abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    Příběh a slogan

    6.6.2010 01:18 | Přečteno: 930× | poslední úprava: 6.6.2010 01:20

    Jan Jílek

    Jak si tak čtu blogy u konkurence, a rád si čtu ty ekonomické, přemýšlím. Tedy nejen o ekonomii jako takové, ale i o marketingu. Plus reklamě. Možná na to přijdu, možná ne. Všiml jsem si, že mnoho lidí nakupuje v Levných knihách. Což o to, také tam rád zajdu. Rád tam nakupuji. Vidím tam výpravné publikace, které jdou o desítky procent dolu. Stejně tak filmy, muzika. Prodávají se tam věci, které kdysi někdo vydal, investoval do toho spoustu peněz. A ted nevydělá, jak si představoval. Přitom ty knihy, filmy muzika splňuji veškeré marketinkové náležitosti.

    Co stojí vydání knihy tak trochu už tuším. A ty knihy jsou najednou k mání za pakatel. Jasně, sklady je potřeba vyprázdnit a všechno, co je nad režii, je výdělek. Židé říkají. „Malý kšeft, také kšeft.” Nepochybně. Na internetu je spousta knih, které jsou dostupné. Stačí objednat, zaplatit jak knihu, tak poštovné a máte co jste chtěli.

    Po zkušenostech, které s vydáváním knih mám, si říkám, že pokud nehodlám vydat knihu jako charitativní akci, pak asi nemá smysl očekávat zázrak ve formě výdělku. Jedině v tom případě, že někdo sponzoruje vydání, jako jsem měl kliku já a ještě se ta kniha nějakým způsobem prosadí do televize. Pak má naději, že neskončí v Levných knihách, co jak už vím, mnozí autoři berou jako potupu. Konečně koho by těšilo zjistit, že z ceny se slevilo například 80% a přesto kniha není ani v regálu, ale je naštosovaná na hromadě. Mě by to fakt nepotěšilo. Samozřejmě internet, lidé málo čtou, tedy knihy, muziku si stahují. Filmy také. To všechno asi vytváří ony štosy.

    O co mi jde? Jestli skutečně je marketing tak mocný aby dokázal prodat tu obrovskou spoustu titulů, obrovskou spoustu slov, která jsou napsaná? Jestli je vážně ta reklama tak mocná a zda vzdělání skutečně vede lidi k tomu aby četli a nad přečteným přemýšleli? Dumám nad tím, zda a jestli vůbec je valná většina lidí ochotna si namáhat mozek aby jejich slovník obsahoval něco víc než slogany a technická data.

    Vzdělanost údajně stoupá, kdekdo samá maturita, vysoká škola, na všechno se vypisují konkursy, ale na úrovni třeba slovního projevu to vidět není. V dobách kdy jsem jezdil u plavby, bylo zvykem se sejít v kormidelně, pokud jsme měli hotovo, nebo nebylo počasí na práci venku a povídalo se. Na vyprávějících bylo znát, že většinou hodně čtou, maturitu měl málokdo a přesto mám pocit ti lidé měli mnohem větší slovní zásobu než dnešní televizní baviči. A byli to amatéři, kteří nesledovali jiný cíl, než si krátit dlouhou chvíli. Ono stačí sledovat dnešní baviče a poslouchat vypravěče ze šedesátých, sedmdesátých let.

    Záměrně používám slovo vypravěč, abych jej přesně oddělil od slova bavič. Vypravěč nebaví, on vypravuje, vypravuje příběh, který má děj, začátek a konec a chvíli trnete, chvíle se smějete, příběh končí a najednou z něj vylézá i jisté poučení. Z příběhů totiž vždy je poučení. Bavič nedává poučení. Bavič vás má bavit, to je jeho jediný úkol. Rozesmát, přinést pohodu. O poučení nejde. Rád sleduji vypravěče. Vždycky jsem je rád sledoval. Sledoval jsem je jak hrají příběh, jak ho prožívají, jak mluví s posluchači slovem i tělem.

    U bavičů mám pocit, že se snaží aby se všichni bavili, všichni se smáli, humor koření života, ale pokud je koření moc, pak jídlo není k žrádlu. Ted se vrátím k onomu marketinku. Podle všech pravidel, obálka má být nápaditá, upoutávající, nepřehlédnutelná. Jenže, když jsou skoro všechny upoutávající, nepřehlédnutelná, pak se asi zřejmě musí mezi těmi nepřehlédnutelnými ztrácet.

    Ti lidé, co chtějí prodat mají strašně těžkou úlohu. Svět je jeden velký barevný bazar. A jakou zvolit barvu a jakou kombinaci aby si kupující, řekl, „tohle musím mít.” Jestli je při prodeji v knih, muziky, filmu to nejdůležitější. Osobně si musím knížku prolistovat, pokud ji neznám nebo autora, abych si vybral. Samozřejmě mám rád hezké obálky, ale ty hrají druhořadou roli. U mne.

    Marketing mi přijde jako oni baviči. Barevný ohňostroj, spousta nápadů, ale nikde příběh. Nějak mám pocit, že se marketing jako takový začíná vyčerpávat. Ještě prodává, ještě zaujme, ale ukazuje se, tedy aspoň já si myslím, že brzy bude prodej knih, stejně jako dýmky jen pro jistý druh lidí. To samé muzika. Ceny půjdou dolů. Asi jako ty knihy v Levných knihách. Lidé se chtějí bavit, chtějí příběh, chtějí informace, ale v záplavě slov a barev jsou ony ingredience skládající příběh, zahlceny kořením. Sice drahý dobrým kořením,ale.. jen koření k jídlu není.

    Ceny filmů šly dolů, dobrých filmů. Pokud bych uvažoval v cenách před deseti lety, tak dobrý film na DVD pro většinu lidí velmi těžko dostupný. Dnes jsou dostupné a přesto skladem. Zrovna tak knihy. Spousta knih by kdysi byla i v té konkurenci snadno prodejná a nemusela by mít bůhví jakou výpravnou obálku a marketing. Časy se změnily a víc se zřejmě číst nebude, tedy ne stylem jakým se kdysi četlo a a lidé přes veškeré obdržené informace ve vzdělávacích ústavech, zřejmě víc přemýšlet než kdysi nebudou. Někteří ještě méně.

    Takže čtu ekonomy, marketingové odborníky, sleduji lidi v prodejnách knih a říkám si, je to opravdu všechno to hemžení kolem tak důležité. Možná je, protože vytváří pracovní místa ve službách, která si nikdo kdysi neuměl ani představit. Mnoho lidí si kupuje chytré knihy a DVD o marketinku a a věří tomu, že prodává obal, slogan a nápad. Koupě pro koupi.

    Možná ano, jen mě tak napadá, že čím víc těch sloganů kolem knih, muziky a filmů je, tím víc se ta muzika, kniha i film ztrácí v oněch sloganech a ztrácí se příběh, který mají vyprávět. A než se dostanou čtenáři, posluchači a diváci k příběhu, začnou myslet a uvažovat ve sloganech. A pokud někdo uvažuje a vidí svět podle reklamního sloganu, pak nemá pro něj smysl číst nebo poslouchat příběh, nebo v písni sledovat text. Je překořeněno. Díval jsem se na film v sobotu.

    Film, který jsem viděl kdysi v kině a líbil se mi. Ale při třetím reklamním přerušení během hodiny jsem se na něj dívat přestal. Ze stejného důvodu neposlouchám komerční rádia, kde vždy je zajímavá píseň, ale vždy je před ní reklama, která do ní vstoupí. Marketing. Bere-li mi někdo příběh ve filmu a nebo písni jsem rozezlen. I v písni je příběh a písně vyprávěly vždy příběhy. I obrazy i sochy vyprávěly příběhy. Slogany k ní nepotřebuji. Stejně tak nepotřebuji marketingové ujištění jak skvělou knihu jsem si koupil.

    Narazil jsem včera na několik knih ke stažení na internetu. Knihy od Jiřího Kulhánka, které nejsou momentálně k dostání. Dvě jsem přečetl, za odpoledne, zaujatý příběhem, které ty knihy vyprávěly. Četl jsem je zkopírované do Wordu, četl jsem bez jakékoliv barevné úpravy a nemohl jsem se odtrhnout. Není to pohodlné listování, číst v PC, ale příběh je příběh. Sice beletrii skoro nečtu, ale i knihy, které nejsou beletrii, jsou knihy, které mají svůj příběh.

    Například příběh jménem „Katedrála a tržiště” od Erica Raymonda, příběh jednoho poštovního klienta a jednoho operačního systému, se četl naprosto sám. Četl jsem ho na internetu. Četl a byl jsem tím příběhem uchvácen. Bez marketingu, bez nadměrně vychvalovacích slov. Tak jak to s tou ekonomikou a marketinkem reklamou vlastně je?

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    =^..^= AmigaPower® avatar 6.6.2010 01:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Vy jste SATAN s těma blogama, normálně... :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.6.2010 01:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    ...jo a samozřejmě:

    PRVNÍ !!! :-D

    6.6.2010 01:31 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    No jo, takovej sem já
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    6.6.2010 06:30 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Knihy vybiram podle nazvu, ne podle obalky. Jsem rada kdyz prectu jednu knihu za mesic. Jakmile ji mam v ruce, nehnu se od ni. Jednou se mi pri cteni u krbu propalila podrazka na bote. TV reklamy jsou uzitecne. Nemusim se ptat co jsem zmeskala kdyz odbehnu k pracce, pichnu do masa v troube, zamicham kopracku, odskocim pro salek caje, kavy.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.6.2010 10:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    TV reklamy jsou uzitecne. Nemusim se ptat co jsem zmeskala kdyz odbehnu k pracce, pichnu do masa v troube, zamicham kopracku, odskocim pro salek caje, kavy.
    +1
    7.6.2010 08:42 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan

    ...OK, reklama = "curaci pauza", ale opravdu ji potrebujete trikrat za hodinu ?

    Jednu reklamu v polovine filmu ano, ale film natazeny reklamnimi prestavkami na ctyri hodiny to nee.

    Jirka

    =^..^= AmigaPower® avatar 7.6.2010 08:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Já teda nevim, TV reklama v ČR mi přijde "kraťoučká", třeba takovej Polsat, nebo TVN kde je 15 minut reklama, 5 minut upoutávky a zas 15 minut reklama, to celý 4x - tam ten film fakt natáhnou z 90ti na 210...
    8.6.2010 07:22 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Tak to musi byt pekne draha reklama. Tady jsou reklamy 1-2 minuty behem dne casteji, v noci mene casteji. Za stanici bez reklam je mozne si priplatit. Nektere stanice nedavaji reklamu behem filmu ale mezi filmy asi 10 minut jednu za druhou. Kdyby byly ty reklamy delsi, divaci by klikali jinam, puvodni by ztracela dulezity rating. Z tech 120 stanic je mozne si vybrat, nejnavstevovanejsi samozrejme obdrzi nejvyssi pocet reklam a financi od poskytovatele sluzby.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.6.2010 11:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    A kde je vlastně to "tady"? Něco málo mně napadá, nějaký souvislosti mi svítají, dělaj tam asi tu nejlepší kočičí suchu stravu, co? Ale nahlas to tady ještě nikdo neřek... :-D
    8.6.2010 22:00 rita-gabriela | blog: reklamace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Amígo, i ty nepozorný čtenáři Janových blogů, o které Miladě to Jan psal, jak ho provázela po jeho cestách? Poníka zakoupila, od padnutí hladem zachránila ...
    Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.6.2010 23:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Madam, před dvěma dny jsem si pouštěl ten záznam z TV a myslim, že vy budete mít úplně úžasně sametovoučkou vnitří stranu stehen, čím blíž, tím dokonalejší. Bylo to tam úplně cítit z těch vaših jemňoulinkých pohybů "horní nohou" (kdybyste měla ta kolena u sebe a lehounko doleva, nevim jestli bych ty ruce od něj udržel...), ač nevím co, ve vaší ženskosti je něco, na co chci přijít, na to co mě tak pálí, když pomyslím na vaše kozičky, prostě mi stojí vždycky, už teďka se přez něj tak "nenápadně" plácám a to na vás jeno myslim... :-D
    8.6.2010 22:25 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Malá nápověda: :-)

    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    =^..^= AmigaPower® avatar 10.6.2010 23:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Bota? Jak baťa s dřevákama? Někde v Africe?

    (Já furt sázim na ten 1st. Choice)
    =^..^= AmigaPower® avatar 11.6.2010 12:42 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    LOL! Včera jsem toho měl evidentně plný kecky... :-D

    11.6.2010 07:36 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Suchou i stavnatou v konzervach, Amigo. Ty konzervy si chlapi v kursu moc chvalili. Tak moc ze se jich instruktor zeptal na nazev a jak vypadaji. Nazev neznal, ale ta kocka nebo psisko na obalu mu povedome byly. Vysvetlil, nikdo mu neveril. Moji mamku zase malem polozila pepka kdyz chytila meho syna s pytlikem zradla pro stenata. Prave mu rostly zoubky. Zubar naopak zuby syna po par letech obdivoval, takovy krasny zdravy chrup jeste nevidel. Pak si vyber co je pro lidi zdravejsi.
    6.6.2010 06:50 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Amigo, mozna se ti po tech blogach jednou zasteskne stejne jako me. Zaprisahala jsem se ze na dovolene na net nepujdu, nechali jsme notebook doma. Po par dnech jsem se zoufale snazila orientovat na PC v cizim jazyce.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.6.2010 10:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    ....jsem se zoufale snazila orientovat na PC v cizim jazyce.
    V jakém? Já jednou seděl před vietnamskim windoze, kdybych ten system aspoň povrchně neznal (co kde je a jaký to má ikonky) byl bych pěkně v... :-D
    kotyz avatar 6.6.2010 11:29 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    ja zas jednou pred nemeckyma windows 98 :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.6.2010 12:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Nojo, ale německy ještě sem tam člověk něco ví... :-D
    kotyz avatar 6.6.2010 13:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    jak se rekne nemecky vypnout pocitac? ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.6.2010 13:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Töten der geknackt! :-D
    kotyz avatar 6.6.2010 13:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    lol :-D

    jinak by to melo bejt "Den Komputer herunterfahren". voni vubec maji husty slozeniny, dokazou do jednoho slova nacpat skoro celou vetu jako treba "odsouzeni za poruseni autorskeho prava" coz sem bohuzel zapomel hned po tom co sem si to precet, vim akorat ze to zacinalo na Kunst a melo to asi 60 pismen ...

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.6.2010 17:58 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Naposled ve spanelstine. Mordovala jsem se s tim 20 minut, dalsich par minut vlastnik. Presadil me na jine PC, to moje bylo rozbite. Jak jsem to mohla vedet?
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.6.2010 21:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    LOL! :-D Tak to je fakt pech... :-D
    7.6.2010 08:20 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    LOL! Tak to je fakt pech...

    Umis si predstavit jak se mi ulevilo? Dokonce jsem mu odpustila ze me nechal tak dlouho se u toho potit. Prisel se podivat proc na tu obrazovku tak soustredene koukam, klikam, vzdycham. Byl moc rad ze to uz zase jde, domnival se ze neco ctu. Rekla jsem no hablo, tak mi nazorne ukazal jak jsem se u toho vypadala. Rozchechatli se vsichni kolem, a ja, cervena az za usima s nima.
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.6.2010 08:48 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Takhle jsem seděl v i-net cafe (byl jsem tam poprvé), koupil jsem si kartu s kreditem a zkoušel jsem s ní různejma způsobama projet čtečkou - nešlo to. Jenže "lovec" se druhýho "lovce" na radu nezeptá, tak jsem tam seděl a zkoušel asi 10 minut, než prošla kolem obsluha a zahlásila "sedněte si jinam, tady je rozbytá čtečka". :-D
    6.6.2010 13:54 Bystroushaak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Tak podle jake logiky jsou vybirany tituly do levnych knih je mi fakt zahadou. Pokud by platilo ze tam konci neprodejne veci, urcite bych tam nenasel spoustu znamych fantasy/sci-fi knizek. Byl jsem tam ve ctvrtek a na regale jsem zahledl Navrat krale od Tolkiena. Rozhodne to neni neuspesna kniha, bylo to nove vydani ktere se bezne prodava v knihkupectvich.

    ps: Nakonec jsem si koupil Kosmicke spiony od Pacnera (89kc), protoze diky tomu ze uvolnil cast sve tvorby v ramci serie clanku Dobyvani kosmu na serveru technet.cz vim ze pise zajmavym zpusobem o zajmavych vecech.
    kotyz avatar 6.6.2010 14:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    no to je zahada i pro me. ale nejvic me serou s tim, ze tam maji treba jednu knizku z cely serie (vetsinou az tu posledni) a ten zbytek uz ne. uz mam doma nejmin tri takovy a furt si rikam, ze to preci nebudu cist od prostredka nebo od konce a pockam si nez nekde sezenu ty co co patri pred ne ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    7.6.2010 04:55 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    preci nebudu cist od prostredka

    Proc ne? To je prece jako detetivka kde reknou v prostredku co se stalo a zbytek je jak k tomu doslo. Nekdy se to musi cist obracene. Nejdrive posledni stranku, pak zbytek. Prece nebudu zbytecne napnuta.
    6.6.2010 18:12 lok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Rozhodne nemam pocit, ze by dnesni lide meli mensi slovni zasobu. Zamyslete se nad tim, jestli tento vas nazor nebude zpusoben tim, v jake spolecnosti se pohybujete.
    6.6.2010 18:13 lok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Adresovano panu Jilkovi...
    6.6.2010 18:22 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Na vyprávějících bylo znát, že většinou hodně čtou, maturitu měl málokdo a přesto mám pocit ti lidé měli mnohem větší slovní zásobu než dnešní televizní baviči.

    O těch jsem mluvil. Jinak se pohybuji ve společnosti vysokoškolsky vzdělaných lidí. Většinou. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    6.6.2010 18:27 lok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Tak to se omlouvam, myslel jsem, ze se jedna o narkomany a alkoholiky... Asi jsem neco spatne pochytil...
    6.6.2010 18:33 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    No to je váš problém, co jste špatně pochopil, mě se nemusíte omlouvat.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    6.6.2010 18:28 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    A pokud mají vysokoškolsky vzdělaní lidé nižší slovní zásobu, pak je důležité se zamyslet jakou kvalitu ona vysoká škola má.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    8.6.2010 07:37 MVR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Rozhodne nemam pocit, ze by dnesni lide meli mensi slovni zasobu.
    IMHO lide umeni komunikace ztraci Pasivnim civenim na televizi, PC monitor, zamestnanim. Kdysi se lide schazeli,drbali, diskutovali ve skupinach. Dnes se dokaze zabavit kazdy sam.
    7.6.2010 07:50 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    V dobách kdy jsem jezdil u plavby, bylo zvykem se sejít v kormidelně, pokud jsme měli hotovo, nebo nebylo počasí na práci venku a povídalo se. Na vyprávějících bylo znát, že většinou hodně čtou, maturitu měl málokdo a přesto mám pocit ti lidé měli mnohem větší slovní zásobu než dnešní televizní baviči.
    Jenom jestli to není způsobené onou "selektivní pamětí", kterou lidé používají při vzpomínání na "staré časy".
    7.6.2010 08:34 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    To není vzpomínka na staré časy, ale na jednotlivé, konkrétní lidi, kteří těmi vypravěči byli. A s nimiž se vídám čas od času dodnes a oni tu slovní zásobu neztratili.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    7.6.2010 09:31 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    maturitu měl málokdo a přesto mám pocit..

    Jenom jestli to není způsobené onou "selektivní pamětí", kterou lidé používají při vzpomínání na "staré časy".

    + 1
    7.6.2010 11:41 Marcela | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Knihy od Jiřího Kulhánka, které nejsou momentálně k dostání. Dvě jsem přečetl, za odpoledne

    Vy jste ďábel! :-)
    Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
    7.6.2010 11:57 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příběh a slogan
    Ani ne, jen čtu rychle
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.