abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:00 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:44 | Nová verze

    Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    dnes 12:00 | IT novinky

    Společnost Oracle oznámila spolupráci s Google Cloudem, OpenAI a Microsoftem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | Pozvánky

    Zítra začne v Brně na FIT VUT třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2024. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 126 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 126.0.6478.55 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 21 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 127.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 127 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 9.5 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:44 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | IT novinky

    Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?

    4.4.2006 22:14 | Přečteno: 1896× | b | poslední úprava: 4.4.2006 23:04

    Chci si pořídit nový domácí strojek. Mám poměrně přesnou představu co má umět a k čemu ho budu používat. Bohužel jsem si nevybral v žádném katalogu či obchodě ať už z hotového nebo konfigurátoru. Nechci ztrácet spoustu času získáváním podrobného rozhledu v hw komponentách, zjišťováním podpory v linuxu, stavbou, testováním atd. Sem na to už moc starej a pohodlnej. Hledám firmu či osobu, která by byla ochotná mi takové pc za úplatu navrhnout a sestavit. Hledám někoho, kdo je ochoten se mnou diskutovat o možnostech, alternativách výhodách a nevýhodách. V článku následuje hrubá "specifikace" co bych tak asi chtěl. Není to dogma, ale podklad pro diskusi. Nevíte o někom kdo by se toho ujal?

    Na co počítač používám?

    Grub bude nabízet různé verze ubuntu, gentoo, lfs a dalších ixů. Všechny komponenty tedy musí být v linuxu kompletně podporované.

    PC je integrální součást domácnosti propojená s televizí, projektorem, AV receiverem, foťáky a kamerou.
    Zapnuto každý den minimálně 12 hodin, s trendem k 24/7.
    PC je využíváno jako primární přehrávač a sklad audia, videa a fotografií.
    PC je využíváno pro další práci s audiem a videem:

    PC je využíváno pro hraní her. Neplést s herním PC. Nepotřebuji nejvyšší výkon v nejmodernějších hrách. Musí být pěkně hratelné věci typu doom3 v 1280*1024 s rozumnými detaily.

    PC je využíváno jako grafická stanice pro modelování v Blenderu. PC je samozřejmě využíváno pro web, poštu, kancelář, výuku dětí a další věci.

    Technické specifikace

    Monitor: nepředpokládám, že by byl součástí dodávky. Pouze v případě že dotyčný bude ochoten vybrat něco pěkného s 21“ na www.monitory.tk či podobně a osobně vybraný kus prověřit (konvergence, barevné podání, celkový stav ...)
    Klávesnice a myš. Mám cordless logitech set do ps2 portů, chci ho používat dál, čili nic.

    Ergonomie

    Velice, opakuji VELICE důležité je, jak bude výsledná sestava tichá. Kritérium ticho má v rozumných mezích přednost před výkonem. Tedy jsem raději ochoten něco slevit z výkonových požadavků, pokud se zbavím hlučnosti aktivních chladicích prvků. A samozřejmě připlatit za ztišovací materiály, aktivní prvky atp. PC bude stát na větraném chladném místě na dlažbě nicméně vodní chlazení je asi za hranicí únosnosti ...
    V každém případě vyžaduji:
    Case: Pěkná (plech, případně hliník) žádný blikající průhledný kryty a LCD displeje a TICHÁ. Buď ztišovací materály na bocích nebo nějaký jiný vychytávky omezující hluk. Potřebuji, aby zepředu byly přístupné minimálně dva usb porty, audio (sluchátka), čtečka karet (raději za krytem) a samozřejmě dvd.

    Bižuterie

    Kvalitní kabely s kvalitními konektory:
    Všechny kabely musí mít aspoň tři metry a konfekci za kilo fakt nechci.

    Cena

    Nemám nic přesně stanoveného. Předpokládám konstrukci ceny +/– katalogová cena komponent + provize a marže za práci, know-how a dopravu. Očekávám, že dostanu úplnou dokumentaci a původní obaly ke všem dílům včetně dodacích a záručních listů.

    Díky za komentáře a vyjádření.
    A není to vtip jak mě někdo obvinil v diskusi. Myslím to poměrně vážně. Adminům děkuji za laskavé upozornění a nasměrování :-)        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 4.4.2006 22:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Chceš hrát a chceš Intel? Víš to jistě? :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.4.2006 22:18 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    že tě tyhle kecy ještě baví ...
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    David Watzke avatar 4.4.2006 22:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Kecy?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.4.2006 22:33 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Omlouvám se, na Intelu se samozřejmě hry hrát nedají (ostatně mj. proto je to nejrozšířenější platforma, že). Hrát se dá jen a pouze na AMD (pokud možno 64 bitovém, protože 64 bitových her je většina). Nyní to už vím a děkuji ti za to.

    Nechápu, jak můžu mít PC s Intelem. Jsem těžce out a nikdy si nezahraju žádnou hru. Ach jo
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    David Watzke avatar 4.4.2006 22:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Asi sis spletl příspěvek, nechápu na co to reaguješ...

    To je jedno, každopádně je na to AMD, co se her týče, líp...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 4.4.2006 23:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Slyšeli jsme slovo bož... ehm totiž experta.
    David Watzke avatar 5.4.2006 04:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Ne, to jsme slyšeli až teď... Už mlčím.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    4.4.2006 23:06 estevez | skóre: 4 | blog: bLFSpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    amd/intel flame je to poslední na co sem tu zvědavej.
    4.4.2006 23:06 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    nechápu na co to reaguješ

    to je bohužel tvuj problém :P

    každopádně je na to AMD, co se her týče, líp

    Jasně, AMD rulezz, víme... ;-)
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    4.4.2006 22:36 estevez | skóre: 4 | blog: bLFSpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Netrvám na intelu. jen se mi chipsety na mb k intelu zdají lepší než mb co se nabízí k amd. po nf4 fakt netoužim.
    xvasek avatar 5.4.2006 09:29 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Po NF4 netouží nikdo, pro Linux a AMD jedině VIA, eventuálně VIA nebo přinejhorším VIA. Testováno na lidech.
    Luk avatar 5.4.2006 13:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    VIA nikdy více! Po otřesných zážitcích s těmito chipsety (už nevím, co to tehdy bylo, něco okolo roku 2000) se jim obloukem vyhýbám.

    Moje doporučení je: procesor Intel + chipset Intel (případně + WiFi Intel). Nezaznamenal jsem žádné problémy, všechno fungovalo vždy excelentně, jak v Linuxu, tak ve Windows.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xvasek avatar 5.4.2006 15:02 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Není 6 let dost na to, abychom jim ten jeden nepovedený southbridge odpustili? A pokud ne, tak tady je moje reakce: Intel měl v Pentiu I bug, který se projevoval špatnými výsledky při práci s desetinnou čárkou, TAKŽE INTEL UŽ NIKDY! :-)

    Tady estevez chce tichý a výkonný komp bez funkce elektrického přímotopu, takže dost lidí ho z nějakého důvodu směřují na AMD, zřejmě kvůli lepšímu poměru výpočetního výkonu na watt. O tom můžeme diskutovat, můžeme se o tom hádat, ale to je v současné době asi vše, co s tím můžeme dělat. Jo a ještě můžeme počkat na Conroe.

    Uznávám, že moje současné rozpoložení je dost ovlivněné monokulturou echt kůl supr Intel based serverů tady v práci, kde mi jeden zatuhává a druhý je o dost pomalejší, než bych čekal a potřeboval, oba P4... Ale aspoň tady máme teplíčko. :-)
    Luk avatar 5.4.2006 16:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Ano, na ten bug v Pentiu si pamatuji :-D A také na to, že Pentium D bylo oproti předchozímu Pentiu 4 jen malý skok výkonový, zato ale obrovský skok v nárůstu tepelných ztrát. Na druhou stranu mám v živé paměti i dýmající procesory AMD, i když už se tyto procesory v tomto ohledu podstatně zlepšily.

    O to všechno ale vůbec nejde. Jen jsem reagoval stylem "na hrubý pytel hrubá záplata" ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xvasek avatar 6.4.2006 10:38 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Jojo, první slotové Athlony byly mazec: cena okolo 10 000, 650MHz, dva větráky na 6500 ot/min, 60°C na procesoru, kravál jako prase, ale Quake II tam fičel jak po másle a měl 10FPS víc, než na PIII. Tehdy si to fakt kupovali blázni. :-)

    Teď už to bude ale jenom lepší - AMD je dobré už teď a v půlce roku chtějí ještě přijít s cca poloviční spotřebou (okolo 30 - 50W, nejpomalejší X2 má mít pod 35W) a Intelí Conroe jim to ke konci roku zřejmě ještě natře. No máme se na co těšit - skoro by se dalo říct, že nakupovat teď je chyba, ale tak to bude asi vždycky.
    David Watzke avatar 5.4.2006 14:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Co je s NF4? Jede to bez problémů...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Saljack avatar 5.4.2006 14:39 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    To sámí mě myslim že i AMD vyjde podstatně levněji než Intel a NF4 je bez debat to nejlepší co můžeš mít za MB díky svému vybavení a podpora pod Linux je 100% tak nevim co máte. Tahle ale nemá bejt flame takže už jsem ticho
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    5.4.2006 14:47 ND
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    To je tak, když někomu něco nefunguje, začne proklínat všechno od toho výrobce. Měl jsem strašný problémy s jedn9m chipsetem VIA v Linuxu, ale teď mám zase VIA a žádnej problém. Co z toho plyne? Nic. ...;]
    4.4.2006 22:27 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše multibestia triumphans
    Takovouhle multibestii bych teda doma mít nechtěl. Koupil bych si playstation na hry, jeden počítač jako pracovní stanici a jeden pro multimédia (třeba méně výkonný a velmi tichý). Vždyť takováhle obluda jde přímo proti unixové filosofii!
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    4.4.2006 22:50 estevez | skóre: 4 | blog: bLFSpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: multibestia triumphans
    hmmm. hraju pouze doom2 doom3 q3 a q4. playstation nechci, nepotřebuju. zatim mi nikdo neukázal jak se tim gumovym vibrátorem od konzole dělá circle straferun/aim a podobně. "pracovní stanici"? na co? na tu práci s videem a hry? a na co bych pak měl ten multinedi počítač? na koukání na filmy? to si můžu koupit dvd přehrávač, ne? chlapi, neblbněte, já to mam na hraní si :-)
    Heron avatar 4.4.2006 23:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: multibestia triumphans
    Což by ale bylo o dost dražší...
    4.4.2006 22:28 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    On board zvukovka a řešíš kvalitu kabelů?
    David Ježek avatar 4.4.2006 22:37 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    no soude dle delky textu myslim ze to vzal az prilis precizne. imho bez reprobeden za 20k beztak rozdil mezi envy24 a int. zvukovou pri cumeni na dvdrip/tvrip (at jiz ac3 nebo mp3/ogg) nepoznas ;-)
    4.4.2006 22:43 estevez | skóre: 4 | blog: bLFSpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    reprobedny mam za 20tisíc jednu :-) av receiver pak mam hodně starej, hodně kvalitní, leč pouze stereo. 5.1 zvuk tedy zatím nechávám plavat, nehledě na to že sem zatim nevyřešil jak "otáčet" zvukem když při sledování televize, monitoru a projektoru sedím a koukám na různé strany
    4.4.2006 22:40 estevez | skóre: 4 | blog: bLFSpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    jo, to je možná (určitě) pravda. nicméně řeším zejména kvalitu video kabelu a koaxů (z vlastní zkušenosti vím že sou propastné rozdíly v kvalitě). 3 roky stará SB Live za pár šupů co mam teď, mi bohatě stačí, sem myslel že onboard chip zas o tak moc horší nebude. ale samozřejmě je to na diskusi.
    xvasek avatar 5.4.2006 09:37 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Bude to poznat, rozdíl mezi kvalitní zvukovkou a onboard shitem jde poznat neznalým uchem na bedničkách Genius za 150 korun.

    Onboard zvukovky mají už celkem rozumnou digitální část, ale analogová je fakt hrozná a ještě jsem neviděl vyjímku. Takže to buď vést digitálně do receiveru (pokud to umí), nebo pokud analog, tak rozumnou zvukovku. Postarší Live by mohl stačit, ale bacha na ty nové, ty jsou dost hrozné.
    David Ježek avatar 5.4.2006 10:20 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    na geniusech za 150,- ???!!! CHACHACHA, ted si me teda pobavil, v tech bedynkach jsou repraky co treba IBM pouzivala jako PC speakery v kancl. bednach :-D
    xvasek avatar 5.4.2006 11:42 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    S tím souhlasím. Jenom to podtrhuje, jaké jsou ty integrované zvukovky šmejdy. :)
    Saljack avatar 5.4.2006 14:44 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Máte něco proti bedničkám za pár šupům já mám taky geniusky a stačí mi to na poslech hudby
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    4.4.2006 22:40 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    pokud mas takovouhle predstavu a vicemene resis jen detaily tak to sestavy jakykoli lepsi obchod s PC.
    V podstatě nic nevím
    4.4.2006 22:44 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Nic si z toho nedělej, tyhle chyby se lidem, kteří píší bez diakritiky, stávají poměrně často.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    4.4.2006 23:19 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    a clovek by si rekl jak jste zkusen
    V podstatě nic nevím
    4.4.2006 22:56 estevez | skóre: 4 | blog: bLFSpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    nesestaví, zkoušel sem to leckde. prostá otázka " A jak je na tom tahle čtečka karet pod linuxem? " nebo "Můžu si ten komp napřed poslechnout a pak ho případně nekoupit?" případně co kdybych chtěl tenhle díl co nemáte v nabídce? dokáže docela znejistit většinu těch náctiletých mládenců co tam střílí jeden "multimediální" počítač za 15 tisíc s XP home OEM za druhym. Navíc mám pouze představu o těch komponentách, potřebuju to s někym probrat, vyladit a vystříbřit.
    4.4.2006 23:17 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    chodim do www.agen.cz a ty kluci v servisu tomu docela rozumi a reklamace sou tam v pohode
    V podstatě nic nevím
    xxx avatar 4.4.2006 23:56 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Obavam se, ze vas pozadavek je nesplnitelny. Pokud chci vykony pocitac, tak se bohuzel neobejdu bez aktivni chlazeni. Minimalne na proceseru jeden chladic budu potrebovat. Dale pokud pri praci s 3D grafikou samozrejme zatizim grafickou kartu, proto by nebylo od veci, abi i okolo jejiho chladice proudil nejaky vzduch. Tim se dostavam na tri ventilatory. CPU,GPU a zdroj. Kdyz chci tichy pocitac, tak neni problem koupit takovy procesor, kteremu staci pasivni chlazeni. Pro nenarocne pouzivani pak nepotrebuji ani prilis vykonu graf. kartu, tudiz vystacim jen s ventilatorem na zdroji. Nebo si pak do vykoneho stroje, pokud chci ticho musim koupit vodni chlazeni. Osobne si mysli, ze by bylo lepsi se poohlednout po dvou ruznych pocitacich.
    Please rise for the Futurama theme song.
    5.4.2006 00:39 estevez | skóre: 4 | blog: bLFSpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Samozřejmě je mi jasné, že požadavky na výkon a ticho jdou proti sobě. Jen sem chtěl dostatečně zdůraznit, že nechci nadupané "herní" PC, které hučí jako piliňáky. Dva počítače jsou jistě zajímavý směr, o kterém můžu debatovat, ale rád bych tu diskusi vedl s někým, kdo to pak dotáhne do konce. Kde třeba bude ta dvb-t karta, PVR a terabajtové úložiště pro video a audio data? Abych si pomohl od hluku, muselo by to být v tom "tichém" přehráváči. Jenže tři čtyři disky už zas tak tichý nejsou. A to budu všechny nahrávky tahat po síti do toho druhého kompu abych je zpracoval a po síti nahnal zase zpátky? A jak připojím dva počítače k jednomu receiveru a televizi? Musel bych si koupit novej receiver a telka má taky jen tři vstupy a ty už sou plný (analog video, pc, set top box). Navíc budu muset udržovat dvě prostředí, každý pro několik uživatelů s naprosto různými požadavky (manželka, malý děti, velký děti, já). Vysvětlovat jim, že aplikace A je k dispozici pouze pokud se přihlásí k počítači alfa, zatímco aplikace B je k dispozici na alfě i na betě, že je docela problém, aby pošta, záložky, ikony na ploše, a veškerá další nastavení byly stejné tu i onde. Obávám se, že bych skončil místo jedný se dvěma neustále zapnutýma bednama, furt bych něco tahal z jedný na druhou akorát ta jedna by hučela trochu míň.
    5.4.2006 09:02 antonin chadima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    a pojmy jako

    myth tv

    sdilene home pres nfs

    terminal server

    bezdiskove stanice

    vzdalene spousteni aplikaci

    100% pasivne chlazene pc/pvr pod 13tis. kc

    rikaji vam neco

    na linuxu neexistuje problem typu:

    aplikace A je k dispozici pouze pokud se přihlásí k počítači alfa, zatímco aplikace B je k dispozici na alfě i na betě,

    slo by udelat i jeden server s vykonem

    + jeden pasiv pro zabavu

    ale ani jeden vykonny tichy linuxovy pocitac neni problem

    ja ted napriklad bezim na turionu mt 2.4ghz 1mb cache 25w

    a to je jen jedno z moznych reseni ;-)
    xxx avatar 5.4.2006 11:14 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Nad tim terminal servrem jsem premyslel, bohuzel nemam tuseni jak je to pak s 3d grafikou. Protoze ta karta by musela byt na pocitaci kde mam data (tj hlucnej server ve skrini), ale monitor chci mit na stole, tedy u toho pomaleho klienta.
    Please rise for the Futurama theme song.
    5.4.2006 10:21 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Na procesoru? A to jako proc? tower 110 (tak nejak) od Thermal Take vetsinou ani nepotrebuje vetrak a kdyz tak hodne pomaly a tichy. Kamos rika ze kdyz se pouzije zdroj s vetrakem uvnitr a bude foukat na chladic tak vetraku na chladici netreba.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    5.4.2006 01:22 madA | skóre: 12 | blog: fallout | electronic frontier
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Vaši nabídku bych přijal. Ovšem s jedním dodatkem a to ohledně funkčnosti komponent pod linuxem: před vrácením komponenty z důvodu nefunkčnosti v linuxu bych dostal možnost Vám jej "rozchodit"...
    war is peace freedom is slavery ignorance is strenght Zabij komunistu, posílíš mír.
    5.4.2006 03:02 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše AMD + ticho
    Ak chces ticho a vykon treba naozaj AMD a dosku Asus A8V deluxe. Socket 939 a Kingston dual. Stabilita na pohladenie (pohladanie?)

    Skustocne mam a mozem len doporucit.

    Ako chladic Arctic Cooling a pocujes len disky (ach tie disky, robi sa vobec tichy?)

    To AMD ma pri najvykonejsich cipoch asi o 20-30 % nizsiu spotrebu tym padom menej hreju=viac ticha. Samozrejme ked porovname rovnakovykonne CPU.

    Ak by niekto mal pochybnosti v 11-12/2005 vysla taka pekna tabulka myslim ze v Chipe alebo inom casaku.
    xvasek avatar 5.4.2006 09:41 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD + ticho
    Souhlas na 100%.
    5.4.2006 11:27 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD + ticho
    taky tak
    5.4.2006 05:57 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Zdar. Momentalne řeším stroj, přesněji Desktop odladěnej přímo na HW, kterej bude prostě nadupanej (HW+SW) a pokud možno s jednou distribuci a to upravenou LFS. + programky.

    HW: AMD 3800+ X2 (dualCORE), MB MSI K8N Diamod Plus (6x SATA II), Grafika: MSI Nvidia 7600GT (cena/vykon), TV karta winfast 2000+(moje starsi), zdroj Thermaltake W0057+PFC, 500W ATX2.0, 12cmFan 17dBA.

    Momentalně to ještě nemam domakane, lepe řečeno frezuji CASE(RACK naležeto a z hliniku (pořadnej kus hliniku)). :-))) Ale potom bych se byl ochoten nabídnout vám tu sestavu komplet. Sice asi by jste odeme nekoupit ten CASE, protože je to zatim první verze, ale me jde o Hi-tech desktop na linuxu pro praci z grafikou.

    S tou tichostí: Moje osobní představa je že je lepší tam dát do CASE nadupanejší veci než veci z pasivním chlazením (u motorů na to přišli už přez 50 lety :-)). Moje představa by byla taková že by se prodavali přímo komponenty jenom s napojením na trubky a čerpadýlkem. Jenže tohleto se vam nepovede u zdroje... Takyj sme si představoval že by chlazení zdroje šlo udělat nějak tak na zpusob silikonového pytlíku kterej by byl naplněnej chladicí tekutinou a chaldil by každou součást, jenže to bych si nelajsnul a to bych si mohl od kamoše rovnou zabudovat chladící systém ala hasičák kterej by mi do case pouštel chladivo. :-) Takže když udělame vodníma tak je potřeba zase externí nadrž a vymeník a stejně ti vznikne hybrid (voda + ventilatory). Osobne bych teda šel ticheho zdroje a nadupanejch komponentu s aktivním chlazením a tichost počítače vyřešil tím že bych ho hodil do stolu, lepe řečeno pod stul (RACK). V každém případě až to všechno dodělam tak to hodim do zatim neexistujicích stranek www.suxlinux.org :-))
    5.4.2006 06:02 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Jo a hlavně, pokud by se povedlo to co jsem napsal tak bychom disponovali identickým HW, takže bychom mohli zdílet (tvrdě kopírovat) Linuxa na disku. Nazval jsem to SUX! :-)
    5.4.2006 06:29 necron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    tak makaj.už sa teším...........
    5.4.2006 09:04 estevez | skóre: 4 | blog: bLFSpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    prima. jenže já to chtěl mít doma tak do měsíce, to asi nestihnete tu case vyrobit a sestavu sestavit .-) na 7kový nvidie krom 7800 taky zatím neexistují ovladače od nvidie, takže sbohem 3d a hlavně tv out& twin view (pro mě naprostá nutnost). Krom toho se mi zdá ta kontrukce poněkud příliš experimentální :-)))
    5.4.2006 07:40 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    jestli chces opravdu tichy komp tak muzes skusit toto ale stoji to asi 21000 :-(
    5.4.2006 09:10 estevez | skóre: 4 | blog: bLFSpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    to je blbost. černej hliník? škrábance. navíc se do toho nedá dát hw, kterej požaduju. (max gf6600, procesor ...)
    5.4.2006 08:46 antonin chadima
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    jak jsem rikal

    neni problem se dohodnout

    antonin zavinac chadima tecka jcu tecka cz

    takove pocitace jsou primo moji specialitou

    ------------------------

    jinde lacineji nesezenete

    a zkusenosti nedozenete
    5.4.2006 09:13 estevez | skóre: 4 | blog: bLFSpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Jo? specialitou? Máte nějakou referenci?
    5.4.2006 12:01 freon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Ja bych ti radil s koupi/stavbou trochu pockat az v zari vyjdou procesory Intel Conroe, s velkym vykonem (prej to porazilo dnes nejvykonejsi amd) a nizkou spotrebou, tedy take nizkou produkci odpadniho tepla. Viz: [1] nebo [2]
    5.4.2006 12:46 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Nerikali nahodou intelaci ze se sekli o desetinou carku pri testech? tim nemyslim v tom dobrem, ale ze je to pomalejsi nez by sme chteli
    Prcek avatar 6.4.2006 02:20 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Nespletl jste si to s timto aprilovym clankem? :-)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    5.4.2006 14:31 estevez | skóre: 4 | blog: bLFSpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    To bych moh taky čekat do soudnýho dne. do září na conroe, pak na novou verzi čehosi jiného pak zas na až klesne cena plazmových displejů. Chci kupovat teď .-)
    Saljack avatar 5.4.2006 14:55 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Tak až vyjdou v zaří tak AMD bude mít 2x tak rychleší procesory prosimťě prober se. Co to kecáš jak můžeš srovnávat procesory, který maj vyjít v září a procesory který jsou na trhu. Jestli jsem tě urazil tak sry ale fakt takovou p...vinu co jsi tady plác svět neviděl.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    5.4.2006 17:33 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    to neni p....vina. to je hulanovina.

    a to je vazeni pratele mnohem horsi :)
    frEon avatar 18.4.2006 16:01 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Jasne. Ze to porovnani neni uplne v poradku, jsem si toho vedom, ale s cim jinym to porovnat? Nabehnout do vyvoje amd ukrast tam cip a pak zkouset? Navic i tohle srovnani ma urcitou vypovidajici hodnotu - jak je to zhruba vykony nam to rekne...
    Talking about music is like dancing to architecture.
    5.4.2006 17:53 Penguin_007 | skóre: 2 | Duchcov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Konkurence LinuxSoft.cz, kluci v pohodě odzkouší a mají dost zkušeností, aby věděli, co funguje a co nikolivěk...
    Amatéři si konkurují, profesionálové spolupracují; můj web
    6.4.2006 12:10 hugis | skóre: 7 | blog: hlod | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kdo mi postaví kvalitní vybavené domácí pc na míru?
    Osobne by som si postavil niečo takéto (dúfam, že sa k tomu raz dopracujem):
    Skrinka: Yesico Openair Black - skrinka s perforovanými bočnicami a vrchom
    Zdroj: Yesico zdroj FL-480 ATX (T) - pasívny zdroj
    Prúdenie vzduchu okolo diskov by som zabezpečil so Scythe S-FLEX SFF21D
    Základna doska: ASUS A8N32-SLI DELUXE - je s pasívnym chladením
    Grafická karta: ASUS EN7800GT TOP SILENT - tiez s pasívnym chladením
    Ako procesor asi AMD X2 3800+ a na to chladic Scythe Shogun Heatlane. Vymenil by som však ventilator za rovnaky typ ako ten na chladenie diskov.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.