abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    -

    16.6.2008 19:12 | Other | poslední úprava: 23.11.2016 22:21

    -        

    Hodnocení: 30 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Za jakých okolností byste koupili GF GTX 280?
     (66 %)
     (13 %)
     (6 %)
     (6 %)
     (2 %)
     (0 %)
     (3 %)
     (4 %)
    Celkem 100 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    belisarivs avatar 16.6.2008 19:38 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    No, zminujes DX10.1 a pak se zeptas, ktery Linuxak to potrebuje?
    IRC is just multiplayer notepad.
    extender avatar 16.6.2008 19:53 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Linuxak by ji potřeboval. Pokud budou CUDA aplikace. Na Linuxové hry je to logicky zbytečnost :-D I když, pořád lepší než koupit něco od ATI (kvůli driverům)
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    16.6.2008 19:40 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Radek říkal že je super, a Radkovi já věřím! Bo Radek ví o čem mluví! :-)
    16.6.2008 21:29 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Ale stejně si ji nekoupí.
    17.6.2008 12:21 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Páč je socka .-)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    17.6.2008 12:26 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    BTW, když jsem si přečetl jak šíleně naho**o ta karta je, tak jsem šel asi po roční přestávce do Hulánova- jen proto abych se ujistil že je vše při starém, že se dočtu jak je nVidia super a všichni ostatní sou lamy, a že TDP v tom blábolu nebude pro jistotu zmíněn vůbec. Samozřejmě 100% úspěch, vše podle očekávání.. Člověka uklidní, když si ověří že blbci jsou docela předvídatelní. .-)
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    extender avatar 17.6.2008 12:33 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    To si jistě všimnul, že tzv. nejvýkonější řešení konkurence sice ztrácí až desítky procent výkonu, ale nebrání mu to žrát více W :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    17.6.2008 16:10 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Jakožto spokojenému uživateli 780G jsou mi tzv "nejvýkonnější" řešení zcela volná...
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    WIFT avatar 17.6.2008 18:13 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Pokud vím, nejvýkonnější řešení konkurence je v současné době Radeon HD 3870 X2. Ano, v určitých testech je pomalejší víc jak o řád. K tomu se sluší dodat, aby to bylo vyvážené, že v určitých testech naopak i tuto novou GeForcku mírně předhání a v průměru je jen o něco pomalejší. A co se spotřeby týče, tak je na tom ATI Radeon HD 3870 X2 v idle o 10 W hůře a v plné zátěži je to srovnatelné, ATI je na tom ještě o nějaký ten wattík lépe.

    http://cdr.cz/a/24611 - výcuc z mnoha testů zahraničních webů
    Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
    extender avatar 16.6.2008 19:51 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    1. Hlavně absence DirectX 10.1 je dle mého celkem smutná

    DirectX 10.1 je řešení hlavně pro ATI a jejímu totálně zbabranému AA. nVidia zvládá AA i s DX 10.

    2. Obecně se ale dá říci, že nadšené odhady hovořící o desítkách procent výkonu navíc zůstaly nenaplněny. Karta (mluvím stále o 280) si sice vede velice dobře, ale pouze když ji postavíte proti zoufale zastaralé 8800 GTX/Ultra. Jinak je to spíše bída s nouzí

    GTX 280 je asi tak 3x výkonější než jakýkoli chip od ATI. Tomu říkáš nic moc výkon? :-D

    3. zejména při pohledu na cenu a spotřebu (kdy se celé PC pod zátěží šplhá někam za 300W

    Spotřeba GTX 280 je přímo excelentní. 30W v idle je luxus. Velká spotřeba přichází až s velkou zátěží. Poměr výkon/spotřeba má tato karta snad nejlepší na trhu.

    4. Výkon v konverzi videa je brutální. CUDA se ukazuje v plné síle.

    PS.: Sorry, ale nechtěl by si psát pro tu sračku DDWorld? S tímto blogpostem by jsi tam zapadl. :-D (jinak nic ve zlým)
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    16.6.2008 20:17 V3lbl^^d | skóre: 5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    1) Jasny, ATI vydava specifikace DX. 2) Ano, porovnavas rozdilne generace karet. Muzes porovnavat az s 4x radou a jeste ke vsemu porovnas mainstream s highendem. 3) V idle opravdu zapracovali, musim rict. Nicmene rict ze ma nejlepsi pomer je zhovadilost. 4) Souhlasim

    Mas nejake podlozene dukazy o tom, ze DDW je sracka, nebo jsi jen dalsi vykrik ze tmy?

    Ale ted k tematu, omlouvam se za odbehnuti. Myslim, ze kdo pozaduje karty tohoto vykonu, pouziva windows, z duvodu hernich titulu. Opravdu nejsme cilova kategorie herniho high-endu a pochybuji, ze v nejblizsi dobe budeme.
    extender avatar 16.6.2008 20:44 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    1) DX nevydava ATI. Ale pomůže hlavně ATI. Kdyby to byla taková spása, už by ji dávno v nVidii implementovali. Hlavní přínos v DX 10.1 bylo zjednodušení výpočtů AA, a to v této olasti výrazně slabší ATI pomůže.

    2) porovnávám vždy to co je na trhu. Kdo určuje, která řada je konkurencí k čemu. Vždyck mě pobaví nemsylné výkřiky, že tohle je přece konkurence karet ATI, které ještě ani navyšly. A pak v případě R600 čekáme i přes půl roku :-D. Konkurence je to, co je zrovna na trhu. Ať se ti to líbí nebo ne. Až HD4000 vyjde, pak můžeš srovnávat.

    3) Máš k té "zhovadilosti" nějaké podklady, nebo je to jen tvůj dojem?

    4) Podklady ke sračce DDW samozřejmě mám. Lze jednoznačně doložit, že šéfredaktor tohoto bulváru lže, podvádí a o testování HW nemá ani ponětí. Vzhledem k okolnostem jsem ochoten ti dát pouze vodítka, dohledat si to musíš sám, je to práce na delší dobu i proto, že na DDW se jak jsem zjistil praktiky mazání "nebezpečných" komentářů.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    David Ježek avatar 16.6.2008 21:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Kdyby to byla taková spása, už by ji dávno v nVidii implementovali.
    dovolím si tvrdit, že to je mylný předpoklad
    porovnávám vždy to co je na trhu.
    máš pocit, že si dnes odneseš GTX280 z obchodu domů?
    A pak v případě R600 čekáme i přes půl roku :-D.
    U R600 se to protáhlo z mnoha důvodů, z nichž hlavní byla akvizice ATI firmou AMD, poté dohady, čínský nový rok a následně mj uvedení ultry, které stoplo plánu na 2900XTX.
    Až HD4000 vyjde, pak můžeš srovnávat.
    Mohu srovnávat, právě mi spokojeně vrní v PC. veřejně bude k dispozici příští týden. tak dobrá, ještě týden si 280GTX srovnávej s RV670, já to psychicky přežiji.
    extender avatar 16.6.2008 21:17 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    máš pocit, že si dnes odneseš GTX280 z obchodu domů?
    Samozřejmě. Je -li v recenzích, dostává se do prodeje. Každopádně je to jedno. Tak si všechny porovnávací časy posuneme, na tom, že HD4000 vyjde jindy než GTX280 se nic nezmění.
    U R600 se to protáhlo z mnoha důvodů, z nichž hlavní byla akvizice ATI firmou AMD, poté dohady, čínský nový rok a následně mj uvedení ultry, které stoplo plánu na 2900XTX
    2900XTX byl spíše takový "propadák" že ho označili na 2900XT a prohlásili, že proti G80 nechtěli stavět nic už od začátku. Mimo to, co je mi jako zákazníkovi po tom, proč má AMD spoždění. To je jejich interní problém.
    Mohu srovnávat, právě mi spokojeně vrní v PC. veřejně bude k dispozici příští týden. tak dobrá, ještě týden si 280GTX srovnávej s RV670, já to psychicky přežiji.
    Ano. Přesně tak to je. Ty jsi napřed a můžeš srovnávat s HD4000. My soatní musíme počkat. Wo tom to je. :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    David Ježek avatar 16.6.2008 21:24 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    tohle bude asi dlouhý večer...
    Samozřejmě. Je -li v recenzích, dostává se do prodeje.
    Je-li v recenzích, znamená to, že pár týdnů před "dnem D" dostala redakce testovací vzorek (případně retail balení některého z ochotných výrobců), ale nemá to typicky žádný vztah k dostupnosti na pultech obchodů.
    2900XTX byl spíše takový "propadák" že ho označili na 2900XT a prohlásili, že proti G80 nechtěli stavět nic už od začátku.
    zajímavé. v amd mi vždy tvrdili, že než aby horem dolem doháněli zpoždění (ano, neměli problém to přiznat), tak se rozhodli uvést levnější kartu konkurující pomalejším hiend modelům nvidie, kterou si pořídí více lidí.
    Ano. Přesně tak to je. Ty jsi napřed a můžeš srovnávat s HD4000. My soatní musíme počkat. Wo tom to je. :-D
    vy ostatní si počkáte do příštího týdne. co se mě týče, tak zastávám názor, že HD4800 i 280GTX se sejdou na trhu zhruba ve stejnou dobu plusmínus pár dnů. Ale oba budou z jiného segmentu.
    extender avatar 16.6.2008 21:28 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Je-li v recenzích, znamená to, že pár týdnů před "dnem D" dostala redakce testovací vzorek (případně retail balení některého z ochotných výrobců), ale nemá to typicky žádný vztah k dostupnosti na pultech obchodů.
    Kašli na to ;-)
    zajímavé. v amd mi vždy tvrdili, že než aby horem dolem doháněli zpoždění (ano, neměli problém to přiznat), tak se rozhodli uvést levnější kartu konkurující pomalejším hiend modelům nvidie, kterou si pořídí více lidí.
    A co si kurňa myslíš, že by ti měli vykládat? :-D Zvláště po těch "lžích" nebo siláckých prohlášeních nebo co to bylo, kterými nás rok krmili :-D
    vy ostatní si počkáte do příštího týdne. co se mě týče, tak zastávám názor, že HD4800 i 280GTX se sejdou na trhu zhruba ve stejnou dobu plusmínus pár dnů. Ale oba budou z jiného segmentu.

    V pořádku. Pak tedy budou konkurenty.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    WIFT avatar 16.6.2008 22:52 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    vy ostatní si počkáte do příštího týdne. co se mě týče, tak zastávám názor, že HD4800 i 280GTX se sejdou na trhu zhruba ve stejnou dobu plusmínus pár dnů. Ale oba budou z jiného segmentu.

    V pořádku. Pak tedy budou konkurenty.
    Aha, takže když se na stejný den dostane na trh 38" PseudoHD TV Orava a 104" FullHD TV Pioneer, tak jsou si konkurenty? No to jsou mi novoty ...
    Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
    belisarivs avatar 17.6.2008 11:01 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Ati a Nvidia jsou konkurentni. Cili pokud proda Ati, neproda Nvidia a naopak.

    A je uz IMHO celkem jedno jake modely se srovnavaji, protoze porad je to Ati vs. Nvidia.
    IRC is just multiplayer notepad.
    WIFT avatar 17.6.2008 12:11 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    To je sice pravda, ale GeForce GTX 280 konkurenci nemá. Tečka.
    Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
    16.6.2008 23:30 V3lbl^^d | skóre: 5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    1) Ano, architektura ATI karet ho doopravdy dokáže lépe využít, je to ale problém DX? Ne. Je to problém ATI? Ne. Je to problem nVidie, že nemá architekturu/ovladače postavenou, aby dokázalo využít zjednodušených výpočtů. Ale upřimně, zjednodušení je snad+, ne? Proč mám používat bastl na 1000 řádků co trvá 2x tak déle než svižný program s pár instrukcemi?

    2) Porovnáváš skrze segmenty - highend/mainstream a ještě porovnáváš kartu, která není ještě pořádně v prodeji se současnými kartami

    3) Myslim ze by se na tuto tematiku dalo najit na internetu hodne grafu. Nemam zrovna zadny po ruce, ale co usuzuju z vyrobniho procesu nVidiackejch cipu, tak na tom nebudou nejlip. A uz vubec v tehle testech nemuzou obstat oproti integrovanym chipum - 780G je imho favoritem, ale priznavam se, ze tuto problematiku nestuduji.

    4) Jak muzes rict ze nekdo lze a podvadi, bez toho, abys svoje tvrzeni podlozil? DDW ctu pravidelne, nerikam ze do publikovanych clanku obcas nevnucuje prilis svych nazoru, ale ani nahodou bych se neodvazil zpochibnit testy. Grafy nelzou, porovnavam je s jinymy servery. Ac nevidim do politiky DDW, pripadne mi to solidni denik a nelibi se mi, ze nekdo takhle bezmyslenkovite siri hanbu.
    extender avatar 17.6.2008 06:09 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    1. Souhlas. Já ale poukazuji na fakt, že nárůst kvality výsledku je u ATI obrovský u nVidie nikoli. Uvědom si, že nVidia má 2x více TMU.

    2. Můžu snad za to že ATI high-end nevyrábí? :-D

    3. TO je právě jedna z věcí, která by se ATI dala vytknout nejvíc. Ač má tradičně o stupeň lepší výrobní proces, vždycky má vyšší spotřebu. To je přece příšernost. Zde máš jedny z nejprofesionálnějších testů vůbec. Srovnej si to sám.

    4.1. DDW nikdy neuváděl zdroje. Později začal uvádět uvedení jména serveru bez linku na článek. To má své zcela jasné důvody. Pan Stach velmi rád spekuluje na téma AMD/ATI vs. nVidia. Bohužel, v 90% případů je mu dokázano, že článek pojednává o něčem trošku jiném. Takže buď lže a nebo neumí anglicky. Všechny tyto připomínky jsou okamžitě smazány = důkazy jsou smazány.

    4.2. DDW záměrně zamlčuje hodnoty min FPS. na dotaz, které modely vykazovaly problematické hodnoty min FPS, není schopen odpovědět. (poznámka - s tímto má problém právě ATI).

    4.3. V testech používá záhadně vždycky to nastavení (rozlišení, AA) ve kterém ATI dosáhne nejlepších možnách výsledků. Porovnej si to s Extrahardware, a přijdeš na to sám.

    4.4. Jsou publikovány řetězové články typu zaměstnanec nVidie poslal interní mail zaměstnanci Gigabyte a z toho vyplývá, že nVidia je veká svině.

    4.5. Low-endové karty jsou super. Nejlepší možná volba do HTPC (ATI dělá vynikající low-endové karty). Vyjde S3 GTX 440, a low-end ATI zadupe do země. Co říká pan Stach? S3 je parodie a low-endové karty jsou k ničemu.

    4.6. Crysis je vynikající hra. Napíše opěvný článek. Pár měsíců na to vyjde nějaký test ATI vs. nvidia ve kterém si ATI v Crysis nevede dobře. podle Stacha je najednou Crysis velmi špatná hra.

    mohl bych pokračovat donekončna...
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    17.6.2008 14:53 V3lbl^^d | skóre: 5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    1) Myslím, že není co dodat

    2) Ne. To je o marketingu atd. Myslim že tato tématika je někde uplně mimo. V kazdem pripade si ale myslim, ze drtiva vetsina lidi kupuje grafiku dle pomeru cena/vykon, proto bych jednoznacne nestavil nVidii do pozici leadera. Na druhou stranu bych rad poukazal na to, ze 4x generace by mela (v soucasne dobe to nejsou nic jineho nez spekulace) velmi dobre drzet krok, a s cenou o tridu nize. A to je myslim k zamysleni. Prerostle cipy imho nebyl spravny krok a bojim se toho co bude nasledovat.

    3) Mas pravdu, ze ATI svoji technologii mrha. Ale i tak ten vyrobni proces dela sve a zpravidla je o chlup pred nVidii (mam na mysli 3x generaci, ne stvury jako byly 2900XT apod.)

    4) DD je spekulator, to vsichni vime, ale i tak si jeho testu (zejmena negrafickeho HW) cenim a prihlizim k nim, ikdyz z omacky kolem je mi obcas soufl. Nesleduji situaci kolem DD tak dukladne, abych si neceho takoveho vsiml, takze dekuju za trochu fundovanejsi vysvetleni nez se clovek docka z vetsiny diskuzi typu "protoze je to magor".
    extender avatar 17.6.2008 18:42 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Ano. Například recenze základních desek jsou jakš takš. Je fakt, že oproti pořádným kvalitním recenzím stojí za hovno, ale aspoň nejsou zapleveleny demagogickými názory šéfredaktora, který v tomto segmentu asi nemá favorita.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    David Ježek avatar 16.6.2008 20:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    DirectX 10.1 je řešení hlavně pro ATI a jejímu totálně zbabranému AA.
    Ale no tak
    GTX 280 je asi tak 3x výkonnější než jakýkoli chip od ATI. Tomu říkáš nic moc výkon? :-D
    jakýkoli chip od ATI. Pokud tím myslíš RV670, který je na radeonu 3850 v prodeji za 1700Kč, pak ať si klidně je 3x výkonnější ... za 7x vyšší cenu. Ale já nehodnotím absolutní výkon, tam 280GTX skutečně válí velmi obstojně. A vůbec u ati neporovnávej jednotlivá gpu, ta firma se vydala cestu malých gpu spolupracujících přes crossfire, prostě odlišná filosofie, která znemožňuje porovnávat jednotlivé kousky křemíku.

    mimochodem, RV770 tomuto tvému tvrzení nasadí také korunu, jedná se o velmi zajímavou záležitost (i když pravda, celkem topí, ale spotřeba ve 3D vzrostla podle prvních odhadů jen o 10W oproti RV670)
    Spotřeba GTX 280 je přímo excelentní. 30W v idle je luxus.
    ano na hiend kartu je 30W v idle výborné, za tím si stojím. ale raději bych už viděl v akci to, co nvidia poslední měsíce prezentuje, tedy hybridpower.
    Poměr výkon/spotřeba má tato karta snad nejlepší na trhu.
    blbost. myslím že nebudu daleko od pravdy, když prohlásím, že nejlepší poměr výkon/cena má AMD 780G. v absolutních číslech je to sračka, ale žere to doslova jen pár W.
    Výkon v konverzi videa je brutální. CUDA se ukazuje v plné síle.
    skutečně? a co jsme viděli? pouze silně okousanej badaboom, který se kupříkladu možnostem x264 absolutně nevyrovná (akorát je teda pekelně rychlý, to se nehádám. zkrátka a dobře zatím je to úzce specializovaná věc, která vdubu či avidemuxu nemá šanci co do schopností konkurovat.
    PS.: Sorry, ale nechtěl by si psát pro tu sračku DDWorld?
    já už se asi fakt zajdu pořádně podívat, co že je to ten ddworld zač. soudě dle narážek z poslední doby je to nejspíš web zaměřený proti nvidii, tedy takový opak hulánova webu. ale co jako s tím? myslíš že mě tam nechají psát blog? no, zatím mi to vyhovuje zde.
    extender avatar 16.6.2008 21:24 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    jakýkoli chip od ATI. Pokud tím myslíš RV670, který je na radeonu 3850 v prodeji za 1700Kč, pak ať si klidně je 3x výkonnější ... za 7x vyšší cenu. Ale já nehodnotím absolutní výkon, tam 280GTX skutečně válí velmi obstojně. A vůbec u ati neporovnávej jednotlivá gpu, ta firma se vydala cestu malých gpu spolupracujících přes crossfire, prostě odlišná filosofie, která znemožňuje porovnávat jednotlivé kousky křemíku.
    Řešení Crossfire je prostě a jednoduše horší než jednochipové řešení. Jednoduše proto, že když není optimalizace v ovladači pro danou aplikaci, pak je to řešení na hovno. A systém, kdy se při tvorbě ovladače musí brát v potaz každá možná i nemožná aplikace, to mi přijde fakt úchylné. Na to snad do háje máme API ne?
    blbost. myslím že nebudu daleko od pravdy, když prohlásím, že nejlepší poměr výkon/cena má AMD 780G. v absolutních číslech je to sračka, ale žere to doslova jen pár W.
    Asi jsi ve svém rozčilení přehlédl, že píšu výkon/spotřeba :-D
    skutečně? a co jsme viděli? pouze silně okousanej badaboom, který se kupříkladu možnostem x264 absolutně nevyrovná (akorát je teda pekelně rychlý, to se nehádám. zkrátka a dobře zatím je to úzce specializovaná věc, která vdubu či avidemuxu nemá šanci co do schopností konkurovat.
    Mluvím o uplatnění CUDA, nikoli o konkrétní aplikaci.
    já už se asi fakt zajdu pořádně podívat, co že je to ten ddworld zač. soudě dle narážek z poslední doby je to nejspíš web zaměřený proti nvidii, tedy takový opak hulánova webu. ale co jako s tím? myslíš že mě tam nechají psát blog? no, zatím mi to vyhovuje zde.
    Radši tam nechoď. Já být fanoušek ATI (na čemž nevidím nic špatného), tak bych se styděl tam vůbec chodit. R.H. si nehraje na odborníka s vlastními recenzemi a nefalšuje testy :-D On jenom demagogicky odkazuje na jiné. Nelže, vybírá si.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    David Ježek avatar 16.6.2008 21:29 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    * no, ono dnes musíš ladit drivery na konkrétní hry tak jako tak. ale souhalsím, že crossfire profily do toho vnáší vícepráce, zhruba jako sli profily.

    * ano, samozřejmě, já hovořil o výkon/spotřeba, jen jsem napsal blbost. stojím si tedy za tím, že 780G je nejlepší v poměru výkon/spotřeba

    * uplatnění cuda bez konkrétní praktické aplikace mi přijde jako prázdný pojem. ale budu strašně rád, pokud si jednoho dne budu moci takováto řešení porovnat (a veř že jako fanda do videa budu pět oslavné chorály na vítěze i kdyby to byla cuda)

    * aha, tak to na ddw nepolezu, dík za radu.
    16.6.2008 21:10 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Jen doufám, že výrobci GK se inspirují u výrobců CPU a začnou trochu hledět i na spotřebu. Těch 236 wattů TDP je prostě hrůza :/
    David Ježek avatar 16.6.2008 21:16 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    výrobci cpu nijak zvlášť nesnižují. uvědom si, že strop nejrychlejších cpu je někde kolem 130W, což byl strop někdejších pentium D procesorů a je to dokonce více než 115W strop prescottů. to, co vylepšili, jsou jen lowend/mainstream cpu, kde za reálnou spotřebou stojí převážně implementace zpomalovacích technik, které tehdá nebejvaly. však oni se ti výrobci gpu inspirují, viz powerplay v ati RV670 a tyhle nové geforcky, které v 2D také hodně srazily z náročnosti.
    17.6.2008 01:22 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    kde za reálnou spotřebou stojí převážně implementace zpomalovacích technik, které tehdá nebejvaly.
    Co tim mas na mysli?
    David Ježek avatar 17.6.2008 07:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    např EIST
    17.6.2008 08:36 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Jo tak tyhle veci IMHO nemaji dneska vyrazny vliv. Bezny mainstream procesor ma TDP mezi 45-65 W (i kdyz se tyto technologie vypnout). Tyto technologie maji maly vliv (< 5 W) na snizeni idle spotreby, vyrazny vliv maji jen na snizeni maximalniho prikonu pri pevne nastavene nizsi frekvenci (coz je ale zas neprilis obvykle nastaveni, dobre akorat tak na hrani 3D strilecek a pri poddimenzovanem chlazeni). Procesory uz maji dneska dobre vyresene interni blokovani clock signalu pri idle, takze spotreba v idle je vicemene nezavisla na frekvenci. A ten rozdil v napeti zas neni takovy, aby vytvoril vyraznou usporu.
    David Ježek avatar 17.6.2008 09:18 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    ano, ale představ si EIST u takového 3,6ghz prescottu. tam ty rozdíly při snižování frekvencí a napětí byly klidně v desítkách wattů (viz můj někdejší drobný nástřel, při ještě nižším napětí a třeba poloviční základní frekvenci by to imho nějakých 30W dělalo).
    17.6.2008 13:02 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    U tehdejsich procesoru by to mozna vyznamny vliv melo, nicmene ja reaguju na tuto vetu:
    to, co vylepšili, jsou jen lowend/mainstream cpu, kde za reálnou spotřebou stojí převážně implementace zpomalovacích technik
    A tvrdim, ze je nepravdiva, ze u soucasnych lowend/mainstream CPU maji tyto techniky neprilis vyznamny vliv.
    16.6.2008 21:27 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec

    1) Ta karta má cca 30% větší výkon než 8800 Ultra a 9800GTX. To je myslím dostatečný rozdíl mezi generacemi. Je také o 25% výkonnější než nejvýkonnější řešení koknurence tedy HD3870X2. Toto srovnání není pravda příliš f=r jelikož Ati brzy uvede nové modely. Vůči čemu je to tedy bída s nouzí?

    2) Karta ma perfektní poměr výkon/spotřeba. Viz třeba tento graf. Nízkou spotřebu v absolutní hodnotě od highendu nelze očekávat. Totéž platí o ceně.

    3) V jakém ohledu je 8800 zastaralá? Chybí ji snad nějaká používaná technologie nebo featura? O žádné nevím. Výkonnostně zastaralá není protože 8800Ultra překonává teprve GTX 280 a 8800 Ultra v SLI je překonána teprve dvojicí GTX 280.

    4)

    Jediný účel této karty je v tom, aby utáhla to, co třeba 9800GTX nebo 8800GTX (nebo třeba 3870X2) neutáhnou
    Není totéž účelem každé nové generace? BTW táto karta je vpro Crysis v plných detailech stále příliš slabá...

    5) Ad DX10.1 - stále vychází podstatně více DX9 titulů než DX10. A pokud se nějaký najde tak aby člověk vizuální rozdíly lupou hledal. Z tohoto hlediska absenci 10.1 za velkou vadu nepovažuji.

    Každopádně doufám, že nové karty od ATI překonají očekávání a donutí nVidii hnout zadnicí ;-)

    Celkově je blogpost velmi tendenčně napsaný. Je to poprvé co jsem se rozhodl hodnotit známkou "špatně".

    David Ježek avatar 16.6.2008 21:31 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    myslím že k řadě věcí jsem se vyjádřil v jiných reakcích, proto to nebudu dále pitvat. akorát se ohradím proti té tendenčnosti. až padne nda na 4800, můžeš ode mne čekat adekvátně rejpavý zápisek, pokud tedy bude do čeho rýpat (nevylučuju, že bude ani že nebude)
    extender avatar 16.6.2008 21:36 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Doufám že uděláš recenci i pro Linux, alespoň pro nás. Teda, pokud AMD poruší tradici a dodá drivery včas :-)
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    16.6.2008 21:41 sdfsdfgsdg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Ona Ati někdy dodala zcela funkční ovladače pro Linux? Jsem se domníval, že radši otevřeli specifikaci starších čipů, aby se mohli na pořádné ovladače vykašlat.
    extender avatar 16.6.2008 22:33 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    klid. nikde netvrdím, že byly někdy funkční :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    16.6.2008 21:39 sdfsdfgsdg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Asi přestanu na cdr chodit. Ten web se kurevsky změnil.Původně na vypalování orientovaný web se stal další základnou fanATIků s cenzurou. O vypalování tam už není skoro ani slovo.
    Cubic avatar 16.6.2008 22:51 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Myslim, ze jim krivdis. David osobne fandi AMD/ATi(v blogu obcas prehnane), ale na jeho clancich na cdr.cz se to, myslim, neprojevuje. A ze by cenzurovali tak o tom pochybuju, vzhledem k tomu, jakej meli problem jestli mazat nebo nemazat ladika proste no
    WIFT avatar 16.6.2008 23:01 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Zkus si udělat web orientovaný výhradně na vypalování a zkus se jím živit. Nepovede se to, věř tomu, zkoušelo to už více lidí.

    Prostě jde o oblast, která už není zdaleka tak zajímavá jako v době, kdy se s vypalováním začínalo. Dnes zvládne vypálit placku prakticky kdokoli a když se to nepovede, pár korun v tahu a nic se nestalo, dáme další placku. Nikdo už ty problémy prakticky neřeší, nikdo se tím v podstatě nezabývá. A pokud někdo ano, pro těch pár jedinců nejde dělat specializovaný uživitelný se web.

    Věř tomu, nebo ne, ale já bych už taky docela rád, aby CD-R server zcela změnil formu. A nejlépe i jméno, aby si nás lidi nespojovali s vypalováním (zejména ti, co nás živí). To totiž nemá žádnou budoucnost ve smyslu orientace specializovaného webu. Neznám dnes jediný web, který by se specializoval výhradně na problematiku vypalování a živil se tím, v Česku takový tedy určitě není.
    Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
    16.6.2008 23:26 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Ja jsem naopak rad ze cdr.cz se zameril i na jina temata nez "vypalovani" (ktere me moc nezajima -nevypalim vic jak 20 placek rocne) ,protoze takto tu vznik jeden z tech lepsich "pocitacovych" webu. O cenzure nevim.
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    WIFT avatar 17.6.2008 00:20 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Cenzura je pojem velice relativní. Někdo má pocit, že cenzurou je jakýkoli zásah do diskuzí, smazání čehokoliv, ať už to bylo cokoliv, třeba i příspevky podněcující rasovou nesnášenlivost, jednoznačně nabádající k trestným činům a podobně. Někdo za cenzuru považuje zase jen mazání takových příspěvků, které kritizují redakci, nesouhlasí s ní a podobně.

    Faktem je, že v diskuzích úplně všechno zůstat nemůže. Jestliže je v diskuzích bordel, ztrácejí na původním významu. Jsou určití přispěvovatelé, kteří do diskuzí píší výhradně za účelem tvorby bordelu a mezi ty prostě ládík patří, prostě no (sám se k tomu několikrát přiznal). Pak jsou "standardní kibicové" a "notoričtí rýpalové" (dost to splývá), kteří přišli téměř výhradně za účelem vysvětlit ostatním, že jsou to blbci, že jejich názory jsou špatné. S těmi je nejtěžší pořízení, neboť jejich forma vyjadřování se má s diskuzí poměrně hodně společného. Na tyhle typy platí jediné: bodové hodnocení ostatních diskutujících (nebo něco na ten způsob).

    Dále jsou tu flameři. To je případ "diskuzí" typu AMD/Intel, nVidia/ATI, Windows/Linux/Mac, IE/FF/Opera/... atd. Jistá míra flame se toleruje, protože pokud to fakt nepřeroste ve virtuální držkovou, v zásadě je to pořád diskuze, i když se jí říká flame a o její užitečnosti pro další případné návštěvníky se dá s úspěchem pochybovat. Skutečně systémové řešení na to nemáme, ale dovedu si ho představit a také jsem jistou formu navrhl. Zda projde až do realizace - netroufám si odhadovat, ale něco mi říká, že pokud to k tomu dojde, asi otevřu nějakou hodně uleželou lahvinku ze svého sklípku. Neuburg 98 to ale nebude, jako zas až taková sláva mi to nepřijde.

    Takže Cenzura - někdo má dojem, že cenzurujeme (ládíka mažeme a faktem je, že ačkoli jsem se to nejprve pokoušel prosadit, bylo mi "zhůry" řečeno, ať to nedělám - "zhůra" však sama časem prozřela, když jsem přestal mazat, a nyní maže ládíka taky), ale anketa ukázala, že drtivá většina má dojem, že děláme pořádek.
    Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
    17.6.2008 10:50 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Pokud budeš rýpat do ATI ze stejně špatných a prokazatelně nepravdivých důvodů, tak nazvu i tvou kritiku ATI jako zaujatou. Proti rýpavosti nic nemám, sám jsem šťoural a hnidopich par excelence ;-) ignoratio elenchi- to je věc, která mi vadí.
    David Ježek avatar 17.6.2008 10:59 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    můžeš mi vyjmenovat, která z tvrzení v tomto zápisku jsou prokazatelně nepravdivá?
    17.6.2008 13:12 blabla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Pliveš bez konkrétních údajů. FUD
    David Ježek avatar 17.6.2008 13:18 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    milý anonyme, rozhodně neplivu a shrnutí konkrétních údajů najdeš z pár (desítek?) minut tady: http://cdr.cz/a/24611.
    17.6.2008 12:53 Peto
    Rozbalit Rozbalit vše Diskusia
    Táto diskusia ma strašne prekvapila a potešila. Žiaden flam sa tu nerozbehol a každý v kľude reagoval a diskutoval k téme . Z diskusie som sa dozvedel viac ako z dajakej predrecenzie. Skrátka paráda. Ešte šťastie , že niektorý sa venujú len firefoxe a opere , a nevidia do HW , lebo by sa to tu zase zvrhlo.
    17.6.2008 13:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Jediný účel této karty je v tom, aby utáhla to, co třeba 9800GTX nebo 8800GTX (nebo třeba 3870X2) neutáhnout, tedy 1920x1200/8xAA nebo 2560x1600. Kdo toto potřebuje?
    Ptáš se už poněkolikáté (akorát pokaždé s jinými hodnotami) a ta otázka je stále stejně nesmyslná. Není to o tom, kdo to potřebuje, ale kdo to chce.
    Quando omni flunkus moritati
    WIFT avatar 17.6.2008 13:46 WIFT | "The 2nd Capital City of Beer"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Já bych to ještě upřesnil - "kdo to za tu cenu chce". Co si budeme povídat, výkonnou grafickou kartu nepotřebujeme nikdo, neboť bez hraní her náročných na grafiku se prostě žít dá a prkotiny na odreagování se dají hrát i na čipsetovém integrátu, který dnes zvládá i HW akceleraci dekódování videa. Ano, je tu chtíč. Já bych to taky chtěl, to nepopírám, klidně čtyři v Quad SLI, ale ne za tuhle cenu. Podle mého skromného názoru nemá žádný takovýhle high-end cenu opodstatněnou. Taky spíše dlouhodobě inklinuji k AMD, ale Athlon FX za desítky tisíc jsem prostě nikdy nekoupil (přestože jsem chtěl), protože to byla prostě z mého pohledu blbost za to platit takovou sumu.
    Mám bujnou xtici, nosím xandy (alias xíry), občas xiltovku ... kua i v Unicode chybí X s háčkem :/
    17.6.2008 16:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeForce GTX 280 a tak vůbec
    Podle mého skromného názoru nemá žádný takovýhle high-end cenu opodstatněnou.
    Cena je opodstatněná tím, že pokud se najde někdo, kdo za tuto cenu produkt koupí, tak výrobce vydělá víc. A najde se jich dost.
    Quando omni flunkus moritati

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.