Portál AbcLinuxu, 3. května 2024 09:05

Objevil jsem Ameriku

25.8.2006 12:48 | Přečteno: 1105×

Tak jsem včera večer mezi znaleckou debatou o kočkách a debatou o politické situaci a k tomu jsem ještě chatoval, zkoušel zprovoznit přehrávání cd na netbsd. K tomuto kroku mě přivedl článek o vlc přehrávačích. Vložil jsem CD do mechaniky a zkusil přehrát. Nic Začal jsem tedy pátrat v manuálu a zjistil jsem, že pokud použiji příkaz

audioctl -w play=44100,2,16,slinear_le

podporu pro přehrávání CD zapnu. Ze zvědavosti jsem si tak hledal dál a „objevil jsem Ameriku.” K mému údivu jsem zjistil, že je možné ripovat CD z příkazového řádku. Že je možné vypalovat v konsoli to vím. I když jsem to nikdy nezkoušel. Zatím zbaběle používám K3b . Ale zjistil jsem že zcela jednoduchým příkazem

cdparanoia -g /dev/rcd0d -B 

Líbilo se mi jak to bylo rychlý. Zřejmě přestanu používat grip a jiné různé grafické udělátka. I když mají zase ještě jiné funkce. Ale většinu jsem z nich nikdy neužil. VLC se mi také líbí. A článek byl napsaný srozumitelně , takže jsem si pohrál. No a rozhodl jsem se že si zripuju všechny CD co mám do mp3 a pokusně si to vypálím v příkazovém řádku. Inu Unix mě vždy a znovu zaskočí. Samosebou mě to nedalo a vyzkoušel jsem to i ve Slackwaru a zjistil jsem, že v něm je to ještě jednodušší neb ten příkaz je ještě kratší

cdparanoia -B

A bylo to. Taky fofr a zcela bezproblémově. Budu muset ještě udělat nějaké další pátrání po konsolových utilitách.

Po té včerejší debatě o koloniích zdivočelých koček jsem si vzpomněl na dokumentární film z Kanady, kde podobnou kolonii u smetišť v jednom městečku na severu Kanady (mám pocit, že se to městečko jmenovalo Churchill v provincii Quebec,) již vytvářeli lední medvědi. Rabovali tam smetiště, požírali odpadky a dokonce se vlupovali do domů. Byla tam scéna se zastřeleným medvědem. Myslím, že jej dokonce zastřelila ženská. Ten medvěd vyrazil dveře v obydleném domě a cpal se do ledničky. Možná bych to našel i na netu. Včera jsem si v souvislosti s těmi kočkami uvědomil jak skutečně měníme i zvířatům jejich chování. Určitě to není jediný případ. A představoval jsem si jak se v Bohnicích po parku procházejí lední medvědi.

Co se té debaty týče. Chápu, že jsou lidé, kteří mají potíž dát utratit kočku, případně ji utratit sami. zažil jsem to, když můj první pes dostal vzteklinu a táta ho musel zastřelit. Nebyl to hezký pohled. Sám za sebe můžu říct asi tolik. V dětství jsem měl několik psů, pár koček jsme také doma měli, ale u domu jsme měli obrovskou zahradu, tam psi běhali, kočky v létě měli prkno rovnou z okna aby nemuseli po chodbě a v zimě si prostě zamňoukala a byla vpuštěna či vypuštěna. Několik koček se ztratilo, každého psa jsem oplakal. Vždy to bylo těžké.

Dnes kdybych měl malé děti a pocit že je soužití se zvířetem nějak ohrožuje dal bych je pryč. Bez váhání. A co se týče zvířete ve velkoměstě? Mám pocit, že bych nechtěl mít kočku, nebo psa v paneláku. Kočku nechal celý život v bytě aby nikdy nebyla venku a psa ráno vyvenčil a pokud odejdu, nechal ho tam samotného, to skutečně ne. Navíc mě rozčiluje šlapat v psích či kočičích výkalech na chodníku ve velkoměstě a vědomí, že tomu přispívám by mě moc netěšilo. Ale v posledních letech je taková mánie těch milovníků zvířat mít psa nebo kočku v podmínkách jaké jsem uvedl a všichni se rozplývají sami jací jsou milovníci zvířat. O tom už byly popsáný tuny novinového papíru.

       

Hodnocení: 25 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

25.8.2006 13:01 michal00 | skóre: 14 | blog: OpenStreetMap
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
veľmi sa mi páčil ripit.pl. po prvom nastavení to krásne zripovalo celé cd v mechanike (aj s názvami pesničiek)
27.8.2006 00:51 tryah
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Jj< ten je good...
25.8.2006 13:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jestli má cdparanoia nějaký konfigurák, tak by si tu device mohl nastavit v něm a nemusel psát -g ..., popřípadě pokud používáš bash, tak si můžeš nastavit alias. ;-)
25.8.2006 13:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
A ještě doporučuji ABCde, skvělá utilitka na ripování pro terminál. MP3, Vorbis, FLAC,.. včetně CDDB :-)
25.8.2006 14:33 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Díky, zkusím.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
25.8.2006 18:33 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Zkusil jsem ABCde a musím říct, že se mi velmi líbí. Díky.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
25.8.2006 22:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Rád jsem pomohl. :-)
Josef Kufner avatar 25.8.2006 13:08 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na ripování audio cd doporučuji grip. Je to celkem jednoduchý frontend používající konsolové nástroje. Jeho hlavní výhodou oproti konzoli je to, že všecko už je šikovně poslepované dohromady a rovnou to i převádí do mp3, ogg nebo čehokoliv jiného.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
25.8.2006 14:32 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Díky, grip znám a používám a máte pravdu, ale mě překvapila ta rychlost a snadnost používání cdparanoia v konsoli.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
Dalibor Smolík avatar 25.8.2006 15:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
cdparanoia používám od začátku, na pálení cd a dvd a na převody multimediálních formátů jsem si udělal malé skripty, ale vždy používám příkazový řádek. Je to velmi rychlé a spolehlivé.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Ku8aZ avatar 25.8.2006 17:17 Ku8aZ | skóre: 17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Jo, Grip je super, ale od té doby, co požaduje půlku Gnome, přešel jsem na mp3c. Umí to to samé co Grip a jediná závislost je snad jen ncurses :-) Čili by se vám to mohlo líbit, když tak rád pracujete v konzoli.
Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
25.8.2006 13:33 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dnes kdybych měl malé děti a pocit že je soužití se zvířetem nějak ohrožuje dal bych je pryč.
Ty děti?
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
25.8.2006 14:30 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
I tak se to dá pochopit.:-) Ne , ty zvířata, co ohrožují moje děti.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
d.f.h avatar 25.8.2006 19:43 d.f.h | skóre: 8 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ad cdparanoia - nemůžu si vynachválit, snad jen kdyby uměla podobný věci, jako pod windows exactaudiocopy (blahý paměti). nicméně ve spojení s lame a cddb je to to nejlepší, co si milovník mp3 může přát :-)

ad kočky a zvířata všeobecně v "paneláku" - no nevím. na psy mám podobnej názor, když psa, tak jedině na venkov na zahradu. samozřejmě nemluvím o takovejch těch kapesních psech, tam zase nevím, co by u toho baráku na vesnici dělali. nicméně s kočkama už mám dilema. moje první je z útulku a naprosto jistě vím, že jí je u mě v bytě o moc líp, než v útulku na jedný hromadě s dalšíma kočkama a dožívajícíma pejskama. druhá kočka je z vesnice a je mi jasný, že kdybych si ji od kolegy nevzal, tak by skončila jako ostatní koťata, co se jim třikrát ročně naroděj - na hnoji nebo ve vodě.

čili já bych to neházel všechno na jednu hromadu. a o utrácení bych uvažoval jenom v tom nejkrajnějším případě. sám se bojím toho, že mě to jednou čeká... totiž ne mě osobně :-D, ale ty moje kočky!
25.8.2006 19:52 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já nevím. Mám pořád pocit, a i zkušenost, že ty dvě kočky pohoromadě není terno ani pro jednu kočku. Když se nemůže jedna od druhé vzdálit. Ale budiž. Když mi si je pořád polidšťujeme a skutečně nevíme jak to ty zvířata fakt mají. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
d.f.h avatar 25.8.2006 20:42 d.f.h | skóre: 8 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
jo, když těm mejm se ale od sebe prostě nechce (není to aranžovaný) :-)
25.8.2006 20:46 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
A chodí ven nebo jsou doma pořád. A jsou kastrované?
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
d.f.h avatar 25.8.2006 22:02 d.f.h | skóre: 8 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Oba (kocour i kočka) jsou po kastraci, to nešlo jinak. Choděj jenom na balkón, jsme ve třetím patře. Ale časem plánuju nějakej domek se zahradou a pak už je nebude nic omezovat...
25.8.2006 22:11 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Objevil jsem Ameriku
Dělal jsem skupiny i ze sexuálníma deviantama, I z kastrovanejma. Uplný beránci :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.