Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.
OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.
Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.
Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.
… více »Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].
Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Znáte hry Neverball a Neverputt? Jde o hezké 3D blbůstky, které dobře poslouží pro odreagování (pokud tedy nejste příliš soutěživý typ, který by po několika počátečních nezdarech proklínal gravitaci a pravidlo o úhlu dopadu...)
Neverball je variací na hru MonkeyBall od firmy Sega, která se prý hrávala na konzolách (to jsem si musel přečíst). Cílem hry je vybalancovat kuličku na určené ploše a postupným nakláněním této plochy kuličku dovést do nějakého cíle. Program používá pro vykreslování 3D grafiky SDL a je celkem provozuschopný i na (relativně) slabším hardwaru. Když si dáte obraz přes celou obrazovku, možná se vám dokonce v prvních několika momentech zatočí hlava z toho, jak bude balónek bláznivě poskakovat. Asi proto, že hry téměř vůbec nehraji, a nejsem tedy nijak zběhlý v rychlých a zároveň koordinovaných pohybech myší, se mi zpočátku nedařilo zvyknout na skutečnost, že hráč neovládá samotný míček, nýbrž plochu, po které se ta potvora kutálí.
Neverputt je (také trojrozměrný) minigolf, který se vyznačuje především tím, že se všechny jeho "jamky" nacházejí ve volném prostoru, kdesi ve vzdušném nicu. Když se vám podaří vyrazit míček z dráhy (což v některých případech není vůbec těžké), nenajdete ho na trávníku vedle hřiště, ale zmizí v nekonečné hlubině. Protože na počítači není nutné dodržovat omezení, která minigolfistům určuje reálný svět, setkáte se u mnoha jamek s překážkami, o kterých se nesnilo ani Tiger Woodsovi. Místo plechových trubek a zabetonovaných pneumatik se tento golfík hraje s teleporty, létajícími kusy dráhy a podobnými vymoženostmi. Roztomile věrný je zvuk, který doprovází zapadnutí míčku do jamky.
Při hraní Neverball je nutné projít zadanou trasu (abych pravdu řekl, tak při prvních několika pokusech mi dělalo problém pouhé vybalancování míčku tak, aby zůstal stát bez hnutí) v určitém časovém limitu. Pokud ve stanovené době nedokoulíte kuličku do cílového terče, musíte začít znovu. Cíl je označen terčíkem, ze kterého svítí sloup světla. Tak se podívejte, jakou jsem měl smůlu, když mi vypršel čas v okamžiku, kdy už byl míč téměř v cíli. Na Spartě by mi už to uznali jako gól...
Tiskni Sdílej:
Na první pohled mi to připomnělo W32 hru "I've got some balls" (srandovní název).
Tam se ale kulička valí sama (ovládá se šipkami) a projetím zvláštními branami získává schopnosti skákat, přitahovat diamanty (obdoba mincí), jezdit rychleji a v letu zpomalovat.
Cílem je pak sebrat všechny diamanty za co nejkratší dobu, což je občas kvůli překážkám (i pohyblivým) a vůbec složitému levelu náročné.
Ve Wine jsem ji kdysi zkoušel, ale nefungovala inicializace 3D režimu, hra je totiž postavená na vlastní 3D knihovně...
Na svou dobu a nenáročnost měla úžasnou grafiku i povedenou hudbu (můj názor).
Zkuste si ji sami: http://download.chip.eu/cz/download_cz_62916.html
Omlouvám se za spam, já to chtěl poslat k té nové zprávičce.