abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Rozcestník

    Jaký IM server?

    25.3.2010 16:32 | Přečteno: 1693× | Zamyšlení

    Jelikož nejoblíbenější český Jabber® server s celými 27 500 aktivními uživateli má poslední dobou velké potíže se stabilitou a udržením svých služeb v chodu, zamyslel jsem se nad změnou.

    Požadavky jsou jednoduché:
    1. Server nemusí být free. Platba za kvalitní služby mi nevadí (přiměřená částka, samozřejmě).
    2. Stabilita. Nejlepší server by byl takový, při jehož výpadku (pokud nedejbože nastane) si nemohu vzpomenout, kdy byl výpadek předešlý. Současný to zdaleka nesplňuje. Také by bylo hezké, kdyby výpadky byly odstraňovány rychlostí přinejmenším bleskovou :)
    3. Preferuji český server, ale zahraničnímu se nebráním (v tom případě pokud možno anglicky komunikující).
    4. Zajímavou přidanou hodnotou ve formě různých transportů a jiných perliček nepohrdnu, ačkoli v současné době nic z toho nepoužívám.
    5. Neraďte mi vlastní server :) Ty peníze jsem ochoten investovat proto, abych nemusel nic řešit a prostě používat.
    Jaké jsou vaše návrhy?

    Namět na zamyšlení (z Twitter kanálu serveru):
    Momentálně uvažujeme hlavně o dalších serverech. Všechny služby by šly zlepšovat, ale počet VIPů klesá. Není peníz, není služba.
    Jsem jediný, komu to nepřipadá divné? Kdo by si taky chtěl platit VIP s tím, že se mu snad výhledově zkvalitní služby, když v současné době nefunguje ani základní komunikace? Logické mi to přijde naopak - nabídnu kvalitní služby a za ty budu odměněn. Pokud ne, tak jsem asi zvolil špatnou politiku či nízkou přidanou hodnotu...

    Neosočujte mne prosím z lenosti najít si seznam serverů. Najít seznam jabber serverů není těžké, tady bych rád vaše zkušenosti.        

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    thingie avatar 25.3.2010 16:38 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Technicky vzato by to mohlo být jedno, kdyby ta služba bez problémů fungovala pro moji vlastní doménu (to je třeba chápat jako nutnost, bez toho nelze) a dalo se snadno exportovat a importovat kontakty a nastavení. Pak by to bylo dokonale šumák a žádná velká volba.
    Růžové lži.
    kotyz avatar 25.3.2010 16:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    lol, "nejmenovany server" na pul hodinky vypadne a do hodiny je tu stezovaci blog :-D

    az najdes nejakej lepsi server tak to sem napis, na to sem teda vazne zvedavej ;-)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    25.3.2010 16:55 Gorilka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Stačí když si vybere jakýkoliv český xmpp server s maximálně 10 aktivními uživateli ;-)
    25.3.2010 16:59 void
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Google je jistě spolehlivější (co do výpadků) než ten nejmenovaný server.
    Dent avatar 25.3.2010 17:03 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Nebojte se, pokud najdu, určitě se podělím ;) pokud ne, tak to vyřeší nejspíš Google, ačkoli bych z toho moc radost neměl - před časem jsem od něj utekl s emailem, tak teď bych se vrátil s jabberem :)
    xkucf03 avatar 25.3.2010 23:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Teoreticky se můžeš přidat k nám, máme tam i server na jabber, přihodit do něj jednu doménu by nebyl problém (i kdybys nebyl člen) a výpadek si nějak nepamatuji (akorát když byl upgrade hardwaru, ale to bylo ohlášené předem). Ale mně nevěř, přece nebudu pomlouvat server, který sám provozuji :-D Můžeš si založit účet v doméně veverka.ch a vyzkoušet…
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    25.3.2010 16:54 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Jedine linjab.cz nebo isgeek.info.
    Dent avatar 25.3.2010 16:59 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Před časem jsem zkoušel a nezdálo se mi, že by zrovna oplývaly stabilitou.
    Jakub Lucký avatar 25.3.2010 18:05 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    isgeek.info měl za poslední dobu (snad rok zpět) snad jediný výpadek, a to nedávno, když jim nějak neplánovaně přesunuli server...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    25.3.2010 18:13 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    No, asi je to tak, linjab nebo isgeek, s tím že isgeek má aspoň server na páteři. Bohužel, pak už žádné další veřejné servery v ČR nejsou.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    25.3.2010 18:13 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    solidní myslím.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    25.3.2010 19:05 SKooDA | skóre: 3 | blog: Jen_tak_mimochodem | Velké Přílepy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Isgeek.info pouzivam uz vic jak rok a jsem absolutne spokojeny. Vypadky se skoro nekonaji (trosicku problemy jsem mel s ICQ transportem, ale uz vic jak pul roku ho nepouzivam, takze se mohlo hodne zmenit).
    MyEgo@server:/home/www/myego.cz$ rm -r ./*
    Jakub Lucký avatar 25.3.2010 21:04 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    PyICQt se tu a tam odpojí, ale jde hned zase připojit
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    25.3.2010 22:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    jabber.abclinuxu.cz?
    Quando omni flunkus moritati
    Josef Kufner avatar 25.3.2010 16:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    A co si nainstalovat svůj server? Prakticky cokoliv s dobrým připojením jak k elektřině tak k Internetu to zvládne daleko lépe než onen server s 27500 aktivními uživateli -- hlavně kvůli tomu, že na něj budou kladeny daleko menší nároky a nebude tedy problém ho udržet naživu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Dent avatar 25.3.2010 17:02 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Neraďte mi vlastní server :) Ty peníze jsem ochoten investovat proto, abych nemusel nic řešit a prostě používat.
    Navíc dobré připojení k netu doma nevedu (O2 ADSL).
    30.3.2010 19:40 Matěj Cepl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    O2 ADSL na těch pár kilobajtů bohatě stačí. Jsem VIP na jabbimu a mám svůj vlastní ejabberd doma a nestěžuji si.
    poky74 avatar 25.3.2010 17:24 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?

    A jak rychlé je dobré připojení? Jabber server provozuji a nezdá se mi náročný na rychlost, spíše na operační paměť (80MB)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Fluttershy, yay! avatar 25.3.2010 17:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    O rychlost ani tak nepůjde... spíše o stabilitu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    poky74 avatar 25.3.2010 17:29 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?

    Aha, tak to jo, já mám teda od reinstalace serveru 100% dostupnost takže si nestěžuju :)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    25.3.2010 17:31 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    To ta reinstalace musela proběhnout nedávno, 100% dostupnost je mýtus.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    poky74 avatar 25.3.2010 17:56 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?

    100% dostupnost mýtus rozhodně není, když není uvedeno za jaký časový úsek, mám tu 100% u dvou strojů, jeden má uptime 37 dní a druhý 149 dní, 100% mít navždy nebudou, s tím jsem smířený.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    25.3.2010 18:00 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    pinky@nezmar:~$ uptime
     17:57:55 up 334 days,  9:52,  2 users,  load average: 0.82, 0.61, 0.52
    
    To je uptime jednoho ze serverů Jabbimu a všichni ví, že to dneska zbuchlo. Uptime a dostupnost služeb je rozdíl.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    poky74 avatar 25.3.2010 18:03 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?

    Tvrdil jsem že od reinstalace serveru ještě neměl výpadek (žádné problémy se sítí, restart serveru, restart služby atp..).

    Můj předchozí post byl odpovědí na "To ta reinstalace musela proběhnout nedávno"

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    25.3.2010 18:06 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Ano, ale celou dobu to tvrdíte kvůli tomu, že jsem řekl, že 100% dostupnost služeb je mýtus. Pokud holt budeme brát dostupnost po x dní na serveru, který má bůhví jaké použití ,jako popření této proklamace, tak dobře, možná to zabrání další neplodné diskuzi, jak je na tomto serveru zvykem.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    poky74 avatar 25.3.2010 18:13 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?

    Dobře, když to shrneme, můj server zatím disponuje dostupnosti služeb 100%, protože od zpřístupnění služby nedošlo k výpadku, 100% dostupnost služeb v určitém časovém intervalu (v tomto konkrétním případě maximálním možném) je tedy možná a mýtus to rozhodně není.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    25.3.2010 18:18 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Dobře. Tak jinak. Provozovat široce používanou službu v dlouhodobém časovém horizontu se 100% dostupností je mýtus. Spokojen?
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    poky74 avatar 25.3.2010 18:20 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?

    Tvrdíte že to není možné?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    25.3.2010 18:22 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Teoreticky v diskuzi na abclinuxu.cz je samozřejmě možné cokoliv :-D
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    poky74 avatar 25.3.2010 18:24 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?

    Nepochybně, vidíte snad nějaký důvod proč by to nemělo být možné i v reálu?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    25.3.2010 18:29 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Při vynaložení velkého množství peněz, vlastním AS, připojením k dostatečnému množství uplinků, kvalitním návrhu redundance atd. se dá hodně přiblížit ideálním 100% dostupnosti. Ty nejlepší firmy si dávají zacíl tzv. 4 devítky, 99.99% dostupnost, jako cíl.

    Ano, tvrdím, že 100% dostupnost služeb JE mýtus.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    poky74 avatar 25.3.2010 18:34 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?

    Ne, ptám se jestli existuje nějaký důvod proč nejde mít 100% dostupnost dlouhodobě.

    Mimochodem, co si mám představit pod zkratkou AS?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    25.3.2010 18:40 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Proč to nejde? Protože 0.01% výpadku je 4.464 minuty za běžný kalendářní měsíc. Samozřejmě se to zdá jako splnitelné, ale to máte nějaké internetové připojení, občas je to třeba restartovat kvůli aktualizaci jádra, občas se do toho přimotá lidský faktor. Samozřejmě, při určité úrovni redundance se dá přiblížit k 100%, pokud ten časový interval nebude dlouhý třeba jeden rok ale jeden měsíc, tak takové měsíce se občas povedou i Jabbimu :-D. Ale jednou to vypadne a i ten GTalk má občas výpadky, při finanční síle Googlu.

    AS jako autonomní systém.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    poky74 avatar 25.3.2010 18:52 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?

    Ano, ale já se ptám proč je to mýtus, tedy, proč to nejde? Samozřejmě že naděje že služba pojede rok s dostupností 100% je nízká.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    25.3.2010 18:57 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Já už nevím, jak to říct jinak, ale: Když se může něco posrat, tak se to taky posere :-D.

    Zajímavé je, že se to většinou posere, když člověk napíše nějaký sebestředný PR :-p.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    poky74 avatar 25.3.2010 19:06 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?

    To ovšem nemohu akceptovat jako důkaz :-)

    Tak snad se shodneme a ukončíme to tím, že mít dlouhodobě dostupnost služeb 100% je možné.

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    25.3.2010 20:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Teoreticky za ideálních podmínek to možné je, prakticky se to nedaří ani těm nejlepším a nejbohatším, protože ideální podmínky se v reálném světě nevyskytují.

    U měření dostupnosti se nerozlišují jen procenta, ale také měřený úsek – dostupnost 99,9 % ročně znamená, že může být výpadek trvající více jak 8 hodin, a to jak jistě sám uznáte není nic moc. Ale když vezmete jako měřený úsek 1 den, každou minutu vám naskakuje 0,07 % výpadku, takže třeba se sedmi minutami se sotva vejdete do 99,95 %.
    25.3.2010 22:35 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Kolega mluví o stovce procent a argumentuje vysněnými situacemi, které nemají nic moc společného s realitou. Nicméně nemožnost dosažení stoprocentní dostupnosti je odůvodnitelná snadno: existují problémy, proti kterým se nelze stoprocentně bránit, například oblíbené porušení informace uložené v paměti vlivem kosmického záření. Proti tomu, stejně jako proti dalším mnohem pravděpodobnějším problémům, se lze bránit kontrolními součty a replikací, nicméně tato opatření pravděpodobnost závady pouze snižují, nikoliv nulují. Protože pravděpodobnost problému je z fyzikálních důvodů vždy větší než nula, je stoprocentní dostupnost fyzikálně nemožná. Quod erat demonstrandum :-) A čistě z praktického hlediska: pravděpodobnost závady lze pravděpodobně snižovat do nekonečna. S tím zároveň do nekonečna rostou náklady. It's good enough for me :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    xkucf03 avatar 25.3.2010 23:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Souhlas. Ale hlavně by mě zajímalo, k čemu by někdo tu 100% dostupnost jabberu potřeboval. Vždyť stejně může spadnout spojení tomu, komu píši, nebo častěji: prostě ten člověk nebude online, nebo bude online a odešel na kafe nebo sedí u počítače, ale má tolik práce a neodpoví mi… je spousta případů, proč ta komunikace selže a nedomluvím to, co domluvit potřebuji – a vliv výpadků serveru je má na tato selhání minimální vliv (když bude zle, tak stejně zvednu telefon nebo napíšu e-mail, v neposlední řadě lze věci řešit osobně).

    V případě IM mi daleko důležitější než nějaký počet devítek přijde kvalita služby: aby se neztrácely zprávy a aby když se někdo odpojí, aby mi u něj naskočil správný stav a nevisela tam pořád žlutá žárovka v rosteru, protože někde vyhnilo síťové spojení.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.3.2010 14:57 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    jsi uplně mimo
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    25.3.2010 17:29 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Upřímně, kdybych se rozhodoval já, kde mít svou XMPP doménu, tak si XMPP SRV záznamy namířím na Google Apps a budu mít o starost míň. Vzhledem k tomu, že důvěřoval i Jabbim, nevidím důvod, proč nedůvěřovat Google.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    Dent avatar 25.3.2010 17:38 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Věřte mi, že bych Jabbimu důvěřoval nejraději i nadále, ale situace se mi poslední dobou zdá dost špatná. Občas vidím u části kontaktů z jabbim.cz + dalších vašich domén pouze velké červené křížky a při pokusu o komunikaci dostávám odpověď od serveru, že dané JID neexistuje. Také pamatuji nějaké nepříjemné výpadky, posledně to bylo něco se zahozenou tabulkou v databázi či tak něco.

    Nechci vám do toho moc mluvit, ale kdybyste k VIP dodali nějakou záruku stability (např. běh na zvláštním serveru pro VIP a ne-VIP uživatele) místo speciálního ICQ transportu a podobných věcí, možná by to přilákalo další platící zákazníky - mne tedy určitě. Otázkou je, kolik by na takový server muselo být uživatelů, aby ho uživili. V tomto bych se ani nebránil zvýšení poplatku za VIP členství, či případně vytvořit "balíčky" pro různá VIP členství. Někdo by si zaplatil třeba pouze provoz na méně vytíženém serveru, někdo např. neomezené sms v transportu a td.
    25.3.2010 17:47 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Já z toho taky radost nemám, když to vypadne. A ono to prostě za rok několikrát vypadne. Je to opruz pro uživatele, je to opruz pro správce. A samozřejmě to nové uživatele nepřitáhne.

    Poskytovat sólo servery pro VIPáky neplánujem, spíš až odezní krize a bude to lepší s penězma, tak se zainvestuje další železo.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    26.3.2010 00:11 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Máte udělaný nějaký průzkum zájmu, jestli by lidi platili víc a co by chtěli? Formulář na Google Docs a zpráva uživatelům, hodina práce...? Výsledky byste mohli zveřejnit, mě by to zajímalo a myslím, že bych nebyl sám. Nevidím v tom nic tajného. Myslím, že kdybyste uživatelům poskytovali víc informací (nemyslím krizových), tak by nebyly různé nevrlé reakce. Aktualizovaný blog, měsíční newsletter - nebo něco v tomto smyslu. Na web jabbim.cz nechodím, chápu ji jako prezentaci.

    Já bych víc platil, Jabbim je nedílnou součástí mé práce, bez něj bych nemohl komunikovat. Chcete 238 Kč ročně, to je srandovní. Mohl bych poslat víc, ale chybí mi ten měsíční/čtvrtletní souhrn, abych viděl vývoj. Chápu, že provoz je drahý, ale člověk chce pořád něco nového, vidět změny. Výměna disku nebo paměti.. to nemá šťávu, i když vím, že je to nezbytné.

    Já bych třeba chtěl upomínací službu, to mi fakt chybí. Zadat todo a v zadaný čas, aby mi přišla správa, Psi mi běží furt.

    Jsem spokojený, asi tak na 99 %, bo na sto to nejde ;-) Že občas něco nefunguje, beru jako fakt, znám to sám, i když se o hardware nestarám. Nepodezírám nikoho, že by to dělal schválně nebo situaci neřešil. Chybí mi jen plán vývoje, růstu - zajímá mě budoucnost. Trocha marketingu.

    Díky.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    26.3.2010 00:21 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Ještě k modelu financování - asi máte důvod, ale nerozumím mu.
    [00:15:06] <platby> Zůstatek: 62.88 Kč / 96.4dnů
    I když vám pošlu víc, jen si předplatím půl života... Osobně bych se vůbec nebránil ročnímu příspěvku v určité výši, kterou si určím já (vy stanovíte minimum).

    Nebo balíčky jako u operátorů - kalendář, ICQ, volání, speciální služby, fotogalerie, datové úložiště. Namíchat balíčky, operativně přidávat, ubírat. Může to být postavené tak, aby si každý objednal maximální volby čili to, co teď - akorát tam dát jinou cenu než dnes. Všichni budou spokojení.

    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    26.3.2010 08:20 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    no, ja jsem VIP a hodlam jim zustat. Jabber.cz pouzivam hodne a za ty prachy mi to fakt stoji. Kdyz si predstavim kolik "investicnich chyb" jsem za cely rok udelal, tak investice do jabber.cz je naprosto zanedbatelna. Navic mam dobry pocit z toho, ze ty prachy byly pouzity na sluzbu i ostatnim lidem. Srovnejte to treba s danemi, ze :)
    bazil avatar 25.3.2010 19:52 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    taky bych byl pro speciální server pro VIPáky ... už VIPk jsem ale za stabilitu bych byl raději (ale zrovna ten ICQ transport používám, ale SMS sou mi na nic)
    vain avatar 25.3.2010 19:56 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Jsem taky VIP, a na ICQ seru, chci SMS :p
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    25.3.2010 19:58 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    No a další chtějí Skype. Cílem je stabilní služba pro všechny a pár výhod pro VIPáky. Je pravda, že nějak nový služby nechrlíme, ale děláme to už devět let, není to sranda táhnout tu káru tak dlouho.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    bazil avatar 25.3.2010 20:01 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    a nebylo by přeci jen řešením samostatný server pro VIPky + balíčky toho, co kdo chce?
    poky74 avatar 25.3.2010 20:06 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?

    A teď si představ že na serveru pro vip by se něco podělalo (třeba něco se železem) jakej rachot by to byl :)

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    25.3.2010 20:10 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Ono to není tak jednoduché a přináší to opruz pro správce i pro usery. Jak třeba vyřešit vipácký SRV záznamy? DNS nepozná VIP usera po čuchu. Není to neřešitelné, ale muselo by se ručně přidávat hostname. Plus obstrukce pro nás, ošetření, aby tam nevipáci nemohli atd. To už je jednodušší to rozdělit jináč a zkvalitnit tu XMPP službu globálně. Vemte si, že dneska to byl problém s SQL? To bychom měli udělat zvášť databázový server pro VIPáky?
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    bazil avatar 25.3.2010 20:20 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    dobře dobře, já jabber serveru nerozumím, takže když to takhle řekneš pinky, že by to bylo debilní řešení, tak ti budu věřit ;-)
    25.3.2010 19:22 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    google som nejakú dobu používal ako xmpp server, ale tiež nebol najstabilnejší - hlavne čo sa federácie týkalo, občas opakovane na deň-dva ostal kontakt mimo gmail offline, napriek tomu že bol preukázateľne online (a opačne, mňa tiež online nevidel), správy nešli posielať.

    A pár vecí nepodporuje, mne najviac vadila nemožnosť kompresie (jabber na mobile).
    25.3.2010 21:33 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?

    To chce neprovozovat erlangovský mrchy ;)

    # ps l -p $(pidof jabberd)
    F   UID   PID  PPID PRI  NI    VSZ   RSS WCHAN  STAT TTY        TIME COMMAND
    1   107  2893     1  20   0  13040  6516 poll_s SL   ?          3:41 /usr/bin/jabberd -B -c /etc/jabber/jabberd.xml
    1   107  9499  2893  20   0  12184  3876 pipe_w S    ?          0:00 /usr/bin/jabberd -B -c /etc/jabber/jabberd.xml
    26.3.2010 17:28 xurfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    umí už jabberd alespoň MUC?
    pavlix avatar 27.3.2010 12:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    MUC se dal s jabberd provozovat vždycy, co si pamatuju (pár let už to bude :)).

    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 26.3.2010 12:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Náročnost jabberu na operační paměť je irelevantní, jabber je běžné jméno pro internetový protokol XMPP. To že sis ty vybral paměťově náročný (podle tvých měřítek) software je jenom tvoje věc.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.3.2010 20:54 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    A co si nainstalovat svůj server?

    Přesně tak, já jsem to vyřešil takto a výsledek je dle požadavků tazatele:
    1. Platím za to (VPS)
    2. Padne to tak jednou za uherskej rok
    3. Přidanou hodnotu tam mám jakou chci
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    25.3.2010 17:01 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    hehe, a proc pocet VIPu klesa? Asi to nebezelo i s VIPama, proto odchazi.

    Zkus jabber.sk.
    25.3.2010 17:23 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Jo, jabber.sk jsou v pohodě, když výpadek, tak dva dny v kuse.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    25.3.2010 19:19 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Tak, tak, po skúsenostiach s jabber.sk som jednej kolegyni poradil jabbim.cz, druhej jabber.hu :-)
    Fluttershy, yay! avatar 25.3.2010 17:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    K účtu na AbcLinuxu máš i Jabber.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.3.2010 17:22 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Abclinuxu má míň dostupný web server, než má Jabbim XMPP server. Jak asi spolehlivý bude ten XMPP server? :-D Tak, taková malá řečnická otázka, prosím neodpovídejte.

    IMHO má ten člověk pravdu, výpadek kolem druhý odpoledne ve všední den je průser. Šlo tomu zabránit? Šlo. Dneska jo. Ne ale při současném setupu Jabbimu. Jde tomu zabránit pokaždé? Ne, NIKDY to nejde, dneska nefungoval třeba Youtube, troufnu si tvrdit, že kluci z Google maj lepší rozpočet.

    Pomůže si člověk odchodem na menší server? Moje poznatky jsou k tomu takové, že zažije možná o 50 procent méně výpadků, ale ten průměrný bude trvat o 1000% déle, než ten na Jabbim.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    25.3.2010 23:00 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Abclinuxu má míň dostupný web server, než má Jabbim XMPP server. Jak asi spolehlivý bude ten XMPP server? :-D Tak, taková malá řečnická otázka, prosím neodpovídejte.
    Jo, vzpomínám si, že jabber abclinuxu už vypadl. Možná i dvakrát, což je za - za jak dlouho vlastně - furt lepší než čtyřikrát za měsíc u jabbimu.
    Quando omni flunkus moritati
    29.3.2010 06:38 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    To by nebyl Pinkolin, aby nezacal urazet lidi kolem. Kdy podle tebe melo abicko naposledy vypadek?
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    29.3.2010 09:41 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Zrovna včera odpoledne bylo nějakou dobu velmi líné až nedostupné, a jednou jsem dostal chybu příliš mnoho otevřených souborů, takže to nevypadá na síťový problém. Ale to byl opravdu výpadek zase po dlouhé době, tu Pinkolinovu narážku nechápu.

    Nenechává se Abíčko monitorovat, třeba Monitoring serverů má základní službu zdarma?
    30.3.2010 12:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Ta služba zdarma má naprosto nepoužitelné výsledky (AFAIK jeden test za deset minut, to je skoro k ničemu) To už by bylo jednodušší říct někomu, kdo má použitelný stroj někde na netu, základní monitorování v intervalech, které by o něčem vypovídaly, by se mělo nechat udělat vcelku snadno.

    (Tady by se jeden dobrovolník kdyžtak našel, pokud chcete, dejte vědět.)
    Quando omni flunkus moritati
    30.3.2010 12:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    K zaslání informační SMS o tom, že nefunguje web a měl by se tomu někdo věnovat, pro web s návštěvností v několika desítkách návštěvníků za den (největší špička při zájmu médií bylo 2500 návštěvníků) to bohatě stačí. Použitelný stroj někde na netu mám taky, ale tady si to za dvě minuty naklikáte a je to hotové. Po prvním „mediálním útoku“, který web neustál (protože mi nikdo neřekl, co se chystá, a web tak nebyl připraven na vyšší zátěž), a zůstal tak několik hodin (protože se to trefilo zrovna do dne, kdy jsem nebyl na internetu, takže jsem stav nekontroloval) bylo nejjednodušší použít nějaké už hotové řešení, a od té doby nebyl důvod to měnit.
    29.3.2010 10:35 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    kotyz avatar 29.3.2010 12:21 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    to byl trest bozi za tenhle blog :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    30.3.2010 09:24 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    O vikendu jsem byl pryc, takze jsem situaci neznal. Podle nasich adminu byl problem s konektivitou naseho ISP. A podle tech statistik docela dlouhy.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    pavlix avatar 29.3.2010 22:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Nevím, jak XMPP server, ale web mi vypadával v poslední době opakovaně. I když pořád ne tolik, aby mi to vadilo. Všiml jsem si toho tak třikrát, z toho jednou mi to přišlo dlouho (ve smyslu, že když jsem si udělal kafe a něco k jídlu, tak to ještě nešlo).

    Jinak v tom co teďka psal, nevidím urážku. Ale možná je to proto, že jsem od něj dlouho nic neslyšel, tak jsem zapomněl očekávat, že se bude chovat jako si ho pamatuju z dřívějška (nelze vyjádřit slušně).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.3.2010 07:52 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Sic to byla řečnická otázka, ale 99.78% absolutní dostupnost webu abclinuxu.cz je opravdu slabá. Graf dostupnosti připomíná pilku na prořez ovocných stromků. Přes Jabbim ve špičce poskytujeme presenci více než 100000 uživatelům v reálném čase, MySQL odbaví v průměru včetně méně atraktivních časů 15GB dat za hodinu, fakt si chceš měřit penisy v diskuzi? :-)
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    30.3.2010 09:27 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Pri mereni s desetiminutovym intervalem jeden zub nemusi znamenat vypadek o delce deseti minut, ale treba jeden odmitnuty pozadavek. A taky cas od casu potrebuji abicko shodit, abych mohl nahrat novou verzi.

    Jinak je to hezky zbabele, hodit po nekom slinu a rici, ze nechces reakci, ze to byla recnicka otazka.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    30.3.2010 09:34 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Zbabělé? To snad ne. Já jsem to použil proto, protože dostupnost abclinuxu.cz je dalším důkazem toho, že 100% dostupnost služeb je mýtus. A co si budeme namlouvat, u www služeb je chvilková nedostupnost téměř "neviditelná". Bohužel u IM je výpadek 5 minut problém, výpadek 1 hodinu je průser. Nic víc, nic míň. Navíc vím, kdo se o abíčko technicky stará, takže je to i takové... přátelské pošťouchnutí :-D
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    30.3.2010 16:45 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Me to moc pratelsky nevyznelo, ale budiz.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    30.3.2010 17:19 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Třeba Dan mě zná a jestli si to přečte, jako že asi ne, tak myslím, že to tak jako ty brát nebude.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    30.3.2010 09:59 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Pokud nedostane monitoring odpověď od primárního monitorovacího systému, zkouší ještě dotaz ještě ze 14 dalších měřicích bodů (snad u jiných ISP), teprve pokud ani ty nedostanou odpověď, je to považováno za výpadek. Takže jeden ztracený dotaz nic neznamená, ale několikavteřinový výpadek už na grafu vypadá jako desetiminutový. Ale taky je pravda, že mám průměrně tak jeden až dva hlášené desetiminutové výpadky, které ohlásí jen tato služba. Když jsem byl zrovna u PC, web jsem hned po přijetí SMS kontroloval, a fungoval. Nevím, zda to způsobuje třeba několikasekundový výpadek konektivity ISP hostujícího můj server, každopádně jsou to výpadky, které se spraví samy a bez monitoringu bych o nich nevěděl.
    Jan Drábek avatar 25.3.2010 17:40 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Google App (klidně i na vlastní doméně). Používám asi 2 týdny a naprostá spokojenost.

    Jen tam nejsou transporty.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    Fluttershy, yay! avatar 25.3.2010 17:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Používal jsem přes dva týdny a mám tam e-mail. Taky spokojenost.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    25.3.2010 18:01 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Tak GTalk funguje, krom určitých drobných odlišností, kvůli kterým ho neberu jako XMPP server.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    Dent avatar 25.3.2010 18:06 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Mohl byste to trochu rozvést?
    Vykook avatar 25.3.2010 18:19 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Rekl bych ze to bude ideologicky problem ;-)
    Leta jedu na gtalku a nenarazil jsem na jedinej problem a i transporty se tam daj rozjet.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    25.3.2010 18:38 starenka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    No nevim, me se teda napriklad ani z jabber.org ani z jabbim.cz nepodarilo nikomu s gtalkem dopsat, pokud byl offline. Je to jen muj problem?
    25.3.2010 18:48 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    1. Nejde přidat více kontaktů za den, než asi 20? Tady mne nekamenujte, nepamatuju přesně to číslo, ale docela dobře to diskvalifikuje transporty.

    2. Aby mi mohl někdo napsat, musím ho nejdřív autorizovat. Ale to já nechci, 90% lidí, kteří mi napíšou, prostě autorizaci ode mne nedostanou. Přesto chci, aby mi mohli napsat.

    3. Nepodpora MUC konferencí, použití nějakého web paskvilu

    4. Nestandardní protokol pro přenos souborů, z XMPP klienta na Gtalk klienta soubor nepošlete.

    5. Nemá vůbec offline storage, zprávy nelze poslat offline kontaktu

    6. Nemá private storage, na bookmarky, server side uložení nastavení zapomeňte

    7. Nemá Pubsub, na PEP zapomeňte

    8. Nemá privacy listy, ty nahradili právě povinnými autorizacemi.

    Některé věci vás trápit nemusí. Pak těch pár drobných věcí, co spíš trápí adminy ostatních XMPP serverů.

    A prosím, nenapadejte mne, že nesnášim Google, mám proti němu výhrady, ale jsem Android uživatel, používam Chrome, používam jejich vyhledávání, Gmail, kalendář, Google Docs...
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    Jan Drábek avatar 25.3.2010 20:02 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Je až s podivem, že jsem na neexistenci těchle vlastností jsem nikdy nenarazil :-D
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    25.3.2010 22:10 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Ikdyz je pravda ze google talk neni plnohodnotny jabber server a pouzivam ho vlastne jenom kvuli nejpohodlnejsimu pristupu s androida(jiny klient se proste s kontakty v telefonu nedokaze tak provazat), dovolim si trosku polemizovat.

    1. Neni to nahodou 200? 20 ani 50 to neni na 100%, mam to otestovane

    2. je to mozne, nikdy me to neomezilo

    3. sam konference nema, ale neni problem navstivit konferenci z jineho serveru

    4. to bude v pripade pouziti originalniho klienta asi fakt

    5. zajimava informace, offline storage mozna nema, ale posilani zprav offline kontaktum funguje, minimalne kdyz jsou oba ucty u google

    6. je to mozne, nikdy jsem to nepouzival(nebo si toho nevsiml)

    7. je to mozne, stejne jako predchozi bod

    8. toto me dost stve, a taky je to duvod proc rikam ze gtalk neni plnohodnotny xmpp

    A jeste doplnim jednu podstatnou nevyhodu, s neoriginalnim klientem neumi(asi) neviditelny stav. Pokud se v originalnim klientovi chci prepnout na neviditelny(android, web rozhrani) tak me rekne ze nemuzu byt neviditelny ze jsem pripojeny s klienta ktery nepodporuje neviditelnost. A to ikdyz si v pidginovi nastavim neviditelny(jeste predtim). Pokud nekdo zna reseni(ne, nechci na desktopu pouzivat webove rozhrani a to prestoze ho mam kvuli mailu porad zapnute s vypnutym chatem), byl bych mu vdecny pokud se podeli.

    Ale zase ma i vyhody: temer xmpp server na vlastni domene zadarmo, a ikdyz zrovna ted neni vypadek tak si na predchozi vypadek si vzpomet nemohu.
    25.3.2010 19:23 Visgean Skeloru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    zkus jabber.org
    vain avatar 25.3.2010 19:46 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    jabber.org já naopak nedoporučuji, kamarád ho měl a padalo to jak přezrálé jablka. Přešel nakonec na jabbim, a abych obhájil jabbim, tak dnešní výpadek byl po opravdu dlouhé době jediný, co pamatuji (nebo jsem alespoň zaznamenal). Sice v dost blbou dobu, jelikož jsem řešil s více lidmi něco, ale že bych kvůli tomu přecházel? Ani omylem =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    pavlix avatar 29.3.2010 22:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Myslím, že správa jabber.org se docela měnila.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.3.2010 23:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    souhlas s předrečníkem, jabber.org padá ještě víc než jabbim. A dost často ještě tak, že se pro uživatele tváří, že je všechno v pořádku (jenom ty zprávy prostě nechodí)
    Quando omni flunkus moritati
    pools avatar 25.3.2010 19:50 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Jsi zakomplexovaný debil který ničemu nerozumí pyčo!!! ;-) A teď vážně - Google Talk
    Vivre libre ou mourir!
    25.3.2010 20:21 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    zdravim,

    pridam neco na zamysleni a popisi tady jedno abickovske bezne chovani. Vezmu to z pohledu provozovatele neceho zdarma nebo za drobne.

    Vetsinou to vypada takto: Objevi se blog na abicku. Nekdo rekne, ze se mu neco nelibi a ze chce neco jineho.

    Jenomze to ma par hacku:

    0) neplatite a chcete 7/24 sluzby. Toto takto nefunguje a sluzba neni 100%-centni. Nebylo receno, ze by jste platil.

    1) chci platit za nadstandart, ale jeste jsem nezacal. Nechapu proc tedy panu Pinkasovi nenabidnete penize rovnou (platbu za sluzby). Pak se lepe neco zlepsuje.

    2) nez by nekdo napsal konkretnimu cloveku, tak to vyhodi na blog na abicku (ci jinde). Proc lidi nedovedou napsat a komunikovat __primo__ ? Vypada to blbe. Fakt mi prijde blby chodit pro "feedback" na abicko.

    3) prvni informujte provozovatele a potom to muzete blogovat treba pres kopirak na 10 blogu. Pak by se nestavalo, ze pocet "rozmaznuti na netu" pres nejake blogy je vetsi, nez pocet lidi, co Vam napisi primo.

    Vysvetlivka: platba nemusi byt jen penezi. Ale treba casem a nejakou aktivitou.

    Tak to jen tak na okraj. Kdyby nahodou nekomu pripadalo divne, jak se komunikuje a chtel pouzivat klasicke metody komunikace. Treba, ze napise nekomu primo.

    gf
    25.3.2010 20:37 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Já myslím, že to autor příspěvku napsal celkem hezky a hlavně slušně a jeho pohnutky chápu. Chce prostě stabilnější službu a jsou i jiné servery, které jsou dostupné a jsou zdarma.
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    25.3.2010 20:38 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Myslím jako autora toho blogpostu...
    Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
    25.3.2010 21:05 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    zdravim,

    ok. S timto souhlas.

    Popsal jsem trochu moji zkusenost a osobne si myslim, ze co je popsano v mem prispevku, muze vylepsit komunikaci uzivatel vs. provozovatel.

    jinak na okraj: ted mi nejel asi par desitek minut server...

    gf
    Dent avatar 25.3.2010 21:34 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Bohužel, chápete můj zápisek jako další "stěžovací" blog, tak ale míněn nebyl. Cílem zápisku bylo zjistit, jaké mají lidé zkušenosti s jabber servery a případně najít vhodnou alternativu.

    Ta "stížnost" na kterou reagujete je pouze vysvětlení, proč hledám alternativu. Je to blog, tak jsem se trochu rozepsal, místo stručného "Jaký je spolehlivý jabber server? + podmínky". Za takový mikroblog by mi tady někteří jedinci nepoděkovali ;)

    K přímé komunikaci s panem Pinkasem nebyl důvod - o problému jsem věděl z Twitteru a tady jsem pouze hledal alternativní jabber servery. Nevidím důvod, proč si stěžovat panu Pinkasovi.

    Jabbim tým vzhledem k podmínkám odvádí skvělou práci (těch peněz opravdu nebude moc, pokud je jediným zdrojem příjmů VIP členství) a za to mají můj obdiv. Já bych na něco takového neměl nervy.

    Každopádně - po přečtení příspěvků pana Pinkase ve zdejší diskuzi dám Jabbimu ještě šanci a příští týden si zaplatím VIP členství. Takže dávejte pozor na MySQL, ať vám to zase nespadne :))
    Heron avatar 25.3.2010 21:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Moc nerozumím bodu 2. Proč vyžadovat extra vysokou stabilitu od jednoho serveru, když je xmpp protokol stavěn pro více serverů. Cílem snad není mít zlatý účet, cíl přece je komunikace. Sám mám účty asi na 6 serverech a když vypadne jeden, můžu komunikovat na druhém.
    Dent avatar 25.3.2010 21:38 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Abych pravdu řekl - nevím. Možná (zlo)zvyk z dob ICQ. Ani nevím, jak je na tom XMPP se synchronizací kontaktů mezi servery. Pokud bych nemusel udržovat kontakty na šesti serverech, ale změny provedené na jednom by se projevily na všech... pak nevidím problém v používání více účtů.
    multi avatar 26.3.2010 20:01 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    moje rec

    ja mam ucty taky na vice serverrech, sice se tomu lidi divi, ale co

    aktivne pouzivam 2 ucty na malych serverech, ktere vetsinou funguji bezproblemu, jen kdyz je vypadek, tak je delsi.
    Fluttershy, yay! avatar 26.3.2010 21:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Třeba Frantu mám v seznamu asi třikrát. Je to hnus. Kdyby aspoň Kopete podporovalo více adres u jednoho kontaktu...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 26.3.2010 21:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Metakontakty
    Vždyť Kopete umí metakontakty – stačí označit víc přezdívek v rosteru a pravou myší dáš jen „Vytvořit Metakontakt“.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 26.3.2010 21:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metakontakty
    Člověk se stále učí...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.3.2010 22:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metakontakty
    Platí to i pro Kopete z KDE 3.5? Tady jsem po pravém myšítku mohl akorát smazat hodně kontaktů naráz
    Quando omni flunkus moritati
    xkucf03 avatar 27.3.2010 23:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metakontakty
    Že by v KDE 4 přibývaly i nějaké užitečné funkce? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    28.3.2010 15:51 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metakontakty
    V KDE3 staci pretahnout mysi IM adresu.
    30.3.2010 12:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metakontakty
    Kam?
    Quando omni flunkus moritati
    xkucf03 avatar 25.3.2010 22:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    Např. já si platím VIP, abych je podpořil. Sice mám i vlastní server a vlastní doménu, ale myslím, že Jabbim toho pro Jabber v ČR udělal hodně a těch pár korun si zaslouží.

    A občasné výpadky? Zase tak moc jich není. I když můj vlastní server běží pořád a vlastně o něm ani nevím, je potřeba si uvědomit, že Jabbim je řádově někde úplně jinde – počet uživatelů, předaných zpráv… – nevím, jestli bych měl chuť provozovat server pro tolik lidí a nechat si od nich každou chvíli nadávat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.3.2010 12:21 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký IM server?
    to je toho. obcas se neco proste pokazi a chvili trva, nez to nekdo opravi. delsi dobu pozoruji, jak je spousta lidi na prasky, kdyz nejede icq/jabber/jina "zivotne dulezita" sluzba. jako by nebylo dostatek jinych komunikacnich kanalu. co budete delat napriklad pri dlouhem vypadku elektriny?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.