abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (71%)
     (6%)
     (11%)
     (12%)
    Celkem 219 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 21:33
    Rozcestník

    -

    27.12.2007 22:43 | Other | poslední úprava: 19.2.2017 18:33

    -        

    Hodnocení: 62 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Mohl jsem mít cokoli, šel jsem do tohoto. Co jsem?
     (31 %)
     (18 %)
     (11 %)
     (10 %)
     (61 %)
     (4 %)
    Celkem 83 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Black.Bandit avatar 27.12.2007 23:01 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…

    Ta deska byla podle mě slušně řečeno nešťastná volba. Za stejné prachy si mohl mít MSI K9A2 Platinum, která má mnohem lepší výbavu, a jako třešnička na dortu je k SB600 místo obvyklých přídavnýh řadičů přidán SAS řadič Promise T3 pro Sata a Serial Atached SCSI disky.

    PS.: Tvému nadšení pro ATI jsem nikdy nerozuměl. Stejně jako mi vrtá hlavou, co se ti sakra líbí na McNamarovi!

    Nemo propheta in patria sua
    David Ježek avatar 27.12.2007 23:07 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Ano, o té vím, ale nechtělo se mi na ní čekat. To co nabízí navíc totiž nepotřebuji a ani nikdy nebudu (věř mi) a také ke Gigabyte mám po mnoha spokojených měsících s 955x nehynoucí důvěru. Jinak ATI, to je zkrátka srdeční záležitost, každý to zná. McNamara? Přeci nečekáš, že to vyzradím v diskusi, to je na některý budoucí zápisek do blogu ;-)
    Black.Bandit avatar 27.12.2007 23:10 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    No já nevím. Na tohle se docela těším. Doufám, že to nevezmeš osobně, ale ten chlap má podle mě na rukách krev minimálně stovek možná tisíců zbytečných amerických životů, zmařených (nevím) možná kvůli jeho Egu. Proto mi uniká, co je na něm tak pozitivního :-) ale možná máš rád bubáky...
    Nemo propheta in patria sua
    Bluebear avatar 27.12.2007 23:09 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Možná nebyla. U základní desky IMHO nezáleží tolik na výbavě, pokud poskytuje to, co potřebuješ; daleko důležitější je spolehlivost a u těchto desek nevím, která je lepší - jestliže má David dobré zkušenosti s deskami od Gigabytu, tak je logické, že jeho další volba je opět Gigabyte.

    Poznámka čistě na okraj (už jsem to tuším někde říkal): za posledního půl roku mi prošly rukama tři opravdu mizerné motherboardy; první byl ASUS, druhá MSI, třetí Intel. Gigabyte má u mě taky vroubek, ale tuším až za předešlého půl roku. Aneb: "Není mezi vámi nevinný, není ani jeden..." :-D
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luk avatar 27.12.2007 23:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Celou mašinu i nadále táhne spolehlivý 400W Fortron, za který již nyní dám kromě ruky do ohně i jakoukoli další část těla.
    Ehm... Právě mám jeden takový v procesu reklamace (odešel po pár hodinách provozu). Možná jsem měl jen smůlu na špatný kus :-(

    BTW, na tom obrázku vidím u paměti "Single Channel". Proč to?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 27.12.2007 23:11 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    ...a každopádně bys měl za ten zdroj dát něco do ohně ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Black.Bandit avatar 27.12.2007 23:14 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…

    Tzv. Kinseyova zpráva, publikovaná v roce 1948, uvádí, že střední délka penisu při erekci je 15,25 cm, se směrodatnou odchylkou 1,96 cm (měření prováděly zkoumané osoby).

    Výzkum Wesselova týmu z Kalifornské univerzity, publikovaný v roce 1996, vykázal střední délku penisu při erekci 13,0 cm (měření prováděli vědci).

    ROFL :-)

    Nemo propheta in patria sua
    27.12.2007 23:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    A teď babo raď: může za to těch padesát let, nespolehlivost zkoumaných osob nebo vliv přítomnosti vědce na erekci?
    David Ježek avatar 27.12.2007 23:22 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    no ať je to jak chce, tak na to, eslti zrovna ty máš "juniora" 15cm, nebo 25cm, tyhle výzkumy beztak vliv nemaj :-D
    Black.Bandit avatar 27.12.2007 23:23 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Já myslím, že je veřejným tajemstvím fakt, že muži si vlikost penisu "přidávají". Asi z obav, že na velikosti nějak extrémně záleží, podporovaných dnešními pornofilmy plnými 30cm nadsamců :-)
    Nemo propheta in patria sua
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.12.2007 23:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Deně mažu tak 3-7 spamů, prodlužováků :-D nic jinýho mi neposílaj! Myslíte, že to je něco jako znamení??? :-D
    PS: Neregistrovat se na fotka.pl !!!
                
    Black.Bandit avatar 27.12.2007 23:36 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    ani ne. Většina lidí "chytře" Emaly přeposílá, tudíž takový mail kolující pár měsíců už má slušnou databázi adres. Je to poměcrně vychcaný tah sociálního inženýrství. Velikost penisu je jen "lákávé" téma, zajišťující trvalý oběh.
    Nemo propheta in patria sua
    27.12.2007 23:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Co bych měl říkat já, mně už začaly chodit i nabídky na zvětšení prsou… :-) Akorát nechápu, co mají furt s těmi hodinkami, když už vědí, že žádné nemám, mohli by si taky zjistit, že je to proto, že žádné nechci… :-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 27.12.2007 23:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Tak na kozy jsem ještě nic nedostal, zato mi dnes přišli první dva, jestli by mi slečna nemohla poslat své erotické fotky :-D ...tak teď čekám tak dvou-tří týdení sérii mailů s tématem "nabídka fotek".
    28.12.2007 00:54 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Je sranda, že nabídky na zvětšení penisu standardně dostává moje přítulka, zatímco když už něco přes antispam prolezlo mně (já nedávám adresy na veřejné weby, zatímco ona má na webu redakční adresu a tudíž jí toho sajrajtu chodí řádově víc), byl to nějaký přípravek proti zánětu vaginy... :-)
    29.12.2007 05:31 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše (.)(.)
    (.|.)?

    Tak to mi taky nikdy nepřišlo... Ale když tak přemýšlím, na tomhle něco bude: když si necháte dát implantáty, tak už s nima budete mít ejnom trable - je to těžký, citlivost to kazí, kojení... vsadím boty, že zvětšit si péro taky nebude jen tak... když se kyborgizuje, lítají třísky :)
    =^..^= AmigaPower® avatar 29.12.2007 14:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (.)(.)
    Operativně to dělaj tak, že ti ho zezhora u kořene naříznou, sval se uvolní a pták se o cca 2cm prodlouží, ale už nikdy pak nestojí tak tvrdě jak před tim...
    ...ale co, nemusí stát, stačí když pevně vysí :-D
                
    David Ježek avatar 27.12.2007 23:15 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    BTW, na tom obrázku vidím u paměti "Single Channel". Proč to?
    nečtu manuály, takže prostě paměti (2x1G) osadím do desky "nějak". je-li to single, pak někdy při restartu přehodím, ale focení jsem dělal ze začátku a už jsem byl líný to přefocovat.
    Luk avatar 28.12.2007 00:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    nečtu manuály
    Hrubá chyba. RTFM!
    takže prostě paměti (2x1G) osadím do desky "nějak"
    ...a když se je tam nepodaří dostat, tak je tam po ruském vzoru domlátím kladivem :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.12.2007 00:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    nečtu manuály, takže prostě paměti (2x1G) osadím do desky "nějak"
    A proto jsou ty sloty označené barevně ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 28.12.2007 00:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Jenže kdo má vědět, jestli to pro dual channel dát do stejně obarvených slotů (co barva, to sada) nebo do různě obarvených (první-druhý), že? :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.12.2007 01:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    No i já jsem to odhadl na první pokus a to si v 99% případů ze dvou možností vyberu tu špatnou. ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 28.12.2007 02:16 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Ten odhad je ale buď záležitostí empatie s člověkem, který to navrhoval (pokud to rozhodl konstruktér sám), případně skupinové empatie s většinou společnosti (pokud bylo barvení voleno podle toho, jak ho - podle průzkumu - bude vnímat většina lidí).

    Je to podobné, jako třeba u barevného značení drátů. U nás je tzv. krajní vodič (fáze) černý, případně hnědý, střední (nulák) modrý a ochranný (zem) zelenožlutý. Zřejmě podle černé rakve, modré oblohy a zelené trávy :-D Jenže v jiných státech to může být jiné - člověk si řekne: "Je to dobré, je to zelený drát, na ten si můžu sáhnout." Sáhne si, a bum ho! Oni mají zelenou fázi (a bílou, protože je to barva smutku) a zem je třeba černá.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    28.12.2007 02:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Njn, kdybych měl blog, tak udělám anketu s otázkou, kdo to odhadl dobře a kdo ne. Jenže já ho nemám, takže se holt budu muset spokojit se svým přesvědčením, že to odhadne skoro každý. ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    28.12.2007 03:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Ty možnosti ale nejsou rovnocenné. K danému slotu existuje jen jeden obarvený stejně, ale dva obarvené opačně.
    28.12.2007 09:45 Zdenek Slama | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Prave u K9A platinum a K9N Neo musi byt pameti v ruznych barvach :-), narozdil od Intel reseni, kde to plati naopak. (tech intelovych desek mi proslo rukama podstatne mene).

    Jinak mam K9A platinum a cekam na vydani revize B3 Phenoma, ale stejne moje ATI 3870 je PCIe 2.0 ready, takze nakonec pujde i ta deska. Jenom, jeste vychytat chipset a pak jsem zvedav na Spidera v akci.
    28.12.2007 10:42 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    MSI k9Neo je taky má označené barevně a manuál jsem četl snad 5X ale moc chytý jsem z toho tedy nebyl, nakonec jsem to osadil podle nějaké fotky z testu. Doufám, že jsem nepotkal zrovna foto kde to bylo osazené "nějak" :-)
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    David Ježek avatar 28.12.2007 10:46 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    teda kdybych věděl, že se tu rozvine taková debata jen kvůli single-channel, tak jsem tu fotku přefotil znovu ;-).

    jinak si všichni spočítejte, co je rychlejší: přehodit jeden modul do vedlejšího slotu (otázka 5sec), nebo hledat v manuálu stránku, kde se píše, které sloty jsou kombinace pro dual
    Luk avatar 28.12.2007 13:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Jenže ono je stejně dobré si ten manuál přečíst. Může se totiž stát, že to nebude fungovat, a pak se s tím člověk peklí celý den a na chybu stejně nepřijde. Kdysi dávno se mi to stalo s nějakou deskou Tomato (chipset Intel BX-440). Deska byla chybně značená (ohledně připojení drátů k vypínači, resetu atd.), v návodu to ale bylo správně. Protože jsem se tam nepodíval, trávil jsem hodiny času tápáním a všelijakými pokusy, a stejně to bylo marné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Ježek avatar 28.12.2007 14:34 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    nesouhlas, hovoříš o desce z doby před 9 lety, kdy se ještě switchovalo atd. dneska už není vůbec potřeba manuál číst, průměrně zkušený člověk to nemá zapotřebí.
    28.12.2007 14:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Pokud jsou opravdu na desce chybně označené připojovací piny pro case, tak ani nadprůměrně zkušený uživatel nemá šanci. Navíc i když jsou označené správně, málokdy je na desce vyznačená i orientace. Než to zkoušet metodou pokus-omyl, tak se do toho manuálu raději podívám.
    David Ježek avatar 28.12.2007 14:49 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    zajíamvé, za poslední roky mi prošlo rukama řada desek pcchips počínaje, přes gigabyte či msi a asusem konče. všechny měly barevně označené piny včetně orientace.
    Luk avatar 28.12.2007 16:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Nešlo o switchování, ale např. o připojení vypínače, což je i záležitost dnešní doby (resp. spíš naopak, protože tehdy šlo o AT/ATX desku, ATX zdroje teprve začínaly). A když jsou na desce piny označeny špatně (mám pocit, že tehdy byl popis pro vypínač chybně posunut o jeden pin), nebude to fungovat, ani kdyby měl člověk zkušenosti i velmi nadprůměrné (pokud to nechce dělat metodou pokus-omyl, což je dost riskantní).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Ježek avatar 28.12.2007 17:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    1) ale já ti přece rozumím

    2) metoda pokus omyl není vůbec riskantní. pc se dá klidně zapínat tak, že nožem projedeš celou tu řady pinů. vůbec nic se neěje, pokud spojíš zem s něčím jiným, nemá to tam čemu ubližít ;-). uvědom si, že jsou to pouze kontakty spínačů a LEDek.
    Luk avatar 28.12.2007 17:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    vůbec nic se neěje, pokud spojíš zem s něčím jiným, nemá to tam čemu ubližít
    Vzhledem k tomu, že k desce nemám schéma (a reverzní inženýrství opravdu na desku nehodlám aplikovat), bych se do toho rozhodně nepouštěl. Ano, mělo by to být maximálně blbuvzdorné, tedy by vyzkratování čehokoliv nemělo vadit. Ale čert tomu věř...
    uvědom si, že jsou to pouze kontakty spínačů a LEDek
    "Pouze". :-D Jenže nikde není řečeno, že třeba nějaká LEDka není napájená způsobem, kterému by vyzkratování vadilo. Nebo že tam vedle sebe není +5 V a GND (čili prostě tvrdých 5 V) - vyzkratování by nemusel vydržet zdroj.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Ježek avatar 28.12.2007 18:20 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    i sračka jako 300W eurocase přežije zcela bez újmy spojení +5V,+12V a země natvrdo v molexu. osobně vyzkoušeno ;-)
    28.12.2007 18:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Jo, taky jsem něco podobného "vyzkoušel", bylo to na nepájivém poli, takže díky dlouhým kabelům a přechodovým odporům se v tom zdroji (350W Fortron) ani nevybavila ochrana proti zkratu. Akorát to trochu smrdělo.
    Quando omni flunkus moritati
    27.12.2007 23:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    To mi připomíná otázku, na kterou už nějakou dobu hledám odpověď, ale na webu výrobce je nadlidský úkol to najít a ostatní zdroje nejspíš opisují z něj. Je nějaký další rozdíl mezi 790X a 790FX kromě menšího počtu PCI-E linek a chybějící podpory pro CrossFire nebo jak se tomu teď říká?
    Black.Bandit avatar 27.12.2007 23:21 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    není.. Ono je to vidět i na samotných deskách
    Nemo propheta in patria sua
    27.12.2007 23:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Jo. Přesně tuhle tabulku jsem měl na mysli. Připadá mi poněkud absurdní, že se člověk ani ve specifikacích na webu výrobce nedozví, kolik těch PCI-E linek vlastně je. Kdybych měl tu tabulku brát vážně, tak rozdíl není vůbec žádný…
    Black.Bandit avatar 27.12.2007 23:29 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    von taky prakticky žádný není. Pokud člověk neřeší neymsly typu CF tak je to jedno. Sice je řešení s 2 Grafickými kartami v 99,9% nesmysl, ale v AMD si řekli, proč bychom neudělali 4 :-)
    Nemo propheta in patria sua
    27.12.2007 23:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Když o tom tak přemýšlím, co vlastně do těch PCI-E slotů dávat? Na gigabitovou ethernetovou kartu stačí x1, a už u ní začíná být problém, čím ji vlastně nakrmit. Jakékoli další běžné periférie jsou ještě pomalejší…
    28.12.2007 11:49 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Co treba 4 (a vice) portovy SATA radic?
    28.12.2007 12:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Leda tak, tedy pro nějaký brutální fileserver. Jinak s těmi 4-6 SATA porty, co jsou na desce, pohodlně vystačím. Přeci jen to není jako klasické IDE, kde byl člověk nucen používat jen polovinu teoreticky připojitelných zařízení.
    David Ježek avatar 27.12.2007 23:22 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    CrossFire je dnes celkem banalita, to není podstatné, hlavní rozdíl je:
    A to 790FX nabídne možnost provozu až čtyř grafických karet v CrossFireX, ovšem každá v takovém případě dostane jen 8 PCI Express linek. AMD 790X je určen pro nejvýše dvě grafiky, AMD 770 jen jednu.
    source: AMD uvádí Phenomy a platformu Spider

    Jinak pěkně je to rozebráno i na wiki, ale obecně si dovlím říci, že právě zatímco 790X bude mainstream, na 790FX se budou výrobci tradičně soustředit při tvorbě hiend desek vybavených specialitkami. takže hlavní rozdíl nebude v čipsetu,a le v doprovodných rpvcích desky.
    27.12.2007 23:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Tenhle rozdíl jsem měl na mysli. Ale ten mne, jakožto uživatele naprosto spokojeného s Radeonem X300 (za jehož jedinou chybu považuji to, že už se neprodává :-) ), moc netrápí. Nakonec ale stejně asi půjdu do 790FX, ale spíš kvůli tomu, o čem se zmiňujete na konci: že desky s tímto chipsetem budou mít typicky lepší dodatečnou výbavu a bude u nich šance, že si na nich dají výrobci víc záležet.
    David Ježek avatar 27.12.2007 23:36 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    ta moje 790X spadá u gigabytu do firemní řady "ultra durable 2". nesáhneš s ní vedle mj právě díky kondům s tuhým dielektrikem a zalitým cívkám (PS: s mým zdrojem nepíská, ale to nikdy žádná deska)
    27.12.2007 23:42 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Mno s tím nesaháním vedle bych byl opatrný. Gigabyte sice dělá desky krásně vybavené, hezky navržené a cenově velmi příjemné, ale bohužel nadstandardně poruchové :(
    David Ježek avatar 27.12.2007 23:46 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    tohle já nemohu posoudit, nejsem prodejce/rekl.technik. mohu jen říci, že ona 955x deska (raději opět dodám: Royal model, nejvyšší v tehdejší nabídce, tedy deska za bratru 7500kč ve svých dobách, ještě že jsem to neplatil) zažila za poslední dva roky opravdové peklo a z pohledu normálního člověka skutečně nevybíravé zacházení. své soudy ohledně GB tedy vynáším pouze na základě toho, že obstála se ctí a přežila naprosto vše a nadále perfektně šlape.
    27.12.2007 23:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    To tam máš jenom jeden paměťový modul, že ti paměti chodí v single channel?
    Quando omni flunkus moritati
    27.12.2007 23:38 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Nebylo bývalo rozumnější počkat ještě pár týdnů na 780G? Nebo alespoň vzít nějakou grafiku s pasivem a plnou podporou otevřenými ovladači?
    David Ježek avatar 27.12.2007 23:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    vyfakturováno muselo být letos. a grafiku spolehlivě přeřve raptor.
    Black.Bandit avatar 27.12.2007 23:47 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    No ohledně Raptora zrovna řeším otázku, zda není lepší partition na vnějším okraji (počátku) obyčejného 7200ot disku. Přístupová doba v této Partition (řekněme velikosti celého Raptora) je stejně nízká, ale disk má navíc lepší hodnoty sekvenčního čtení. Pak je úplně jedno jestli je zbytek disku prázdný, když to vyšlo levněji, je to tišší a elegatnější.
    Nemo propheta in patria sua
    27.12.2007 23:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    S tím vnějším okrajem bych byl trochu skeptický, vzhledem k tomu, že dneska jsou všechny disky interně překládané, těžko odhadnout, kde ten vnější okraj vlastně je.
    Black.Bandit avatar 27.12.2007 23:52 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    No když má člověk 1plotnový disk tak první partition bude na okraji :-) ne?
    Nemo propheta in patria sua
    David Ježek avatar 27.12.2007 23:55 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    u disku, na kterém leží "majoritní OS" mě skutečně rychlost sekvenčního čtení nezajímá. moderní 7k2 disky v otmto ohdleu již mého 74GB raptora poráží. Ale neporáží jeho seek a zpoždění. V tomto je brilantní a je skutečně viditelně rychlejší když dojde na swapování nebo natahování ooo kvůli otevření tabulky atd. prostě na tohle si raptora považuji a jeho kapacita je po systémový disk více než dostatečná (momentáln je z jeho 70 900 MB volno celých 78% a to tam mám nějaký bordel v rootu)
    Black.Bandit avatar 28.12.2007 00:11 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…

    Ale já nemluvím o ekvenčním čtení!!!

    Mluvím tady o seeku! Správná volba partition snižuje přístupovou dobu. To je fakt starý jak svět. A u moderních HDD můžeš dostat průměrnou přístupovou dobu na vnějším okraji srovnatelnou s Raptorem. Představ si, že si vezmu WD3200AAKS a rozdělím ho na čtvrtiny. Použiju jenom první, vnější čtvrtinu, tj +/- 75GB. Dostanu 75GB partition s podobnou přístupovou dobou jako má 75GB Raptor, za mnohem nižší cenu a smenším hlukem. vzhledem ktomu, že WD3200AAKS je mnohem levnější než Raptor, můžu zbytek disku nechat bez partitions, nebo tam dát třeba zálohy, na které se stejně nepřitupuje! Raptor má totiž menší poloměr než 7200ot disky a linerání rychlost na okraji 7200ot disku může kompenzovat více otáček Raptora na nižším maximálním poloměru. Když si pak člověk vezme mnohem vyšší hustotu dat na moderních 7200ot discích, může mít přístupové doby totžné s Raptorem za mnohem méně peněz!

    Nemo propheta in patria sua
    Bluebear avatar 28.12.2007 00:52 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Koukám, že seek time je tak trochu tvá idée fixe :-D

    Z čehož si vůbec nic nedělej; já zase slintám nad mašinami, které mají 4 a více procesorů.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Black.Bandit avatar 28.12.2007 08:02 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    :-)
    Nemo propheta in patria sua
    David Ježek avatar 28.12.2007 09:47 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…

    Ale já nemluvím o ekvenčním čtení!!!

    skutecne?
    ale disk má navíc lepší hodnoty sekvenčního čtení.
    Black.Bandit avatar 28.12.2007 10:01 Black.Bandit | skóre: 5 | blog: Bandita
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    No, je na to napsanej skvělej blogpost. Můžeš si ho přečíst zde.
    Nemo propheta in patria sua
    28.12.2007 11:57 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    > vzhledem k tomu, že dneska jsou všechny disky interně překládané, těžko odhadnout, kde ten vnější okraj vlastně je.

    Myslim ze vysledky programu zcav (z baliku bonnie++) mluvi jasne. Na vsech discich (na kterych jsem to poustel) je videt pekna zubata vicemene postupne klesajici krivka.
    29.12.2007 17:50 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ve znamení AMD…
    Přesně to samy (CPU, deska, grafika) si chci koupit v unoru az se vratim z cest. Tak jestli budou nejaky zkusenosti, rad si je tu prectu. Diky
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.