abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 31
    včera 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 969 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Herní konzole nebo PC pro děti

    10.11.2015 12:08 | Přečteno: 2043×

    Počítačové hry jsem hrál naposledy před více než 25 lety na ZX Spectru, takže jsem v téhle oblasti naprosto mimo. Potřeboval bych trochu poradit s výběrem vhodné platformy a nějakého vybavení pro hry.

    Nechci, aby se děti zavřely ve svých pokojích a tam trávily večery hraním počítačových her. Mají dost jiných zájmů, u kterých bych je rád udržel, ale na druhou stranu je nechci od počítačových her úplně odstřihnout. Pak by to skončilo jenom tak, že budou chodit tajně hrát ke kamarádům. Aby se doba strávená hraním udržela pod kontrolou, chtěl bych herní zařízení v obýváku připojené k televizi. Co jsem tak zběžně zjistil, v dnešní době mám několik možností:

    Co se týče her, v tuhle chvíli by byly aktuální spíše jednodušší hry určené pro děti ve věku nějakých 7-14 let. Představoval bych si nějaké plošinovky, závody aut, nějaké jednodušší budování světů nebo měst apod. Rozhodně jim nechci zpřístupňovat nějaké realistické střílečky. K jednotlivým platformám jsem něco málo zjistil, ale spíše mám pár doplňujících otázek. Byl bych moc rád, kdyby mi na ně někdo dokázal v diskuzi odpovědět.

    Xbox One

    Měly by pro něj vycházet nejnovější hry, ale nevím jak je to s dostupností jednoduchých her pro menší děti. Někde jsem narazil na nutnost být online. Je skutečně třeba být neustále online? Je potřeba nějaké pravidelné předplatné, nebo stačí občas jednorázově zaplatit za novou hru?

    Zajímavá věc je Kinect pro ovládání některých her bez fyzického ovladače v ruce. Je to použitelné a má to význam?

    PlayStation 4

    Hardwarově by na tom měl být skoro stejně jako Xbox. Je v něčem lepší nebo horší? Jak je to s dostupností her pro děti? Jak je to s online připojením a účtem/předplatným? Existuje něco jako Kinect a je to použitelné?

    PC

    Vysloveně herní PC s výkonnou grafikou do obýváku nechci. Momentálně mám u TV maličký Intel NUC s procesorem i5 4250U (dual-core Haswell, 1,3/2,6 GHz, Intel HD Graphic 5000) a Debianem. To sice není nijak výkonný stroj, ale předpokládám, že pro jednoduché hry bez složité 3D grafiky by to mohlo stačit. V tom případě by stačilo dokoupit jenom dva gamepady. Fungují všechny běžné i v Linuxu? Jako alternativu bych ještě mohl NUC nahradit něčím výkonnějším, ale rozhodně by to muselo být malé a nehlučné.

    U PC je ale ještě otázkou volba OS. Sám používám všude výhradně Linux. Vypadá to ale, že pro hry je vhodnější platforma Windows. Je dostatek her pro Linux třeba ve Steamu? Pokud zvolím Steam, stačí doinstalovat klienta do současného Debianu nebo bude vhodnější nainstalovat SteamOS?

    Starší konzole

    Pořád ještě se prodávají Xbox 360 a PlayStation 3. Vycházejí pro ně nové hry? Jak dlouho je budou výrobci ještě podporovat?

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ilfirin avatar 10.11.2015 12:57 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Když už to berete tak výchovně, tak ten Kinect je zřejmě nejlepší možností. Problém je cena her (obecně na konzole), ale pokud na to máte, pak je to nejméně bolestně řešení.

    S hraním na PC si to moc nemalujte. Rozhodně si to nemalujte s Linuxem, to je hudba budoucnosti, ne přítomnosti. Stejně tak je hudba budoucnosti podpora gamepadů v hrách. Lepší se to, ale častokrát si lidi představují, že PC = klávesnice/myš, takže vás čekala bolest (velikost záleží na situaci).
    10.11.2015 13:21 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Steam machines by měly být k dispozici do vánoc, doporučuji mrknout na ně (různá zařízení s různým výkonem za různou cenu). Aktuálně je na Steamu přes 1500 her pro Linux (ne že by to číslo něco říkalo...)
    10.11.2015 13:28 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Možná by stačilo to pc a k tomu dokoupit Steam Link?
    11.11.2015 14:29 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Mám Steam Link a Steam Controller a překvapilo mě, že to funguje výborně. Obzvlášť za tu cenu.

    Na druhou stranu to NUC nebude dobrá volba, spousta her pro Steam má problémy s inteláckými grafikami.
    10.11.2015 13:30 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    (+ spousta her není na Steamu, takže bych omrkl ještě další obchody, minimálně itch.io, gog.com a Humbe Store)
    11.11.2015 14:26 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    U her mimo Steam může být problém s ovladačem. Steam umí zpracovat ovladač i pro hry, které jej nepodporují (namapuje tlačítka klávesnice).
    Václav 10.11.2015 19:01 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    S těma hrama pro Linux to taky není zas až tak hrozné. Pokud člověk porovná počet dostupných titulů, PS4 a Xbox asi vyjdou o něco hůř (na stranu druhou, bude tam víc AAA titulů)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Dreit avatar 10.11.2015 19:24 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti

    Přidávám se. Autor taky může nainstalovat vedle Debianu SteamOS a dokoupit jen ovladače (xbox, PS?), ideálně přímo ty od Steamu. Když jsem viděl ukázku psaní na ovladači od Steamu ve SteamOS, tak jsem málem spadnul ze židle - to prostě musím mít! ;-)  Teď už jen mít ten obývák a televizi :-D

    Nope
    11.11.2015 08:54 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Tak rozbíjej prasátko, Steam Controller a Steam Link byl dán do prodeje! ;-)
    11.11.2015 14:24 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    SteamOS vůbec není potřeba, stačí nainstalovat Steam klienta a přepnout jej do Big Picture Mode (nabídne to automaticky po připojení ovladače).
    Fluttershy, yay! avatar 10.11.2015 13:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    PC Master Race. Méně vendor lock-inu, snazší zprovoznění starších věcí v emulátorech/Wine,… a taky možnost rozvoje k modifikacím atp.

    Jenže. Nedovedu si představit, že bych hrál Civilization nebo nějaké klasické RPG, potažmo dělal mapy/modifikace do AoE někde u televize v obýváku. To už je pak ale věc, co si pod tím hraním kdo představuje.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    10.11.2015 14:53 mrtwosh | skóre: 3 | Nesluša
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Ak nie je problémom cena, zvolil by som novú konzolu. Rozdiely medzi nimi sú, ale napriek fanboy vojnám vo väčšine prípadov nejde o rozdiel deň/noc, čiže platforma sa volí podľa toho, ktoré exkluzívne tituly komu vyhovujú a aké riešenie používajú známi, s ktorými budete hrať on-line (nutná platená služba u oboch). Výkonnejšou konzolou s lepšou grafikou (väčšinou) je PS4. Jednoznačná výhoda spočíva v tom, že strčíte jeden kábel do siete, druhý do TV a môžete hrať (po úvodných serepetičkách s účtami, aktualizáciami a pod., ale tomu sa nevyhnete takmer nikde).

    Na staré konzoly nové hry pomaly prestávajú vychádzať, nejaký piatok ešte budú pribúdať tradičné dojičky peňazí ako futbaly a hokeje, indie tituly a pod. V prípade veľkých hier už dávno nastal útlm. Grafika na týchto strojoch dnes pôsobí vo veľa prípadoch podivne. Výhodou je veľká zbierka starých hier, ktoré sa dajú zohnať cez bazár aj nové za babku.

    Pri zohľadnení pomeru cena/výkon bude vždy najlepšou voľbou poskladať si PC, ale treba rátať s istou mierou diskomfortu. Nie je pravda, že by sa dnes nedali hrať hry pohodlne v obývačke s ovládačom. Väčšina nových hier ho podporuje a funguje bez problémov (Xbox ovládače, pri Dualshockoch to dorieši zadarmo softvér tretích strán). Hovorím o hrách, ktoré sú takýmto spôsobom hrateľné. Tam, kde podpora chýba, dá sa doháčkovať. Nedávno som objavil program, ktorý ovládačom simuluje myš a klávesnicu, čo je fajn, keď spadne Steam klient a treba sa narýchlo preklikať systémom. Rovnako nie je pravda, že za počítač na hry treba vysoliť kruté peniaze. Ak sa uspokojíte s kvalitou súčasnej generácie konzol, dáte ho dohromady za podobnú cenu, ale na dlhú trať ušetríte vďaka nižšej cene hier (krabicovka Mad Max dnes v jednom z obchodov na PC - € 32,99, na konzoly - € 59,99; niekedy šialené výpredaje na Steame/GOG/Humble...).

    Ak by som išiel do PC, uprednostnil by som Windows. Hier pre Linux je dnes oveľa viac, ako v časoch, keď som nadšene platil za každý nový HumbleBundle, lebo tam bol Limbo, ktorý mi išiel v Debiane, ale môžete naraziť v prípade, že decká začnú plakať za niektorým (nielen) novým AAA titulom. Konkrétne detské veci bývajú, podľa mňa, uvádzané skôr v tradičnom komerčnom prostredí.

    Zhrnul by som to asi takto – ak ide v prvom rade o obývačkové pohodlie – konzolu. Ak nevadí občasné bastlenie (k potrebe ktorého väčšinou dôjde v najnevhodnejšiu chvíľu), tak počítač.
    10.11.2015 15:07 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    V zahraničí je za konzolu pre deti považované skôr Wii (U) ako PS alebo Xbox.
    10.11.2015 15:37 little-drunk-jesus | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    S tim se da souhlasit. Mam PS4 a Wii U a na v porovnani her pro deti/rodinne hrani, tak Kinect a PS move/eye jsou fajn akorat je problem, ze na to nejsou zadne hry. Microsoft imho Kinect kompletne pohrbil (na xbone) ps4 eye + move je taky mrtva v poctu vydavanych titulu. Takze pokud nevadi hrat hry ve stylu Mario Karts (nejlepsi zavody, jde ve 4 lidech na jedne konzole), Mario Bros a Donkey coz jsou asi nejlepsi hopsacky, co jsem hral a pripadne nejake rpg ala zelda tak Wii U je i pres mensi podporu velkych firem skvela volba - zaroven pokud cloveku nevadi o neco horsi grafika tak Wii U je zpetne kompatibilni s Wii takze si clovek zahraje opravdu dost :)

    Rezza avatar 10.11.2015 16:11 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Souhlas s Wii. A to pisu jako clovek co ma PS4, PS3 i PS Vita. Ale samozrejme pobavi i dospele :). I ten styl her je spis pro deti. Jen trosku cucham, ze autor postu si chce taky zahrat a tohle ma vymluvu na doma, ze pro deti :))).

    K otazkam na PS4 - PS4 se hodne chytilo a je na nej cca 2x tolik her nez na Xbox stejne generace. Ten ale zase prinese zpetnou kompatibilitu a cca 100 starych her do zacatku. To zase PS4 resi (placenym) streamovanym hranim PS3 titulu. Takze vic zalezi na exkluzivnich hrach. Xbox ma Halo, PS4 ma napr. Uncharted (vysly vsechny tri dily v ramci remasteru a 4 uz snad v breznu, tesim se jako maly Jarda) a veci jako Heavy Rain. Na single player u PS4 neni predplatne potreba a jde hrat offline. Na multiplayer potreba je (az na vyjimky). Ale PS+ (tak se to jmenuje) je super hlavne z duvodu her, ktere chodi v ramci predplatneho. Pokud ho clovek zaplatil uz pred nejakou dobou, tak na PS3/PS4/PS Vita ma tolik her, ze je nikdy nema sanci dohrat a to za cca kilo mesicne. Misto Kinectu byl PS Move na PS3, ale to je mrtve. Par zabavnych her tak bylo, podobne co vim je to na Xboxu. Jeste doma mam kupu nastavcu ala pistoli, samopal :))).
    10.11.2015 16:27 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti

    Má cenu dávať peniaze za nejaké hry a hw ? Hlavne keď výrobca diktuje čo môže užívateľ robiť s zariadením ktoré si kúpil za svoje peniaze. Treba jednoducho vysvetliť, že sú dôležitejšie veci ako hry.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Fluttershy, yay! avatar 10.11.2015 17:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Treba jednoducho vysvetliť, že sú dôležitejšie veci ako hry.

    Jako třeba?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Rezza avatar 10.11.2015 20:34 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Ja jsem si to s tim koupil no. Ano, je to skoda, ten HW je zajimavy. Ale proste na hrani nehrani koupim zase jiny kus HW.
    10.11.2015 16:42 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Díky všem za reakce. Já tušil, že na hry se na ábíčku někdo chytne;)

    Nejvíc mě zaujala varianta Nintendo Wii U. Myslím, že půjdu do něj.
    10.11.2015 17:29 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Ze zdravotního hlediska bych upřednostnil konzoli napojenou na nějakou malou televizi, tvé děti mají ještě dost času na to, aby si ničily zdraví a vypalovaly oči na velikých led monitorech.
    Václav 10.11.2015 18:56 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Cože to? Jaké vypalování očí? Mluvit se dá maximálně tak o únavě očí a ta bude při mžourání na malou televizi asi o něco horší.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    10.11.2015 19:13 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Rozhodně je lepší koukat na devatenáctku nebo dvaadvacítku obrazovku s led podsvícením z dvou až třech metrů než z půl metru. Vždyť ty led monitory jsou jasnější a svítí mnohem víc než starší obrazovky s lcd podsvícením, to nemůže být dobré pro oči ve vývinu ani pro celé tělo, nicméně oči zatěžuje i čtení běžné knihy. Zkrátka je lepší oči tolik nezatěžovat, aby se tělo příliš neunavovalo.
    Václav 10.11.2015 19:24 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    A snažit se mžourat na detaily a případné texty? Jestli jde o hraní v obýváku, rozhodně mi z těch dvou nebo tří metrů připadá lepší mít před sebou FullHD s metrovou úhlopříčkou.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    11.11.2015 18:16 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Vždyť ty led monitory jsou jasnější a svítí mnohem víc než starší obrazovky s lcd podsvícením,
    Vis o tom, ze monitory maji nastaveni jasu?

    Ale i pri maximalnim jasu maji monitory radove mensi svetelny tok nez byva venku od slunce za jasneho pocasi. Problem muze byt spis neprizpusobeni jasu monitori vzhledem k celkove intenzite osvetleni v mistnosti.
    thomas87 avatar 10.11.2015 17:48 thomas87 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Mozna by bylo dobre se jeste podivat na NVIDA Shield TV, ktery ma konkurovat klasickym konzolim. Je zalozen na Android TV. NVIDIA poskytuje pravidelne aktualizace o proti vyrobcum mobilu. Konzole umoznuje pres internet streamovat hry ze serveru, ktere ma NVDIA. Castka je nejak okolo 7,99€. Seznam her: http://shield.nvidia.com/games/geforce-now

    Dale je mozne nainstalovat upravene hry pro Shield z Google Play a pote je hrat offline. http://shield.nvidia.com/games/android

    Ale jak rikam, chce to prozkoumat hry, ktere hry by vyhovaly apod. Ono predplatne muze vyjit na vice penez nez koupit plnotucnou konzoli a hru k tomu.
    Grunt avatar 10.11.2015 17:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Je to strašně jednoduché: Ještě před tím než své ratolesti posadíš před nějakou obskurní architekturu, zeptej se jich co paří jejich kamarádi a spolužáci (resp. na jaké platformě). Budou tak mít možnost vekslovat hry se svými spolužáky a tím si zabil jeden z problémů, totiž cenu her.
    Co se týče her, v tuhle chvíli by byly aktuální spíše jednodušší hry určené pro děti ve věku nějakých 7-14 let. Představoval bych si nějaké plošinovky, závody aut, nějaké jednodušší budování světů nebo měst apod.
    Jestli nechceš platit nějaké dělo, nainstaluj jim Brutal Doom (osobně doporučuju SE verzi s Beyond Hell), tím by si je mohl na chvíli zabavit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Václav 10.11.2015 18:59 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    U věku 14 let mě opravdu dotaz na jednodušší hry pobavil :) Celkem pěkné podcenění nároku věkové kategorie (u většiny).
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Grunt avatar 10.11.2015 19:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Yup. Taťka určitě pařil Dooma a dodneška valí něaké zrvrhlé hentai a děckám by cpal logické puzzle, Mario Carts a přiblblé SimCity.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Václav 10.11.2015 20:33 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Tak nejde ani tak o brutální hry, ale ve věku 14 let už člověk opravdu hraje i složitější věci :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 10.11.2015 20:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Jo, třeba FarmVille.

    Taky tady někdo o kus vedle řeší češtinu. Kruci, hry od Black Isle Studios byly toho času primární motivací učit se anglicky… a velkou pomocí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Rezza avatar 10.11.2015 20:49 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Jako je pravda, ze jsem si neuvedomil, ze 14 uz je vic nez dost. Tou dobou byla nase nejoblibenejsi hra Postal. A ten brutalni byl. Takze zacinam se priklanet k doporuceni Wii pro mladsi, PS4 pro starsi.
    Grunt avatar 10.11.2015 21:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Třeba Váčky, Raptor: Call of Shadows a Earthworth Jima, že? Se dá pařit furt :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.11.2015 20:38 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Vezmu to jednou odpovědí na oba, pač jsem jenom na mobilu.

    Těch 14 byl jenom nějaký rozsah. Ve skutečnosti je dětem 7 a 9. Myslím, že Nintendo bude zatím tak akorát.

    Dooma znám, ale tou dobou už jsem na hry neměl čas ani mě to nikdy nebavilo. Střílím raději ze skutečných zbraní než na obrazovce. To ostatní neznám, takže nevím jestli mě to má pobavit nebo urážet;)
    Václav 10.11.2015 20:48 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    No, dost blbě vyjádřený rozsah :) 9 let je dítě, 14 let puberťák. Každopádně ano, Nintendo je v takovém věku opravdu fajn (ostatně, i těch dospělých titulů se tam najde dost). Celá ta konzole je hodně zaměřená na rodinnou zábavu, nedivil bych se ani kdybys tomu podlehl stejně jako děti :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Grunt avatar 10.11.2015 21:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Čoveče nevim. Mě by zas ta rodinná zábava asi v devíti lezla dost na nervy. V tomhle věku by měl valit něco jako Destruction Derby nebo posluchat hlášení o tom jak je Iontový kanón připraven a vybíat cíl (ostatně nedělají se C&C nebo StarCraft dodnes?).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 10.11.2015 21:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    ostatně nedělají se C&C nebo StarCraft dodnes?

    RTS je skoro mrtvý žánr. V podstatě se udržuje to, co vyšlo před 10-15 lety, a pak je pár nových věcí, které nejsou čisté RTS. Zabila to kombinace konzolizace, ústupu od izometrické grafiky, většího důrazu na rychlý zisk (ehm, CoD) a akčnějšího pojetí MOBA (nemusí se na první pohled tolik myslet).

    A to myslím vážně. Třeba teď vychází datadisk (African Kingdoms) pro Age of Empires 2, se kterým jsem si hrál před právě těmi 15 lety. To je dneska jedna asi ze tří nejhranějších RTS (daleko za SC a zhruba na úrovni WC3).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 11.11.2015 07:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Indie scéna strategie celkem zachraňuje (osratně jako spoustu jiných žánrů)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 11.11.2015 09:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Leda pokud tím myslíš různé – vesměs jednoduché – tower defense atp., tak jo. „Deskové“ tahové/diplomatické hry (jako Europa Universalis) taky nějaké jsou. Ale klasické RTS jsou fakt skoro všechny staré, stále udržované projekty (namátkou AoE, SC:BW, WC3, Spring, vlastně SC2 už má taky pět let)… a kdybych měl čas na nějakou fakt hardcore tahovku, nenapadá mě nic moc jiného, než oprášit třeba Steel Panthers.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Josef Kufner avatar 11.11.2015 11:20 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Zrovna pro SC2 teďka vychází třetí díl. RTS je žánr, kde už bylo dosaženo dokonalosti, tak není kam se hnát.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 11.11.2015 11:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Zrovna pro SC2 teďka vychází třetí díl.

    s/díl/datadisk

    RTS je žánr, kde už bylo dosaženo dokonalosti, tak není kam se hnát.

    To ani omylem není pravda, dokonce bych se nebál označit to za gabenapustý nesmysl – počínaje AI přes vyváženost až po, pochopitelně, obsah.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 11.11.2015 15:27 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Planetary Annihilation (i když ta hra bohužel nesplnila všechna očekávání), 0 A.D., Grey Goo, War for the Overworld, Towns, Prison Architect, Factorio (i když to je mix mnoha žánrů, prvky RTS jsou zjevné)…
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 11.11.2015 16:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Planetary Annihilation

    Mizerné pokračování TA, ale ano. Nicméně Spring je právě „pokračování“ TA.

    0 A.D.

    Osamostatněná modifikace AoE2.

    …Prison Architect…

    To jsou nějaké obdoby TTD, resp. The Sims, ne?

    Grey Goo

    Pravda, to jsem neznal. Pak je ještě nějaká celkem zajímavá masivní věc s obrovským populačním limitem.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 11.11.2015 16:48 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Každá druhá hra se dá považovat za pokračovatele něčeho. Kolik ze strategií byly v podstatě vykrádačky konceptu Command and Conquer. 0 A.D. není žádná modifikace, ale samostatná hra s vlastním enginem. Ano, z principu podobná AoE, ale rozhodně ne mod.

    Prison Architect bych spíš porovnal s Bullfrog „Theme“ sérií. Theme park, nebo ještě bližší Theme Hospital. RTS to každopádně je.

    Planetary Annihilation je škoda. Měla za cíl ještě rozšířit koncept TA, ale moc se to nepovedlo. Jinak Spring je pokud vím (původně) jen nový engine pro hraní starého TA, v momentální době ovšem povýšený na univerzální engine pro spoustu dalších strategií. Pravým pokračovatelem je Supreme Commander (i když trochu starší).

    Jinak z relativně nedávných strategií se dá zmínit i Company of Heroes 2 (2013)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 11.11.2015 16:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Každá druhá hra se dá považovat za pokračovatele něčeho. Kolik ze strategií byly v podstatě vykrádačky konceptu Command and Conquer. 0 A.D. není žádná modifikace, ale samostatná hra s vlastním enginem. Ano, z principu podobná AoE, ale rozhodně ne mod.

    Původně to byl mod (jako třeba Age of Chivalry). Časem si přepsali engine.

    Jinak Spring je pokud vím (původně) jen nový engine pro hraní starého TA, v momentální době ovšem povýšený na univerzální engine pro spoustu dalších strategií. Pravým pokračovatelem je Supreme Commander (i když trochu starší).

    Doporučuju se podívat na seznam her pro Spring, ono je to celkem zajímavé.

    Jinak z relativně nedávných strategií se dá zmínit i Company of Heroes 2 (2013)

    Podívej se na stránku Seznam RTS na Wiki a zanes si data do grafu. ~,^

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 11.11.2015 17:05 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Hry postavené nad Spring jsem zkoušel skoro všechny, což nic nemění na tom že to začalo jako engine pro vzkříšení TA jako OSS :)

    Jinak ano, vím že těch her je méně, ale zrovna v tomhle mám důvěru v Indie scénu, které se daří oživovat i jiné zdánlivě mrtvé žánry. Platformovky, adventury… A těch pár RTS zjevně taky, i když tam je to trochu složitější (zejména kvůli nutnosti pořádně celou hru vybalancovat. S tím mají problémy i zkušená herní studia.)

    Z těch AAA aspoň ten Paradox chrlí jednu strategii za druhou, vesměs velmi kvalitní. Sice to je trochu jiný koncept, ale stejně :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 11.11.2015 17:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Projekt Atlas.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 11.11.2015 17:22 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Díky, to vypadá hodně slušně :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 11.11.2015 15:30 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    A k těm hardcore strategiím se dají přiřadit i prakticky všechny strategie od Paradox Interactive.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Rezza avatar 10.11.2015 20:50 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Takze beru zase zpet, co jsem napsal vyse. Wii :). PS4 v tech 14+.
    Václav 10.11.2015 20:54 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    To Nintendo navíc přitáhne dost kamarádů pro společné hry, zas tak častá výbava obýváků to přece jen není :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Hans1024 avatar 11.11.2015 11:01 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Ve skutečnosti je dětem 7 a 9. Myslím, že Nintendo bude zatím tak akorát.
    V deviti jsme se spoluzakama chodili hrat Counter-Strike do herny. Vetsina rodicu o tom nemela tuseni. Ja jsem asi nevyrostl v "normalniho" cloveka, ale na CS bych to nesvadel :-D
    Veni, vidi, copi
    ⧠ A = 0 avatar 11.11.2015 18:50 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    V 7–9 letech? To jsem hrál mj. StarCraft, X-COM, Master of Orion II, Duke Nukem 3D a GTA.
    Nevolte zmrdy.
    ⧠ A = 0 avatar 11.11.2015 18:51 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    A nesmím zapomenout na DSA (Stíny nad Rivou).
    Nevolte zmrdy.
    Grunt avatar 11.11.2015 19:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    V Gamestaru to vyšlo v prosinci 1999 jestli mě má chabá paměť neklame, takže spíš později než v sedmi.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    ⧠ A = 0 avatar 11.11.2015 19:13 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Já jsem měl nějakou pirátskou kopii na vypáleném CD. Podle Wikipedie ta hra vyšla v roce 1996.
    Nevolte zmrdy.
    Grunt avatar 12.11.2015 12:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    A to si měl Německy? V 96 to vyšlo, ale v Německu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    ⧠ A = 0 avatar 12.11.2015 21:15 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Ne, měl jsem to česky (což s sebou neslo několik nepříjemných bugů, hlavně u slovních hádanek). Česká verze od JRC vyšla někdy roku 1997.
    Nevolte zmrdy.
    Fluttershy, yay! avatar 10.11.2015 20:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    To mi připomíná, že jsem ještě nevystřílel žádnou školku, když už jsem ve třetí třídě s kamarádem hrál Shadow Warrior. /s
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 10.11.2015 20:17 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Copak Shadow Warrior, ale takový Postal :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 10.11.2015 20:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    A Carmaggedon, původní GTA (s herním stylem podobným carmaggedonu) aj.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 10.11.2015 18:49 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Díky kinectu bych z konzolí volil xbox, ale jsou tu dvě věci. Být online je v dnešní době samozřejmost (aktivace her, ukládání, aktualizace konzole atd.), dále xbox a asi ani playstation není v češtině a v češtině jsou jen nějaké hry. Dále hry pro konzole jsou dost drahé, ale jde to řešit bazarem.
    Jinak s tím hraním, mám synovce, který ještě chodí do školky a už jsem ho naučil solidně mastit. Vesměs paří supertuxe, tuxracer, hopsajícího santa clause, revolt a pár dalších menších her. Za rok se naučil solidně ovládat klávesnici, na myš zatím moc nesahá, ale hru si už umí spustit, zapařit, ukončit apod. Jeho o dva roky mladší sestra už je na tom také solidně.
    Jinak si myslím, že pro PC jsou jednak hry dobře dostupné, levné a je jich mnohem více, naučných, i her zdarma, online her přes prohlížeč apod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.11.2015 20:45 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Ještě dotaz k Nintendu. Má nějaký online obchod, kde se kupují hry jako má třeba Apple appstore? Jak je to kdyžtak cenově ve srovnání s běžnými obchody?
    11.11.2015 10:06 little-drunk-jesus | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Ma a ceny jsou v podstate +- stejne jako krabice v obchode. Obcas je nejaka akce/sleva.
    11.11.2015 08:16 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Tak to docela koukam, co je to tu za lidi a nazory.

    Ja docela povazuju konzole za zlo. Je to silenej vendor lock-in, hry vychazeji exkluzivne pro jednu nebo druhou konzoli, clovek do toho naleje kopu penez a stejne nad tim nema kontrolu a je to jen na jedno pouziti - abys do toho lil dalsi penize, aby ses mohl pobavit.

    My jsme s brachou jeli vzdy jen na PC a nikdy jsme nemeli problem. Zpocatku nam hry instaloval tata, pak jsme se ale naucili klikat "Dalsi" v instalatoru sami a tak jsme si mohli zahrat cokoli. Ted mame Steam, coz je jeste jednodussi. Na PC maj moznost instalovat mody do her a lepe vybudovat komunitu, protoze jsou tam i navody a diskuze. V dalsim veku pak budou moci na tom PC delat i jine veci, protoze tam jsou dostupne nastroje na 3D modelovani, upravu videa a zvuku, programovani. Tomu vsemu jsme se alespon chvili venoval diky hram na PC.

    Jde o to, jakou kulturu deti si chces vychovat. Bud to budou ciste konzumni deti, ktery se nauci pustit nejakou krabicku a u televize chvili sedet a mackat tlacitka, nebo jim dat univerzalni nastroj a moznost tvorit. Na konzolich jsou jen minimalni moznosti tvorby, na PC jsou skoro neomezene.

    Nikdy jsem nepochopil, proc rozumni dospeli lide kupuji konzole. Asi jeste nejsem natolik liny, abych si musel nechat doporucovat hry od vyrobce konzole.

    A posledni poznamka: nektere lepsi hry vychazi i pro SteamOS. Aspon nad tim bych se zamyslel.

    TL;DR: #PCMasterRace, #ParadoxInteractiveMasterRace.
    Václav 11.11.2015 15:35 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Souhlas, ale ta herní konzole v obýváku na odreagování má své místo taky, zvlášť v případě zvoleného Nintenda. Pro mě rozhodně ne jako hlavní platforma, spíš jako doplněk.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    11.11.2015 16:11 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    +1
    Rezza avatar 11.11.2015 16:16 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Takhle - bylo by super, kdyby exkluzivky bezely na vsem. Protoze ja proste na Uncharted nedam dopustit a je to presne ten styl her, co me bavi. Ale proste ta vyhoda konzole je v tom, ze mas neco u telky, na co krome stahnuti hry nemusis sahat. Tecka. Nic se nepotento updatem (jeste se mi u PS3/PS4/Vita nestalo), nic se nijak samo od sebe nezpomali, UI je jednoucelove, ale proste ovladatelne Dual Shockem. Ale pak samozrejme cloveka mrzi, ze ma doma dost dobre zelezo, ktere by mohlo nahradit spoustu jineho HW a nejde to na tom. Je to potreba brat jako levnou jednoucelovou hracku. A zase do drahe vyceucelove veci jako je PC se mi nevyplati investovat, protoze to pouziti mam spis pro Rpi. Na PC ani nemam misto.
    11.11.2015 10:45 andrej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Ja by som pre zaciatok skusil Atari alebo prinajhorsom Spectrum emulator na tom linuxovom pc pripojenom k tv. Na sieti je pre tieto 8-bit systemy dostupnych vela hier.
    Josef Kufner avatar 11.11.2015 11:31 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Rozhodně bych šel cestou PC. Transport Tycoon, Starcraft 2, Age of Empires, Sim City, Counter Strike, Commander Keen, Zelda, Duck Tales, Doom, Dyna Blaster, Lemmings, Indiana Jones, Blockout, Goblins, Hospital, Micromachines, …

    Chce to rozchodit dosbox, něco jede pod Wine, něco nativně. Na výkon to náročné není. A za rok nebo dva jim dej PC po komponentách, ať si to postaví sami, pokud chtějí hrát. Navíc bude pod stromečkem hodně balíčků.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.11.2015 14:40 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Doporučil bych PC (stačí Debian s klientem) + Steam Link či, místo kupování nového PC, Steam Machine. PC má tu výhodu, že se dá používat i na jiné věci (ne během hraní přes Steam Link, protože kopíruje obraz na PC). Steam Link a Steam Machines by měly podporovat i ovladače od Xboxu a PS4, ale asi nejlépe budou fungovat se Steam Controllerem (který je IMO o dost lepší než ovladač pro Xbox; ovladač pro PS4 jsem neměl možnost srovnat). Steam umožňuje hrát i hry, které ovladače nepodporují, mapováním kláves na jednotlivá tlačítka a kříže. Není to dokonalé, ale Postal 2 se mi s tím hrál dobře. Pro míření (myš) se používá touchpad s haptickou odezvou, což mi nejdřív přišlo jako úlet, ale po chvíli hraní to bylo mnohem přesnější než klobouček.
    11.11.2015 14:42 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Mimochodem Steam Link se neomezuje pouze na hry přes Steam, jde ho používat i pro vše ostatní, protože je to generický screen sharing. Stejně tak Steam Controller funguje i mimo Steam (jako myš + mapované klávesy), jen neumí mít různá nastavení pro různé hry.
    11.11.2015 20:54 Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Solitaire

    to je ta jedina hra, kterou clovek potrebuje. Muj high score je 51 Sec, 14390 bodu. Jsou v tom leta driny.
    12.11.2015 20:21 cheyene12 | skóre: 4 | blog: cheyene | Zdar nad Sazavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Stal som pred rovnakou volbou a nakoniec som zvolil XBOX ONE bez kinectu. Moje dovody: - multimedialne centrum, tj. nielen hry ale aj prehravanie videi a hudby (DLNA + synology ds) - streamovanie obrazu na PS s Win10, tj. moznost hrat na ntb a "pocita" XBOX - 1 Microsoft account - family, tj. nastavenie "screen" time a "working" hodiny pre prcka

    Neprijemne je nutnost clenstvo XBOX Gold pre online hranie (cca 1300/rok). Cez Vianoce to snad vsetko rozchodim a nastavim. Uz som objednal 5l medoviny, tak to snad dam :-)...
    14.11.2015 18:10 neklan | skóre: 11 | blog: neklan_no_clan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Ahoj,

    nečetl jsem diskusi, ale přídám pár svých postřehů.

    Starostlivý, restriktivní a výchovně působící rodič hledající svým dětem hodně zájmů a kroužků podle "svých představ" je nejčastějším klientem drogové poradny (partnerka pracovala 3rokyv Kcentru, v současně době v peda-psycho poradně a tohle mi cpe do hlavy pořád dokola, jinak bych se asi vyvinul ve stejného blbce, jako vy). Nemůžete jim zavřit dveře, co je vaším úkolem je vstoupit do dveří s nimy, držic je za ruku a jít příkladem v reakci na okolí (v pubertálním věku, předtím je určitá míra restrikce vhodná, 14 let už fakt ne). Pokud jim je zavřete, tak si stejně cestu najdou a pak budete čumět.

    Televize v obýváku, kinect, wii a takové věci jsou family friedly, rodičovsky přístupné a pod, ale je to součástí debilizace populace. Naučte svoje děti, že klávesnice + myš je nástroj, který po desetiletí nikdo nepřekonal a jehož pomocí překoná své vrstevníky matlající po tabletech a šimrající gamepady o několik délek. Já například jsem byl schopen v 14letech=1994 psát na klávesnici všema deseti bez koukání. Kvůli hrám. Je potřeba naučit děti tvořit a na to potřebují nástroj. A tím nástrojem tvořivosti byla, je a bude klávesnice a myš - minimálně několik dalších desetiletí. Konzumovat se naučí sami.

    Doporučované hry:

    Minecraft - široká základna hráčů jejich věku. v podstatě lego pro 21. století. Přesahující až do technických dovedností, kdy je možno celkem snadno rozběhnout a hostovat vlastní server na virtuálu nebo i starém notebooku doma ve sklepě. Sociální interakce a organizační schopnosti - s tím všim můžete ze začátku pomoci. Management vlastního serveru. apod.

    OpenTTD - jedna z mála budovatelských her, která vás v multiplayeru na stále ještě funkčních a vyladěných serverů dostane pod odpravdový stress. Akční budovatelská strategie. Navíc čistý kapitalismus, který naučí (je to pořád jen hra) hospodařit. Taktéž je možné udělat vlastní server, instalovat mody, dokonce i přímo upravovat zdrojový kód.

    Counter Strike: GO nechcete realistické střilečky? Polibete si s prominutím prdel, svět je boj. Tato hra nezískala svou popularitu náhodou je totiž neúprosná, težká a frustrující. Nedáš, dostaneš. Žádné střilení zástupu bezbraných nepřátel, ale trvrdá nekompromisní akce kdy jste stejně zranitelný jako každý jiný. Vycvičí reflexy a krizovou komunikaci, v těžkých chvílích se lidé mnohdy nechovají ani racionálně, ani slušně a je potřeba se na to připravit. Pro kluka 14 let ideal.

    Hry pro holky, ať někdo napíše. Sims?

    A to, že po střelení do panáčka vystřikne červená barva... hmm ono to totiž tak ve skutečnosti bývá. Abyste nebyl jedním z těch "taťuldů", kteří synátorovi cpou do hlavy, že násilí nic neřeší a až mu týpek v parku dá tečku vezme prachy a mobil, tak se bude stydět zeptat se Vás, co měl dělat, protože ví, že jít někam hlásit 175cm, černé vlasy, tmavá pleť prostě nebude fungovat. Nevím jak vy, ale já jsem se pral s různými výrostky různých původů na ulicích žižkova cca od 10 let věku, jenom abych se dostal domů, pamatuji si desítky případů. V první polovině 90'.

    ⧠ A = 0 avatar 14.11.2015 19:55 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    +1. Akorát můj výběr by vypadal (kromě OpenTTD) jinak.
    Nevolte zmrdy.
    Václav 17.11.2015 09:23 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Hry pro holky: Minecraft, OpenTTD, CS:GO, SIMS (stejně jako pro kluky) Nevím proč to rozlišovat :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Grunt avatar 17.11.2015 09:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    …Boku no Pico. Taky nevím proč to rozlišovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.11.2015 10:40 JZD | skóre: 14 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    Kde máš akvárko, úchyláku. :-D:-D:-D
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    Grunt avatar 17.11.2015 10:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Herní konzole nebo PC pro děti
    :-P V řiti my šplouchá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.