáři QCAD. Pokud ale potřebujete tu kuchyňskou linku navrhnout pořádně, vymodelovat ji ve všech třech rozměrech a případně vyrenderovat její obrázek, tak na to je tu BRL-CAD.
Tiskni Sdílej: