abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 38
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 992 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    10.1.2011 14:10 | Přečteno: 2542× | ubuntu | poslední úprava: 10.1.2011 14:07

    Tak jsem se zase jednou nakoukl na Wine appdb ( http://appdb.winehq.org/ ), jelikož jsem zrovna koukal na seriál The walking Dead tak mně zaujal herní titul Left 4 dead, byl v gold list tak jsem neváhal a hned si hru stáhnul (nebudu kupovat neotestovanou hru), ve wine bůh ví proč nešla (možná málo RAM či co...) a tak jsem si zase jednou řekl že si nainstaluji windows xp. Na nějaký ubuntu wiki stránce jsem objevil poměrně užitečný triček na zálohování grubu:
    Backup: 
    	dd if=/dev/sda of=/media/FLashDrive/mbr.bin bs=446 count=1 
    Restore: 
    	dd if=/media/FlashDrive/mbr.bin of=/dev/sda bs=446 count=1 
    
    Pomocí gparted jsem si zmenšil a přesunul svojí první partishnu aby jí windows mohl zabrat. Windows se nainstaloval, nicméně pak mi nešel zvuk. Což už na mně bylo trochu moc - jen si to představte - jak by asi dopadlo Linuxové distro s tak odporným instalátorem a nutností instalací ovladačů na zvuk! ...a ethernet! A žádnými programy do začátku, zkrátka a dobře jsem hezky rychle rebootoval, obnovil grub a bylo. Nicméně když jsem chtěl poslat windows hezky do kelu a zabrat Sudety zpět, narazil jsem na problém: gparted mi hlásil že disk je prázdný s tím že je neplatná tabulka - nesprávný podpis 0. Což jsem nebral příliš vážně, neb data se neztratili a všechny oddíly byly tam kde být měli. Otevřel jsem tedy palimpsest - nástroj na správu disků v Ubuntu, kde se všechno zobrazilo tak jak má. Nicméně při pokusu o editaci oddílů jsem narazil na problém: konkrétně nesprávný podpis 0 ( plný log tu ). No a teď jsem ve svízelné situaci, disky mi nejdou upravovat a já moc nevím co s tím.. Aneb co se stane když instalujete windows!        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jakub Lucký avatar 10.1.2011 14:26 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    S diskem neporadím, s L4D možná jo... Máte Wine v dost nové verzi? Koupený přes Steam, nebo normálně?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    10.1.2011 16:54 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    je to nějaký hratelný DVD, zatím upirátěný...
    11.1.2011 09:09 cazfe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Originál přes steam mi funguje obstojně, akorát je to o dost pomalejší než u win a protože mám starší počítač tak si moc nezahraju.
    10.1.2011 14:54 Tutor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Platí jedno základní pravidlo:

    Máte na disku nějaký OS (jiný než Windows)? Nikdy tam neinstalujte tu hrůznost z Microsoftu. Jediný spolehlivý přístup je samostatný HDD, a fyzicky odpojené disky s Linuxem.
    otasomil avatar 10.1.2011 15:45 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    Proc ?

    Neni zadny problem.

     

    Pomoci Gparted si zmensenim vhodneho oddilu vytvorite oddil NTFS. Jen je treba dbat, aby byl primarni a z pohledu *nixu se tvaril jako sda1

    (Pokud aktualni rozlozeni disku toto neumozni tak nejjednodussi cesta s ohledem na moznost ztraty dat je jejich migrace na jiny disk vcetne systemu, kompletni prerozdeleni disku a nasledne prekopirovani dat nazpatek, instalace Grubu.....)

    Pak uz jen zaloha MBR a nainstalit na predpripraveny oddil windows. Obnovit MBR pomoci Live CD, pridat windows do boot menu Grubu (Grub 2 to udela za Vas po spusteni grub-update  ... nebo tak nejak) a jede se.

     

    Pamatujte. windows installte vzdy na primarni a sda1 oddil. Jedine takto se lze vyhnout obtizim.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    10.1.2011 16:15 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Nesouhlasím. Nějaký čas jsem provozoval na sda1 Windows98, na nějaké další part. WXP (jako G:) a ještě jinde jsem měl Linux. Problém byl jenom se zavaděči, ale i to bylo řešitelné. Podrobnosti už si nepamatuju, komp je už dávno pryč.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    otasomil avatar 10.1.2011 16:27 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    Sak jo. S cim nesouhlasite teda ?

    Grub odkazoval na sda1 odkud byl spusten zavadec windows a odtud na vyber budto win98 nebo xp. Takto je to spravne.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    10.1.2011 16:50 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    1. Nemuzete pouzit GPT. (s tim se da pocitat)

    2. Windows mi nekolikrat nahodne prepsaly grub v MBR (rozumejte bez meho vedomi, ci pricineni)

    3. Widle se podivne chovaji k hardware. Napriklad u nekterych desek Gigabyte pri vypnuti PC uvedly sitovku do nespúravneho stavu, takze ji nebylo mozno v Linuxu inicializovat. Resenim je odpojit PC od zdroje energie, eventuelne reset biosu. (v tomto pripade vam ani oddelene HDD nepomohou)
    otasomil avatar 10.1.2011 17:56 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    1. nemate-li HDD vetsi jak 2 TB tak neni toho treba.

    2. a nebyl to nejaky malware v nich bezici ?

    3. mate pravdu v tom ze dokazi dojebat MBR (spis bych to videl na zaskodnicky malware) tak ze nektere BIOSy hlasi po POSTu "disk error", nebo "failed read disk" a podobne hlasky tvarici se jakoze odesel disk. Casto se nelze dostat ani do SETUPu a ani nabootovat LiveCD. Pomuze jedine vyjmuti disku a pripojeni pres USB adapter, nasledne prepsani prvnich 446 B nulama, vlozit HDD zpatky do stroje, nabootovat LiveCD, obnovit zavadec.

    Spousta PC servisu toto diagnostikuje jako poskozeni HDD ci jeho firmwaru s nasledujicim prodejem noveho disku zakaznikovi + obnova dat u specializovane firmy za mnoho tisic a pritom je problem v doslova nekolika bajtech.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    10.1.2011 18:07 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Dlouhodobě používám GPT na všech discích. Nevím proč bych měl používat naprosto nevyhovující MS-DOS partition table, která tu nemá dávno co dělat! V kontextu vašeho příspěvku bych zdůraznil, že GPT má mimo jiné výhody záložní tabulku na konci disku.

    Mé zkušenosti s provozem Windows v dualbootu svědčí o tom, že není otázkou zda, ale kdy něco rozbijou. Tenhle systém nikdy nebyl designován pro použití s společně s jinými operačními systémy a podle toho se na disku také chová.
    10.1.2011 18:12 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    ještě jsem zapoměl na tohle.
    otasomil avatar 10.1.2011 18:20 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    >>> Tenhle systém nikdy nebyl designován pro použití s společně s jinými operačními systémy

    To beru, avsak nemohu souhlasit s tim ze je otazkou casu kdy "neco rozbijou" To se mi nikdy nestalo jiz na vice PC zcela uspesne bezi win + nejaka Linux distribuce v dualbootu.

    MS-DOS partition table je pravda jiz retro, ale porad to tak nejak staci.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    10.1.2011 16:55 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Však to jsem udělal :) ...a jak to dopadlo :)
    10.1.2011 15:13 luu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Testdisk.jinak nesvaděj svoji neznalost na win.děla to i hodně windowsaku - linux mně smazal windows - ty jenom kopeš za jine barvy.
    otasomil avatar 10.1.2011 15:49 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    Jasny .....  sak je to stejny kram jako cokoliv jineho.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    10.1.2011 16:58 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Ne, nesvádím svojí neznalost na windows, řešení už jsem si částečně našel, pouze ukazuji na to jak je windows oproti linux v otázce filesystémů zaostalý. Pochybuji že by jakýkoliv linux distro vyžadovalo první diskový oddíl.
    10.1.2011 18:08 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    a ještě primární MS-DOS oddíl :-D
    11.1.2011 01:38 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Linux, čistě teoreticky, vlastně žádný oddíl nepotřebuje, většina běžných v Linuxu používaných souborových systémů má na začátku dost místa, aby se tam vešel bootloader včetně boot signatury i pokud je disk braný v celku (tj. např. celé /dev/sda místo /dev/sda1). U disků, které nejsou bootovací a jsou součástí RAID pole a/nebo LVM a nic mimo toho na nich není, je partition zbytečná a v případě 4KB sektorů může být v důsledku nezarovnaného přístupu dokonce výrazně škodlivá.
    11.1.2011 11:42 xurfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    linux mně smazal windows
    "linux" nikdy nemaže bez toho, aniž by se nejdřív uživatele zeptal. alespoň pokud je řeč o běžných distrech...
    otasomil avatar 10.1.2011 15:36 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    Co mate za vykopavku ze instalujete win xp. Se ani nedivim ze nejde zvuk. to je prece u windows normalni stejne tak jako nefunkcni graficka akcelerace a casto i dalsi HW SATA disky pocinaje.

     

    Na moderni HW uz radeji vistu nez xp.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    10.1.2011 17:01 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Nechtělo se mi shánět win 7, každopádně mam Asus F5N, Amd athlon X2 64bit, Nvidia GeForce 7000m 256MB (+256MB z ram), 3GB RAM, 120GB disk.
    otasomil avatar 10.1.2011 18:09 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    Tak to si win 7 rozhodne sezente.

    Predpokladam ze HDD je SATA. To budete bojovat s floppy a drivery pro SATA HDD ? Prepinat v BIOSu do emulace ATA je zoufalstvi.

    Nechci hledat, ale pochybuji ze najdete vsechny drivery pro zakladni HW na win xp.

     

    64bit win 7 enterprise mate tady origo od MS legalne na tricet dnu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    11.1.2011 00:49 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Tak dřív jsem je našel, teď už asi ne, asi za to může Service Pack 3...
    Migi avatar 10.1.2011 15:47 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Co nabootit LiveCD/USB a zkusit editovat disk z něj?
    10.1.2011 17:02 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Ta samá situace, zkoušel jsem to jako první věc - nabootovat flashdisk jsem musel kvůli grubu...
    10.1.2011 15:58 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Heh, já jednou instaloval windows na první oddíl (říkejme mu C), na druhém data (říkejme mu D). Instalačka se na nic neptala, smazala C a D, vytvořila nové C a tam se nainstalovala. Jednalo se o počítač mojí budoucí tchyně. Následovala koupě externího disku, boot live Xubuntu, dd image celého disku v počítači a hledání programu na obnovu smazaného oddílu. Nakonec se to povedlo, všechna data jsem zachránil (díky bohu za licenci toho programu: free verze měla jediné omezení, a to rychlost obnovy), svoji reputaci již ne.
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    otasomil avatar 10.1.2011 16:30 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    >>> Instalačka se na nic neptala, smazala C a D, vytvořila nové C a tam se nainstalovala.

    Toto delaly typicky nektere OEM instalacky win xp. Pokud to byla krabicovka tak jste musel neco spatne odklepnout. Jinak to neni mozne.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    12.1.2011 19:42 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Ha ha ha! Pohádky ovčí babičky. Tohle dokaž a jsi zralej na Nobelovku, ty kecko. Druhá věta je prostě k popukání, ty odborníku.
    10.1.2011 16:05 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Posral si to obnovenim tej "zalohy" MBR. Skus na to pustit fdisk, co ti napise. Prinajhorsom si vytvor prazdnu MBR a v nej particiu s presne rovnakymi parametrami ako mas teraz + nasledne grub-install.
    10.1.2011 17:04 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    J, pomocí dd by to mělo být snadné, ale v první řadě vyzkouším testdisk...
    gtz avatar 10.1.2011 20:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    testdisk/photorec by měl umět opravit tabulku rozdělení. Možná použít nějaký Win based nástroj, který běží z CD/USB - např. Hirens nebo UBCDWIN a z něj windows oddíl smazat a pomocí nástrojů v Hirens opravit tabulku.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.1.2011 21:00 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    j, to už jsem taky někde četl, že stačí z windows smazat ten oddíl...
    gtz avatar 10.1.2011 21:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Tím se nic nevyřeší, tabulka tam bude stále stejná. Asi bych stáhnul nějaké Live CD s testdiskem, nechal bych opravit tabulku a zkusil ten Win oddíl normálně smazat.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.1.2011 16:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Zásada je nezálohovat jen MBR, ale i tabulku oddílů (512 bajtů). Když jsem tu posledně nadával, že mi Windows smazaly všechny linuxové oddíly, a to jsem dokonce ani neodklepnul instalaci (jen jsem spustil instalátor), tak tu ze mě dělali blbce, "že to není možné".
    10.1.2011 16:31 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    mi Windows smazaly všechny linuxové oddíly, a to jsem dokonce ani neodklepnul instalaci (jen jsem spustil instalátor)
    +1 :(
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    10.1.2011 18:09 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    +1 toto prasacke "chovani" rovnez potvrzuji.
    otasomil avatar 10.1.2011 16:42 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    Neverime.

    Pokud windows nenechate formatovat disk tak Vam nemuze nic smazat (sic win je bastl, ale tak strasny to zas neni) a bude instalator pokracovat v kopirovani souboru na vybrany oddil jenz musi byt jiz pripraven. Pokud chcete pouzit FAT 32 tak musi byt mensi nez 32 GB. U Visty a 7 lze jen NTFS.

    Zasada je pripravit oddil pro windows pomoci schopne aplikace pro zpravu diskovych oddilu (Gparted)

     

    Dnes jsou disky tak velke a levne ze neni nejmensi duvod k vytvoreni NTFS oddilu 15 - 20 GB pro strycka prihodu aniz byste windows instalovali.

    Bezne to tak delam. 15 GB bohate staci na win 7 64bit jenz oddil zabira akorat z poloviny, win 7 32bit jeste mene.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.1.2011 16:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Pokud windows nenechate formatovat disk tak Vam nemuze nic smazat (sic win je bastl, ale tak strasny to zas neni) a bude instalator pokracovat v kopirovani souboru na vybrany oddil jenz musi byt jiz pripraven. Pokud chcete pouzit FAT 32 tak musi byt mensi nez 32 GB. U Visty a 7 lze jen NTFS.
    Opravdu se to tak stalo. Dostal jsem se až k přehledu oddílů, kde jsem instalaci přerušil, protože tam jsem už viděl, že instalátor stihl předtím vykonat zkázu. Nikdy jsem žádné formátování nebo šahání na oddíly nepotvrdil.
    10.1.2011 17:06 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Mně se stalo pouze to že mi smazal MBR bez toho abych něco instaloval...
    otasomil avatar 10.1.2011 18:01 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    Hmm to sou mi veci.

    To se mi nestalo (xp, vista, seven) nikdy. Starsi win nevim, neznam.

     

    Nejednalo se ani v jednom pripade o instalaci z original dodavaneho CD/DVD s PC. Mozna je kamen urazu tady.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    10.1.2011 18:11 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    dělá to i klascké instalační médium přímo od MS. Buďte rád, že jste ještě neměl tu čest.
    otasomil avatar 10.1.2011 18:31 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    To bych se picnul.

    Zrovna nedavno jsem instalil 270 day trial win server 2008 pro studijni ucely do jiz z minulosti pripravene partition NTFS 15 GB na disku 500 GB skoro plnem potrebnych dat, jakoze fotek, studijnich dokumentu, manualu ....

    Pred win server 2008 tam byly win 7 i win xp - (nejaka nadopovana verze se SATA driverama) ktere jsem z Ubuntu s pomoci Gparted zformatoval, restartoval, nabootoval z DVD win server, nainstalil bez formatovani oddilu, vse slapalo a slape jak ma.

    Na jinych strojich tez zcela obdobne. Nechci se win zastavat, ale toto opravdu funguje za jedna.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    11.1.2011 13:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Na jinych strojich tez zcela obdobne. Nechci se win zastavat, ale toto opravdu funguje za jedna.
    Naprosto zjevně ne. Nebo chceš říct, že si tady tři lidi jen tak z plezíru vymýšlejí něco, co se jim nestalo?
    Quando omni flunkus moritati
    pavlix avatar 10.1.2011 22:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Bráchovi se stalo, že mu instalátor Win95 přemazal BIOS, ale to je jiná story.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.1.2011 00:13 Habo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Úplne presne to isté sa stalo bratovi, našťastie tesne predtým zálohoval väčšinu dát na externý disk... Odvtedy používa iba Ubuntu... :)
    10.1.2011 18:25 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Můžu potvrdit že si nevymýšlí. Instalační CD s Win XP bez SP, disk asi 250GB, partišny tuším 10G a zbytek), na první nainstalovány XP SP2. Oboje NTFS. Boot z CD. Odsouhlasení licence. Instalátor vidí rozdělení disku: C: 127GB. Reboot, z disku nejde nabootovat. SystemRescueCD. fdisk -l vrací jeden oddíl, 127GB. testdisk, obnova původní tabulky oddílů, obnova zavaděče. CD použito jako podšálek.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    otasomil avatar 10.1.2011 18:37 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    A nebyl ten druhy oddil (zbytek do 250 GB) vytvoren jako extended ?

    Pravda pokud jsem zapocal instalaci windows tak jsem ji zdarne dokoncil takze nevim co se muze stat pokud ji prerusite. Normalni je samozrejme ze se nestane s diskem nic. MS vsak takovyto postup muze si vykladat jako odmitnuti instalace = zniceni tabulky oddilu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    10.1.2011 18:42 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    A nebyl ten druhy oddil (zbytek do 250 GB) vytvoren jako extended ?
    Ne. Primary.
    MS vsak takovyto postup muze si vykladat jako odmitnuti instalace = zniceni tabulky oddilu.
    Ne, pokud zruším instalaci WXP se SP1+ na stejném disku je to OK. Stejně tak pokud zruším instalaci WXP bez SP na disku<128GB.

    Problém je tady IMO v tom, že Windows bez SP se dostanou jen k prvním 128GB disku, což zdánlivě neodpovídalo stavu partition tabulky. Načež se samy od sebe rozhodly, že to teda musí opravit, a pro jistotu bez ptaní.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    otasomil avatar 10.1.2011 19:17 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel

    >>> Načež se samy od sebe rozhodly .....

    Tak to se u modernich windows pevne doufam nedeje.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    11.1.2011 08:38 sidik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Ale děje. Když jsem si instaloval Win7 (no, dostal jsem to k PC "zdarma" a Wine na hry moc není), tak jsem čučel jak je ta instalace jednoduchá - v podstatě na nic se to neptá :) Tak jsem si říkal jak je to fajn. No, jen do té doby, než jsem zjistil co to provedlo s diskem. Naštěstí obnovit partition s tučňákem byla práce na pár minut (~/ mám na jiném disku a třeba /etc a různé další věci se mi každou hodinu zálohujou na server).

    Ale údajně tam jde někde ze začátku říct, že chce člověk instalaci nastavit podle svého, takže to pak takovéhle blbosti nedělá.
    11.1.2011 08:40 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Moderní Windows (instalátor, diskpart) pro změnu samy přenastavují konec hard disku (Host Protected Area).
    10.1.2011 19:20 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    fdisk -l vrací jeden oddíl, 127GB

    nedávno jsem na tohle narazil taky (postarší notebook s biosem, který podporuje disky do 128GB/137GB). Disk 250G. Nejprve instalace XP. Instalátor vidí pouze prvních 137GB. Rozdělím to, co je vidět podle potřeby (systém + data), nainstaluju. Reboot, všechno naběhne ok. Pak instalace linuxu, reboot do XP a vyhodily blue-screen s hláškou ve smyslu "unmountable boot volume" a finito. Linux šel v pohodě dál. Prostě... jakmile jsem vytvořil jakýkoliv oddíl za hranicí 137G, wokna si s tím neporadily.

    Obecně doporučovaná rada je novější bios s podporou 48bit LBA, což v mém případě nebylo možné (mám nejnovější).
    10.1.2011 19:34 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    postarší notebook s biosem, který podporuje disky do 128GB/137GB
    Normální PC, BIOS ty disky bez problémů tuším zvládal.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    11.1.2011 00:53 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    tzn:
    dd if=/dev/sda of=/media/FLashDrive/mbr.bin bs=512 count=1 
    
    nebo
        
    dd if=/dev/sda of=/media/FLashDrive/mbr.bin bs=958 count=1 
    
    ?
    11.1.2011 01:26 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    To první, tabulka rozdělení disku začíná právě na ofsetu 446 a končí na ofsetu 510, poslední dva byty jsou boot signatura 0x55 0xAA, viz tabulka. Ale pozor, to tam jen primární oddíly, pokud jsou tam nějaké extended (tj. více než jedne), tak jsou roházené po disku a je třeba velmi usilovně doufat, že je nástroj na obnovu disku najde. Udělátor na nalezení NTFS oddílů jsem kdysi dokonce sám napsal (NTFS se totižhledá relativně snadno díky řetězci NTFS), u ostatních souborových systémů jsem zatím obnovu naštěstí nepotřeboval.

    Grunt avatar 11.1.2011 01:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Zcela jednoduché. Signatura (je to něco jako kontrolní blok nebo hash) musí mít správnou hodnotu aby byl MBR záznam považován za validní. A to prostě není. Více viz MBR. Stačí jen těch pár bajtů nastavit na správnou hodnotu. Ovšem po takové harakiri doporučuju první blok (prvních 512b) naprosto vynulovat a použít testdisk, který projde binární obsah disku na obnovelní MBR, protože takto nemusí pointery ukazovat na správná místa a může být MBR jinak nevalidní (což i očividně je). Jinak GRUB Stage1 nemá tímto způsobem vůbec zálohovat, protože většinou ihned za MBR na druhém bloku většinou pokračuje zase GRUB a jeho Stage1.5. Oba soubory jsou statické (dle možností teda) a dostupné buď v /boot/grub (stage1.5 pak podle souborového systému kde je umístněn stage2) a nebo kdekoliv na internetu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.1.2011 10:48 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Inu Windous ...

    Nedavno se mi stalo, ze na dualbootovem PC jsem pridaval disk, fdiskem pripravil oddily, naformatoval ext3, pretahl data. Reboot do Win, at si i hraci uziji. Win vidi NTFS oddil spravne velikosti, tak fajn - dame format. Reboot do Linuxu - neplatne rozdeleni disku. Ten smejd M$ti ignoroval PAT a udelal si oddil uprostred disku :-(
    12.1.2011 19:38 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Četl jsem a smál se. Bandička uslintaných BFU a říká si "komunita". Když neumíte dělat s "velkým" OS, tak se hrabte ve shellu a nestěžujte si na profi systém. SPíš na to, že neumíte, nechcete se učit a žijete ze své dvacet let staré podstaty prehistorického systému, který nikdo nechce ani zadarmo.
    12.1.2011 19:45 AAAA BBB | blog: AAAA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Troll či trotl?
    Chytrex avatar 12.1.2011 20:08 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    obé.. rozhodně.. ..NEKRMIT..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    Dalibor Smolík avatar 14.1.2011 11:48 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem instaloval windows a o možnost editace disku přišel
    Také se divím, proč mezi těmi BFU vegetuje a nezaměří se na ten opravdový, velký systém, hodný profesionálů. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.