abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    15.5. 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 294 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    10.3.2010 18:24 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    protoze redhat
    11.3.2010 14:42 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    fakt? - já myslel protože pařez ...

    cyrus-imapd => cyrus-common => libsnmp15 => libsensors3
    10.3.2010 18:26 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    rpm -q --requires, rpm -q --provides? :-)
    10.3.2010 19:18 asdfghj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    http://koji.fedoraproject.org/koji/buildinfo?buildID=150893

    CentOS je klon rockstable RHEL, balíky jsou tedy hodně staré. Aktuální verze ve Fedoře takovou závislost už dávno nemá.
    10.3.2010 19:29 MiHl | skóre: 9 | blog: Uvazovnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    - removed the lm_sensors-devel dependency, since it's properly required in net-snmp-devel
    ano, nemá ji, protože je zbytečné závislost vyžadovat 2x. Závislost na lm_sensors má net-snmp a cyrus-imapd má závislost na net-snmp, takže

    cyrus-imapd -> net-snmp -> lm_sensors

    závislost přetrvává
    10.3.2010 19:29 Koul
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Jak muze dospelej clovek napsat neco takovyho na web pod svym jmenem? Uz me to stve, co sem chodi za lidi.

    Rikas si programator a pritom neumis nic. Ani pouzit google. Nic.
    10.3.2010 20:06 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Jojo, zato připitomělý komentáře píšou zpravidla anonymové :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Max avatar 10.3.2010 20:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Klidni hormon čoveče :). Jinak co tak koukám, tak si programátor neříká, jen říká, že s ním začíná.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    lmanik avatar 10.3.2010 22:10 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost

    Ty jsi to vyresil, radeji jsi ho neuvedl :D dokonale!

    A komu to cpes?
    10.3.2010 22:22 Koul
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Kdybych se musel podepsat, tak nenapisu nic. Nemam snad ale pravdu? To vas to fakt sprominutim nesere, jak jsou dneska lidi tupy? Ze sednou, nepremyslej, nezjistujou, nepatraj, ale rovnou pisou blbiny do svych zapisnicku? Me uz je z te vsudypritomne demence zle. Blbost jsem ochotnej tolerovat, lenost a lemplovstvi ne.
    10.3.2010 22:28 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    To máš jednoduché... Tak si toho nevšímej :) Mě štve věcí a taky všem okolo nenadávám do blbečků.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    11.3.2010 07:50 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    A to bych se hádal... ;)
    11.3.2010 00:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Blbost jsem ochotnej tolerovat, lenost a lemplovstvi ne.
    No jasně! Zakázat to všecko! Zakázat psaní "blbých" blogpostů!
    "Já bych všechny ty internety..."
    "Ostatně soudím, že..."

    ---
    Až se uklidníš, nahlédni do tohoto poučného článku.
    danaketh avatar 11.3.2010 00:36 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Asi jako valná většina internetové komunity - dokud mají pocit že jsou anonymní, tak jsou hrdinové, že by i Chuck Norris zalezl do kouta. Ale ve skutečnosti jsou to srabíci, co se stydí za vlastní názor :) Já zase radši toleruju lenost než blbost. Protože aktivní blb je rozhodně horší než línej génius :)

    Kromě toho nechápu proč by měl někdo přehrabávat bordel z vyhledávačů, když může zajít na web, kam chodí lidé, kteří dané problematice rozumí a zeptat se tam... Až si jednou nedopatřením třeba zlomíš ruku, taky budeš googlit co s tím nebo si zajdeš k doktorovi?

    A není to ve skutečnosti lenost z tvé strany? Někdo se ptá na něco, co tobě připadá triviální a jsi líný mu odpovědět, tak se radši začneš vztekat jako by ti bylo 15 a rodiče ti dali domácí vězení.
    thingie avatar 11.3.2010 00:48 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Mně to teda popravdě taky přijde trochu smutný. Člověk tu na to klikne, a co tady? Tohle. Byly doby, kdy by se tohle hledalo v manuálu, pokud na to byl. A dneska. Kdo by se obtěžoval ten manuál psát, když lidi půjdou a udělaj tohle… pak to má nějak vypadat.
    Růžové lži.
    danaketh avatar 11.3.2010 01:11 danaketh | skóre: 6 | blog: Sick Mind | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    To je začarovanej kruh. Kdo by se sháněl po manuálu, když to v něm nakonec stejně nenajde. Nevím jak zrovna tohle ale je spousta věcí, které člověk v dokumentaci nedohledá (pokud dohledá tu dokumentaci). Když nebudou lidi dokumentaci číst, nikdo se s ní nebude psát. A když se s ní nikdo nebude psát, nikdo jí nebude číst :)

    Já nejdřív koukám do dokumentace, pak zkusím google a nakonec se jdu ptát. Ačkoliv poslední dobou vynechávám ten google, protože většinou narazím na něco co vůbec nechci. Spíš mrknu jestli to někdo neřešil tady nebo na LQ.
    11.3.2010 08:06 zulu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Hele, ty hrdino, tebe náhodou znám odjinud, ale jinak registrovaný danaketh není nic víc než neregistrovaný XY.

    Nejdřív se obrátit na vyhledávače je nepochybně lepší, příklad s doktorem je nesmyslný a přetočení na lenost z jeho strany skoro stejně tolik.

    I podle mě vyjel zbytečně a nepřiměřeně, ale tvůj výplod taky není zrovna pecka.
    11.3.2010 01:11 osvc1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    ja si nejsem jisty, jestli byla otazka autora zodpovezena. Dozvedeli jsme se, ze je patrne tupy a liny a take ze tak nejak oklikou zavisi ty sensors na imapd. Ja se v tom moc nevyznam, ale mam pocit, ze autor nejak intuitivne citi, ze autori tech balickovycich systemu neco zasadniho prehledli, ze se tady stala nejaka chyba. Neco podobne je i u perlu, kdyz si necha clovek nainstalovat nejaky _nesikovny_ modul, tak se pretahne, kdyz ma clovek hodne velkou smulu, 1500 dalsich. Mozna, ze mel kolega na mysli neco takoveho.
    thingie avatar 11.3.2010 01:40 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Odpověď dostal (#5). Vlastně. Striktně vzato je na otázku kterou položil odpověď ještě mnohem jednodušší. Ano, chápe. Úžasné řešení to asi není. Možná by se to i dalo zařídit, aby to nutně nezáviselo, při ještě větší snaze možná i ve shodě s rhel guidelines. Nikdo to zatím neudělal, zdá se.
    Růžové lži.
    11.3.2010 13:24 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Zdálo se mi, že spolu IMAP server a monitorovací balíček nesouvisí, že je něco špatně nastavené v balíčku.

    Pro ty co nepotřebujou mít IMAP napojený na tu hloupost jménem SNMP(ke které navíc nikde není žádná dokumentace) jsem do svého repa přidal k php balíčkům zkompilovaným se suhosin patchem, také cyrus-imap bez podpory SNMP.
    11.3.2010 14:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    A proč je vůbec SNMP na lm_sensors v RHEL závislý? U nás v Archlinuxu takovou závislost nepozoruju...
    11.3.2010 14:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    zjevně sis vybral špatnou distribuci :-)

    binární distribuce, alespoň ty velké, mají tu vlastnost, že se vše snaží kompilovat s podporou maxima vlastností, aby uživatelé mohli použít cokoliv se jim zlíbí - aby bylo možno vypustit závislost (nepřímou) cyrus-imapd na lm_sensors, byli by uživatelé snmp ochuzeni buď o možnost monitorování senzorů, anebo o možnost komunikace s cyrus-imapd (v tomto případě bohužel nelze udělat závislost volitelnou), což je oboje velké mínus pro nezanedbatelnou skupinu uživatelů

    pokud ti tyto nevyužité závislosti vadí, budeš zřejmě muset zvolit distribuci s jinou strategií, například Gentoo
    11.3.2010 14:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    pokud ti tyto nevyužité závislosti vadí, budeš zřejmě muset zvolit distribuci s jinou strategií, například Gentoo
    ... anebo dokopat upstream příslušných projektů, aby bylo možno mít tyto závislosti volitelné
    11.3.2010 14:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    v tomto případě bohužel nelze udělat závislost volitelnou
    Proč?
    thingie avatar 11.3.2010 14:51 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Patrně je to volba při kompilaci, a pak už se to nedá rozbít (že by šlo jenom o kus knihovny a konfiguráku navíc, který by mohl být ve zvláštním balíku). A to se pak dělá blbě.
    Růžové lži.
    11.3.2010 14:59 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Protoze je to s tim snmp krapem slinkovano.
    11.3.2010 15:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    No tak to je ale chyba snmp, že si to neumí naloadovat v runtime, ne binárních distribucí.

    Ono gentoo, čili rolling updates distro, nejde použít úplně všade, že, především tam, kde se typicky CentOS používá. Já nevim jak je to v RPM distrech, ale v Archu není případně problém si balíček překompilovat podle svýho (abs).
    11.3.2010 15:24 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Ano, jasne... Ze se neco s necim linkuje (napr. cyrus), to je chyba toho, s cim se ono neco linkuje (zde snmp). To je skvela uvaha. :-)
    11.3.2010 16:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Ale houbeles. Chyba snmp je, že si neumí načíst v runtime lib lm_sensors.
    pavlix avatar 11.3.2010 16:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Jenže tuhle úvahu jsi napsal jako první ty.

    Kritizováno bylo to, že cyrus závisí na lm_sensors, ne to, že závisí na libsnmp. Tudíž ses strefil do jiné závislosti, než se kritizuje.

    To, že libsnmp vyžaduje lm_sensors (a proto na něm závisí i cyrus), už je pak věcí té libsnmp, že?

    Mě to přijde naprosto logicky v pořádku, i když jsem nezkoumal problém do detailů, jestli to opravdu přesně takhle je.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.3.2010 17:07 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Ja jsem se strefil do naprosto stejne zavislosti, protoze v tomhle strelenym CentOSu a vsech RHEL derivatech se to holt "korporatne" baleno s podporou zhovadilosti jmenem net-snmp, kde je cely problem. Jak uz bylo jasne receno, tak odstranenim lm_sensors z te zavislosti se nikam nedostaneme, holt je to potreba prebalit bez podpory net-snmp (a to plati pro kazdy dalsi balik, ktery tuhle "vymozenost" podporuje). Jinak proc nekomu vadi, ze se mu nainstaluje lm_sensors, to teda opravdu nepochopim, zatimco net-snmp tazateli patrne nevadi, protoze nevi, co to je, takze to, ze tim ma naprosto zbytecne zasrany system a nikdy to nevyuzije se netrapi. Ach jo.
    11.3.2010 17:18 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Protože tam ta závislost původně nebyla tak vidět. Na tom repozitáři, na který jsem odkazoval jsem vyrobil balíček bez závislosti jako na lm_sensors, tak na SNMP.
    12.3.2010 13:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    v tomhle strelenym CentOSu a vsech RHEL derivatech
    a střeleným Debianu
    thingie avatar 11.3.2010 15:29 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Problém to není, je to jenom relativně úplně zbytečná práce navíc dělat to právě kvůli tomu. Jinak by to mělo být snadné.
    Růžové lži.
    11.3.2010 15:30 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Rad bych videl ten nastin snadneho reseni... Jako ze by z jednoho balicku udelali dva, kvuli snmp, jo?
    thingie avatar 11.3.2010 15:34 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Říkám, že by neměl být problém to překompilovat bez té závislosti. Bže. Systémovější řešení je obtížnější. Asi zmlátit někoho od net-snmp, zřejmě.
    Růžové lži.
    11.3.2010 15:48 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Jasne, budou mlatit autora net-snmp, protoze nejaky jiny balicek ooo hruza volitelne vyuziva net-snmp a nejakou moula, co ma na starosti sestavovani binarnich balicku distribuce usoudil, ze SNMP je naprosto nezbytne pro kazdeho, kdo si to nainstaluje, takze to proti net-snmp zkompiloval a pak to tam narval jako tvrdou zavislost, protoze holt nic jineho uz nezbylo.
    thingie avatar 11.3.2010 16:11 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    net-snmp by nemusel povinně záviset na lm_sensors. To s tím imapd je sice taky blbé, ale tohle mi tak od pohledu přijde jako to první, kde by se mělo aplikovat jemné násilí. Těžko říct. Možná spíš ta druhá hrana. Každopádně idea mlátit upstream ať to spraví je tím klíčovým poučením.
    Růžové lži.
    11.3.2010 16:16 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Ale ono na tom povinne nezavisi, akorat to nesmis zkompilovat s podporou pro ty lm_sensors. :-) To je uplne obracene, lm_sensors pro net-snmp dava perfektni smysl jako defaultni volba, zatimco u toho cyrusu je to uplne padle na hlavu, 99,9999% uzivatelu tuhle funkci nikdy nepouzije a je jim naprosto k nicemu.
    thingie avatar 11.3.2010 16:23 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Volitelné během kompilace… není úplně to pravé.

    Ale zase tipuju, že net-snmp bude používat mnohem víc věcí, takže se ta závislost na lm_sensors vypropaguje mnohem, mnohem dál, u cyrusu je to otázka jednoho balíčku.
    Růžové lži.
    11.3.2010 16:50 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Ja hlavne nepochopim, proc se proboha zamerujes na "nezadouci" lm_sensors (ktere si normalni clovek nainstaluje defaultne, aby zjistil, jestli mu zrovna ten server nehori) a ne na hovadinu jmenem net-snmp, kterou bezny smrtelnik absolutne nema sanci nakonfigurovat a vyuzit.
    11.3.2010 17:03 filbar | skóre: 36 | blog: Denicek_programatora | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Protože třeba zrovna ten jednodeskáč Alix žádné senzory nemá.
    11.3.2010 17:09 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Njn, tak to mas smulu, no... Priste si kup nejaky rozumnejsi zelezo.
    12.3.2010 13:24 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    rozumnost železa se posuzuje podle toho, jestli je podporováno pomocí lm_sensors? - hm, zajímavé ... takže například IBM nechť se jde zahrabat se svými stroji architektury s390x?
    12.3.2010 13:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Jasne, budou mlatit autora net-snmp, protoze nejaky jiny balicek ooo hruza volitelne vyuziva net-snmp
    ó nikoliv, nějak ses v tom ztratil, autory net-snmp budem mlátit kvůli tomu, že to po zkompilování potřebuje lm_sensors natvrdo, místo jako plugin
    a nejakou moula, co ma na starosti sestavovani binarnich balicku distribuce usoudil, ze SNMP je naprosto nezbytne pro kazdeho, kdo si to nainstaluje, takze to proti net-snmp zkompiloval a pak to tam narval jako tvrdou zavislost, protoze holt nic jineho uz nezbylo.
    naprosto převracíš problém - ten je v tom, že bez zkompilování s tou volbou to naopak nemůže používat nikdo, nikoliv v tom, že by to nějaký moula schválně chtěl nutit všem
    12.3.2010 17:18 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    ó nikoliv, nějak ses v tom ztratil, autory net-snmp budem mlátit kvůli tomu, že to po zkompilování potřebuje lm_sensors natvrdo, místo jako plugin
    Precetl sis ten zdrojak, proboha, aby vedel, o cem mluvis? Ty plugine?
    naprosto převracíš problém - ten je v tom, že bez zkompilování s tou volbou to naopak nemůže používat nikdo, nikoliv v tom, že by to nějaký moula schválně chtěl nutit všem
    Co ti nepujde pouzivat? cyrus bez net-snmp kdyz ho zkompilujes bez podpory te pitomosti? Co to blabolis?
    12.3.2010 17:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Co ti nepujde pouzivat? cyrus bez net-snmp kdyz ho zkompilujes bez podpory te pitomosti?
    Ne, cyrus s featurou net-snmp nepůjde používat, když ho zkompilují bez té podpory.
    Možná bys měl radši chvíli nechrlist jeden komentář za druhým a trochu se zamyslet.

    Podmínkou smysluplného dialogu je, že obě strany se alespoň pokouší porozumět smyslu toho, co říká strana druhá...
    12.3.2010 17:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    12.3.2010 18:00 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Ne, cyrus s featurou net-snmp nepůjde používat, když ho zkompilují bez té podpory.
    Ano, to bude opravdu desne nestesti vzhledem k tomu, ze po tom nikdo krome par enterprise masochistu netouzi, neumi to nakonfigurovat a ta featura je absolutne nezajima a naopak jim prekazi kvuli nesmyslnym zavislostem. Ale kvuli par enterprise magorum jim musi byt vsichni, protoze v RH si nekdo sedi na mozku.
    12.3.2010 23:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Ano, to bude opravdu desne nestesti vzhledem k tomu, ze po tom nikdo krome par enterprise masochistu netouzi
    640kB ought to be enough for anybody...
    13.3.2010 00:33 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Ano, to byla opravdu smysluplna reakce... aneb argumenty asi dosly, ze?
    13.3.2010 13:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Ne, to byl argument, akorát to asi někdo nepochopil, respektive se ani nesnažil (jako obvykle)...
    Jestliže existujou lidi, kterří chtějí nějakou featuru používat, ale většina ne, pak jedinný logický postup je udělat ji volitelnou.
    Ostatní řešení budou buď dělat problémy většině (jako současná situace v RHEL), nebo neumožní menšině použít featuru. Myslím, že není těžký tohle pochopit.

    Jestliže teda podle tebe je správný tu featuru všem znemožnit úplně (protože ji málo lidí chce), proč teda v SNMP ta featura je? To se na ni rovnou můžem vykašlat, a vůbec v SNMP nemusí bejt. Anebo můžem SNMP jako takový ze systému vyhodit, že, kdž to používá málo lidí. Anebo se můžem vykašlat na linux jako takový, když ho nepoužívá ani 1% lidí, že, a přejít k windows.
    13.3.2010 13:30 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Jiste, kvuli tem nekolika magorum prepisou cely kod. Tech nekolik magoru si to muze zkompilovat s pitschowinou jako je net-snmp samo, nebo si muzou zaplatit nekoho, kdo jim kvuli tomu bude delat extra enterprise baliky. Nebudu kvuli tomu opruzovat s instalaci nepouzitelneho nesmyslu statisice dalsich, ktere to nezajima. A ano, muzem se na to rovnou vykaslat, takova blbost jako SNMP tam fakt bejt nemusi, jednou jsem mel to "poteseni" s jakousi PHP aplikaci, ktera tuhle blbost vyuzivala a neco tak neuveritelne nespolehliveho, nezdokumentovaneho a vecne rozbiteho jsem fakt v zivote nevidel.
    13.3.2010 14:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Jiste, kvuli tem nekolika magorum prepisou cely kod.
    To je přehnaný, imho by to nebyl velkej zásah do kódu...
    Tech nekolik magoru si to muze zkompilovat s pitschowinou jako je net-snmp samo, nebo si muzou zaplatit nekoho, kdo jim kvuli tomu bude delat extra enterprise baliky. Nebudu kvuli tomu opruzovat s instalaci nepouzitelneho nesmyslu statisice dalsich, ktere to nezajima.
    Jo, s tim souhlasim...
    A ano, muzem se na to rovnou vykaslat, takova blbost jako SNMP tam fakt bejt nemusi
    Distribuce se mimo jné hodnotí i podle počtu balíků. Jestliže se na ten balík nevážou zbytečé dependence, nemusí si ho nikdo instalovat může si klidně hnít v databízi :-D
    13.3.2010 14:21 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Jako hnit v databazi si muze, pokud to nebude nikoho otravovat. Ono to v podstate stejne nic jineho nedela, protoze to je jaksi zalezitost, kde uz dva roky nevysel zadny release, podle toho to taky vypada. Udelat lm_sensors jako plugin pro net-snmp je zasah do kodu jako krava. Jen na to, aby to fungovalo s lm_sensors-3 je 50kB patch :-(
    13.3.2010 18:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Udelat lm_sensors jako plugin pro net-snmp je zasah do kodu jako krava. Jen na to, aby to fungovalo s lm_sensors-3 je 50kB patch :-(
    Jenže zahrnout podporu lm_sensor je mnohem větší úprava kódu...
    Nevím, co se myslí tím "pluginem", to zavání složitostí, já měl na mysli prosté loadování shared objectu při runtime (volitelně) raději než při loadtime (nejde volitelně). Čili dlopen(), apod. Na to imho postačí malý wrapper - způsob práce s lm_sensors se pak měnit nemusí prakticky vůbec...
    thingie avatar 13.3.2010 23:58 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    To zní odvážně.
    Růžové lži.
    15.3.2010 10:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Nevím, co se myslí tím "pluginem", to zavání složitostí, já měl na mysli prosté loadování shared objectu při runtime (volitelně) raději než při loadtime (nejde volitelně).
    já taky

    obdobně třeba jako v rpmfusion udržuju balíček qmmp-plugins-freeworld, který mi ke qmmp přidává funkcionalitu (možnost přehrávat další formáty souborů), aniž by na něm základní balík qmmp musel záviset - prostě zmíněné dlopen ...
    15.3.2010 10:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Tech nekolik magoru si to muze zkompilovat s pitschowinou jako je net-snmp samo, nebo si muzou zaplatit nekoho, kdo jim kvuli tomu bude delat extra enterprise baliky. Nebudu kvuli tomu opruzovat s instalaci nepouzitelneho nesmyslu statisice dalsich, ktere to nezajima.
    těch "několik magorů" jsou platící zákazníci, ty "statisíce dalších" si zatím pokud vím nestěžovaly, takže nevím, co to ty vořechu meleš o sezení na mozku, náš zákazník náš pán - kdyby to nikdo nechtěl, tak to v distru nebude

    a pokud si někdo nechá na systém bastlit extra balíky, vpodstatě tím zahazuje různé certifikace, které u vás na vsi asi nic neznamenají, ale v enterprise sféře se na ně docela hraje

    ale to je k RHEL ... tento blog byl o CentOSu - nikdo ti snad nebrání přebalovače přesvědčit, ať podporu snmp vyhodí ... a propos, ještě jsi mi neokomentoval, co to teda dělá v tom "neenterprise" Debianu, tam si taky sedí na mozku? :-)
    15.3.2010 11:15 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    ale to je k RHEL ... tento blog byl o CentOSu - nikdo ti snad nebrání přebalovače přesvědčit, ať podporu snmp vyhodí ... a propos, ještě jsi mi neokomentoval, co to teda dělá v tom "neenterprise" Debianu, tam si taky sedí na mozku? :-)
    Ano, kdokoliv kdo v distribuci narve natvrdo do binarniho balicku zavislost na net-snmp, prestoze ten prislusny balicek lze zkompilovat bez podpory tehle hovadiny, tak si sedi na mozku. Pokud nekdo tuhle vec pres mraky RFC a uz tri verze protokolu nedokazal dotahnou do pouzitelneho stavu, tak bude nejlepe splachnout to do zumpy a zacit znova. Ono uz jen to, ze upstream uz rijna 2008 nedokazal vydat nejakej bugfix release a kazda distribuce ten kram flikuje mrakama patchu o necem svedci.
    15.3.2010 21:02 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    "použitelný stav" je zjevně pojem relativní, když to spousta lidí používá :-) ... nu dobrá, a čím hodláš SNMP nahradit?
    15.3.2010 21:29 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost
    Je mi fakt jedno cim to nahradit. Nez konfigurovat tenhle rozbity nezdokumentovany krap, tak to budu radsi behat po firme a monitorovat to sam, ve vysledku to vyjde nastejno.
    11.3.2010 16:54 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CentOS - divná závislost

    Jenže když si překompiluješ balíček, rozbiješ (potenciálně) kompatibilitu s ostatními binárními balíčky. Abys opravil rozbitou kompatibilitu, musel bys překompilovat i zbytek. Prostě klasický problém konfigurace za překladu.

    Žádnému distributorovi nebrání vzít portage a provozovat generační distribuci, kde si uživatelé budou balíčky parametrizovat USE flagy.

    Že to žádný distributor nedělá, svědčí jen o tom, že má dost práce s podporou jediné binární verze, než aby ještě řešil, jak si uživatel který balík u sebe přeložil.

    Pokud budou uživatelé moc vyskakovat, tak se distributor slituje a rozdvojí balíček – jednou se SNMP, jednou bez. Klasické řešení v binárních distribucích.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.