abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Chci vám pořát vše nejlepší do nového roku, mnoho zážitků, štěstí a lásku. Jo a ještě něco, mnoho zdařilé grafiky ;).

    Banner - grafika

    Chcete vědět, jak se kreslí tohle nebo tohle pouze pomocí grafických editorů dostupných zdarma? Gimp, InScape a další. Pokud nejste profesionálové a rádi by jste toto uměli, klidně se stavte.

    Navštiv naši diskusi na http://www.quetzal-diskuse.own.cz/. Došlo k poškození databáze, za to se omluvám.

    Nevíte, jaké štětce si vybrat? Zeptejte se. Nevíte, kde se dají sehnat prima zdroje? Zeptejte se. Neumíte? Zeptejte se a já vám co nejdříve odpovím. Nečekejte na neskutečné otálení redakce s vydáním seriálu a začněte se učit ještě dnes!

    Je tedy fakt, že nás tam zatím moc není, ale já jsem tam stále, tak vám má kdo dobře poradit

    Bez registrace

    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Když se člověk nudí a začne kreslit

    29.11.2007 16:04 | Přečteno: 1891× | Ze života | poslední úprava: 3.12.2007 19:43

    Člověk je tvor snadno omámitelný vnějšími vlivy. U mě to tak alespoň je. A co začnu dělat, když se nudím? Bezcílně maluji. Tedy alespoň zdánlivě bez cíle. Napadlo mě totiž jen tak ze srandy nakreslit nový vzhled pro ÁBíčko. :-D

    Opravdu to chápejte jen jako zažehnání nudy a bůhví, jak dlouho mi to bude trvat. Nazval bych to takovou přestávkovou prací.


    Ale když už to dělám, rozjeďme hypotetickou diskusi o tom, co by jsme v tomto teoretickém designu chtěli. Minimálně si užijeme trochu té legrace.

    Tak množme své nápady, možná z toho i něco dobrého vzejde :).

    Edit:Už přemýšlím o nějaké mírnější barevné kombinaci :).

           

    Hodnocení: 85 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    freshmouse avatar 29.11.2007 16:10 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Hezké, ale používat bych to nechtěl.
    29.11.2007 16:15 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    +1

    Pro mě by byl takový vzhled příliš kontrastní, za chvíli by mne z toho bolely oči.
    Quetzal avatar 29.11.2007 16:18 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Barvy jsou to poslední :). Ale máte pravdu, tahle kombinace může být nepříjemná.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    30.11.2007 01:33 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Četl jsem příspěvky, aniž bych věděl, o čem je řeč. Obrázky mi totiž v mém FF vůbec nenaběhly, jen text. Až při opakované návštěvě se konečně ukázaly. Je to fakt dost kontrastní.
    Heron avatar 29.11.2007 16:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Ta modrá verse je pěkná.
    29.11.2007 17:03 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Slitujte se nad ním a vysvětlete mu prosím, proč vypadá směšně a nevzdělaně, když píše verse atp.
    Quetzal avatar 29.11.2007 17:05 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Člověk pochybí velmi snadno. Dle mého jde o překlep. ;)
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 17:07 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Ne, nejde. Dělá to pořád a zcela záměrně. Mnohokrát už jsem chtěl...
    Quetzal avatar 29.11.2007 17:08 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Třeba jde o osobní vizitku. A to je někdy dost škoda :-D.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    Heron avatar 29.11.2007 17:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    No je to vizitka. Takhle mě naočkoval učitel TeXu a typografie na UPOLu. Zalíbilo se mi to.
    Heron avatar 29.11.2007 17:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Směsně a nevzdělaně?

    Jak by jsi například napsal vysoká škola jedním slovem původem z latiny? Neho označení funkce hlavy státu? Budovu s výstavkou historických předmětů? Se "z"????
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.11.2007 17:23 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Já vždy se Z.
    Heron avatar 29.11.2007 17:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Já vždy se S.
    Quetzal avatar 29.11.2007 17:27 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    A já tam pokaždé píšu B. Tak už toho nechme :).
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 17:56 Clojster | skóre: 4 | blog: clojsterovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Se "s" je to zastarale, bezneji se pise "z"... ale oboje je zatim spravne podle pravidel ceskeho pravopisu...
    Luk avatar 29.11.2007 18:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Jenže u takových slov jako kurz nebo dokonce komunizmus to vypadá hrozně. Už jsem si ale zvykl ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Xeelee avatar 29.11.2007 18:12 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Kurs a komunismus? To se zase nelíbí mě :)
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    29.11.2007 18:44 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    u komunismu je s nakonci vzdycky
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    Heron avatar 29.11.2007 18:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    "Z" se tam povolilo jen pro zaostalé, kteří si nejsou schopni zapamatovat jinou versi slova v psané a mluvené formě. ;-)
    29.11.2007 20:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Pravdu díš - jest převelice směšné universitu, či presidenta s ohavným písmenkem z zovati.

    A cozs teprwe nabodenizcka, kterazsto Hus do rzeczi nazsi rodne przidal. ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    29.11.2007 20:52 Clojster | skóre: 4 | blog: clojsterovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Heron avatar 29.11.2007 21:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    xkucf03 avatar 29.11.2007 21:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    škola, nejvyšší velitel, filosofie, kapitalismus... tohle všechno se S, ale u té verze mi to fakt nesedí.

    btw: když někdo píše filosofie se Z, tak nejen že to tahá za o či, ale ještě to evokuje jednu úchylku - na zvířata, nebo tak něco :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.11.2007 22:59 Zruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Já bych napsal místo "by jsi" "bych" :-)
    30.11.2007 14:36 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Neho označení funkce hlavy státu?
    To by mě vskutku zajímalo: president, nebo praesident?
    Luk avatar 30.11.2007 16:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    ...anebo präsident :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    freshmouse avatar 29.11.2007 19:11 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Má to správně, dříve to dokonce byla jediná správná možnost. Pak povolili i Z, a to u hodně slov.

    Nicméně, mně to taky rve pixely. :-(
    29.11.2007 19:17 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Nicméně zrovna tvar verse je ve skutečnosti už tak zastaralý, že to skutečně vypadá až trapně.
    29.11.2007 19:44 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Já bych dokonce řek, že tomhle kontextu (styl prostě sdělovací) je to použití nesprávné a chyba a demonstrace nedostatku citu pro jazyk, ale o to se nehádám, protože nemůžu vyhrát.

    demoverse

    No netrhá vám to oči? Heronovi bohužel ne.
    29.11.2007 20:11 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Jo, vcelku souhlasím.
    xkucf03 avatar 29.11.2007 21:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Netrhá, ale chvíli jsem vůbec nevěděl, co tím myslí, přemýšlel jsem nad angličtinou a taky jestli tam nechybí diakritika (ale za to už Heron nemůže, za to můžou lenoši, co neumí psát háčky a čárky).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Heron avatar 29.11.2007 21:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Heronovi bohužel ne.

    Proč bohužel?

    Prcek avatar 29.11.2007 17:01 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Po precteni nadpisu jsem cekal nejake skicy nebo neco podobneho, proste papir, tuzka,... :-D

    Ale vypada to celkem pekne.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    29.11.2007 17:02 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    pičo, měl bych pro tebe práci! :-) muj jabber je USAMA@njs.netlab.cz a nudit se mužeš i za prachy. :-)
    Quetzal avatar 29.11.2007 17:04 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Vole! Až budu chtít dělat za prachy, tak si práci najdu sám. Jo a nedělám za pár šlupek zmetku :-D.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    Quetzal avatar 29.11.2007 17:13 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    PS: Když bude nabídka dostatečně zajímavá, ozvi se mi na e-mail :). Vykřikovat sprostoty můžeme tam :).
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 17:21 al-Quaknaa | skóre: 13 | blog: al_quaknaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit

    jde vidět, že ještě neznáš Usámu :D Tak se seznam. Je to dobrej týpek, jen má svoje způsoby vyjadřování a za většinou svých nápadů si stojí, i proti davu ;) Ale jinak .. za pár šlupek tě dělat nenechá.

    Heron avatar 29.11.2007 17:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    To je prostě Usáma. ;-) Až ho jednou potkáš, pochopíš.
    30.11.2007 15:40 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    jj, ty co ho potkali uz nejsou mezi nama :)
    29.11.2007 17:08 Clojster | skóre: 4 | blog: clojsterovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Design je pekny, i kdyz jak tu uz zaznelo, barvy docela kriklave (ale vim ze je to az to posledni ;) ) Zajimal by me pouzity soft... tipl bych si Photoshop, ale radej bych slysel ze jste to cele delal v Gimpu. Nejak me Gimp na webdesign totiz neprisel vhodny. Primo mi prisel NEvhodny. Tak bych rad videl, ze to v nem udelat jde a tim padem bych se tesil o to vice na ten slibovany serial o grafice na linuxu ;)
    Quetzal avatar 29.11.2007 17:09 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Ano, v době tvoření jsem byl v linu, takže jsem pracoval v gimpu :).
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 19:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Ano, v době tvoření jsem byl v linu, takže jsem pracoval v gimpu :).
    Převádět do HTML+CSS „návrhy webu“ vytvořené v Gimpu, Photoshopu či jakémkoli jiném bitmapovém grafickém editoru považuju za obzvlášť zvrhlý způsob mučení autorů HTML kódu…
    Quetzal avatar 29.11.2007 19:34 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Páni, mě nenapadlo, že to jde i jinak, pochlub se :).
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 19:49 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Jednoduché rozvržení stránky se dá načrtnout i na papíře. Nebo je možné oddělit návrh rozvržení stránky a dílčích grafických prvků (k tomu se asi bude lépe hodit vektorový editor, kde můžete rovnou posuzovat různé varianty „roztažení stránky“). A nejlepší je samozřejmě rovnou to navrhovat v HTML a CSS a v grafickém editoru vytvářet jenom dílčí grafické prvky. Protože návrh v bitmapovém editoru zpravidla dopadne tak, že dostanete obrázek, který lze jedině 1:1 převést v identických rozměrech. Jakmile by se měla stránka začít natahovat nebo smršťovat, text by měl být delší nebo kratší, najednou z toho je hnus. Málokdo dělá grafický návrh v bitmapovém editoru s tím, že u každého prvku má představu, jakým způsobem by se to reazlizovalo s možnostmi HTML+CSS. V návrhu je pak spousta věcí, které se v HTML dají dělat jen přes ruku, nebo se to musí nějak úplně ošidit (na úkor použitelnosti a přístupnosti). A platí to i naopak – HTML+CSS má spoustu možností, které pomocí grafického editoru nenavrhnete (jednak vás s jeho omezenými možnostmi nenapadnou, jednak je není jak v grafickém editoru prezentovat).
    Quetzal avatar 29.11.2007 19:55 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    V tom případě mi zbývá konstatovat, že každý kodér musí počítat s tím, že se čas od času dostane do kontaktu s grafikem, který je upřímě řečeno nechutné prase a o kódování ví houby :). Naštěstí já jsem své doby dost svého čsu věnoval X/HTML+CSS a s mými návrhy nikdy nebyl problém. Ale postup, který haníš je nejpoužívanější. Grafik navrhne a kodér zprovozní do šablony a pokud je kodér takový osel, že to nedovede nakódovat či přizpůsobit tak, aby grafika fachčila při další dynamičnosti stránky, tak je to taky vůl.

    Záleží případ od případu. Nejlepší je kodér se zkušeností s grafickými programy nebo grafik, který ví, co si může dovolit. Mimoto, navrhnovat grafiku ve vektorových editorech je siece hezké, ale v mnoha případech dost obtížné a nestojí to za to. A kódovat a přitom malovat? Taky možnost. Je to košér, ale ne každý to umí.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 19:59 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Jakými způsoby se dělá návrh mě nezajímá, ale pokud by byl výsledek vektorový, tak to by bylo moc pěkné. Stejně to jednou nejspíš bude nutnost.
    Quetzal avatar 29.11.2007 20:03 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Nebude to nutnost. O tom silně pochybuji. Ne každý tento styl preferuje. IMHO vektorová grafika má hlavní výhodu ve velikosti dat a se stoupající rychlostí i-net připojení se tato potřeba snižuje. Co také ze zkušenosti vím, tak jen asi 10% grafiků má dobrý přehled o vektorech či je vůbec ovládá. Což je škoda. Dobře zpracovaná vektorová grafika má své nezaměnitelné kouzlo a já jsem jí zatížen. Bud využívána ve velké míře o tom nepochybuji, ale rastr nepřevýší. Viz Alenka.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 20:10 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    No Firefox 3 už opravdu zoomuje a jen nezvětšuje písmo, já doufám, že to nutnost bude :-)
    Quetzal avatar 29.11.2007 20:13 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Vím o tom. Já bych byl zase proti, kdyby se na webu měli v součásti grafiky ukazovat pouze vektorové prvky.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 21:29 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Tak zrovna zvětšování SVG ve Firefoxu je rozbité. Zvětšují se jen některé elementy.
    29.11.2007 21:32 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    I v trojce? Ve dvojce to „chápu“, tam je to dané tím, že Firefox zastává přístup „není centimetr jako centimetr“ a některé centrimetry zvětšuje a jiné ne (přičemž to posuzuje přibližně podle toho, jestli si o tom centrimetru myslí, že se tím měří písmo, nebo něco jiného).
    29.11.2007 23:00 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Ano. Dnešní nightbuild a všechny, co jsem testoval, od rozšíření zvětšování i na rastrovou grafiku. V bugzile je o tom několik chyb.

    Problém je ale složitější, než se zdá, protože právě teď se projevují ta všechna několikerá měřítka a (ne)korekce na DPI, ktetá Firefox používá.
    29.11.2007 23:18 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Ano. Dnešní nightbuild a všechny, co jsem testoval, od rozšíření zvětšování i na rastrovou grafiku. V bugzile je o tom několik chyb. Jednoduchý test: kolečka se nezvětšují, že?
    29.11.2007 23:19 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Za duplikát se omlouvám. Proxy mi navrátila chybové hlášení.
    29.11.2007 21:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Ne, hlavní výhoda vektorové grafiky je v tom, že je nezávislá na rozlišení výstupního zařízení. A nezávislost na výstupním zařízení je jedna z velkých (a zatím stále dost podceňovaných) výhod HTML. Podívejte se tady na AbcLinuxu – v layoutu není žádný prvek,který by ze své podstaty byl bitmapový, všechno jsou to svým charakterem vektory převedené na bitmapu. Tím převedením na bitmapu ale přicházíte o možnost správně stránku reprezentovat na nejrůznější škále zařízení s různými DPI i pošty pixelů, a jste omezen na něco blízkého typickému počítačovému monitoru. Bitmapová grafika má smysl pro fotografie, případně pro pixelart nebo takovou vektorovou grafiku, kterou neumíme pomocí vektorů v konkrétním formátu vyjádřit (např. 3D virtualizace mají původ ve vektorech, ale převést to do SVG by asi nebylo nejlepší).
    29.11.2007 20:04 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Grafik navrhne a kodér zprovozní do šablony a pokud je kodér takový osel, že to nedovede nakódovat či přizpůsobit tak, aby grafika fachčila při další dynamičnosti stránky, tak je to taky vůl.
    Když grafik postaví svou práci na tom, že dá do záhlaví nějakou úžasnou fotku, těžko z toho vyrobíte stránku s pružnou šířkou. A když ještě k tomu celou stránku orámuje nějakým ornamentem, je to už totálně nepoužitelné…

    Já taky při návrhu weu používám bitmapový editor, to co jsem napsal byla nadsázka. Ale myslím si, že návrh webu by se neměl posuzovat podle jednoho screenshotu – on se ten jeden obrázek může líbit, ale pokud nemá někdo představivost nebo neví „jak to v HTML chodí“, nedokáže z toho poznat, jak budou vypadat další stránky – s delším textem, s formulářem atd. Navíc každý web má typicky více šablon stránek – trochu jinak vypadá titulní stránka, trochu jinak článek, trochu jinak diskuze, trochu jinak editace blogu…
    Quetzal avatar 29.11.2007 20:09 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Tím se al ostáváme ke zcela jinému tématu, než k jakému byl článek určen. Mimoto jsem se taky zmínil o Grafických "čuňatech". Já si ale myslím, že když do hlavičky nacpe efektní fotografii, není problém. Proč by se stránka měla přizpůsobovat screenu po šířce? To je IMHO pitomost. Když nereaguje na změnu výšky, ano, to už je na pováženou. Gumové layouty na šířku mají svou výhodu, ale žádnou podstatnější nevidím.

    A pokud si mohu dovolit poznámku, tak i gumák s orámováním se dá zvládnout.

    Stejně tak moc dobře nevidím do této diskuse. Předložil jsem několik obrázků na ukázku a hned by se chtěly hodnotit podstránky, roztažitelnost a další aspekty. Zajímavé.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 21:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Ta moje poznámka nebyla namířena konkrétně proti vašim návrhům – tam by nebyl zas až tak velký problém je do HTML převést (i když udělat jenom styl na stávající HTML by asi nestačilo).

    Stránka by se měla přizpůsobovat na šířku proto, že ne všichni mají na šířku (v pixelech) stejnou zobrazovací plochu. Nevidím důvod, proč bych měl na PDA neustále skrolovat sem tam a na tiskárně mít text zase široký jenom 3 centrimetry jenom proto, že grafik našel zrovna fotku o šířce 600 px.
    Quetzal avatar 29.11.2007 21:34 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Já to také nechápal jako narážku na mé návrhy a kdyby, reagoval bych stejně. Od toho se také píší speciální styly pro tisk a jiná zobrazovací zařízení. Ovšem, je nelépe to udělat najednou, ale to je utopie.

    Ale opět opakuji, kde je spojitost článku s touto diskusí?
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 21:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    U těch speciálních stylů ale stejně musíte vycházet z toho, jaké DPI a rozměry má typické zařízení daného typu – v tom je CSS stále ještě nedotažené (i když CSS3 se v tom zase o kousek zlepšilo).

    Spojitost článku s dikuzí je v tom, že jste se „přiznal“, že jsou to návrhy z Gimpu. A že z těch návrhů je vidět, že to není ostylování současného HTML Abíčka, ale „jenom“ grafický návrh, u kterého není rozmyšleno, jak by se to konkrétně realizovalo v HTML+CSS. Takže to mělo být takové malé popíchnutí, že až se zase příště budete nudit a malovat si webové tránky v Gimpu, zkuste trochu méně myslet na Gimp a trochu více na HTML. Sice budete mít možná zpočátku pocit, že jste tím omezován, ale když to vezmete za své, přijdete na to, že zase máte spoustu možností navíc. Sice z toho pak možná nebudou tak líbivé web-shoty (podle vzoru screenshot), ale o to lepší pak budou vísledné stránky.
    Quetzal avatar 29.11.2007 22:05 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Toho se bát nemusím. Jak jsem řekl. Sice nejsem kodér, ale zvládám to na, řekl bych, dobré úrovni a hned, když maluji návrh, vím jak by šel nakódovat přístupnou formou.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.11.2007 23:36 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Stránka by se měla přizpůsobovat na šířku proto, že ne všichni mají na šířku (v pixelech) stejnou zobrazovací plochu. Nevidím důvod, proč bych měl na PDA neustále skrolovat sem tam a na tiskárně mít text zase široký jenom 3 centrimetry jenom proto, že grafik našel zrovna fotku o šířce 600 px.
    Na PDA si mate vypnout CSS nebo ma autor webu dodat jiny. Snazit se delat jeden design webu pro vsechna zobrazovaci zarizeni zbytecne omezuje kreativitu a navic to zasadne odporuje cele filosofii semantickeho webu a oddeleni obsahu od formy -- nutit autora webu nepouzivat fotky o sirce 600px jen proto, abyste si to precetl na PDA, je groteskni a nema to zadny smysl. Od toho tu existuji trendy smerujici s semantizaci markupu, aby byla stranka nezavisla na cilovem (zobrazovacim) zarizeni -- coz neznamena, aby vypadala vsude stejne. Spravny web ma pri vypnuti CSS stylu byt ciste textovy s rozumne usporadanou posloupnosti prvku, prip. obsahovat pouze takovou grafiku, ktera ma semanticke opodstatneni a nemuze byt nahrazena textem (mapy...). V takovem pripade je uplne jedno, jak moc kosaty a krasny web na PC je, protoze na PDA si ho taktez krasne prectete.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    30.11.2007 08:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Proč bych si měl vypínat styly? A co mám dělat na monitoru s šířkou 1280 px – mám si vyrobit vlastní styl, kde se ta fotka bude opakovat dvakrát vedle sebe? Navíc to nízké a vysoké rozlišení není problém kodéra – když mu grafik dodá vzhled pro šířku přesně 600 px, těžko to kodér do HTML upraví pro PDA i pro vysoké rozlišení – to by měla být záležitost grafika, ne?

    S tím, že web nemusí vypadat všude stejně, souhlasím – to je přesně to, o čem celou dobu píšu. Pokud grafik dodá návrh webu, který má v záhlaví fotku „přes celou šířku“ a je to to jediné, co vytváří onen „grafický návrh“, předpokládá právě to, že stránka bude vypadat všude stejně.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.11.2007 11:19 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Proč bych si měl vypínat styly?
    Protoze jste na uplne jinem zarizeni a ocekavat, ze to bude vypadat vsude stejne, je utopie.
    A co mám dělat na monitoru s šířkou 1280 px – mám si vyrobit vlastní styl, kde se ta fotka bude opakovat dvakrát vedle sebe?
    Mate to nechat tak jak to je, protoze 600px (mozna 800px) je tak akorat, aby text byl citelny. Stranky, ktere se roztahnou i s textem na 1200px jdou proti zakladnim pravidlum o citelnosti textu.
    Navíc to nízké a vysoké rozlišení není problém kodéra – když mu grafik dodá vzhled pro šířku přesně 600 px, těžko to kodér do HTML upraví pro PDA i pro vysoké rozlišení – to by měla být záležitost grafika, ne?
    Jasne, grafik ma byt obeznamen s tim, ze stranka se ma delat i pro PDA a ma navrhnout zpusob, jakym se to bude resit.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    30.11.2007 11:27 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Mate to nechat tak jak to je, protoze 600px (mozna 800px) je tak akorat, aby text byl citelny. Stranky, ktere se roztahnou i s textem na 1200px jdou proti zakladnim pravidlum o citelnosti textu.
    Myslel jsem, že jednotky px odpovídají obrazovkovým bodům. Tuhle větu teda nechápu, protože o čitelnosti textu rozhoduje i to, jak velký se mi skutečně na obrazovce zobrazí. Prostě kolik těch tvých 600 px je centimetrů na obrazovce.
    Quetzal avatar 30.11.2007 11:51 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Rozhodně zajímavá diskuse do které jsem se už pouštět nechtěl, ale nedá mi to, abych nepřipojil i názor "grafika". Osobně se přikláním k Danielovu názoru. Nejen, že je logičtější, ale také podporující doporučení, která tu nemáme pro srandu králikům.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    30.11.2007 11:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Rozhodně zajímavá diskuse do které jsem se už pouštět nechtěl, ale nedá mi to, abych nepřipojil i názor "grafika". Osobně se přikláním k Danielovu názoru. Nejen, že je logičtější, ale také podporující doporučení, která tu nemáme pro srandu králikům.
    Máte tam drobnou chybu :-) Danielův názor těm doporučením odporuje. Zkuste si představit takovou tiskárnu s 600 DPI – tam bude sloupec textu o šířce 600 px široký jeden palec. To se dobře čte?
    Quetzal avatar 30.11.2007 11:58 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Proto se dělají tiskové styly. Hanba kodérovi, který je nedělá automaticky.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    30.11.2007 12:05 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Tiskárna je příklad, na kterém by to mohl každý pochopit. Velký rozdíl je i v různých zobrazovacích zařízeních, pro které je určeno @media screen. Nebo vy dokážete udělat styl, který bude záviset na DPI a ideálně i na výchozí velikosti písma, kterou má nastaven uživatel?
    Quetzal avatar 30.11.2007 12:07 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    ...a ideálně i na výchozí velikosti písma, kterou má nastaven uživatel?

    Nebudu velikost písma definovat. Což je z hlediska precizního designu IMHO pitomost.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    30.11.2007 12:14 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Takže si to shrňme. Šířka stránky je pevně daná v bodech. Velikost písma není určena nijak. Na šířku stránky se tedy vejde libovolný počet znaků – záleží na nastavení. Podle vás je tedy ideální délka řádky nezávislá na velikosti písma i na počtu písmen na řádce, a záleží jenom na počtu bodů, ze kterých se skládají písmena? A co kdyby se vám na monitoru každý bod najednou zjemnil na body čtyři – rázem by se vám pro pohodlné čtení textu měl řádek zkrátit na polovinu? Přestože by fyzická velikost písmen zůstala stejná? To je trochu nesmysl, nemyslíte?
    30.11.2007 11:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Mate to nechat tak jak to je, protoze 600px (mozna 800px) je tak akorat, aby text byl citelny. Stranky, ktere se roztahnou i s textem na 1200px jdou proti zakladnim pravidlum o citelnosti textu.
    Čitelnost textu nijak nesouvisí s pixely, ale s počtem znaků na řádek. Pro převod mezi počtem znaků na řádek a pixely potřebujete znát dvě proměnné – velikost písma a DPI. A minimálně DPI cílového zařízení je věc, kterou grafik ovlivnit nemůže.
    30.11.2007 15:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    +1

    Panu Kvasničkovi doporučuju si text zformátovaný podle jeho doporučení prohlédnout na 14" notebooku s 1400x1050 a hned poté na 17" CRT s 1024x768...
    30.11.2007 12:44 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Stačí mít trochu jiný viewport a rázem máte spoustu problémů. Já mám většinou šířku kolem 750 px a u mnoha webů musít rolovat do stran.

    Už jsem i viděl stránky, které nabízejí zvlášť CSS pro široké a zvlášť pro úzké průhledy. Ale i ten úzký byl pro mně příliš široký.

    Podle mě CSS v tomto směru stále kulhá. Ideální by bylo, kdyby jednotlivým boxům bylo možné přiřadit různé pořadí rozmístění, a prohlížeč by je pak rozstrkal podle dostupného místa. (Např. na jednom zařízení by byly tři sloupce, na jiném jen dva.)

    Viděl jsem hacky přes javascript, které podle šířky přepínaly CSS, ale to je jako drbání se levou rukou za pravým uchem.
    30.11.2007 13:16 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Trochu už jde tohle s CSS3 a Media Queries – tam můžete nadefinovat styly podle šířky viewportu. Ale zatím to umí jenom Opera. Ale aby to bylo použitelné jak popisujete, bylo by potřeba minimálně rozšířit možnost zadávat minimální a maximální hodnotu na další vlastnosti – nejen na width a height, ale také margin a padding. Případně umožnit zadávat rozměry výpočtem (buď třeba 3px+5cm, nebo dokonce na základě rozměrů jiných prvků). Otázka je, zda by tohle vůbec šlo dělat se současným pojetím CSS.
    Josef Kufner avatar 30.11.2007 18:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    To jo, taky nechápu, že takovéhle jednoduché aritmetické výrazy nejsou v CSS od začátku (včetně možnosti používat velikosti jiných elementů)... Ono vůbec současné CSS je takové podivné...
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Luk avatar 29.11.2007 20:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Jenže pokud dělá návrh stránky grafik, který je zvyklý na grafický editor, přinejmenším první verzi je kompletně grafická. Pak může přijít webdesigner a usměrnit grafika podle toho, jak by to bylo vhodné z hlediska implementace, použitelnosti a dalších kritérií.

    Je samozřejmě trochu problém, že zatím nelze univerzálně používat SVG. To by totiž z velké části řešilo různé ty problémy s natahováním a smršťováním. I když, počítám, že za rok za dva už výskyt "dinosauřích" browserů (bez podpory SVG) poklesne natolik, že se dostanou do stejné role, v jaké jsou dnes prohlížeče s mizernou podporou CSS nebo úplně bez ní.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Quetzal avatar 29.11.2007 20:12 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Dal bych tomu asi více času, než jen rok, dva. Vývoj sice postupuje rychle, ale hodně lidí se blhvíporč bojí využívat nejmodernějších technoligií či o nich vůbec neví. To bych viděl jako hlavní problém.

    Ta první zmínku o grafikovi a webdesignerovi. Mám za to, že grafik je grafik. Webdesigner je člověk zabývající se tvorbou webu celkově, grafiku i kódování nevyjímaje. Kodér je zase člověk specializující se na kód a možná i pár dalších drobtů.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    Luk avatar 29.11.2007 21:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    To bych viděl jako hlavní problém.
    Je to pravda ;-)
    Mám za to, že grafik je grafik. Webdesigner je člověk zabývající se tvorbou webu celkově, grafiku i kódování nevyjímaje. Kodér je zase člověk specializující se na kód a možná i pár dalších drobtů.
    Často je to tak, že grafik dělá třeba kompletní grafiku pro firmu a jednou z jejích součástí je web, který musí do toho všeho zapadat. Takže grafik něco navrhne, webdesigner (který se právě zabývá vším okolo webu, takže bere v úvahu všechny aspekty; nemusí být ale tak kreativní v grafice samotné) to zpracuje do použitelné podoby (společně s grafikem) a kodér to hodí do kódu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    29.11.2007 20:10 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    vetsinou udela grafik navrh a koder to jen prevede do html / css .. a tak to je skoro vsude co znam :-)
    Metal smajdalfe, METAL!
    29.11.2007 17:21 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    náhodou. Ta žluto-zelená je dobrá. Každopádně k tomu už jen chybí žlutá hvězdička s textem "2.0 beta"
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    Quetzal avatar 29.11.2007 17:24 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Uf, tak web 2.0 a beta a alfa jsou na webu výrazy, ze kterých se mi chce vy víte co :-D.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 20:51 source | blog: read_the_fucking_manual
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    nevime.. povez :D
    Quetzal avatar 29.11.2007 20:54 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    BLEJT Jak BRNO!!! :). Co já si pamatuji, nikdy mi nikdo nedovedl odpovědět, co to vlastně ten web 2.0 je. Jen mi házel odkazy na weby, které měli v hlavičce to blicí slůvko beta či web 2.0. O výmyslech typu Web 3.0 hulána ani nemluvě. CO TO JE? CO JE TO TEN WEB 2.0?. :)
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    Quetzal avatar 29.11.2007 20:55 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Že by EXternet? :) Nová verze internetu dle Plaváčka?
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    Martin Stiborský avatar 29.11.2007 21:03 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Když jsem to slyšel poprvé, taky jsem uvažoval co mi uniklo.
    Člověk chvilku neodebíral RSS z weblogy.cz a už byl mimo ...
    Kvík ..
    30.11.2007 08:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    How to tell the difference between Web 1.0 and Web 2.0 - myslím, že teď už je to jasné. Je to v tom obrázku ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    satanatas avatar 30.11.2007 08:58 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    30.11.2007 15:47 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    web 2.0 ma byt akoze komunitny web, kde obsah vytvaraju samy uzivatelia napr. YouTube; Wikipedia ...
    ale existuju aj ine definicie
    30.11.2007 17:28 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    ne. web2.0 sou kulatý rohy, barvičky a beta ve hvězdičce.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    freshmouse avatar 30.11.2007 17:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    E-e. Web 2.0 znamená až o 98,49752 % víc JavaScriptu, než kolik by bylo třeba a zdrávo.
    Quetzal avatar 30.11.2007 18:34 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Tak zrovna ty jsi vedle jak ta jedle :-D. Ale co, vždyť dynamice se musí zabránit a pokrok ať táhne třeba k čertu. Tedy dle tebe. Dle mého může být javaskriptu na stránce kolik chce, ale musí to fungovat i bez něj.

    Samozřejmě myslím rozumně použitý javascript a ne při hoveru v menu.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    30.11.2007 20:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Dle mého může být javaskriptu na stránce kolik chce, ale musí to fungovat i bez něj.
    To ale vůbec není in. V takovém MSIE 7 s vypnutým javascriptem nefungují ani báječné nové (tm) interní chybové hlášky prohlížeče (třeba stránka nenalezena, chyba připojení k síti atd.)
    Luk avatar 30.11.2007 20:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Já pro toto používám (převzatý) termín "javascriptové chrlení". Ale co mi vadí snad ještě víc, je flashové chrlení :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    3.12.2007 21:01 source | blog: read_the_fucking_manual
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    +1
    xkucf03 avatar 1.12.2007 15:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Web 2.0 není o technologiích, ale o myšlenkách. Ty technologie (ajax...) jsou jen prostředek (Čímž nechci obhajovat jejich občasné nadužívání).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.11.2007 17:23 helemesecotonese
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Postmoderni hnus! :( Jde mi z toho mraz po zadech...
    Jan Drábek avatar 29.11.2007 18:21 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Mě se ten design vcelku líbí ;)
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    29.11.2007 18:33 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    +1
    Metal smajdalfe, METAL!
    Ilfirin avatar 29.11.2007 18:38 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    +1
    29.11.2007 18:54 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    +1 Mě se více líbí ten zelenější (ten první)...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    Quetzal avatar 29.11.2007 18:56 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Stejně tak to může být růžové, hnědé, červené, oranžové, bílé, duhové :-D. Světlejší, tmavší, křiklavější. Fantasii se meze nekladou :).
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 20:16 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    hlavne aby sa tam nevyskytovali take velke zelene plochy, inac green on black je dobra kombinacia -- pouzijem ju na nejakej buducej stranke (po red, orange a cerise)

    ja mam dobry vkus, takze viem co hovorim :) ale ponuky mi nedavajte, zasadne nim neplytvam na komerciu, ta si to nezasluzi :P
    Quetzal avatar 29.11.2007 20:18 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Věř, že takto "aro..." přispěvateli bych nezadal ani strukturu menu.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 20:27 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    naco ta cenzura? ej, ludia, vy sa ucite, uz ani nemozem otvorene povedat, ze ma nechapete ;)

    aromaticky "prispevatel" :P
    Quetzal avatar 29.11.2007 20:29 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Jasně že můžeme :-D. Jen nemám rád, že někdo vykřikuje já, já, já :).
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 19:01 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Mně také, ale (a možná jsem příliš konzervativní) na Ábíčku bych jej nechtěl – zdejší střídmý styl, světlý i tmavý, mi vyhovuje.
    Honza Balák avatar 29.11.2007 19:15 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Taky se mi moc líbí obě varianty. Ještě by se mi líbila oranžová (ala StudentAgency).
    <null>
    kouzer avatar 29.11.2007 18:42 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Je vůbec nějaká šance dostat to do abíčka? Mě se ta modrá verze líbí.
    Linux user #448944.
    Quetzal avatar 29.11.2007 18:47 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Já myslím, že určitě ne. Jak jsem psal, zaháním tím nudu a vůbec nevím, jak to bude ve finále vypadat. Tohle je jen splácanina (20-ti minutová) v Gimpu. Kdybych to měl dělat navážno, tak to taky vypadá trochu jinak.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    29.11.2007 19:44 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    [rejp]9/10 ctenaru ABC by bylo radsi kdybys zahanel nudu psanim clanku o Gimpu;-)[/rejp]
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    Quetzal avatar 29.11.2007 19:48 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    rejp do rejpu: Autor tohoto seriálu pouze čeká, až redaktoři ABCLinuxu opraví jeho dosud poslané články a prdnou je na hlavní stranu. Takže autorovi budoucího seriálu není co vyčítat :).
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    30.11.2007 07:53 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Autor rejpnutí se v tom případě omlouvá a prohlašuje, že je vývojem věcí plně satisfakován:-)
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    unknown_ avatar 29.11.2007 21:19 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Nechcu se autora dotknout, návrh je to pěkný, ale spíš než na "komunitní server" (nebo jak to tady pojmenovat), bych to dal tak možná kvůli reklamě na nějaký skvělý produkt typu ICQ a spol. Mě se současný vzhled dost líbí a až na množství reklamy (což ale není problém stylu) bych nic neměnil.
    Josef Kufner avatar 29.11.2007 21:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Hele, tohle je moc strizlivy... musis na tom jeste maknout... takle to vypada, ze jsi byl jen ponekud spolecensky unaven nebo tak neco... udelej to poradne ujety, at se silenost prehoupne v genialitu a bude to fajn... ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Quetzal avatar 29.11.2007 21:29 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    To nemůžu :-D. Když to udělám tak, tak se na mě sesype jedna skupina, když onak, tak mě upálí druhá a když jinak, tak se najde třetí skupina, která mě zavře do vězení a bude předstírat hluboké zapomnění :-D. To je ten úděl, se kterým se musím vyrovnat, nebo nic nepsat a nic neukazovat :-D.

    PS: Kdybych to udělal úplně po svém, tak mě zabijou všeci :-D.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    Josef Kufner avatar 29.11.2007 23:45 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    To nevadí, tuto oběť jsem ochoten podstoupit. Jen s chutí do toho!
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Quetzal avatar 30.11.2007 07:29 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Ale když bude první, kdo bude rejpat, tak si tě najdu :-D.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    Quetzal avatar 30.11.2007 07:43 Quetzal | skóre: 8 | blog: Quetzal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    Teď právě pozměňuji návrh do barev: Střídmě modrá, šedobílá, oranžová. Vskutku zajímavá a příjemná kombinace, alespoň pro mé oči.
    Kdo chce kam, nechť si tam pomůže sám. Já nemám čas.
    satanatas avatar 30.11.2007 08:47 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    nemám skoro žádné grafické cítění(amputovali mi ho těsně po narození), ale ten zeleno-modrý styl se mě docela líbí, jenom bych ubral trošku na té zelené. jinak dark-style stejně rulezuje. :-)
    ps: nevím čím to je, ale trošku mi ten tvůj výtvor připomíná jehoVisty :-}
    satanatas avatar 30.11.2007 08:49 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Když se člověk nudí a začne kreslit
    pardon, zeleno-černý sem chtěl říct samozřejmně a jistě...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.