abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1053 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17

    V X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17 bylo nalezeno a v upstreamu opraveno 5 bezpečnostních chyb (CVE-2023-43785, CVE-2023-43786, CVE-2023-43787, CVE-2023-43788 a CVE-2023-43789). Dvě nejstarší jsou s námi 35 let. Obsaženy byly již v X11R2 vydaném v únoru 1988.

    4.10.2023 09:00 | Ladislav Hagara | Bezpečnostní upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Max avatar 4.10.2023 09:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Na Phoronixu o tom psali a ilustruje to, proč se rozjela nová implementace v podobě Waylandu. Člověk si říká, že to bylo včera a ono ne, Wayland je tu od 2012. To strašně rychle utíká. Jedenáct let vývoje...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.10.2023 11:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    ...ilustruje to, proč se rozjela nová implementace v podobě Waylandu
    ...ve které za pár desítek let najdou obdobnou chybu a bude to ilustrovat, proč se rozjela nová implementace v podobě hyper-super-duper-nového-a-lepšího, co bude umět ještě míň než Wayland.
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 4.10.2023 12:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Těžko říci, přecijen styl vývoje, edukace a další věci se posouvají.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.10.2023 11:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Ale houby, to si akorát namlouváte, že vaše právě teď oblíbená technologie netrpí tím, že na tom pracují lidi
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 5.10.2023 14:19 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Já ale Wayland nepoužívám, neplní mé potřeby, není to tedy ani má oblíbená technologie. Jen vidím, jak se programovalo kdysi a jak se programuje nyní. Samo, že je to vždy o lidech, ale dnešní kontroly a další věci jsou také na jiných levelech.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.10.2023 14:24 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Max avatar 5.10.2023 15:34 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Reakci nechápu. To je nějaký problém, že to píšou v C?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.10.2023 15:41 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    ano
    Max avatar 5.10.2023 16:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Tomu nevěřím, když tvůj oblíbený iOS je také ve větší míře o C. Takže teď si děláš srandu, jinak to není možný, to bys musel ten iPhone hodit do koše :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.10.2023 19:30 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    znovu a lip
    5.10.2023 19:50 Telefonista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Chtel rict, ze jsi hnidopich. To je takovej eufemismus pro debila.
    6.10.2023 23:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Jo, tak tohle si někam napište a až za pár desítek let najdou podobnou chybu ve Waylandu, můžete jenom vyměnit s|Wayland|hyper-super-duper-nového-a-lepšího| a mít hotovo.
    Quando omni flunkus moritati
    4.10.2023 20:44 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Takže jsme měli zůstat v jeskyních protože veškeré stažení je marné? (Kazatel 1:2)
    5.10.2023 08:40 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    tezko rict, prijde ti retardfest veci typu artsd, esd, jack, pulseaudio, pipewire jako cesta smerem ven z jeskyne? mne to prijde jako motani se hluchoslepeho na plose 10 m ctverecnich
    5.10.2023 19:52 Telefonista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Me pulseaudio funguje, proc se ptas? Spadl ti tvuj smirackej OS a hledas nahradu?
    5.10.2023 20:06 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Mne, je to 3. pad
    5.10.2023 08:34 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    presne tak

    obvykla freetardi mentalita, ze chyby se vyresi zahozenim projektu a rozjetim noveho..
    5.10.2023 19:53 Telefonista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    To spis pasuje na lidi jako ty. Krom toho, ze ta zpravicka jaksi popira, co pises.
    5.10.2023 08:34 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    11 let a furt to stoji za vylizprdel
    4.10.2023 14:20 lukve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Niekto to tu sem pisal ze Xka su preto ok lebo na niektore veci nikto nesaha to znamena ze je to akasi stabilita do akej miery je vidiet aj s tychto chyb ale je pekne ze to opravili a nasli vobec chyby inac mne sa nepaci len to na waylande ze zas sa vezu na vlne slavy GNOME KDEPlasma a podobne teda desktopove rozhrania v Xkach bolo viacej moznosti Fluxbox,Blackbox,WMaker a podobne ja viem aj wayland ma implementacie ako Labwc, Sway hlavne ten labwc sa mi pozdava https://github.com/labwc/labwc
    4.10.2023 15:52 P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Max avatar 4.10.2023 17:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Je tam dost neaktuálních informací, řekl bych. Jsou tam již uzavřené bugy z 2016, 2017 apod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.10.2023 08:42 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    navrhuju zapocit debatu na tema fukncnosti waylandu na closed source ovladacich nvidie (tozn. jedinejch funkcnich ovladacich 50% trhu grafickejch karet), to povede na plodnou debatu o tom, jak nvidie nespolupracuje nebo nejaky podobny sracky, let's start it
    Max avatar 5.10.2023 09:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Žiješ v minulosti, AMD má nejlepší drivery pro Linux.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.10.2023 09:40 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    a ta nvidia?
    Max avatar 5.10.2023 10:06 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Co s ní? Používám to nejlepší, takže AMD GPU. Jako Aplista by jsi to měl vědět, ne? :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.10.2023 10:13 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    :)

    z nouze ctnost
    5.10.2023 14:45 RealJ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Nvidia nema na trhu konkurenci. AMD je fajn, na to co delam na apple mi bohate staci, ale pro takovou vypocetni A100 zadna konkurence u AMD neni. To same u hracskych karet. Zatimco mizerna konkurence u hracskych karet mi nevadi, u toho AI me to zacina srat.
    5.10.2023 19:28 P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    To je pravda ale HW stojí za kulový! Amd cpu v idle žere jako sviňa oproti podobnému intelu a o GPU ani nemluvě. Ty jsi viděl nejakou levnou grafiku bez větráku? Nvidia je má.
    Max avatar 5.10.2023 20:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Ano, integrovaná GPU je v pohodě, takže kdo chce malou spotřebu, koupí si CPU s GPU. Samotná externí GPU pro nulový výkon je přežitek. Jinak obecně mám odpor ke všemu pasivnímu, jelikož velké teploty při zátěži = problém.
    U CPU je spotřeba v burn lepší (menší) u AMD a to má ještě větší výkon, takže žádná vykopávka. Jinak s tou spotřebou v idle také bejvávalo, dnes je to takové přetahování o pár watů. Výjimkou byla chyba v GPU driverech v Linuxu, kde nešel idle pod asi 25W kvůli nějakému bugu. Ani nevím, zda je to vyřešeno, nebo ne. Mě to u pracovní ani herní mašiny nějak netrápí.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.10.2023 09:25 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezpečnostní chyby v X.Org v libX11 do 1.8.7 a libXpm do 3.5.17
    Hlavne by som nepovažoval za chybu do kolečka omieľaného kradnutia klávesnice, clipboardu alebo obrazovky ktoré sa bez ostychu využívajú na X Windows. Hoci aj na žiadúce zdieľanie alebo nahrávanie obrazovky.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.