abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 3
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník

    Semestrálka v javě, prosím o radu

    11.6.2008 17:49 | Přečteno: 1839× | škola

    Vítám všechny návštěvníky mého prvního zápisku, který je zároveň žádostí o pomoc.

    Na FEL ČVUT v předmětu Aplikace výpočetní techniky je podmínkou pro udělení zápočtu napsání desktopové aplikace nebo apletu v javě.

    Nyní k mému problému:

    Jako semestrálku jsem si vybral Adresář, který umožňuje uložit jméno, přijímení, telefon, e-mail, adresu a nějakou poznámku. Záznamy se dají samozřejmě i editovat a mazat.

    Funguje to tak, že z údajů vložených do jednotlivých polí (viz. obrázek) se vytvoří objekt. Objekt se vloží jako jeden prvek do pole, které má pevnou délku 100 (takže program umožňuje uložit 100 záznamů). Celé pole se potom uloží do souboru. Při spuštění se pole ze souboru zase načte a záznamy se mohou prohlížet nebo upravovat.

    Múj problém ja takovýto. Pokud vymažu nějaký záznam, tak potom při prohlížení bude v poli "díra", takže při listování se najednou ukáží prázdná políčka. Nebo při vložení nového zánamu na konec pole, bude potom celý adresář dost nepřehledný. Potřeboval bych poradit, jak celé pole srovnat podle přijímení (podle abecedy) a jak vyřešit, pokud nebude přijímení vyplněné.

    Java opravdu není můj kamarád, moje znalosti nejsou velké a v budoucnu se jí určitě věnovat nebudu. Věřím, že abclinuxu navštěvuje mnoho lidí, kteří javu znají a budou ochotni mi poradit.

    Snad můj popis není moc zmatený. Pokud budete potřebovat nějaké další informace, rád je dodám. Za Vaše rady předem děkuji.

    S pozdravem Serafin.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Semestrálka v javě, prosím o radu, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luboš Doležel (Doli) avatar 11.6.2008 18:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Implementovat rozhraní java.lang.Comparable a v metodě compareTo ošetřit prázdnost záznamu tak, aby prázdný záznam byl "větší" (abcedně dál) než všechny ostatní.

    Ale IMHO by bylo lepší, kdyby v programu nebylo nic jako seznamy s pevnou délkou. Raději nějaký List.
    Algi avatar 11.6.2008 18:02 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Proč ukládáš záznamy do pole? Proč nepoužiješ například java.util.ArrayList? Nastuduj si pojem Serializace a uvidíš, že tvoje úloha bude náhle vcelku primitivního rázu (což už takhle je :-) ). Naplň ten list svými objekty, které implementují rozhraní Serializable (viz technologie JavaBeans) a poté celý ArrayList serializuj. Je to volání jedné metody. Good luck ;-)

    Druhý problém: třídění. Collections.sort(list, mySorter); - nastuduj si kolekce v Javě :-)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    xkucf03 avatar 12.6.2008 21:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Jen u té serializace bych doplnil, že by měla být do XML - člověk aspoň vidí, co mu z toho vylezlo, dá se to číst. Pokud by ti to připadalo moc velké, dá se použít komprese - triviální, stačí připsat dvě slova :-).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Dent avatar 11.6.2008 18:05 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Je opravdu nutné tam používat pole? Podobný projekt jsem řešil také jako semestrální práci, ale v C#. K ukládání kontaktů jsem použil obyčejný list, který má takové hezké metody jako Sort() - pokud v něm udělám díru, nic se neděje - samo se to zacelí :))
    xkucf03 avatar 12.6.2008 21:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Na tom C# mě rozčiluje, jak má konvence pro psaní velkých a malých písmen naschvál obráceně než v Javě :-P
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Dent avatar 13.6.2008 13:02 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Jo, vy myslíte tu samou věc, která mě rozčiluje, když si zkouším programovat v Javě? :D
    xkucf03 avatar 14.6.2008 00:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Jenže Java tu byla dřív. MS měl raději udržet na uzdě svoji ješitnost a přijmout konvence, které tu už byly.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    mkoubik avatar 11.6.2008 18:06 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Použij LinkedList (nebo ArrayList), dokonce se s nim líp pracuje.
    List seznam = new LinkedList<Trida>();
    
    //pridani polozky
    seznam.put(new Trida());
    
    //odebrani polozky
    seznam.remove(objekt);
    
    //prochazeni seznamu
    for (Trida t: seznam) {
      pridatDoGui(t);
    }
    
    
    mkoubik avatar 11.6.2008 18:09 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Samozřejmě tam má být:
    Link<Trida> = new LinkedList<Trida>();
    11.6.2008 18:30 changeit | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    riesil som nieco podobneho tento semester (akurat to bol planovac), s Derby a Cayenne,to bolo za par hodin hotove, aj ked to asi nie je riesenie pre Teba.... Postaci ak si nastudujes Collections.
    11.6.2008 19:32 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Nevím jak se stím chceš pára, ale skoro standartním řešením je JTable jako zobrazovaš a TableModel jako zdroj dat. Nadefinování TableModel je záležitostí minut. Jako příklad bez editace za to s hledáním a filtrací a zdrojem dat v XML jsou i moje PSČ najdeš je na www.zah.cz.
    11.6.2008 21:58 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Objekt se vloží jako jeden prvek do pole, které má pevnou délku 100 (takže program umožňuje uložit 100 záznamů).
    Za něco takového doufám na FEL ČVUT nikdo zápočet nedá!
    11.6.2008 22:01 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Jenom upřesnění: nezáleží na jazyku.
    Algi avatar 11.6.2008 22:21 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Také mě to dost šokovalo. Něco tak čuňáckého bych si nedovolil ani v Pascalu. Krom toho, kdyby se mi někdo vymlouval, že nezná Collections API, tak by u mě také moc neuspěl. Vždy je možno vyrobit spojový seznam a to v každém jazyce. O assembleru nemluvím, protože jsem mlíčňák :-D
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    serafin avatar 11.6.2008 22:24 serafin | blog: Serafin | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu

    Pokud nemůžeš (neumíš, nechceš) přispět radou, tak se raději neozývej. Obrátil jsem se sem s prosbou o radu a pomoc, protože si nevím rady, a ne o stupidní poznámku. Java jde úplně mimo mě. Nikdy se jí věnovat nebudu, budu studovat obor Elektronika a sdělovací technika. Aplikace výpočetní techniky není prográmátorsky zaměřený předmět. Cituji z oficiální stránky předmětu:

    Cílem předmětu je získat přehled o základních aplikacích výpočetní techniky.

    Všem ostatním, kteří se mi snaží pomoci, ještě jednou děkuji.

    11.6.2008 22:33 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Java jde úplně mimo mě. Nikdy se jí věnovat nebudu, budu studovat obor Elektronika a sdělovací technika.
    Jistě. Jeden kamarád vystudoval právě tenhle obor, a momentálně pracuje v softwarové firmě ;-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.6.2008 22:38 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Jinak všechno ostatní už tu bylo řečeno. Nepoužívat pole, ale seznam, objekty nechť jsou serializovatelné, uložení na disk a opětovné načtení lze pak provést použitím ObjectInputStreamu a ObjectOutputStreamu, řazení lze snadno udělat implementací Comparatoru nebo Comparable (spíš bych se v tomhle případě přimlouval za ten komparátor) a použitím metody Collections.sort.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    11.6.2008 23:24 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Kdyby jeden... pokud počítám všechny FELy v ČR, tak znám asi půldruhého tuctu takových lidí.
    11.6.2008 23:30 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Tomu se vůbec nedivím. Ostatně jakékoliv tvrzení "nikdy nebudu dělat XYZ" ve mně zcela automaticky vyvolává pochyby a lehce ironický úsměv. Tedy pokud zrovna normální člověk netvrdí "nikdy nepůjdu do politiky", tomu se nerozpakuju uvěřit :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    finc avatar 11.6.2008 22:39 finc | skóre: 8 | blog: Finc | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Ale ten problem je v tom, ze dostanes zkresleny spatny "prehled".

    Jinak, ten tvuj ukol je tak trivialni, ze to neni o tom, zda Javu ovladas ci nikoli.

    Staci si nastudovat Collection API, zakladni funkcnost Swingu a nemuzes mit s danym ukolem problem.

    Pokud bych nebyl limitovany sktrukturou souboru, nejlepsi reseni by bylo pouzit XML. Pomoci JAXB je serializace a deserializace otazkou par chvil. Navic struktura bude zrcadlit tvuj data objekt s moznosti jednoduche validace.
    Kdo Vam dal pravo ty lidi urazet? A kdo ti dal pravo cumet z okna, ty kr.vo!
    11.6.2008 23:23 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Dobře, tak to trochu přeformuluji:

    1) Používání polí o pevné velikosti je závažná vada, která nebývá tolerována.

    2) Nezávisí na jazyku, takže informace "nikdy se Javě věnovat nebudu" nemá žádnou souvislost - stejný problém bude v C, Pascalu, C# a spoustě dalších.

    3) Je propastný rozdíl mezi "nikdy se nebudu věnovat Javě" a "nikdy nebudu programovat!" Pokud platí to druhé, tak se to dá akceptovat... i když to je pravděpodobně velmi mylná představa.
    11.6.2008 23:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Pokud nemůžeš (neumíš, nechceš) přispět radou, tak se raději neozývej.
    Nebuď nafučenej a vem to, co bylo napsáno, jako radu - a nepoužívej pole tak, jak to píšeš. Je to prasárna, kravina a i když to vypadá jednoduše, zbytečně si tím způsobuješ ty problémy, na jejichž řešení se ptáš...
    Nikdy se jí věnovat nebudu, budu studovat obor Elektronika a sdělovací technika.
    Jestli si myslíš, že tam se programování vyhneš, tak jsi na omylu.
    Quando omni flunkus moritati
    13.6.2008 09:48 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Přesně takováto úloha kategorie "yet another factorial" či "yet another telephone book" byla posledním hřebíčkem do mé školní rakve. Docela ho chápu, že mu to nevoní. Je to k ničemu a jediný, co se na tom naučí, je flákání. "Prostě to nějak udělám, aby to nehučelo. Hlavně abych dostal zápočet."
    13.6.2008 14:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Je to k ničemu a jediný, co se na tom naučí, je flákání.
    A nebo třeba jak hledat v dokumentaci. Jak pracovat se strukturami. Výhoda takovéhle úlohy je v tom, že se to dá udělat i složitě (XML tuhle, serializace támhle, vhodné pro někoho, kdo se chce dál zabývat programování) i jednoduše (využiju pár věcí z knihovny a mám to hotové, vhodné pro lidi, kteří s Javou už nebudou mít v dalším studiu nic společného)

    Že ty ses u toho učil flákání, je tvůj problém, není to všeobecné.
    Quando omni flunkus moritati
    13.6.2008 17:31 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Že ty ses u toho učil flákání, je tvůj problém, není to všeobecné.
    Asi se neznám dostatečně detailně. Zato vy máte o mých posledních osmi letech života perfektní přehled :-D
    13.6.2008 21:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Je to k ničemu a jediný, co se na tom naučí, je flákání.
    Takže to nebylo o tobě? Pak je ovšem zjevné, že zatímco já tě neznám dostatečně detailně, ty asi znáš dostatečně detailně pisatele blogu...
    Quando omni flunkus moritati
    13.6.2008 21:59 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Ne-e, o mně to rozhodně nebylo. Jen je to výsledek, který denodenně pozoruji v práci. Více jsem o tom psal třeba tady. Pisatele blogu také neznám. Jen jsem napsal, co se tím naučí. Svědčí o tom i to, že tady žádá o pomoc. Kdyby to chtěl skutečně dotáhnout, tak naštuduje JavaDoc Java SE, naštuduje Design Patterny a napostuje sem řešení, ke kterému došel, aby mu to zkušení vývojáři okomentovali.
    xkucf03 avatar 14.6.2008 00:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Jo, ty bys radši jako první semestrálku navrhoval třívrstvou architekturu nějaké enterprise aplikace? Jenže na tom by se nenaučil už vůbec nic - vylámal by si na tom zuby a přivodil psychické potíže* - pokud by to bylo jeho první programování v javě.

    Začínat se musí od jednoduchého** - klidně úkoly, které jsou neužitečné a zdají se být na nic nebo příliš primitivní.

    *) možná i poruchu osobnosti

    ** to říkal už Lenin (a mnozí před ním :-) )
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 12.6.2008 21:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Proč ne? To, že jsou kolekce mnohem užitečnější, přece neznamená, že by se lidem měla zatajovat existence polí a jít rovnou na kolekce. Aspoň si jich pak budou víc vážit :-) Pole mají i výhody: dají se třeba prvky uvést kódu výčtem {"a", "b", "c"}
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.6.2008 22:23 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Ale konvertuj to pak na ten ArrayList<String> :-D
    mkoubik avatar 15.6.2008 18:12 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Myslíš takhle:
    String[] array = { "a", "b", "c"};
    ArrayList<String> list = Arrays.asList(array)
    
    ?
    serafin avatar 11.6.2008 22:10 serafin | blog: Serafin | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Děkuji všem za rady, o víkendu vyzkouším a dám vědět.
    12.6.2008 08:45 PMD
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Podívej se taky na tohle.
    xkucf03 avatar 12.6.2008 21:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Zmatené to není, ale chtělo by to vědět, jestli tě vyučující chtějí naučit psát třídící algoritmus* nebo naučit využívat možností Javy. Tohle se dá snadno a efektivně napsat na pár řádů - jak třídění, tak ukládání do souboru (stačí serializovat do XML, následně to můžeš zagzipovat). Nebo ten adresář má simulovat telefonní seznam na SIMce? Kde jsou záznamy taky na pevně daných pozicích a mezery mezi nimi jsou normální.

    Jedno drobné doporučení**: textová pole nevkládej jen tak na formulář, ale vyrob si GUI komponentu (třídu, potomka panelu) ZobrazovačOsoby, který bude mít metody na nastavení osoby a zase její získání. Tím můžeš snadno oddělit listovací a ukládácí logiku od zobrazování a editaci kontaktů. A pomůže ti to ve znovupoužitelnosti kódu (i když v tomto případě je to jen tak pro procvičení).

    *) což je spíš tak pro radost, v praxi stejně v 99% použiješ už hotové algoritmy, API, knihovny...

    **) možná to tak už máš.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Algi avatar 12.6.2008 21:30 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Ale fuj, snad bys nepoužíval háčky a čárky v názvech tříd jako pan Pecinovský :-)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    xkucf03 avatar 12.6.2008 22:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Takhle pro ilustraci píšu názvy česky. Do kódu názvy tříd a proměnných, metod píšu cesky, bez háčků a čárek. Ale taky už jsem si říkal, že udělám jeden projekt jen tak z legrace kompletně česky, jako důkaz že to jde (nebo naopak nejde).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    12.6.2008 22:59 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Já si to vyzkoušel právě na semestrálce, a seznal jsem, že v IDE to jde, ale konzolové nástroje (tedy ve Windows) s tím měly strašné problémy. Jinak identifikátory píšu zásadně v angličtině (komentáře zatím většinou ne).
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    xkucf03 avatar 12.6.2008 23:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Tak Windows jsou tragédie - používat v jednom OS dvě kódování, jedno v konsoli a jedno v GUI, je fakt k smíchu. Já zase píšu zásadně česky (resp. identifikátory bez diakritiky), pokud mě k angličtině nenutí pravidla projektu.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.6.2008 21:45 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    No, co já vím, tak Java je celá Unicode-based, takže bys klidně mohl tu diakritiku používat. Dokonce to i funguje :-D
    /*
     * To change this template, choose Tools | Templates
     * and open the template in the editor.
     */
    
    package local.sandbox;
    
    /**
     *
     * @author petr
     */
    public class HlavníTřída {
        
        public void udělejTo(String tadyMášArgument) {
            System.out.println(tadyMášArgument);
        }
        
        public static void main(String[] args) {
            HlavníTřída hlavníTřída = new HlavníTřída();
            
            hlavníTřída.udělejTo("Nějaký řetězec");
            
            System.exit(0);
        }
        
    }
    
    Ale abych řekl pravdu, vypadá to pěkně, ale psát se to nedá :-D
    xkucf03 avatar 14.6.2008 00:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Něco podobného jsem si už zkoušel, ale mohou se vyskytovat problémy s přenositelností na jiné OS (konkrétně Windows), případně kódování v jaru/zipu - ještě jsem to netestoval tak důkladně, abych mohl diakritiku v identifikátorech* s jistotou používat.

    *) a názvech tříd, což jsou i názvy souborů na disku.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    14.6.2008 01:11 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    No, co se diakritiky v Jarech týče, tak na Sunní implementaci je hlášeno "hápéčko". Teď se mi to hledat nechce. Ale je. Takže "pure english" je vítané. Osobně píši zdrojové kódy v angličtině včetně dokumentace. Po zkušenostech vím, že "lámaná" angličtina je lepší než dokonalá čeština. Ale to platí u nás v podniku a v Sunním Open Source. ;-)
    xkucf03 avatar 14.6.2008 10:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    "Sunním Open Source" možná česká lámaná angličtina převládne a bude standardem :-D Jinak ale nesouhlasím: pokud máš většinu spolupracovníků Čechů, tak je lepší čeština (v kódu i komentářích) - protože to, že někdo používá anglická slovíčka, ještě neznamená, že je to angličtina, které se dá rozumět, resp. že jí budou jiní rozumět stejně jako ty. Tenhle problém při použití rodného jazyka není.

    Už jsem se popral i se zdrojákem v italštině a nebylo to zase o moc horší než lámaná angličtina :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    13.6.2008 22:27 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    A pomůže ti to ve znovupoužitelnosti kódu
    Jak tohle použije na faktoriál, který ho čeká následující semestr? :-o
    serafin avatar 17.6.2008 22:41 serafin | blog: Serafin | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Semestrálka v javě, prosím o radu
    Ještě jednou děkuji všem za rady a za čas, který mi zde věnovali. Zápočet jsem dostal. Děkuji.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.