abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 300 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    -

    27.6.2008 15:26 | Other | poslední úprava: 17.11.2016 09:04

    -        

    Hodnocení: 38 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.6.2008 15:41 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    cypana, tohle je nějaká šifra nebo opravdu souvislý text? Nerozumim ani jednomu termitu. Nebo termixu.

    Na druhou stranu by mne zajímalo, kolik dětí dneska bude chrupkat na záchytce, kolik jich uteče z domova a počet sebevražd. ;)
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    27.6.2008 16:39 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    OT: Podle zpravodajstvi, tak v Praze uz sedm :-)
    27.6.2008 22:20 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Sedm čeho? ;-)
    David Ježek avatar 27.6.2008 22:23 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    předpokládám, že odpověď zná Kevin Spacey ;-)
    mess avatar 27.6.2008 15:59 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Ad 5: K3B by to teoreticky zvládat mělo (ale nezkoušel jsem).
    Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
    pol128 avatar 27.6.2008 16:03 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    ta hw akceleracia mkv funguje len asi pre jeden profil a len na nejakom hw ;-)
    stativ avatar 27.6.2008 16:19 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    1. To je záležitost ovladače. Třeba nvidia podporu akcelerovaného h264 v Linuxových ovladačích nemá (prý licenční problémy). Jak jsou na tom jiní výrobci nevím.
    2. Winamp je něco úplně jiného. Ten snese spíš srovnání s Audacious – má spoustu pluginů, taky dost schopný. S trochou úprav se mi kdysi podařilo rozchodit i pár pluginů pro xmms. Takže ty bych hodnotil tak na stejnou úroveň. Amarok má celkem blízko k foobaru, ale porovnávat nebudu, leč foobar2000 jsem viděl jen z rychlíku
    3. Nevím µTorrent jsem nikdy nepoužíval.
    4. Nevím jestli Avidemux umí tu synchronizaci, ale subjektivně se mi líp pracovalo s VirtualDubem (ca 2 roky zpátky, takže tohle neberte moc vážně).
    5. Nevím jak je na tom konktrétně matroška, ale DVD+R DL vypaluju bezproblémově. Tohle by mohlo záviset na back-endu, který k3b používá. Já mám cdrtools.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    27.6.2008 16:26 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    ale porovnávat nebudu, leč foobar2000 jsem viděl jen z rychlíku
    Co podle tebe znamená v té tvé větě "leč"?
    THIS IS SPARTA!
    stativ avatar 27.6.2008 16:45 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    To by mě také zajímalo. Jsem tu větu přeformulovával a na tohle jsem nejspíš zapomněl.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    andree avatar 27.6.2008 16:34 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    tiez si obcas kladiem otazku, v com je akoze ten amarok lepsi od foobaru, alebo winampu... akoze pouzivam amarok, ale zeby mal nejake killer featury oproti tym dvom sa mi nezda... akurat ze mozno netreba stahovat pluginy na niektore veci...
    extender avatar 27.6.2008 16:51 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Ad 4) Sice OT, ale řekl bych, že asi nejlepší aplikací pro video na světě vůbec je Autodesk Smoke. Ale na ten asi nebudeme mít ani když se tady všichni složíme :-D. Dají se s tím dělat opravdu pěkné věci. Perla na závěr - na Widlích se to provozvat nedá, je to Linux-only aplikace.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    27.6.2008 22:23 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Perla na závěr - na Widlích se to provozvat nedá, je to Linux-only aplikace.
    Hm, ještě aby udělali jejich nejprodávanější produkt pro linux a budu se moct zbavit dualbootu. A klidně bych kvůli tomu přešel i na CentOS nebo RHEL. :-)
    Heron avatar 27.6.2008 17:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    ad 1) Davide, neber tohle jako rejpání pro rejpání, tvé články na CDR si rád čtu, ale není tohle jen olej pro flame? Chápu, že máš rád ATI/AMD, ale to neustálé vytahování hardwarové akcelerace, kterým je zaplevelena spousta diskusí na cdr by tu být nemuselo. Stačí PT se svou modlou FF. Můj názor: Připadá mi, že je jedno zda má při prehrávání videa CPU 26%, nebo 1% a GPU 100%.

    ad 2) Psal jsem to již v té původní diskusi. Amarok se za ta léta neskutečně vyšvihnul a dneska mu WinAMP nesahá ani po kotníky. BTW: o jaké versi WinAMPu to hovoříme? Free, nebo placené?

    ad 3) Nevím, mám azureus.

    ad 5) On dnes ještě někdo vypaluje placky? Předpokládám, že vypálit 8GB ISO na DL nebude problém.
    David Ježek avatar 27.6.2008 17:25 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    ad 1) Davide, neber tohle jako rejpání pro rejpání, tvé články na CDR si rád čtu, ale není tohle jen olej pro flame? Chápu, že máš rád ATI/AMD, ale to neustálé vytahování hardwarové akcelerace, kterým je zaplevelena spousta diskusí na cdr by tu být nemuselo. Stačí PT se svou modlou FF. Můj názor: Připadá mi, že je jedno zda má při prehrávání videa CPU 26%, nebo 1% a GPU 100%.
    tuhle hw akceleraci snad prý umí i nvidia, ale já nevím, kartu od nich jsem naposledy měl GF4MX. tohle není o flamu, tohle je o tom, že dotyčný tvrdí jak je ten WHATEEVER soft úžasný a ve windows nic tak skvělého není. proto upozorňuji na aspekty, které má prozměnu windows lepší, neb onen dotyčný to možná neví. jinak otom vytížení, neřekl bych, já osobně často na něco koukám a do toho encoduju na pozadí. pak je lepší video odlifrovat na GPU (ale mě se netýká HD, viz můj blog, na HD kašlu). neber to jako podklad pro flame, nemám chuť flejmovat o věci, která mne osobně netrápí, nemám potřebu flejmovat vůbec. windows nemám rád, z visty mám vyloženě depresi, ale to nic nemění na faktu, že někteří lidé zde nevidí za nejbližší kopec (linux).
    ad 2) Psal jsem to již v té původní diskusi. Amarok se za ta léta neskutečně vyšvihnul a dneska mu WinAMP nesahá ani po kotníky. BTW: o jaké versi WinAMPu to hovoříme? Free, nebo placené?
    hovoříme samozřejmě o free
    ad 5) On dnes ještě někdo vypaluje placky? Předpokládám, že vypálit 8GB ISO na DL nebude problém.
    ano, já vypaluji placky, protože na ~1,7TB videí co mám za těch zhruba 15 let nashromážděno prostě jiná metoda nebyla

    jinak pro všechny: já přece VÍM, že vypálit DL médium obecně, něbo na něj vypálit 8GB ISO není problém, já se ptám, zdali lze v linuxu na DL vypálit 8 GB velký soubor, jeden jedinný velký soubor tak, aby šlo to dvd číst poté jak v linuxu, tak ve windows.
    extender avatar 27.6.2008 17:33 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    tuhle hw akceleraci snad prý umí i nvidia, ale já nevím, kartu od nich jsem naposledy měl GF4MX. tohle není o flamu, tohle je o tom, že dotyčný tvrdí jak je ten WHATEEVER soft úžasný a ve windows nic tak skvělého není.
    Já teda nevím, ale tohle je snad věc dodavatele HW a SW, nikoli Microsoftu. To je taková výhoda Microsoftu navzdory, nemyslíš? :-D

    K3B pálí dual layer podle všeho už dlouho. Vzhledem k ceně médií jsem to ale osobně nezkoušel :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    David Ježek avatar 27.6.2008 17:43 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    K3B pálí dual layer podle všeho už dlouho. Vzhledem k ceně médií jsem to ale osobně nezkoušel :-D
    no právě, že jsem zatím všude slyšel jen "snad", "prý", "podle všeho" s dodatkem "nezkoušel jsem". já to také zkoušet nebudu, mám tu pár kousků a nehodlám na nich testovat , dokud někdo neřekne "vypálil jsem v K3b 8GB soubor bez potíží tak a tak".
    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.6.2008 18:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Na DVD+R DL jsem V K3b jednou pálil a bylo to v pohodě. Už jsem to ale neopakoval, protože DVD+R DL mi přečte jen ta mechanika, co to vypálila, což je docela drahý špás.
    extender avatar 27.6.2008 18:47 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Přes Google najdeš spoustu diskuzí, kde ti někdo potvrdí, že na DVD-DL pálí v K3B bez problémů. nejstarší jsem našel z roku 2005. A Jestli ti to řeknu já "anonym" nebo "anonym" někde jinde to už máš jedno.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Heron avatar 27.6.2008 18:47 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Tak mě napadá, jak se pálí jeden 8GB na ISO9660? To totiž nejde. Jde 2GB/4GB (mě se podařilo jen 2G), na UDF 4GB soubor a tím to končí. Proto jsem mluvil o tom ISO, protože to vypálit jde. Jaký FS je na DVD DL s jedním 8GB souborem?
    Heron avatar 27.6.2008 18:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    ...jeden 8GB soubor...
    David Ježek avatar 27.6.2008 18:54 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    je tam UDF, ale jaká verze, to ti nepovím, nemám teď k dispozici funkční optickou mechaniku (ano, kovářova kobyla chodí bosa :-)).
    Heron avatar 27.6.2008 18:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    ale to nic nemění na faktu, že někteří lidé zde nevidí za nejbližší kopec (linux)

    Tak to ano, to je pravda.

    BTW proč depresi z Visty? Já to nainstaloval do VMWare, během jedné minuty vypnul UAC (což prej nemá vůbec jít :-D), během druhé nastavil vzhled W2K. Zjistil jsem, že žvásty o tom, jak tam nejde nic nastavit, jsou liché (tak jak jsem předpokládal), napak, k ovládacím panelům, které znám z období NT, 2k, XP přibylo několik dalších. Programy, které bych tam chtěl tam jedou, hry se ve VM špatně testují, ale předpokládám, že nálepka "Games For Windows" nelže, takže taky ok. Virtuálních 2GB RAM těm "naprosto nenažraných ..." úplně a bohatě stačí. Na desktopu dostanou 4x víc. Po Service Pack 1 žádný problém. Až přijde nějaká DX10 pecka, bez které nemohu žít, tak to půjde na desktop. Visty jsou pro mě prostě normální upgrage windows, tak jak jsem zvyklý už od NT, 2K, XP.

    hovoříme samozřejmě o free

    Můžeš prosím vyjmenovat ty fce které má nadupaný WinAMP? Já používám media-lib, teď jsem si oblíbil podcasty (nevím, za má Amarok, tipuji že ano), video v něm nepřehrávám vůbec. Co mi naopak v WAMP chybí (a co jsem používal v amaroKu) jsou lyrics a stahování náhledů obalů alb (na tisk to ani omylem není, ale vypadá to dobře)

    ano, já vypaluji placky, protože na ~1,7TB videí co mám za těch zhruba 15 let nashromážděno prostě jiná metoda nebyla

    Objem dat mám zhruba stejný ~1.5TB, čas taky sedí a právě proto to mám na discích. Nikam jinam se to totiž nevejde. Kdysi dávno jsem si spočítal, že HDD vyjde levněji než vypalovačka a sada CD-R o stejné kapacitě. Pro DVD to pak platilo také a předpokládám, že nejinak tomu bude i u BRay. Nehledě na ostatní vlastnosti hdd vs cd.

    extender avatar 27.6.2008 18:49 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací

    BTW proč depresi z Visty? Já to nainstaloval do VMWare, během jedné minuty vypnul UAC (což prej nemá vůbec jít :-D), během druhé nastavil vzhled W2K.

    Ne. Má to jít naprosto normálně vypnout. spoň jsem to četl v každé recenzi Visty.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Heron avatar 27.6.2008 18:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Nepochopil jsi ironii ;-) Samozřejmně, že to má jít a jde to, ale jde o tom, že někteří "experti na Windows a MS obecně" (pozor: opět ironie) zasvěceně říkají, že to nejde. Mimo jiných věci, které windows nemají, neumí, nejde to, apod.
    extender avatar 27.6.2008 18:57 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Omlouvám se :-D. V tuto denní dobu jsem již dávno vyčerpal denní příděl intelektu a je s podivem že se neomezuji pouze na skřeky a citoslovce :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Heron avatar 27.6.2008 19:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    V pohodě :-D
    David Ježek avatar 27.6.2008 18:50 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    no já pamatuji jak v době 80GB disků za 4800kč jsem pálil blank CD-R za 9kč. tedy onu kapacitu jsem měl na 108CD za 980kč. to byly ty historické počátky CD-R médií jsem měl popáleno něco přes tisíc, poté jsem to přelil na DVD±R v obdobně lepších cenových relacích vůči tehdejším diskům. znáš to: chcípne disk = 1TB dat v hajzlu. chcípne desetina DVD = pouze 40DVD alias ~180GB v hajzlu. a to je vůči DVD hodně drsný scénář, zatím přečtu takřka vše, když něco začne chcípat , hodím na disk a případně přepálím. i když ve chvíli, kdy MAXTOR DiamondMax 22 1TB stojí v alze 3100kč, i když stále se to vyplatí (přepočet na SL DVD je 212ks/7kč, což dává 1488Kč)
    extender avatar 27.6.2008 18:53 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    A co poplatek za pronájem odkládacího skladiště pro kvanta DVD? :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    David Ježek avatar 27.6.2008 18:55 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    používám kufr na 340DVD (zatím aktuálně už nestačí :-))
    extender avatar 27.6.2008 19:00 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    No já řeším zálohy tak, že na DVD letí jen kritické data. Aktuálně to je snad jedno DVD :-D, zbytek zálohuji na jiný HDD. V plánu to mám pořešit s Intel little valley a WD Greenline diskem s 1TB. mohl bych si koupit NAS, ale to nemá to kouzlo když to stavíš jak po stránce HW tak SW...
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Dalibor Smolík avatar 27.6.2008 22:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Dělám to taky tak. Kritická data mají kolem 3 - 4 GB, ta zálohuji jednou týdně na DVD a nosím mimo kancelář, zbytek je omáčka. To zálohuji na jiné HDD v síti. Nejdůležitější data samozřejmě každé 2 hodiny na jiný stroj v rámci sítě.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Heron avatar 27.6.2008 19:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací

    CD po 9kč bych si nekoupil ani dnes, ne tak ještě v době 80GB disků, kdy CD-R stálo běžně trojnásobek. Ale to je jedno. No a máš také 1000 CD/DVD mechanik? ;-) To je právě ono. Na disku máš vše k disposici, z DVD musíš žonglovat.

    když něco začne chcípat

    A to poznáš jak? Začne blikat krabička?

    chcípne disk = 1TB

    Toto je problém. U raidů se už ta ekonomická výhodnost trochu otáčí (pokud bereme jen a pouze kapacitu), ale raid toho nabídne více. 2TB raid-5 je tak na 15 tisíc (pouze disky). Na druhou stranu na plackách bych to nechtěl mít.

    Nebudu zastírat svůj odpor vůči jakýmkoliv přenosným mediím, disketovku jsem v PC neměl už v době, kdy ještě neexistovaly vypalovačky, DVD mechaniku mám pouze pro hry, které nejdou přes steam. Servery instaluji přes PXE, atp.

    David Ježek avatar 27.6.2008 19:10 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    mám jednu mechaniku. do ní si strčím, co potřebuju. na svém 500GB disku se mi permanentně povalují často přehrávaní videa (typicky různý startreky, krajní meze atd).
    27.6.2008 19:20 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Kolikrát už jsem přemejšlej, že začnu provozovat "RAID 3" na dévédéčkách (n dvd na data, 1 paritní), ale nikdy jsem nedošel ani do fáze zjišťování, jak by se to udělalo.
    THIS IS SPARTA!
    27.6.2008 19:26 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    ...jak by set pro n aspoń 2 udělalo...
    THIS IS SPARTA!
    27.6.2008 21:37 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Na CD/DVD je mozne misto RAID 3 pouzit reed-solomonovy samoopravne kody (n zdrojovych dvd images rozlozis na m dvd a vydrzi to vypadek libovolnych m-n dvd): http://drak.ucw.cz/~ebik/%7Barchives%7D/utils/safecd/
    28.6.2008 11:05 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Pouzivam dvdisaster, viac v popise na linuxexpres.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    27.6.2008 22:26 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    jeden jedinný
    Příště jenom jediné "n". ;-)
    David Ježek avatar 27.6.2008 22:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    jistěže, jenže já mám nastaven velmi krátký čas před opakováním stisku a občas si toho nevšimnu.
    onion avatar 27.6.2008 17:12 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací

    Jelikoz se nase potreby asi dost lisi, tak odpovim jen na cast. Obavam se, ze se to tu zvrhne na flame, ale treba ne a diskuze nas obohati.

    1) S kolika kartami lze tuto akceleraci realne rozchodit? Ja jsem slysel jen o ATI Radeon HD. Umi to treba integrovane grafiky od Intelu anebo si musim poridit jadernou elektrarnu k PC, abych mohl provozovat nejnovejsi super-hyper-nej grafiky? Taky by me treba zajimalo, jestli neco takoveho funguje na Windows u nVidia Quadro 140M ... mam ji v notasu (bohuzel, jinak to z urcitych duvodu neslo) a kdyby se mi povedla rozchodit zminovana HW akcelerace, treba by mi tam jelo i H.264 video v 720p bez trhani.

    2) Pouzivam sice Amarok, ale vlastne v nem nevyuzivam zadnou pokrocilou funkci ... tak nejak jsem si na nej zvykl, nemam zadne specialni pozadavky na prehravac hudby.

    3) Pouzivam rTorrent. Tady se asi dost projevuje rozdilna potreba a taky uznavam, ze rTorrent je jina kategorie a pro Windowsaky to rozhodne neni :D

    4) Netusim, tohle prakticky vubec nepouzivam.

    5) Na DVD DL media nevypaluju (stale se mi to nejak nevyplati), takze nevim, ale na normalni media neni problem umistit jeden soubor, ktery zabira celou jejich kapacitu (a predpokladam, ze nezalezi na tom, jestli je to matroska nebo neco jineho).

    Koukam, ze jsem toho moc neporesil :-D Ale ta HW akcelerace na nVidia Quadro 140M by me vazne zajimala, zkousel jsem stahnout nejakou demoverzi CoreAVC, ale nejak jsem nepobral princip. Windows Media Player to prehraval sice jakztakz plynule, ale nebyl schopen prehrat zvuk. VLC zase zvuk prehralo, ale cele video se trhalo :/

    Jinak jeste poznamka na zaver: myslim si, ze Windows a Linux jsou na desktopu (v pripade serveru mam trochu jiny nazor :-D ) momentalne celkem rovnocennymi souperi a je to vicemene otazka osobnich potreb, co z toho vyhovuje lepe. Linux ma na desktopu pred sebou jeste hodne dlouhou cestu, potencial tam myslim je, ale zatim dost nevyuzity (uvidime, jak se vyvrbi KDE4 az se vyleci z detskych nemoci ... tak nekde kolem 4.2 nebo 4.3)

    27.6.2008 19:03 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    1) Reálně celkem nezáleží na tom, v čem je ten soubor uloženej, záleží na kodeku. A HW, kterej umí H264 dekódovat, je hromada. Ani elektrárna k tomu neni potřeba, já běhám svojí GF 8600 GT (k sehnání nová od 1400 Kč s DPH) na 350W zdroji. Co se týká Quadra a XvMC, mám dojem, že to možný neni, ale možná se pletu. Prostuduj dokumentaci nVidia driverů, v jednom z Appendixů je seznam podporovanýho HW.

    Co se týká CoreAVC, to s HW dekódováním nemá nic společnýho. Jediná výhoda CoreAVC je v brutálně kvalitním algoritmu, kterýmu zatim volně dostupný softwarový dekódery nesahaj ani po kotníky (proto ten rozdíl v přehrávání videa s CoreAVC a ve VLC (FFMPEG).

    Co se týká poznámky, dovolim si celkem souhlasit s jedinou výtkou, kterou by ti David určitě vpálil taky, jde o hry. Wine je sice super projekt, ale neni to všelék a ještě nějakou dobu nebude. Všechny ostatní problémy jsou obvykle řešitelný (někdy snadno, někdy hůř, občas to chce kompromis, ale často to ani tolik nebolí).
    onion avatar 27.6.2008 20:18 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Mas pravdu, ze na hry jsem uplne zapomnel - asi to bude tim, ze se o ne absolutne nezajimam :-D Pak je ale nasnade otazka, jestli kvuli hram, ktere Diky za osvetleni s CoreAVC. Mate nekdo zkusenosti s CoreAVC-for-Linux?
    rADOn avatar 27.6.2008 17:49 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    1) kaffeine pouzivam vylucne uz dost dlouho a zatim jsem narazil na dva vaznejsi problemy. Jednou byl problem prehrat DVD (chicken run), neslo menu. Kolegovi na widlich slo menu ale zase mu nesly titulky, takze si kaffeine nijak nepohorsil. Podruhe jsem mel fatalni problem dostat na obrazovku titulky z externiho souboru, ale v rade jinych pripadu jsem nemel s titulky problem. Potize s kodeky nepocitam, ty byly a budou vecne. Podpora ruznych harwarovych vychytavek je otazka backendu ktery se da prepinat. Naopak s "vysoce specializovanymi" programy na widlich mam spatnou zkusenost, vetsinou jsou to rychlokvasene obludy od vyrobcu hardwaru, kteri soft delat neumi a podle toho to taky dopada. Co se mi na kaffeine libi je integrace do KDE, casto pouzivam nahled pomoci kaffeine kpart v okne konquerora. Mozna pro widle existuje prehravac podobnych kvalit, ale ja jsem na nej nenarazil (kdyz jsem widle jeste behal) takze souhlasim se Saljackem.

    2) Winamp se IMO kvalitam Amaroku ani nepriblizuje. Foobar jsem jen kratce zahledl a nejvic mi na nem imponovalo prave to ze je amaroku dost podobny. Amarok ma proste ty funkce ktere chci, a ma je dotazene. Napriklad jsem nikdy na widlich nenarazil na prehravac ktery by bez nejakych obstrukci umel pridat do playlistu rekurzivne cely adresar, nebo ktery by nemel nejaky specialne-debilni zpusob jak pridavat netova radia. Stejne jako s kaffeinem je to vec vkusu, ja souhlasim se Saljackem.

    3) Ja zase neznam uTorrent, ale dost dobre si neumim predstavit co by mohl duleziteho umet co ktorrent neumi.

    4) do toho nevidim

    5) Nezkousel jsem, ale o tom ze k3b polozi nera na lopatky nemam pochyb. Jestli nahodou neumi tohle, urcite umi sto jinych veci ktere neumi nero. Zvlast kdyz bych pocital ty debilni orezany verze ktery Ahead od jiste doby plodi. Zase davam Saljackovi za pravdu.

    Kdyz to tak ctu, cely tvuj zapis je kravina. Saljack psal o kvalitach aplikaci obecne, ty se ponejvic ptas na konkretni funkce. Pro jakykoliv soft lze najit nejakou relevantni funkci kterou neumi a tudiz ho prohlasit za blby. Kdyz budu proste hledat soft ktery ma co nejvic co nejuzitecnejsich funkci, tak saljackuv vyber IMO opravdu reprezentuje ty ktere nemaji na widlich (obecne znamou) konkurenci. Ja bych tam treba jeste pridal vetsi cast KDE - konqueror, kontact nebo kpdf jsou lepsi nez cokoliv widlackeho co znam.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    David Ježek avatar 27.6.2008 18:07 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    ale jo, já to respektuju a nijak nezpochybňuji váš výběr oblíbených programů, já jen reaguji na Saljackovu větu: "Mám oblíbené programy, které nemají naprostou konkurenci ani na window$.", která se mi prostě nejeví objektivní. Proto jsem nadhodil pár příkladů, které z windows znám a taktéž pár dotazů na věci, u kterých si nejsem jistý, jestli je umí i linux. víc v tom nehledej.
    27.6.2008 18:55 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    1) HW akceleraci H264 umí v linuxu možná (nemám nic z toho v ruce, takže to nemůžu vyzkoušet a hledat to nebudu) HW od Intelu, SiS nebo S3. Software nVidie ani AMD/ATI to nepodporuje. Ovladače od nVidie v Linuxu obsahujou podporu pouze pro MPEG-2 (X Video Motion Compensation, XvMC) a pouze na kartách Geforce 6xxx, 7xxx a vybranejch 5xxx. Novější řady nejsou (prej z důvodů odlišný architektury GPU) podporovaný vůbec a nVidia tomuhle problému dle vlastních slov (dá se dohledat na jejich oficiálním fóru, kam řada vývojářů přispívá) nepřikladá prioritu. Ovladače od AMD/ATI nepodporujou HW dekódování videa pod Linuxem vůbec, zde se pro změnu spekuluje o čekání na nový řešení (Gallium?), XvMC je prej zastaralá technologie (nicmeně oficiální vyjádření od někoho kompetentního jsem asi neviděl, AMD/ATI plánovaný features do světa prostě nepouští). A samotný přehrávače tohle neřešej vůbec, nikdy a na žádný platformě, ty si napojej backend (xine, gstreamer, DirectX atd.) a bavěj se s nim. I Mplayer se baví s XvMC knihovnou nebo s DirectX.

    2) Jestli má něco funkcema a pojetím nejblíž k Amaroku, tak je to dle mýho názoru obyčejnej Windows Media Player od verze 8 vejš. Winamp se tam dá v aktuální verzi zařadit taky, ale jeho klasická varianta známá z řady 1, 2 a 3 se s Amarokem srovnávat rozhodně nedá. A s pojmem Winamp se neodmyslitelně pojí právě tahle klasická varianta. Pokud někdo hledá kompletního správce multimediální sbírky a provozuje Windows, nemá důvod pro Winamp sahat, pokud nevyžaduje pokročilý funkce (globální klávesový zkratky, nejrůznější pluginy dostupný zdarma atd.)

    K dalším bodům se vyjadřovat nebudu, neboť s popisovanym softwarem nemám relevantní zkušenosti (tj. buď žadný, nebo žádný s dostatečně aktuální verzí).
    27.6.2008 21:17 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Ad AVC na Intelu - MPlayer na to nemá podporu, takže asi nic.
    Quimby avatar 27.6.2008 19:37 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    ad 2: A co iTunes? Ten sice neni pod windows to co pod OSX, ale aplikace to je slusna a rekl bych, ze Amarok je iTunes hodne podobny.
    Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
    Grunt avatar 27.6.2008 19:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Jistě nebudu daleko od pravdy, když řeknu, že funkcemi narvaná (avšak pomalý) Winamp toho umí hromadu, pro ostatní hračičky je tu famózní foobar2000. Je fakt Amarok tak výrazně lepší?
    Také nechápu co to má být za hype. Já osobně moc AmaroK nemusím a radši používám Rhythmbox.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    freshmouse avatar 27.6.2008 20:53 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    Jak lze v Eclipse nastavit zalamování řádků? (Ptal jsem se na to už v komentářích u toho zápisku minule. :-))
    27.6.2008 22:37 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pár dotazů ohledně linuxových aplikací
    IMHO nelze :-)

    A nějak mi nedochází, k čemu taková funkce má ve vývojovém prostředí být. Eclipse není textový editor.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.