abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    vencour avatar 8.7.2006 10:55 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem

    Máme doma jednoho Thinkpada a pokud nám rupne v bedně, snad bude ještě jeden, dokud to je Thinkpad.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    8.7.2006 11:26 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    S Atherosem (ovladačema) nemám moc dobré zkušenosti... běhá to dobře? A ta ATI - ovladače? Jsou jenom binární?
    vencour avatar 8.7.2006 11:37 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem

    Wifina jede ok, čumim, jak je citlivá; ATInu zprovoznil kolega Jiří Němec, mně nejdou binárky rozchodit, tak tam mam vesafb. Nejdřív jsem myslel, že je to tim, že mam X.org 6.9 a ati jsou pro X.org 6.8. Při posledních ATI binárkách jsem objevil v popisu, že maj makat i s X.org 6.9, ale stejně jsem je nerozchodil, zatim to neřešim.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    8.7.2006 11:49 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Právě šachování s verzema bych se chtěl vyhnout - budu tam mít Debiana (Sarge) a tam nejsou moc nové věci... proto moc nechci ATI.
    Jiří Němec avatar 8.7.2006 19:37 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Jestli chcete dat na libovolný nový notebook sarge, který má snad ještě ted jádro 2.6.8, tak to atina bude ten nejmensí problém. Na 2.6.12 jsem měl problémy s síťovkou, topilo to, vydrž žádná. Hodil jsem tam gentoo, nitro(dnes beyond) jádro 2.6.15 a od tý doby jedu velice spokojeně. Jediné co jsem nerozcházel je modem, jinak vše funguje moc pěkně. Spotřebu jsem dostal s rozsvíceným displejem pod 14W. Doporučuji vám koupit si model s pentiem m, to by pak bylo možné snížit mnohem víc spotřebu. Kolem 3 hod by mi to teď dalo, ale já se držím zásady nejít pod 30% u li-onek, takže jsem to zatím nezkoušel.

    Celkově považuju mou R51e za hodně dobrý nákup. Jediné co bych na něm rád změnil je procesor, celeron m je pomalej a nedokáze snížit napětí. A

    ATI se nebojte, jede perfektně a rozchození je otázka pár minut. Dost jsem se divil když jsem k tomu připojil externí monitor, jak to hned pěkně chodilo včetně akcelerace na obou monitorech.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    9.7.2006 08:25 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Nejnovější jádro si nahraju...

    Jde koupit ten notebook bez win? Všude vidím jen s:( Jinak se mi poměrně líbí... jak vidím nemá touchpad, ale trackpoint, zajímavé, ale asi se mi taky používá líp.
    vencour avatar 8.7.2006 11:00 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem

    Já bych radši místo 800x600 dal 1024x768, osobně mam noťase blíž, než desktop, čili na úhel to je snad stejné. (Na stolnim mam 1280x1024, manželka tvrdí, že mám dobré oči.)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    xxx avatar 8.7.2006 11:10 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    nx6110 myslim tvoje pozadavky splnuje. Teda baterka je asi trochu na hrane. Pokud mas vic penez, tak bych se pohlidnul akorat po modelu s lepsim displayem.
    Please rise for the Futurama theme song.
    8.7.2006 11:17 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    http://www.abclinuxu.cz/blog/PhaX_blog/2006/7/8/hardware/show/94460

    Píše se tam sice wifi intel ale pod tím:

    broadcomacky wifi funguje bez problemov s ndiswrapperom a win ovladacmi.

    To je problém u HP, všiml jsem si, že všude cpou ten Broadcom... u všech lepších modelů to tak bylo...
    xxx avatar 8.7.2006 11:36 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem

    A ted jsem si to precet, jsou dve verze toho nb. Jedna s centrinem, tam je bezproblemovej ipw2200 (ten mam samozrejme ja kdyz jsem ti ho poradil :) a pak verze s celeronem, kde je to broadcomacky wifi.

    0000:02:04.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless 2200BG (rev 05)

    Please rise for the Futurama theme song.
    Zdenek.Z avatar 8.7.2006 12:05 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Že je IPW2100/2200 zas tak bezproblémová bych netvrdil. Já sice mám IPW2100 a problémy s ní nemám (a co čtu, tak opravdu moc problematická není), ale už u dvou lidí jsem narazil na IPW2100 a IPW2200 (Prestigio a nějaké levné HP), které sice ovladač našel, ale nešel jim zapnout vysílač (hodně jsme toho progooglili, ale na řešení jsme nepřišli a pro ty kámoše je to prostě dost významná překážka v přechodu na Linux).
    8.7.2006 12:06 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Mám pocit, že žádná wifi v NB není bezproblémová:(
    Zdenek.Z avatar 8.7.2006 12:15 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Problém je hlavně tehdy, když výrobci nevyužívají stávající technologie a standardy, ale něco nového vykouzlí a pak na to splácají prográmek pro Windows, který to bude ošetřovat. Pak to dopadá tak, že když člověk přeinstaluje třeba i Windows, protože už nemá originální instalaci od výrobce, tak použije čisté Widle od MS, tak tam spousta věcí nefunguje taky. (Reálná zkušenost s Prestigiem.) A pod Linuxem to pak má asi fungovat... :-/
    8.7.2006 13:10 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Souhlas... maximálně s tím udělám to, že si takový noťas nekoupím... alespoň doufám:)
    Jiří Němec avatar 8.7.2006 19:41 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Já si na svého Atherosa nestěžuju, madwifi jede krásně.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    8.7.2006 20:54 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Třeba jsem měl jen smůlu - nezkoušel jste kismet? Píšou, že by měl jet, ale zajímál by mě reál:) Dík
    Jiří Němec avatar 8.7.2006 21:23 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Moc jsem ho nezkoušel, ale připadal mi docela funkční. Síťovka se prvně musí přepnout do monitor modu. Kámoš EiFFeL si s tim hraje dost casto a docela ten kismet chválí.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    kozzi avatar 8.7.2006 13:14 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    no pro broadcom wifi karty se nemusi pouzivat ndiswrapper staci pouzit ovladace s jadra
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    8.7.2006 13:19 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    ? Nedávno jsem slyšel o nativním experimental broadcom ovladači... to už se dostal do jádra? Fakt?
    kozzi avatar 8.7.2006 13:26 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    jo je tam uz v 2.6.17 je ja pouzivam 2.6.18-rc1 a tam je taky
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    8.7.2006 15:24 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Jenže jestli se nepletu tak je k němu zapotřebí nějaký firmware, bez toho mi nechodil a stabilita se mi zdá docela nic moc, naskočí tak 2x ze 3 startů (MAC G4).
    kozzi avatar 8.7.2006 15:32 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    no nevím já ho nezkoušel je to dost možném jen vím že tam třeba se to už zlepšilou to stou stabilitou
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    9.7.2006 22:15 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    jo, ten fw se kucha z windowsich ovladacu (utilitou, ktera je v debian testing jako balicek).ty se, tusim, daji najit i na netu - pro newindowsovce.

    je to podobne jako u toho ndiswrapperu -tam je taky potreba windowsi ovladac.

    ja ten broadcom testoval na svem nx6125 (mimochodem nic pro tebe, 100% podpora ani nahodou), ale neuspesne. na jeho obranu musim napsat, ze jsem tomu moc casu nedal a po prvnim neuspechu nainstaloval ndiswrappera (otazka 10 minut), ktery chodi v pohode.

    ale zda se, ze se ten ovladac slibne vyviji. jo, a kismet ho podporuje.
    8.7.2006 23:53 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Omyl, to je jen u celeron verzí, já mám nc6120 s ipw2200. Chodí v pohodě. Od hp doporučuji spíše řadu nc, nx je low end, má např jenom 2 usb. S tím mojím jsem spokojený. A 800x600 se mi zdá ukrutně málo, na Xkách se tam nic nevejde, navíc na LCD by jste měl ctít nativ rozlišení.

    A ten sarge bych si rozmyslel. Bojoval jsem s debianem postupně na třech nb asi 3 roky (hp 9005, těžký noname, hp nc 6120) a před týdnem :-) jsem utekl na arch.

    Když se bavíme o výrobci, od asusu naše firma utekla - stroje sice mají skvělý poměr výkon/cena, ale nic nevydrží (ze čtyř po třech letech slouží jen jeden) a asus servis je přímo katastrofa (do tří týdnů nám slíbili zjistit závadu a pak případně objednají ND - za urychlení chtěli prachy - a to vše v záruce !).

    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    9.7.2006 22:23 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Od hp doporučuji spíše řadu nc, nx je low end, má např jenom 2 usb.
    dukaz sporem: muj nx ma 3 usb. o lowendu/highendu slysim prvne, ja si doted myslel, ze nx = amd+ati a nc = intel. a proto bych nx-ko nedoporucil, afaik je podpora platformy intel lepsi (od acpi, pres uspavani, az po wifi)
    A ten sarge bych si rozmyslel.
    ja presel na testing ze stabla pred par tydny. quli novejsim aplikacim. podpora hw (o to tady v diskuzi de, zejo?) je uplne stejna (predpokladam vlastni novy kernel).

    a muj nicim nepodlozeny tip: kup si ibm.
    Zdenek.Z avatar 8.7.2006 11:24 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Mám už 2 roky ThinkPada R51 a do IBM bych šel zase. Ten byl teda dražší, ale vzhledem k tvým požadavkům bych klidně šáhnul po levnější variantě R50e nebo R51e (e mají integrovanou grafiku, displej s 1024x768 a Celeron M).

    Nezkoušel jsem rozběhat modem a infraport, jinak, zdá se, všechno funguje. Věci jako podsvícení, lampička, hlasitost jsou ovládány BIOSem. Jediný problém je, že pod Linuxem to při suspend-to-ram má větší spotřebu než pod Win (asi se něco nevypne), což je docela škoda. Na ThinkWiki je řešení, ale zatím jsem to nezkoušel. Jinak notebooky IBM patří pod Linuxem k těm málo problematickým.

    Rozlišení 800x600 je IMHO nesmysl. Na noteboocích takové nativní rozlišení nikde nenajdeš, takže bys to měl akorát rozmazané. Spíš si nastav větší fonty apod.

    Navíc má IBM skvělou konstrukci (a to i levnější Rková řada).

    A Lenovo jen prohlásilo, že nebude dodávat notebooky s Linuxem (což dnes stejně dodává málokdo a když už, tak jeden, dva levnější modely) ne že je pod nim nebudou fungovat.
    OndraZX avatar 8.7.2006 11:27 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    To: mám představu že si na tu 15" hodím 800x600

    To si delas snad srandu ne? - za prve je to zalostne malo, za druhe je to na LCD s 1024x768 blbost - viz nize

    To: nebude to LCD rozmazané?

    Jasne ze bude

    To: na 17" monitoru mám 1024x768, velké fonty

    Tak proc si je nezmensis, nebo nenastavis spravnou velikost obrazovky?

    Doporučené hodnoty:

    # DisplaySize 270 203 # 1024x768 96dpi

    # DisplaySize 338 254 # 1280x960 96dpi

    # DisplaySize 338 270 # 1280x1024 96dpi

    # DisplaySize 370 277 # 1400x1050 96dpi

    # DisplaySize 423 370 # 1600x1400 96dpi

    PS: ja bych dnes notebook kupoval jen s LCD ktere ma vysoke rozliseni, tzn. 1280x1024, nebo 1400x1050, a nebo jeste vice. Je to fakt neskutecny rozdil ve velikosti DPI - obraz je nadherny. Fonty si samozdrejme nastavim podle vlastnich poteb.
    8.7.2006 11:30 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Tak proc si je nezmensis, nebo nenastavis spravnou velikost obrazovky?

    Já si je právě změnil na velké fonty:) Nastavené větší DPI (120)
    kyknos avatar 8.7.2006 11:32 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    DPI má být nastaveno tak, aby odpovídalo skutečnému DPI. Tzn. odpovídalo rozlišení a velikosti obrazovky. Velikost fontů lze nastavit nezávisle na něm.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    8.7.2006 11:34 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Já si to nastavil tak, abych na to dobře viděl, jestli to odpovídá... to netuším:) Těch 120 mi přijde ideální, mám 17", 1024x768. Ale to neřešmě... detail
    kyknos avatar 8.7.2006 11:49 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Tak to máš ve skutečnosti 75 DPI. Nastavení 120 je tedy úplná blbost. Detail to není, ale tvá věc jistě ano :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    8.7.2006 11:54 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Určitě se nechám rád poučit, startuji Xka takto:
    startx -- -dpi 120
    
    a xdpyinfo ukazuje:
    resolution:    120x120 dots per inch
    Co tedy dělám špatně?
    kyknos avatar 8.7.2006 11:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Měj nastaveno tolik DPI kolik fyzicky používáš, tzn. 75, a uprav si velikosti písem podle své potřeby.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    8.7.2006 12:05 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    No, ale proč? Takhle mi to globálně zvětší písma pro všechny aplikace...třeba u různých verzí FFoxu to byl někdy boj najít a s 75 to vypadá nečitelně, takhle si dám 120 a i ve všech podivných toolkitech je to čitelné.
    kyknos avatar 8.7.2006 12:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Protože DPI prostě určuje počet obrazových bodů monitoru na palec. Zneužíváš nastavení něčeho úplně jiného pro nastavení velikosti písmen. Pokud bude výstup vždy a pouze právě na tento jeden monitor, asi to mnoho problémů nepřínese. Ale jakmile povedeš výstup ještě někam (možná i na tiskárnu), budou velikosti písem špatně. Ty prostě počítači říkáš "moje obrazovka je hodně malá, menší než ve skutečnosti je, a chci na ní mít malá písmena". Obrazovka je ale větší a ty tedy vidíš i písmena větší. Pokud ale počítač potřebuje informace o velikosti tvé obrazovky, dostane špatné údaje. A občas je potřebuje (například, když grafický editor má zobrazit obrázek 1:1 - ve stejné velikosti jak bude vytištěn). Je to prostě systémově špatný přístup, i když ve tvém konkrétním případě na praktický problém narazit nemusíš.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    8.7.2006 12:25 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Díky za vysvětlení, asi rozumím. No ale v Gimpovi si vždycky při tisku DPI nastavím (teda vyhovuje mi default) a jinde to je OK.

    Ale dík, třeba jednou...;)
    kyknos avatar 8.7.2006 12:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Další věc je ta, že se ti písmo prostě zobrazuje jinak veliké, než máš nastaveno. Pokud je DPI nastaveno správně, písmo se zobrazí přesně tak velké, jak nastavíš. Teď řekneš počítači centimetr, a na obrazovce uvidíš třeba centimetr a půl.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 8.7.2006 11:34 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    na 17" monitoru mám 1024x768, velké fonty, takže mám představu že si na tu 15" hodím 800x600 - nebude to LCD rozmazané?
    huh, co na tom pocitaci delas? :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    vencour avatar 8.7.2006 11:38 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem

    Hraje Dooma jedničku? :-D

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    8.7.2006 11:42 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Haha:P OK - můj názor je, že cokoliv většího než 1024x na 17" monitor ničí zrak. Já vidím dobře, bohudík, a chci aby to tak zůstalo.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 8.7.2006 11:51 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Mam 1280x1024 na 17" monitoru a vzhledem k tomu, ze celkem dost delam webdesign, tak je to minimum, co jsem schopny tolerovat. Rozhodne bych nerekl, ze mi to nici oci. 1024 by mi nicilo psychiku ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    David Watzke avatar 8.7.2006 12:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    To na mě taky bylo 1280x1024 na 17" (CRT) už moc.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Daniel Kvasnička ml. avatar 8.7.2006 12:09 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    :-) Kdyby muj monitor zvladal 1600x1200 v 85Hz, tak to tam mam. Nizkej kmitocet je IMHO to, co nici zrak, ne rozliseni.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Josef Kufner avatar 8.7.2006 12:18 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Čím vyšší rozlišení, tím líp. Bez vyjímky. Horní mez jsou schopnosti lidského oka. Pokud jsou písmenka malá a špatně čitelná, tak se mají zvětšit písmenka a né zmenšovat displej.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    David Watzke avatar 8.7.2006 18:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Horní mez jsou schopnosti lidského oka.
    No právě.
    Pokud jsou písmenka malá a špatně čitelná, tak se mají zvětšit písmenka a né zmenšovat displej.
    No jo, ale nejde jen o písmenka, všechno je pak menší. Navíc na tom CRT bylo maximum 60Hz při 1280x1024, takže když už jsem se chvíli mučil, ještě mi k tomu málem praskla hlava.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    vencour avatar 8.7.2006 18:41 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem

    Taková 17"??? To je pěkně "vypečenej kousek" ... Ale zase, je pravda, že těch, co umí jet přes 100Hz moc neni vidět, kamarád mi básnil o nějaký 17", co měla bod 0.21 a taková byla. Před 10 lety.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    David Watzke avatar 8.7.2006 19:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Kupovali jsme ho koncem roku 2001... stál přes 6 tisíc. Splňuje TCO/99 :-D Bod 0.28.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kozzi avatar 8.7.2006 19:05 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    moje jede pres 100hz
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    vencour avatar 8.7.2006 22:32 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem

    Já myslel přes 100Hz v něčem jako je 1280x1024@85 a víc ... moje ADI jede jen 85Hz. Samtron umí taky něco podobnýho, další zboží už se moc nevidí na trhu = spíš horší kusy nabízej (75Hz a míň).

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    kozzi avatar 9.7.2006 00:04 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    jo tak to jo vidim ze mas stejnej monitor jako ja teda alspon podobnej ja mam adi p750
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    vencour avatar 9.7.2006 09:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem

    Lepší volbu jsem k mání nenašel. Já mám 17", manželka 19" ADI, oba jsme spokojení. Dneska bych koukal tak po něčem se dvěma vstupama, Soňáky to maj.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 9.7.2006 15:26 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Takovych monitoru uz moc neni. Mam 3 roky stary AOC, ktery dava 1280x1024@85 a kdyz jsem pred par dny tak koukal do ceniku, tak jsem zjistil, ze monitory s tak slusnou frekvenci uz AOC v podstate nedela...a ostatni znacky taky moc ne.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    DjAARA avatar 9.7.2006 18:21 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Ono totiz CRT je uz tezce out. Podle vyrobcu monitoru. Jestli je to dobre nebo spatne nehodlam soudit.
    Luk avatar 9.7.2006 18:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Na kancelářskou práci ano (a na většinu ostatního též). Ale na grafiku v žádném případě, LCD obecně těžce pokulhávají v barevném podání (a ať si nikdo nemyslí, že to nějaká kalibrace spraví).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    9.7.2006 19:15 blogsm | skóre: 8 | blog: mozektevidi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Ale CRT není tak „SEXY“ jako LCD ;-)
    S linuxem teprve začínám! (už půl roku) mozektevidi.net
    Luk avatar 9.7.2006 20:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    ...a hlavně LCD nezabírá na stole prostor, který lze využít jinak. Třeba na odkládání prázdných hrnků od kávy :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Zdenek.Z avatar 8.7.2006 12:09 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Ničí zrak? Z jakého důvodu by to mělo ničit zrak? Je to něčím podložené nebo jen něco vycucaného z prstu?

    Rád bych upozornil, že rozlišení a velikost fontů jsou dvě naprosto _odlišné_ věci.
    8.7.2006 12:18 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Podložené to není absolutně ničím - je tam napsáno "Můj názor". Ano, rozlišení a velikost písma jsou různé věci...
    Zdenek.Z avatar 8.7.2006 13:57 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Pokud něco bude unavovat oči, tak je to spíš rozmazané písmo ... což u notebooku s jiným, než nativním rozlišením zákonitě bude.

    Názor Vám neberu, ale je to IMHO nesmysl. U CRT monitoru by se to dalo podložit ještě tím, že na stejném monitoru je nižší rozlišení zobrazováno vyšší frekvencí než vyšší rozlišení. Tam je pak dobré vybrat rozlišení, které má obnovovací frekvenci v rozumných mezích, tj. aspoň 85 Hz. Ale u LCD displeje snad opravdu neexistuje jediný důvod, proč by to tak mělo být, pokud je možné nastavit si velikost písma.
    8.7.2006 20:57 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    O frekvenci žádná, alespoň 85 Hz. Prostě čím vyšší rozlišení, tím všechno menší (třeba ikony). Jako asi si můžu nastavit větší písmo, ikony, widgety...
    8.7.2006 14:38 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Dell Latitude C840. Wifinu mam picmickovou od SMC. A jede i ten modem ;-)
    GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
    Dalibor Smolík avatar 8.7.2006 18:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    U IBM (teda Lenova) mi vadí výroky o nepodpoře.
    V poho, ta "nepodpora" se týká snad jen řady 3000.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.7.2006 18:19 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Zdravim

    Diskuzi jsem ani celou necetl, stejne je o nicem.

    Nejlepsi je se podivat do sekce hardware.

    Jen pripojim svou zkusenost s Acer 2413 (model bez WiFi a bez Bluetooth). WiFi jsem si dam dal XI-625 (miniPCI) a jede bez potizi, jen je potreba nejak zbastlit antenku.

    Wokna jsem na nem nikdy nemel, dokonce ani od vyrobce (byla tam jakysi nepovedeny pokus o linux neidentifikovatelneho jmena). Nicmene na jine stejne kousky jsem je daval mockarat a je to onanie, fuj...

    Baterka zadna slava, asi tak hodinu a pul.

    Oproti stolnimu AMD 1.5 ti to ale prijde jako snek. Se SUSE 10 a 256MB nepouzitelne, s 512MB tam ten suse vydrzel pul roku, pak me zacal stvat jak je pomalej. Debian byl o neco rychlejsi, ale ne vyrazne. Ted je tam Arch a to je panecku raketa...

    Muzu pochvalit servis. Mam ho pracovni a uz jsem jiny model rekalmoval (to se snad stane i u IBM). Reklamace bez potizi a neplatili jsme ani korunu. Stacilo zavolat, napsat na balik RMA cislo a pak uz si pro nej prijel manik z prepravky, kterej dolepil adresu a za tyden byl zpatky.

    Ja bych ale Acer nedoporucil, je to hnusnej kus plastu, ale levnej, docela tenkej a i lehkej.

    Osobne bych sel asi taky do IBM.

    Spatna volba by taky nemusel bbejt nejakej asus. Je fakt ze oproti aceru ma strasnou klavesnici (ta acerova mi dost vyhovuje), ale je vcelku solidne udelanej. Taky jsem jich par videl.

    Co se tyce strev, tak ja bych bral cistej intel, nejlepe Centrino. Grafarna i915 na tuxracera staci v pohode.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    8.7.2006 18:37 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Komentář jsem ani celý nečetl, stejně je o ničem.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    8.7.2006 20:39 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Neřekl bych, že je o ničem.
    8.7.2006 20:46 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Jasně, taky bych použil mnohem ostřejší slova. Chtěl jsem hlavně upozornit na to, že Štěpánek v jedné větě urazil polovinu diskutujících.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    8.7.2006 19:01 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Netušíte, kde se dá sehnat novej noťas bez operačního systému? Nechci platit za Widle, který stejně nevyužiju...
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    8.7.2006 19:06 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    http://www.alzasoft.cz/18843437/bez-os-a-linux.htm

    rozdíl v ceně ale neni podle mě tak velkej a že nevyužiješ? no přinejmenším budeš mít srovnání jak funguje s widlema a jak s linuxem, a vono se stejně nějaký to využití časem vobjeví...
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    kozzi avatar 8.7.2006 19:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    třeba si stím může házet jako s diskem :D. Já sem se jednou tak nudil že jsem vzal všechy CDčka a z okna se trefoval do bazenu. Byla to desna sranda :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    8.7.2006 20:49 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    jj dík. Nejraději bych ale obchod, kde si vyberu konkrétní notebook a řeknu, že chci bez Widlí. Tak oni vezmou cenu Widlí a odečtou od ceny noťasu. Ale tohle je asi utopie, že?
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    xxx avatar 8.7.2006 21:04 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    To je samoyrejme utopie, protoze o tom jestli tam budou widle nebo ne nerozhoduje prodejce, ale vyrobce. Ten nabizi uz ruzne nakonfigurovane sestavy, vetsinou uz s widlema. Bohuzel.
    Please rise for the Futurama theme song.
    8.7.2006 23:58 vice | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    A co ten žvást "Nesouhlasíte-li s licenčním ujednáním neprodleně sw vrat´te" - já bych nesouhlasil a vrátil.
    Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
    7.9.2006 10:34 Jan Březina | skóre: 10 | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: notebook jen s Linuxem
    Já používám na Fujitsu-Siemens Amilo A1667G Ubuntu 5.10 a běhá naprosto v pohodě až na 2 věci:

    1. ATI grafika potřebovala stáhnout drivery.. podle návodu práce cca 1 min.
    2. na wifi jsem použil ndiswrapper .. taky cca minuta či dvě práce.

    Jinak mi vše funguje jak má a na nějakém foru jsem četl, že snad s Ubuntu 6.06 je situace ještě lepší..
    1. Korintským 13

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.