abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1058 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    2.12.2008 13:17 | Přečteno: 2025× | poslední úprava: 3.12.2008 10:14

    V minulém zápisku jsem se pokoušel u notebooku Thinkpad vrátit licenci k Windows (nechtěnému přibalenému zboží) přes Lenovo, instalátora systému. Po třech týdnech od prvního telefonátu jsem nedostal žádnou reakci, pomohl až doporučený dopis. Bohužel společnost Lenovo nerespektuje licenci EULA a nabídla mi pouze vrácení celého notebooku přes prodejce. Tuto odpověď jsem chápal jako zamítnutí žádosti (notebook jsem nechtěl vracet, chtěl jsem vrátit licenci k operačnímu systému, přesně v souladu s licenčním ujednáním) a tedy jsem se obrátil přímo na Microsoft (jak je v EULA zmíněno).

    Sent : 27. listopadu 2008 9:26:34 UTC
    To : "czinfo (zavináč) microsoft (tečka) com"
    Subject : Vrácení licence operačního systému
    
    Dobrý den,
    
    rád bych se informoval o možnosti vrácení licence k operačnímu systému
    Windows Vista Business na základě odmítnutí souhlasu s licenčními
    podmínkami při prvním spuštění počítače (Lenovo Thinkpad,
    předinstalovaný systém, ale neaktivovaný).
    
    Svůj nárok jsem se pokoušel uplatnit už u "instalátora" (Lenovo), avšak
    po třech týdnech na zákaznické lince a doporučeném dopisu jsem získal
    jedinou reakci, tj. že na základě jakéhosi interního nařízení společnost
    Lenovo licenci EULA neuznává (respektive neuznává některé nevýhodné
    odstavce). Z tohoto důvodu se obracím přímo na společnost Microsoft,
    tak, jak je v licenci uvedeno.
    
    S pozdravem
    
    xyz.
    
    Odpověď je více než zajímavá:
    Vazeny pane xyz,
    
    Dekujeme Vam, ze jste kontaktoval Zakaznicke centrum spolecnosti Microsoft
    Vec:  licence
    Reseni: Vrácení/reklamace je plně v kompetenci instalátora. Vzhledem
    k tomu, že počítač je spol. Lenovo prodáván jako kompletní celek i
    s operačním systémem, nelze s největší pravděpodobností vrátit pouze
    licenci nýbrž by bylo potřeba vrátit kompletní počítač. Přesné
    informace, kdy a jakým způsobem je možné sw vrátit by měla sdělit spol.
    Lenovo. Vzhledem k tomu, že s případným vrácením sw vznikají instalárotovi
    dodatečné náklady, je oprávněn si tyto  náhlady zaúčtovat (respektive 
    odečíst z ceny). Doporučujeme se znovu obrátit na spol. Lenovo, informovali
    jsme je o tomto případu a měli by být schopni podat vysvětlení týkající
    se možnosti reklamace.  
     
    S pozdravem,
    Iva R.
    
    
    Microsoft s.r.o.
    Zakaznicke centrum
    BB Centrum, budova Alpha
    Vyskočilova 1461/2a
    140 00  Praha 4

    Trochu se mi zdá, že se nemůžou dohodnout - Lenovo hází reklamaci na prodejce, Microsoft na Lenovo. Email ale především obsahuje některé vtipné pasáže, které jsem přesně chtěl dostat. Zejména: dva oddělené produkty (počítač a operační systém) jsou prodávány dohromady a nejde s nimi manipulovat samostatně. Nejsem si zcela jistý, jestli šlo o právě nejšťastnější formulaci a proto s ní budu do budoucna pracovat. Druhý zajímavý bod jsou náklady - je naprosto zřejmé, že moje snaha domoci se zákonných práv stála Lenovo mnohem víc než je cena Windows Vista Business i kdyby si započítali pár korun za převod. Očekávám, že mi teď nabídnou vrácení licence za 1 Kč.

    Zatím zvažuji, co dál - ve stručné odpovědi Microsoftu jsem zmínil monopolní postavení, uvidíme, co odpoví a co potlačí u Lenova. Pokud nezareagují v rozumné době, zkusím rozhodit sítě jinde (čas popřemýšlet, kdo ze známých novinářů potřebuje téma o zlém Lenovu).


    Poznámky, reakce ke komentářům z minula:
    Pokračování příště.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    2.12.2008 13:39 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    no, z ms vam odepsali ze informovali lenovo aby vam podali vysvetleni. tak snad vam ho podaji.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    2.12.2008 14:34 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Hm, koupim smetak s chlupama (ted spodek, co mete :-D), od vyrobce chlupu je tam napsany, ze chlupy muzu vratit, pokud to vyrobce smetaku umoznuje. Muj vyrobce to nemoznuje. Budu se i presto snazit chupy vratit? ;-)

    2.12.2008 14:49 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    To je prirovnani jak noha. Ale ma to jednu vadu, software si nekupujete.
    2.12.2008 21:04 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    A ja nekde pisu opak?

    2.12.2008 19:59 karel | blog: VracimeWindows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Koupím si k televizi a k ní si musím zaplatit smeták. 95 % trhu smetáků ovládá jeden výrobce a kvalitní televizi je možné koupit jen s (nekvalitním ;-) ) smetákem. U smetáku je smlouva, podle které ho mohu vrátit výrobci televize. Výrobce televize po dohodě s výrobcem smetáků jednostranně tuto smlouvu odmítá, přestože smlouva, dostupná před zakoupením "sady televize-smeták" tvrdila opak.

    2.12.2008 21:06 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Hm, ja jsem ale fakt nekde cetl, ze je v te smlouve napsany, ze se muze vratit, pokud to PRODEJCE UMOZNUJE. Je to jinak?

    2.12.2008 21:11 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    [citation needed] )-)

    a kdyz uz budes prolizat odkazovanou eula tak ty muzes postnout relevantni odstavce z obchodniho(?) zakonika kolem vazanyho prodeje
    2.12.2008 21:19 karel | blog: VracimeWindows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Použitím softwaru přijímáte tyto podmínky. Pokud je nepřijímáte, software
    nepoužívejte. Místo toho jej vraťte prodejci a obdržíte náhradu ve formě peněz či
    zboží. Pokud náhradu nezískáte, obraťte se na společnost Microsoft nebo na afilaci společnosti
    Microsoft ve vaší zemi. Získáte zde informace o zásadách poskytování náhrad společností
    Microsoft. Další informace naleznete na adrese www.microsoft.com/worldwide. V České republice
    použijte telefonní číslo +420 2611 97 111 nebo adresu www.microsoft.com/CZE.


    Jak je popsáno níže, představuje softwaru rovněž váš souhlas s přenosem určitých
    počítačových informací v průběhu aktivace či ověření a pro internetové služby.

    Viz EULA v blogu (odkaz doufám už funguje, kontroloval jsem ho).

    unknown_ avatar 2.12.2008 14:48 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    Mě docela pobavilo toto:
    nelze s největší pravděpodobností vrátit pouze licenci
    Copak netuší co mají v EULA?
    2.12.2008 16:30 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Jestli výsledkem těchle troolích snah bude zdražení/zrušení OEM licencí, tak si pro vás zajdeme :)

    Dent avatar 2.12.2008 16:42 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Nebyl by to naopak ideální případ? Nebyly by licence niším vázané na konrétní kus HW, takže by odpadla většina problémů. V obchodě bych jim jí prostě nechal a hotovo. Neměli by žádné další problémy, jako klasickou licenci Windows by jí přeprodali někomu jinému. 

    2.12.2008 18:34 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    2.12.2008 20:00 karel | blog: VracimeWindows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Těžko, ceny OEM licencí podlehají mnohem zajímavějším vyjednáváním (hádám, že +- 10 % podle toho, zda výrobce nabízí i počítače bez operačního systému).

    pavlix avatar 8.12.2008 14:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    V tom případě zajdu s velkou flaškou pití dle vlastního výběru a pekáčem dobrého masa. Kdo se přidá?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jardík avatar 2.12.2008 17:15 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Ty seš fakt pako. To je, jakoby jsi si koupil NB obsahující procesor Intel Core 2 Duo a chtěl po lenovu, aby si ho vzal zpět, vrátil ti peníze a ty sis tam dal Core 2 Quad. Nechceš windows, nekupuj si NB, který je prodáván společně s ním. Co ti brání v tom ho smazat/nepoužívat? Dokud nebudeš souhlasit s EULOu, nejsi jím vázán, klidně produkt smaž a nainstaluj si Linux. EULA jsi si mohl prostudovat dopředu a NB si nekupovat stejně, jako si nekoupíš auto tří-litr a pak nebudeš vyměňovat půlku auta jen proto, že chceš dvou-litr.

    Věřím v jednoho Boha.
    2.12.2008 17:21 Tom K | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Jestli vono to nebude tim, ze pokud chci auto dvoulitr, tak obvykle muzu (vyrobce ma v nabidce vice verzi a motoru), Takze bych u tveho prirovnani ocekaval, ze mi vyrobce notebooku. Kdyz uz je ten system tak neoddelitelny. Nabidne vic variant.

    echo -n "u48" | sha1sum | head -c3; echo
    2.12.2008 18:28 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    don't feed da trolls
    Dent avatar 2.12.2008 18:08 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Procesor, který vyměním, můžu přeprodat. Motor, který si vyndám z auta, můžu také přeprodat. OEM licenci k Windows ne. Tak nevím, kdo je pako.

    2.12.2008 18:29 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Ty jo, tak mě napadá, nešla by aktivovat na jiném PC?

    Dent avatar 2.12.2008 18:38 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Aktivovat by s největší pravděpodobností šla, ale OEM jsou vázané na HW - nebylo by to tedy v souladu s licencí. 

    2.12.2008 19:07 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    což ovšem nikdo nezjistí. Ale jinak sere pes. Windows nechci ani nelegálně.

    2.12.2008 19:12 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    A je nekde v licencnim ujednani pro pouzivani C2D, ktere musim odsouhlasit, uvedeno, ze na to mam pravo? Velmi spatny priklad. 

    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    2.12.2008 19:22 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    tím spíš že Core2 si kupuji do svého vlastnictví. Windows si nekupuji do svého vlastnictví!

    2.12.2008 20:33 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    budte tak hodny (vy i ostatni s podobnymi prispevky) a strcte si je nekam. tim ze to tu zahmyzite takovejhlema zvastama, ktery jsou snad pod kazdym blogem tohoto typu, to tu akorat zneprehlednite. o to vam jde? pokud ne, zalozte si svuj blog a svobodne tam vyjadrete svuj nazor na vraceni licenci. v diskusi pod NIM se pak muzeme dohadovat.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    pavlix avatar 8.12.2008 14:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    Tys tomu pomohl.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 8.12.2008 14:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    Zajímavé, jaký typ lidí vždycky přijde urážet. Jsou to určitě ti nejchytřejší, co jediní vědí, jak se věci mají? Děkujeme za osvícení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.12.2008 20:09 karel | blog: VracimeWindows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Ještě si dovolím jeden malý komentář. Pro Lenovo byla dvě východiska - spolu s Microsoftem změnit licenci EULA tak, aby neobsahovala zmínku o vracení (pak ale budou mít okamžitě za zadkem ÚOHS) nebo vrácení licence bez problémů akceptovat. V čem je problém? Zavolám na zákaznickou linku, dostanu adresu, na ni pošlu nálepku z notebooku se sériovým číslem a spoustou keců o pravosti operačního systému, případná CD a obratem dostanu dobropis + peníze na účet. Jednoduchá operace, nesmírně levná, vyřízeno za 20 minut pro zákazníka, 20 minut pro firmu. Lidí, co budou takhle otravovat, je jen pár.

    Místo toho operátorky zákaznické linky lžou (jiný výraz nemám, tvrdily mi nesmysly dokud jsem zmíněný odstavec licence nepřečetl), Lenovo dělá tři týdny mrtvého brouka a reaguje až na extrémní dopisy - jako by nechápali, že naštvaný zákazník je zaměstná tak dlouho, že cenu licence projedou na práci zaměstnanců několikanásobně (v případě Kamila Párala několikasetnásobně). Nejlepší je, že každým dalším vyjádřením mi akorát dodávají víc a víc laciné munice...

    2.12.2008 20:28 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    IMHO by melo stacit poslat doklad o nabyti (fakturu/...) misto nakejch nalepek s s/n. navic ty nalepky sou delany stylem jednou slepis a uz nenalepis.

    jo, je to tak, delaji mrtvyho brouka, protoze se tim zabyvat nechteji - asi to pro ne neni zrovna vyhodny kseft - a i kdyby novejsi obchodni model s volbou OS byl ve vysledku lepsi, tak je to zmena soucasneho systemu a za zmeny se plati. samozrejme mate pravdu, ze ve chvili kdy je bude otravovat sto lidi denne, tak to asi prehodnoti, a proto takoveto akce podporuji. kdybych neco kupoval ja, tak to udelam uplne stejne :)
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    pavlix avatar 8.12.2008 14:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    To já bych do toho asi neinvestoval tolik času a snahy... nicméně nevadí mi, když to dělá někdo jiný. (Čas a snahu si nechávám na jiné věci.)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jardík avatar 3.12.2008 18:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Vrať licenci, vždyť ti v tom nic nebrání. Stačí Lenovu zpět poslat médium (pokud takové je), štítek s klíčem a k tomu jim napiš věnování. V EULA však není nic o vrácení peněz, to už je na Lenovu. Snažší by však bylo médium hodit do koše a vysrat se na tokovýhle sračky.

    Věřím v jednoho Boha.
    default avatar 3.12.2008 18:56 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Já si troufám říci, že by se médium a nálepka mohly hodit později například kvůli updatu BIOSu nebo něčeho podobného. Ale asi je to jen můj problém, že dělám vše na jistotu a dvakrát měřím před tím, než řežu. :-)

    3.12.2008 19:04 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    V EULA však není nic o vrácení peněz
    Ty Jardo, a jak si vykládáš tohle: vraťte prodejci a obdržíte náhradu ve formě peněz či zboží?

    Což je vůbec zajímavé. Nejdřív tvrdí obdržíte, a pak pokud náhradu nezískáte, nejsou šáhlí? :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    2.12.2008 20:31 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    ja mam na tom EULA linku bud ERROR 503: Service Unavailable. nebo ERROR 504: Gateway Time-out. :(
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    3.12.2008 07:07 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    A Jak jste tu EULA našel. Ty svině ji totiž moc nevystavují, a proklikat se mi k ní na webu Microsoftu rozhodně nepovedlo.

    3.12.2008 09:56 KKL | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Našl jsem něco tady, těžko říct jestli je to shodné s tím co je na instalačních médiích.

    download.microsoft.com/documents/useterms/Windows%20Vista_Ultimate_English_36d0fe99-75e4-4875-8153-889cf5105718.pdf

    3.12.2008 07:12 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Karle už minule jsem ti psal že Lenovu se nevyplatí dělat NTB s windows a bez windows, ono to totiž má svoje náklady. Výrobce musí rozlišit tyto stroje=logistika. Určitě se mu to nevyplatí a dělat to kvůli pár lidem nebude a já to chápu, nechceš NTB s windows=kup si jinej NTB bez windows, ale když to někdo jako ty bere jako boj s velkym a ošklivim výrobcem HW/SW.... A v linux komunitě budeš za dalšího hrdinu co to zkouší. Jo určitě tu zase budou příspěvky že je mi všechno jedno a že si necham všehno líbit-neni to pravda, než si něco koupim tak si prostuduju podmínky. Určitě zanedlouho napadane nějakýho magora reklamovat OS X v Apple HW, protože chce jenom ten HW a ne SW....  Nechceš to zkusit?

    hmm
    3.12.2008 07:20 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Tyhlety kecy mě děsně iritujou. Ukažte mi, kde si na webu Microsoftu ČR můžu najít a sáhnout EULA dopředu. Pravděpodobně vůbec nemůžu. Nechci odkaz, který tady dal autor blogu. Chci vědět, jako zákazník, kde najdu EULA!

    3.12.2008 07:36 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Jak to mam vědět? Mě Microsoft nezajímá, tudíž nevim nic o EULA a když si půjdu koupit NTB a prodejce mi řekne že jedině s Windows tak ho pošlu do prdele a půjdu si koupit NTB bez Windows. Už konečně pochopte, že kvůli 1% lidem nebude každej výrobce nést náklady na odlišování produktů, pokud vás to fakt sere, dejte stížnost k soudu nebo rovnou do EU, že "Lenovo si dovoluje prodávat svoje HW jen s tim hroznym OS Windows, fňuk".

    hmm
    3.12.2008 07:59 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Trapné a úplně mimo. Máme zde nějaký právní řád, a pokud se vám zdá, že domáhání se svého práva, pokud vám někdo sere na hlavu je fňukání, tak vás můžu jen politovat, Asi budete pěkný zbabělec a otloukánek, se kterým si každý úředník vytře prdel. fňuk.

    3.12.2008 08:13 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

     Pokud si myslíš že Lenovo porušuje právní řád ČR dej ho k soudu.

    hmm
    3.12.2008 08:15 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Prosím? Před chvílí jsi nám tady nadával, že fňukáme a nyní o 180 stupňů otočka a hurá k soudu? Nech se vyšetřit na schizofrenii, očividně nevíš, co jsi napsal před 5 minutama!

    3.12.2008 08:20 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Heh, o fňukání píšu ve stejném příspěvku jako o soudu, jen v tom poslednim jsem to napsal zvlášť aby to i míň pozorní čtenáři pochopili.

    hmm
    3.12.2008 08:25 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    problém je, že v civilizované společnosti, pokud se jedna strana cítí poškozena, vyčerpá všechny možnosti jak zjednat nápravu dříve, než půjde k soudu. Pokud ti soused postaví plot, 30cm do tvého pozemku, taky se s ním nejdřív pokusíš dohodnout, pak se obrátíš na stavební úřad nebo jiný úřad, a soud bude až poslední možnost. Představa, že každý spor automaticky okamžitě 2 minuty po zjištění končí podáním žaloby, je úsměvná a hodná 13 letého pubescenta bez jakéhokoli povědomí o realitě.

    3.12.2008 08:36 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Ach jo, snažil jsem se dát svůj názor do placu, ale zase se to někdo otáčí úplně jinam a motá sem nějakej plot, toto neni o plotě, ale o tom, že si někdo něco koupí, ikdyž ví přesně co kupuje a pak prudí, že část toho co si koupil nechce. Přečti si ještě jednou o čem je tento blog a doopravdy to neni stejnej případ jako sousedovic plot, či jeho slepice co ti kálej na škodovku.

    hmm
    3.12.2008 08:59 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Nikoli. Tento blog je o tom, že si někdo koupí Něco co velmi chce, ovšem s vnuceným produktem, který v žádném případě nechce. A jelikož je vázaný prodej nelegální a jelikož dominantní hráč nemůže takto prodávat své produkty, je právě z těchto důvodů v EULA zakotvena možnost licenci vrátit. Co na této zcela jednoduché a triviální věci nechápete? Nemám-li jinou možnost, musím jít cestou vrácení licence. Náklady výrobce, prodejce ani nikoho jiného mě nezajímájí, já využívám svého legálního práva.

    Pak je tady jetě možnost, že EULA toto ustaovení obsahovat nebude. Pak nebudu moci touto cesou jít, jenže lze očekávat, že to narazí na odpor příslušných orgánů a výsledkem bude dostupnost noterbooků bez OS. Tak si vyberte.

    unknown_ avatar 3.12.2008 17:29 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    právě z těchto důvodů v EULA zakotvena možnost licenci vrátit.
    Ano ano, je tam:
    Použitím softwaru přijímáte tyto podmínky. Pokud je nepřijímáte, software nepoužívejte. Místo toho jej vraťte prodejci a obdržíte náhradu ve formě peněz či zboží. Pokud náhradu nezískáte, obraťte se na společnost Microsoft nebo na afilaci společnosti Microsoft ve vaší zemi. Získáte zde informace o zásadách poskytování náhrad společností Microsoft. Další informace naleznete na adrese www.microsoft.com/worldwide. V České republice použijte telefonní číslo +420 2611 97 111 nebo adresu www.microsoft.com/CZE.
    (pro Vista Ultimate)
    Jardík avatar 3.12.2008 19:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Ty vole, koupil jsem si PC sestavu a byla v ňem základní deska = vázaný prodej, jdem je žalovat ... možná bych zkusil doktora Chocholouška.

    Věřím v jednoho Boha.
    Dent avatar 3.12.2008 20:10 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Toho rozhodně zkuste, třeba vám pomůže. Nebo si najděte partnerku/partnera, to by také mohlo zabrat.

    3.12.2008 20:29 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    To bys měl zkusit. Ta HW kombinace nejde v žádném případě nejde koupit bez té desky viď? V žádném obchodě, nikde :-D

    Jardík avatar 3.12.2008 22:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Nech Jardu Jardou, on za to nemůže, že má poruchu osobnosti a pořád si musí rejpat. (Kdy už začne fungovat ten wysiwyg editor? Pořád mi to odscrollovává stránku někam doháje a nemá ze začátku focus).

    Věřím v jednoho Boha.
    default avatar 3.12.2008 12:16 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

     

    Chci vědět, jako zákazník, kde najdu EULA!

     

    Hledej, šmudlo:

    1. Přejít na adresu http://www.microsoft.com/CZE
    2. Odmítnout instalaci SilverLight
    3. Do vyhledávacího políčka zadat EULA a nechat vyhledat
    4. Když se vyhledává ve všech jazycích, druhý odkaz je http://www.microsoft.com/about/legal/useterms/, což je rozcestník všech EULA ve všech jazycích.

    Nebo:

    1. přejít na adresu http://www.microsoft.com/about/legal/useterms/ a vybrat si

    Každopádně: dýl trvalo napsat tenhle postup.

    3.12.2008 14:00 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Ano. A proč bych měl českou EULA hledat Angličtině? :-D Logika jako prase, i když postup samozřejmě funguje, nikdo normální takto českou EULU nenajde, tím méně v případě, kdy třeba nemluví anglicky.

    default avatar 3.12.2008 14:20 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    nikdo normální takto českou EULU nenajde, tím méně v případě, kdy třeba nemluví anglicky.

    No, uznávám, že jsem nenormální :-D

     

    A proč bych měl českou EULA hledat Angličtině? :-D Logika jako prase

     

    Spíš vidím problém v tom, že ten portál licencí a dokumentů není lokalizovaný. Takže ani tak nejde o prasečí logiku — ptal ses, jak EULU najít, dříve tu lidi psali, že dokumenty jsou tajné — nejsou, vše je veřejně dostupné — spíš to chce upozornit provozovatele Českých stránek Microsoftu, že je zde jistý zájem o počeštění. :-D Já sám jsem dneska byl na stránkách Microsoftu poprvé po dvou letech a dýl mě trvalo sepsat postup, než to na jejich stránkách najít. Ano — a anglicky neumím.

    3.12.2008 16:00 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Vtip je v tom, že když necháš hledat EULA v češtině, tak ti to najde několik EULA, ale všechny se týkají dodatečných SW produktů jako Office, nikoli OS samotného.Proč je EULA k Windows nedostupná, ale EULA k programům bez problémů česky na českém portále najdu?

    Přiznám se, že hledat na Anglickém portále s omezením na češtinu, to mě skutečně ani ve snu nenapadlo.

    default avatar 3.12.2008 18:00 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

     

    Přiznám se, že hledat na Anglickém portále s omezením na češtinu, to mě skutečně ani ve snu nenapadlo.

     

    Mě také ne. :-D Ale ten SilverLight mě automaticky přesměroval do améra a já si toho nevšimnul. :-D Pak jsem jen viděl ten druhý odkaz, že by to mohl být on — a voilá :-D

    Vítej v třetím tisíciletí. Musíš to brát jako hvězdičkovou konvenci O2 — jejich ceníky jsou taky zavádějící.

    pavlix avatar 8.12.2008 14:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    Pokud by Apple nesplnil zákonné nebo licenční podmínky, potom si myslím, že by to bylo na místě. A nemyslím si, že právem nespokojený zákazník by se měl označovat slovem "magor".

    Pokud se něco výslovně v podmínkách píše, ať to taky dodrží.

    Pokud ode mě chce někdo podepsat nějakou smlouvu, ať mi ji dá do ruky a ne do zabalený krabice.

    To že si někdo navykl firemní i domácí zákazníky podvádět, zneužívat a zastrašovat... a provozuje tu činnost už dlouho pro mě neznamená, že to začnu obhajovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    3.12.2008 10:00 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    Ten odkaz v zápisu na EULA k Windows Vista Business (pdf) nefunguje.

    Uvítal bych názor autora zápisu.
    3.12.2008 10:10 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    funguje naprosto normálně. Teď jsem to znovu vyzkoušel a pdf stáhnul

    3.12.2008 14:47 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    Dík za opravu, teď už to opravdu funguje.
    3.12.2008 10:13 karel | blog: VracimeWindows
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    Odkaz funguje:

     

     

    http://download.microsoft.com/documents/useterms/Windows Vista_Business_Czech_224b9da3-ea8d-4189-88c1-83eea89dc846.pdf

     

     

    Adresa je _včetně_ mezery, je možné, že některé prohlížeče ji nevezmou. Dal bych se odkaz na formulář na stažení, ale mimořádně špatně se hledá.

    3.12.2008 15:52 mikky | skóre: 25 | blog: Ghlog | M. L. - Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    je ta EULA z odkazu stejná, jako EULA v tom notebooku? Protože EULA od Microsotu k Windows od Microsoftu nemusí být stejná jako EULA od Lenova k Windows od Lenova (a obvykle ani nebývá)...

    -m.

    Je vám méně než 30 ? (jsme vrstevnící => budeme si tykat) : (jsem pro vás bažant => můžete mi tykat);
    16.1.2009 17:24 otravny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    Příloha:

    Nenašel jsem co jsem hledal , česke pdf licenční ujednání ano a řádek o vrácení nikoli ještě to projdu ale stejně je to anabáze jak prase

    1. koupě v datartu Fujitsu siemens s vista home basic

    2. chci vrátit visty nebo výměna za XP

    -Datart prodejna - neumíme neznáme nejde

    -Datart infolinka - běžte na prodejnu nebo zkuste Fujitsu-Siemens

    -Fujitsu-siemens-to my ne kupte si v Alze bez OS (o 3 tisíce dražší a bez OS) to řeší centrála v německu zkuste Microsoft

    -Microsoft - infolinka, podpora, klient servis - musíte kde ste koupil :-) a přiložili ANGLICKOU citaci EULA no k posrání

    Jen nechci ty za... visty nic jineho stačí výměna za nepodporovane XP jen ne visty pokud chcete napište nevolejZavinaCnapismiTeckAcz

     

    3.12.2008 17:28 zajca | skóre: 2 | blog: zajca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu
    Vím že je to o vistách,ale dá se vrátit licence k XP HOME ??
    dycky si říkám, proboha proč lidi píšete tak dlůhé blogy a pak neco začnu psat a nakonci si říkám k*rva to je dlůhé.
    3.12.2008 17:45 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vracíme licenci k Windows - díl 2 - reakce Microsoftu

    mnohem snadněji než u Visty. U Windows XP je to výslovně v licenci napsáno.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.