abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 300 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    -

    3.5.2008 19:50 | Other | poslední úprava: 30.11.2016 14:16

    -        

    Hodnocení: 59 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.5.2008 19:57 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    lol zlatej jxp, ten aspon dokazal s widleprogramama rozpoutat kloudnej flame :)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 3.5.2008 19:59 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Co me totalne odvarilo, je konfigurace site ve Vistach. At mi nikdo nerika, ze to je OS pro BFU... nastavit sit v Ubuntu je pro klikace asi stokrat jednodussi.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    3.5.2008 20:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    A co nastavit IPv6 síťování? Kde to je jednodušší? Ano! Správná odpověď zní Windows Vista.
    Cubic avatar 3.5.2008 20:33 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    BFU co si nastavuje IPv6 ??? aha, tak jo...
    3.5.2008 21:59 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    OK! Když takhle, tak takhle... BFU ví co je IP adresa? A ano, když se chce u mě na síti někdo připojit tak i když se jedná o BFU tak si musí nastavit IPv6 adresu.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 3.5.2008 22:05 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    A kolik procent lidi tohle dneska potrebuje resit? Az to bude relevantni pro dostatecny pocet lidi, pujde to v Ubuntu taklikat stejne tak primitivne jako ten zbytek.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Luboš Doležel (Doli) avatar 3.5.2008 22:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    A ano, když se chce u mě na síti někdo připojit tak i když se jedná o BFU tak si musí nastavit IPv6 adresu.
    Máš mít radvd nebo dhcp6 ;-)
    3.5.2008 22:11 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Kdybych o to stál, tak bych to měl. Jenže já o to nestojím.
    Jardík avatar 4.5.2008 10:50 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    V ubuntu například ještě dnes nejde nastavit statická IP adresa jinak než hrábáním se v konfiguračních souborech networkmanageru.
    Věřím v jednoho Boha.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 4.5.2008 12:26 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    WTF? :-) Statickou adresu nastavuju v Xubuntu jak pro ethernet tak pro wifi klikanim uplne bezne :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Jardík avatar 5.5.2008 21:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Tak mi pověz, jak v Ubuntu přes Gnome Network Manager nastavím statickou IP.
    Věřím v jednoho Boha.
    6.5.2008 09:30 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    System -> Sprava -> Site -> dole Odemknout -> kliknout na dratove pripojeni -> Vlastnosti -> odskrtneme Cestovni mod -> v nastaveni vybereme Staticka adresa IP :-D
    Metal smajdalfe, METAL!
    Cubic avatar 4.5.2008 13:40 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Jardo ale me je uplne jedno jak se nastavuje staticka ip adresa v ubuntu, nebo kdekoli jinde. Priste si najdi vlakno kde bude mit tvoje trolleni alespon nejakou relevanci.
    David Watzke avatar 3.5.2008 20:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Pokud je to v Ubuntu 100x jednodušší, tak to teda musí bejt fakt teror ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.5.2008 20:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Síť se musí nastavovat??? To neni jako v Mandrivě, že to udělá všechno samo???
    David Watzke avatar 3.5.2008 21:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    No, všechno může udělat jen pokud používáš DHCP nebo podobnou srandu... Moje (pevná) konfigurace sítě na Gentoo spočívala v nastavení IP (jedna proměnná), routy (druhá) a DNS (do resolv.conf). Jasně, mohl jsem použít DHCP, ale na co, když si platím pevnou adresu :-) Lokální síť je jedna proměnná. Jednodušší to bejt nemůže.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 3.5.2008 21:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Jasně, mohl jsem použít DHCP, ale na co, když si platím pevnou adresu
    A to se nějak vylučuje? Já si DHCP jako správce sítě nemůžu vynachválit a klienti téže.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Watzke avatar 3.5.2008 22:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Zbytečnej DHCP klient v systému kvůli ... ničemu? Navíc je to trochu pomalejší.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 3.5.2008 22:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Zbytečnej DHCP klient v systému kvůli ... ničemu?
    Ale no…300kb? A když se ti to nebude líbit tak si to zkompiluješ s volbou -Os nebo použiješ ten Linuxový. A navíc v Gentoo je DHCP už v základu(teda ve stage3 minimálně) a nastavené.
    Navíc je to trochu pomalejší.
    Co?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    3.5.2008 22:17 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Konfigurace pomocí DHCP.
    David Watzke avatar 3.5.2008 22:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    DHCP tu nemám, určitě není v system... 300kb není problém, ale zbytečnost... a připočítej zbytečnýho démona. A jak říká Marek, start toho rozhraní je pomalejší.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 4.5.2008 12:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    DHCP tu nemám, určitě není v system
    Kde?
    300kb není problém, ale zbytečnost
    Proč? Za ten luxus to určitě stojí.
    a připočítej zbytečnýho démona.
    Není to démon(teda pokud se bavíme o dhclientovi) ale program, který si vyžádá adresu, nakonfiguruje ji a pak se zase terminuje. A jak říkám:
     Symbol: IP_PNP_DHCP [=y]
     Prompt: IP: DHCP support
       Defined at net/ipv4/Kconfig:183
       Depends on: NET && INET && IP_PNP
       Location:
         -> Networking
           -> Networking support (NET [=y])
             -> Networking options
               -> TCP/IP networking (INET [=y])
                 -> IP: kernel level autoconfiguration (IP_PNP [=y])
    
    A jak říká Marek, start toho rozhraní je pomalejší.
    A to má pravdu:
    $ sudo time dhclient
    Internet Systems Consortium DHCP Client V3.0.6
    Copyright 2004-2007 Internet Systems Consortium.
    All rights reserved.
    For info, please visit http://www.isc.org/sw/dhcp/
    
    Listening on LPF/eth0/00:4f:4e:17:0b:f0
    Sending on   LPF/eth0/00:4f:4e:17:0b:f0
    Listening on LPF/eth1/00:0b:6a:96:be:eb
    Sending on   LPF/eth1/00:0b:6a:96:be:eb
    Sending on   Socket/fallback
    DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 6
    DHCPDISCOVER on eth1 to 255.255.255.255 port 67 interval 8
    DHCPOFFER of 192.168.2.66 from 192.168.2.65
    DHCPREQUEST of 192.168.2.66 on eth0 to 255.255.255.255 port 67
    DHCPACK of 192.168.2.66 from 192.168.2.65
    bound to 192.168.2.66 -- renewal in 1623 seconds.
    0.04user 0.04system 0:01.40elapsed 3%CPU (0avgtext+0avgdata 0maxresident)k
    0inputs+16outputs (0major+7668minor)pagefaults 0swaps
    
    V podstatě se celá komunikace skládá ze 4. paketů, takže 2 * ping k nejbližšímu DHCP serveru + nějaký ten strojový čas na sešrotování.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    David Watzke avatar 4.5.2008 12:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    DHCP tu nemám, určitě není v system
    Kde?
    To je set systémových balíků, který nemůžeš vyhodit.
    Proč? Za ten luxus to určitě stojí.
    Za jakej luxus? Jednou si nastavím pevnou adresu a je to, fakt to nepotřebuju.
    a připočítej zbytečnýho démona.
    Není to démon(teda pokud se bavíme o dhclientovi) ale program, který si vyžádá adresu, nakonfiguruje ji a pak se zase terminuje.
    Fair enough, já mluvil o dhcpcd.
    V podstatě se celá komunikace skládá ze 4. paketů, takže 2 * ping k nejbližšímu DHCP serveru + nějaký ten strojový čas na sešrotování.
    Ano, celá zbytečná komunikace... ;-)

    Zdá se mi to nebo mě tady fakt přesvědčuješ abych používal DHCP? :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 4.5.2008 13:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Příloha:
    To je set systémových balíků, který nemůžeš vyhodit.
    No tak pravdou je, že se bez DHCP dá žít, ale…
    Za jakej luxus? Jednou si nastavím pevnou adresu a je to, fakt to nepotřebuju.
    No tak pokud to máš na Desktopu u kterého nic neměníš a správce už nemá v plánu přečíslovávání…
    Fair enough, já mluvil o dhcpcd.
    Aha, no to je ale jiná a dhcpcd, to je opravdová mrcha. Zrovna teď je v něm bug, který způsobuje pěkné zacyklení a nádherně mi vytěžuje router(záznam sem přihodil jako přílohu).
    Zdá se mi to nebo mě tady fakt přesvědčuješ abych používal DHCP? :-D
    Přesně tak, dokud nepřesvědčím i samotného Watzkeho, tak nebudu moci umřít s klidem v duši.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.5.2008 14:01 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    a připočítej zbytečnýho démona.
    Není to démon(teda pokud se bavíme o dhclientovi) ale program, který si vyžádá adresu, nakonfiguruje ji a pak se zase terminuje.
    Fair enough, já mluvil o dhcpcd.
    $ ps -el |grep dhc
    1 S     0  5746     1  0  80   0 -   538 -      ?        00:00:01 dhcdbd
    4 S   100 22670  5746  0  80   0 -   610 -      ?        00:00:00 dhclient
    Jakýkoliv DHCP klient musí být buď démon nebo si musí po každém startu nastavit záznam v atd, aby mohl obnovovat lease.
    Grunt avatar 4.5.2008 14:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Jakýkoliv DHCP klient musí být buď démon nebo si musí po každém startu nastavit záznam v atd, aby mohl obnovovat lease.
    Ale no ták. Co neví, to ho nepálí.
    Navíc pokud je lease time 2d, tak se dá v pohodě ihned po startu démon zabít.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.5.2008 16:51 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Však on na výhody DHCP velmi rychle přijde i když to bude vědět - to až si pořídí první mobilní hračku s wifinou. :-)
    4.5.2008 16:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Mám mobilní hračku s wifinou a výhody stále nějak nevidím (a wifi aktivně využívám).
    4.5.2008 17:07 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Hm, je fakt, že jsem DHCP zaváděl když jsem používal doma i ve škole a než to furt překonfigurovávat bylo jednodušší rozjet DHCP.

    Na druhou stranu to má i u IPv4 wifiny svoje kouzlo, že nemusím řešit celou konfiguraci na každém zařízení zvlášť - už teď jich je 6, radši si nepředstavovat, kolik jich bude za rok až dva. :-) Pokud nevidíš jeho výhody na IPv6 s bezstavovou konfigurací se nijak nevidím. ;-)
    David Watzke avatar 4.5.2008 17:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Mám... ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 4.5.2008 17:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Neříkám přece, že to nemá výhody, jen tvrdím, že by byla hloupost, abych ho používal doma, když mám pevnou IP :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Josef Kufner avatar 4.5.2008 20:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Také mám doma pevné IP adresy a přesto používám DHCP. Hlavní výhodou je konfigurace celé sítě na jednom místě. IP se rozdávají podle MAC adres a u notebooků mám na wifi i kabel nastavené stejné IP adresy (takže můžu vytáhnout kabel a zapnout wifi bez ztráty navázaných spojení).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    4.5.2008 20:18 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    u notebooků mám na wifi i kabel nastavené stejné IP adresy (takže můžu vytáhnout kabel a zapnout wifi bez ztráty navázaných spojení).
    To můžu udělat i bez DHCP :-)
    Josef Kufner avatar 4.5.2008 22:25 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    To jo, ale když přijdu do jiné sítě mám IP adresy jiné a přesto stejné aniž bych musel cokoliv přenastavovat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Dalibor Smolík avatar 6.5.2008 10:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Můj router umožňuje přidělování DHCP vnitřních adres v síti, ale já jsem tuto možnost nevyužil. Raději mám pevné adresy na každém stroji :-), a konfigurák si upravím ručně, je to jen síla zvyku.
    v debianu /etc/network/interfaces, např.
    # The primary network interface
    allow-hotplug eth0
    iface eth0 inet static
            address 192.168.0.2                 
            netmask 255.255.255.0
            network 192.168.0.1
            broadcast 192.168.0.255
            gateway 192.168.0.1
    
    takže obtížné to není ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    4.5.2008 01:17 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Me se spis strasne libi jak to predelali od windows xp. Donutit tu vec aby sezrala moje nastaveni wifi site bylo horsi nezli to vsechno nastavit pres wpa_supplicant a upravit si driver na wifi v linuxu (ok podvadim linuxu rozumim rozhodne vic).
    Opravdu lituju adminy kteri se budou muset ucit spravovat 2 v podstate totalne odlisne systemy (XP, Vista), ktere nejdou temer nastavit jinak nezli klikanim.
    Jinak krome te nenazranosti je Vista celkem fajn system, ktery by nemusel vadit lidem kteri prichazeji k pc poprve, ale pro uzivatele starsich verzi a lidi kteri se drtili na ECDL aby se tu "dabelskou masinu" naucili pouzivat je to smrt.
    4.5.2008 10:43 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Jo nastavení sítě ve Vistě je šílený, navíc co mám zkušenost, síť většinou moc nefunguje.

    1) Novej notebook s nálepkou Vista koupenej s Woknama - Broadcom wifi a 3 hodiny jsem nebyl schopnej to rozchodit, musím říct, že ovladač b43 funguje líp - Windows psal že je vše v pořádku a síť funguje, ale fungovalo to vždy jen kraťoučkou dobu a pak už počítač ani sám sebe nepingnul ale pořád byl status že je funkční síť... Zkoušel jsem ještě 3com Wifi do PCMCIA a jednu do USB a ani jedna neměla pro Vistu funkční ovladač. Nakonec jsem připojil notebook kabelem z okna do okna.

    2) Prosíťování Visty a Leoparda je taky o náhodě kdy to půjde... (ne z vlastní zkušenosti)

    3) Vista a XP - propojené křížovým síťovým kabelem na obou správně nastavené adresy a ani se nepingly, tohle jsem vážně nepochopil...

    Zatím jsem měl s Vistou skoro víc problémů než s Linuxem a to Vistu nepoužívám... Musím říct, že se to opravdu nepovedlo.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Grunt avatar 4.5.2008 12:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    3) Vista a XP - propojené křížovým síťovým kabelem na obou správně nastavené adresy a ani se nepingly, tohle jsem vážně nepochopil...
    Tohle se stalo ve škole i mně (dobře, tak mým kamarádům). Ten firewall ve Vistách totiž asi považuje ping(a vůbec veškerá komunikace, kterou nezapočal ten stroj) za potenciální bezpečnostní riziko. Po půl hodině klikání a nějaké té magie, se nám to podařilo rozjet.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    4.5.2008 13:21 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Právě že jsem všechny ty firewally jak ve Viste tak v XP povypinal (psalo to dokonce že je počítač ohrožen) - nejdriv jsem se jim smal jak se to snazi prositovat - oba pocitace meli zaplyho klienta DHCP, ale pak jsem to nastavil a nic, už jsem dál nevěděl na co klikat... takze tam to zase resila USB klicenka....
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    4.5.2008 13:22 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Sakra snažil jsem se tam doplnit všechny háčky a čárky, ale...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.5.2008 20:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Podle prvního obrázku bych řek, že kupuješ abrams. Máš záměr použít ten tank na něco konkrétního??? ;-)
    David Ježek avatar 3.5.2008 20:08 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    ee, náhodně nakliknutý obrázek pro típnutí screenshotu, přesněji tedy J.J. Abrams, režisér "Star Trek XI" ;-)
    Luk avatar 3.5.2008 20:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Na likvidaci silničních pirátů :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    kouzer avatar 3.5.2008 20:06 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Tak tenhle dialog je jedna z mála věcí co se mi líbí..
    Linux user #448944.
    Jan Drábek avatar 3.5.2008 20:07 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    tenhle dialog mě taky štve, protože osobně preferuju vzhled win2000, další věcí je menu až pod první řadou toolbarů.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    3.5.2008 20:09 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Imho bude pes zakopaný niekde inde, načítanie GUI nemôže trvať tak dlho, pokiaľ tam nie je niečo dodrbané... Btw. mne sa načíta ten dialóg aj pri zapnutom eye candy dosť rýchlo (tak do štvrť sekundy) a to mi tu beží kompilácia vo virtuálnej mašine vo VirtualBoxe... Mne skôr vadí že má Vista akoby 2 rôzne file dialogy, jeden čo má normálne vľavo záložky, a jeden čo tam má len tých 5 defaultných vecí čo XP a vyzerá celkovo trochu inak... Niektoré programy majú ten, niektoré iný, netuším podľa čoho...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 3.5.2008 22:11 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Niektoré programy majú ten, niektoré iný, netuším podľa čoho...
    Podle toho co se delalo stylem copy & paste z XPcek a co se psalo znovu ;-)

    Co me pripadne nesmyslne pomale, je okno ukazujici prubeh mazani souboru. Nez vubec to mazani zacne.. a u mnoha souboru to tedy dost trva. No nastesti musim do Vist jen vyjimecne, takze porad ziju a chutna mi jist :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    4.5.2008 13:55 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Podle toho co se delalo stylem copy & paste z XPcek a co se psalo znovu ;-)
    Nie, teraz som do toho trochu kukol a vyzerá to že ak program tomu dialógu nastaví flag OFN_ENABLEHOOK (ktorý umožňuje spracovávať správy ktoré dostáva to okno), tak sa zobrazí ten old-style dialóg, inak sa zobrazí ten nový so záložkami. Z akého dôvodu to tak v MS spravili ale netuším :-)...
    4.5.2008 14:01 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Niektoré programy majú ten, niektoré iný, netuším podľa čoho...
    Podle toho, jestli zavoláte metodu saveDialogExExEx() s asi pěti argumenty, nebo metodu saveDialogExExExExExSuperVistaEx() a chce se vám vytvářet těch tisíc reserved argumentů a pro dalších pět tisíc argumentů volat nějaké metody, které vytvářejí odpovídající hodnoty pro tu funkci a ještě poté řešit, co jak uvolnit, protože něco za vás Vista uvolní sama nějakým leakem a něco musíte uvolnit sám. Pak je tam ještě dost blbý ladění, protože ty některý "uvolňovací" funkce jsou i v příkladech zakomentovaný, protože z nějakých důvodů prostě v daném kontextu falírují :-D Řekněte Wow! :-D
    7.2.2012 13:56 otto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    ....Wow...h...
    3of5 avatar 3.5.2008 20:14 3of5 | skóre: 8 | blog: ta_technika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Coz je ta zamazana slozka? Nejaky pecko:-)? Nebo nova verze funkce WV skryti souboru?
    Hul trifidy a i ve 125 budes jeste doomar. ASZ486
    houska avatar 3.5.2008 20:21 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    neexistuje neco co to dokaze vratit zpet podle nejaky pravdepodobnosti?
    3of5 avatar 3.5.2008 20:25 3of5 | skóre: 8 | blog: ta_technika
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Jo to nevim nejspis ne tady, ikdyz onehda podobnym zpusobem cajti zjistili oblicej nejakyho pedofila.
    Hul trifidy a i ve 125 budes jeste doomar. ASZ486
    3.5.2008 20:24 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Co se v tomhle dialogu dlouho načítá? Vždyť je tam (z načítaných věcí) jen výpis souborů a adresářů aktuálního adresáře… Všechno ostatní jsou položky už dávno někde načtené v paměti a jenom se zobrazí. Výpis souborů a adresářů v aktuálním adresáři má snad každý souborový dialog. Tedy pardon, každý až na GTK.

    Já bych na tomhle souborovém dialogu tedy viděl jiné problémy – je neuspořádaný (jednotlivé části dialogu jsou tam, kam asi zrovna designerovi upadla komponenta), a v plochy s názvy souborů ukazuje záhlaví tabulky (datum vytvoření souboru apod.), přitom pod ním jsou jen názvy souborů. To třídění po řádcích je taky děs.
    Jan Zahornadsky avatar 3.5.2008 21:04 Jan Zahornadsky | skóre: 22 | blog: hans_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Ta neuspořádanost je už tak, když si někdo postaví hlavu a v nějakém (divím se že dávno nezrušeném) dialogu přepne vzhled na nějaký z doby před deseti lety.
    Actually, I was half an hour into the pointer scripting documentation when she got dressed and left.
    Cubic avatar 3.5.2008 21:11 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Příloha:
    ja svou nevrazivost vuci tomuhle dialogu pricitam nezvyku ale opravdu je to v tom modernim vzhledu odlisne, me to tak neprijde
    3.5.2008 21:26 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Uspořádané je to stejně, ale jsou tam ty čáry a kouzla, totiž stíny, které to dělí na jednotlivé části. Takhle už to jakous logiku má.
    3.5.2008 21:24 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Nevím jak ve Vestě, ale v XP byl ten vzhled à la w2k podle mne jediný použitelný a je to druhá věc, co si v XP nastavuju (první je klasické menu Start, abych ten ovládací panel vůbec našel)…
    3.5.2008 20:56 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Tady něco píšou o pomalém souborovém dialogu, ale to nejspíš nebude ono, tamten problém se týká počítačů zapojených do "domény" (ať už je to cokoliv). Nicméně to ukazuje, jaké jiné hrůzy než jen načítání seznamu souborů se dějí při práci s tímhle dialogem.

    Nevím, zda za to může moje "obliba" DJ, ale musím říct, že v zápisku nevidím žádnou snahu tenhle problém řešit a analyzovat (minimálně by stálo za to vyzkoušet, jak ten dialog pracuje při prázdném adresáři, na jiném disku než s kterým se intenzivně pracuje, třeba při adresáři v ramdisku, jak vypadá opakované otevření dialogu ve stejném adresáři atd.) Spíš si jen zanadávat. Jelikož se to děje na linuxovém serveru, hodnotím zápisek kliknutím na tlačítko "trapný".

    Jo, kuffr má právdu.
    THIS IS SPARTA!
    David Ježek avatar 3.5.2008 21:07 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    nemůžu za to, žes nepochopil, že nenadávám, ale postežovávám si. je v tom dost velký rozdíl.
    3.5.2008 21:09 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Hele, neporušuj pravidla. Na mě nemáš reagovat ať píšu cokoli. Jasné? :-P
    THIS IS SPARTA!
    Josef Kufner avatar 3.5.2008 21:02 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Nejlepší dialogy na výběr soubory, které jsem kdy viděl byly v GTK+ 1. Perfektně ovladatelné z klávesnice (tab nedělal nějaké debilní doplňování, ale filtroval seznamy souborů a adresářů, enter fungoval), rychlé jednoduché, obsahovaly základní operace pro manipulaci se soubory,... co víc si přát. Ach jo.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Max avatar 3.5.2008 21:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Jakou verzi visty máš? 32bit, nebo 64bit? Známý toto testoval s notebookem od HP, lenivý visty, tak přikoupil ke svýmu 1GiB pamětí další tři, aby měl rovnou 4GiB. Zrychlení se ovšem nekonalo. Nakonec přistoupil na radu jendoho človíčka, naladil 64bit visty a zrychlení bylo neuvěřitelné.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    David Ježek avatar 3.5.2008 22:48 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    je to ultimate retail, takže obě, ale nainstalováno mám 32bit. nicméně je mi absolutně jedno jeslti 64bit verze udělá nějaké zrychlení, mám cca 1000x výkonnější počítač než v dobách, kdy funkčně prakticky totéž běželo svižně.
    Max avatar 4.5.2008 12:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Je mi jedno, co si myslíš a jak posuzuješ výkon PC, já jen říkám, že jsem slyšel, že 64bit verze je mnohem lépe optimalizována a na stejném stroji je to údajně od 32bit verze sakra poznat.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.5.2008 11:20 Peto
    Rozbalit Rozbalit vše Čo takto zameniť WM ?
    Ja som to neskúšal , lebo windowsy nemám , ale nechcel by si to skúsiť zameniť za blackbox?

    http://www.bb4win.org/news.php

    a screenshoty :

    http://www.boxshots.org/

    Vyzerá to pekne , a blackbox by nemal byť ani náročný.
    frEon avatar 4.5.2008 14:41 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?

    To trideni po radcich je fakt demence. Me tohle vadilo uz na zakladce v matice, kdyz sme pocitali ze zbirky. V knize byly presne tak seskladany priklady:
    a) ... b) ...
    c) ... d) ...
    Kdyz jsem se nesoustredil na to, jak jsou priklady setrideny, pocital jsem obvykle v poradi a) c) b) d), pricemz v sesite jsem je mel oznaceny jako a) b) c) d).

    Co me ale zarazi na prvni pohled, je zobrazovat pruh nazev, datum porizeni, znacky, velikost a hodnoceni v zobrazeni, pri kterem se az na ten nazev zadna jina informace nezobrazuje. Tomu ja rikam totalni nedotazenost. Ted kdyz srovnavam tvuj screenshot s tim od Cubica, nemohu si nevsimnout znacne nekonzistentniho prekladu z aj do cj.

    Talking about music is like dancing to architecture.
    4.5.2008 22:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Jo přesně to co říkáš o těch řádcích mi taky vadí a asi sme měli v matice stejnou sbírku, páč to se mi taky stávalo... :-D dobře vystiženo...
    4.5.2008 23:38 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Asi OT ale vista je nejaka nova rpm distribuce nebo co?
    4.5.2008 23:51 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Ne, měla by?
    5.5.2008 18:47 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Nu nic, tak vtip se nepovedl no.. :)
    Dalibor Smolík avatar 5.5.2008 11:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Příloha:
    Co by mohlo být na Windows Vista iritující? Je to perfektní, však se podívejte :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.5.2008 19:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    No fůůůůůůůůůůůj!


    Kdo zkazil Jessicu, objekt mojí platonické lásky, takým hnusným logem? :-D
    Dalibor Smolík avatar 5.5.2008 22:51 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Příloha:
    No tak dobře. Tohle by mohlo být o trochu lepší ...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    xvasek avatar 5.5.2008 11:26 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?
    Po několika dnech strávených s Vistou jsem nabyl dojmu, že je je to jeden z prvních OS, u kterého je uživatel zbytečný - celý systém si celkem vystačí sám se sebou. Pořád to něco dělá, objevují se tam nahodile různá okna, vytížení procesoru pořád někde mezi 25 a 75%, když chci něco dělat, tak mám pocit, jako bych ten systém svým požadavkem otravoval a pravidelně si to říká o restart. Sranda. U ostatních systémů jsem to byl zpravidla já, kdo restart inicional, Vista si řekne "Teď se budu restartovat" a já ji poprosím "ještě ne, ještě chvilku bych potřeboval něco dělat", a Vista na to "OK, ale ať to máš do deseti minut"...
    5.5.2008 19:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejvíce iritující věc na Vistě?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.