abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 300 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    28.1.2010 18:11 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Už vím, co xm myslel tím iDiotem. :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    28.1.2010 18:12 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    A speciálně pro tebe a Stevena J. Vaughan-Nicholse: iPad není operační systém.
    Acci avatar 28.1.2010 18:18 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Proč si myslíš, že si to myslím?
    28.1.2010 18:19 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    ad 1. Hezky to vystihuje komentar na Slashdotu: "Coz by slo parafrazovat jako 'mensi obrazovka nez laptop a daleko vetsi nez telefon.' Telefon pro troly a laptop pro trpasliky.. jinymi slovy, zarizeni s obrovskym obchodnim potencialem ve Stredozemi."

    ad 3. Tim slozite myslite, ze se musi pouzivat Stylus?
    xxx avatar 28.1.2010 18:19 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Tak co to teda kurva je? Náhrada novin na záchodě? Interaktivní prkénko na krájení zeleniny? Ebook reader od Applu? Ne vážně by mě zajímalo proč by si to měl člověk koupit.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Fluttershy, yay! avatar 28.1.2010 18:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Aby měl Steve za co chlastat, přece!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    corsse avatar 28.1.2010 18:42 corsse | skóre: 6 | Klánovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    presne tak!!! ale ta náhrada novin na hajzlu neni spatny napad :-D ovsem muselo by to stat jiny penize ;-)
    vlastikroot avatar 28.1.2010 18:43 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Uplně k hovnu, to by tam musel být e-ink papír. LCD displayem se zle utírá prdel :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    29.1.2010 00:16 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Osobne si pockam na dalsi verzi (10 hodin je pro mne malo), nicmene tohle zarizeni moc dobre zapada do toho co uz dlouho hledam. Pristup k emailum, webu, multimedialni prehravac, dobre prenositelny nastroj pro prezentace, lehky klient...

    Cena taky neni uplne mimo.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    29.1.2010 01:39 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Nechci znít jako hnidopich, ale nechtělo by to na prezentace nějaký výstup směr data projektor nebo tak něco? Třeba netbook, když to má být malé. ;)
    29.1.2010 01:52 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Predpokladam ze se brzo objevi prislusny kabel. Nicmene nejde o to aby to bylo male, naopak, display musi byt pomerne velky (v porovnani s beznym netbookem), celkove to ale musi byt kompaktni.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    29.1.2010 02:08 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Jen aby ten kabel bylo kam funkčně vrazit. ;)

    Nepsali 9,7" uhlopříčka? To je méně než většina (dnešních) netbooků (k mé nelibosti, já bych radši menší, na větší je laptop... naštěstí jsem ještě zachytil 9").
    28.1.2010 18:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Jen ten si koupí iPad,
    kdo na hlavu uPad.
    Quando omni flunkus moritati
    28.1.2010 18:39 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    No jo, říct co to není umí každý, ale vymezme se pozitivně: co... a hlavně k čemu to je? Jak to napasuji mezi mé současné ChytrýTelefon, netbook, laptop, desktop (nebo co z toho a proč mám nahradit)?
    Acci avatar 28.1.2010 18:43 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    V podstatě je to takové náhrada za netbbok, jakožto zařízení, které slouží ke stejnému účelu (prohlížení webových stránek), ale je lepší.
    28.1.2010 18:51 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ale je lepší? Kdo to tvrdí? Čím je to tvrzení podloženo? ;-)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Acci avatar 28.1.2010 18:55 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Tvrdí to Steve a já s ním souhlasím. Osobně bych si nikdy netbook nekoupil a třeba u toho nechápu smysl využití už vůbec, na rozdíl od iPadu. Každý má ale jiné preference a zvláště na tomto portálu asi bude existovat málo lidí, kteří by radši zvolili jednoduchost a propracovanost než více funkcí a možnost přizpůsobit si ho jejich požadavkům.
    28.1.2010 20:18 JanS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Souhlasim s tebou, taky bych si netbook nikdy nekoupil. Za to bych si velmi rad koupil zarizeni podobne iPadu. Jestli to bude primo on nebo nejaky klon zalezi na tom, za kolik u nas pujde koupit.

    Chci mi prenosne zarizeni urcene prevazne k brouzdani na internetu a zabave. Uz mam PDA, ctu na nem knizky, posloucham hudbu, koukam na filmy a serialy, hraju hry (jen logicke, moje PDA neni prilis vykonne). Koncept ciste dotykoveho ovladani se mi velmi zamlouva. Jedina vada je prilis maly displej. Podle popisu se zda, ze na iPadu jdou delat vsechny vyjmenovane cinnosti a displej ma velky.

    Netbook bych si nekoupil hlavne proto, ze nema poradne dotykove ovladani, ma prilis siroke zamereni (obecny operacni system*) a neda se drzet jako knizka.

    *nerikaji nahodou linuxaci: delej jednu vec a tu delej dobre?
    vlastikroot avatar 28.1.2010 20:21 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    delej jednu vec a tu delej dobre?

    To samozřejmě platí jen pro unixové utilitky, aby se daly scriptovat a tím dělat naopak co nejpestřejší množství všelijakých úkonů.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jendа avatar 28.1.2010 20:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    TouchBook?
    28.1.2010 21:18 JanS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    TouchBook je mi sympaticky. Zda se mi ale, ze to zarizeni ma radu problemu a navic je temer vyrabene na kolene. Stojim o neco trochu vic masovejsiho, tj. neco co koupim v beznem ceskem obchode a budu na to mit zaruku.

    Urcite nebudu stat ve fronte na to, abych si koupil prvni iPad. Na trhu se (nejen) diky nemu objevi i dalsi zarizeni. A treba budou i lepsi.

    Chtel jsem jen rict, ze plne chapu nadseni, ktere v nekom vzbuzuje na zabavu a internet zamerene zarizeni s jednoduchym a svemu ucelu prizpusobenym uzivatelskym rozhranim a konfortnim dotykovym ovladanim.
    Fluttershy, yay! avatar 28.1.2010 22:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Na trhu se (nejen) diky nemu objevi i dalsi zarizeni. A treba budou i lepsi.

    Ještěže tam je to "nejen", jinak by to byla ukázková zmanipulovanost. Třeba ten SoC od Freescale je tu už pomalu rok a s ním i příslušné koncepty.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.1.2010 14:29 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Problem tvuj a mnoha lidi, kteri si netbook koupili, je ten, ze si ho predstavuji jen jako mensi notebook. Pak je samozrejme, ze jim iPad jako nahrada nesedi a sedet nemuze.

    Jenze tahle predstava je soucast celosvetoveho nepochopeni toho, co netbooky mely byt. Mely to byt zarizeni typu "web, mail, fotky, video, obcas sem tam neco sepsat". Jak si ale urcite dobre pamatujes z tech grafu s celkovou spojenosti s netbooky jako s typem zarizeni, trh tohle absolutne nepochopil. Netbooky jsou suverenne nejvice nepochopenou kategorii elektroniky od vynalzezeni tranzistoru...

    Kdyz ovsem k netbooku pristupujes tak, jak byl puvodne zamyslen, zjistis, ze iPad je velmi schopna konkurence. Na video zcela jiste lepsi, na hry lepsi vykon nez jakykoliv netbook, dotykove rozhrani dotazene do detailu, kvalitni browser (az weby zacnou houfne nasazovat HTML5 misto Flashe na video, jeste pekne vsichni pujdete stryckovi Jobsovi podekovat, za to, ze obrovskemu tlaku na zacleneni podpory pro tu zrudnost neustoupil), kvalitni mail klient, kalendar, aplikace na kontakty, iBook store (az bude u nas), iPod, relativne (vzhledem k typu zarizeni) schopny kanc. balik a dalsi desetitisice aplikaci na App Store...

    Dalsi vec jsou ruzne specificke skupiny uzivatelu, jako treba duchodci. Nedokazu si absolutne predstavit, jak by pro bezne pocitacove potreby duchodce mel byt lepsi netbook nez iPad...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Jendа avatar 29.1.2010 14:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Problem tvuj a mnoha lidi, kteri si netbook koupili, je ten, ze si ho predstavuji jen jako mensi notebook. Pak je samozrejme, ze jim iPad jako nahrada nesedi a sedet nemuze.
    Já jsem koncept netbooku pochopil (i když trochu jinak než ty), ale zase jsem nepochopil koncept notebooku. u iPadu mi chybí klávesnice a možnost přizpůsobit si OS tak, aby se mi v něm lépe pracovalo.
    Netbooky jsou suverenne nejvice nepochopenou kategorii elektroniky od vynalzezeni tranzistoru...
    Čistě ze zvědavosti: co bylo nepochopeno předtím?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.1.2010 14:40 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    u iPadu mi chybí klávesnice
    To jako vestavena...? Externi existuje.
    Čistě ze zvědavosti: co bylo nepochopeno předtím?
    Dostals me, to nevim :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Acci avatar 29.1.2010 14:43 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Promiň, ale nepochopil jsi zaměření iPadu. To je zařízení určené ke konzumaci obsahu, ne k jeho tvorbě. Podívám se na web, fotky, film, napíšu mail, poslechnu si písničku. Chceš něco víc? Pak to není zařízení pro tebe.
    Jendа avatar 29.1.2010 14:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Tak proč o pár příspěvků píšeš, že
    V podstatě je to takové náhrada za netbbok, jakožto zařízení, které slouží ke stejnému účelu (prohlížení webových stránek), ale je lepší.
    …když teď tvrdíš, že iPad není na rozdíl od netbooku určen k vytváření obsahu?

    Ano, není pro mě. Základní myšlenkou bylo, že neplatí výše uvedená citace, protože netbook pro mě je, ale iPad ne, a proto iPad nemůže být náhradou za netbook.
    Acci avatar 29.1.2010 15:01 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Netbook ovšem taky není určen k vytváření obsahu. Na to má malou klávesnici a malý display.
    Fluttershy, yay! avatar 29.1.2010 15:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Hmmm. Proč teda tu klávesnici má? Žeby na psaní?!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Acci avatar 29.1.2010 15:07 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ach jo. Jak jinak bys napsal internetovou adresu? Nebo někdo z vás opravdu na netbooku programuje nebo píše obsáhlé dokumenty?
    Fluttershy, yay! avatar 29.1.2010 15:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Jak půjde napsat URL na iPadu? A jo, na netbooku (v nedávné minulosti na jornadě, v současnosti na iPAQu s externí klávesnicí a v budoucnu na Eee 701/901) si ve škole píšu poznámky, tedy kvanta textu (světe, div se... je to tak nejrychlejší), občas nějaký skriptík k tomu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.1.2010 15:57 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Jáááá ! 90% zápočtového programu v C++ jsem napsal a odladil na Asus EEE 701 v originálním (ve všech slova smyslech) Xandrosu ! Významné kusy kódu jsem napsal v tramvaji a v letadle. Poslední rok a půl přednášky připravuji a promítám za Asusu EEE 701 ! Dizertačku píšu v LaTeXu, většinou někde jinde, ale menší změny dělám i na Asusu EEE 701 :-P Ve virtuálních Windowsech jsem provozoval na EEE MS VisualStudio a Matlab. Některé úlohy, pravda, trvají trochu déle, ale člověk do toho nemusí čučet pořád a je to všechno pěkně lehké ...
    Fluttershy, yay! avatar 29.1.2010 16:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    OT: Jak to dopadlo s tím netwalkerem? Já jsem se na to ptal, ale i v té Koreji byl problém to sehnat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    31.1.2010 15:41 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    No, zatím jsem to vzdal :-(, ono přeci jen s tou zabudovatelnou nevýměnnou baterií je to tak trochu "na jedno použití" - a přeci jen to nějakou kačku stojí ...
    Jendа avatar 31.1.2010 16:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Všechno se dá vyměnit :-). Divil bych se, kdyby to nešlo rozebrat a znovu složit.
    31.1.2010 17:47 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    to jo, ale s ohledem na to, jak se ten bazmek špatně schání bude za rok za dva nová baterie neřešitelný problém ...
    31.1.2010 19:29 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Myslím, že baterku Vám vymění v každém Apple Store. V tom bych problém neviděl. Spíše v tom, že když budete chtít delší výdrž, nebude snadno moct mít náhradní baterii(e).
    Jendа avatar 31.1.2010 20:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Baterku v NetWalkeru mi vymění v Apple Store? ;-)
    31.1.2010 21:18 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Zkusit to můžete.

    Safra, to nemůžete vyrobit nový blog post. ;)

    No nic, dále slastně spinkat.
    29.1.2010 15:36 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Na to má malou klávesnici a malý display.
    Vlastníte nějaký nebo Vám to jenom řekl Steve?

    Samozřejmě, že to má malý display a malou klávesnici. Samozřejmě že to nenahradí desktop. A vlastně ani laptop. Ale když potřebujete, tak to posloužit dokáže. Na kratší cesty nebo kdy vím, že nebudu od desktopu příliš daleko, pryč příliš často s sebou už ani velký laptop netahám.

    Netbook našel své místo také ve foto brašně. Stáhne fotky z foťáků, základní přetřídění a aktualizaci galerii zvládne, zálohy fotek na 2,5" HDD taky.

    Pořád netuším, proč bych za dvojnásobek kupoval něco, co mi neodvede ani polovinu služby (některá chybějící uplatnění jsou pro mě přitom kritická). No a obecně, opravdu nikdy nebudu chtít nic jiného než web, mail a adresář... tak proč si ale nekoupit za polovic netbook, který to zvládne také, má stejně velký/malý display a navíc dostanu "zdarma" klávesnici, porty a možnosti, kdybych náhodou zjistil, že chci přece jenom něco dalšího.
    Fluttershy, yay! avatar 29.1.2010 15:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ono je hlavně srovnání iPadu s netbookem trošku mimo, protože ono je to vlastně jenom přerostlé a předražené MID.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.1.2010 16:13 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    No, jo, ale náhrada netbooku bylo zatím jediné uplatnění, které se zdá bylo nabídnuto. Jsem se sháněl, k čemu to použít a proč bych to měl chtít.
    Fluttershy, yay! avatar 29.1.2010 16:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Koukání na weby, filmy, obrázky,... (+ PIM) je využití, ale jaksi ne pro desetipalcový krám, který neumí nic jiného.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.1.2010 16:27 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Krom toho tohle už zvládnou všechna ta zařízení, co s sebou tak jako tak budu mít a ve větší formátové bohatosti. ;) Plus všechno to, co umí navíc.
    Fluttershy, yay! avatar 29.1.2010 16:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    MID není špatná věc -- obvykle se vejde do kapsy (k foťáku) a současně se na něm dají prohlížet ty fotky (z karty), jde na něm poslouchat hudbu nebo koukat na filmy, brouzdat po webu, jde to používat i jako PDA... Ale nějakých šest palců je maximum.

    Netbook totiž v nacpaném MHD používat moc nejde... a telefon je na telefonování.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xxx avatar 29.1.2010 14:39 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    mam to chapat tak, ze diky iPadu se zacne zniceho nic masivne nasazovat tag video? Nebo to je jen prani Applistu, kteri krome YT nejsou schopni prehravat jina flash videa? Protoze doted jsem o tag video, paradoxne krome YT, a par zpravicek na ABCL nikde nezavadil.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.1.2010 14:41 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    HTML5 na YouTube uz samo o sobe masivnim nasazenim je. To same Vimeo, ktere to testuje stejne tak. Co si myslis, ze kdyby nebyl iPhone, iPod Touch a iPad, ze by to nasazovani bylo stejne rychle...? A co by ho hnalo kupredu?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xxx avatar 29.1.2010 14:44 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    ANo myslim si, ze by to nasazeni bylo stejne rychle nehlede na celou sadu iKravin.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Acci avatar 29.1.2010 14:46 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    A víš o tom, že kromě těch iKravin podporuje tag video pouze prohlížeče Safari a Chrome, které dohromady nemají ani desetiprocentní podíl na trhu?
    xxx avatar 29.1.2010 15:00 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    A to znamena co? U Chrome je to pomerne logicke kdyz si ho zavedli na YT, tak by bylo dobre kdyby ho bylo i vcem zobrazit, ze.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Acci avatar 29.1.2010 15:03 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Nechápu. Říkals, že rychlost nasazování tagu video by byla stejná i pokud by neexistoval iPhone a iPad. Já jsem se ti snažil oponovat, že tento tag podporují jen dva prohlížeče s malým tržním podílem a jen kvůli nim by se na to každý vykašlal.
    xxx avatar 29.1.2010 15:09 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ja jen rikam, ze si neprokazal souvislost s tim, ze by nekdo nasadil tag video kvuli iPhonu. Ne a to, ze ho shodou okolnosti safari podporuje, to opravdu nic nedokazuje.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Acci avatar 29.1.2010 15:11 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Já neříkám, že by někdo nasazoval ten tag jen kvůli iPhonu, ale také kvůli němu.
    Fluttershy, yay! avatar 29.1.2010 14:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Spíše výrobci nevyhověli potřebám uživatelů.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.1.2010 14:42 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    A jak mohli, kdyz to z principu nelze? Pod urcitou velikost je proste kazdy notebook mizerne pouzitelny, i kdyz by ho privez ET z vesmiru...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.1.2010 15:18 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Mely to byt zarizeni typu "web, mail, fotky, video, obcas sem tam neco sepsat".
    Ale ano. A už to sem tam něco sepsat začíná být s iPad problém. A pak tam ještě přidám. Nouzově se přihlásit do práce přes VPN (ajaj), spustit terminál (ejhle) a přes SSH (vida ho) se přihlásit na stroj, zkontrolovat nebo udělat pár nezbytných úkonů podle toho, co mi přišlo poštou, abych kvůli toho nemusel hledat, kde mám nejbližší kancelář a trmácet se tam. Netbook posloužil, s iPadem jsem "v *** jak Baťa s dřevákama". A to nemluvím o místech, kde není wifi, ale trčí drát ze zdi (některé hotely, kanceláře kvůli politice stran bezdrátu...).
    az weby zacnou houfne nasazovat HTML5 misto Flashe na video, jeste pekne vsichni pujdete stryckovi Jobsovi podekovat
    Houfně, HTML5 a s kodekem H.264... já bych s těmi zdravicemi tolik nepospíchal.
    29.1.2010 19:24 skajrajdr | skóre: 2 | blog: skajrajdr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    ... Nouzově se přihlásit do práce přes VPN (ajaj), spustit terminál (ejhle) a přes SSH (vida ho) se přihlásit na stroj, zkontrolovat nebo udělat pár nezbytných úkonů podle toho, co mi přišlo poštou, abych kvůli toho nemusel hledat, kde mám nejbližší kancelář a trmácet se tam.
    Ale prd, tohle vsechno jde bez problemu. Kazdy tyden tohle na iPhonu(bez jailbreaku) provozuju, VPN, SSH, VNC - naprosto bez problemu. Evidentne kritika od cloveka co vi o OS X na iPhonech naprosty houbeles. Kdyz nevim, tak mlcim.
    29.1.2010 19:33 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Jiste a vsechny aktualizace vzdy v pohode, ze?

    Proc bych si koupil neci cernou skrinku a vlamoval se do ni, kdyz si mohu koupit neco, co dostanu rovnou otevrene i se zarukou a tak. :)

    Co si sam dokazete na zaklade neciho vyrobku postavit je proste jina kapitola, nez vyrobek sam.

    Proste evidentne kritika od cloveka, ktery hacknuty i* nepovazuje za reseni od Applu. Myslim, ze Steve by se mnou souhlasil a takhle si to nepredstavoval. ;)
    Fluttershy, yay! avatar 29.1.2010 19:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...

    Něco mi uniká?

    Kazdy tyden tohle na iPhonu(bez jailbreaku) provozuju...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    29.1.2010 19:46 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Vám ne, mě. ;) Pardon.
    29.1.2010 19:57 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Pardon, zmátla mě zmínka o jailbreaku, tak jsem se nechal unést.

    Tak ještě poodhalí ze svého pracovního zákulisí. K tomu VPN a SSH také patří, že se potřebuji něco udělat v bugsteru (běžná Java aplikace). Když se něco podělá, tak ze SC přesměrované KVM (běžná Java) a pak taky konzole té VMware prohlížečo-zasuvně-modulové hrůze. Stále každý týden?
    29.1.2010 22:40 skajrajdr | skóre: 2 | blog: skajrajdr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Nebudu se hadat co jeste jde a co ne. V pripade takovych specifickych potreb je samozrejme treba neco jineho, a iPad neni pro tebe. To ti preci neberu. Ale napsat kvuli tomu, ze na iPhonu nejde SSH/VPN/VNC je stejna idiocie jako bezvyhradne milovat produkty od Apple. Ja se proste jen pozastavuji nad touhle oboustranou histerii. Milovnici Applu se raduji z kazde ptakovinky, fanatici zase bezduvodne Apple hani bez nejakych jeho hlubsich znalosti. Nakonec jedna strana tvrdi za Applisti chteji byt jen IN, druha ze ostatni zavidi, protoze na Apple nemaji(to je k videni spise na jinych serverech nez na abc, zaplatpanbuh). Proste ukazka uplne stejne hlouposti z obou stran...
    29.1.2010 23:00 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ne, já napsal, proč pro mě nenahradí netbook a uvedl jsem část úkonů, které souvisí s mými pracovními úkoly (tedy nic, co bych si vymýšlel jen tak z plezíru) a usnadňuje mi to život. Část to umí a já jsem hned za blba, že to je jasné. Část ne, tak jsem alespoň za podivína se zvláštními potřebami.

    ... a pak Vás najmou u nás a budete muset měnit zařízení. Já jsem na budoucnost připraven. ;)

    Bez hlubších znalostí? Ze sedmi lidí v týmu nejsme "jabkaři" jenom dva. Z toho zbytku to někteří berou velmi vážně (vč. stanování na Václaváku pro zahájení prodeje iPhone v ČR), takže očekávám, že až se první kusy ještě z dovozy objeví v ČR, tak iPad uvidím na vlastní oči a budu si ho moct opatlat mezi prvními. ;) V každém případě, myslím, že se schopnostmi a výhodami jsem velmi zevrubně seznámen. ;)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.1.2010 11:33 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Nouzově se přihlásit do práce přes VPN (ajaj), spustit terminál (ejhle) a přes SSH (vida ho) se přihlásit na stroj, zkontrolovat nebo udělat pár nezbytných úkonů podle toho, co mi přišlo poštou, abych kvůli toho nemusel hledat, kde mám nejbližší kancelář a trmácet se tam.
    Dalsi dil serialu "Soudim iPad, aniz bych se nekdy podival co nabizi App Store, aneb pruvodce fanatickym odporem k vyrobkum Apple pro bezneho geeka"....?

    Vis kolikrat mi uz pristup z iPhone pres SSH na mnou provozovane virtualservery zachranil kuzi...?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    30.1.2010 20:30 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Chicht. S Křížkem po funuse. Už mi to tu jednou někdo "nandal". Tak jsem dovysvětlil další úkony. Když Vám to vyhovuje, v pořádku. Pokud věříte, že tato investice bude vyhovovat i v budoucnosti, ještě lépe. Mě to prostě neposkytuje základní potřebné funkce. A když bych kvůli nějakému bugu a bugstru v Jave (např.) musel nasednou do auta a uhánět k nejbližší kanceláři, protože že jsem si místo netbooku vzal iPad, tak si ho nejspíše napřed omlátím o hlavu. ;)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.2.2010 08:19 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    (tohle bude evidentne odpoved na vice vasich prispevku v tehle diskusi)

    Ja jsem na tom podobne jako vy, proto si iPad nekoupim. Nevim, proc tu maji vsichni pocit, ze kdyz ho obhajuju, musim si ho kupovat. To je ten problem, ze vy vsichni porad nedokazete rozpoznat cilovou skupinu. Chcete, aby vsechno umelo vsechno. Ja mam pocit, ze tu kazdy chce, aby ochody pretekaly supernotebooky, ktere budou mit zaroven 10" a budou prehravat full HD video, bude se na nich psat v Eclipse, udelaji vam rano snidani, na zachode vam utrou zadnici a prip. vam i nahradi zrucnou partnerku... WTF?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    1.2.2010 14:51 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Tak máme jasno. Vám se líbí a Applu fandíte, ale nekoupíte si iPad pro nevyhovění konkrétním potřebám. Já Apple nekupuji (mám doma akorát dva iPody někdy od začátku 2. generace nano - tedy synchronizace bez iTunes ještě bez velkých opruzů), ale jsem s jejich výrobky celkem podrobně obeznámen.

    Neočekávám od iPadu zázraky a utřenou zadnici a že Vám udělá dobře (i když nepochybuji. že i tací se najdou). Ale nevidím dobrý důvod, proč si připlatit zhruba 60-100% ceny za něco, co je možná hezčí, ale funkčně omezující. Už jenom proto, že i když to člověk teď nepotřebuje, třeba změní práci (půjde dělat např. k nám) a stejně bude ten netbook kupovat. ;)

    Prostě nemusí to být ode zdi ke zdi. Netbook je prostě srovnatelně velký (vč. displeje) a těžký. Stojí zhruba polovic. Tak jak jej vybalíte z krabice má mnohem širší možnosti spojení s okolním světem (karta, USB, ethernet). A systém Vám nabízí volnost k využití, jaké si zamanete. Klávesnici možná člověk může oželete, ale je tam v ceně, tedy jak se praví řečí marketingu: nyní navíc klávesnice zdarma.

    iPad asi bude vnímán jako hezčí, možná trochu delší život na baterky (nevím, ja na tom aktuálně prodávané netbooky jsou, ale i když to bude pod 10hod, můžete mít náhradní baterku) a aplikace z AppStoru, což je pohodlný, ale také jediný zdroj SW pro danou platformu.

    Ani jedno řešení Vás samozřejmě nenakrmí, neuvaří, nevyžehlí, neudělá práci za Vás, neuspokojí Vás (nebo alespoň většinu ne)...

    Já jsem prostě příliš uvězněn v porovnáních cena/výkon. Takže krom potřeby mít všechno Apple nevidím dobrý důvod, proč. Hezký doplněk k iPod, iPhone, MacBook, MacMini/iMac/Mac Pro. A to nebude (alespoň v US až tak málo lidí v absolutních číslech, už jenom kvůli vzájemné kompatibilitě buch si k tomuhle netbook s Linuxem/Windows nekupoval), ale jinou cílovou skupinu opravdu nevidím.

    Věřím, že si to své šťastné majitele najde. A jak jsem psal, očekávám, že tak za 70 dní (pokud kolega nebude čekat na verzi s 3G, bude-li u nás použitelná) ho uvidím v kanclu. ;)

    Ale známým, kteří by nad koupí uvažovali bych to raději rozmlouval, ať ušetří těch $200-300 a budeme spolu za to nějaký čas chodit na pivo. ;)
    Fluttershy, yay! avatar 1.2.2010 15:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Dovolím si podotknout, že iPad má 0,7 kg, typický netbook o "něco" více (až dvojnásobek), ale zase ta klávesnice (nedokážu si představit, jak bych na dotykovém displeji datloval příspěvky sem) atd. za to IMHO stojí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.2.2010 16:04 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Můj váži kilo, ale už je to taky docela stará záležitost. Myslím, že kdo půjde po váze, něco by si najít měl být schopen.

    Navíc někdo to třeba chtěl na prezentace... v té váze (a ceně) je jenom holá deska (+ v ceně tedy kabel a zdroj). Na další zmiňovaná použití začne nabývat váha (i cena).
    Fluttershy, yay! avatar 1.2.2010 16:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Sony Vaio P (resp. nějaká jeho levnější napodobenina) se mi hodně líbí, jenom škoda, že nemá novější střeva (třeba ten PineTrail by bodl) a dotykový displej.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    28.1.2010 18:56 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Je lepsi, protoze ma mene periferii, protoze nema video vystup, protoze ma uzamceny, omezeny OS (doufam, ze Apple na Macbooky budoucnosti nasadi taky iPhone OS), protoze neobsahuje vubec praci se soubory nebo proto, ze Ty nic z toho nepouzivas? :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Acci avatar 28.1.2010 19:00 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Bez ironie: ano. Přesně pro je lepší, protože díky tomu může být jeho používání mnohem jednodušší a spolehlivější. Jasně, taky si občas hraji, třeba teď právě s OpenSolarisem, ale od svého mobilu vyžaduji úplně něco jiného.
    vlastikroot avatar 28.1.2010 19:03 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Je lepší proto, že horší, je jednoduší a spolehlivější proto, že nic neumí. Bezva!
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Acci avatar 28.1.2010 19:05 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Jo, pro mne je to opravdu tak. V podstatě čím jednodušší, tím lepší. A věřím, že to tak chce i mnoho jiných lidí.
    28.1.2010 19:10 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Super! Co kdybyste si místo iČehokoliv pořídil nějakou obyčejnou kalkulačku? A nebo rovnou dětské počítadlo? Nebylo by to vůbec nejlepší? :D
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Acci avatar 28.1.2010 19:12 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Bylo. Pokud chci něco spočítat, použiji kalkulačku. Pokud chci na internet, použiji iPad nebo iPhone. Pokud chci něco naprogramovat, použiji notebook nebo desktop. Ještě nějaké otázky?
    28.1.2010 19:23 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Takže s sebou normálně taháte MacBook, iPod, iPhone, iKalkulačku a teď ještě iPad? Nebyl by lepší jeden skutečně použitelný tablet?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Fluttershy, yay! avatar 28.1.2010 19:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Zrovna jsem to chtěl napsat...

    (Ale já jsem ještě nedávno se sebou tahal telefon, kalkulačku, palm, netbook a laptop, ehm. Holt OpenPandoru ještě chvíli mít nebudu.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Acci avatar 28.1.2010 19:43 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Tahám s sebou kalkukačku (ne od Applu), protože při písemce máme telefony zakázány, iPhone (ten výborně nahradí iPod) a většinou i MacBook. Kdybych si pořídil iPad, používání MacBooku bych dost omezil.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.1.2010 14:38 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ty teda nejsi asi spravny unixak. Jinak bys chapal, ze je lepsi vec, ktera dela jednu nebo par veci a dela je zatracene dobre, nez zarizeni, ktere se snazi byt vsim a ve vysledku neni proadne nicim...

    Jinak iPod a iPhone s sebou neni nutne tahat. iPhone je iPod ;-) A MacBook a iPad? Tahat je s sebou najednou je blbost, to snad chapes, ne? Tahat ale kazdy na jiny typ cesty a jine misto dava smysl. Proc, to uz ti snad dojde... Ne vsude, kam jedes, potrebujes plnohodnotne pracovat.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.1.2010 15:22 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ne vsude, kam jedes, potrebujes plnohodnotne pracovat.
    Přesně tak a proto s sebou budu mít v takových případech pouze malinký netbook, který na nouzové přihlášení přes VPN a SSH stačí a nutné úkony provedu tam, kde právě jsem (třeba připojený přes telfón USB/ModroZub), když nic jiného není po ruce.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.1.2010 11:34 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    http://www.abclinuxu.cz/blog/accikovo/2010/1/ipad-neni/diskuse#115
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    30.1.2010 20:33 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Fakt? V AppStore jsou i k nalezení aplikace na připojení přes ModrýZub/USB pomocí telefonu (nejlépe iPhone... v ČR, hehe) nebo hotelového (/jiného) ethernetu?

    Poučte mě zaslepeného fanatika.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.2.2010 08:30 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    V AppStore jsou i k nalezení aplikace na připojení přes ModrýZub/USB pomocí telefonu (nejlépe iPhone... v ČR, hehe)
    Ehm.. :-D Ty opravdu zaslepeny fanatik jsi... protoze pro pripojeni k internetu pres iPhone za pomoci Bluetooth neni potreba zadna aplikace (Vodafone CR). A pokud mas navic notebook s OS X, je nastaveni a spusteni toho pripojeni naprosto primitivni. Stezovat si bezte k O2 nebo T-Mobile, jestli vam to nejde...

    Tohle je taky dalsi "znak" anti-Apple fanatiku, ze nejsou schopni rozlisit za cim stoji Apple a co je teror AT&T (a pak jeste navic automaticky omezeni AT&T prisuzuji vsem operatorum na planete...)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    1.2.2010 15:17 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Naši Appleboys jsou kvůli firemní politice u Errortelu (O2) a nic s tím nenadělají, pokud si účty nechtějí platit sami, jako že zjevně nechtěji. ;) Já jejich problémy nemám, můj HTC telefon a Asus netbook fungují bez problému s libovolným operátorem kdekoliv po světě (kde najdu GSM, UMTS, HDSPA a některé frekvence CDMA)... prostě jen tak. Nejsem vázaný na aktuální politickou situaci v korporátním světě. Prostě to zvládá danou technologii jako takovou.

    Bylo to u postu o tom, jak výborně fungují v MacOS tiskárny Epson, když mi nadšenci vysvětlovali, že si nebudou složitě vybírat tiskárnu podle podpory výrobce pro OS a že jako uživatelé je nezajímá politika jednotlivých firem, ale že to prostě funguje. Tak proč bych měl teď použít jiný metr? Korporátní techtle mechtle jsou mi putna, s iPhone to prostě nefunguje. ;)

    Jak na to bude iPad uvidíme, jestli bude umět přes telefon (iPhone nebo jiný) a ModrýZub (nebo dokoupené USB pro připojení). Ale pro nahoře popsané o tom decentně pochybuji.
    Tohle je taky dalsi "znak" anti-Apple fanatiku, ze nejsou schopni rozlisit za cim stoji Apple a co je teror AT&T.
    Ale prd, kdyby byl Steve ten hodný strýček, tak nikdy AT&T nedovolí terorizovat jeho ovečky. Apple, AT&T a kdokoliv jiný má jediný cíl a smysl své existence, zhodnocovat investice svých akcionářů. Jakékoliv počiny (R&D, technologický pokrok, ale i poskytování pracovních míst, korporátní sociální zodpovědnost) jsou pouze prostředky, nikoliv cíle. Jak pravil Brouk Pytlík: "O peníze jde až v první řadě!" Prostě Apple i AT&T to vyhovuje, protože oběma to generuje zisky. Apple mohl na takové podmínky nepřistoupit (i když většinu si jich sám nadiktoval a je tím dominantním v daném obchodním vztahu), ale pokud by to znamenalo menší zisk, tak je to z pohledu akcionářů a samotného smyslu existence korporace špatně.

    Problém je v tom, že když se jednou upíšete korporacím a necháte se dobrovolně uzamknout v jejich řešení (konglomerát Apple+AT&T, AppStore), tak jste nakonec odkázán na jejich milost a nemilost.

    Jak se říká, že se svým partnerem si berete i celou rodinu. S produkty Apple si kupujete i celý systém korporátních vztahů výhod a omezení.
    A pak jeste navic automaticky omezeni AT&T prisuzuji vsem operatorum na planete...
    Zrovna u AT&T, pokud mě paměť neklame "tethering" funguje, od té doby, co byl ve verzi 3.0 OS přidán (a ostatní výrobci telefonů Apple houfně začali kopírovat... někteří s předstihem deseti let, plagiátoři prohnaní).

    Chápu, že snaha invalidovat názor oponenta nálepkou fanatik je lákavá, protože se nemusíte obtěžovat věcnými argumenty a máte brzy hotovo, ale jste mimo milý příteli. Jako Brouk Pytlík praví o svém postoji k EU: Já jsem Applerealista. ;)
    Vykook avatar 30.1.2010 12:26 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Na nouzove prihlaseni na vpn a ssh ti staci iphone sam o sobe :D
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    30.1.2010 20:36 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ano, ano, nejen VPN a SSH živ jest člověk. Ale také aplikacemi v Javě.

    Ale než louskat logy, zdrojáky a pak to opravovat na telefonu (byť HTC HD2), tak to už je asi pro mě lepší dojet do té kanceláře. :(
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.1.2010 14:05 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    nema video vystup
    Dalsi demagogie typu "neda se k tomu pripojit SD karta a nema to USB slot"...? Kolik takovych jeste? http://www.ilounge.com/index.php/reviews/entry/apple-ipad-dock-connector-to-vga-adapter/
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.1.2010 14:10 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ale veď tým odkazom si len potvrdil to, čo píše on. Či len preto, že si môžem k môjmu PC dokúpiť čítačku pamäťových kariet môj PC má čítačku pamäťových kariet (a tlačiareň, gamepad...)?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.1.2010 14:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    A co si jako predstavujes? VGA vystup na tabletu? :-D Vis alespon zhruba, jak velky VGA konektor je? Aby tam byl video vystup bez nejakych vyraznych velikostnich kompromisu, muselo by to bylt HDMI nebo nejaka malinka verze DisplayPortu. Jenze kolik projektoru tohle podporuje? No moc ne, takze jsme zase na zacatku. Stejne bys musel dokoupit nejakou redukci. Takze vysledek? Melo by to o jednu diru navic, ale stejne bys musel tahat kabel navic. Wow :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xxx avatar 29.1.2010 14:35 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...

    LOL. Ono to umi jen rozliseni do 1024x768. A to navic v soucasne dobe jen mirror screenu. A stoji to uzasnych 30$.

    Jako chapu Applisty, ze po tom mega cekani, ze ten sympatickej pan v rolaku odhali neco opravdu revolucniho, a on misto toho predstavil prachobycejnou ctecku novin, musi byt trochu frustrovani. Svoji fruistraci si pak kompenzuji na forech, kde se snazi vsem dockazat, ze ackoliv to neni ani netbook, ani notebook ani PDA, tak ze to vlastne vsechno umi, a ze je to ve vsech ohledech lepsi. Zatim vsak ale nevymysleli k cemu to ma slouzit. Mozna az prijdou s nejakym ucelem, tak se bude dat diskutovat o vyhodnosti tohoto zarizeni oproti ostatnim. Zatim jsem ale nikde opravdu nezahlidnul, ze by to mohlo slouzit k necemu jinemu nez surfovani a psani si poznamek.

    Please rise for the Futurama theme song.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.1.2010 14:46 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    LOL. Ono to umi jen rozliseni do 1024x768. A to navic v soucasne dobe jen mirror screenu. A stoji to uzasnych 30$.
    A? K cemu sis jako myslel, ze to je? Na vystup na televizi na koukani filmu? Co budes cekat priste, ze ti to udela rano snidani a prinese ti ji do postele? Je tak tezke pochopit, ze ten VGA vystup je hlavne pro prehravani prezentaci z Keynote, kde takove rozliseni i mirroring bohate staci?
    Zatim vsak ale nevymysleli k cemu to ma slouzit.
    K cemu je to urceno vi uz davno vsichni, kdo to vedet chteji a popravde to vyzaduje opravdu vyjimecnou a uctyhodnou davku ignorace, aby to clovek nepochopil.
    Zatim jsem ale nikde opravdu nezahlidnul, ze by to mohlo slouzit k necemu jinemu nez surfovani a psani si poznamek.
    Viz. predchozi odstavec meho textu.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xxx avatar 29.1.2010 14:56 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    LOL. Ono to umi jen rozliseni do 1024x768. A to navic v soucasne dobe jen mirror screenu. A stoji to uzasnych 30$.
    A? K cemu sis jako myslel, ze to je? Na vystup na televizi na koukani filmu? Co budes cekat priste, ze ti to udela rano snidani a prinese ti ji do postele? Je tak tezke pochopit, ze ten VGA vystup je hlavne pro prehravani prezentaci z Keynote, kde takove rozliseni i mirroring bohate staci?
    Chapu, pan v rolaku rek, ze 1024*768 staci, tak proste staci. Vic treba nepremyslet. Jo a podle toho jak se pred tim predstavenim tvarili vsich fanousci Applu, tak jasem cekal, ze by to mohlo uvarit i veceri.
    Zatim vsak ale nevymysleli k cemu to ma slouzit.
    K cemu je to urceno vi uz davno vsichni, kdo to vedet chteji a popravde to vyzaduje opravdu vyjimecnou a uctyhodnou davku ignorace, aby to clovek nepochopil.
    Zatim jsem ale nikde opravdu nezahlidnul, ze by to mohlo slouzit k necemu jinemu nez surfovani a psani si poznamek.
    Viz. predchozi odstavec meho textu.
    Takze to fakt ma slouzit jen k tomu surfovani a psani poznamek? Tak ted je konecne mozne se bavit dal. A to o tom, zda-li opravdu ta ultramobilita vynahradi to, ze na tom nejde delat nic jineho. To at si kazdej ale zvazi sam.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.1.2010 15:03 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Takze to fakt ma slouzit jen k tomu surfovani a psani poznamek?
    Presne tak. Nic jineho to neumi.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Fluttershy, yay! avatar 29.1.2010 15:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Za $500 minimálně... docela bída.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xxx avatar 29.1.2010 15:10 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Za 600$, batoh na redukce included. :-)
    Please rise for the Futurama theme song.
    29.1.2010 16:02 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    moment, psát to přece neumí, když to nemá klávesnici. Takže jenom na brouzdání na netu. Mimochodem, můj EEE 701 umí vyšší rozlišení :-P
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.1.2010 11:35 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    No kdyz uz zdejsi osazenstvo nepozna ani ironii, tak to uz je vazne... :-D Doufam, ze sis uzil ten pocit vitezstvi, kdyz jsi tenhle komentar psal :-D
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xxx avatar 30.1.2010 11:37 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Irionie neironie, zdejsi Apple fandove stale nenapsali co to krome toho umi navic.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.1.2010 11:40 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Napsali asi milionkrat a nemysli si, ze ti to tu budu psat znova.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xxx avatar 30.1.2010 11:51 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Nepsi znova. Staci link.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.1.2010 17:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Namatkou terba zde: http://www.abclinuxu.cz/blog/accikovo/2010/1/ipad-neni/diskuse#67

    Ale staci si projit ty tri posledni flejmy tady na Abicku, ktere se iPadu tykaji a uvidis, ze tam nekolik lidi vcetne me pise, na co je iPad dobry.

    Ono by vlastne mozna i stacilo, kdyby sis prohlednul to video z keynote s tim, ze bys skipoval ty marketingovy kecy kolem a soustredil se na mista, kde skutecne ukazuji, co iPad umi (+ vsechny apps, co jsou ted v App Store a vsechny iPad-specific, co tam zacnou houfne pribyvat).

    Strucne a jednoduse -- prestan k tomu pristupovat stylem "to je od toho zleho Apple, co tak strasne brutalne omezuje svoje ovce DRM a ma ten zly operacni system, neni oupn sooors a nemuzu si ho nainstalovat kam chci a nemuzu si v nem hackovat jadro" a treba ti par veci dojde.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xxx avatar 30.1.2010 18:30 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...

    Tak za 1. Keynote jsem videl. Precetl jsem si clanky na ruznych servrech. Ted jsem si precetl odkazovany prispevek. Jedine co se tam tyka uziti iPadu je

    "web, mail, fotky, video, obcas sem tam neco sepsat"
    . A to odpovida rekl bych porad jen +/- brouzdani na webu a obecne takove to domaci zabave.

    Za 2. proti Applu nic nemam a jadro nehackuju.

    Please rise for the Futurama theme song.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.2.2010 08:22 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    A to odpovida rekl bych porad jen +/- brouzdani na webu a obecne takove to domaci zabave.
    Jiste. A za spickove HW i SW zpracovane zarizeni pro domaci zabavu (a obcas neco navic) ti pripadne $499 moc??

    Ja proste nechapu to tupe mysleni typu "kdyz za stejnou cenu se da sehnat netbook, tak cokoliv, co se chce prodavat za tu cenu, musi umet vsechno, co potencialne umi netbook". Vzdyt to je neskutecne omezeny zpusob mysleni!
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xxx avatar 1.2.2010 13:14 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...

    Cenu jsem nekomentoval vyjma cen tech connection kitu. Co se tyce druheho odstavce, tak v momente kdz je iPad zminovan jako mozna nahrada, nebo alternativa, netbooku, pak je srovnani funkci a ceny naprosto adekvatni. Ackoliv ja ho tak nikdy nevnimal. Pro me to byl od zacatku jen cool doplnek do domacnosti, jen jsem jaksi z reakci Applistu cekal ze by to mohlo byt i neco vic.

    Kdyz uz jste nakous tu cenu. Tak mi neprijde uplne prizniva. Za prve furt se uvadi cena 16GB verze bez 3G. 3G je asi v CR irelevantni (nicmene GPS uz tolik ne, a ta je jen v 3G verzi). 16GB neni mnoho, tudiz zde bude nutnost casteji synchronizovat, a nutnost premyslet o tom co si nahraju za filmy na cestu sebou. (Nebo si vezmu USB conn. kit a HDD). Tim se dostavame k cenam 600 a 700 dolaru za 32G a 64G verze.

    Dalsim aspektem proc mi prijde cena vysoka je to, ze se jedna o velmi jednoucelove zarizeni. Pokud bude clovek chtit opravdu kouknout na film, tak asi bude vhodnejsi nejake velke lcd, stejne tak na fotky. Tezko rict jak moc dobre se na tom bude dat psat. Ale budiz. Chapu, ze jsou lide, kterym nepripada prilis dat 500$ - 700$ za zarizeni na domaci zabavu, ktere toho zas tak moc neumi.

    Please rise for the Futurama theme song.
    Fluttershy, yay! avatar 1.2.2010 13:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Nutno dodat, že podobná řešení používající tegru a android vyjdou na stejné, ne-li menší prachy.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.2.2010 13:50 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Co se tyce druheho odstavce, tak v momente kdz je iPad zminovan jako mozna nahrada, nebo alternativa, netbooku, pak je srovnani funkci a ceny naprosto adekvatni.
    Jenze iPad je zminovan jako nahrada za netbook v tom, pro co je netbook urcen. Jiste, ze kdyz nekdo na netbooku spousti Eclipse nebo NetBeans, tak mi tady bude argumentovat, ze to nahrada netbooku neni...

    Co se tyka ceny, tak je to trochu vyssi cislo, ale opet: kolik takhle tenkych netbooku nebo tabletu s podobnym vykonem a IPS displejem s LED podsvicenim znas...? Dokud nebude srovnatelna konkurence, zadna cena neni vysoka...
    Pokud bude clovek chtit opravdu kouknout na film, tak asi bude vhodnejsi nejake velke lcd, stejne tak na fotky.
    Budes ho tahat treba do letadla? :-)

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    xxx avatar 1.2.2010 15:17 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...

    Nema ale smysl resit pro co byl netbook puvodne urcen. Uplne stejne muzem teoretizovat o telefonu, PDAcku, pocitaci, .... Podstatne je, co netbook dneska nabizi. V takovem srovnani pak vychazi, ze nabizi to co iPad + si na nem muzete pustit i to Eclipse. A to za cenu vetsich rozmeru a vahy, a mene pritulneho SW. Tedy urcite skupine lidi soucasne netbooky skutecne nahradit muze.

    Argument s filmem poukazoval na to, ze na skutecnou praci bude potreba ponekud odlisne zarizeni. Rychle zkouknout fotky na malem display je fajn, ale nakonec se na ne stejne radeji podivam na necem vetsim.

    Please rise for the Futurama theme song.
    1.2.2010 15:28 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Budes ho tahat treba do letadla?
    A vy nosíte dříví do lesa? Pokud chci koukat v letadle na film a let trvá dost dlouho na to, abych vůbec nějaký stihl, tak se budu koukat na ten displej, co patří k mému sedadlu. ;)
    1.2.2010 15:26 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ja proste nechapu to tupe mysleni typu "kdyz za stejnou cenu se da sehnat netbook, tak cokoliv, co se chce prodavat za tu cenu, musi umet vsechno, co potencialne umi netbook". Vzdyt to je neskutecne omezeny zpusob mysleni!
    Potká Nový Rus Nového Rusa.

    - "Pěkná kravata, kde jsi ji koupil?"

    - "V Londýně, za US$ 200."

    - "Ty jsi se zbláznil, v GUMu, se dala koupit za US$ 600!"

    Přiznávám, jsem omezenec a vždy sleduji poměr cena/výkon jako jeden z rozhodujících parametrů. Ale pravda, moc stylové to není.
    3.2.2010 00:30 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Hezci by bylo:

    "Pekna kravata, kde jsi ji koupil?" (Je vyprana v Perwollu?)

    "V GUMu, za $600."

    "Zblaznil jsi se? Vzdyt ji maji v Londyne za 200!"

    "No vzdyt tam jsem ji koupil, ale kdo by se tim chlubil..."
    30.1.2010 20:48 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Já v tom příspěvku nic moc rozumného nevidím (akorát možná ti důchodci, ale nevím, proč je 10" netbook tak nepředstavitelný, ale 9,7" iPad to jistí... titěrností, která jim z pochopitelných důvodů vadí to asi nebude... krom toho duchodci asi cílová skupina nebudou).

    Prostě píšete, že netbook byl nepochopen (zřejmě pro svou vnější podobnost s laptopem). iPad umí to samé, ale vypadá jinak. No za $300 příplatek mi to pořád nepřijde jako dobré vysvětlení.

    Překvapivě, video jsem viděl. O čem se nadějně mluvilo a co bych možná ještě pochopil jsou e-knihy (krom toho, že já rád l tomuto účelu papír), ale to pohřbily displejem -> (ne)výdrží na baterie. To nestačí ani na let z Evropy na západní pobřeží, natož na nějakou cestu za poznáním nebo dovolenou. Kdyby to třeba na rozdíl od netbooku vydrželo pro čtení dva tři dny, tak možná.

    Prostě pořád vidím ten (správně pochopený, leč) ořezaný netbook, 2xcena a Nxcool faktor.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.2.2010 08:25 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    O čem se nadějně mluvilo a co bych možná ještě pochopil jsou e-knihy (krom toho, že já rád l tomuto účelu papír), ale to pohřbily displejem -> (ne)výdrží na baterie. To nestačí ani na let z Evropy na západní pobřeží, natož na nějakou cestu za poznáním nebo dovolenou. Kdyby to třeba na rozdíl od netbooku vydrželo pro čtení dva tři dny, tak možná.
    WTF? Vydrzi to 10h cteni.

    1. Ukazte mi cloveka, ktery cte 10h v kuse. A ja ho poslu k psychiatrovi a na ocni.

    2. Od telefonu taky chcete, aby vam vydrzel bez nabijecky celou dovolenou? Laskave si uvedomte, ze zadny netbook na soucasnem trhu nema ani zdaleka vydrz na baterku srovnatelnou s timto (kdyz prihledneme ke kvalite zobrazeni a HW vykonu).
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    1.2.2010 08:31 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    > 1. Ukazte mi cloveka, ktery cte 10h v kuse. A ja ho poslu k psychiatrovi a na ocni.

    Hlasim se. Predpokladam ze mi to vysetreni zaplatis. Chces poslat cislo uctu?

    V podstate kazdou ne-odbornou knihu co jsem kdy precetl jsem precetl v jednom tahu (max. ve dvou). Rekord mam 30 hodin v tahu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Fluttershy, yay! avatar 1.2.2010 08:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Laskave si uvedomte, ze zadny netbook na soucasnem trhu nema ani zdaleka vydrz na baterku srovnatelnou s timto (kdyz prihledneme ke kvalite zobrazeni a HW vykonu).

    Nevím jak je na tom výkonově PineTrail, ale deset hodin na normální baterii dá. Nové mašiny s tegrou 250 totéž. i.MX515 na tom nebude jinak.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Daniel Kvasnička ml. avatar 1.2.2010 13:56 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Chtel bych videt netbook s PineTrailem, vydrzi 10h priprehravani videa a vykonem v 720p HD videu a hrach jako u iPadu...

    U ARMovych zarizeni pocitam, ze se casem skutecna konkurence objevi, takze pak bude boj uz jen na SW vyrobe... O chipsetech/SoC se tu muzem dohadovat jak chcem, ale dokud nebude poradne zarizeni, tak moc neni co srovnavat.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Fluttershy, yay! avatar 1.2.2010 15:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Chtel bych videt netbook s PineTrailem, vydrzi 10h priprehravani videa a vykonem v 720p HD videu a hrach jako u iPadu...

    iPad má 25 Wh (nevyměnitelnou) baterii a vydrží prý deset hodin, váží 0,7 kg. Fajn, zdá se ale, že ty tablety s ARMy by měly nabízet v podstatě totéž. 720p video se mimochodem na ten displej nevejde a grafický výstup drhne, u (některých) netbooků/tabletů bych čekal HDMI. Kapacita baterie bude větší (tedy bude větší i hmotnost -- to je daň i za klávesnici), spotřeba také, ale je třeba vzít v potaz, že tady přichází na řadu operační systém a software... jsme opět u toho, co už tu nejednou bylo, ale IMHO je obrovská škoda nemoct využít ten dotykový IPS displej v iPadu třeba ke grafice (čmárání si "v terénu" apod.). Minimum (ovšem optimalizovaných) aplikací na OS v iPadu je dvojsečná zbraň.

    U ARMovych zarizeni pocitam, ze se casem skutecna konkurence objevi, takze pak bude boj uz jen na SW vyrobe... O chipsetech/SoC se tu muzem dohadovat jak chcem, ale dokud nebude poradne zarizeni, tak moc neni co srovnavat.

    Zařízení už ve světě pomalu jsou, na CES byla k vidění. Na pořádnou praxi to chce ale počkat... aspoň ty dva měsíce, než pustí iPad do světa.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.2.2010 15:56 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Chtel bych videt netbook s PineTrailem, vydrzi 10h priprehravani videa a vykonem v 720p HD videu a hrach jako u iPadu...
    To já taky. ten iPad. "Up to 10 hours of surfing the web on Wi-Fi, watching video, or listening to music" ve specifikaci ještě neznamená, že na tom pojede deset hodin toho, co nahoře popisujete.
    1.2.2010 15:42 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    WTF? Vydrzi to 10h cteni.
    Proč hned sprostá slova? Však pravím (možná jinde ve vlákně, ale pravím), udávají pouze deset hodin provozu.
    1. Ukazte mi cloveka, ktery cte 10h v kuse. A ja ho poslu k psychiatrovi a na ocni.
    a) Dobrovolně se hlásím. K psychiatrovi by mě možná chtěl poslat kde kdo. Na očním už jsem byl a má relativně mírná porucha zraky je dědičná.

    b) A proč v kuse? Ono když to odložím, tak se to samo dobíjí? Nejde jenom o 13 hodin v letadle na jeden zátah, ale ani nemusíte trampovat a vyjedete si do Krkonoš do pěkné roubenky v lesích bez silnice a elektřiny (alespoň mi s manželkou na jednu takovou jezdíme... a protože je podniková, určitě nejsme sami... a asi ani jediná podobná v ČR). Od čtečky bych čekal řekněme tak... týden. Hele Kindle. ;)
    2. Od telefonu taky chcete, aby vam vydrzel bez nabijecky celou dovolenou?
    Ani ne. Spíše doufám, že telefon na dovolené bude mimo pokrytou oblast, kdyby si někdo vzpomněl, že něco chce. ;) Na rozdíl od knihy ho ani nemusím vytahovat.
    Laskave si uvedomte, ze zadny netbook na soucasnem trhu nema ani zdaleka vydrz na baterku srovnatelnou s timto (kdyz prihledneme ke kvalite zobrazeni a HW vykonu).
    Laskavě si to uvědomuji, no a?

    Vy si laskavě uvědomte, že zde nesrovnávám s netbookem, ale třeba s Kindlem. Pustil jsem se jinam, protože se o iPadu mluvilo (zejména ve fázi spekulací) o možné konkurenci pro čtečky e-knihy. Ale v tomto oboru nakonec zklamání. Čtečka to taky není.

    Takže jsme tam kde jsme byli. A i ten netbook zastane stejnou práci, akorát tam ta klávesnice tam bude k tomuto účelu zbytečně zavázet. Leč, stejně velký (či větší) displej a vydrží zrhuba podobně, plus lze mít s sebou náhradní baterku.

    A Vy člověče někomu říkáte fanatik?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 29.1.2010 14:47 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    (Krome keynote teda taky fotek a obecne pripojeni na projektor... tam opravdu full HD potreba neni)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    29.1.2010 15:28 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    No. Vždycky lze udělat mini konektor a přiložit kabel s d-sub či jiným výstupem v ceně. To samé lze říci o čtečce karet nebo USB konektoru pro připojení fotoaparátu.

    Nicméně když jsem se podíval na chystané příslušenství, pochopil jsem překvapené komentáře o na-Applovsky nízké ceně zařízení.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.1.2010 11:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    neobsahuje vubec praci se soubory
    A proc taky, kdyz hierarchicky system souboru a slozek nikdy nebyl pro bezne uzivatele pocitacu idealni?

    Tady je hezky clanek o tom, jak to bude na iPadu fungovat (zjednodusene: uloziste bude mit kazda app svoje, jak na iPhone, ale na rozdil od iPhone bude mozne kazde z tech ulozist pripojit jako WebDAV share -- mozna SMB). O to ale ani tak nejde. Jde o to, ze open a save dialogy nebudou uzivatele otravovat s adresarovou strukturou.

    http://www.appleinsider.com/articles/10/01/29/apple_reinventing_file_access_wireless_sharing_for_ipad.html

    Kazdy, kdo je sam k sobe dostatecne uprimny a kdo nekdy spravoval nebo mel pristup k pocitaci nekoho "pocitacove negramotneho", kdo opravdu pouziva PC jako nastroj a nic vic, musi si priznat, ze disky techto lidi maji jeden spolecny jmenovatel -- BORDEL. Adresare a soubory jsou dobre pro nas pocitacove lidi, taky bych se jich nechtel uplne vzdat a myslim, ze na Mac OS X k tomu dojde za hodne dlouho, jestli vubec -- ovsem pro bezne lidi je mnohem lepsi princip indexovane a rychle prohledavatelne knihovny, spise nez adresarova struktura. Viz. dnesni prehravace typu iTunes, nebo iPhoto, Picasa... proste ten trend je jasny a treba u hudby jsem uz davno prestal tolerovat prehravace typu WinAmp, ktere me s adresarovou strukturou otravuji.

    Na zarizeni typu iPad je tohle jeste markantnejsi. Zalozt vsechno na "raw" pristupu k adresarove strukture by bylo velkou chybou z hlediska pouzitelnosti.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    28.1.2010 18:57 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Dejme tomu. Proč bych měl vyhodit (nebo po jeho dosloužení nahradit) své EeePc 901 (cena: $300) se stejným prostředím, na který jsem zvyklý na svých ostatních počítačích a koupit si tohle?
    28.1.2010 19:00 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Jo a abych nezapomněl, tak na cesty tak do 2 týdnů, kde velkou část času vím, že bude přístup k desktopu (SunRayi) ani laptop netahám. VPN do práce, terminál a tu a tam něco v noci pořešit... netbook zvládne (takže nejsem zcela přesvědčen, že jste zacílil správný segment).
    Acci avatar 28.1.2010 19:03 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Nevím, jaké požadavky od takového zařízení máš ty, ale já bych si těch $200 připlatil a dostal tak o něco větší a kvalitnější display, lepší ovládání, více aplikací, jednoduchou synchronizaci s iTunes a snad i pohodlnější prohlížení webu.
    28.1.2010 18:39 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...

    Hádám, že důvod toho, proč neustále píšeš na server abclinuxu.cz o skvělém Applu a hnusném linuxu nám zůstane utajen. Máš pocit, že díky tobě konečně pochopíme tu sladkou pravdu o kvalitě Applu? Máš pocit, že jsi lepší než linuxáci a musíš jim to nandat? Potřebuješ být středem pozornosti? (Jestli to souvisí s nějakým traumatem, tak se omlouvám za mé dotazy. Jestli v tobě například vyvolám vzpomínky na to, že se s tebou ve školce nikdo nebavil a tak si musel všem dokazovat, že jsi jiný a lepší, mrzí mě to.)

    Mimochodem vážně čekáš, že někdo si přečte tenhle blog a řekne si - Aha, takže ten iPad nemá být náhradou za notebook, ještě že mi to bylo vysvětleno!

    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    Acci avatar 28.1.2010 18:45 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Proč píšu sem? Upřímně? Protože vím, že tady ty moje zápisky někdo bude číst a nepíši je zbytečně. Samozřejmě nečekám, že všichni začnete používat cokoliv od Applu, ale myslím si, že pohled je oboustranně prospěšný.
    vain avatar 28.1.2010 19:18 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Tak to piš na živě, tam to taky někdo bude číst.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    Acci avatar 28.1.2010 19:39 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Tam mi to právě nikdo nečetl -)
    vlastikroot avatar 28.1.2010 18:41 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    ... to že jsi pitomec, není tak nakonec, uplně nová věc :-D (Záviš)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Konqui avatar 29.1.2010 06:27 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    ... na to nemusíte jezdit ani do ciziny, abyste vyslyšeli ty jeho kokotiny :-D (Záviš)
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    28.1.2010 19:36 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    no Apple vyrobky nie su pre linuxakov; Aple vsade dava extremne uzavrety system - horsie ako Windows; takze zbytocne flame-y
    Acci avatar 28.1.2010 19:39 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    V čem je Windows nebo Mac OS X uzavřený (kromě zdrojových kódů)?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.1.2010 19:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Co dělá z okna průhlednou věc (kromě skla)?
    Jendа avatar 28.1.2010 20:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Mac OS X ještě jde (kdybych siMusel vybrat meziNím a Windows, volím jednoznačně OS X), ale iPhone a asi i iPad (jestliBudou mít stejný OS) jsou uzavřené mnohem víc, viZ tento můj komentář.

    Btw. já pro zařízení jako iPad jednoduše nemám využiTí (iKdyby na tom byl liNux), stejně jako bych neužiL notebook nebo smartphone. Ale zase mám využiTí pro desktop, netbook a levný hloupý mobiL. Takže siKaždý koupíme něco jiNého a nebudeme kvůliTomu muset flamovat a generovat příspěvky v blozích :-).
    28.1.2010 22:39 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Mac OS X je docela otevřený, rozhodně lepší, než Windows. Vzhledem ke kvalitě systému je příjemnější i pro vývojáře. Na mobilních zařízeních to je naopak horší, všechno se musí instalovat přes Apple obchod. Na Appstore vydělávají asi docela hodně (3 miliardy stažených aplikací a rok a půl, pokud mají z každého stažení v průměru tak 20 centů, tak to máme 400milionů dolarů za rok).

    Mimochodem, kolik linuxáků nemusí v práci dělat s Windows?
    Acci avatar 28.1.2010 23:05 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Je to o něco více, Apple má App Store příjem zhruba $75 milionů každý měsíc. I tak ale říkají, že se jim to moc neoplatí (náklady na propagaci, schvalování, platby a servery) a v podstatě je to jen další důvod, proč si iPhone/iPod koupit.
    Konqui avatar 29.1.2010 06:31 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    a v podstatě je to jen další důvod, proč si iPhone/iPod koupit.
    Takže bych si mě iPhone/iPad koupit proto, že tam nejde nainstalovat nic mou vlastní cestou a všechno musím mít koupené na iObchodu kde Apple schvaluje co tam smí být a co ne? To je ale vážně skvělý důvod, nechceš náhodou dělat u jabka marketing? :-D
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    29.1.2010 08:13 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ne jses uplne mimo, muzes si naistalovat co chces a odkud chces, staci vedet jak.
    hmm
    Konqui avatar 29.1.2010 08:35 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Jak? To že si to zařízení musím hackout (Jailbreak)? To ale není řešení. Připadne mi to jako bych si koupil ledničku a šlo tam dávat žrádlo jen z JedinéhoObchodu(tm) a abych si tam mohl kupovat jogurty ze sámošky odvedle, musím ukopnout dvířka. To opravdu ti Apfel fanatici nevidí jak je to postavené nahlavu?
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    Acci avatar 29.1.2010 10:44 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ono hlavně na původní iPhone aplikace vůbec instalovat nešly. A třeba pro mne je takový způsob instalace aplikací plně vyhovující.

    Ale čekal jsem, že právě vy oceníte centrální repozitář s podepsanými balíčky :-)
    Konqui avatar 29.1.2010 11:41 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    To je jako by zakázali make && make install nebo instalaci lokálních balíků. Že by to bylo super? Už vím, proč se tak často používá výraz iDiot, ono je to plně vystihující....
    Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
    Jendа avatar 29.1.2010 12:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ale čekal jsem, že právě vy oceníte centrální repozitář s podepsanými balíčky :-)
    Do všech distribucí si můžu přidat různé další repozitáře.
    Martin Stiborský avatar 28.1.2010 19:57 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...

    Už to kdosi kdesi psal. Návštěva WC s iPadem bude zcela nový zážitek :)

    Kvík ..
    28.1.2010 20:11 abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Bez legrace, kolega vášnivý čtenář a silný iVěřící už mezi nás na denní světlo asi nikdy nepřijde. ;)

    A my budeme muset v případě potřeby o patro níž.
    corsse avatar 28.1.2010 20:01 corsse | skóre: 6 | Klánovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Ja si to opravdu koupim. Ale az to bude behat na linuxu, bude to mit moznost si tam vrazit jakykoli internetovy prohlizec, ktery si budu moci prizpusobit, komunikovat to bude pres wifi a hlavne to nebude drazsi nez nejakych 100 -150 dolacu. Pak si to dam na ten hajzl a budu mit cerstvy noviny pri kazdy potrebe.....
    30.1.2010 10:47 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    jj, tiez rozmyslam o niecom podobnom, cim by som vymenil svoje PDA za vacsie PDA (t.j. tablet ;-)). Ale s tym OS co tam je, tak to ani nahodou :-) Nechcem sa stat otrokom ci rukojemnikom nejakej firmy.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 28.1.2010 20:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Jen tak mimochodem mě docela pobavilo, že kdykoliv vyjde nějaký produkt, o kterém se všude píše, tak mi od FSF přijde mail "$Product is bad for Freedom", tentokrát to bylo "iPad is iBad for Freedom" :-) Je to docela úsměvné :-)
    29.1.2010 01:05 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    necetl sem celou diskuzi ale dve zasadni uzivatelske veci, mam flashku(fotak) kam ji pripojim kdyz to nema usb?

    chci si pustit video na google jak kdyz to neumi flash? a tag video neni zrovna rozsireny...

    zdroj: clanek na idnes.cz (tusim technet)
    29.1.2010 08:03 SuperPapouch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Připojíš to přes redukci (iPad Camera Connection Kit). Video na YouTube se pouští ve zvláštní aplikaci.
    29.1.2010 08:04 SuperPapouch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    PS: zdroj http://www.apple.com/ipad/specs/
    29.1.2010 08:34 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    videa na youtube no oka zkousl bych ale co to ostatni? hry, kravinky, freevideo.cz atd?

    opravdu tohle neprijde nikomu jako drbani levou rukou za pravym uchem?
    29.1.2010 09:09 SuperPapouch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    No, vzhledem k množství her na AppStoru bych to neviděl jako problém, prostě jiný přístup. Já třeba flash povoluji tak jednou za měsíc, takže mi nechybí. Někdo ho používá denně, a proto si pořídí něco jiného.
    29.1.2010 09:21 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    yy to yo, spis me opravdu zarazi ta redukce na usb... dalsi bazmek co clovek musi hlidat...

    holt to neni pro me
    29.1.2010 09:03 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    no ten ich iWebBrowser sice nedokaze prehrat flash ale na druhej strane vie zobrazit obrazky a ako bonus aj reklamy ;-)
    vlastikroot avatar 29.1.2010 16:30 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Kdyby v tom byl full masox (třeba nějaká ARM edice), možná by to bylo i k něčemu. Takhle jsou to opravdu jak ty 4 iPhony slepený iZolačkou :-D
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.1.2010 15:26 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    se nestiham smat, iPhone OS ma vesti podil na trhu nez linux za desitky let na desktopech :-)
    hmm
    vlastikroot avatar 30.1.2010 15:31 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Eh? iPhone OS má na desktopech větší podíl než linux? :-D Nebo chceš srovnávat nesrovnatelné? Takže třeba linux na routerech má mnohem větší podíl než z/OS na kalkulačkách?
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    30.1.2010 15:43 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    srovnavam OS a "OS" a zkus tu moji vetu precist jeste jednou a pak mozna pochopis.
    hmm
    30.1.2010 18:24 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Tak by sis to mel trochu prepocitat. Bezna domacnost ma v dnesni dobe doma tak 2-3 instalace Linuxu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    30.1.2010 15:25 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    kdo chce psa bit hul si najde.
    hmm
    31.1.2010 12:29 Aminux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: iPad není...
    Já jen nechápu, jak jsou někteří (hlavně applitsti) vyplesklý z něčeho co je s námi nejméně 10 let. Ale protože s tím přišel Apple, tak je to děsně cool. I když to neumí polovinu věcí co jiné produkty této kategorie.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.