Portál AbcLinuxu, 26. května 2024 19:06


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Salamek avatar 14.4.2009 08:25 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
:-( :-( :-( Javu neumím :-( já tak php, mysql , c,c++ :-(
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
mirec avatar 14.4.2009 08:38 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
No ja by som bol momentálne radšej keby som žiadnu javu nepoznal :(
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
xkucf03 avatar 14.4.2009 11:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Jestli umíš C++, tak Java bude příjemná změna, je o dost jednodušší, spoustu věcí nemusíš řešit. Přechod opačným směrem je náročnější.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Jardík avatar 14.4.2009 13:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
To sou keci. C++ je mnohem lepší jazyk a přechod na javu je bolest, hlavně díky javovským polím a javovské správě paměti. Java nemá dokonce ani pořádnou náhradu za std::vector, std::map, std::list a další - šablony jsou totiž něco, co javě nic neříká (ano, java má jakési šablony, ale ty jsou fakt k ničemu. Ani nemůžete vytvořit novou insanci objektu "T" bez použití hnusných hacků (které jsem např. musel použív v semestrálce, kterou najdete někde v komentářích v zápisku "Pomalé GUI v javě" či jak jsem to nazval). A kdyby to bylo jen to, nejhorší je, že nevytvoříte Vector<int>, či podobné, jenom proto, že int není "Object" a tak váš kód je prolezlý neustálím new Integer(nějakej_int). Pak "zrušíte" vector (řeknete javě, že ho nechcete např. přiřazením null do všech "referencí") a teď čekáte, než GC uklidí všechny Integery a Vector samotný = žrout paměti.
Věřím v jednoho Boha.
14.4.2009 13:58 Jan Včelák | skóre: 28 | blog: Fcelda
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Jsem rád, že se nepřihlásíš ty. ;-)
Jardík avatar 14.4.2009 14:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Jsem vysokoškolák, takže nemůžu :-)
Věřím v jednoho Boha.
14.4.2009 14:53 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
To určitě nebude dlouho trvat :-)
Jardík avatar 14.4.2009 22:33 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Já vím, už jsem tu psal, že s tím asi brzo seknu ... ale nikomu to neříkej.
Věřím v jednoho Boha.
kotyz avatar 14.4.2009 23:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Nikdo to nevi, jenom baba Vondrackova odvedle, ta to nikomu nepovi ... :-D

Taky sem s tim seknul, ale zacnu znova. Snad to potreti vyjde ...

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2009 23:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Kecáš woe! Kdo (co) že to s čim (kim) seknul? :-D
kotyz avatar 15.4.2009 10:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
S vysokou skolou prece!
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2009 11:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Dyť říkám, že kecáš! Si psal, že vejška sekla s tebou woe! :-D
kotyz avatar 15.4.2009 11:14 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
To je detail, na funkci to nema vliv ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
default avatar 15.4.2009 11:08 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Já to napotřetí už zkoušet nebudu. :-D Přecijen se říká: do třetice všeho dobrého, že? (Nebo jak to je.) :-D

kotyz avatar 15.4.2009 11:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
No dyt, 3x a dost. A ja to zkousel zatim jen 2x ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
default avatar 15.4.2009 12:11 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Já vycházím z předokladu, že když se na ten třetí pokus vytento, tak nezfalíruju. A když něco nedopadne špatně, tak to vlastně dopadne dobře. :-D

stativ avatar 14.4.2009 13:59 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Výjimečně s tebou souhlasím. Bohužel teď máme na škole povinně Javu. Mimochodem, pole jsou asi jediná věc která se mi na javě celkem líbí kvůli atributu length, takže člověk nemusí délku nijak předávat vedle. Co je podle ale snad ještě víc nahouby je absence ukazatelů.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Jardík avatar 14.4.2009 14:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Ano, atribut length typu int (?), aneb správně veliký datový typ hodící se k indexaci pole (alespoň teda při potřebě >4GB virtuální paměti (např. paměťově mapovaný 10GB soubor).
Věřím v jednoho Boha.
14.4.2009 19:21 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
muzes mi rict, kdy jsi naposledy _opravdu_ potreboval mapovat do pameti soubor o velikosti vetsi nez 4GB?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
Jardík avatar 14.4.2009 22:39 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Např. když jsem sestrojoval nástroj pro MacOS na čtení souborů >4GB z DVD v ISO Level 3. Potřeboval jsem zjistit, jak je to na tom DVD uložený a potřeboval jsem pak zkontrolovat (v hexeditoru) správnost svého programu (a fungoval, někde se tu v nějakom zápisku i povaluje). Ovykle to nepotřebuji, ale vždycky se to hodí. A v javě to nejde ani v 64bit VM, protože int a nemožnosti paměťově mapovat soubor :-)
Věřím v jednoho Boha.
xkucf03 avatar 14.4.2009 23:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Java ultimátní

Cílem Javy ale není být ultimátní jazyk vhodný úplně na všechno. Má jiné výhody a ty z ní dělají skvělý jazyk na spoustu věcí.

Pokud ti v Javě něco chybí, můžeš používat nativní knihovny pomocí JNI (Java Native Interface) a pak nejsi omezen ničím (tu knihovnu si napíšeš třeba v C/C++). Tohle považuji za dost dobrý přístup: předejde se zasírání jazyka složitostmi a konstrukcemi z nízkoúrovňovějšího programování* a zároveň to javovským programům neubírá na možnostech (mohou volat nativní kód).

*) které jsou většinou na škodu, než k užitku.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
15.4.2009 00:15 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Co příspěvek, to perla.
Jardík avatar 15.4.2009 01:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Za chvilku bude na barák ...
Věřím v jednoho Boha.
stativ avatar 15.4.2009 07:46 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
A nutil tě někdo to celé mapovat do paměti najednou?
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
17.4.2009 19:46 Libor Tvrdík | skóre: 2 | blog: Linuxová kapsička
Rozbalit Rozbalit vše Re: Že prý Java neumí mapovat soubory do paměti? Ale umí
Než začnete šířit, své pravdy o 5 let staré verzi (1.4 je tu s námi od roku 2002), prosím zjistěte si, zda to někdo už nepošteloval. Viz: java/nio/channels/FileChannel.
default avatar 17.4.2009 21:16 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Že prý Java neumí mapovat soubory do paměti? Ale umí

Pokud vím, tak NIO (tedy i mapování souborů do paměti) přišlo právě s tou 1.4.2. Takže je to jen žalostná neznalost. Nic víc. :-D Navíc — jen prase natáhne celý soubor do paměti, že? :-D

14.4.2009 15:35 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Pole v Javě jsou rozbité (protože kovariantní), a jejich použití, spolu s použitím primitivních typů, je ve většině případů zbytečné. A jestli Jarda opravdu myslí vážně to svoje srovnání STL a javovských kolekcí, tak aspiruje na ocenění zaslepenost roku :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
14.4.2009 19:39 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
myslim, ze nam tu roste dalsi pan ponkrac... o poznani mladsi, s o poznani hloupejsimi argumenty...
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
14.4.2009 20:16 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Ale notak. Kdokoliv chce nadávat na zprasenost javovských generiků, vždycky vytáhne pole, přitom na vině jsou právě ona, tak to říkám předem :-) Že nejde instancovat typový parametr, to je jaksi důsledek fundamentálního implementačního rozhodnutí, to nekomentuju.

Jinak od vás tohle označení fakt bolí. Ale co, nějak to přežiju.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
14.4.2009 21:04 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
moment! to s tim ponkracem nebylo mysleno na vas, ale na ,,jardika''.

jinak treba mne navrh javovskych generik a poli neprijde zase tak spatny... nasel bych v jave spoustu lepsich veci na ktere by se dalo nadavat.

napr. treba kdyby prekladac umel optimalizovat autoboxing tak, aby k nemu nedochazelo... ;-]
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
14.4.2009 23:32 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Tak to mi spadl kámen ze srdce :-)

Autoboxing a unboxing je mi taky proti srsti, to je úžasný způsob, jak si zadělat na úplně zbytečné výkonnostní problémy jen tak pro nic za nic, proto bych byl nejradši, kdyby všude byly objekty a JIT si to vyoptimalizoval podle potřeby :-)

Generiky mi taky přijdou celkem v pohodě, předat konstruktoru Class<T> není zas tak strašné. A když zůstanu u jednoduchých deklarací typových parametrů a nebudu se rozhánět s monstry jako Enum<E extends Enum<E>>, tak holt někde hluboko zůstane pár unchecked castů, to mi žíly netrhá. Jen s těmi poli to nejde moc dohromady.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
14.4.2009 16:06 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Vy dva naprosto krásně demonstrujete, proč je potřeba studenty učit především LISP.

Ještě by to chtělo někoho kdo by demonstroval proč je potřeba učit assembler, nebo alespoň C.

A samozřejmě ještě kopici dalších. Pointa je v tom, aby pak absolvent takové školy uviděl nějaký jazyk a vcelku mu bylo jasné co a jak v něm asi dělat - a hlavně proč.

stativ avatar 14.4.2009 19:07 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
To, že mám rád C++ (nejen) a nemám rád Javu znamená, že se mám naučit LISP? Bezva, další důvod se ho doučit ;-) moje maximum v LISPu bylo pár jednoduchoučkých skriptů pro GIMP (v dřevních dobách, kdy verze 1.2 byla horká novinka). Teď už si z něj pamatuji maximálně tak syntaxi (ta je prostě nezapomenutelná). Ještě mě láká Haskell a python.

Mimochodem, absolvent ještě zdaleka nejsem (jsem v prváku) a jakmile bude možnost tak i pro ty školní „prográmky“ zdrhnu zpět k C++. Neříkám, že Java je špatná, prostě se jen nemáme rádi. A proto se ji taky nehodlám učit do detailů používat. Na ty primitivnosti, co po nás chtějí ve škole moje znalosti dostačují. Když budu dělat něco vlastního, použiji jazyk který znám lépe (C++).
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
14.4.2009 19:32 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
moje maximum v LISPu bylo pár jednoduchoučkých skriptů pro GIMP
to co je v gimpu neni LISP, ale scheme... mladsi a hezci bratricek LISPu.... ;-]
Teď už si z něj pamatuji maximálně tak syntaxi (ta je prostě nezapomenutelná)
to, ze je ta syntaxe tak divna ma svoje prakticke konsekvence... diky ni jdou delat takove veci o kterym se flamarum C++ vs. Java ani nezda... napr. vytvaret si vlastni jazykove konstrukce...
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
14.4.2009 19:44 Stanislav Bohm
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

to co je v gimpu neni LISP, ale scheme... mladsi a hezci bratricek LISPu.... ;-]

IMHO je Common Lisp mladsi nez Scheme

14.4.2009 20:07 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Ale kdyz nekdo zminuje Lisp, nemysli tim automaticky Common Lisp, to je jen jeden dialekt Lispu (stejne jako Scheme).

14.4.2009 20:44 Stanislav Bohm
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Znam historii Lispu. Jen jsem chtel poukazat na to, ze ne ke vsem "Lispum" je Scheme mladsi bratricek.

stativ avatar 14.4.2009 19:54 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
to co je v gimpu neni LISP, ale scheme... mladsi a hezci bratricek LISPu.... ;-]
No, podle wikipedie scheme sice není Common lisp, ale odrůda LISPu to je. Ale stejně díky za upozornění, tohle jsem nevěděl.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
15.4.2009 00:26 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
To, že mám rád C++ (nejen) a nemám rád Javu znamená, že se mám naučit LISP?
Ne, ale prahnutí po ukazatelích rozhodně je. Dalším důvodem je souhlasení s Jardíkovými ujetými výplody.
Ještě mě láká Haskell a python.
Dobrý nápad.
Když budu dělat něco vlastního, použiji jazyk který znám lépe (C++).
Jistě, tak to nakonec stejně dopadne :-) Důležité je ale vědět, že ukazatele vlastně nejsou vůbec potřeba a pochopit jak funguje garbage collector. Mimo jiné - důležité je například také vyzkoušet si funkcionální styl.
stativ avatar 15.4.2009 07:51 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Ne, ale prahnutí po ukazatelích rozhodně je. Dalším důvodem je souhlasení s Jardíkovými ujetými výplody.
To, že souhlasím s tím, že Java může být pro C++káře utrpením neznamená, že jsem stejný magor.
Jistě, tak to nakonec stejně dopadne :-) Důležité je ale vědět, že ukazatele vlastně nejsou vůbec potřeba a pochopit jak funguje garbage collector. Mimo jiné - důležité je například také vyzkoušet si funkcionální styl.
Však já garbage collector chápu a nic proti němu nemám, naopak, alespoň brání prasatům v tom, aby jim unikala paměť. Ale ukazatele mi schází kvůli jejich aritmetice. Jinak se samozřejmě dají dobře nahradit referencemi.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
15.4.2009 08:48 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
No jo, holt když s vyjádřím souhlas, tak si musím dávat pozor s kým a s čím.

Každopádně: pointa je v tom, že většina céčkařů se při setkání s Javou pokouší něco "nahradit" a ono to bohužel nějak jde (ale dře). Z toho důvodu je lepší spíš zkusit úplně jiný jazyk - třeba ten LISP, python, ruby a podobně. LISP má navíc tu výhodu, že je i funkcionální - a funkcionální styl je dost potřebný pro elegantní práci s objekty, i v Javě či C++ (vidím to z praxe, programátoři s čistě imperativní zkušeností samozřejmě pochopí když si přečtou o patternech "command" či "visitor", ale není to ono).
default avatar 15.4.2009 10:05 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Však já garbage collector chápu a nic proti němu nemám, naopak, alespoň brání prasatům v tom, aby jim unikala paměť.

Věř mi, že nebrání. :-D

Ale ukazatele mi schází kvůli jejich aritmetice.

Tak tohle mi v Javě nikdy nechybělo. :-D

15.4.2009 10:31 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
K čemu by mi taková pointerová aritmetika byla?
Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
15.4.2009 11:38 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Taky by mne zajímalo, k čemu je ukazatelová aritmetika. Jediná využití znám v konstrukci operačních systémů a běhových prostředí pro programovací jazyky.

Jo a samozřejmě se s tím v Céčku honí práce s řetězci a poli. Jako pascalista se tážu: kde je konec jazykům s opravdovými poli, řetězci a množinami? :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
14.4.2009 14:01 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
C++ mám rád, ale kód napsaný s použitím šablon je pořádně dlouhý (nejenom zdrojový, ale i binární) dlouho se překládá, je nepřehledný a těžko se v něm hledají chyby. Nebýt toho, že je rychlý, tak v C++ dávno nedělám.
mkoubik avatar 14.4.2009 14:33 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Tady je vidět, že ani přechod c++ -> java není lehkej. Ten c++ approach v javě prostě nefunguje, a pokoušet se ho tam uplatňovat vede akorát k nasrání. C++ imho dost narušuje vnímání OOP přístupu, protože je moc low-level.

Takže jednak primitivní typy (boolean, char, short, long, int, double, float, byte, void) považuju za největší zlo, co se kdy javě stalo (spolu s tím, že pro ni někdo napsal příšernej GUI toolkit, na kterým všichni demonstrují neschopnost javy). Nicméně stalo se. Naštěstí má java autoboxing/unboxing, takže můžeš v klidu psát Integer i = 5;. Jinak "tenhle objekt už nebudu potřebovat a chci ho smazat z paměti" je největší přežitek z C++. Java je na vyšší úrovní abstrakce a nezajímá tě jestli objekt je nebo není potřeba. Prostě pokud na něj v nějaké části kódu už nechceš odkazovat, tak vynuluješ referenci, případně se vynuluje sama po návratu z metody (lepší), a až nebude potřeba nikde, tak to garbage collector pozná (nula referencí). Věř mi, že garbage collector ví mnohem líp než ty (teď myslím konkrétně tebe, ne obecného programátora), jestli má být daný objekt v paměti, nebo ne. Pokud už ho chceš bezpodmínečně smazat, můžeš zavolat System.gc();, ale je to zbytečné a neefektivní.

PS: Možná ještě stihneš přijímačky na filozofickou fakultu, zvaž to.
mkoubik avatar 14.4.2009 14:47 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Ještě k těm vektorům a polím. Lepší než pole je používat rovnou konkrétní datové struktury (implementované polem, spojovým seznamem, nebo čímkoliv jiným). Navíc všechny mají interface, takže si je můžeš implementovat sám (to ohledně toho intu). Pro smazání vektoru nemusíš nulovat všechny jeho prvky a prvky prvků (narozdíl od C++), ale stačí smazat ten vektor, čímž se smažou všechny prvky, které nejsou potřeba odjinud (v C++ bys měl po nich). Obecně je ale nulování objektů (znovupoužití reference samozřejmě nepočítám) prasárna (až na výjimečné případy) lepší je mít všechny použité objekty přístupné v celé metodě (až se k tomu za týden vrátíš, nemusíš kontrolovat, co všechno jsi kde vynuloval. Pokud ovšem nepíšeš programy typu:
class Main {

  public static int main(String[] args) {

    ...
    Román od Shakespeara
    ...

  }

}
14.4.2009 15:40 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Takže jednak primitivní typy (boolean, char, short, long, int, double, float, byte, void) považuju za největší zlo, co se kdy javě stalo (spolu s tím, že pro ni někdo napsal příšernej GUI toolkit, na kterým všichni demonstrují neschopnost javy).
Naprosto souhlasím!
Navíc všechny mají interface, takže si je můžeš implementovat sám (to ohledně toho intu).
Primitive Collections for Java.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
14.4.2009 18:34 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Jako clovek, ktery leta programoval ve Scheme, povazuju oddeleni primitivnich typu od ostatnich objektu za velmi rozumny krok a jeho nepritomnost v Lispu/Scheme za znacnou chybu. Samozrejme tam je to vicemene vynucene nepritomnosti statickeho typovani, ale nechapu, proc by jazyk se statickym typovanim se mel tohodle vzdavat.

xxx avatar 15.4.2009 00:08 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Muzu se zeptat proc je oddeleni primitivnich typu rozumny krok, repektive kdy se projevi vyhody takove implementace? Jo a BTW neni uz v Jave i ten int jako objekt, nebo to se mi jenom zdalo a pletu si to s nejakou jinou novinkou (v Jave bezne neprogramuju, jen semestralky kde to vyzaduji, tak si to nejspis s necim pletu)?
Please rise for the Futurama theme song.
15.4.2009 00:27 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
pletu si to s nejakou jinou novinkou
Ano, C#
15.4.2009 01:49 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

> Muzu se zeptat proc je oddeleni primitivnich typu rozumny krok, repektive kdy se projevi vyhody takove implementace?

Zatimco vsechny 'objektove' typy jsou ve skutecnosti reprezentovane nejakym pointerem, tak primitivni typy mohou mit ruznou velikost a potrebuji ruznou velikost bunky, do ktere se ulozi. U Integeru na 32bit architekturach to zas tak nevadi, tam se s drobnou ztratou presnosti vejde integer i pointer do 32bitove bunky i s typovou informaci. Horsi to je s floatama (doublema) - ty se do standardni bunky nevejdou, proto se musi 'boxovat' - alokovat pro ne dynamickou strukturu a do standardni bunky dat pointer na tuto strukturu. Casto pak dochazi k tomu, ze behem vypoctu se alokuji dalsi a dalsi tyto pomocne struktury a pousti se GC, cimz se vypocet dost zpomali. Je pravda, ze to lze (na urovni implementace) resit nekteryma trikama - napriklad pro promenne (kterych je malo a pritom se k nim casto pristupuje) pouzivat vetsi bunky nez pro polozky seznamu a poli.

Druhy problem je v efektivite - takovy Scheme je pomerne dost dobre kompilovatelny jazyk (ve srovnani s ostatnimi dynamickymi jazyky) a tohle je asi jedina vec, ktera znemoznuje jednoduche a rychle kompilatory Scheme. Na praci s primitivnima typama jsou primo instrukce procesoru a dynamicka kontrola typu a pripadny dispatch je signifikantni overkill. To se da resit dvema trikama - bud nejakou celoprogramovou analyzou, ktera ukaze, ze jako dany argument funkce se vzdy pouzije integer a tedy je mozne, aby to ten kompilator predpokladal, nebo programator to explicitne (nestandardnim, kompilatorem specifickym zpusobem) deklaruje. Obe varianty maji tu zasadni nevyhodu, ze nejake opomenuti (napr. zapomenuta deklarace nebo takove pouziti te funkce, ze to kompilator nebude schopen sam dokazat)  nezpusobi warning (a nasledne opraveni problemu), ale (treba i signifikantni) zpomaleni behu programu, ktere se dost spatne hleda jeho pricina.

Takze to by byly nevyhody. A jake jsou vyhody takoveho reseni? No, kdyz si odmyslim syntakticke pozlatko, tak cela otazku je mozne formulovat jako: Kdy se hodi vyuzit polymorfismus mezi 'objekty' a primitivnimi typy? No a osobne bych tipoval, ze jen v naprostem minimu pripadu (napadaji me akorat genericke datove struktury, ci  read a write) a ze u prevazne vetsiny argumentu funkci je evidentni, zda dany argument bude vzdy bud nejaky primitivni typ nebo vzdy 'objekt'.

 

15.4.2009 09:32 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
U Integeru na 32bit architekturach to zas tak nevadi, tam se s drobnou ztratou presnosti vejde integer i pointer do 32bitove bunky i s typovou informaci. Horsi to je s floatama (doublema) - ty se do standardni bunky nevejdou, proto se musi 'boxovat' - alokovat pro ne dynamickou strukturu a do standardni bunky dat pointer na tuto strukturu.
To jsem moc nepochopil, v Javě se longy, floaty i double ukládají normálně na zásobník, akorát že pro 64bitové typy se použijí dvě buňky.

Jinak jo, třeba pro numerickou matematiku se ta pole a primitivní typy hodí; považte, jsou lidi, co dělají v Javě numerickou matematiku, dokonce vzniklo JSR na opravdová vícerozměrná pole :-) Pro software, který určití lidé trefně a pohrdavě nazývají přesypávání gigabajtů se spíš hodí mít možnost vyjádřit, že proměnná nemá hodnotu (null).
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
15.4.2009 10:04 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

> To jsem moc nepochopil, v Javě se longy, floaty i double ukládají normálně na zásobník, akorát že pro 64bitové typy se použijí dvě buňky.

V jave taky prekladac vi, zda promenna obsahuje/bude obsahovat float nebo integer. Mluvim o jazycich, kde to prekladac nevi.

> se spíš hodí mít možnost vyjádřit, že proměnná nemá hodnotu (null).

Jo, to je vec, ktera by se v typovem systemu urcite hodila.

default avatar 15.4.2009 10:07 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

V jave taky prekladac vi, zda promenna obsahuje/bude obsahovat float nebo integer. Mluvim o jazycich, kde to prekladac nevi.

Hlavně, aby to věděl i ten vývojář. :-D

default avatar 14.4.2009 18:41 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Takže jednak primitivní typy (boolean, char, short, long, int, double, float, byte, void) považuju za největší zlo, co se kdy javě stalo (spolu s tím, že pro ni někdo napsal příšernej GUI toolkit, na kterým všichni demonstrují neschopnost javy).
Naprosto souhlasím!

Je zajímavé, že mně to nikdy nevadilo, nevadí a ani vadit nebude. :-D

Jediné, co mi nepřipadá dostatečně cool, je, že TableModel a jemu podobní chudáci, nebyli obdarováni generiky.

14.4.2009 21:04 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Mně to taky nevadí – dokud nemusím používat API, které na tom trvá :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
=^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2009 08:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
P.S. Znáte snad lepší seznamovací hlášku než „programuju linuxovej portál“?
:-D :-D :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
kotyz avatar 14.4.2009 11:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Treba "programuju revolucni filesystem a zabil sem svoji zenu"? Nebo "mam poruchu osobnosti" ;-)

Je mozny to i vzajemne zkombinovat pro zesileni vyslednyho efektu ...

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Ilfirin avatar 14.4.2009 09:47 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
P.S. Znáte snad lepší seznamovací hlášku než „programuju linuxovej portál“?
"Vlastním 20% akcií Applu" ?
Salamek avatar 14.4.2009 09:58 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
P.S. Znáte snad lepší seznamovací hlášku než „programuju linuxovej portál“?

"Za dva dny zastřelím Billa Gatese a Steavu Balmerovi uříznu hlavu v live přenosu"
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
=^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2009 10:14 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
P.S. Znáte snad lepší seznamovací hlášku než „programuju linuxovej portál“?
"Mám ho většího než Racinger!" :-D
=^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2009 10:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
...sem kokot! Tam mělo bejt "Roznberg"! Ooops... :-D
14.4.2009 10:26 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Kdo ví, proč se stal hlavou církve...

14.4.2009 10:36 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
No jo, holt je vidět kdo je v Polsku populárnější :-)
14.4.2009 17:13 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
LOL
hikikomori82 avatar 14.4.2009 11:13 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Tomu sa hovori Freudovske prerieknutie
14.4.2009 17:12 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Racinger???? Jezis, fuj ;-)
Vojtěch Trefný avatar 14.4.2009 10:00 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
P.S. Znáte snad lepší seznamovací hlášku než „programuju linuxovej portál“?
Neprogramuju linuxovej portál“?
Salamek avatar 14.4.2009 10:47 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
maš nějaky ujety jméno :-D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
=^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2009 10:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
...to nejen on, to je od toho výpadku ábíčka. :-D
Salamek avatar 14.4.2009 18:10 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
co uložily omylem zálohy ve windows cp1250 ? :-D :-D :-D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
=^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2009 19:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
...no bez prdele, na to to fakt vypadá :-D
14.4.2009 10:21 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

> P.S. Znáte snad lepší seznamovací hlášku než „programuju linuxovej portál“?

"Ahoj, jsem PT, nemáš ještě jednu?"

kotyz avatar 14.4.2009 11:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
+1 :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
14.4.2009 22:44 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Mohl bys to vysvětlit mě méně chápavému?
Quando omni flunkus moritati
=^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2009 23:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
...skoukni si nějaký reklamy ;-)
AltOS avatar 14.4.2009 23:52 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Hmm, CT24 toho moc z reklam nema a googlit asi neumim... Nejbliz jsem nasel tohle:

http://www.cestovatel.cz/clanky/kavkaz-mohutna-hradba-hor-viii/

:-)

Tak vysvetlis pro mimone, prosim?
=^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2009 00:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
...to bylo na Colu, nebo na Pepsi, nebo tak něco... :-D ...nedělej blbýho...
AltOS avatar 15.4.2009 00:10 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
...nedělej blbýho...

Hm, tak ani tenhle, ani tamten slogan mi nic nerikaj. Proste zapnu televizi max. na LM, sem tam hokej, ci mooozna derby (mno, udelal jsem tu chybu vcera).

Ale podle "kretenizmu" ty hlasky bych to tipnul na Kofolu, ne? :-)
=^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2009 00:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
To byla tušim Pepsi: Přišla za frajerem buchta, jestli nemá pepsi, tak von vyskočil z vokna a běžel pro ní přes půl města, no a když se ten kokot vrátil, vylezla druhá buchta, jestli nemá ještě jednu. Ironie je, že jestli si dobře vzpomínám tak přines dvoulitrovku, no, možná měli asi fakt velkou žízeň. :-D (Normální člověk by do nich nejdřív narval Fernet a pak...) :-D

PS: Co je to "LM"? Jediný co mně napadá jsou lidový milice...
AltOS avatar 15.4.2009 00:32 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
PS: Co je to "LM"? Jediný co mně napadá jsou lidový milice...

No, v tom zavalu vyjmenovanych sportovnich "aktu" (nekdy beze srandy s "-ama) je prece jasne, ze se jedna o F1 sponzorovane cigaretama LM.

Ba ne, kdyz jsem to naposledy (omylem) videl tak to byly Winstony.

---

Jinak k te reklame - uz vubec nerozumim. Vojel je vobe? Nebo co maji ty 2l symbolizovat? Neco k Java jazyku? ;-)

btw. LM = Liga Mistru.
=^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2009 00:37 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Vojel hovno! Hlavně že koupil tu pepsi, blbec! Kdyby vytáh ten Fernet tak možná...

PS: Já už na fotbal nečumim, má špatnej vliv na moje duševní rozpoložení... :-D
AltOS avatar 15.4.2009 00:58 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Vojel hovno! Hlavně že koupil tu pepsi, blbec!

Mno ty woe, dneska se slecny lovej na jinej matros. A ten Fernet, sic mozna pomuze, tak nezaruci. Copak to chlapci ze Stocku nevedejo? Uz by mohli nalejt prachy na "zajimavejsi" projekty. Hint: cca 2000 CZK/g. ;-)

Jo, a bohuzel Javu neumim, skoda. Chtel bych si privydelat. :-)
=^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2009 08:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
A ten Fernet, sic mozna pomuze, tak nezaruci. Copak to chlapci ze Stocku nevedejo?
...i muži mají své dny...
Hint: cca 2000 CZK/g.
...už jsem asi starej, že by vymysleli něco novýho, co jsem ještě neměl?
David Watzke avatar 15.4.2009 07:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Jak to tak čtu, tak jsem rád, že jsem před lety definitivně zanevřel na českou TV :-D
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
15.4.2009 08:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
že jsem před lety definitivně zanevřel na českou TV
že jsem před lety definitivně zanevřel na českou TV
Václav 15.4.2009 07:48 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Jediná verze kterou jsem našel je parodie z České Sody
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
=^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2009 08:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
jj, to je přesně vono :-D
kotyz avatar 15.4.2009 10:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Na kofolu bylo "kdyz ji milujes neni co resit". Na PT tu mel snad nekdo v paticce "kdyz ho milujes neni co resit". Nema nekde svuj (anti)fanklub? Ze bych se pridal ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
default avatar 15.4.2009 11:06 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

To je desktop. http://www.abclinuxu.cz/desktopy/freshmouse-20080614

Mimochodem, nemá někdo seznam jeho výroků pro fortune?

kotyz avatar 15.4.2009 11:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Aha, chybicka se vloudi ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2009 11:43 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Někdo tam psal, že ho má, ty polodementní opice, která bude asi retardovaná jako zbytek zdejšího osazenstva.... :-D
default avatar 15.4.2009 12:09 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

verbeže! Nepleť to. :-D Nebo to zas patří k jinému citátu? :-D

=^..^= AmigaPower® avatar 15.4.2009 12:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
jj, verbeže! Jak jen mi mohla vypadnou tahle třešnička na dortíku?! :-D
frEon avatar 15.4.2009 20:03 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Nema nekde svuj (anti)fanklub? Ze bych se pridal ...
Od toho tu jsou na abc skupiny...
Talking about music is like dancing to architecture.
houska avatar 14.4.2009 11:48 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
P.S. Znáte snad lepší seznamovací hlášku než „programuju linuxovej portál“?
"Mám IQ 150 a modrou prostatu namazanou mastí ... chceš jí vidět?"

Hádanka: kdo tuto větu může říct?
14.4.2009 12:05 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Rimmer?
=^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2009 12:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
kotyz?
14.4.2009 12:25 Zdenek
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
.... chces videt moje dluhy, kuzlatko?
kotyz avatar 14.4.2009 12:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Ten, jehoz jmeno se nevyslovuje ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2009 13:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Ten, kdo opravil tepelný štít, musel mít bezpochyby mozek velikosti zaječích varlat.
houska avatar 14.4.2009 16:27 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
...ten ktery ma pero az na mesic,
ten ktery snida 4 panny,
ten ktereho vsichni tak milujem,
ANO spravne!
Vyhral jsi osobni setkani, hadej s kym! :)
14.4.2009 14:49 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No já bych do toho určitě šel, ale programovat skoro neumím (natož Javu),i když tu praxi potřebuju na příští školní rok, tak dost pochybuju, že bych se (sám doma) naučil dost programovat, abych mohl vytvářet něco smysluplného.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
Fluttershy, yay! avatar 14.4.2009 15:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kolik programovacích jazyků lze najednou aktivně ovládat? (Ve škole musím používat C#; doma bastlím v Pythonu; na brigádničení by se hodilo PHP a JavaScript; líbí se mi Ruby; Ábíčko je v Javě;...)
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
14.4.2009 15:20 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Řekl bych, že celkem dost. Já osobně používám aktivně (tj. denně, minimálně 1x týdně) C, Perl, PHP, JavaScript, ABAP, Bash (je-li to jazyk), VBscript. Občas použiji Javu a Fortran. A to nejsem žádný velký programátor.
Fluttershy, yay! avatar 14.4.2009 15:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Neplete se ti někdy syntaxe nebo názvy knihovních funkcí?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
14.4.2009 15:33 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Syntaxe ne, ale názvy funkcí dost často. Vždycky se to jmenuje skoro stejně, ale trefit se napoprvé... Proto mám taky celou jednu plochu rezervovanou jen pro on-line reference :-)
14.4.2009 15:57 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

na zensky to zabira ?

14.4.2009 17:15 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Na nektery jo ;-) Urcite je to lepsi, nez je balit na socialismus a svetovou ekonomickou krizi ;-)
default avatar 14.4.2009 17:23 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

No, já používám jen PL/SQL a Javu. (Bash nepočítám.) A na ženský to nestačí. :-D

=^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2009 19:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Někdo Javu, někdo Jawu a v hodně malý vesnici stačí i Fichtl :-D
jirkaqwe avatar 14.4.2009 19:52 jirkaqwe | skóre: 11 | blog: blog_jirkaqwe
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Na účinnost se zeptej BLEKa, najdeš ho teď na zena.centrum.cz rubrika Sex a vztahy.  Můžeš se se inspirovat např. zde http://zena.centrum.cz/sex-vztahy/zeptej-se-chlapa/2009/2/19/clanky/co-spolehlive-zabije-vasen/komentare/?ids=578781 .

=^..^= AmigaPower® avatar 14.4.2009 20:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
:-D :-D :-D +1 :-D :-D :-D
14.4.2009 20:41 Pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Ale, rad potkam nekde na ceskem webu ABAPistu :) A copak v ABAPu kodite? Ja ted posledni dobou jen webdynpra + sap interactive forms

14.4.2009 22:49 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pánové, k věci... Když už chcete plkat, tak se aspoň pochlubte, kde jste byli na praxi vy. Ale nepište nic zajímavějšího než programování Abíčka, abyste někoho neodradili...
David Watzke avatar 14.4.2009 23:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
No já jdu dělat síťařský záležitosti pro vseborice.net. Java mě absolutně neláká, jinak bych se do něčeho na ábíčku docela rád pustil...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
14.4.2009 23:58 Tomas Kopriva | Ceske Budejovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Já se 14 dni kopal do zadku v depu ČD, maximálně jsme kontrolovali jestli mašince svítí světla a prozvonili pár kabelů. K ničemu nás nemohli pustit. Parta na jiném úseku si užila seškrabávání bordelu z podvozků :)

AltOS avatar 15.4.2009 00:13 AltOS | Jizak
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Parta na jiném úseku si užila seškrabávání bordelu z podvozků :)

Chachaaa, Kontroll, koukam... ;-)

http://www.csfd.cz/film/143811-revizori-kontroll/
default avatar 15.4.2009 10:08 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Já jsem na žádný praxi nebyl, takže mi zbývá akorát to plkání. :-D

15.4.2009 12:33 nhy | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Keď je niekto CEO, tak žiadnu prax nepotrebuje :-), na to mám druhých aby za mňa makali :-)

default avatar 15.4.2009 12:39 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

Sakra, jak jsem zahlídnul CEO, už jsem myslel, že jsi jako praxi dělal CEO. :-D

21.4.2009 21:37 ej!
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi

moc se netlem, já jsem ve své vlastní firmě šel na praxi :D

16.4.2009 11:46 kolebaba
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ja jsem jel misto praxe na Balaton a neprislo se na to :-).

29.4.2009 13:30 Formiant
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ahoj kluci, hele scháním programátora v PHP nebo se znalostí ABAP. Práce je to v Praze za dobré peníze. Pokud máte zájem, tak se mi ozvěte na email hlava@timone.cz.

Fluttershy, yay! avatar 29.4.2009 17:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: AbcLinuxu.cz hledá středoškoláka na praxi
Příloha:
IMHO máte rozbitý web, viz přílohu. Epiphany 2.26.1 (Gecko 1.9).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.