Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Byly publikovány informace o kritické zranitelnosti v knihovně pro Rust async-tar a jejích forcích tokio-tar, krata-tokio-tar a astral-tokio-tar. Jedná se o zranitelnost CVE-2025-62518 s CVSS 8.1. Nálezci je pojmenovali TARmageddon.
AlmaLinux přinese s verzí 10.1 podporu btrfs. XFS bude stále jako výchozí filesystém, ale instalátor nabídne i btrfs. Více informací naleznete v oficiálním oznámení.
Společnost OpenAI představila svůj vlastní webový prohlížeč ChatGPT Atlas. Zatím je k dispozici pouze na macOS.
Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.5 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
Rodina jednodeskových počítačů Orange Pi se rozrostla (𝕏) o Orange Pi 6 Plus.
Na Humble Bundle běží akce Humble Tech Book Bundle: All Things Raspberry Pi by Raspberry Pi Press. Se slevou lze koupit elektronické knihy od nakladatelství Raspberry Pi Press a podpořit Raspberry Pi Press, Raspberry Pi Foundation North America nebo Humble.
Přidaný režim autonomního řízení vozidel Tesla Mad Max je dostupný pro vybrané zákazníky v programu EAP (Early Access Program). Nový režim je na silnici agresivnější, častěji mění pruhy a ne vždy dodržuje rychlostní limity. Agentura JPP spekuluje, že v Česku by se mohl nový režim namísto Mad Max jmenovat Mad Turek...
Byla vydána nová verze 9.18 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Nově také pro NanoPi R3S, R3S LTS, R76S a M5. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
priklad.ui
je stejný jako minule.
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <ui version="4.0"> <class>MainWindow</class> <widget class="QMainWindow" name="MainWindow"> <property name="geometry"> <rect> <x>0</x> <y>0</y> <width>98</width> <height>46</height> </rect> </property> <property name="windowTitle"> <string>MainWindow</string> </property> <widget class="QWidget" name="centralwidget"> <widget class="QPushButton" name="pushButton"> <property name="geometry"> <rect> <x>9</x> <y>9</y> <width>75</width> <height>23</height> </rect> </property> <property name="text"> <string>PushButton</string> </property> <property name="checkable"> <bool>true</bool> </property> </widget> </widget> </widget> <resources/> <connections/> </ui>Příklad bude trochu jiný, než minule. Za prvé jsem přešel na Python 3.2 (takže musím psát print jako funkci, ale to je jen kosmetická změna kódu), za druhé jsem na objekt jsem přidal jednu vlastnost (
property
).
#!/usr/bin/env python import sys from PyQt4 import QtGui, QtCore, uic class MyApplication(QtGui.QMainWindow): def __init__(self): QtGui.QMainWindow.__init__(self) uic.loadUi("priklad.ui", self) def run(self): self.show() self.app.exec_() @QtCore.pyqtSlot(bool, name="on_pushButton_clicked") def method_with_some_weird_name(self, value): print ("Clicked {}".format(value)) @QtCore.pyqtSlot(bool) # without this line the slot catches two signals: clicked() and clicked(bool) def on_pushButton_clicked(self, value): print ("Clicked2 {}".format(value)) def closeEvent(self, event): print ("Close event") event.accept() @property def something(self): print("Property get something called") @something.setter def something(self, value ): print("Property set something called with value {}".format(value)) def main(): app = QtGui.QApplication(sys.argv) MyApp = MyApplication() MyApp.app = app MyApp.run() if __name__ == '__main__': main()
Property get something calledcož není úplně to, co by člověk chtěl. V tomto případě je to neškodné, ale pokud se za vyčtením vlastnosti skrývá něco jiného, než přeposlání atributu (
attribute
) objektu, může to způsobit potíže. Toto chování nezáleží na tom, jestli je vlastnost zapsaná pomocí dekorátoru nebo pomocí funkce property()
.
Pokud bude vyčtení vlastnosti například zahrnovat delší výpočet, máme na krku výkonostní problémy. Pokud vyčtení vlastnosti mění stav objektu, může to působit velké potíže v aplikaci a mnoho šedin programátorovi (kdybyste si třeba chtěli počítat, kolikrát byla vyčtena vlastnost, falírovala by tam jednička). Pokud by nedej Bože vyčtení vyžadovalo výpočet s něčím, co není v tu chvíli inicializované (například nastavení něčeho, co se nastavuje z venku přes setter
), máme na krku velký problém.
QtCore.QMetaObject.connectSlotsByName
, která se volá ve funkci createConnections v souboru uicparser.py (v mé verzi Pyqt 4.8.5 to je řádek 861). Dokumentace k tomu píše:
Searches recursively for all child objects of the given object, and connects matching signals from them to slots of object that follow the following form ...
Nezkoumal jsem to až tak do podrobna, ale myslím si, že to rekurzivní hledání způsobí zavolání všech vlastností.
Tiskni
Sdílej:
... PS / 2 konektor pro vytvoření rovnováhy dědictví s nadstandardními funkcemi.PS/2 je technicky lepší než USB, teda aspoň pro klávesnice.
PyQt4.uic.loadUi
. Takže v tomto případě nemá smysl obě knihovny porovnávat.
I ten původní problém je způsoben Pythonem samotným. V C++ se nedá za vyčtění atributu schovat volání funkce, takže tam to problémy neudělá. Ale je možné, že PyQt tam dělá něco, co by mělo být programátorovi skryto.