abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1049 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Volím výšku (FJFI nebo FI)

    22.10.2008 17:26

    FJFI nebo FI MUNI? Těžká škola, znalosti a strahov v Praze nebo pohoda, kalby a holky v Brně?        

    Hodnocení: 20 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.10.2008 17:35 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Zvol jádro, když to nebudeš zvládat, můžeš přesedlat na lehčí ČVUT FEL :-) Měl jsem v kruhu několik takových spolužáků expertů.
    22.10.2008 17:46 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Huh, nemel by sis vybirat podle toho, co bys chtel jednou delat? Koukam, ze jedno jaderna a fyzikalne inzenyrska fakulta a druhy fakulta informatiky. To se mi zda docela odlisne zamereny. Osobne bych do ty fyziky nesel vubec - prestoze me fyzika zajima, na studium VS bych to teda necitil. I na FELu jsem mel problem s obvodama, elektrotechnikou a fyzikou.
    Heron avatar 22.10.2008 18:41 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Huh, nemel by sis vybirat podle toho, co bys chtel jednou delat?

    Proč? Ať studuje co ho baví, ne? Znalosti pro praxi se stejně naučí až v praxi. VŠ ho naučí systematicky přemýšlet. Zbytek musí stejně zvládnout sám.

    23.10.2008 12:54 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    +1 jaderka je vejska jako vsechny ostatni. a na strahove se da taky dobre za...
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    22.10.2008 17:48 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    A jenom k tej "vysce". Zda se mi to, ze chces pouzit hovorovej vyraz, ale nechces, aby to bylo tak moc hovorovy, tak jsi to takhle zkomolil? To fakt nekdo rika "vyska"? Co ja pamatuju, tak se rikalo bud "vejska" nebo "vysoka".
    22.10.2008 17:53 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    V Praze se možná říká vejška, ale na Moravě výška :P
    22.10.2008 18:51 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    A jo sakra, ja zapomnel, ze moravaci to "ej" nereknou:)
    belisarivs avatar 22.10.2008 19:37 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Moravaci predevsim umi cesky ;-)
    IRC is just multiplayer notepad.
    freshmouse avatar 22.10.2008 22:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Hahaha. Pokud nemluví striktně spisovně, tak mluví jakousi patlaninou a zkomoleninou, ale rozhodně ne češtinou. Ale nejtrapnější jsou ti, co najednou začali mluvit "ostravski jak cyp" (či co) atd.; z toho se mi úplně zavírají uši.
    freshmouse avatar 22.10.2008 22:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    A jinak, alespoň podprůměrně inteligentní obyvatel České republiky rozumí výrazu "výška" i "vejška".
    22.10.2008 23:08 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Co jsem tak měl možnost se setkat s moravskými dialekty, vždycky měly blíž ke spisovné češtině než dialekt pražský (nebo doudlebský). Fakt že jo.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    23.10.2008 09:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Je fakt, co píšou výš - na velké části Moravy se "ý" nezměnilo na "ej" a takových příkladů by se dalo najít víc. Pražákovi to pak nutně zní jako patlanina a komolenina, ovšem nám naprosto stejně zní vaše hrátky s délkou samohlásek. :P
    Ale nejtrapnější jsou ti, co najednou začali mluvit "ostravski jak cyp" (či co) atd.; z toho se mi úplně zavírají uši.
    Zjišťuju, že podlední dobou přicházím dialektům ostravska docela na chuť. Přes pusu by mi to asi neprošlo, ale už mi to docela zní. :-)
    freshmouse avatar 23.10.2008 10:59 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Zrovna "výška" Pražanům nezní jako zkomolenina; zní to spíš jako krkolomná snaha o trochu spisovnou mluvu (není to ani úplně hovorové (jako "vejška"), ani úplně spisovné (jako "vysoká (škola)")). Já jsem z Prahy, tak to musím vědět. :-)

    Co se týče "protahování", to neumím moc posoudit, ale podle mě mluvíme téměř stejně jako kdekoli jinde v české části republiky. Ono záleží hlavně na situaci. Protahování je znát třeba při nějaké prosbě: "Heléé, mohl by mii, prosíím, půjčit knížkůů?" atd., ale při běžné mluvě ne.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.10.2008 11:23 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Co se týče "protahování", to neumím moc posoudit, ale podle mě mluvíme téměř stejně jako kdekoli jinde v české části republiky. Ono záleží hlavně na situaci. Protahování je znát třeba při nějaké prosbě: "Heléé, mohl by mii, prosíím, půjčit knížkůů?" atd., ale při běžné mluvě ne.
    V Praze jsem zatím nenarazil na znatelný rozdíl od jihočeské češtiny, snad s tou výjimkou, že u nás je pár podivných slov (třeba pikador), které Pražáci neznají.
    freshmouse avatar 23.10.2008 11:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    A co to tedy je? :-)

    P.S.: A ten perón jsi neznal jen ty, nebo to je nějaká pražská specialita? :-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.10.2008 11:28 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Spíš se to slovo málo používá a tak mi vypadlo, za pražskou specialtu bych to nepovažoval. A pikador je přece párek v rohlíku! :-)
    freshmouse avatar 23.10.2008 11:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    (Slovo) pikador určitě začnu používat, je to super. :-)
    23.10.2008 11:31 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Co se týče "protahování", to neumím moc posoudit, ale podle mě mluvíme téměř stejně jako kdekoli jinde v české části republiky. Ono záleží hlavně na situaci. Protahování je znát třeba při nějaké prosbě: "Heléé, mohl by mii, prosíím, půjčit knížkůů?" atd., ale při běžné mluvě ne.
    Ale protahujete. A čím dál na sever a západ, tím víc. :-) Například chodíte na pííívo, zatímco my na pivo a kdybych tě slyšel, vyjmenuju ti toho mnohem víc. ;-)
    freshmouse avatar 23.10.2008 11:39 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Když někdo řekne, že jde na "pívo" (je tam sice dlouhé I, ale říká se "krátce" -- je to prostě í, ale ne ííí), tak tím myslí, že má k pivu velmi kladný citový vztah a že se na něj hodně těší. Zkrátka: mezi pivo a pívo je rozdíl ve významu (spíš vyznění té věty).

    Mimochodem, když někdo jde do obchodu pro lahváče, nikdy neřekne, že jde pro pívo. Na pívo se chodí výhradně do restauračních zařízení. :-)
    23.10.2008 11:48 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Pivo byl druhý příklad, co mě napadl. U toho prvního ostraváci dokonce to první i vyslovují tvrdě. :-D Zřejmě vliv polštiny, kde se i/y dodnes rozlišují i v mluvené řeči.
    23.10.2008 11:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    U toho prvního ostraváci dokonce to první i vyslovují tvrdě.
    Jakže zní to slovo?
    23.10.2008 11:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Přece pyča, co jinýho. ;)
    23.10.2008 11:57 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Nevím jak tam u vás, ale u nás se píše i říká piča :-p
    23.10.2008 11:58 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Nejseš jedinej ostravák, kterýho znám. ;-)
    22.10.2008 21:48 kotz | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Ale zní to strašně.
    Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
    22.10.2008 22:30 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Jak komu, mně rve uši ta „vejška“.
    22.10.2008 22:42 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Přesně tak, vejšku bych z huby nevypustil, za to výška je pro naprosto normální výraz...
    Baník pyčo!
    22.10.2008 22:56 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Na Moravě žiju 18 let, ale nikdy jsem nikoho neslyšel říkat výška, v Ivančicích se odjaktěživa říká vejška...
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    kozzi avatar 23.10.2008 00:21 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Já žiju na moravě ještě déle a věř mi že jsem to slyšel často. Jiank já používám oba výrazy a nenapadlo by mě že se to tu může řešit :D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    23.10.2008 09:10 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Současný brněnský dialekt, kterým zřejmě mluvíš, má daleko blíž k českým dialektům, než zbytek moravských. Kouzelná je větička jednoho kohoutovického pionýra: "Já mám babičku ve Veselí a oni tam nějak divně mluvěj"...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.10.2008 19:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Taky jsem si toho všimnul a zní mi to divně :-) Přesně jako ty bych řekl vysoká, vysoká škola, vejška, ale výška nikdy.
    22.10.2008 18:23 diablik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    "FJFI nebo FI MUNI? Těžká škola, znalosti a strahov v Praze nebo pohoda, kalby a holky v Brně?"

    -ak som to spravne pochopil tak fi je pohoda skola a fjfi je tazka? Hmmm aby si sa neprekvapkal ak tu nahodou prides a po semes3 vyletis (bezny jav). inak pre fjfi vravi to ze ka mas rad fyziku tak chod tam (na fi nie je ani tuk) a inak chod na fi (budova, vybavenie, internaty 5 minut pesi od skoly ^ v cenntre, IS!!!, menzy, zivot, ludia, Brno, IS a este snad len IS!!!

    mne osoobne fi pripada pomerne narocna (hlavne vsetky povinne predmety) take chutovky ako Funcko, NAVAL, FJA, Zaklady matiky, Spec. English, ZOS, NAVAL II a klasika matika pripadne ine sa treba ucit poriadne inak ich clovek neda
    22.10.2008 18:33 insider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    what is 'IS' referring to?
    22.10.2008 18:42 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    informační systém
    microcz avatar 22.10.2008 18:51 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    urcite zadna skola neni lehka a hlavne takovahle profi vejska jako FI, ale bez urazky na fjfi bys se zakladama matiky neuspel, tam si fakt sahnes az na dno
    23.10.2008 14:08 isimluk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    rád bych poznamenal, že "i to dno" někteří nazývají základy matematiky...

    takže se nenechte zmást
    24.10.2008 12:24 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Tak, tak ...

    Kdyz jsem studoval, tak jsme do ctvrtaku vcetne budovali matematicky aparat, abychom vubec dokazali pochopit, o co vlastne jde (MFF UK obor JF - za daaavnych dob)
    24.10.2008 15:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    To se to dřívějším fyzikům objevovalo, když už měli matematický aparát nachystaný. Ti dnešní jsou opravdoví muži (TM) a matiku si ke svému zaměření musí objevit sami. :-)
    22.10.2008 18:57 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Pred par lety jsem studoval jsem matematiku na FJFI, takze vim, jak to tam je. Nevim ovsem jak je to na FI. Ale FJFI je IMHO plne srovnatelna se studiem fyziky na MFF UK co do obtiznosti (mozna obcas tezsi - Pytlicek dokaze pekne potrapit na linearni algebre, na matfyzu tak drsni nebyvaji). Navic na FJFI se uci v zakladnim kurzu i fyzika, pokud vas to nezajima (a chcete jen informatiku), tak vas to bude jenom zbytecne otravovat.

    22.10.2008 19:11 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Pred par lety jsem studoval jsem matematiku na FJFI, takze vim, jak to tam je.
    mozna jsi spis chtel napsat, jake to tam byvalo, ne?:-) Casy se meni, skola ma penize podle poctu studentu ... a co jsem slysel, tak matika (ani Pytlicek) zdaleka nejsou, co to byvalo...
    Ale FJFI je IMHO plne srovnatelna se studiem fyziky na MFF UK co do obtiznosti
    jo, matika (tedy A) je na FJFI asi narocnejsi nez na MFF (na fyzice), ale ve fyzice je to presne naopak, matfyzaci umi fyziku mnohem lip nez jadernaci (vyjimky se urcite ale najdou:-)
    menphis avatar 22.10.2008 19:36 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    jo, matika (tedy A) je na FJFI asi narocnejsi nez na MFF (na fyzice), ale ve fyzice je to presne naopak, matfyzaci umi fyziku mnohem lip nez jadernaci (vyjimky se urcite ale najdou

    To se neda takle srovnat, treba zamereni matematicka fyzika na FJFI je srovnatelny se studiem fyziky na MFF. Stejne jako je matematicky modelovani srovnatelny s matikou na MFF. Narocnost daneho predmetu spis zalezi na konkretnim vyucujicim.

    Problem jaderky jsou spolecne prvni dva roky studia, kdy i studenti, kteri se o fyziku nezajimaji, musi abslovovat predmety jako teoreticka fyz 1,2 statisticka fyzika a podobny sracky.

    Jinak i na FJFI posledni dobou vzniklo dost bakalarskych oboru, jejiz narocnost odpovida stezi studiu na VSE.

    Pro autora blogu, pokud chces studovat informatiku tak jdi urcite na FI nebo na MMF.
    22.10.2008 19:48 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    treba zamereni matematicka fyzika na FJFI je srovnatelny se studiem fyziky na MFF.
    coz je vcelku pochopitlne, kdyz maji vetsinu vyuky na MFF:-) Mel jsem na mysli prvni dva roky, to je imho fyzika lehci nez na MFF v zakladnim kurzu.
    Stejne jako je matematicky modelovani srovnatelny s matikou na MFF.
    nevim,jaky obor odborny matiky na MFF mas na mysli, ale ve vetsine pripadu neni moc srovnatelna (na jaderne jasne horsi)
    14.9.2009 18:03 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Ta většina znamená to, že se na MFF chodí na relativitu? To bych rozhodně za většinu tedy nepokládal :-). Matfyzáci také chodí na jaderku (třeba proto, že má štěpný reaktor i tokamak)).
    22.10.2008 19:38 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    No, tak pokud se to tam nezmenilo od te doby, tak kdo chtel jit na informatiku tak musel mit matematiku A (pro tazatele - tu nejdrsnejsi).

    Co se tyce obtiznosti - myslim, ze zakladni kurz je zhruba stejne tezky jako na fyzice na matfyzu, pak uz je to asi trochu snadnejsi. Ja srovnavam spis ty prvni 2 roky, kdo prezije ty a jde na software, tak pak uz je to celkem pohoda.
    22.10.2008 19:51 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    No, tak pokud se to tam nezmenilo od te doby, tak kdo chtel jit na informatiku tak musel mit matematiku A (pro tazatele - tu nejdrsnejsi).
    myslel jsem to tak, ze se rika, ze matematika A uz zdaleka neni tak tezka, jak byvala (co je na tom pravdy nevim a ani me to vcelku nezajima)
    22.10.2008 21:50 kotz | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Myslím že myslí spíš novou FI CVUT :)

    Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.10.2008 18:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    A proč ne pohoda, kalby a holky v Praze? :-) Hodně lidí ze Strahova tu zjevně má párty každej večer :-D
    microcz avatar 22.10.2008 18:47 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Jo to je pravda ale moc Jaderňáků mezi nima asi nebude ;) ...Jestli vybereš jádro tak vítej v pekle
    22.10.2008 19:15 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    FJFI nebo FI MUNI

    matfyz ;)
    ^D
    22.10.2008 19:36 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Sakra.. taky jsem to chtěl napsat. :-)
    xvasek avatar 22.10.2008 21:34 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Přesně stejné dilema jsem řešil v roce 98, nakonec vyhrála FI kvůli zcela offtopic důvodu - soudobá přítelkyně se dostala taky do Brna (na jinou školu). Svého rozhodnutí jsem nikdy nelitoval, FI v pohodě dokončil na magisterské úrovni, uplatnění jsem našel okamžitě a v současnosti mám zajímavou, různorodou a relativně dobře placenou práci. Nevím, kde bych byl s FJFI, ale byl jsem na exkurzi v Jaslovských Bohunicích - komplex je to nádherný, jen co je pravda, ale vydobít si tam privilegia ze současné práce (volná pracovní doba, spousta zajímavých služebních cest, práce možná z domu nebo odkudkoli...) by šlo asi poměrně hůř.
    Vojtěch Trefný avatar 23.10.2008 12:54 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Hm, vždycky mě štve, jak si téměř všichni myslí, že když studuju "jaderku", tak budu pracovat v JE, protože nic jiného se tam přece neučí...
    xvasek avatar 23.10.2008 13:01 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Jasně - člověk vždycky může skončit někde jinde - třeba v politice je teď nebývale moc doktorů. :-)
    Vojtěch Trefný avatar 23.10.2008 14:11 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Takhle jsem to samozřejmě nemyslel. Důležité totiž je uvědomit si, že na FJFI je celá řada oborů, které pokrývají velmi širokou oblast matematiky, fyziky a informatiky. Přímo na práci v jaderné elktrárně jsou zaměřeny jen dva...
    Matematické modelování, Matematická fyzika, Softwarové inženýrství, Tvorba softwaru, Softwarové inženýrství v ekonomii, Informatická fyzika, Přístroje a informatika, Praktická informatika, Stavba a vlastnosti materiálů, Fyzikální elektronika, Inženýrství pevných látek, Laserová technika a optoelektronika, Teorie a technika jaderných reaktorů, Dozimetrie a aplikace ionizujícího záření, Experimentální jaderná fyzika, Jaderná zařízení, Radiační ochrana a životní prostředí, Radiologická technika, Jaderně chemické inženýrství, Fyzika a technika termojaderné fúze
    http://www.fjfi.cvut.cz/DesktopDefault.aspx?ModuleId=1369
    22.10.2008 21:48 OAS | blog: VolimSkolu
    Rozbalit Rozbalit vše Díky za příspěvky!
    Výška asi bude ekvivalentní českému vejška ;-)

    Na ČVUT mě to láká, protože po těžké střední vím, že bych to dal a získal bych super vzdělání, možnosti... Co mě ale odrazuje je Strahovské gheto, kde sedí v každém malém kumbálu s oknem, ve kterém mají alobal, dva borci připojení k netu stomegovou lankou. Mám tam kámoše i jsem se tam byl mrknout, takže vím o čem mluvím. FEL pro mě není alternativa, nechci dělat elektrotechniku.

    O FI netvrdím že je lehká, ale právě v teoretické infošce a matice mám dobré základy a nejspíš bych s tím měl mnohem míň práce než s fyzikou a matikou na FJFI. Navíc se o Brně říká, že studijní podmínky tam jsou fakt dobré.
    22.10.2008 21:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    Pojď na matfyz. :-) Tam je taky matiky a teoretické informatiky dostatek. :-)
    22.10.2008 22:08 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    Teoretická informatika je super. Ale vocamcaď pocamcaď – zkusil jsem si jeden semestr čisté teorie, milióny druhů Turingáčů, pravděpodobnostní třídy složitosti a já nevím co ještě. Na tu zkoušku jsem ani nešel, to prostě nemělo smysl. Ne že by to nebylo zajímavé, ale já dělám spíš do překladačů :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    22.10.2008 23:17 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    Ono na matfyzu té povinné teorie zas tolik není... a bohužel stále ubývá.

    Bohuřel říkám proto, že s ubývajícími předměty tohoto typu přibývá studentů, ubývá učeben a i na dámských záchodech už se tvoří fronty...
    ^D
    22.10.2008 23:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    a i na dámských záchodech už se tvoří fronty...
    Kecáš! :-) Nebo že by ne? :-) Pak mám asi jen smůlu...
    22.10.2008 23:35 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    Ani nekecám. Záchodky jsou tam většinou dva (někde jen jeden) a v ročníku mám určitě nejmíň sedm spolužaček. Ach ty hrůzo! :-)

    BTW, dneska z těch záchodů ve třetím patře šlo pohodlně sledovat hlasování o důvěře :-) Ten Paroubek je ve skutečnosti ještě ošklivější než na fotkách :-)
    ^D
    22.10.2008 23:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    BTW, dneska z těch záchodů ve třetím patře šlo pohodlně sledovat hlasování o důvěře :-) Ten Paroubek je ve skutečnosti ještě ošklivější než na fotkách :-)
    Sakra a já to propásl... :-)
    Jakub Hájek avatar 23.10.2008 00:53 Jakub Hájek | skóre: 14 | blog: zamek | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    Asi na ty damsky zachodky chodis v nespravny cas...
    Teprve tehdy, až nebudeme mít co ztratit, budeme opravdu svobodní.
    23.10.2008 01:10 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    Jojo, chybí mi předmět Algoritmy a žádná implementace. :o)

    Ale já myslím, že i té teorie je tu dost, máš-li ji ráda. Je fakt, že někteří Palpatinové tu na informatice působí, ale to se asi jen tak nezmění.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    23.10.2008 10:56 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    chybí mi předmět Algoritmy a žádná implementace. :o)

    A to mně zas ani ne, třeba na logice nebo temnu se přece sem tam potkají "algoritmy" co vypadají skvěle, jen poběží přes všechna přirozená čísla, takže s implementací je to slabší :-)

    Výběr volitelných a nepovinných teoretických předmětů je IMHO na matfyzu přímo grandiózní, když už mi bývá u nás ve škole něco líto, tak spíš fakt, že ty "praktické" povinné předměty mají mnohdy k realitě dál než cokoliv jiného.

    Mně je spíš líto, že těch povinných teoretických předmětů ubývá - filtr je filtr a má své klady, i když to znamená třeba i učit se ohavnou analýzu :-)
    ^D
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.10.2008 21:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    Neblbni, neposlouchej ho, nechoď tam! ČVUT je ta správná cesta! ;-)
    22.10.2008 22:29 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    strahov neni ghetto, strahov je super. alobal v okne rulezz :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    22.10.2008 23:33 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    jestli te nezajima fyzika a nehodlas v budounu programovat neco, kde se fyzika pouziva, tak bych asi vazne spis resil, jestli MFF nebo FI (a ja osobne bych bral MFF :-). Jestli naopak mas takovy sklony, tak bez na FJFI (Strahov nejsou jediny koleje CVUT), pripadne uvazuj, jestli nedelat na MFF zaroven jak informatiku tak fyziku
    25.10.2008 01:20 felak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za příspěvky!
    ČVUT ma mnoho koleji, ne jen ty strahovské ...
    22.10.2008 22:06 OAS | blog: VolimSkolu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    cítím z tebe temnou stranu síly!! :-D
    xsubway avatar 22.10.2008 22:31 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše lol
    :D
    Rezza avatar 22.10.2008 23:43 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    No ja nevim, ale na zadne info/IT skole to s tema zenskyma nebude moc slavne :)
    23.10.2008 00:02 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Ovsem na CVUT mate naproti VSCHT a na konci ulice stavarnu a architekturu. V pripade Karlaku pak medicinu a furu sestricek. Cili neni to tak pohodlne jako kdyz jsou holky ve tride, ale zase ta skola nestoji ve vzduchoprazdnu. Stavarky mivaji vetsinou dost problemu s tiskem z autocadu.

    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    kozzi avatar 23.10.2008 00:15 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Tak bracha na FJFI byl asi tři týdny, pak zjistil, že je to oničem. Neříkám že tě ta škoal nic nenaučí spíš naopak, ale je to prostě teorie a teorie a teorie je kničemu :D. Nee jasný, teorie se hodí. Jinak jestli si myslíš že FI v Brně je sranda a flákačka, no tak se pleteš. Je to určitě větší pohoda než FJFI, ale flákačka to není, to mi věř. Pokud chceš flákárnu pod na FITko. Já tu jsem a do školy chodit nemusíš až na vyjímky(půlsemestrálky semestrálky, odevzdat projekty a pár dalších věcí, jinak máš volno). Já třeba za poslední tři týdny byl ve škole jednou, a to jen asi hodinu možná dvě abych potkal kámoše :-D.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    23.10.2008 00:41 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Moment. Ty jsi měsíc na FIT a už víš, že je to flákárna? No, pravda. V prvním semestru tam je jenom pět předmětů. Ale už další semestry jich bude nejméně 7. A docela se vsadím, že po půlsemestrálkách nebudeš kvůli projektům vědět kam dřív. To platí o vyšších semestrech, než prvním. :-D

    Ale teorie po nás moc nechtěj. FIT je hodně prakticky orientovaná škola. Větší důraz se klade na zvládnutí projektů.
    kozzi avatar 23.10.2008 00:57 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Nee já to nevím, ale jen vím že je to lehčí než ty zmíněné školy, šlo mi o to dovést do absurdyty to jak pisatel blogu rika jak by pro nej masarna byla easy. Tak já osobně když jsem se zamyslel že musím udělat projekty do IZP, OK to se zvladne a hle on je tu i projekt do IUS, oki na to jeste cas jee, ale jejky do IUS je jeste potreba u 2 projektu v IZP udelat dokumentaci a pristi tyden je pulsemestralka a 3dny v tydnu musi clovek do prace, o vikendech si plni prace doma pise clanky, a najednou zjistuje ze uz nestiha chodit na semilasso party, mi propomina ze jsme tam prave mel byt, ale radeji sem ztravil cas studovanim script do matiky :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Rezza avatar 23.10.2008 22:40 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Ale ona to je flakarna - teda az na jednu vyjimku - posledni dva tydny semestru, kdy clovek sedi 24 hodin za kompem. Presto je to perfektni skola a nelituji, ze jsem tam byl. Mozna lituji jedine toho, ze jsem tam nezustal. Ale zase ted co delam byl vzdy muj sen. Porad - vybaveni perfektni, nadherny areal po rekonstrukci, totalni volnost...
    23.10.2008 23:41 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Právě. :-) Kdyby sis ty projekty rozložil do celého semestru, tak se ti volný čas hezky zaplní. Ale, když už poučuji, tak bych měl začít u sebe. Taky to vždycky nechám na poslední dva - tři týdny (a pak toho vždycky lituji a slibuji si, že se napravím). :-D
    Rezza avatar 24.10.2008 08:14 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Za nas to tak neslo, vetsina zadani projektu se objevila koncem semestru, clovek si musel pockat na blizsi info, ti co zacali delat driv, tak nekolikrat predelavali, protoze se menilo zadani atd...
    24.10.2008 09:59 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Tak zadání se už moc nemění. Horší je, že člověk ani neví jak by měl začít. Což se dozví většinou až po půlsemestrálkách.Někdy to jde, někdy ne.
    23.10.2008 09:38 X3 | blog: Půlnoční blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Hele další takový :-)

    Až tě vylejou tak uvidíme :) Až uděláš můžeš hodnotit, myslím, že FIT je plně srovnatelný s FI, počkej si na další semestry, kdy nebudeš stíhat projekty
    Kuk :-)
    kozzi avatar 23.10.2008 13:08 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Si precti co jsem psal pod tim mim komentarem ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    23.10.2008 14:18 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Souhlas. Znám hodně lidí z FIT (já jsem na FI) ačkoliv se obě školy svým zaměřením poměrně liší tak flákárna není ani jedna. Poznat to jde především na magisterském stupni :)

    (Po přestupu FI->FIT člověka překvapí, že po něm požadují Javu, C++, Smalltalk a ještě jakýsi jazyk, u nás byl šťastný když zná buď Javu nebo C++. Oproti tomu, magisterská Teoretická informatika a matematika na FIT jsou pro člověka z FI prý nejjednodušší předměty na škole :-))
    23.10.2008 17:02 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Ja ti nevim, ale porovnavat obtiznost skol podle poctu vyzadovanych jazyku je IMHO trochu mimo ... nauceni se noveho jazyku (s vyjimkou veci jako funkcionalni a logicke programovani) je otazkou jednoho odpoledne. Stejne pak vyjdes ze skoly a v nove praci zjistis, ze musis delat v uplne necem jinem.
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2008 18:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Tak to pozor, protože Smalltalk.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.10.2008 18:35 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Navíc nezmínil Prolog, lisp a okrajově i Haskell. :-) Naštestí se plná znalost těchto jazyků vyžaduje jen na některých oborech. Pro bc. obor stačí zvládnutí pro účely řešení projektů.
    24.10.2008 09:09 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Prolog a Haskell jsem nezmínil, protože se dělá i na FI :-)
    24.10.2008 19:52 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Smalltalk neni zadny extrem a v pohode se jej naucis, pokud znas "normalni" objektove jazyky. Prolog a Haskell jsou uz o necem jinem, o tom zadna.

    Jen me zaujala argumentace ve stylu "Na FIT (nebo to bylo FI?) musis umet i Javu a C++ na rozdil od FI, kde ti staci jen jeden".
    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2008 19:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Smalltalk neni zadny extrem a v pohode se jej naucis...

    O tom žádná, jen v praxi se moc nepoužívá (což někdo dříve považoval za hroznou nevýhodu) a přeci jen je poněkud nezvyklý (v nějaké knížce bylo "...naučte se C/Scheme/Ruby/..., Smalltalk byste nezvládli za semestr, ale tak za dva roky").

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.10.2008 00:20 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Smalltalk se sice v praxi moc nepoužívá, ale třeba takové Objective C už ano a to má skoro smalltalkovské objekty.
    25.10.2008 13:48 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    pokud znas "normalni" objektove jazyky

    Co jsou vlastně normální objektové jazyky, když ne Smalltalk? :-)
    ^D
    24.10.2008 09:10 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Já tím neporovnával obtížnost, jenom jsem tím chtěl ilustrovat odlišné zaměření těchto škol.
    Rezza avatar 23.10.2008 22:36 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    No nahodou posledni tri semestry na MGM jsou rok a pul zaslouzenych prazdnin a pritom asi nejzajimavejsi! Delaji se zajimave projekty, vetsina predmetu Pavel Zemcik, Honza Cernocky... Projekty zajimave, clovek dela zabavnou praci a jeste za to dostava same Acka :) A pritom jsem si toho odnesl nejvic. Samozrejme, musi to cloveka bavit. A nesmi skoncit na MINu :)
    23.10.2008 23:23 nuki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    by ma zaujimalo co je na MINu take zleho:) IMHO je to celkom zaujimave
    23.10.2008 15:20 Standa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Na ČVUT FEL lze studovat informatiku aniž by jste se byť jen dotkli fyziky a elektroniky. Jde o studijní program STM.
    onion avatar 23.10.2008 18:51 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Bohuzel to neni pravda - v prvnim semestru STM je priserka jmenem Elektrotechnika pro informatiky a neni to nic moc prijemneho pro cloveka, ktery se o to nezajima :/
    24.10.2008 08:59 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    eeech?

    ten predmet je dost fraska. navic, FEL se v rocce 2009 rozdeli na FEL a FI, takze i tohle pravdepodobne vymizi.
    24.10.2008 19:23 Jaroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Neznamená náhodou FEL fakulta elektrotechniky? Je zvláštne, keď chce niekto študovať na fakulte elektrotechniky a nechce o fyzike a elektrotechnike ani počuť ...
    24.10.2008 19:54 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    V Praze neni zadna ciste informaticka skola, takze je to vzdy jen znouzectnost.
    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2008 19:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Třeba matfyz. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.10.2008 02:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Uf, nikdy! ;-) Nemám rád matematiku.
    Josef Kufner avatar 25.10.2008 09:57 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Není matematika jako matematika. Některé oblasti matematiky nemají s informatikou a programováním nic společného, jiné jsou životně důležité. Navíc některé oblasti programování, např. 3D grafika, jsou prakticky jen o matematice.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    25.10.2008 12:56 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Kde slysis to slovo informatika v nazvu "Matematicko-fyzikalni fakulta"? Matfyz neni cista informatika, moc matiky :/
    25.10.2008 14:55 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Ona 'cista informatika' neni nic jineho nez aplikovana matematika.
    28.10.2008 13:41 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Doporucil bych se na vysokou vykaslat a misto toho se ucit sam. Skripta z MIT jsou volne dostupna...

    20.11.2008 23:51 Jiří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)
    Ahoj, jsem jaderňák a jednoznačně radím FJFI. Právě dnes jsem potkal spolužáka z gymplu, který je na FI v Brně a nic tam nedělají(a nebo se snažil zamachrovat : )) Je pravda, že o informatice nevím téměř nic, ovšem jestli máš dobré základy ze střední u nás je jistojistě rozvineš. A s tou fyzikou to taky není tak žhavé. Ona je to jen schovaná matematika, která u nás ve své B-čkové podobě je možná až nepříjemně okleštěná, tudíž zvládnutelná. Ovšem pokud vrcholově sportuješ, máš kapelu, pracuješ a plánuješ děti pak vol FI nebo Ty klávesnice na FELu(STI nebo jak to je). Pak je tu ještě Unicorn Colegue, Bacha na ELITNÍ jednotky IT, ale tam snad nosí i uniformy :D Ale až vygooglíš, že jejím autorem je Jaderňák . . . MMF UK schválně nemluvím, páč mám od tama pouze takové rozpačité informace.
    28.11.2008 22:42 Filda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volím výšku (FJFI nebo FI)

    Pridam taky svuj nazor. O MUNI nic nevim, ale studuji v navazujicim na FJFI, pred 4 lety jsem se rozhodoval podobne a rozhodl jsem se jit studovat na FJFI informatiku. Prvni 2 roky jsou zakladni studium, kdy musis projit spoustou matiky, fyziky a nejakou informatikou (predevsim programovani a algoritmizace). Ja sem behem tech dvou let kompletne zmenil nazor a studuji fyziku (lasery a optiku). K infomatice se dostanes dost i pri studiu fyziky a kdyz budes chtit delat informatika po studiu, tak muzes i s fyzikou (stejne tak konci minimalne polovina absolventu ruznych fyzik). Kazdej fyzik a matematik se stejne bez programovani neobejde a od tretaku na FJFI si uz studium delas sam a toci se vsechno okolo tvych vyzkumnych  ukolu, ktere si sam vybiras. Prijde mi i zajimavejsi pracovat na ulohach, ktery nikdo pred tebou u nas nedelal. Napriklad na zamereni Informaticka fyzika delaji pocitacove simulace fyzikalniho plazmatu (Particle in Cells simulace, hydrodynamika), na opticke fyzice pisi kody pro modelovani optickeho signalu ve fotonickych strukturach a optickych kabelech, na matematice delaji ruzne zpracovani obrazu, modelovani proudeni tekutin, horeni a mnohem dalsi (proklikej km.fjfi.cvut.cz), na reaktorech pisi veci pro reaktory (prekvapive :-) ), na experimentalni fyzice pisi software pro detektor, na dozimetrii pisi software pro nemocnice a tak by se dalo pokracovat (muzes mrknout sem, co studenti delaji http://aleph.cvut.cz/F/?func=find-a-0&local_base=vskp&CON_LNG=CZE) . Dale je tam hodne zamereni, ktera se tykaji primo informatiky, ale to sis urcite nasel.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.