Portál AbcLinuxu, 1. června 2024 11:05


Seriál: Kinect pro Xbox 360 a GNU/Linux

Kinect pro Xbox 360, dále jenom Kinect, je snímací zařízení společnosti Microsoft, původně určené jako doplněk pro herní konzoli Xbox 360. Cílem Kinectu bylo umožnit uživatelům Xboxu 360 ovládání her vlastním tělem. Situace se ale změnila. Kinect lze připojit i k běžnému počítači a využívat jeho vlastností také v Linuxu. Nejenom ke hraní her.

Kinect pro Xbox 360 a GNU/Linux – Processing a SimpleOpenNI

Pátý díl seriálu věnovanému snímacímu zařízení Kinect pro Xbox 360 a jeho využití v operačním systému GNU/Linux. V minulém dílu byl představen projekt OpenNI a knihovna stejného jména. V dnešním dílu to bude programovací jazyk a prostředí Processing a knihovna SimpleOpenNI přizpůsobující rozhraní knihovny OpenNI rozhraní Processingu.

28. 11. 2012 | Ladislav Hagara | Návody | Komentářů: 10, poslední 25. 6. 2017


Kinect pro Xbox 360 a GNU/Linux – OpenNI

Čtvrtý díl seriálu věnovanému snímacímu zařízení Kinect pro Xbox 360 a jeho využití v operačním systému GNU/Linux. V minulém dílu byl představen projekt OpenKinect a  knihovna libfreenect. V dnešním dílu to bude organizace OpenNI a knihovna stejného jména.

21. 8. 2012 | Ladislav Hagara | Hardware | Komentářů: 6, poslední 28. 8. 2012


Kinect pro Xbox 360 a GNU/Linux – OpenKinect a libfreenect

Další díl seriálu věnovanému snímacímu zařízení Kinect pro Xbox 360 a jeho využití v operačním systému GNU/Linux. V dnešní části Kinect k počítači s nainstalovaným Linuxem už konečně připojíme. Nejprve jej použijeme jako webovou kameru. Následně se zaměříme na projekt OpenKinect a knihovnu libfreenect. Tu si stáhneme, přeložíme a nainstalujeme. Seznámíme se s programy, jež jsou s knihovnou instalovány.

17. 1. 2012 | Ladislav Hagara | Návody | Hardware | Komentářů: 3, poslední 1. 4. 2012


Kinect pro Xbox 360 a GNU/Linux – rozlousknutí komunikace

V prvním dílu seriálu Kinect pro Xbox 360 a GNU/Linux bylo snímací zařízení Kinect představeno. V dnešní části se vrátíme k soutěži, jejíž cílem bylo vytvoření svobodného ovladače pro Kinect. Ukážeme si, jak se vývojářům pomocí reverzního inženýrství povedlo komunikaci mezi Kinectem a konzolí Xbox 360 rozlousknout. Řekneme si, kdo je Limor „Ladyada“ Fried a proč ke Kinectu potřebujeme speciální kabel.

9. 11. 2011 | Ladislav Hagara | Hardware | Komentářů: 4, poslední 9. 11. 2011


Kinect pro Xbox 360 a GNU/Linux – Úvod

Kinect pro Xbox 360, dále jenom Kinect, je snímací zařízení společnosti Microsoft, původně určené jako doplněk pro herní konzoli Xbox 360. Cílem Kinectu bylo umožnit uživatelům Xboxu 360 ovládání her vlastním tělem. Situace se ale změnila. Kinect lze připojit i k běžnému počítači a využívat jeho vlastností také v Linuxu. Nejenom ke hraní her.

7. 9. 2011 | Ladislav Hagara | Hardware | Komentářů: 13, poslední 14. 9. 2011


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.