abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 16:55 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 24.05. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení. Do balíku se dostalo 5 nových aplikací: Audex, Accessibility Inspector, Francis, Kalm a Skladnik.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    23.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 18.0.0 open source webového aplikačního frameworku Angular (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 23:44 | Pozvánky

    V neděli 26. května lze navštívit Maker Faire Rychnov nad Kněžnou, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 16:33 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.20.0, tj. první z nové řady 3.20, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Z novinek lze vypíchnou počáteční podporu 64bitové architektury RISC-V.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (86%)
     (3%)
     (6%)
     (5%)
    Celkem 670 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Anglie - kachny a kruhové objezdy

    6.12.2007 20:59 | Přečteno: 9066× | Osobní | poslední úprava: 6.12.2007 21:20

    Vzpomínáte na ten starý text, který koluje po Internetu? „Proč přeběhlo kuře přes cestu?“ Jednoduchá otázka, na kterou odpovídají známé osobnosti. Četl jsem to poprvé v angličtině někdy v roce 1996, potom o pár let později i v češtině (a hlavně doplněné o české osobnosti). Nejvíce se mi líbí odpověď pana Hemingwaye, která je vskutku stylová.

    V okolí naší vesnice je několik zajímavých dopravních značek, z nichž nejraději máme tu, která upozorňuje na kachnu. Pokaždé tu „naši“ kachnu zdravíme a až odsud odjedeme, tak se nám po ní bude stýskat. Rozhodně více než po značce, která upozorňuje, že přes cestu přecházejí důchodci. Psát chci však hlavně o kruhových objezdech...

    Fakt, i tu důchodcovskou jsme tu viděli. Vypadá opravdu podivně a mám takový dojem, že nejeden čilejší starý člověk by rád přetáhl holí toho mladého usmrkance, který ji vymyslel. Protože jsem nikdy nepomyslel na to, že bych si měl připravit foťák nebo aspoň telefon, tak přikládám aspoň obrázky těch značek, které jsem našel na Internetu.

    značky značky

    Zdaleka nejvtipnější jsou však značky znázorňující kruhové objezdy. Angličani kruhové objezdy milují, a to dokonce ještě více než Francouzi, což už je opravdu na pováženou. Že jsou kruhové objezdy na kdejaké minikřiživatce mezi poli, to se dá strpět. Zajímavější jsou kruhové objezdy na dálnici.

    To takhle jedete těch povolených 70 mil v hodině, když se najednou objeví značka, že za pár set yardů bude kruháč. Všichni tedy zpomalí, najedou na objezd, dálnice zahne o 90° stupňů a jede se sedmdesátkou zase dál (třeba míli, pak zase přijde kruháč – ačkoliv uznávám, že to je extrém, tak zas ne tak neobvyklý). Občas mi připadá, že byli inženýři líní vymýšlet na dálnicích zatáčky, tak se jede cik-cak přes kruhové objezdy...

    Príma jsou také různě vylepšené kruhové objezdy. Tak například vjedete na kruhový objezd, který má u každého svého výjezdu semafor. Často se tedy stává, že po objezdu popojíždíte od semaforu k semaforu – vážně se nám stalo, že jsme v rámci jednoho kruhového objezdu museli vystát tři semafory (a to jsme ještě měli kliku, že jsme měli zelenou při nájezdu na ten kruháč). Když konečně z objezdu sjedete, čeká vás po 50 metrech další.

    Zcela mimo chápání běžných „neostrovanů“ jsou pak kruhové objezdy přímo propojené dohromady. To už je ultimátní meta všech kruháčových projektantů. Sen, cíl a nirvána urbanistického plánování. Bohužel opět nemám vyfocenou tu úchvatnou značku se schématem dvou navzájem propojených kruháčů (jež jsou navíc součástí dalšího velkého kruháče), na které jsme narazili v Colchesteru, takže přikládám jen odkaz na Google Maps, abyste se tou nádherou mohli také pokochat. Byl to zážitek, na jaký se nezapomíná.

    Na netu jsem našel pár fotek, ale colchesterský „magic roundabout“ (na který jsou tu všichni patřičně pyšní) není k mání z ptačí perspektivy – tak se aspoň mrkněte na jiný kouzelný kruháč ze Swindonu. Také je úctyhodný, ale na můj vkus příliš pravidelný, a tím pádem předvídatelný. Colchesterský je prostě king.

    značky značky

    P.S. S chováním anglických řidičů na kruhových objezdech nemáme moc dobré zkušenosti. Rádi hodně troubí a přejíždění z vnitřních kruhů do vnějších nevěnují příliš pozornosti... Kromě toho mají někteří nepěkný zvyk bliknout světelnou houkačkou a požadovat volný průjezd, když jim připadá, že by to měli být právě oni, kdo má stihnout poslední vteřinu zelené na semaforu, který vás z objezdu pustí pryč.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    To mi připomnělo... jak se vlastně říká řidičům, kteří „prasí“?
     (60 %)
     (51 %)
     (70 %)
     (49 %)
    Celkem 73 hlasů

    Obrázky

    Anglie - kachny a kruhové objezdy, obrázek 1 Anglie - kachny a kruhové objezdy, obrázek 2 Anglie - kachny a kruhové objezdy, obrázek 3 Anglie - kachny a kruhové objezdy, obrázek 4

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.12.2007 21:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Hmm vidím, že auto v Anglii není nic pro mě... Nemám rád kruhové objezdy :-)
    6.12.2007 22:27 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    jeden kruhovy objezd je jeste v pohode, ale soustava seriove spojenych objezdu vypada desive.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    6.12.2007 22:38 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    A este k tomu tam vsetci jazdia po nespravnej strane cesty :)
    6.12.2007 22:42 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    si treba kupit humvee a prevalcovat nejake mini iduce po zlej strane :D to im ukaze
    6.12.2007 21:32 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Řidičům, který prasej, v autě obvykle takhle slušně neřikám. Musim ale jednim dechem dodat, že to je jedinej způsob, jakym ze sebe v autě vybíjim zlost, protože to je asi jedinej ventil, kterej mě ani ostatní účastníky nijak neohrožuje (leda že by mi praskla žilka :-D).
    Luk avatar 6.12.2007 21:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Řidiči, kteří prasí? PrasiŘidiči!
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.12.2007 22:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Dobré jsou také velké kruháče na sjezdech z dálnice - vzpomínám si teď na jeden konkrétní na M11 u Stanstedu. Je to nepřehledné, musí tam být semafory a je tam zhruba o jeden most víc, než je potřeba. :-) Fajn byl taky tento kruháč v Dundee - když jsem tam projížděl, byly tam namalované 4 pruhy. Dvě třetiny řidičů úzkostlivě dodržovaly jízdu v pruzích a zbytek na to úplně kašlal.

    Co mě ale skutečně dostalo bylo značení silnice I. třídy na sever Skotska. V jednom místě značení zatáčky jako kdyby se tam mělo zpomalit alespoň na 50 (km/h ;-)) a z toho se vyklubala mírná zatáčka, která by snesla i 120 a jen o pár km dál byla za horizontem neznačená točka, kterou byl problém projet i třicítkou...
    JiK avatar 6.12.2007 23:24 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    chachaaa, to je jeste h@vno, to ja vyfotil v Goteborgu kamose, pana doktora Kalbace u onacejsi znacky!
    7.12.2007 14:33 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Zajímavé :-) Můžu se zeptat, na co měla upozorňovat? Nějak mi to nedochází :D
    Honza Balák avatar 8.12.2007 10:54 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Možná to byl přechod před bankou :-D
    <null>
    7.12.2007 00:10 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Zapomněl jsem zmínit, že jsem si při hledání obrázku "kachní" značky všiml i zábavnějších dopravních značek. K těm lepším patří rozjívená rodinka.
    7.12.2007 08:27 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Asi mám malou představivost, ale k čemu je dobré po obvodu kruhového objezdu udělat spoustu malinkých objezdíčků? Tedy mimo toho, že to umožní udělat vnitřní objezd obousměrný, což je taky pochybná výhoda (já bych tedy spíš řekl rovnou nevýhoda). Zdá se, že to není jenom česká móda vytvářet kruhové objezdy umístěním květináče. Když už v té Anglii mají tak velký prostor na kruhový objezd, musí ho aspoň vybavit tou spoustou objezdíčků, aby se našlo uplatnění pro ty květináče…
    7.12.2007 10:38 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Asi mám malou představivost, ale k čemu je dobré po obvodu kruhového objezdu udělat spoustu malinkých objezdíčků?
    Viz What is the advantage of a 'Magic Roundabout'?
    Tedy mimo toho, že to umožní udělat vnitřní objezd obousměrný,
    To mě na tom od počátku fascinovalo - poprvé jsme tudy jeli za tmy a musím říct, že vidět na kruhovém objezdu auto, které vypadá, že jede v protisměru, není nic příjemného...
    7.12.2007 10:57 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Aha, takže jde opravdu o tu možnost jet proti směru otáčení kruhového objezdu. No u objezdů s takovýmhle průměrem už se tím nějaké kilometry ušetří ;-) Takhle na fotce to totiž nemá moc daleko od vyasfaltování určité plochy, svedení několika silnic na tuto plochu a řidiči teď si poraďte, jak umíte – stylem „vidím mezeru v mém směru, tak tam vjedu“ :-)
    7.12.2007 08:29 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Také mám „svoji“ důchodcovskou značku.
    7.12.2007 09:01 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    "Zajímavější jsou kruhové objezdy na dálnici."

    Hmmm, co jsem se ucil v autoskole a je podle toho i znacka "Dalnice", dalnice obvykle maji mimourovnove krizovatky, aby provoz mohl pokracovat neprerusovane v puvodnim smeru. Koukam, ze anglicani jsou fakt nejak mimo:-)

    "Občas mi připadá, že byli inženýři líní vymýšlet na dálnicích zatáčky, tak se jede cik-cak přes kruhové objezdy..."

    Hehe, v Holandsku je to zase uplne opacnej exterm - kilometry rovny dalnice bez zatacek (dokonce i bez kopecku), takze by clovek skoro usnul:-)

    "Príma jsou také různě vylepšené kruhové objezdy. Tak například vjedete na kruhový objezd, který má u každého svého výjezdu semafor."

    Jo, tohle maji taky ve Spanelsku (konkretne v Madridu jsem to videl) a cumel jsem na to taky jako puk:-) O kruhacich jsem si myslel, ze maji nahradit krizovatky bez semaforu, aby byly bezpecnejsi:-)
    7.12.2007 10:14 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Hehe, v Holandsku je to zase uplne opacnej exterm - kilometry rovny dalnice bez zatacek (dokonce i bez kopecku), takze by clovek skoro usnul:-)
    Z toho jsme si s kamarády dělali legraci v Arizoně - soutěžili jsme, na koho při řízení vyjde nejdelší kus zcela rovné silnice. Nakonec jsem nevyhrál, protože na kámoše vyšla řada na jednom 46mílovém úseku bez jediné sebemenší zatáčky.
    xxx avatar 7.12.2007 09:32 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Me pobavil ten kruhac JZ od stredu toho velkyho kruhace. Ze stavjej divny kruhace neprekvapi, ale ze postavjej kruhac nekomu u odbocky k baraku to fakt nechapu.
    Please rise for the Futurama theme song.
    msk avatar 7.12.2007 09:48 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Ja mam kruhove objazdy rad. Vymyslel ich mudry clovek, niektore problemy v doprave riesia na jednicku. Problemom je, ze kreteni na odbore dopravy vobec nepochopili zmysel kruhoveho objazdu a tak nim riesia bud svoju lenivost, alebo svoju stupiditu, alebo penazenku spriatelenej stavebnej firmy. A takym by som usekal ruky...

    Tie multi kruhove objazdy v UK som doposial nepochopil, asi by som tam musel nejaku dobu zit a jazdit po nich, pretoze si nejak nedokazem predstavit, ako by som cez ne presiel bez ujmy :)

    Co sa tyka kruhovych objazdov na dialnici - asi to nie je dialnica. Dialnica je od slova dialka, co znamena, ze spaja dva velmi vzdialene body podla moznosti co najpriamejsou cestou. Nespaja dva kruhove objazdy na jednom a druhom konci prdelakova...
    7.12.2007 10:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Co sa tyka kruhovych objazdov na dialnici - asi to nie je dialnica. Dialnica je od slova dialka, co znamena, ze spaja dva velmi vzdialene body podla moznosti co najpriamejsou cestou. Nespaja dva kruhove objazdy na jednom a druhom konci prdelakova...
    OK, možná to není dálnice podle definice, ale "if it quacks like a duck... etc." Říkejme tomu rychlostní komunikace, po které se smí jet stejně rychle jako na dálnici a skládá se ze dvou směrů o dvou a více pruzích.
    7.12.2007 15:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Co je špatného na tomto kruháči? Málo zpomaluje řidiče?
    msk avatar 7.12.2007 15:59 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Hmm. Odhliadnuc od faktu, ze kruhac je urceny na zvysenie dopravnej obsluznosti a nie na zpomalenie dopravy ( ako rozsiruju kdejaki 411 fans ), je ten kruhac zly z nasledovnych dovodov:

    Zaprve, je maly. Z toho prameni, ze clovek musi poriadne ruckovat volantom, pricom mu nezostane volna ruka napriklad na zapnutie smerovky pri opustani kruhacu. Ono to vlastne ani nema zmysel, pretoze priestor medzi exitmi je tak maly, ze tu smerovku by si aj tak nikto nestihol vsimnut, nie to este na to reagovat... Ja napriklad taketo kruhace nazyvam "kvetinacove" a smerovky na nich proste nepouzivam, lebo sa to neda stihat a straca to zmysel.

    Zadruhe, je excentricky a vobec ho nie je vidiet. Pokial prichadzate zprava ( podla tej fotky ), tak to, ze nasleduje kruhac, vam oznami znacka az v tesnej blizkosti jeho hranice. Na mape to tak nevypada, ale vychadzate z rady domov obklopeny murmi, ten kruhac je vystredeny doprava a vobec nie je do poslednej chvile vidiet stredovy ostrovcek. Pred vami sa vykresluje krasna rovna cesta, bez najvacsich problemov prejditelna priamo...

    Zatretie, pokial prichadzate ( podla fotky ) odspodu a idete doprava, tak je tam hack v podobe kratkej odbocky skracujucej ten objazd. To ma za nasledok to, ze namiesto toho, aby som krizovatku presiel stylom vojdem na exite 1 a vyjdem hned na exite 2, musi sa davat prednost na T-ckovej krizovatke pod velmi ostrym uhlom, kde uz nevidite otocenim hlavy a este nevidite spatnym zrkadlom.

    Proste je to taky "huraaa" kruhac, akych v poslednej dobe vdaka mozgovymyvacej kampani vznikaju po celej europe mraky, bez akehokolvek pouzivania zdraveho rozumu...
    7.12.2007 16:47 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Tak jsem se na to podíval pořádně a vypadá to opravdu jako pěkná znouzectnost. Velikost kruháče vypadá dobře, ale k tomu už nesedí blízkost "spodní" a "pravé" větve křižovatky. Ta vynucuje blízkost jednotlivých vjezdů i to, co nazýváš hackem - pokud by tam ta zkratka nebyla, tak třeba autobus ze "spodní" do "pravé" větve neodbočí.
    Na mape to tak nevypada, ale vychadzate z rady domov obklopeny murmi, ten kruhac je vystredeny doprava a vobec nie je do poslednej chvile vidiet stredovy ostrovcek. Pred vami sa vykresluje krasna rovna cesta, bez najvacsich problemov prejditelna priamo...
    Jo, to je asi největší problém. V tomhle místě by se hodil další, trojúhelníkový "květináč s betonových svodidel s červeno-bílými směrovkami.
    Proste je to taky "huraaa" kruhac, akych v poslednej dobe vdaka mozgovymyvacej kampani vznikaju po celej europe mraky, bez akehokolvek pouzivania zdraveho rozumu...
    Pravidla po navržení dobrého kruháče jsou známá už pěkně dlouho. Jiná věc je ale, co s nimi udělá kombinace stísněných poměrů a huraaa kruhac úředníka...
    xxx avatar 7.12.2007 16:59 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Hm a neni tam tak trochu zbytecnej. Jezdil jsem tam jednou tydne asi pred ctyrmi lety a pokud vim, tak tam zadnej velkej provoz nebyl. Resp. jezdilo tam uplny prd.
    Please rise for the Futurama theme song.
    7.12.2007 18:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Zadruhe, je excentricky a vobec ho nie je vidiet. Pokial prichadzate zprava ( podla tej fotky ), tak to, ze nasleduje kruhac, vam oznami znacka az v tesnej blizkosti jeho hranice. Na mape to tak nevypada, ale vychadzate z rady domov obklopeny murmi, ten kruhac je vystredeny doprava a vobec nie je do poslednej chvile vidiet stredovy ostrovcek. Pred vami sa vykresluje krasna rovna cesta, bez najvacsich problemov prejditelna priamo...
    Když je přes kruhák krásně vidět, a dá se tak i projet, je to pořád ještě dobrá varianta. Před nějakou dobou se kvůli nové skladové zóně vybudoval kruhový objezd na rovné silnici mezi poli. Střední část je vyvýšená, ale zase jenom tak, že přes ni zvlášť v noci bezproblémů vidíte světla protijedoucích aut. Před kruhákem je snížení rychlosti na 70 a 50, obojí v zeleném reflexním poli, pod jednou z těch značek je obyčejný trojúhelník „kruhový objezd“, který kvůli těm reflexním značkám omezujícím rychlost snadno přehlédnete. Až těsně před kruhákem je pak klasický modrý „kruhový objezd“. Červenobílé šipky na hruhák byly doplněny až po několika měsících. Šikmá část je navíc obložena dlažkami. Zejména zpočátku bylo nahoře auto každou chvíli, dokonce prý i jedna sanitka. Takže vidět skrz do poslední chvíle jde, ale projet to nejde.

    Teď je to ještě vylepšené tím, že přibližně 500 metrů za kruhákem (směrem na východ) jsou na křižovatce nově nainstalovány semafory, které i v noci do dálky oranžově blikají. Takže když jedete od Prahy, vidíte protijedoucí auta, vpravo od vás osvětlené skladové haly a v dálce před vámi semafor. Potkáte dvě značky omezující rychlost a zrovna když si říkáte, co to sakra má znamenat, objeví se značka kruhového objezdu a před vámi šikmý val. Tolik příspěvek Středočeského kraje k bezpečnosti silničního provozu.
    satanatas avatar 7.12.2007 12:49 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    hah, tak u těch značek sem se zasmál, kruhové objezdy v Anglii znám z vyprávění tchána, který jezdí kamionem po celé Evropě. prý první anglické slovo, které se naučil bylo roundabout. :+)
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.12.2007 15:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    We warszawie jsou kruháky všude a skoro všude řízený světlama ;-)
    7.12.2007 15:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Zakázaný hotlink...
    7.12.2007 15:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    7.12.2007 22:10 Ladislav Jancik | skóre: 16 | Červený Kostelec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    taky nefunguje
    Bolest je jen jiné území a strach, strach je neřest.
    7.12.2007 22:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Tak to leda, že by ta mrška měla paměť na IP adresy...
    Heron avatar 7.12.2007 23:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Myslíš silo?
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.12.2007 23:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Tak tady, nebo tady ta z původního linku ;-) jsou tu všude řízený světlama, hlavně hodně často je nahoře přemostění hlavního tahu a pod nim kruhák se světlama, ušetřej dost místa a peněz, proti takový mimoúrovňový křižovatce...
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.12.2007 23:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Tady s tim přemostěnim, teď už otevřený, jezdim přez asi 6-7 takovejch v ranní špičce i odpolední špičce ;-)
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.12.2007 23:39 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    chybička se vloudila, správný obrázek je tady.
    7.12.2007 23:40 Ladislav Jancik | skóre: 16 | Červený Kostelec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    to mne prijde docela v pohode, aspon z google maps to tak vypada
    Bolest je jen jiné území a strach, strach je neřest.
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.12.2007 23:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    jj, tam to bude dobře vidět, tah prymasa tysiaclecia - aleje jerozolimskie, tam tudy právě jezdim, je jich tam asi 6 + rondo dudajewa ve výstavbě.
    7.12.2007 23:38 Ladislav Jancik | skóre: 16 | Červený Kostelec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    tak to druha musi byt dobry peklo :)
    Bolest je jen jiné území a strach, strach je neřest.
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.12.2007 23:42 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    teď už vpoho, ale když jsem na to vjel poprve, tak sem myslel že se po*eru, proti mně 6 semaforu, na dvou zelená, na dvou červená a na dvou žlutá, který je ten můj??? Skuste si je spočítat ;-)
    21.2.2010 11:49 Míra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Ahoj lidi, přiznám hned úvodem svoji slabost pro UK a to i včetně ježdění. Nebudu vysvětlovat proč nám Hitler uškodil zavedením ježdění po pravé straně. Při zamyšlení se přijdete na pár důvodu určitě sami. Pro ježdění po pravé není totiž žádný rozumný přímý důvod, ale jen zástupné (auta s volantem nalevo, zvyk, množství zemí, kde to platí). Bohužel to asi nezměním a tak budeme i nadále vzpomínat Hitlera ježděním po pravé straně.

    Nesouhlasím s popisem "prasáren" anglických řidičů. Pan autor tam zřejmě nejel přes Belgii a Francii. Hlavně v Belgii by pochopil, co je to "prase za volantem" a jejich systém nejpomalejší jízdy na nejbezpečněji osvětlených dálnicích a za jedněch z nejvyšších pokut na tom nic nemění. V Anglii se jezdí s úsměvem, rychle a v pohodě. Jezdí se hodně rychlými pruhy (i na kružáku) a jezdí se rychle i v obcích, protože nemají základní omezení v obci jako my. V Doveru na Vás značka zakřičí jen rychlost na dálnici a všude jinde. Obce si řeší rychlost značkami podle potřeby, takže přístup je přesně naopak než u nás. Výhodu pozná každý, kdo projíždí například opuštěnou silnicí Plzni Borskými polemi rychlostí 50 km/h.

    Stejně to je i s kružáky. Anglické kružáky řeší dopravu snadno a rychle a semafor je až opravdu poslední nouze, která dopravu řeší a ne ucpává (viz opět kružák v Plzni na Slovanech v Částkovce, který fungoval v pohodě až do poslední úpravy, kdy byl zpomalen, ubrán pruh a přidán semafor. Z původně bezva kružáku se stala ucpávka). Nechci utočit na autora, ale mám pocit, že po UK toho moc nenajezdil (asi dovolená) a nejen že nezískal jejich lehkost pro řešení problémů, ale nezbavil se asi ani nejistoty z jízdy po druhé straně, což plně chápu, ale není to chyba jejich řešení dopravy. Začátečník, kterým se zde většina řidičů (vlastně téměř všichni) z continentu stává, ucpe dopravu všude a pokud si navíc myslí, že je navíc mistr světa ("jezdím přeci mnoho let a vy mě ...") a dělá zmatky soustavně, pak se nesmí divit, že někdo za ním to nevydrží a zatroubí. Z osobní zkušenosti vím, že i to troubení je tam víc easy. Hodně v tom dělá auto s volantem na druhé straně. Nebojte se řadění druhou rukou je stejné a i obvyklé řazení (H) je původně připraveno pro ježdění nalevo (rychlé rychlosti blíž, pravá ruka na volantu).

    Stejně tak dobrá je moje zkušenost z úzkých uliček jejich husté silniční sítě. Nemluvím o okolí Londýna, ale spíše o HoE, MW a Wales. Uličky jsou úzké, živé ploty brání výhledu, ale jezdí se rychle a přesto bezpečně. Na vyjíždění z vedlejších uliček ochotně všichni na hlavní brzdí (znají to totiž sami dobře) a arogantních předjížděčů je minimálně. Tato schopnost šlápnout na brzdu i plyn se používá i na těch kružácích a proto mohou být opravdu i na dálnicích. Kritici zpomalení by se měli uvědomit, že i německé křižovatky bez kružáků většinou vyžadují snížení rychlosti a to jsou bezpochyb jedny z nejlepších dálnic na světě.

    Nenechte se odradit a hlavně nemachrujte ani cestou zpět na continent. Ačkoliv mám najeto 99% po pravé straně, výjezd v Calais a první kružáky mám vždy podobný pocit, jako bych byl opět v autoškole. Jde jen o to si to přiznat.

    Můj pocit při opouštění UK je vždy spíš o konci "vstřícného přístupu", než o návratu do "bezpečí návyku".

    Ahoj Míra
    21.2.2010 16:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Anglie - kachny a kruhové objezdy
    Nesouhlasím s popisem "prasáren" anglických řidičů. Pan autor tam zřejmě nejel přes Belgii a Francii. Hlavně v Belgii by pochopil, co je to "prase za volantem"
    Za prvé: Anketa nijak nesouvisí se zápiskem - netvrdil jsem, že jsou angličtí řidiči prasata. Některé jejich zvyky mi však lezou na nervy.

    Za druhé: Po Belgii a Francii jsem toho najezdil celkem dost, i když ne tolik jako po Anglii. Naše závěry se v tomto ohledu asi rozcházejí.
    Stejně to je i s kružáky. Anglické kružáky řeší dopravu snadno a rychle a semafor je až opravdu poslední nouze, která dopravu řeší a ne ucpává
    Kruhový objezd se semafory není v Anglii žádná výjimka :-)
    Nechci utočit na autora, ale mám pocit, že po UK toho moc nenajezdil (asi dovolená)
    Pokud byste si přečetl sérii zápisků o Anglii v mém blogu, zjistil byste, že jen při této konkrétní návštěvě jsme v Anglii strávili bezmála čtvrt roku. Netvrdím, že je to extra dlouhý čas, ale také to nejsou jen povrchní dojmy z "dovolené".
    nezbavil se asi ani nejistoty z jízdy po druhé straně
    Shodou okolností řídí ve většině případů moje milá, ale to neznamená, že by neuměla jezdit vlevo. Najezdila toho (a já s ní) po Anglii a Austrálii mnoho tisíc kilometrů při mnoha návštěvách, takže bych to nesváděl na nejistotu :-)
    Kritici zpomalení by se měli uvědomit, že i německé křižovatky bez kružáků většinou vyžadují snížení rychlosti a to jsou bezpochyb jedny z nejlepších dálnic na světě.
    Zpomalení u německých křižovatek dálnic bývá velmi mírné. Většinou se nezpomaluje vůbec nebo je rychlost "omezena" na nějakých 100-130 km/h; a tak rychle se kruhový objezd rozhodně projet nedá...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.