K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.
Tiskni Sdílej:
Psát v Qt nebo GTK zas taková radost není (osobně upřednostňuju GTK). Určitě by se daly na těchto toolkitech daly najít nedostatky.Ono s každou technologií si člověk užije svoje. Pokud si vývojář občas pořádně nezanadává, tak dělá jen triviální učebnicové příklady nebo o tom jen četl :-) Nicméně šlo mi hlavně o to, že máme na výběr z několika možností – v zásadě:
Snažil jsem se poukázat na to, že Qt/GTK spadají do stejné kategorie jako ten Electron – vždy musím přibalit k aplikaci daný toolkit (teď nepočítám tu optimální možnost, že vhodnou verzi mám v balíčkovacím systému daného OS, což v GNU/Linuxu poměrně často platí) a jestli je to Qt, GTK nebo Chrome, to už je relativně jedno.
Qt rozhodně nespadá do stejné kategorie jako Gtk a už vůbec né Electron. Qt má 100% nativní look&feel na Linuxu i Windows (tam to, pravda, dneska není tak těžké, když samotné Windows mají asi 5 vzhledů/toolkitů, které se tak dají považovat za nativní...) a tak 80% na MacOS. Tomu se Gtk neblíží ani náhodou, s přivřenýma očima (v KDE vypadají Gtk aplikace jako pěst na oko na rozdíl od Qt aplikací v Gnome - kvalita "transformačních" stylů jako adwaita-qt je úplně jinde, než pokusů ze strany Gtk, pokud vůbec existují) má nativní vzhled na Linuxu, ale na Windows nebo MacOS má do nativního vzhledu sakra daleko. O Electronu ani nemluvě.
A že by Qt5 (pokud nějaký hipster dnes podporuje už jenom Qt6, není to chyba distribucí...) bylo potřeba pro nějakou aktivní distribuci "přibalovat", to je úplný nesmysl. Jediná relevantní linuxová distribuce, která ho nemá je dnes Hannah Montana Linux...
On macOS, for example, Zed makes direct use of Metal. We have our own shaders, our own renderer, and we put a lot of effort into understanding macOS APIs to get to 120FPS.Čemu nerozumím, když mi přijde extrémně legrační, že textovej editor má vymazlenou GPU akceleraci, používá svoje vlastní superoptimalizovaný shadery a je vytuněnej od do poslední špagety, aby na moderních systémech dosahoval snímkovou frekvenci 120 FPS?
Kolik FPS měly IDE třeba v éře Windows XP, čistě na CPU? Alespoň 12 snad jo, ne? A dneska nejsou procesory alespoň 10x rychlejší?
Heled, to co popisujes bude asi tvejma rukama - kdyz vis co delas, tak je to presne naopak.Já nechápu jak tohle může být rukama - k uspávání ani grafice (Intel) nebylo potřeba udělat doslova vůbec nic. Funguje to i bez rukou. Na různých noteboocích různých výrobců.
Intel?Chce to buď použít mozek (znalost toho, že většina prodávaných notebooků je s integrovaným Intelem, a tedy příspěvek asi mluví o nějakém jiném nasazení), nebo si rozkliknout ten odkaz a přečíst si All GPU makers retained their overall market share with Intel securing the top spot with 68%, NVIDIA with 18% and AMD with 14% of all GPUs (dGPUs & iGPUs).