abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | Nová verze

    Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | IT novinky

    K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (77%)
     (5%)
     (9%)
     (8%)
    Celkem 359 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    _

    13.2.2006 13:49 | staré zápisky | poslední úprava: 3.4.2006 09:29

    .        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Chodíte nakupovat (jídlo,oblečení atd) k Vietnamským spoluobčanům?
     (10 %)
     (43 %)
     (27 %)
     (20 %)
    Celkem 121 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vencour avatar 13.2.2006 13:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?

    A) Český restaurace potřebujou konkurenci
    B) přesto budu podporovat pokud možno tuzemce.
    (Jednou jsem si tam dal nějaký hovězí na arašídový omáčce s rýží, moc lepších jídel jsem v životě nejed :-))

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.2.2006 13:58 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    konkurenci potřebují jak sůl, ale kvalitní, což se v Brně o asijských restauracích a občerstveních říct nedá.. Ale některé jsou dobré, proč to neuznat :)
    13.2.2006 14:33 pard | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Malý Budha na Újezdě by potřeboval českou konkurenci ;-)
    vencour avatar 13.2.2006 14:54 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?

    V Praze na Újezdě?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.2.2006 15:42 pard | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    oprava: v Praze v Úvoze ... ;-)
    14.2.2006 01:33 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ach ta neštastná autorská práva, za chvilku si asi nebudu moci ani melodicky uprdnout abych náhodou nenapodobil před někým Beatles...
    14.2.2006 01:34 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ach ta neštastná autorská práva, za chvilku si asi nebudu moci ani melodicky uprdnout abych náhodou nenapodobil před někým Beatles...
    14.2.2006 01:39 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Aneb ve škole nás neučili že u každého sínu máme psát na konci stránky odkaz na Pythagora :)
    vencour avatar 13.2.2006 14:01 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?

    ...číslo dobrý, vy velkej

    Chtějí jihoasijští spoluobčané odnést traverzu.
    Jsou tam dva - "moc těžká".
    Jsou tam tři - "moc těžká".
    Přijdou další dva - "moc těžká".
    Přijde dalších pět - "moc krátká".

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.2.2006 20:30 Andrei Badea | skóre: 5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?

    Trochu z jineho soudku: z vybaveni vietnamske armady:

    - KBT: kratka bambusova tyc
    - DBT: dlouha bambusova tyc
    - VDBTPL: velmi dlouha bambusova tyc proti letadlum

    Disclaimer: proti vietnamcum nic nemam a Maly Budha je moji neoblibenejsi restauraci.

    Heureux qui, comme Ulysse, a fait un beau voyage.
    vencour avatar 13.2.2006 21:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?

    To, že se z někoho/něčeho dělám srandu, znamená jen to, že mi to takové přijde - jsou už takové stereotypy ve společnosti, že se vám něco prostě "pěkné" vybaví.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.2.2006 21:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    VTBTPT: velmi tvrdá bambusová tyč proti tankům
    Quando omni flunkus moritati
    13.2.2006 14:11 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Teď (14:12) Občas 70%, Nikdy 40%. To se mi líbí, je to bug nebo featura?
    13.2.2006 14:58 jh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    ficura ;)
    vencour avatar 13.2.2006 14:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?

    Dovolím si k té konkurenci:

    Kde najraději jíte? V lokálních rodinných, ve velkých značkových tuzemských, ve velkých importovaných stravovacích zařízeních či jinde?

    Já sám preferuju Plzeňskou restauraci :-) a když tam maj nefiltrovanou a nepasterizovanou Plzeň, tak tim líp :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    13.2.2006 15:01 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Vzpominam si, jak autor teto legracky pred casem vyvadel, kdyz tento vtip bloggeri (a bohuzel i novinari) publikovali bez uvedeni zdroje. To jsem zvedava, jestli uz ho to preslo...
    ^D
    13.2.2006 15:19 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    To bohužel netuším, nevím sice kdo je "původní autor", ale tohle dokáže (z praxe) napsat snad každý :)
    13.2.2006 17:13 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Vzpominam si, jak autor teto legracky pred casem vyvadel, kdyz tento vtip bloggeri (a bohuzel i novinari) publikovali bez uvedeni zdroje.
    Odkdy se u vtipu nekdo zajima o copyright?
    13.2.2006 17:36 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Samozrejme. Autorske dilo jako autorske dilo. A z jeho sireni autor fakt neni nadsen.
    ^D
    13.2.2006 17:56 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Uz jsem to psal vyse, ty texty se shoduji jen castecne. Takze autorskym dilem Rozankovym je

    a) napad na slovnik? (tezko, to je stary, vypravelo se uz za komousu, pamatuju ze zakladky, v nasem meste byli Vietnamci na praci a sili prodavali dziny soukrome, jejich cestina slouzila jako terc vtipu taky)

    b) napad zapsat do blogu (jojo, Rozanek ma patent na blogy, a beda jak neco napise driv :P)

    c) zneni jednotlivych hlasek (rekneme vet, i kdyz to vety nejsou, spis souslovi - ale pochybuju, ze jsou vytrzene "vety" predmetem autorskeho prava)?
    13.2.2006 22:24 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    přesně tak, a navíc na zmiňovaném odkazu nic neni. Toho pána neznám a jeho blog nečtu....
    nikde nevidím u něj zmínku, že to co píše je pod copyrightem, ikdyž jak znovu říkám, s jeho zápisem na blogu nemám nic společného.
    Btw, můžu prohlašovat že jsem vynalezl kolo, ale nikdo mi stejně neuvěří...
    13.2.2006 23:33 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Všetko čo vytvoríš je chránené, takže sa o ničom podobnom nemusíš nikde zmieniť. Ak to chceš mať nejako inak, potom to tam musíš napísať.
    13.2.2006 23:30 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    "Autor" Rozanek at se necha vysetrit nebo si polibi prdel. :-D

    To uz fakt vsem z tech copyrightu, ochrannych znamek, patentu, DRM a mraku dalsich picovin tak hrablo, ze to hodlaji uplatnovat na vtipy?!
    13.2.2006 15:20 HS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Nakupovat ? Nikdy, mam rad kvalitni veci a rad si za kvalitu priplatim. Jist ? Jedine kdyz je to nevyhnutelne. Sice preferuji jine stravovaci zarizeni, ale shanejte jidlo, kdyz mate omezeny rozpocet i cas na jidlo a cele dny travite na Male Strane. naposledy u nasich spoluobcanu pochazejici z (jiho)vychodni asie jsem jedl pred 4 mesicy.
    13.2.2006 15:44 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ja mam takovy pocit, ze pochazeji ze zeme, kde se ji o poznani zdraveji nez u nas. Ty jejich fastfoody jen dotahli do dokonalosti to co si zada doba. Tudiz zcela vymazali z mapy ceske bufety (vesmes dost otresne - vyjimkam cest). Tady na Veveri v Brne je jeden, prodava dobre cinske nudle. Je jen na zakaznikovi, jestli si do nich necha narvat gyros, tatarku, kecup, atd. Samozrejme, vse ma na pulte k dispozici. Rozhodne to co dela, dela dobre. Kez by se to dalo rici i o dalsich obchodech. Hadry u nich nenakupuji, nesnasim trznice.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    13.2.2006 15:48 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Já nemám nic proti asijskému jídlu, aby nevznikla mýlka..
    Sám ale ze své zkušenosti vím, jak mnohdy katasrofální kvalitu některé podniky nabízí...zejmén pak nkolem hl. nádraží.
    13.2.2006 15:54 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Souhlasim, ale rozhodne si nemyslim, ze by se jednalo o implicitni vlastnost vietnamskych fast foodu. Na tom, ze obsluha i majitel je vietnamec nevidim apriori nic spatneho. Oni jsou proste dobri obchodnici, pracanti i podvodnici, proto jsou v malem byznysu vice videt.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    13.2.2006 16:18 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ne, to rozhodně ne, toto je spíše narážka na ty méně poctivé. (zejména ty co vídáme v TV). Nevadí mi, že tu podnikají, pokud je to čestné a poctivé.
    13.2.2006 16:38 Pedro Alvarez | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Tuhle jsem rano cekal na tramvaj na Jarove, hned vedle zastavky maji "TONGOVE" stanek s nejakymi hadriky. Krouzil jsem kolem a zjistoval, co tam asi maji; moje zvedavost mi byla malem osudna. Na ceduli pred kramem bylo napsano

    MICINI: 350
    MICINI S KAPUSI: 450
    ...

    Nejdriv jsem to nechapal, ale pak mi to doslo a ja jsem malem spadl pod kola prijizdejici tramvaje. Smal jsem se jeste za hodinu v praci.
    Ja chodim jist k cinanum, kteri jsou opravdu cinani, tak ted nevim, jestli muzu odpovidat na Tvuj pruzkum?!
    13.2.2006 16:45 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    můžeš :)
    13.2.2006 17:06 Pedro Alvarez | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Tak sem Ti tam klik na to pravidelne, ale i tak se osivam, pac mas jidlo dohromady s oblecenim - jidlo maj squely, ale koupe obleceni je v mem pripade zcestna myslenka. A jeste jsi zapomel na jejich vecerky a zeleniny ;-).
    13.2.2006 17:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ja chodim jist k cinanum, kteri jsou opravdu cinani, tak ted nevim, jestli muzu odpovidat na Tvuj pruzkum?!
    taky mě to trklo, že Asie != Vietnam ... nejlepší asijský jídlo jsem měl v Plzni u jednoho číňana, co vystudoval nějakou elektro či co v Ostravě a usoudil, že živit se vařením bude lepší ;-)
    13.2.2006 23:01 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    U nás se zas před několika lety objevil papír s textem:

    Hledame kocor, sliši na meno Flič. (obrázek kocourka) Odměna: 3000Kč

    Tak jsem taky hledal:-D (nenašel:-()
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    13.2.2006 17:07 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Nechci nic říkat, ale tento text je v podstatě ukradený panu Rožánkovi (www.rozanek.cz), a sám autor si velmi stěžoval, že jeho text je bez povolení rozšiřován a donutil tyto kopírovače text stáhnout.

    Osobně se domnívám, že na tomto serveru by se kradení a kopírování cizích děl trpět nemělo, najmě tehdy, když s tím autor výslovně nesouhlasí a dal vewlmi razantně najevo, že si nepřeje, aby byl kopírován.

    Považuji proto za nejrozumější variantu tento zápis smazat, a nebo prostě natvrdo říct, že se podporuje kradení cizích věcí i bez souhlasu původního autora.
    13.2.2006 17:24 Pedro Alvarez | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Da to praci najit, ale mas pravdu - http://blok.rozanek.cz/?p=888 :-(
    13.2.2006 17:30 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Jo, asi jako nekdo "ukradne" vtip - viz ty dalsi priklady v reakcich ctenaru, kazdej z nich ma na tu dalsi pridanou "hlasku" copyright?
    13.2.2006 17:38 Pedro Alvarez | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ted jsme si asi nerozumeli - pouze jsem konstatoval> ano, uvedeny blog na Filipovych strankach existuje a zaroven jsem uvedl i primy odkaz (narozdil od Miloslava). Nerekl jsem ani slovo o tom, ze autor je "zlodej" ci tak neco. Kazdopadne si ale myslim, ze zde neni zadny Filipovi jeho autorstvi neverit a Alois by mohl do paticky uvest informaci, ze vtip pochazi ze stranek Filipa a prihodit jiz zminovany odkaz. Prijde mi to jako hezke, gentlemanske gesto :-). Ostatne, ruka mu zato neupadne :-D.
    13.2.2006 17:45 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Jasne, ja to nevytykam ani tak vam, spis tak obecne teto diskusi o "autorstvi". BTW neni to pravda, ze je tento text prevzaty od Rozanka, pouze se shoduji nektere hlasky, neco je vynechano, neco je doplneno, jak se muzete na tech strankach presvedcit. Takze by asi bylo spravne uvest:

    Na hlasky 1,5,8-10,14 (jen priklad) uplatnuje copyright Rozanek, zbytek nevim, protoze mi to prislo mailem z obecne kolujicich listu (patrne k tomu kazdy neco prida, neco ubere), ale jakmile se pravoplatni autori vsech hlasek prihlasi a dolozi svuj narok, bude u kazdeho slova autor poctive uveden...

    dete do haje
    13.2.2006 22:52 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Díky, že to vím. Budu obdobně postupovat při zacházení s licencí GPL. GPL zdrojáky upravím, něco nechám, něco přidám a už to nebude původní dílo. Tím pádem žádnou povinnost uveřejňovat zdrojáky nemám a všechny pošlu do háje.

    Pokud někdo proti tomu bude něco mít, tak napíšu, že jsem vědomě z GPL nic nepřevzal.

    Nebo ještě přesněji, jakmile se přihlásí autor programu a doloží svůj nárok, tedy uvede soudně nezvratitelné důkazy, že ten kód je skutečně jeho, pak teprve začnu dodržovat GPL. Ale můžu si být naprosto jistý, že tyto podmínky jsou prakticky nesplnitelné, takže si s GPL nemusím vůbec lámat hlavu.

    Díky za lekci etiky.

    Aý bude někdy linuxová komunita povídat něco o legalitě, dodržování pravidel a zákonů a o kradeném softu apod.. s radostí přidám odkaz na tento zápis a tuto diskusi.
    13.2.2006 23:18 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Díky, že to vím. Budu obdobně postupovat při zacházení s licencí GPL. GPL zdrojáky upravím, něco nechám, něco přidám a už to nebude původní dílo. Tím pádem žádnou povinnost uveřejňovat zdrojáky nemám a všechny pošlu do háje.
    Jste mimo.
    14.2.2006 01:20 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Nejsem mimo. Věřím, že se Vám můj názor nelíbí, ale to co jsem napsal je jen Vaše tvrzení v trochu jiných kolejích. Nic víc a nic méně.
    13.2.2006 22:31 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    opět odpovídám že pana Rožánka neznám, jeho glog nečtu, toto je jedna z verzí kolující na netu.
    Nikde nevidím, že jeho text je pod copyrightem, odkaz na údajný slovník nefunguje.
    13.2.2006 22:58 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Odpovídám, že žádné GPL neznám, Trolltech neznám, a zdrojáky Qt mi přisly mailem tak, jak kolují na netu. Je tedy naprosto v pořádku, že jsem Qt zcela zadarmo použil ve svém uzavřeném softu, aniž by z toho původní autor cokoli měl.
    14.2.2006 08:09 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ty mas teda dost!

    Tato veta je vydana pod gpl licenci a pri kazdem pouziti je nutno pridat zneni teto licence.

    NO WARRANTY

    11. BECAUSE THE SENCE IS LICENSED FREE OF CHARGE, THERE IS NO WARRANTY FOR THE SENCE, TO THE EXTENT PERMITTED BY APPLICABLE LAW. EXCEPT WHEN OTHERWISE STATED IN WRITING THE COPYRIGHT HOLDERS AND/OR OTHER PARTIES PROVIDE THE SENCE "AS IS" WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EITHER EXPRESSED OR IMPLIED, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, THE IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE. THE ENTIRE RISK AS TO THE QUALITY AND PERFORMANCE OF THE SENCE IS WITH YOU. SHOULD THE SENCE PROVE DEFECTIVE, YOU ASSUME THE COST OF ALL NECESSARY SERVICING, REPAIR OR CORRECTION.
    13.2.2006 17:39 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    a navic, tyto texty se prekryvaji jen castecne... ledaze by mel Rozanek tedka patent na vsechny "vietnamskocesky" slovniky, co se od doby jeho zapisu v blogu objevi... nebo ma copyright na kazdou hlasku zvlast? aspon vidite, jaka je to pitomost.
    13.2.2006 17:25 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Nechci nic říkat, ale tento text je v podstatě ukradený panu Rožánkovi (www.rozanek.cz), a sám autor si velmi stěžoval, že jeho text je bez povolení rozšiřován a donutil tyto kopírovače text stáhnout.

    Osobně se domnívám, že na tomto serveru by se kradení a kopírování cizích děl trpět nemělo
    Plati i pro vtipy? Vtipy se proste vypraveji - a vyse uvedene neni nijak specificky autorske, krome toho uz nevis, jak to bylo postupne zmeneno, jak to koluje internetem.

    U povidek ci identifikovatelnych autorskych textu ... dobra. U vyse uvedeneho jde jen o obecne oblibenou formu seznamu hlasek, navic hodne obecneho obsahu - tj. nevidim zadny autoruv vklad. Nektere tyhle hlasky znam jeste z dob, kdy je jeste zadni blogeri nebyli (ostatne, kazdy, kdo nekdy nakupoval u Vietnamcu, nektere z nich nebo vsechny slysel nazivo).

    O moralce by se dalo mluvit v pripade, ze nekdo doslova zkopiruje kompletni stranku apod. bez udani zdroje, a jeste ji vydava za sve, ale ani tam bych v pripade vyse uvedeneho "dila" nemluvil o "kradezi". Taky bychom mohli zacit "kopyrajtovat" kazdy vtip.

    BTW tenhle pripad hezky ukazuje meze a de facto nesmyslnost "copyrightu".
    13.2.2006 17:43 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    ZKopirovat neco slovo od slova bez uvedeni autora neni totez, co vypravet vtip (coz je presne tento pripad). Myslet si, ze se na text nevztahuje copyright, protoze neni "vazny" je posetilost. A konecne, Diky Tuxovi, ze si vetsina lidi snad nemysli, ze

    BTW tenhle pripad hezky ukazuje meze a de facto nesmyslnost "copyrightu".

    Protoze pak by vsichni programatori umreli hladem.
    ^D
    13.2.2006 18:07 ?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    ZKopirovat neco slovo od slova bez uvedeni autora neni totez, co vypravet vtip (coz je presne tento pripad). Myslet si, ze se na text nevztahuje copyright, protoze neni "vazny" je posetilost.
    Myslim, ze to je jen pripad nekoho, kdo sepsal to co se rika mezi lidmi bezne a davno. Takze rekneme treba neco jako lidove umeni. Rozhodne milej zlatej Rozanek na to zadna autorska prava nema nebo si to snad nechal nekde patentovat ci chranit a vybirat polatky za pomoci OSA? Takze jen at se certi kdyz je hnup...
    13.2.2006 23:07 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Výborně! Mám skvělý návod jak se zachovat vůči GPL programům a kódům. Není to nikde patentované, tudíž to budu považovat za public domain. Ať si něco zkusí milí zlatí autoři GPL kódu něco říct. V podstatě programátoři nenapsali nic jiného, než to co by napsal kdokoli jinej, pokud by měl dostatek času, že ano, tak jakápak licence, že
    13.2.2006 23:15 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    můžete mi prosím ukázat kde to zmiňovaný pán Rožánek má pod nějakou ochrannou značkou ? Pokud ne, tak je to jen hromada slov... bohužel.
    14.2.2006 01:37 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ok, jsou dva přístupy. Jeden je o etice a morálce a druhý je o paragrafech. Myslel jsem si do té doby, že je morální se autora zeptat na souhlas, než publikuji jeho dílo. Já to tak dělám, a je mi maximálně vycházeno vstříc.

    Pokud se začneme bavit o paragrafech, tak pokud stejný přístup začnou mít firmy a podnikatelé vůči GPL, celý open source zapláče a zhroutí se jako domeček z karet. Jakmile skutečně dojde k tomu, že lidé začnou upravovat zdrojáky GPL a kašlat na povinnosti z GPL vyplývající a začnou se ohánět zákonama, soudama a důkazama, tak GPL bude jen cár papíru, se kterým si tak maximálně můžete víte co, že?

    A pokud trochu znáte zákony tak byste měl vědět, že chráněno je vše, a autor nemusí mít nikde uvedenu žádnou ochrannou značku. Chráněno je vše podle autorského zákona, není-li to výslovně řečeno jinak. A pan Rožánek jaksi se nezmínil, že by dal text volně k dispozici.

    Takže žádná hromada slov, ale prachsprostá sprosťárna, kterou tady obhajujete. Je to sprosťárna z morálního hlediska a je to sprosťárna i z právního hlediska. Toť celé.

    Pro ty, kdo se ohání tím, že tento zápis jen uvedl věci, které jsou všeobecně známé, tak bych uvedl, že podle autorského zákona nejsou chráněna fakta, ale způsob podání těchto fakt, a tento způsob podání je prostě jasně zkopírován od pana Rožánka.
    14.2.2006 03:43 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    že tento zápis jen uvedl věci, které jsou všeobecně známé, tak bych uvedl, že podle autorského zákona nejsou chráněna fakta, ale způsob podání těchto fakt, a tento způsob podání je prostě jasně zkopírován od pana Rožánka.
    Opět jste mimo. Přečtěte si oba diskutované texty nebo aspoň pořádně diskusi zde (pak vás nenapadne srovnávat stav věcí s GPL). Fakt je ten, že menší než poloviční část uvedených sousloví se shoduje s těmi v Rožánkově blogu. Z toho nevyplývá nutně ani Rožánkovo autorství, ani že kopírováno bylo z jeho "způsobu podání těchto fakt" - naopak evidentně nebylo (o tom svědčí jak grafická podoba, tak i skutečnost, že je údajný pramen krácen a doplněn).

    Hezky absurdně označil autor zdejšího blogu ony "copyrightované" části zapisu, evidentně jde jen o několik slov. Tohle vám žádný soud nevezme jako autorské dílo, to se vsaďte (BTW s vymahatelností GPL v ČR bych to taky neviděl nijak růžově). Co chcete dělat s jinými vtipy? Autorské právo má ten, kdo ho napíše (spíše "zapíše) "první" a všichni jsou povinni ho citovat (a nemají právo je pozměňovat)?

    Přečtěte si autorský zákon:

    "Předmětem práva autorského je dílo literární a jiné dílo umělecké a dílo vědecké, které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora..." ... Dílem podle tohoto zákona není zejména námět díla sám o sobě, denní zpráva nebo jiný údaj sám o sobě, myšlenka, postup, princip, metoda, objev, vědecká teorie, matematický a obdobný vzorec, statistický graf a podobný předmět sám o sobě. ...

    Takže nápad slovníku autorským dílem není, a jeho dílčí obsah, tedy jednotlivá sousloví a jejich překlady, jelikož těžko budou "jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora" (sám píše, že je "slyšel"), taky ne.

    Zápis zdejšího blogu, který evidentně není kopií textu z Rožánkova blogu, pouze obsahuje několik shodných elementů, jejichž označení za autorské dílo ve smyslu autorského zákona je víc než pochybné, tedy žádné autorské právo neporušuje, stejně jako ho neporušuje kopírování vtipů z webu na web.
    14.2.2006 05:39 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Díky za podporu! Souhlasím s Vámi a myslím si že se navíc o lidovou tvořivost, kdy tyto vtipy kolovali dávno před panem Rožánkem a nevztahuje se ně autorský zákon (ikdyž je sepsal), který jsem četl.
    " "Literaturu" jsem tam uvedl proto aby zejména anička a Miloslav Ponkrác mohli v klidu spát a nekamenovali mne, pokud na mne narazí na ulici.
    14.2.2006 09:43 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Je velmi velmi smutno, když komunita reaguje takto. Myslel jsem si, že mezi komunitou jsou trochu čistší ideály a morálka není prázdným pojmem. Aby někdo dodržoval alespoň elementární zákony slušnosti přo přebírání části cizích prací, jsem v linuxové komunitě považoval za samozřejmost. Mýlil jsem se, bohužel.

    Když je na to komunita upozorněna, pak jim morálka nic neříká, a začíná se práskat zákonem a ochrannými známkami. Pokud se stejným způsobem chová open source komunita kdekoli na světě, přestávám se divit, že firmy prosazují patenty. Protože to je jediné, co je tato komunita donucena respektovat. Protože musí, jinak přijdou represe. Obyčejná slušnost a morálka jim nic neříkají.

    Myslete si o mě co chcete, ale já jsem velmi vděčný za tuto lekci chování komunity. Pochopil jsem, že i tato komunita dodržuje základní slušnost jen tehdy, když se jí to hodí do krámu, a když je to pro ní výhodnější, klidně hodí své ideály do hajzlu. A když je na to upozorněna, tak co není v zákoně to pro komunitu neexistuje. Na slušnost a etiku se prostě nehraje, to je pro komunitu přežitek.

    Ještě jenou, díky aničko. Jsem rád, že jsem se v Tobě nezklamal.
    14.2.2006 10:14 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Vy mě nařknete že něco kradu, aniž bych věděl, že to vůbec někdo zveřejnil, a navíc je hodně pochybné, jestli vůbec se na to vstahuje autorský zákon. Já jsem to sem vystavil s čístým svědomím, že nikoho nepoškozuju, protože mi není známo o tom, že by to byla nějaká citace.
    Navíc neházejte všechny do jednoho pytle, obrázek si můžete pouze o mne, ostaní (komunita) je trošku rozsáhlá, než těch pár přispěvovatelům.
    Nejprve si prosím zjistěte, jak to ve skutečnosti je s autorským zákonem, a pak mne nebo kohokoliv napadejte. Z morálního hlediska jsem to zde vystavil v nejlepším úmyslu, aniž bych na tom chtěl cokoliv vydělat nebo nějak se jinak obohatit. Pokud obsahuje zmiňovaný příspěvek něco, co někde někdo někomu ukradl, já jej smažu či se dohodnu s autorem, pokud autor prokáže že je to jeho. Nemám zájem o nějaké dohadovaní.
    Vaše rozhořčené komentáře nechápu, řeči o komunitě si prosím nechte od cesty, s tou to nemá co dělat.
    14.2.2006 14:57 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Většina lidí, když se dozví, že text je cizí se buď s autorem dohodne, nebo text stáhne. Cokoli jiného neberu. Vy jste ovšem nad věcí a práskáte zákonem a důkazama. Ok, je to Váš způsob jednání.

    S komunitou to hodně má co dělat, protože pro mě bylo obrovským překvapením, že těch pár lidí se postavilo za nemorální čin.

    Tím končím, já myslím, že jsem svůj názor vyjádřil a svůj názor si o komunitě udělal.
    14.2.2006 15:04 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Většina lidí, když se dozví, že text je cizí se buď s autorem dohodne, nebo text stáhne. Cokoli jiného neberu. Vy jste ovšem nad věcí a práskáte zákonem a důkazama.
    Dukazama, ze ten text neni cizi. Odkud jste se dozvedel, ze ten text je "cizi"? Bylo tu jasne ukazano, ze neni. Ze koncite, neni divu.
    14.2.2006 15:21 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Nejsem většina, a jednak, na což jste asi nepomysel, protože jsem teď asi ten největší vyvrhel světa už včera,jsem se spojil s panem Rožánkem a zaslal mu dnes i odkaz na celou kauzu a čekám na jeho vyjádření. Po totmto vyjádření se zachovám tak nebo tak...
    14.2.2006 10:18 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ještě si dovolím poznámku, že já s autorským zákonem nezčal, a také že tento text není okopírovaný ze zmiňovaného bloku, přečtěte si oba zápisy prosím pořádně.
    14.2.2006 10:49 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Vy mate asi v hlave duto nebo mate hovno co na praci (nebo oboji)... Co to tu prokristapana melete o autorskem pravu a prebirani cizich praci? Krom toho, ze jeste vecer byl pod clankem odkaz na naprosto totez, co udajne "vytvoril" genialni a nesmirne poskozeny "autor" pan Rozanek, jenze o rok starsi (ocenil bych autora blogpostu, aby ten odkaz dal zpet namisto nesmyslne pripisovani "autorstvi" panu Rozankovi), tak si aspon prectete zneni AZ, nez tady zase budete neco kvakat o moralce a porusovani zakona.
    (1) Předmětem práva autorského je dílo literární a jiné dílo umělecké a dílo vědecké, které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora...
    (6) Dílem podle tohoto zákona není zejména námět díla sám o sobě...
    Kde je tady nejaka tvurci cinnost a jedinecny vysledek? Pan Rozanek ma patent na vtipy o Vietnamcich?! Jezis, to jsem se zase nasral.

    Ostatni ctenari jiste prominou jadrny slovnik, ale na hruby pytel hruba zaplata a nervy mam fakt jenom jedny. A propos, pokud si slecna Anicka neco z vyse uvedenych poznamek vztahuje take na sebe, pak to chape spravne a vubec me to nemrzi a stezovat si muze na nejblizsi lamparne. Jo, a ty kydy o komunite si fakt nechte vod cesty. Nazdar!
    14.2.2006 14:48 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Jak říkám, není jen zákon a paragrafy, ale také slušnost a etika. TO je toho, čeho se komunita dovolává nejvíce, ale čeho se jí jak vidím nedostává.

    Pro Vás jsou to kydy o komunitě, pro mě nový poznatek. Vždycky mě zajímalo, jak se zachová ten, který brojí za správné věci v okamžiku, kdy musí udělat správnou věc sám za sebe. Dnes jsem to poznal u komunity a jsem rád, že vím, jak to dopadlo. Nazdar.
    14.2.2006 15:44 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ta slušnost, o které se tak rád vyjadřujete mě včera vedla k tomu, že jsem se kontaktoval s panem Rožánkem abychom si věci vyjasnili. Upravil jsem blog tak, aby vyhovoval požadavkům autora.
    Opravdu netusím kde jste vzal to přesvědčení, že jsem nikoho nekontaktoval a nepokusil se o nápravu, neboť jsem nápravu sjednal v nejkratším možném čase (tj. odpověď pana Rožánka). Vy, anička a možná ještě někdo další jste BEZDUVODNĚ pošpinili mé jméno a to se nedělá.

    Korespondenci s panem Rožánkem mohu ukázat na požádání.
    14.2.2006 17:35 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Takze, abychom si to ujasnili, co jste tady v debate predvedl:
    text je v podstatě ukradený
    prachsprostá sprosťárna ... z morálního ... i právního hlediska
    obyčejná slušnost ... a morálka (autorovi blogpostu) nic neříká
    nemorální čin

    Cili - suma sumarum: Nekdo jsem postne par vtipku, ktere po leta koluji po Internetu, a vy s jakousi slecnou Anickou, ktera zrovna asi nema zadnou objednavku na clanke na Lzive.cz a tudiz taky asi nema do ceho pichnout, zacnete porvavat na autora blogpostu cosi o zlodejich a amoralnich sprostacich porusujicich zakon.

    Fakta:

    1/ Na onu ptakovinku se autorsky zakon vubec nevztahuje.
    2/ Pan Rozanek evidentne neni prvnim "autorem" ani vetsiny textu, ani one casti hlasek, jejihoz autorstvi se naprosto trapnym, detinskym a politovanihodnym zpusobem domaha.
    3/ Vy s Anickou jste tady bezostysne bez jedineho dukazu nekoho pospinili, a jeste vam po to vsem neni ani trochu hamba a berete si do huby nejakou komunity a moralku.

    Prosimvas, uz radsi fakt mlcte. Tfujtajxl, ze vam neni stydno! :-(

    14.2.2006 17:58 Filip Rožánek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Milý Admine, to, že někdo na webu protiproud zkopíruje můj text, přičemž uměle změní datum vydání článku o rok zpátky, ještě neznamená, že je autorem. Na moje upozornění autor webu nereagoval.

    Web protiproud, psaný bůhvíkým, má většinu obsahu zkopírovanou odjinud, stačí se podívat na jeho hlavní stránku.
    14.2.2006 19:35 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    že někdo na webu protiproud zkopíruje můj text, přičemž uměle změní datum vydání článku o rok zpátky, ještě neznamená, že je autorem.
    Nicmene, porad zustava ona zahada, zda se ve smyslu autorskeho zakona povazujete nebo vubec muzete povazovat za autora nasledujiciho seznamu:
    PANI MA VYSRÁNO ? - Vybrala jste si , slečno ? 
    SEŠUPEM - S kečupem 
    HO ŠI CI - S hořčicí 
    ČUS - Džus ? 
    SRAJT - Sprite 
    DOUCHUT - Dobrou chuť
    DVASÁT ŠEST - Nutno usoudit podle cifry na pokladně, 
    buď 26 nebo 96 
    CO KOMU ? - Jakou si přejete přílohu ? 
    
    dale, jak se tento seznam lisi od obecne kolujicich vtipu, jak se lisi od treba podobneho seznamu "nemeckych" nebo "anglickych" slovicek, jinymi slovy, v cem spociva ono v autorskem zakone definovane "dílo literární a jiné dílo umělecké a dílo vědecké, které je jedinečným výsledkem tvůrčí činnosti autora".

    Takhle kdybyste to sepsal jako vypraveni do souvisleho textu nebo mel vas puvodni zapis v blogu aspon nejakou literarni uroven (napr. byly ty "preklady" necim originalni), to si dokazu jako autorske dilo predstavit.

    Necetl jsem zadne vyklady autorskeho zakona k tomuto problemu, ale zdravy rozum mi rika, ze kdyz jen sepisete obecne zname hlasky do seznamu, nestavate se jeste jejich autorem, stejne jako se nestavate autorem vtipu, ktery slysite a zapisete.

    Byl bych docela vdecny, kdyby se na toto tema mohl vyjadrit nejaky pravnik ze sveho pohledu.
    14.2.2006 22:48 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Byl bych docela vdecny, kdyby se na toto tema mohl vyjadrit nejaky pravnik ze sveho pohledu.
    No, pravnik uz se vyjadril myslim dostatecne jadrne :-), ale tedy jeste jednou: tento kompilat nekolika zkomolenin nesplnuje zakladni znaky dila chraneneho autorskym zakonem, zejmena pak jedinecnost a tvurci cinnost autora, tudiz cela tato debata je naprosto bezpredmetna.
    14.2.2006 22:51 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Milý Admine, to, že někdo na webu protiproud zkopíruje můj text, přičemž uměle změní datum vydání článku o rok zpátky, ještě neznamená, že je autorem.
    Samozrejme, je to globalni spiknuti, nepochybne v tom jede CIA, FBI, BIS, NBU, KGB a Astar Seran. :-)
    Na moje upozornění autor webu nereagoval.
    To se nedivim, ja bych vas taky ignoroval, jinak bych vas totiz musel poslat znacne nevybiravym zpusobem bud do prdele, nebo k psychiatrovi. :-D
    Web protiproud, psaný bůhvíkým, má většinu obsahu zkopírovanou odjinud, stačí se podívat na jeho hlavní stránku.
    Jak rikam, globalni spiknuti... Jdou po vas! ;-)
    15.2.2006 10:14 Filip Rožánek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Web protiproud je stránka, která vyloženě žije z kopírovaných textů, ostatně, stačí se na ten web podívat. A že manipuluje s datem vydání, to se dá také celkem snadno dokázat:

    http://web.archive.org/web/20030618025459/http://protiproud.wz.cz/

    Ten článek jednoduše v roce 2003 na webu být nemohl (a jak ukazuje záznam z webového archivu, ani nebyl - protože vznikl až v roce 2004).

    Máte také nějaké argumenty, nebo se mě opět pokusíte lacině přirovnat k Aštaru Šeranovi?
    15.2.2006 12:13 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Mate take nejake argumenty pro to, ze ta sbirka nekolika slov je autorskym dilem chranenym AZ? Opravdu me zajima, v cem spatrujete onen jedinecny vysledek a tvurci cinnost... Pokud ne, tak kdybyste snad uz radsi mlcel, uz tak jste se ztrapnil svym pritroublym povykovanim ohledne naprosto kraviny dost, vy blogersko-novinarska "perlo". Tyhle vtipy tady koluji tak nejmin dvacet let, to jste si jeste asi cural do plinek, blogere. :-D
    13.2.2006 18:10 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    ZKopirovat neco slovo od slova bez uvedeni autora neni totez, co vypravet vtip (coz je presne tento pripad).
    Ono to neni zkopirovane "slovo od slova". Je to normalni "prevypraveni" (tj. redukce + doplneni) nejakeho obsahu, ktery uz sam o sobe nemusi pochazet z Rozankova blogu (ano, ten byl mozna nekde na pocatku retezu, ale to je tak vsechno).
    Myslet si, ze se na text nevztahuje copyright, protoze neni "vazny" je posetilost.
    Nejde o "vaznost", jde o zretelne urcitelny "autorsky vklad". Kdyz tu ted vymyslim a napisu jednoduchy vtip (ktery uz nekdo vymyslel a napsal taky nezavisle na me, protoze vtipy maji sve paradigma vzniku, a vznikaji ze situaci, ktere jsou obecne lidske), tak taky na nej tezko budu moct uplatnovat autorske pravo.

    Mozna na to, aby si to nekdo zkopiroval slovo od slova, ale kdyz nekdo kolem pointy vtipu prehaze par slov, mam jako prav chtivy "autor" smulu. A tohle je presne pripad textu (seznamu souslovi), o kterem se bavime.
    13.2.2006 20:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ono to neni zkopirovane "slovo od slova". Je to normalni "prevypraveni" (tj. redukce + doplneni) nejakeho obsahu, ktery uz sam o sobe nemusi pochazet z Rozankova blogu (ano, ten byl mozna nekde na pocatku retezu, ale to je tak vsechno).
    aha, takže když zkopíruju CDčko na kazetu (zredukuju tím nějaký obsah, informaci která oproti CD nízkým rozlišením kazety zanikne) a vytisknu si k tomu vlastní obal (doplním nějaký obsah), a začnu to distribuovat, tak se žádné špatnosti nedopouštím?
    13.2.2006 20:44 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ja myslim, ze se tu bavime o jiste konkretni zalezitosti. Mluvil jsem o "autorskem vkladu", coz tvuj priklad naprosto pomiji. Jeste to tady jednou asi musim zkopirovat, protoze evidentne to moc lidi nevidelo:

    Takze zapis blogu zde (autor nerika, ze je to jeho vytvor, je evidentni, ze to od nekoho "dostal" nebo to nekde "nasel" - stejne jako vsechny ostatni vtipy) se prekryva s udajnym textem "autora" v techto pripadech:
    PANI MA VYSRÁNO ? - Vybrala jste si , slečno ? 
    SEŠUPEM - S kečupem 
    HO ŠI CI - S hořčicí 
    ČUS - Džus ? 
    SRAJT - Sprite 
    DOUCHUT - Dobrou chuť
    DVASÁT ŠEST - Nutno usoudit podle cifry na pokladně, 
    buď 26 nebo 96 
    
    To je vsechno, 7 hesel z 20 celkem. Zbytek se evidentne lisi, takze ani nepochazi z blogu p. Rozanka. Takze na tyto radky si p. Rozanek mozna muze cinit autorsky narok (kdyby ovsem onen "autorsky vklad" nebyl naprosto mizivy, o vietnamske cestine se vtipkovalo uz nejmene pred 20 lety, coz si osobne pamatuju).

    A co s tim zbytkem? Jste si jisty, ze vety a slova, ktere pouzivate vy osobne, uz nekdo pred vami nepouzil a necini si na ne naroky z "autorskeho prava"?
    13.2.2006 20:49 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    zapomnel jsem:
    CO KOMU ? - Jakou si přejete přílohu ? 
    ale to uz nehraje roli, tak tedy 8 z 20.
    13.2.2006 20:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    nechci nic říkat :-) ale tento postoj se mi jeví jako nešťastný ... čta autorův blog mám dojem, že předmětem sporu je uvedení autora, nikoli samotné zveřejnění textu, čili rozumnější varianta by IMHO byla text zde ponechat s patřičným odkazem - když se to smaže, kolega Rožánek z toho nebude mít nic, takhle aspoň "získá kredit"
    13.2.2006 20:46 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    nechci nic říkat :-) ale tento postoj se mi jeví jako nešťastný ... čta autorův blog mám dojem, že předmětem sporu je uvedení autora, nikoli samotné zveřejnění textu, čili rozumnější varianta by IMHO byla text zde ponechat s patřičným odkazem - když se to smaže, kolega Rožánek z toho nebude mít nic, takhle aspoň "získá kredit"
    Ovsem tedy presne: "kolega Rozanek" napsal do blogu jen 7 hesel z techto 20 zde uvedenych.
    Ondrej avatar 13.2.2006 20:43 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?
    Ja mam cinsky restaurace velmi rad. Netvrdim ze tam chodim pravidelne furt ale tak jednou, dvakrat za dva mesice si tam zajdu na Kure v sladkokysele omacce. To je takovy cerveny lepidlo, docela i dobry. A vaze se k nemu takova fajn prihoda pri ktere jsem zjistil, ze pocitace likviduji mozek.

    To jsme takhle s kamosema ze skoly zase byli v jedny fajn restauraci na Andelu. Jestli to tam nekdo zna tak je to ta pekna hospudka co sdili budovu s hambincem (popravde - je nad nim). Kdyz se nas slecna (rekl bych ze jo, mohlo ji byt tak 25 maximalne) servirka zeptala, co jsme si vybrali, tak kamosi pouzili "normalni" nazev a ja zcela automaticky rekl "M-25ku". Pro nezasvedcene - kazde jidlo ma i kod. M = poledni menu, 25 = cislo menu. Hold radsi pouzivam presne vyjadreni, co je na tom tak divnyho??
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    Valoun avatar 13.2.2006 22:46 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?(UPDATE)
    U nás v jednom čínském fastfoodu (který vaří výborně a levně, a zavírá později než supermarket) měli mezi jinými i toto:

    "Hovězí maso s hnedlíky". Tomu říkám fastfood :-D
    David Watzke avatar 14.2.2006 06:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?(UPDATE)
    Zní to lákavě.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 14.2.2006 06:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?(UPDATE)
    Jak si čtu ten slovník, válím se tu po zemi.. úplně vidím tu Vietnamku co prodává u nás.. :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Dalibor Smolík avatar 14.2.2006 09:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?(UPDATE)
    Už vidím Vietnamce, jak se válí smíchy, kdybych se já pokusil na něj promluvit vietnamsky :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    David Watzke avatar 15.2.2006 17:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?(UPDATE)
    Proto se tam bojím zakašlat - aby tomu náhodou nerozumněla a nezačla na mě mluvit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    vencour avatar 16.2.2006 09:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?(UPDATE)

    V tom je francouzština ještě horší :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.2.2006 10:32 HonzaRez
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jíte a nakupujete u Vietnamských spoluobčanů?(UPDATE)
    Asahíí, to sou brý chodinky, pané, mají buziká...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.