abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    default avatar 30.3.2009 10:31 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    V seznamu ti chybí licence Windows :-D

    Jinak — vypadá to, že jseš jeden z mála, kterej poslouchá aspoň něco trošku normálního. :-D

    belisarivs avatar 30.3.2009 10:51 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    No, ja mel za to, ze kdyz tam zminim, ze nevim jak to s Windows na 64bitu vypada, ze bude dostatecne jasne, ze nevim kterou verzi, kterou licenci a za jaky peniz vybrat.

    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2009 12:34 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Pokud jsem to dobře pochopil, tak ty Windows mají být na hry.

    V tom případě existuje jediná spolehlivá varianta: Windows XP 32bit. Možná Vista 32 bit, ale to už není zaručeno.

    Pokud 64bit, pak Vista a dualboot XP 32bit na hry které pod 64bit Vistou nepůjdou. Windows XP 64bit nemá smysl ani uvažovat.
    14.4.2009 15:15 MiCHi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    uz rok mam quadcore s WinVista Ultimate x64. nenarazil jsem na jediný problém co se týče SW, her nebo ovladačů - a to kombinace Logitech BlueTooth s SetPoint ovladačema od Logitechu a VMWare, při startu BSOD, stačí ale zakázat PS/2 klávesnici ve správci v nouzovým režimu

    navíc XP už jsou dost starý kus OS (viz. problémy s AHCI)

    osobně bych tam hodil Home Premium x64, pokud ale si chceš hrát s RDP, nastavení uživatelských účtů atd. tak Ultimate, na Business hry nejedou

    jinak já bych volil spíš Intel a zdroj s účinností 80+

    14.4.2009 15:17 MiCHi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    ... narazil jsem na jediný ...

    chybička se vloudila :-(

    30.3.2009 13:35 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    S win 64b to vypadá tak, že existuje "Windows XP x64 edition", u kterého jsem za 3 roky jeho používání nenarazil na sebemenší zádrhel.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    belisarivs avatar 30.3.2009 14:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Ovladace, aplikace, hry, i 32 bit bez problemu?

    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2009 17:17 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Ano. Navíc nové hry jsou někdy dělány nativně i pro 64b windows.

    Co Vám nebude fungovat:

    1) Některé specifické staré hry (těch je ale jak šafránu), např. x wing alliance (i když možná je na něj patch)

    2) Zařízení, pro které jsou jen 32-bit ovladače. To můžou být např. levné tiskárny, je potřeba si na to dát bacha. U základní desky a grafické karty problém s ovladači rozhodně není

    Ještě jedna offtopic - při instalaci XP (jakýchkoliv) budete muset vypnout v BIOSu AHCI pro disky a/nebo použít "instalační disketu". Pokud AHCI vypnete, budete muset pak trochu laborovat, abyste jej v již nainstalovaných XP zprovoznil.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    30.3.2009 18:37 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    No to je otázka, některé novější hry se nezvládnou na 64bit nainstalovat. Konkrétně třeba Zaklínač nebo Mass Effect.

    Ale možná že tyto problémy jsou jen na Vistě a pod 64bit XP nejsou.
    30.3.2009 19:01 WerK | skóre: 19 | blog: desktop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Mass Effect funguje na Viste x64 samozrejme uplne bez problemu ...

    30.3.2009 21:01 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Jasně, jakmile se nainstaluje, tak už funguje. Sice znatelně pomaleji, ale to už je detail. Nicméně přesvědčit instalátor, že selhání instalace Microsoft Visual C Runtime (32bit) není fatální problém, to tak jednoduché není.

    PS: Zajímavé je, že tento problém se vyskytoval jen při instalaci z originálky. Warez verze se skutečně nainstalovala bez zaškobrtnutí na první pokus.
    Jardík avatar 30.3.2009 23:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Hry které 100% nefungují pod vistou jsou tyto: FarCry 1 CZ (na rozdíl od EN verze neobsahují 64bit instalátor, který se 32bit instalátor snaží spustit při začatí instalace a zahlásí chybu) - dá se nainstalovat v linuxu přes wine, zkopírovat do Win a pak jde normálně spustit. Splinter Cell Chaos Theory (zasraná ochrana instalující nepodepsaný 32bit ovladač, jde to cracknout, ale asi to není legální). Metal Gear Solid Substance - vyžaduje EAX, které je ve Vistě nahrazeno OpenAL - nutno použít X-fi s Alchemy od creative (existuje i cracknutá verze podporující všechny zvukovky), možná by to jelo i s Asus Xonarem, který by měl mít převod EAX na OpenAL přímo v ovladači (to jsem někde četl a nevím to jistě). Jinak mi jelo zatím všechno. Toto vše však není chyba 64bit Visty, ale ignorancí "pánů programátorů", který nechtějí vydat patch (MGS), zrušit ochranu (Splinter Cell), ani to nehodlají řešit (FarCry 1, že prý hra nepodporuje Vistu x64 a když jsem jim nalhal, že mám XP 64 a XP je na obalu napsáno jako podporované, tak mě poslali někam, že XP 64 prostě nepodporuje).
    Věřím v jednoho Boha.
    31.3.2009 06:45 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Původní vlákno je právě o XP 64.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    31.3.2009 08:18 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Ja jednou resil nejakou hru, a chtelo to ovladac proti kopirovani, nejakej softik treti strany. Ten se ne a ne nainstalovat. Stacilo stahnout aktualni verzi od vyrobce a pak s tim trochu laborovat a jelo to.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Jardík avatar 31.3.2009 19:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Tak si ještě jednou přečtěte, co jsem psal ... aha, vy asi myslíte od výrobce ochrany (?). To jsem nezkoušel a ani už zkoušet nebudu, protože ta hra stejně stojí za prd.
    Věřím v jednoho Boha.
    30.3.2009 12:18 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    >>>Jinak — vypadá to, že jseš jeden z mála, kterej poslouchá aspoň něco trošku normálního. :-D

    Tuc-tuc grc...

    30.3.2009 16:24 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    kterej poslouchá aspoň něco trošku normálního
    (Progressive) Trance .. nezbejvá než souhlasit :-D
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    genius2000.log avatar 30.3.2009 18:04 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Ale ještě by to chtělo trošku housu...
    djhanz.cz - music is my life.
    default avatar 30.3.2009 21:58 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    S tím holt nic nenaděláš. Teď holt valí trance a jeho jedovaté deriváty. :-D Je hrozně zajímavé, že vlastně všichni mí známí přešli z House na Trance, zatímco já jedinej šel cestou Hardhouse/Techno/System…

    30.3.2009 18:21 necron99
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    hudobny vkus-SUPER!!!
    30.3.2009 10:41 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Sestava vypada vcelku rozumne, jen me zarazila mys za 300 Kc. Ac sam nejsem zadny profi hrac, kvalitni mys jsem poznal jak pri hrani startegii tak i pri FPS. A za tu cenu kvalitni mys neni.
    belisarivs avatar 30.3.2009 10:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Chapu. Nemohl bys nejakou poradit? Pak to zvazim. Idealne u czc.cz, prosim

    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2009 11:04 init_daemon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Ja som spokojnym uzivatelom tejto mysi ;)
    belisarivs avatar 30.3.2009 11:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Docela mala. Radsi bych vetsi.

    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2009 17:17 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=20537

    S touto jsem VELMI spokojeny. Drzi se nadherne (je opravdu velka), mechanicky je velice pevna a vietcong se s ni da parit taky... Radove lepsi nez stejne drahe geniusky. A nikde nic neksripe.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    30.3.2009 19:35 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    mozna si to s necim pletu ale stejne vypadajici mysi jsme meli u vsech pocitacu ve skole a vyznacovaly se extremne nepouzitelnym koleckem, ke scrollovani se to pouzivalo tezko a presny klik treba na tab ve FF s tim neslo provest vubec.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    30.3.2009 22:12 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    To si mozna pletes s jinymy modely od MS. Ty hodne starsi meli hodne tuhy kolecko, nevyhovovali my. A naopak ty hodne moderni (co prisly pred lety) za hodne penez co maj takovy svetly kolecko co je naklapeci do strany je uplne priserny. Je moc jemny, zadny vroubkovani a prst po tom klouze a ani nevim zda se to odskrolovalo.

    U teto to nehrozi ani v nejmensim. Naopak u geniusu "Netscroll Eye tusim, proste ty levny" zpocatiku fungujou dobre, ale pozdejc kolecko zacne skakat nahoru dolu az je to k zlosti.

    Zenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    30.3.2009 11:07 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Tak se staronovou klasikou chybu neudelas. Sam mam G9, takze pravda jsem zatizen na Logitech, ale to je dano dlouholetou zkusenosti :-)
    30.3.2009 13:37 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Souhlas, já mám MX500 a nemůžu vynachválit.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    pools avatar 30.3.2009 11:09 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    30.3.2009 12:58 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Osobně jsem velmi spokojen s touto. Pravda, nic pro leváky.
    genius2000.log avatar 30.3.2009 18:11 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Je to sice "malinko" cenově výš, ale tahle myška je naprosto perfektní, perfektně se drží, má dost tlačítek a luxusní sensitivitu. Ostatně jako jakákoliv jiná myš od Razeru. A ještě nezapomenout na kvalitní podložku. Tuhle kombinaci spokojeně používam půl roku.
    djhanz.cz - music is my life.
    30.3.2009 18:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Používám už x-tým rokem Logitech RX300 za původně požadovaných 300 Kč, která je velmi přesná snad na všech površích mimo skla a nerezi a po vyndání závaží mi i dobře sedí v ruce. :-)

    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.3.2009 20:30 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Ja muzu poradit Logitech MX400. Funkcne dostacujici, sedi perfektne.

    Myslim, ze v klidu muzes lehce slevit z te brutalni grafiky a investovat do mysi :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    the.max avatar 30.3.2009 10:53 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Urcite bych nebral LCDcko od Aceru. Podivej se po nejakem Samsungu, nebo LG.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    belisarivs avatar 30.3.2009 11:01 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Praveze tamto LCD docela chvalili.

    Co toto?

    IRC is just multiplayer notepad.
    pools avatar 30.3.2009 11:13 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    A nechceš si spíš připlatit za nějaký S-PVA nebo I-SPS panel? Tyhlety TN maj dost zvláštní podání barev a pozorovací úhly na h*vn*, taky mívaj dost často problémy s nerovnoměrným podsvícením... Jo a jestli to budeš brát osobně u czc tak doporučuju si tam přít a nechat si tam ten monitor předvézt - pustí ti na něm všelijaký testy a hned zjistíš jestli nemá nějaký vadný pixlík...
    Vivre libre ou mourir!
    pools avatar 30.3.2009 11:14 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    *oprava: S-IPS misto I-SPS;)
    Vivre libre ou mourir!
    30.3.2009 11:15 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Taky jsem za lepsi monitor. Treba tenhle, pravda je 2x drazsi nez puvodni, ale podle meho nazoru to za to stoji.
    belisarivs avatar 30.3.2009 11:38 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Jo, vypada namakle. Ale uz dost prekracuju hranici. Kdyz ocesu repraky, tak by to slo.

    IRC is just multiplayer notepad.
    pools avatar 30.3.2009 11:48 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Do monitoru urcite investuj, repraky dokoupis ale monitor imho tak casto nemenis. Ten na kterej tu daval odkaz ma dokonce vybranej kamarad a uz mi o nem dlouho basni ;)
    Vivre libre ou mourir!
    30.3.2009 13:40 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Souhlas. Nemohu nutit, ale CRT 22" je pro mě pořád nejlepší varianta. Pokud nechcete CRT, koukl bych se na něco se zmiňovanými technologiemi, třeba Eizo S1932.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    30.3.2009 14:51 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Když vezmu do úvahy rastr a cenu, tak bych raději než po S1932 sáhnul po S2031W.
    30.3.2009 17:18 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Může být, ale mně se widescreen nelíbí.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    genius2000.log avatar 30.3.2009 18:14 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Neprojeví při hraní her větší doba odezvy?
    djhanz.cz - music is my life.
    the.max avatar 30.3.2009 20:54 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Konkretne u Samsungu je zaruka na 0 vadnych bodu (ale nevim jak u CZC, u meho dodavatele ano)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    the.max avatar 30.3.2009 20:53 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    ja mel spis na mysli tenhle;-)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    30.3.2009 13:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Také mi přišlo trochu zvláštní dát 6K za grafickou kartu a takhle ošidit monitor.
    30.3.2009 13:15 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Jo karta je dobra, byl jsem v pokuseni doporucit ne TN Full HD monitor, ktery by zvladala, ale ta cena by se uz asi nelibila :-)
    belisarivs avatar 30.3.2009 13:20 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Ono to bylo tak, ze jsem tam mel puvodne grafiku za 4k a ten monitor. Prisel mi OK. Pak jsem postupne zacal vylepsovat grafiku a narazil na strop penez.

    Ale ted to zkusim vylepsit.

    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2009 13:43 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    To me zvlastni neprijde, preci jen 'dobry' monitor a vykonna graficka karta zlepsuji kazdy jine parametry.

    Me osobne duraz na kvalitni LCD monitor pripada jako zbytecna snobarna - ostre jsou vsechny stejne a pokud nekdo neni grafik, tak mu je 'kvalitni' podani barev celkem k nicemu, a pokud neche obrazovku pouzivat na zobrazovani filmu pro vic lidi, tak jsou dobre pozorovaci uhly take na houby. Osobne bych pri vyberu monitoru dal nejvetsi duraz na dobre mechanicke provedeni (zejmena drzak a dobre rozmisteni konektoru) a nizkou spotrebu.

    30.3.2009 13:53 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Dovolil bych si oponovat. Rozdily v podani barev jsou jasne viditelne i nezkusenym okem, pokud ty dva monitory mate vedle sebe. Nevim jestli jsem snob, ale mam rad, kdyz na fotkach zelena je zelena a plet ma pletovou barvu. Taktez, ze nemusim drzet hlavu v spravne poloze a uhlu abych nevidel inverzi, zvlaste na vetsich monitorech. Ale kvalitnim stojan a nizka spotreba je taktez nemene dulezita. Jak se rika na lepsi se zvyka rychle :-)
    30.3.2009 14:17 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    > Rozdily v podani barev jsou jasne viditelne i nezkusenym okem

    Nerikam, ze rozdil v barvach nepoznam, jenom rikam, ze mi to je k nicemu, pokud prevaznou vetsinu casu koukam do terminalu ci weboveho prohlizece. Samozrejme, pokud je nekdo zvykly na 'lepsi' barvy, tak mu mohou 'horsi' TN barvy subjektivne vadit, ale to je spis jeho interni problem a nemel by ho prenaset na ostatni, ktere jeste na 'lepsich' barvach zavisli nejsou :–)

    pools avatar 30.3.2009 14:33 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    No jestli hodla parit hry v terminalu tak to muzem rovnou poskladat na celeronu s integrovanou grafikou a monochromatickym displayem, ale myslim ze touhle sestavou miri trochu jinam nez co tady ty obhajujes...
    Vivre libre ou mourir!
    belisarivs avatar 30.3.2009 14:51 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    No, virtualizace na obraz narocna neni, ale fakt je, ze ten geforce tam taky neni pro srandu kralikum.

    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2009 16:33 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    No prevazna vetsina her ma stejne syntetickou grafiku, takze presnost podani barev je celkem jedno.

    pools avatar 30.3.2009 13:56 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    S tímhle nemůžu souhlasit. TN je prostě šunt, zkus si dát vedle sebe TN a S-PVA, nemusíš být grafik abys to poznal... (sám mám relativně nový 22" TN panel Samsung a podobnou chybu už vživotě neudělám...)
    Vivre libre ou mourir!
    Bluebear avatar 30.3.2009 18:53 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Me osobne duraz na kvalitni LCD monitor pripada jako zbytecna snobarna - ostre jsou vsechny stejne

    Zde bych velmi nesouhlasil. Samozřejmě je to subjektivní, ale určité parametry monitoru jsou nesporné.

    Já mám třeba dost špatný barvocit, takže nepřesné podání barev mi nevadí, vlastně ho ani nepoznám. Zato jsem strašně citlivý na jakékoli blikání, moaré nebo rozmazání. Můžu odpovědně říct, že i LCD monitor může být rozmazaný, může být rozechvělý nebo poblikávat, a že je to HNUS fialový plíživý!

    Levné monitory mají často jenom VGA vstup, který chytá rušení zeširoka zdaleka, a špatnou elektroniku, která obraz ve vyšších rozlišeních nedokáže pořádně utáhnout. Jednoduchý test: zkuste si pustit na LCDčku standardní mřížový vzorek holého X serveru; u VGA propojení po něm budou při externím rušení přebíhat pruhy k zblití, ale i u DVI vstupu se může stát, že zaznamenáte mírné chvění. Oboje je IMHO humus a takový monitor nebrat.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    31.3.2009 12:21 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Jo, to je pravda. Na nekterych monitorech pri zapojeni VGA vstupu je X vzor stabilni i pri 1920x1200, na jinych to znatelne zlobi uz u 1680x1050. Chveni pri pouziti DVI vstupu bude asi ale jine povahy a priciny.

    30.3.2009 11:01 LM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Tomu Arcticu na procesor bych se vyhnul, chladí to celkem mizerně, Scythe Ninja je mnohem lepší a osvědčená volba nebo si ještě připlať za Noctuu.

    belisarivs avatar 30.3.2009 11:05 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Diky. Upraveno.

    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2009 11:13 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Chladic chvalim :-) Jeste lepsi LCD, tj ne TN :-)
    Limoto avatar 30.3.2009 20:19 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    CM Hyper 212 by měl být ještě lepší...

    30.3.2009 11:38 Bigfish
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Nebo můžeš zkusit koupit Phenom X3, vyjde tě mnohem levněji, a 4 jádro jednoduše odemknout v BIOSu. Jediná podmínka je SB750, což tahle deska má.

    30.3.2009 12:56 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Aneb jak získat nestabikní počítač a ještě na tom ušetřit...
    Quando omni flunkus moritati
    genius2000.log avatar 30.3.2009 18:18 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Tohle je ale Phenom II... Ty se zatím 3jádrové nedělají. A nárust výkonu oproti starší generaci je hodně znát.
    djhanz.cz - music is my life.
    30.3.2009 18:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Když se nedělají, jak je možné, že se prodávají? :-)
    genius2000.log avatar 30.3.2009 22:31 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Sorry, nejak posledni dobou nestiham cist novinky...
    djhanz.cz - music is my life.
    =^..^= AmigaPower® avatar 30.3.2009 11:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    # 300 Kč - myš - Poradíte nějakou kolem 300?
    Opravdu dobrou, kvalitní a hlavně odolnou myš můžeš pořídit i daleko levněji.
    kotyz avatar 30.3.2009 11:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Daji se ty ouska otacet? ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    =^..^= AmigaPower® avatar 30.3.2009 12:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    ...kvalitní myši jde otočit úplně všechno... ;-)
    pools avatar 30.3.2009 12:05 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    ...jj, bych mohl vyprávět ;-) otázka je v jakým stavu ale potom zůstane - některý úkony jsou totiž nevratný ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    =^..^= AmigaPower® avatar 30.3.2009 12:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    30.3.2009 12:23 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Ha! A ja si rikal, ze kus plastu a trochu kremiku to nemuze zvladnout, takze jsou tam ty hyperinteligentni vycnelky :-D
    30.3.2009 15:52 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Ha, myš uvnitř myši. To mi připomíná tenhle článek, kde je to přesně naopak - počítačová myš je s "přirodním potahem" z pravého hlodavce (píšou, že z myši, ale podle mně je to spíš z křečka). Dokonce je tam i obrázek počítače, který je umístěn uvnitř vycpaného bobra :-)
    30.3.2009 11:50 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Urcite bych do toho nedaval zdroj od Fortronu...tem bych fakt neveril, kdyz uz mas sestavu za tolik, tak bych do toho vrazil Enermax  - treba neco takovyhleho www.czechcomputer.cz/product.jsp s fortronem se to imho neda srovnavat.

     

    In TUX we trust
    30.3.2009 12:02 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Fortron je dobra znacka a vybranou sestavu utahne s prehledem. Tenhle konkretni Enermax je pochopitlene vykonejsi, ale taky stoji o 1000 Kc vic.
    30.3.2009 12:31 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Fortrony už nejsou co bývaly. Na levnější zdroje jen lepí nálepky a podle toho vypadá kvalita.

    msk avatar 30.3.2009 12:51 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Neviem ako dnes, pred rokom nebol problem. Potom by som sa pozrel po seasonic-och, na shw chvalia, cena +- fortron.
    Max avatar 30.3.2009 21:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Možná to byla dřív špička, v dnešní době to je krásný střed za rozumnou cenu a nechápu lidi, co je odsuzují.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.3.2009 21:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Ále houbeles.
    Mám tenhle a šlape jako hodinky, a je tichej.
    belisarivs avatar 30.3.2009 12:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Mit tak tiskarnu na penize :-(

    Ale promyslim si to. Diky.

    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 30.3.2009 12:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    BTW: Jak je to s hlasitosti?

    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2009 12:09 pils | skóre: 8 | blog: pils
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    mam 385W variantu www.czechcomputer.cz/product.jsp a slyset neni...vetsi hluk dela 120mm ventilator ve skrini...doma mam dva seasonic SII-12 350W nebo neco takovyho...ty nejsou spatny a jako zdroje je radim ke spicce, ale po koupi enermaxe uz bych nesel ani do Seasonicu...a ze fortron je jeste o tridu niz...

    To samy ram...jako na co 8GB na 800MHz, kdyz to stejne nezaplnis a lepsi je poridit s vetsii frekvenci...k mysi se ani vyjadrovat radsi nebudu (ruku si clovek znici jen jednou)...ale mozna mam jen prehnany pozadavky na uzivani PC...

    In TUX we trust
    30.3.2009 12:07 Miloš Kozák | skóre: 18 | blog: jentak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Když zdroj, tak Corsar :-)

    Dříve jsem také věřil jedině na forton, ale pak jsem zkusil Corsar... a láska :-)

    Jiří P. avatar 30.3.2009 12:55 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Rozhodně doporučuji zvážit Intel místo AMD.

    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    belisarivs avatar 30.3.2009 13:22 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    4 jadra za cenu Phenom II o stejnem vykonu IMHO u Intelu nemaji. Co jsem tak cetl, tak je Phenom II nejlepsi kauf ve 4 jadrech.

    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2009 16:40 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Moje řeč. Jsem zarytej Intelák, ale domů kupuju jedině AMD (už nějakou dobu) protože odstup cena/výkon je u AMD mnohem přijatelnější než u Intelu. Ale do serverů (pro jistotu) dávám Intel, ačkoliv s moderními CPU od AMD nevím, možná bych se vzdal Intelu i tam a za ušetřená CZK koupil víc RAM.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    30.3.2009 12:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Phenom II má umět nested pages
    Umí a funguje s kvm (jádro 2.6.28, starší nevím)
    Quando omni flunkus moritati
    30.3.2009 13:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Na nested pages není ani potřeba Phenom II, ty mají i původní Phenomy.
    30.3.2009 14:22 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    keby som skladal pocitac, tak radsej nakupujem komponenty na e-bay; vyjde to tipujem tak na polovicu ceny ;)

    belisarivs avatar 30.3.2009 14:28 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    To mozna ano, jenom nevim jak pak resis reklamace, ze ti v baliku prijde cihla a dalsi veci.

    Jestli je to za polovinu pochybuju, ale ja si proste necham sestavu poskladat komplet a otestovat jestli je OK a pokud se neco podela, zajedu do prodejny a je to.

    IRC is just multiplayer notepad.
    31.3.2009 09:21 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    kupujem len od overenych predajcov s dobrym ratingom, dlhodobo predavajucich ;) Ale samozrejme moze sa stat (este sa mi nikdy nestalo), ale za tu cenu sa to stale oplati.

    30.3.2009 15:20 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    k tomu , abych mohl konstruktivne poradit, mi chybi jeste nekolik udaju. Protoze jsem v pribuzenstvu take za toho poradce v oblasti PC (protoze delam do tech programu, ze) , tak bych rad uvedl, ze naposledy jsme vzdalenemu pribuznemu poradil, aby si ponechal ten stary pocitac a v dobe krize dal penize rodicum - aby si mohli alespon obcas koupit sunku.

    30.3.2009 16:04 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Takže budou všichni mít šunku, pokud jsem to dobře pochopil :-)
    belisarivs avatar 30.3.2009 16:08 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Jo. Jenom dad zase utre hubu a pujde spamovat na abicko.

    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2009 17:17 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    :-D

    30.3.2009 15:21 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Kdybych ted kupoval, tak bych hlavne hledel na to, AT JE TO MALY A TICHY. Zatim nejlepsi nabidku ma bohuzel apple se svym Apple Mac Mini, kam zacali davat nvidia, takze video ve full HD by nemel byt problem. Pokud nekdo vite o podobnem prckovi s neintegrovanou grafikou, dejte prosim vedet. Novy Asus EEEbox s grafikou ATI zase nema optickou mechaniku, ale take by to byl dalsi adept.
    30.3.2009 15:41 Riddick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    čo tak si kupit MACa? za 30 bez monitora by sa mat dalo

    belisarivs avatar 30.3.2009 16:07 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Coz je mi ovsem jako rada plat prtne. Pozadavky jsem uz zverejnil, takze asi tak. Na Apple mini si asi tezko prasknu toho Zaklinace a tezko na nem rozjedu 4 masiny v Xenu se sdilenou ocfs partisnou a nejakym benchmarkem.

    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2009 16:31 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

     pokud chces i hrat hry tak nejlepsi je dualboot s winwista64 a nebo si tam hodit beta/rc win7 64bit

    USE="-gnome -kde";turris
    30.3.2009 16:55 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Souhlasím, okolo Vist je sice spousta negativního hybe ale sám ji používám přes rok bez problémů (jako se vším, je to hlavně o tom článku mezi židlí a klávesnicí). Pro tazatele bych viděl vzhledem k zaměření PC jako ideální Vista 64bit Home Premium.

    belisarivs avatar 30.3.2009 17:15 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    A co pak upgrade na Win 7? Pujde to?

    IRC is just multiplayer notepad.
    30.3.2009 21:29 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Pokud grátis, tak by musel Vistu koupit až v červenci, pokud si to u MS někdo nerozmyslí.
    30.3.2009 20:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    A v čem to je lepší než XP? V designu?
    Jak XP tak Win7 mají výkon o poznání vyšší než Vista... takže bych neváhal a hodil tam buď jedno nebo druhý...
    Salamek avatar 30.3.2009 17:49 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    no na tu základku GIGABYTE bych si dal bacha se všemi GIGABYTE základními deskami (AM2 a 754) co se mi dostaly do rukou byl průser s ACPI , nevím jak je na tom tento typ ale prvně bych být vámi prohrabal GOOGLE jak je na tom tato deska s linuxem ;-) (at nezažíváte stejné pekla jako já kdy musím mít parametr jádra acpi=off)
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    30.3.2009 18:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Mám od Gigabyte AM2+, měl jsem AM2 (pokud to taky nebylo +) a s ACPI není jediný problém
    Quando omni flunkus moritati
    Salamek avatar 30.3.2009 21:28 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    njn já tu mám dvě desky a v životě si GIGABYTE už nekoupím skusím upgreadnout BIOS jestli se něco změní mě to ACPI spíše blbne, jednou jede podruhý při startu UNABLE TO ENABLE ACPI kompl nenaběhne a musím resetovat s acpi=off kompl naběhne vždy
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Fluttershy, yay! avatar 30.3.2009 18:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Ohledně herních střev neporadím --- nerozumím tomu (protože bych si to nekoupil, nemám na to prachy), ale...

    ...naprosto fantastická myš je Logitech LX3 (už se neprodává, ale podobná je jí V100 --- nezkoušel jsem). Hodně lidí si pochvaluje herní myši A4Tech, jsou levné a mají špičkové snímače. V klávesnicích se nevyznám, nemohu si vynachválit Logitech UltraX Keyboard s nízkým zdvihem (na hraní to nemusí být optimální, ale píše se na tom parádně; ohledně kvality OK, jen první týden vrzal Ctrl a Alt). A ty 5.1 reproduktory nedoporučuji (mizerný zvuk), to raději 2.0 (dřevěné od geniusu, tuším) a případně uzavřená sluchátka (Sennheiser HD215 nebo podobná) pro pořádný požitek z hudby. Pořádné reproduktory totiž... jeden stojí přinejlepším litr.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    30.3.2009 18:54 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Uber na procaku, ja bych bral dvoujadro a @. Jestli nekoukas na filmy, mozna dva monitory. A za monitor bych si priplatil.
    30.3.2009 20:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Co dělá v sestavě za 30k procesor AMD?!?
    Limoto avatar 30.3.2009 20:29 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    A jéjé, Intelátor...

    30.3.2009 20:36 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Já si nevšim, že v tom je i monitor...
    Ok, ale tak alespoň black edition by to chtělo.
    Ale stejně si myslim, že Core 2 Quad vyjde s lepším poměrem cena/výkon.
    Limoto avatar 30.3.2009 21:46 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Lepší poměr cena/výkon fakt nemají, navíc se nejspíš bavíš o těch ořezaných modelech bez podpory HW virtualizace, o který autor blogpostu nemá zájem...

    30.3.2009 22:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    O té virtualizaci jsem nevěděl. Co se týče výkonu, je to hodně na hranici to uznávám. Quad je o trochu dražší, ale taky o trochu výkonější. Samozřejmě záleží na oblasti použití. Oba procesory mají vynikájící možnosti přetaktování...
    30.3.2009 22:14 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Ad tvoje patička - Zkoušeli jste někdy dát Horadrickou kostku do Horadrický kostky?

    Jo, nejde to.
    Quando omni flunkus moritati
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.3.2009 20:34 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Urcite bych nekupoval jen jeden disk. Kup jeden mensi na system a pak neco velkyho na data. HW oddelene disky na system a data se IMHO poznaji na vykonu vice nez nejake ty MHz sem tam...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    30.3.2009 21:09 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Řeším trochu podobný problém, tak bych se dovolil přiživit. Moje požadavky v pořadí od nejdůležitějšího jsou: výkon (maximální), hlučnost (minimální), všechno ostatní (rozumné). Cena okolo 35 tisíc, max. 40. Hry (a ergo ani Windows) mne nezajímají, zato mne zajímá Javička a programování vůbec. A pár let s tím hodlám vydržet.

    Momentálně vybírám takto:
    • procesor Intel Core i7 920 – k tomu dotázka, je rozumné spoléhat se na dodaný chladič? Brát nějaký jiný? Lze to uchladit pasivně? Tohle nebo tohle?
    • deska Gigabyte EX58 – podstatná je pro mne paměť, 6 slotů vypadá do budoucna rozumně
    • paměť Kingston 3x2 GB, protože 4GB paměti se do DDR3 holt asi ještě neprodávají (bral bych dvě v takovém případě)
    • grafika stoprocentně nějaká nVidia 9xxx, protože s hardwarovou podporou dekódování videa se blýská na lepší časy, ale zase nepotřebuju nic extra výkonného – takže momenálně koukám po téhle mršce; tak draho jdu kvůli pasivnímu chlazení, vyplatí se to?
    • disky bych vzal asi Samsung SpinPoint F1 1000 GB a/nebo Seagate Barracuda 1000 GB, přemýšlel jsem, že bych to narval do mirror RAIDu, vyplatí se to?
    • na lesklé kotoučky prostě něco, asi jedno co
    • periferie: myšku asi vezmu od Microsoftu, jako klávesnice by se mi líbil tenhle Logitech, akorát má krátký levý shift a lomítko vlevo od Z, což je děs
    • monitor, inu, myslel jsem na Samsung 2243BW, kolegové ho mají v práci a vypadá slušně, ale docela jste mne tady v diskusi nahlodali s tím HPčkem, to taky nevypadá špatně…
    To by byly věci, kterými si jsem celkem jistý. S čím si ovšem ani trochu nevím rady, to je zdroj a case. Zdroj, no, plácnu, tenhle CoolerMaster Silent Pro Active 700W musí být v pohodě, ale možná je to zbytečně moc?

    Každopádně case je děs a hrůza. Prostě nevím. Existuje jednoduchá černá skříň, která není průhledná, nemá žádné osvětlené větráky, žádná světýlka indikující zapnutí a činnost disků, která nějak rozumně tlumí hluk zevnitř a zepředu má aspoň dvě USB a konektor na sluchátka? Na pohled je CoolerMaster Elite 335 celkem slušná; na fotkách mne děsí ta modrá barva vpředu, ale pokud tomu dobře rozumím, o to bych se musel zasadit sám (přední větrák není součástí dodávky), a s kontrolkami bych se snad nějak smířil (v nejhorším izolačkou :-) ).

    Uff. A co teď dál. Předem díky za každou radu :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    30.3.2009 21:40 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Co se týče vzhledu toho case, zdá že, že jsi konzervativní .. díval ses co nabízí Chieftec ?
    Jak je na tom ten CoolerMaster s materiálem (tloušťka) ? Za tu cenu bych si zkusil najít nějaké recenze nebo ohlasy, na CZC píšou, že má jenom 0,6mm plech.
    Zdroj 700W si myslím, že je opravdu hodně. Na komponenty co píšeš by podle mě 500W bohatě stačilo.
    30.3.2009 21:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Architektura Nehalem je pořád ještě dost drahá, nejen procík jako takovej, ale i deska a paměti.
    Můžu se zeptat na co budeš takovejhle výkon používat?
    30.3.2009 22:00 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    No, když si zkusím představit, jak vedle sebe běží IDEA a MPS, mám pocit, že i ten Nehalem se trochu zadýchá :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    30.3.2009 22:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    <rýp> aha, Java, nj tak to se zadýchá i Nehalem... </rýp> :-D
    xkucf03 avatar 30.3.2009 22:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Metaprogramování

    K čemu je dobré to metaprogramování? Resp. jaký je jeho vztah k modelování (např. pomocí UML a dalších diagramů)? Jaké jsou výhody v praxi? (nejdřív napíšeš „program“ a programovací jazyk si můžeš zvolit až potom, jestli jsem to dobře pochopil).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.3.2009 23:41 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Metaprogramování
    V případě MPS jde spíš o definici vlastního jazyka, editoru (včetně doplňování, vyhledávání, refaktorování a tak) a generátoru kódu. Na trochu vyšší úrovni, než jsou klasické věci ohledně gramatik, atributovaného překladu a tak. Dělané pro oborové jazyky. Mi to přijde vrcholně zajímavé, ale já jsem na jazyky zatíženej :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Bluebear avatar 30.3.2009 22:15 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Mno, já zrovna teď zvažuju, jestli nepočkat, až Intel ohlásí nové Xeony (což by mohlo být ve středu). Když si představím dvousocketovou desku, do každé Xeon-Nehalem...
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.3.2009 08:15 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Uz se stalo... A nebo si kup Mac Pro ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Bluebear avatar 30.3.2009 21:59 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Sehnat slušný case je bohužel skutečně problém. :-( Pokud ti stačí ATX a nepotřebuješ tam dávat větší desku, máš větší prostor k manévrování, ale i tak je to bída.

    Konkrétní radu bohužel dát neumím, ale:

    Doporučuji dávat pozor na tloušťku plechu. Měl jsem možnost si osahat CoolerMaster Elite 330 (není to přesně ta, kterou jsi jmenoval, ale vypadá podobně) a tu bych prokopl bosou nohou. :-( Čím tenčí plech, tím větší jsou taky vibrace a kravál; na druhou stranu, čím tlustší plech, tím těžší ta kysna je. Teď jsou módní skříně z hliníku, ten je lehčí a líp vede teplo, ale upozorňuju, že ještě nebyly zcela vyvráceny hypotézy o vlivu hliníku na Alzheimerovu demenci (ovšem pravda, olizovat ji asi nebudeš).

    U dražších skříní se občas vyskytne debilní nápad dávat tam nestandardní větráky; těm bych se asi taky radši vyhnul, protože až se zadře, a to on zase jo, tak se bude blbě shánět nějaký, který tam pasoval (samozřejmě, že s trochou násilí...)

    Pokud plánuješ výkonnou mašinu, tak bych hledal bednu, do které lze nainstalovat přinejmenším dva 120mm větráky, vpředu a vzadu; z vlastní zkušenosti můžu říct, že jeden 120mm větrák na takový čtyřjádrový Phenom nestačí, leda by měl brutální otáčky (a to bude strašně řvát).

    Chieftec vyrábí bedny zásadně z masivního 1mm plechu, ale jsou ošklivé. :-/
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    30.3.2009 23:00 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Čím tenčí plech, tím větší jsou taky vibrace a kravál; na druhou stranu, čím tlustší plech, tím těžší ta kysna je.
    Tady si člověk holt musí vybrat, protože Newtonovy zákony stále platí a stejné silové impulsy budou prostě s lehčím plechem víc cvičit...
    31.3.2009 03:28 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Usama vyrábí kvalitní bedny :-) http://www.zima-construction.cz/page/incase
    kotyz avatar 31.3.2009 10:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Ale samotna case stoji jako kompletni low-endova sestava :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    30.3.2009 22:06 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    takže momenálně koukám po téhle mršce; tak draho jdu kvůli pasivnímu chlazení, vyplatí se to?
    Mám pasivně chlazenou Gigabyte nVidia 9600GT a řeknu ti, že u ní je naprosto nutné dobré proudění vzduchu skrz skříň - aktuálně dva větráky přisávají vepředu, jeden vyfukuje vzadu + větrák ve zdroji. S tím má v klidu 55 stupňů a v zátěži kolem 90.

    Když se otevře skříň, teplota jde dost nahoru k nějakým 80 stupňům. V zátěži 120, zásek a nazdar bazar. Ta GS bude výkonově slabší, tudíž teplotně na tom asi bude líp, ale i tak bych úplně nespoléhal na to, že bez dalšího větrání se to uchladí.
    disky bych vzal asi Samsung SpinPoint F1 1000 GB a/nebo Seagate Barracuda 1000 GB, přemýšlel jsem, že bych to narval do mirror RAIDu, vyplatí se to?
    Ne. Když už, tak vem tři a postav na tom RAID5. Samozřejmě softwarový v Linuxu, ne to, co nabízí BIOS (taky je to SW RAID, jenže při havárii řadiče na desce se k těm datům taky už nemusíš dostat, když neseženeš stejnou desku)

    Quando omni flunkus moritati
    Daniel Kvasnička ml. avatar 30.3.2009 22:14 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Mám pasivně chlazenou Gigabyte nVidia 9600GT a řeknu ti, že u ní je naprosto nutné dobré proudění vzduchu skrz skříň - aktuálně dva větráky přisávají vepředu, jeden vyfukuje vzadu + větrák ve zdroji.
    A tomu rikas pasivne chlazena? ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    30.3.2009 22:30 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    No na tý grafice žádnej větrák nejni. ;-)

    Ale i tak, s větrákem přímo na grafice mám špatné zkušenosti - měl jsem kdysi dávno, chcípnul. Dal jsem tam jiný, nevydržel to teplo a chcípnul taky (a tentokrát jsem si toho nevšiml, takže se to asi docela dobře připeklo)

    Takhle když nějaký vychcípe, tak ho prostě vyměním a s grafikou nemusím hýbat. Navíc ty dva vepředu foukají na jeden z disků, což se taky hodí.
    Quando omni flunkus moritati
    30.3.2009 22:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    • procesor Intel Core i7 920 – k tomu dotázka, je rozumné spoléhat se na dodaný chladič? Brát nějaký jiný? Lze to uchladit pasivně? Tohle nebo tohle?
    Pokud nechceš taktovat, měl by stačit boxovaný. Poslední dobou bývá chladič u intelu (na to že je boxovaný) docela ok.
    Případně passiv, taky by to mělo jít, ale ne nějakej šit (čti: ne ten za 200 Kč) ;-)
    Pokud chceš taktovat, koukni třeba na pctuningu nebo někde po testech, kterej chladič je kvalitní...
    David Watzke avatar 30.3.2009 22:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Pokud chceš pasivně chladit GPU, tak si vyber raději nějakou slabší. Na hardwarový dekódování videa stačí i ta nejslabší podporovaná karta z řady GF8, takže je to fakt jedno.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.3.2009 23:45 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Já tomu chlazení pořádně nerozumím, ale říkal jsem si, že mít o větrák míň je vždycky lepší :-) Vypadá to, že to nemusí být nutně pravda.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    David Watzke avatar 30.3.2009 23:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    No já tohle docela zastávám, většinu času se mi v case točí pouze větrák ve zdroji a na GPU :-) Desku (ne)chladí heatpipe a na ovládání procesorovýho chladiče (kterej je třeba roztáčet teda především kvůli desce, která se pod zátěží přehřívá, protože procesor jede na 40°C ať se děje co se děje) jsem si napsal démona, kterej reguluje otáčky tak, aby prudil co nejmíň :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.3.2009 22:33 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    chladič použi už tu spomínaný Ninja. Myška sa mi pozdáva Logitech G5, klávesnica G15 (skvelá vec je čas na tom malom LCD, bonusom 2x USB, na myš ako vyšité.
    Skrinka sa mi v poslednej dobe pozdáva Thermaltake Xaser (teda až na tie červené plasty). Na lesklé kotúčiky IMHO postačí niečo USB-čkové.
    Ad pamäte ... ak tomu dobre rozumiem, toto by malo byť mierne rýchlejšie ... aj keď je to len DDR2.
    30.3.2009 23:40 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    > Moje požadavky v pořadí od nejdůležitějšího jsou: výkon (maximální), hlučnost (minimální)

    Tak to leda eee-box jako X terminal a vykonny pocitac do jine mistnosti :–)

    Bluebear avatar 31.3.2009 00:57 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    > Moje požadavky v pořadí od nejdůležitějšího jsou: výkon (maximální), hlučnost (minimální)

    Tak to leda eee-box jako X terminal a vykonny pocitac do jine mistnosti :–)

    Ještě by se dalo použít vodní chlazení.

    Yokotashi onehdy zjišťoval i možnosti dalších chladicích médií, nejlépe takových, která mění skupenství v rozsahu od 40 do 60 stupňů, aby se teplo odvádělo i skrze změnu skupenství. Bohužel to má chybku: všechna média, co jsme našli, byla fakt hodně jedovatá (např. sirouhlík) :-)

    Nebo vlastní počítač důkladně izolovat a chladící vzduch (či jiné médium) vést do výměníku, umístěného mimo místnost, aby to rachotilo někde jinde. Pokud by byl výměník dost velký, tak to v podstatě ani moc rachotit nemusí... ale to by byl asi fakt dost velký.

    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    31.3.2009 03:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    byla fakt hodně jedovatá (např. sirouhlík) :-)
    Vy naděláte, co by člověk pro svého miláčka neudělal :)
    31.3.2009 08:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    … žádná světýlka indikující zapnutí a činnost disků … s kontrolkami bych se snad nějak smířil (v nejhorším izolačkou :-) )

    Nebylo by jednodušší (a estetičtější) ty LEDky prostě nepřipojit? :-)

    31.3.2009 09:13 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Hle, inženýrský přístup! :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    31.3.2009 10:07 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Nečetl jsem diskuzi, ale osobně bych koupil disk samsung. V poslední době u mě prošlel Seagate 500GB, Samsung 500GB a Samsung 1TB a ten poslední je nejtižší. Seagaty divně vibrujou, v současnosti bych do nich nešel.

    Co se týče case, tak já jsem vybral Arctic Cooling, ale jsou celkem malé:( Deska od GB se mi zdá jako dobrá volba (já jsem koupil od Intelu a řekl bych, že je nic moc). Displej má podle mě malé rozlišení na programování (pokud nebudou 2:))
    31.3.2009 10:28 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Momentálně v práci používám jeden displej s 1680x1050 a přijde mi to dost, takže domů určitě dva tahat nebudu. Ale nechci si zavírat vrátka, takže raději koukám po dual-head grafikách :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    David Ježek avatar 30.3.2009 22:18 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    páni, 100+ komentářů, to odmítám číst, takže:
    1. 2666 Kč - Základní deska - Gigabyte GA-MA790X-UD4 - AMD 790X - jo, dobrá volba (ale možná by ti stačila 780G, je tak o litr levnější a CF asi nevyužiješ)
    2. 5081 Kč - Procesor - AMD Phenom II X4 920 (HDX920XCGIBOX) BOX - zbytečně drahý, nestačilo by ti dvoujádro? ať již 6000+ nebo naopak 5050e.
    3. 1369 Kč - Paměť - Corsair DIMM 4096MB DDR II 1066MHz TWIN2X4096-8500C5 - jo, proč ne.
    4. 5891 Kč - Grafická karta - Zotac GeForce GTX 260² 896MB , PCI-E - uff, proč takovéhle dělo?
    5. 565 Kč - DVD vypalovačka - Samsung SH-S223F, černá, bulk - moje poslední zkušenost říká, že samsung never more (nebere mi nedávno vypálená DVD+R DL, která na kamarádově fosilní LG jedou plnou rychlostí)
    6. 2623 Kč - Pevný disk - Samsung Spinpoint F1 HD103UJ - 1TB SATA II - jo, výborný.
    7. 1833 Kč - Skříň - Chieftec GH-01BW-OP - věc vkusu, řekl bych, že na PC této tepelné úrovně bys vystačil i s case tak o 500 levnější.
    8. 1618 Kč - Zdroj - Fortron FSP500-60GLN 80+ 500W - asi nebude špatná volba, ale mrkni, co v této třídě má seasonic.
    9. 984 Kč - Chladič - Scythe SCNJ-2000 Ninja 2 - poněkud drahý, chystáš se taktovat či co?
    10. 314 Kč - Klávesnice - Logitech Internet 350 Keyboard CZ PS2, světlá, OEM - no comment
    11. 300 Kč - myš - Poradíte nějakou kolem 300? - no comment
    12. 8744 Kč - Monitor - Hewlett-Packard LP2275w - LCD 22" - PVA bude mít pěkný orbaz, ale osobně jsem tento monitor neviděl, s S-IPS LP2475w jsem ale velmi spokojen.
    13. 746 Kč - Repro - Genius SP-HF2.0 850X, Wood - vyhni se tomu, genius obecně převírá rušení ze sítě, při zapnutí hlasitě lupá a po čase nejspíš začne rezonovat trafo vinou uvolněných plechů.
    14. 691 Kč - Hra - Zaklínač - to už pod wine běží, nebo jsem přehlédl licenci na redmondský spouštěč her?

    celkově je to poměrně vyvážená sestava.
    David Watzke avatar 30.3.2009 22:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Zaklínač má zlatou s Wine 1.1.5 na Ubuntu, takže to někdo rozjel asi celkem dobře.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.3.2009 22:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Imho nejlepší (nejspolehlivější) optický mechaniky jsou v těchto dnech LG.
    belisarivs avatar 31.3.2009 08:56 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Dekuju za postrehy. Vezmu je v potaz.

    Ad zakladovka - mam tendence na teto komponente nesetrit za kazdou cenu. Nerikam, ze za ni chci vypalit vic nez je nutne, ale za 2700 mi az tak draha neprijde. Prosim te, co je to CF. Ten navrhovany chipset ma navic integrovanou grafiku, kterou nepotrebuju. Co nForce chipset? Mam tendenci se mu vyhybat protoze si vzpominam na zacatky Forcedeth, znam pristup Nvidie k OSS a mam obavu, ze u aktualniho nForce to bude stejne.

    Ad procesor - chtel bych at uz to nejakou dobu vydrzi. Phenom II je ve ctyrjadru aktualne nejlepsi kauf. Hlavne bych rad virtualizace a tak. Tam se kazde jadro pocita, vykon je taky dobry a Nested Pages nejsou k zahozeni.

    Grafika by mi taky mohla vydrzet dlouho a rad bych neco zaparil v rozliseni nativnim pro monitor (1600x1050).

    Ad palirna - jsi dalsi, kdo doporucuje LG, beru tedy to.

    Ad skrin - vybral jsem Coolmaster za litr. Nekde v diskusi uz to padnul.

    Mys jsem nasel Razer Salmosa. Vypada dobre a zas tak draha neni. Ale Lachetis vypada fakt huste. Jenom me prekvapuje aktualizace firmwaru. Docela jsem cumel.

    Monitor a repro jeste zvazim. Windows jeste nejsem rozhodnut ktere. Visty me nelakaji a XP pojedou vselijak. Mam tendenci pouzit XP 32 bit s tim, ze proste nebudu mit cele 4 GB RAM.

    Jeste k te desce - Bluebear me varoval, ze Gigabyte u USB rusi audio - pri pohybu piska v repracich. Vis o tom neco?

    IRC is just multiplayer notepad.
    Nicky726 avatar 31.3.2009 09:02 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    CF se myslí Cross Fire, zapojení dvou grafik naráz.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    David Ježek avatar 31.3.2009 09:36 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    krátce:
    Ad zakladovka - mam tendence na teto komponente nesetrit za kazdou cenu. Nerikam, ze za ni chci vypalit vic nez je nutne, ale za 2700 mi az tak draha neprijde. Prosim te, co je to CF. Ten navrhovany chipset ma navic integrovanou grafiku, kterou nepotrebuju. Co nForce chipset? Mam tendenci se mu vyhybat protoze si vzpominam na zacatky Forcedeth, znam pristup Nvidie k OSS a mam obavu, ze u aktualniho nForce to bude stejne.
    IGP u 780G necháš vypnuté, o to nejde. 780G je fajnová levná deska, která nemá zbytečnosti (jako třeba podporu pro crossfire jako 790X nebo quadCF u 790FX). nforce nevím, neměl jsem pár let v ruce. Spíš se rozhoduj podle napájecích obvodů (zapouzdřené cívky, kondy s tuhým dielektrikem, počet těchto obvodů, garance procesorového TDP u výrobce).
    Ad procesor - chtel bych at uz to nejakou dobu vydrzi. Phenom II je ve ctyrjadru aktualne nejlepsi kauf. Hlavne bych rad virtualizace a tak. Tam se kazde jadro pocita, vykon je taky dobry a Nested Pages nejsou k zahozeni.
    ok, ber 4core
    Grafika by mi taky mohla vydrzet dlouho a rad bych neco zaparil v rozliseni nativnim pro monitor (1600x1050).
    na 1680x1050 stačí i 3850/256 (byť tedy crysis či F3 v nízkých detailech), GTX260 je docela předimenzovaná, řekl bych, ale neunáhli se, počkej pár dnů na gf275 a její testy.
    Ad palirna - jsi dalsi, kdo doporucuje LG, beru tedy to.
    pozor, já ji nedoporučuji, jen jsem ji uvedl jako příklad. stejně dobře bych býval uvedl i toshibu, ale ta už mechaniky nedělá.
    Mys jsem nasel Razer Salmosa. Vypada dobre a zas tak draha neni. Ale Lachetis vypada fakt huste. Jenom me prekvapuje aktualizace firmwaru. Docela jsem cumel.
    doporučuju nebýt obětí PR masáže posledních let, velmi dobře si zahraješ i na geniusu za 80Kč a věř mi, že z vlastní zkušenosti vím, že ani třeba razer copperhead není po mechanické stránce nijak zázračná a třeba kolečko se také oběhá do nepříjemného stavu poměrně rychle.
    Windows jeste nejsem rozhodnut ktere. Visty me nelakaji a XP pojedou vselijak. Mam tendenci pouzit XP 32 bit s tim, ze proste nebudu mit cele 4 GB RAM.
    na XP zapomeň, vždyť se to už snad ani neprodává. Pro tvoji grafiku a pro hry budoucí prostě potřebuješ DX10+. Já také vistu nemusím, ale bohužel, proti microsoftí politice se nedá v tomto plout.
    Jeste k te desce - Bluebear me varoval, ze Gigabyte u USB rusi audio - pri pohybu piska v repracich. Vis o tom neco?
    nic takového jsem nezaznamenal ani na jedné ze tří gigabyte desek, jenž jsem za poslední 4 roky dlouhodobě používal (a to mám na790X nyní standardně připojeny dvě myši).
    belisarivs avatar 31.3.2009 10:30 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Dobre tedy. Tu desku asi vezmu. Co navic prinasi SB750 oproti SB700 ktera je v tebou doporucovane desce?

    Jakeho vyrobce bys doporucil? Zajma me kvalita a funkcnost v Linuxu (viz jiz zminovane problemy s ACPI apod.).

    Ad LG. OK. Proste se mi vic lidi uz vyjadrlo v tom smyslu, ze LG je fajn.

    Ad mys - No, ja bych rad nejakou co padne dobre do ruky a bude dobre snimat pohyb. V praci mam nejakou Logitech s koleckem a dvema tlacitky a vsimnul jsem si, ze v klidu mi v Xkach trochu poskakuje kurzor. Je to docela neprijemne.

    XP se za ~2200 stale prodavaji. Nevim, jestli DX10 neni jenom hype. Co jsem tak cetl, tak prinasi jenom par blbosti a taky pry docela snizuje fps (apr v Gears of War - ne ze by mne zrovna tahle hra lakala, uvadim pouze jako priklad). Ve Viste vidim jenom minimalni pridanou hodnotu a alespon do SP2 (prejmenovaneho na Win 7 ;-) ) hodlam Visty zcela ignorovat.

    Neporadil bys nejake rozumne repraky? 2.0 by klidne stacilo, subwoofer ani nepotrebuju, solit to taky nebudu. Proste at to rozumne hraje.

    Ad grafarna - Mam tendencevyhybat se ATI jako cert krizi alespon do doby, nez budou kvalitni ovladace. Pokud OSS, tim lepe. Hrat budu prevazne ve Windows, ale i tak je primarni system Linux a prace v nem. Ackoliv se fglrx pry docela zlepsuje a tak nejak se blizi i OSS ovladace, porat pro mne zustava ATI jako zajic v pytli a Nvidia skoro jako sazka na jistotu.

    Pockam tedy na GTX 275 a pripadne si rozmyslim GF 9800GT. Co tohle?

    IRC is just multiplayer notepad.
    David Ježek avatar 31.3.2009 11:34 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    SB750 vs SB700 imho vůbec nemusíš řešit, jsou tam nějaké věci navíc, ale nepodstatné. doporučuju gigabyte, protože jsem s ním už ~4-5let spokojenej (při 24/7 provozu). O ACPI pod linuxem ti toho ale moc nepovím, já to nepoužívám vlastně ani pod windows. Myš: ona i copperhead poskakuje kurzorem, záleží, co máš za podklad. Stůl to při 2000dpi moc nedává, plátěna podložka exactpad taky ne, chce to přostě jejich exactmat za pár stovek. DX10: zcela jistě není jen hype, ale také není ani trochu pro hraní i posledních her nutné. Repro: rozumné 2.0 se bohužel jednoduše neprodávají. Pokud pominu plasťáčky, tak i všechny dřevěné (resp MFG, ať nekecám) bedýnky mají řadu neduhů a superpředražené Logitechy nechť si výrobce vetkne do řiti. Chystáš-li se hrát, tak 9800GT (alias tuším osekaná 8800GS) už nech historii, ta odkazovaná grafika je z heldiska cena/výkon výsměch.
    msk avatar 31.3.2009 11:46 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Takze aku grafiku doporucujes? Ja som zrovna na 9800GT mal zalusk, pretoze za < 3kKc od nVidie nic ine nevidim...
    David Ježek avatar 31.3.2009 12:12 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    pokud je limit takto "nízký", pak spíš lehce přeťápni: http://www.alza.cz/graficka-karta-asus-engts250-dk-htdi-512md3-d112873.htm
    belisarivs avatar 31.3.2009 12:34 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    Ma cenu jit do 1GB modelu?

    IRC is just multiplayer notepad.
    Bluebear avatar 31.3.2009 22:28 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    rozumné 2.0 se bohužel jednoduše neprodávají

    Ne tak docela; prodávají se, ale bohužel poměrně draho. Hledej ve specializovaných kšeftech pod heslem "studiové monitory".

    Například zde.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    genius2000.log avatar 1.4.2009 12:39 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    No pokud bys dostal chuť na GTA IV, tak určitě :) (Pro neználné - hra má velice "pokočilou" autodetekci výkonu GPU, prostě podle velikosti paměti odemke detaily, jinak je potřeba různých hacku a patchů. Jo a na dvoujádru i tříjádru v podstatě nehratelné. Rockstar ukázal, jak nemá vypadat konverze z x360.)
    djhanz.cz - music is my life.
    belisarivs avatar 31.3.2009 10:39 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

    To mi pripomina, co tato deska?

    A zapomnel jsem reagovat na tvuj komentar ohledne chladice. Chtel bych proste nejaky tichy. Taktovat nehodlam. Pokud poradis vhodnejsi, hadat se nebudu.

    Dekuju za rady.

    IRC is just multiplayer notepad.
    31.3.2009 11:57 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    780G je fajnová levná deska, která nemá zbytečnosti
    Dovolím se přifařit s laickým dotazem ... abych rozjel uvažovaný Phenom II X4 920 desce s 780G, stačí, aby měla patici AM2+ nebo je ještě nějaká další podmínka ?
    31.3.2009 15:01 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Podpora procesoru BIOSem desky (já musel aktualizovat)
    Quando omni flunkus moritati
    31.3.2009 15:13 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Pokud je to jenom o flashnutí biosu, tak už jsem klidný ;)
    Bluebear avatar 31.3.2009 22:38 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Mys jsem nasel Razer Salmosa. Vypada dobre a zas tak draha neni.

    Razer Salmosa se mně líbila také, zejména tvarově (mám velkou dlaň, ale krátké prsty, což u medvěda nepřekvapí). Jenže když jsem ji měl v ruce, začala po půl hodině používání skřípat tlačítka. Rozebral jsem ji a zjistil, že plastové trny mačkající spínače procházejí skrz dvě další vrstvy plastu, takže stačí nepatrná nepřesnost při výrobě a začnou o sebe drhnout. Ne moc, ale je to protivné, když krysa skřípá jak čajový klipr za bouře. :-(

    Nebýt tohohle nedostatku, byla by to skvělá myš. Možná jsem měl prostě smůlu na šmejdský kus; kdo mě zná, ví, že přitahuju zmetky a chybové kusy.

    Lachesis nejen vypadá hustě, ona taky hustá je; taky jsem ji měl v pacce, jenomže je stavěná na hráče s dlouhými prsty; dlouhodobě bych s ní nevydržel. Momentálně používám Razer Copperhead a jsem s ním dost spokojen, i když tlačítka na bocích vůbec nevyužiju.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    genius2000.log avatar 1.4.2009 12:40 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Lachesis mám, a prostě super. A pohled na otce, jak se snaží "zaměrit" ikonku firefoxu při 4000dpi byl k nezaplacení.
    djhanz.cz - music is my life.
    xkucf03 avatar 30.3.2009 22:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše RAID

    Jen drobné poznámky:

    • Disky bych koupil určitě dva – do RAIDu
    • Co takhle pasivní zdroj? Ten nehučí vůbec.
    • A co UPS?

    Taky jsem uvažoval o nadupaném stolním počítači, ale oproti současnému notebooku by to zas taková změna nebyla, a investice je to celkem velká, tak asi ještě počkám.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Limoto avatar 30.3.2009 22:34 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RAID

     

    • Co takhle pasivní zdroj? Ten nehučí vůbec.

    Zas to musí pěkně odnýst kondenzátory...

     

    Martin Stiborský avatar 30.3.2009 22:45 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Dík za tenhle blogpost a diskuzi. Já hodlám nakupovat něco za ~20tis., ale jak na to koukám, netěším se na vybírání komponent, je tolik variant a já bych fakt chtěl vybrat tak, abych potom bušil hlavou do zdi kvůli své blbosti :)
    Kvík ..
    Nicky726 avatar 30.3.2009 22:58 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Co se myši týče tak já mám tuhle (cenově nad tvůj limit, jsem celkem spojen, je hodně jemná, pro návštěvy až moc a spíš na menší ruku) a strejdovi jsem kupoval tuto a byl jsem překvapen, že nebyla vůbec špatná, aspoň co jsem ji měl pár dní v ruce. Btw. šmejdi ji od léta o třetinu zdražili :-/
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Limoto avatar 30.3.2009 23:03 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k

     Jenže to je všechno optika... Možná by někdo v roce 2009 chtěl i laser ;-)

    Nicky726 avatar 30.3.2009 23:15 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Je v tom přínos?

    Jinak jak koukám, tak dělají stejný tvar té mojí jen v jiné barvě a s lejzrem ;-)
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Jardík avatar 30.3.2009 23:22 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Mac Mini cca 23000 Kč + 10000 Kč za hezký kvalitní ne-TN monitor. Linux tam šlape, windows taky (počkal bych na Windows 7, kupovat Vistu nemá teď smysl, nutné retail verzi, nebo ukradnout a koupit legalizační balíček (vyjde to podobně jako OEM verze), system builder licenci si již koupit a použít nemůžeš, pokud nebudeč PC dále redistribuovat).
    Věřím v jednoho Boha.
    31.3.2009 04:00 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Myslíš tuto záležitost ?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 31.3.2009 08:41 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Jo, to bude ono. http://www.apple.com/macmini/specs.html ...i kdyz pochybuju, ze to vyhovuje pozadavkum autora blogpostu.

    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    31.3.2009 18:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skládáme sestavu za ~30k
    Ještě poznámka ke case. Nevypadá špatně, nemám námitky, jen řeknu, že jsem osobně spokojený s tímto.
    Je celkem levný, ale kvalitně zpracovaný a vevnitř celkem prostorný.
    Hlavně si cením, že má všechny ovládací prvky, konektory na sluchátka a USB nahoře, takže se nemusím sklánět od stolu až někam na zem, protože počítač mám pod stolem. (ten panel se ale dá i přendat doprostřed).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.