Portál AbcLinuxu, 27. května 2024 08:45


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
26.11.2019 13:39 Milan Menzel
Rozbalit Rozbalit vše trolling
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Vlákno bylo přesunuto do samostatné diskuse.

27.11.2019 13:48 debian+
Rozbalit Rozbalit vše Re: trolling
Hm, ja neviem o tom, ze by som pridaval otazku pod toto, lez pod hlavny blog.
28.11.2019 12:27 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: trolling
Prostě jsi byl zcenzurován. Na tomhle serveru, pokud nesouhlasíš s poníkem, jsi rychle umlčen.
Petr Fiedler avatar 26.11.2019 18:01 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Super Peter, díky.

26.11.2019 18:09 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Ďalšia zo série blbiniek :)

Ale keď máš NB ktorý sa v položivom stave vypína podržaním vypínača počas 15s, tak to už motivuje k takémuto drobnému hacku.
Petr Fiedler avatar 26.11.2019 19:23 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky

Tak mě už se párkrát stalo, že jsem si při bootu vzpomněl, že potřebuji do UEFI. Nebo si uvědomil, že pc pouštět nemusím, protože mi stačí mobil. Takže svoje místo to má. Sice to člověk nebude využívat každý den, ale sem tam se to hodí a nijak to na konci menu nepřekáží, že jo?

A pro mě to má i hodnotu vzdělávací a inspirativní.

26.11.2019 19:48 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Presne tak. Len s malým doplnkom:

Položka System Setup sa v GRUB-e sama objaví len ak je zdetegovaná plná kompatibilita UEFI s Linuxom (viac v /etc/grub.d/30_uefi-firmware).
Petr Fiedler avatar 26.11.2019 20:20 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky

Jó, dík. Mrknu do toho, i když se mi System Setup zobrazuje.

k3dAR avatar 26.11.2019 22:27 k3dAR | skóre: 62
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pokud by nekdo chtel reboot nebo poweroff v jinem zavadeci: pro syslinux/isolinux/pxelinux (znak ^ znamena ze nasledne pismeno bude zvyraznene a slouzi jako hotkey):
label reboot
    menu label ^Reboot
    COM32 reboot.c32
    APPEND -w
    text help
        Restartuje pocitac...
    endtext

label poweroff
    menu label ^PowerOff
    COM32 poweroff.c32
    text help
        Vypne pocitac...
    endtext
iPXE, v stavajicim menu udelat item smerujici na menu_reboot_and_poweroff a pridat:
:menu_reboot_and_poweroff
	menu Reboot a PowerOff
		item --key r do_reboot (R)eboot
		item --key p do_poweroff (P)owerOff
	choose selected && goto ${selected}

:do_reboot
	reboot

:do_poweroff
	poweroff
v iPXE nelze zvyraznit hotkey programove, takze nejake zvyrazneni je na uzivateli v zapisu textu pro item, v uvedenem pripade pismeno v zavorce...
narozdil od syslinux, v iPXE je polozka s hotkey po stlaceni hotkey klavesy automaticky spustena (v syslinux se jen stane vybrana/aktivni a je potreba zmacknout enter), v pripade potreby (ja ji mel) moznosti v iPXE take nepoustet automaticky je tady patch pridavajici pro prikaz item moznost zadat parametr -n (nebo --noenter) kterej to resi...
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
Petr Fiedler avatar 26.11.2019 23:34 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky

Bezva. Ukládám. Díky.

27.11.2019 09:00 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Nefunguje vždy. U novějších kompů, co se vypínají přes ACPI ti to zůstane viset.
vencour avatar 27.11.2019 08:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tučňák? Nebo (a) mezi články, pokud to bude obšírnější?
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
27.11.2019 08:32 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Když může tučňáka dostat i zápisek o scifi povídce, tak to stejně nemá hodnotu. Dej to všem a sobě, jak to dělá zkorumpovaný Bystroushaak.
vencour avatar 27.11.2019 08:37 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Jako Stroj se zastaví je ono kritizované?
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Gréta avatar 27.11.2019 13:24 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky

chci taky tučňáčka:'(

27.11.2019 13:45 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Stačí napsat nějaký offtopic zápisek a máš ho tam.
Gréta avatar 27.11.2019 13:16 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky

do článků klidně rovnou naburácet všechny blogy s tučňákem!!!!!! golisoj omezit kadenci aby psal větší články a ty tam pak klidně házet. třeba jednovo rádio je taky uplně supr hele. zdejší články na hlavní straně jsou bíííííída většinou strojově generovaná :'(  bod má překvapivě kolibáč za distribuční novinky. a proč jako přestal mark stopka psát???? šup ho jít odprosit aby zas pokračoval ;D

27.11.2019 13:20 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Stopka umřel z té vaší vagínské stravy, co s ní vy ekoteroristi agitujete. Jdi mu zavěsit štangli salámu na hrobeček a třeba ožije, za života to tak funguje.
Gréta avatar 27.11.2019 13:25 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky

:D :D :D

Forbidden

You don't have permission to access /us/blog/animals-and-us/201412/84-vegetarians-and-vegans-return-meat-why on this server.

27.11.2019 13:27 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Velký Veganský Firewall asi, já právě obědvám krvavý stejk a stránka mi jde. Nebo to skenuje hladinu B12.
Gréta avatar 28.11.2019 14:59 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky

masíčko normálně jim!!!!  nejim jenom takový to hnědý hnusný ve školní jídelně jak nejde vubec řezat ani kousat a jsou v něm místama takový divný pérovací průsviný chrupavky nebo co. nejhorší je když to vidí kuchařka nebo ta brejlatá můra na čédinu a koukaj jak se v tom mase pitvám  že prej co mi doma vařej za nóbl věci že jakože takový dobrý masíčko nechci papat a ať teda myslim na všechny ty hladový chudáky děti na světě jak jako nemaj co jíst. no tak jim jenom rejži nebo brambory co sou u toho a myslim na ty chudáky syrský sirotky bojovníků islámskýho státu nebo dětský vojáky z konga a přectavuju si jak jim ta naše můra načédinu cpe vší silou do chřtánů to hnusný hnědý maso i s tou divnou průsvitnou tkání :D

28.11.2019 15:54 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Kecy prdy beďary, jako správný veganský fanatik si k tomu zmanipulovala i rodiče.
Gréta avatar 28.11.2019 16:02 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky

to je pravda jenom jako pro média čédinářku a kuchařku!! doma máme uplně jinou pravdu ;D

Fluttershy, yay! avatar 27.11.2019 13:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Co má být pointa?

Že [v USA] malá část populace konzumuje zcela bezmasou stravu? Už ale neříká, proč tomu tak je. Jestli to třeba nesouvisí s dostupnými potravinami nebo tlakem okolí.

Jinými slovy, článek neodpovídá na otázku položenou v titulku.

Taky tam píše, že „only 29% of ex-vegetarians/vegans indicated that they experienced specific health-related symptoms while on a no-meat diet.“ A pokud jde o onen proslulý vitamin B12, tak se dá produkovat fermentací a konzumovat s rostlinnou stravou.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.11.2019 13:52 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Tak, a asi máme za chvíli i po jaderných novinkách :-( RIP in peace.
Gilhad avatar 27.11.2019 14:23 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
u nekterych se to tam rika -

But the truth is that while I theoretically cared about animals and the planet, mostly I just wanted to be different. I lived in a small Southern town where it was more common to see the image of Jesus in a piece of toast than encounter a real live vegetarian. So while my motives weren’t entirely pure, giving up meat certainly made me different. Population of Cullowhee, NC: 9,427 meat eaters and 1 vegetarian.
27.11.2019 15:26 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Mně na tom "etickém" veganství vadí to pokrytectví a/nebo rasismus.

a) zvíře chránit a kytky klidně vraždit - etické by bylo tak maximálně fruktariánství, a to už je možné klidně přihodit mléko, vejce... rostliny jsou vnímající tvorové stejně jako živočichové

b) plná huba ekologie, ale v praxi náhrada ekologického zemědělství chemickým průmyslem
Fluttershy, yay! avatar 27.11.2019 17:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Idiot si najde slaměného panáka, a pak ho viní z konzumace cítících kytek.

Podle Veganské společnosti však:
A philosophy and way of living which seeks to exclude—as far as is possible and practicable—all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing or any other purpose; and by extension, promotes the development and use of animal-free alternatives for the benefit of humans, animals and the environment. In dietary terms it denotes the practice of dispensing with all products derived wholly or partly from animals.
Nebýt té vsuvky, striktní vegani by nemohli např. užívat výdobytků civilizace vyvinutých a vyrobených s pomocí testování na zvířatech.

Jenže tím se blížíme k další kritice: copak kytky, ostatní lidé jsou také zvířata – etické veganství je tedy sociální, antiimperialistické a antikapitalistické. Pak si připadám víc jako vegan, přestože si dám uloveného jelena – zatímco leckterý válečný štváč nemusí jíst maso, ale…
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.11.2019 17:38 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Takže rasismus.
27.11.2019 17:51 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Hmm, tak to jsem taky vegan i kdyz jim maso trikrat denne. Akorat mam jinou definici toho co je as far as is possible and practicable. Inu, pokrytectvi, jak jsem psal.
27.11.2019 15:19 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Ano, zelenina hnojená neveganským živočišným hnojem, má vitamín B12 :) Ale těžko ji považovat za veganskou.

Ano, lze to nahradit chemicky. Neekologické, nepřirozené a pravděpodobně nezdravé.
only 29%
opravdu only? to je sakra velké číslo :)
27.11.2019 17:38 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
* self-reported

Takze klidne vycucane z prstu.
27.11.2019 17:39 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Když vegan tvrdí, jak se po veganské stravě cítí zdravě a cool, tak je to také selfreported.
27.11.2019 17:50 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Tak samozrejme, proc by to melo fungovat jen na jednu stranu? Placebo a nocebo jsou zname veci...

Ze jsou legitimni vyzkumy a stanoviska zdravotnickych organizaci je vec druha, ale nebudu veganum pomahat, protoze je nesnasim a nikdo tu nevhodnost veganstvi jeste nedokazal (jednou to ale prijde).
27.11.2019 18:00 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Tak to nevím, co si představuješ za důkaz. DOkázané je to až až.

27.11.2019 18:08 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Dokazana jsou rizika ruznych stravovacich smeru. A to je trosku malo vzhledem k tomu, ze vsem tem rizikum se da vyhnout.
27.11.2019 18:14 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Dokázané je, že veganská strava bez chemických supplementů vede k podvýživě. A to samo o sobě stačí. Protože nelze očekávat, že všichni budou kvalitně suplementovat (mnohde nejsou suplementy ani dostupné, přestože by vegani veganství nejraději vnutili všem, i těm co žijí daleko od lékárny/civilizace).
Fluttershy, yay! avatar 27.11.2019 18:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
strava bez chemických
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.11.2019 18:22 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Parse error: syntax error, unexpected end of file
27.11.2019 18:21 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Navíc kvalitní suplementace vyžaduje jistou vzdělanostní a inteligenční úroveň, kterí také není samozřejmá - ani v civilizaci.
27.11.2019 18:23 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Pokud jsou ty doplnky dostupne, tak je to imaginarni problem. S postovnym po cele CR za asi 2,5 Kc denne fakt problem neni, to si vymyslis. A pokud si musis vymyslet tohle, tak je to dost bida, delas nam normalnim vsezravcum jenom ostudu.
27.11.2019 18:26 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
1) Svět není jen ČR.

2) Opravdu se domníváš, že pokud se stane veganem někdo s IQ=90 a nedokončenou základní školou, uvědomí si, pochopí a bude schopen dodržovat dlouhodobě kvalitní suplementaci? Ve skutečnosti bych se vsadil, že s tím bude mít problém půlka populace - tak jako s tím má problém mnoho současných veganů končících v péči lékařů.
27.11.2019 18:32 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
1) coz je pro vegana zijiciho v CR bezpredmetne, nevim proc by se mel ridit podle toho jak ziji eskymaci. Nosis v lete kozich, protoze daleko na severu by bez nej umrzli? Nebo se prizspusobis lokalnim podminkam?

2) opet neni problem pro vegana s IQ > 90 nezijicim nekde v lese s zivotnim minimem, tzn. u nas prakticky kazdeho

Timhle na nikoho dojem neudelas, protoze se s tim nemuze identifikovat.
27.11.2019 18:35 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Diskuse ale není o veganství v ČR, nýbrž o veganství. A IQ 90 má značná část populace, i zdejších diskutérů.

27.11.2019 18:41 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Diskuzi se snazis tlacit do nejakych extremu, abys vyvratil co - ze veganstvi neni blbuvzdorne a nelze praktikovat vsude? To je ti uplne k nicemu, protoze se bavime o tom, ze veganskou stravu podle soucasnych poznatku sestavit jde. A to vyvraci skodlivost veganstvi jako stravovaciho smeru.

Az prijdes s necim lepsim, velice rad to prehodnotim, protoze vegani jsou zmrdi, vrazi deti, rostlin a ekosystemu, ale to co jedes je akorat ostuda.
27.11.2019 18:43 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Nevím, proč se bavím s trollem, ale na to ti stačí statistika.

Ano sestavit veganskou stravu lze - ideálně ve výzkumáku a s laboratorním vybavením, s odřenýma ušima i doma. Ale v populačním měřítku to prostě všeobecně nelze. Proto je nesmysl všeobecně veganství doporučovat.
27.11.2019 18:46 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Ono by to veganstvi bylo o dost pristupnejsi a na praktikovani jednodussi, kdyby bylo rozsirenejsi (nez ty jejich uprdeny 0.001% nebo kolik), ale to bych po tobe chtel moc uvazovani...
27.11.2019 19:19 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
A to máš zase pravdu, depopulace vyřeší ledacos.
k3dAR avatar 28.11.2019 00:03 k3dAR | skóre: 62
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Stopka umřel z té vaší vagínské stravy, co s ní vy ekoteroristi agitujete. Jdi mu zavěsit štangli salámu na hrobeček a třeba ožije, za života to tak funguje.
spis funguje rovnice ze 100% anti-vegan_or_vegetarian jsou totalni h0vada, cehoz ses jasnym prikladem ;-)
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
28.11.2019 00:16 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Tak nedostatek B12 poškozuje mozek, k hovadismu bude tedy sklon zejména u veganů...

Už babička říkala - nežere maso, nepozná vtip!
k3dAR avatar 28.11.2019 00:22 k3dAR | skóre: 62
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
nikoliv, jak sem psal a to potvrzujes, kdo jinej by mel potrebu se navazet do lidi pro to co jedi/nejedi, jaky jazyk pouzivaji, jake jsou narodnosti atd...
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
28.11.2019 00:37 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Napsal někdo, kdo si sem odskočil jen zanadávat a ničím jiným nepřispět. LET THE HATE FLOW THROUGH YOU!
k3dAR avatar 28.11.2019 01:34 k3dAR | skóre: 62
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
dostane se ti oznaceni jake si zaslousis, pokud nechces byt ve skupine h0vada, tak se tak nechovej, je to proste...
kvuli tobe podobnejm neni v diskusi videt nic jineho nez trapnej offtopic, tedy krome zlomku, napr. meho ontopic prispevku vejs... u tebe nevidim nic hodnotneho cim by jsi prispel...
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
28.11.2019 07:11 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Ty si opravdu myslíš, že tím označením někoho urážíš?
27.11.2019 16:04 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Táto miniséria o Grub má plánované 3 diely, a v kľude by sa dala spojiť do jedného článku. Ak redakcia chce, môže ma osloviť. Nebránim sa, veď mi to zdvihne PR.

Ďalšia miniséria "upgrade NB" má zatiaľ hotový len prvý diel (RAM), ďalša iniséria (výmena optickej mechaniky za SSD) je plánovaná. Tieto blogy o Grub-e sú len odštep kde som potreboval nejako elegantne vyriešiť funkčnosť RAM, a pichol som tam nejaké tématicky podobné hračky. Podobný odklon bude pri premiestnení mechaniky do USB púzdra, veď ju je treba otestovať na čítanie a aj zápis. Ideálne s grabnutím legálne nadobudnutých filmov alebo audio CD.
27.11.2019 16:25 debian+
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Len pis viac krajsie slovensky. Zaciatok predslovu je fakt tazky kto nepozna jazyk. Jasne ze v anglictine, kde je silnejsi doraz na casy to moze sposobit komplikaciu.
vencour avatar 27.11.2019 16:30 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Hej ja tiež niekedy hutorim po slovensky a ktosi od vas sa ma opytal otkial to som, z akej čiasti Slovenska :-)

Takže je dobře používat to, co člověk umí a způsobem, jakým to umí.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
27.11.2019 18:04 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Čeština a Slovenčina sú síce podobné jazyky, ale majú aj dosť rozdielov.

Problém v takomto nedorozumení je ovšem v dostupnosti obsahu v určitom jazyku. Ak sa nejaká vzorka populácie učí Germánske, Anglosaské alebo Frankofónne jazyky, či už na škole alebo z TV či internetu, a nemá k dispozícii tvorbu v iných Slovanských jazykoch, tak bude tým Slovanským jazykom rozumieť horšie.

Tiež som skoro zabudol po Rusky, aj keď som mal na škole povinnú Ruštinu. Ale keď som sa do toho znova dostal, tak som nemal problém porozumieť hoci aj písanej forme Cyriliky od Bulharského kolegu ktorá bola od Ruštiny vzdialenejšia ako Slovenčina od Češtiny. A to aj napriek tomu, že som sa Bulharsky nikdy neučil.

Takže som z toho trolenia typu "nerozumím po slovanski" akurát tak rozsmutnený. Keď nemajú prečo, tak sa len zbytočne zviditeľňujú. Na druhú stranu je to ale veľmi dobre, aspoň všetci vidia ako tým trolom klesá PR.
27.11.2019 18:09 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
aspoň všetci vidia ako tým trolom klesá PR
No tak to je katastrofa :-D :-D :-D :-D :-D :-D
27.11.2019 18:10 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Jak se vlastně měří trollovi pagerank?
27.11.2019 18:17 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Google potrestá, z toho už se člověk/troll nevzpamatuje :-(
27.11.2019 18:09 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Otázka je, proč se učit slovanské jazyky. Civilizace a kultura je na západě a já jsem rád, že nám z toho slovanství v česku zůstal skoro jen ten jazyk (a i ten naštěstí silně latinizovaný a anglikanizovaný).
vencour avatar 27.11.2019 17:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Tak tutoho pingvína jsem já nedal, jen navrhl ;-)
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
27.11.2019 12:55 Milan Menzel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bylo by fajn pod ty slovenské články dát aspoň překlad. Klidně do angličtiny. Ne strojový, ten je k ničemu.

K čemu je článek, který půlka lidí nerozluští?
xxxs avatar 27.11.2019 18:09 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
ide sice o trolling, ale ak by bol nahodou niekto polodement, staci google translate sk/cz. vysledok je ovela lepsi ako pri preklade do a z anglictiny.
27.11.2019 18:12 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Nestačí. Přesně na těch věcech, kterým nerozumí člověk, si vyláme zuby i překladač. Polodemente (předpokládám, že neumíš japonsky, takže jsi polodement).
xxxs avatar 28.11.2019 00:31 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
zopar slov po japonsky viem. pocita sa to?

ked hodis golisov blog do prekladaca, tak ti najde nejake slova, ktore ti neprelozi a nepochopis ich z kontextu? zda sa ti, ze slovencina je tak vzdialena cestine ako japoncina? ak ano, kup si zrkadielko. najde ti skutocneho polodementa.
28.11.2019 09:08 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Pokud těch slov umíš dost, aby sis přečetl bez problémů článek, tak počítá...

Překladač nepomůže, překládá blbosti.

Japonstina je vzdálenější, takže se lépe učí, člověk nenaráží na věci které znějí podobně ale znamenají něco jiného. Pojí se s ní zajímavá kultura, pracovní příležitosti atd., takže motivuje a s motivací se opět lépe učí.

Krom toho japonštinu potkávám častěji. Nebyt slovenských trollu na abicku, znám slovenštinu jen od pokladen v supermarketu.
28.11.2019 11:13 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Ukázka výstupu z překladače:
Vyzarajú byť. -> Vyzařovat být.
WTF?????

Vlevo i vpravo naprosto nesrozumitelná hatmatilka.
vencour avatar 28.11.2019 11:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Je to takhle - vyzerať lepší?
Na internetu se najde dost překlepů.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
28.11.2019 11:43 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Vypadají být? A to znamená co?
vencour avatar 28.11.2019 11:46 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Nevidim kontext?
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
28.11.2019 11:51 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Na co kontext, když je to tak srozumitelné? Je to z předchozího dílu.
vencour avatar 28.11.2019 12:05 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Ok, tam jsem to našel. Zřejmě překlep.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
28.11.2019 12:10 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
A co to tedy znamená?
vencour avatar 28.11.2019 12:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
To mám ten text přeložit?
Pozrieme si či je ten virtuálny disk rozdelený na logické oblasti (partície):
Áno, je. Obidve oblasti sa zvyknú používať na UEFI štart. Takže si skontrolujeme či sú rovnaké:
Vyzarajú byť. Teraz si skontrolujeme či máme pripojený EFI Disk:
...

Podíváme se, zda je tento virtuální disk rozdělený na logické oddíly (partišny):
Ano je. Obě oblasti používají UEFI zavaděč. Teď zkontrolujeme, zda jsou oblasti totožné.
Vypadá to tak. Teď ověříme, zda máme připojený EFI disk.
...
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
28.11.2019 12:22 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Takže z "vyzaraju byt" je "vypadá to tak". No to je opravdu pro člověka, co se nikdy neučil slovensky a nemá se Slovenskem nic společného, náramně srozumitelné. Jiný počet slov a ani jedno nemá společný základ. Zřejmě úplně jiná stavba věty. Snad ta předpona "vy" je stejná, pokud to není náhoda.
28.11.2019 22:36 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
No vytaj v skutocnom jazyku. Ano, robia sa preklepi. A na to si musis zvykat. Zazil som to v chatoch. Este CZ/SK je to v pohode. V anglictine preklep moze znamenat uplnu zmenu vyznamu vety.
Fluttershy, yay! avatar 28.11.2019 22:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
vzduch byl cítit morem
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Gilhad avatar 28.11.2019 23:28 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
28.11.2019 12:02 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Vyzeráš dobre = Vypadala jsi dobře
LMAO
Gréta avatar 28.11.2019 14:37 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky

zrcadlo zrcadlo řekni mi kdo je na stránkách zdejších ze všech polodementů nejpolodementnější :D :D

k3dAR avatar 28.11.2019 01:38 k3dAR | skóre: 62
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
srovnavat cesky mluvicim clanek v slovenstine s japonstinou je spis znamka full-demence, pro zajimavost, ses opravdu tak hloupej? nebo ses tro(t)l co se nad tim ukaji? mas averzi jen vuci slovakum, nebo i dalsi narodnosti, ci to rozlisujes podla barvy pleti, tvaru oci, pohlavi, vyznani, jidelnicku?
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
28.11.2019 09:16 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Nemám rád imigranty, co se nesnaží zapojit do společnosti země, kam imigrovali, a nejeví ani sebemenší snahu naučit se místní jazyk. Zvlášť když to mají podle vlastních slov tak snadné. Ukrajinci, Turci, Vietnamci, Poláci to zvládají a nemám s nimi problém.
k3dAR avatar 28.11.2019 23:13 k3dAR | skóre: 62
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
"Ukrajinci, Turci, Vietnamci, Poláci" se mistni jazyk uci protoze jejich by tu skoro nikdo nerozumel, takze tve "obhajovani" je totalne mimo...
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
k3dAR avatar 28.11.2019 00:17 k3dAR | skóre: 62
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
to ze nerozlustis slovenstinu je dukaz tve neschopnosti nebo hlouposti, radeji se tim nechlub a neco se sebou delej ;-) btw: mel bys svuj "nick" zadavat cesky => "Milan Stastnymuz"
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
28.11.2019 09:21 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Třeba nechce luštit, jen normálně číst.
vencour avatar 28.11.2019 09:35 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Každý jazyk je zřejmě jiný. Když se někdo považuje za inteligenta, měl by i tohle přijmout. Na co má a na co nemá. A že jsou nějaké prerekvizity.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
28.11.2019 09:46 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Ano, autor článku by to měl zvážit. A napsat to česky nebo anglicky. Ne arogantně nutit ctenare, aby se učili jinak zcela irelevantní jazyk.
vencour avatar 28.11.2019 09:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Čo to táraš? Toto je môj (alebo autora, však) text a ty máš svobodnů voĺu, hej? Ak chceš, čítaj, ak nie, iď ďalej.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
28.11.2019 10:07 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
A přesně takhle se chovají jen Slováci. Článek v ukrajinštině tu nenajdeš. Ukrajinštinu za pokladnou neslyšíš, jen češtinu s ukrajinský přízvukem.

Chovate se podobně jako někteří muslimové, ti,co mají pocit, že se Evropa musí přizpůsobovat jim (což nejsou zdaleka všichni).
28.11.2019 15:18 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Moc dobre mi to nikedy neišlo, ale pre takýchto dylinkov sa tuším začnem učiť písať po slovensky
Gréta avatar 28.11.2019 16:16 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
28.11.2019 16:24 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
to je genialni myslenka zacni treba s tim jak se rekne po slovensky »nakrmit trolla«
28.11.2019 23:16 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky
Naolovrantovat bociana
Gréta avatar 28.11.2019 23:23 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry s GRUB 2: Pridanie vlastnej položky

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.