abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    15.5. 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.5. 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 294 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM

    12.2.2011 12:15 | Přečteno: 5966× | Různé | poslední úprava: 13.2.2011 12:56

    Zajímal jsem se o to, kolik lidí postoupilo do dalšího semestru. To není problém (jste-li FELák) zjistit přes KOS nebo přes udb.feld.cvut.cz. Teď pro mě bylo záhadou jak zjistit kolik lidí udělalo jednotlivý zkoušky. Včera večer jsem na to přišel a podělím se o to s vámi. V zápisku jsou ještě další zajímavé údaje...

    Na anketě FELu se otvírá hodnocení předmětů lidem, kteří složili danou zkoušku. A na stránce s počtem lidí, kteří anketu pro daný předmět vyplnili, je také počet lidí, kteří tu zkoušku složili (a mají tedy právo hodnotit). Takže odsud mám zbývající údaje.

    Zápis do letního semestru sice ještě není úplně u konce, ale už tam lidi nepřibývají. Teď je tam zapsaných 165 prváků, takže konečný číslo bude maximálně tak 170. Z výsledků přijímacího řízení 10/11 je vidět, že bylo zapsáno 348 lidí, což znamená že pokračuje pouze zhruba polovina z nich. Ovšem abych byl úplně fér, zjistil jsem, kolik lidí skutečně začalo chodit do školy, tj. mělo rozvrh a to je 302. To je první zajímavá informace.

    Teď mi šlo ještě o zjištění průchodnosti jednotlivých předmětů, takže z ankety (mimochodem, číslo za lomítkem je počet lidí, kteří se na tu zkoušku zapsali - zbytek to vzdal v průběhu NEBO, jak podotýká Andrej, teprve půjdou, ovšem minimálně algebra už je uzavřená):

    KódNázev předmětu ús. / zaps. % úsp.
    A7B36ALGAlgoritmizace 143 / 280 51,1 %
    A7B31ELIElektrotechnika pro informatiky 178 / 286 62,2 %
    A7B38UOSÚvod do operačních systémů 194 / 287 67,6 %
    A7B01MAAMatematická analýza 133 / 282 47,2 %
    A7B01LAGLineární algebra 75* / 282* 26,6 %

    * Jak podotkl Saljack, tak lineární algebru hafo lidí opakovalo (podle udb jich bylo 124), takže algebru asi udělalo ještě míň prváků...

    Závěr: když do školy začalo chodit 302 lidí a asi 170 jich jde dál, znamená to konec pro 43,7 % lidí. Ovšem: zhruba 20 lidí to vzdalo ještě před zkouškovým. Poslední zajímavá informace by bylo, kolik lidí touhle dobou má splněné všechny zkoušky. To se (pokud vím) zjistit (zatím) nedá, takže tu mám odhad. Jde-li dál 170 lidí a pouze 75 lidí udělalo algebru, znamená to, že teoretické maximum je tedy 75 lidí. Jenže musíme odečíst ty, kteří algebru udělali a přesto studium vzdali (těch asi bude málo) a dále ty, kteří selhali v jiných předmětech. Můj střízlivý odhad tedy je, že všechny zkoušky splnilo nějakých 30 až 35 lidí, což by byl zhruba každý desátý z původního osazenstva... Co vy na to?

    PS: Původně psáno pro blog.watzke.cz. Zde si, zajímá-li vás to, můžete přečíst i to, jak jsem dopadl já.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.2.2011 12:34 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM

    Vzdy ma fascinuje, kolko ludi vylietava na linearnej algebre (vo vseobecnosti, co tak pocuvam po skolach). A pritom je to vlastne este dost lahka matika.

    Milan Vít avatar 12.2.2011 13:14 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Záleží na škole, na Ostravské prakticky není na lineární algebře možné vyletět, u zápočtových písemek je dovoleno vše s výjimkou Internetu a skript (tzn., kalkulačka, tabulky, taháky, notebook s Maplem/Maximou, cokoli) a zkouška se po napsání obou písemek nad 55% promíjí.
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    12.2.2011 13:33 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM

    Je to podlozene nejakou tou statistikou? Pokial viem, tak pre vacsinu studentov nie je zas az tak problem sa nieco naucit naspamat (tie tabulky, tahaky), ale skor to pochopit a vediet vypocitat (predpokladam, ze na testoch budu aj priklady). Takze by som sa moc necudoval, ak by ludia lietali aj na takychto testoch.

    Milan Vít avatar 12.2.2011 16:17 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Bohužel ne, započteno/nezapočteno pro ostatní studenty v ročníku ze STAGu nevytáhnu. Na Ostravské je to ale takové menší, komornější, „domáčtější“, skoro všichni v ročníku se znají – mluvím tedy o vlastní zkušenosti, kdy si nemohu zaboha vzpomenout na nikoho, kdo by LIAGLem neprošel. Větší problémy však způsoboval předmět, na nějž LIAGL navazoval, a sice SSMAT – středoškolská matematika :-)

    Oba testy byly čistě praktické, žádná teorie, jen čtyři přklady.
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    12.2.2011 15:08 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Ona by taky takhle měla zkouška z matematiky normálně vypadat. Je úplně zbytečné zkoušet studenty zpaměti z něčeho, co si stejně reálně najdou v tabulkách. Memorování prosazují jen idioti hrající si na rádoby elitu.
    12.2.2011 15:17 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    to je teda uroven... ale kdyz tam mohl mgr. radovan kaluza obhajit ,,diplomku'', tak se ani moc nedivim
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    David Watzke avatar 12.2.2011 15:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    To je doufám vtip ta diplomka...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Grunt avatar 12.2.2011 15:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Ne, ne. A přitom proti autorovi samotnému je to jen velice lehký odvar. Doporučuju někde si najít něco víc o kauze hacknutí Banánu (začít můžeš třeba na té Exotopedii). To je teprve pěkně hořký vtip.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 12.2.2011 15:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Jen pro další případné zájemce o hacknutí bych dodal, že Banán hostuje i veleslavný blog Radka Hulána. Takže by to vlastně byly dvě mouchy jednou ranou a služba vlasti minimálně s nominací na metál. :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.2.2011 15:45 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Koukam, ze realita od tech legend, kdy se hackovalo pripojenim pres modem a zalogovanim do telnetovske konzole loginem root a heslem god se az tak nelisi :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Grunt avatar 12.2.2011 15:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    U Banána se myslím zpočátku heslo jako něco zbytečného ani nevedlo…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Milan Vít avatar 12.2.2011 16:29 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Oni i kantoři, kteří si jej pamatují, popisují jako „kokota nehorázného, který si na obhajobu diplomové práce nabarvil vlasy na modro“.
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    Grunt avatar 12.2.2011 16:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Škoda jen, že když už si to i mysleli, tak nesplnili svoji morální povinnost.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    12.2.2011 15:32 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Takle prasacky napsany kod bych autorovi hodil na hlavu, prijde mi to dost mizerny i na Bc praci.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Saljack avatar 13.2.2011 11:39 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Algebra není těžká, ale já jsem vždycky dojel na neznalost nějaké definice, věty atp. a takhle dojelo více lidí. Takhle, jak se to učí je blbost. Většinu věcí jsme pochopil až v diskrétní matematice.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    12.2.2011 12:41 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Nedávno jsem byl na zkoušce u Kulhánka a co nám tam vyprávěl tak lidi co lezou na FEL jsou opravdu zoufalci :) Nejsem si jistý co to bylo za předmět, asi nějaká mechanika ? nebo kombinace všech fyzik dohromady ? ale mají to prý prváci. Kulhánek nám tam vyprávěl, že jen třetina byla v písemce schopná zkrátit x^2/x jako x ostatní z toho dostali 1/x nebo 1 :D

    Možná po tom co se očistí odpad, tak to na FELu nemusí být tak špatné, ale první ročníky musí být děsivý zážitek.
    multi avatar 12.2.2011 13:49 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    zoufalci jsou spis ta fakulta nebo jsou neco jeste horsiho, kdyz berou za kazdou cenu co nejvice lidi bez rosmyslu
    David Watzke avatar 12.2.2011 13:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    První ročník (a hlavně asi semestr) je vlastně taková zkouška. Tak se to bere. I na slavném matfyzu to je nejinak.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.2.2011 15:12 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    To se mýlíte. Střední školy produkují značně rozdílnou úroveň studentů, a je jen dobře, pokud každý dostane stejnou šanci studovat vysokou, I když třeba neměl matematiku, fyziku, chemii nebo jiné potřebné předměty, na kterých se v prváku vypadává.
    12.2.2011 20:20 starenka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    To je vsude a je to proto, ze stat plati za kazdyho cloveka, kterej proleze prvak.
    12.2.2011 21:18 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    To je jeden z důvodů. Ale v posledních letech se ukazuje, že i ta výše zmíněná zkušební/filtrační funkce má význam.

    Ono je velmi těžké na základě přijímací zkoušky, natož známek ze SŠ, odhalit, kdo je schopen školou projít a kdo ne. Střední školy mají neuvěřitelně rozdílnou úroveň, takže známky nedávají žádnou validní informaci, a také může mít někdo smůlu na blbou školu / blbé učitele, a kvůli tomu třeba nemusí udělat zkoušky. Takové lidi znám, a první semestr byl pro ně hodně těžký, ale vzpamatovali se a pak to bylo dobré. Hlavní ale je, že jednorázový výkon u přijímací zkoušky nehodnotí ty kvality uchazeče, které dnes zásadně ovlivňují úspěšnost - a to cílevědomost, snahu, a zodpovědnost. Vyhoří plno lidí, kteří jsou chytří a schopní, ale nedonutí se učit, nenajdou správný poměr mezi školou a alkoholem apod. Mnozí "hloupější" pak zůstanou a školu dokončí, protože tomu věnují čas a maximální snahu.
    vulgární Nick avatar 12.2.2011 12:46 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    JSEM PRASE A HOVADO.
    12.2.2011 13:11 Dundee5 | skóre: 17 | blog: Dundee5 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    STM a FEL obecně není takové peklo, jak se všude říká. Osobně si myslím, že pokud se na to člověk fakt nevysere, tak projde. Co se týče těch statistik, tak je třeba brát v úvahu, že FEL je jedna z mála škol, která bere studenty bez přijímaček, takže víc než polovina to studium nemyslí moc vážně, chtějí se spíš někam upíchnout.
    Kdo se vzdá svobody, aby získal jistotu, ztratí nakonec obojí. --Benjamin Franklin
    12.2.2011 13:32 Kdosi z FELu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Na FELu je směsice různých lidí. Některé to baví, některým to jde a někteří si přišli pro titul... V magisterském studiu narazíte na člověka, který nedá dohromady Pythagorovu větu (u tabule během cvičení - nervy? a jak teda vypadá u zkoušky? :-)).

    Jinak Kulhánek je borec! Asi nejlepší fyzikář, kterého jsem kdy potkal. Vše perfektně vysvětlí, nedělá mu problém případně rychlokurz potřebné matiky k danému výkladu a je s ním při hodinách legrace. Kromě fyziky s ním doporučuju astrofyziku a pak teoretickou fyziku (to už je docela mazec, když přijde na tenzorový počet, ale koho fyzika baví, tak teprve teoretická fyzika je opravdová fyzika).
    Luk avatar 12.2.2011 14:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Ta algebra mě překvapuje. U koho to bylo, u Olšáka? Za mě byla problémem spíš analýza, i když z algebry jsem na první pokus také vyletěl.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Watzke avatar 12.2.2011 14:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Ano, u Olšáka :-) Analýza u nás byla super, díky doc. Habalovi. Aspoň teda pro mě. Motivoval mě k tomu učit se i přes semestr a přestože jsem zkoušku udělal až na druhej pokus, tak si myslím, že to je předmět, kterej mi toho dal s přehledem nejvíc.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    BigWrigley avatar 12.2.2011 21:56 BigWrigley | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    A co panove pan Zörnig... Moje nocni mura. Na cvicenich bylo slyset spadnout spendlik, jakej z nej sel strach. Dodnes nechapu, jak jsem pres nej projit. BTW: kolik je dnes matematik? Mel jsem jich pet a tu algebru a logiku (dalsi hruza) k tomu.
    Linux is like a wigwam - no windows, no gates and Apache inside.
    Luk avatar 12.2.2011 22:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    A co panove pan Zörnig... Moje nocni mura.
    Nějak jsem ho přežil. Vzpomínám akorát, že neměl příliš pochopení pro konzumaci jídla na přednáškách.
    kolik je dnes matematik? Mel jsem jich pet a tu algebru a logiku (dalsi hruza) k tomu.
    Za nás bylo nejdřív pět (samozřejmě plus algebra a logika), ale ještě jsem stihl zavedení šesté.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Watzke avatar 12.2.2011 23:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Za nás bylo nejdřív pět (samozřejmě plus algebra a logika), ale ještě jsem stihl zavedení šesté.
    Fakt? Kdy? Zrovna dneska jsem na STM-wiki.cz četl, že Chuck Norris udělal Matematiku 6. Myslel jsem, že to je proto, že taková neexistuje, ale evidentně jsem to špatně pochopil :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luk avatar 12.2.2011 23:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Fakt? Kdy?
    Předpokládám, že k tomu došlo někdy v roce 1999. Totiž v zimním semestru 1999/2000 jsem dělal Matematiku 5d (v indexu vidím datum zkoušky 3.3. - co z toho plyne? že jsem zkoušku dělal pro velký úspěch třikrát ;-)) a v následujícím letním semestru Matematiku 6f. To písmenné označení nějak souviselo s oborem, první čtyři matematiky byly společné pro všechny obory.
    Zrovna dneska jsem na STM-wiki.cz četl, že Chuck Norris udělal Matematiku 6.
    Já jsem ji udělal také. Co z toho plyne? S použitím metody podle Genyk-Berezovského je tím dokázáno, že jsem Chuck Norris :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Watzke avatar 12.2.2011 23:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    BTW: kolik je dnes matematik? Mel jsem jich pet a tu algebru a logiku (dalsi hruza) k tomu.
    My už nemáme ty číslovaný matematiky. Matematická analýza byla jako něco mezi MA1 a MA2, myslím. Lineární algebra byla asi stejná jako když se jmenovala Úvod do algebry. Ve druhém semestru nás čeká Logika a Pravděpodobnost a statistika. Ve třetím semestru (SI) Matematika pro informatiku (nahradila Diskrétní matematiku). No a to je k povinné matematice (v SI) vše.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luk avatar 12.2.2011 23:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    My už nemáme ty číslovaný matematiky.
    To už možná není proto, že z toho šla hrůza :-D
    Lineární algebra byla asi stejná jako když se jmenovala Úvod do algebry.
    Zřejmě si Olšák prosadil svou, protože kdysi s názvem předmětu „Úvod do algebry“ silně nesouhlasil a pracovně tomu stejně říkal „Lineární algebra“.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.2.2011 00:05 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    V tom nesuhlaseni by som ho aj podporil. Je to skutocne matuce. Jeden by asi ocakaval, ze po Uvode do algebry bude tematicky nasledovat Algebra. Ten jeden by sa zrejme dost mylil.
    13.2.2011 00:07 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Sorry za b, malo tam ist p, hlupa chyba.
    David Watzke avatar 13.2.2011 00:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    I já s tou změnou souhlasím.

    S čím ovšem nesouhlasím, to jsou tučně psaný komentáře, proto jsem si ten tvůj dovolil upravit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    13.2.2011 00:13 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM

    Tak teraz to uz cele dava zmysel (po odoslani toho predchadzajuceho prispevku som sa este dost dlho cudoval preco uz nie je tucnym).

    Jendа avatar 13.2.2011 00:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    A já v něm zase hledal nějakou pravopisnou chybu, že jsi zaměnil b za p.
    Luk avatar 13.2.2011 01:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Jeden by asi ocakaval, ze po Uvode do algebry bude tematicky nasledovat Algebra.
    Spíš „Pokračování algebry“. Jinak moje zkušenost je taková, že jakmile se předmět jmenoval „Úvod do...“ nebo „Základy...“ tak byl z kategorie těch nejtěžších :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Watzke avatar 13.2.2011 02:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    To je typický, no :-D Je to jako kdyby si z nás dělali srandu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luk avatar 13.2.2011 15:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    To mi připomíná našeho matikáře z průmyslovky. Po delším období věnovaném maticím prohlásil: „Představte si vzdálenost ze Země na Měsíc. To je celé učení o maticích. A to, co jsme tady měli my, je tak metr. Nebo možná jenom centimetr.“ :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.2.2011 15:05 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Tyhle stitistiky jsou o ničem. Typický odpad o předmětů typu matematika nebo fyzika (ať už se to jmenuje jakkoli) do cca 4 semestru se pohybuje klidně někam k 60%. Na všech školách to bude podobné.
    David Watzke avatar 12.2.2011 15:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Moje statistiky jsou možná o ničem, ale aspoň jsem si ty čísla nevycucal z prstu jako někdo :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.2.2011 15:17 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Já je mám pochopitelně statisticky podloženy počty studentů. Na rozdíl od vás na to nekoukám pohledem někoho, kdo se dopachtil ke konci prvního semestru, ale pohledem někoho, kdo to zná z obou stran katedry.

    V prváku kdekoli bývá velký odpad a na těchhle předmětech studenti vypadávají.
    David Watzke avatar 12.2.2011 15:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Dobře, dobře, nemusíme si tady hned tahat trika. Působilo by věrohodněji, kdybyste uvedl zdroj. Anonymně napsat nějaký čísla může každý.
    V prváku kdekoli bývá velký odpad a na těchhle předmětech studenti vypadávají.
    O tom snad nikdo nepochybuje.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.2.2011 16:54 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    O tahání trik tu přece nejde. :-)

    Mám informace z kateder, které se standardně nezveřejňovaly, takže mám představu, které předměty dělaly studentům největší problémy, bez ohledu na fakultu. Nejde o nic tajného, ale nemám co odkázat. Je to jen obyčejný příspěvek do diskuze z mých zkušeností. Na škole už 2 roky nejsem, a ČVUT jsem nestudoval. Berte to jen jako další informaci odjinud.
    David Watzke avatar 12.2.2011 17:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    OK, dobře. Já bych se k tomu normálně ani nevyjadřoval a jen to vzal na vědomí, ale když mi přijdete říct, že je to statistika o ničem a doplníte to nepodloženým číslem, tak se prostě zarazím :-)

    Každopádně tomu původnímu číslu bych klidně věřil a časem třeba dojdu k něčemu podobnýmu a získám tak snad trochu zajímavější statistiku (i když to bude pořád jenom jeden ročník, ale na druhou stranu jsem si vyšší cíle ani nekladl – pro představu to stačí).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.2.2011 17:26 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    spatne jsem se vyjadril. "O nicem" je v tom smyslu, ze to vsude vypada vesmes podobne. Ono dokonce, pokud znate vetsi mnozstvi studentu-spoluzaku a sledujete kolik jich postupne prestavate potkavat, k tomuhle pomeru se dostanete i bez statistik :-)
    12.2.2011 15:11 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Takze skolu dodela 13% studentu, nebo co tim chcete rict?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    12.2.2011 15:19 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Některé obory určitě. Rozhodně se to pohybuje v řádech třeba 20-30 % Do toho ale nepočítám ekonomie a podobné pavědy.
    12.2.2011 22:53 Atilius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Před deseti lety to bylo tak, že nás nastoupilo do prváku 1200, do druháku 600 a v řádném termínu nás ukončilo 150.

    Tu statistiku samozřejmě trochu zkresluje kreditní systém, kdy je možné rozkládat atp. A taky dost lidí končilo po šesti, místo po 5.5 letech. Ale od těch 13% to není (nebývalo) daleko ;)
    13.2.2011 14:19 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Techniky typicky dokončí kolem 20% prváků a je to tak už léta.

    Je to tím, že náročnost přijímaček, pokud vůbec jsou, je nižší, takže přijmou každého druhého který se přihlásí i když dotyčný chtěl původně někam jinam nebo se mu pouze ještě nechce do práce (či dříve na vojnu). Techniky díky tomu mají pověst školy, která se dá zkusit když nic jiného nevyjde. Techniky ale nejsou lehké školy, což záhy zjistí těch cca 40-60% prváků, kteří nepostoupí do druháku, dále pak dalších cca 40%, kteří nepostoupí do třeťáku a pak část lidí narazí na opravdu obtížných zkouškách, které bývají ve třetím ročníku. Kdo udělá všechny zkoušky ze třetího ročníku a nižších, už většinou techniku dokončí. Ten kdo přežije první tři roky už nebývá úplný blbec (i když výjimky se mohou najít) a už se naučil, že občas je nutné se něco opravdu naučit. Ve výsledku tedy techniky běžně dokončí kolem 20% prváků, i když to většině trvá více než předpokládaných 5 let.
    12.2.2011 17:01 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM

    Na ČVUT je v prvním ročníku nějaká extra registrace hned po prvním semestru? Na MFF to takhle kdysi bylo, když jsem tam začal studovat. (Do 13. března jsem tenkrát musel mít alespoň N bodů z prvního semestru.) Ale velmi brzy taková omezení zrušili.

    Pokud tedy zrovna na této konkrétní fakultě ČVUT není mimořádná registrace po prvním semestru, je celá tato úvaha založená na nesprávném předpokladu, že zkoušky ze zimního semestru je nutné splnit už v zimním zkouškovém období...

    David Watzke avatar 12.2.2011 17:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    No, to ne, teoreticky někdo mohl vypsat ještě další termíny zkoušek (i když třeba u algebry vím, že poslední byl 8.2.). Jenže tu statistiku by taková skutečnost nijak zvlášť neznehodnotila, protože by se to týkalo naprostýho minima lidí - to lze odvodit z toho, že mám i počty lidí, kteří se na zkoušku zapsali a to je drtivá většina. Ostatní lidi to tedy možná všichni nevzdali, jak jsem psal, ale třeba taky ještě půjdou. Fakt nevím, jestli někdo vypsal další termíny a už to nemám jak zjistit. No a ostatní čísla na tomto vůbec nezávisej, jako třeba počet lidí zapsaných do LS a podobně.

    Doplnil jsem tu informaci do zápisku.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.2.2011 17:16 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Na ČVUT je v prvním ročníku nějaká extra registrace hned po prvním semestru?
    Po prvnim semestru 15 kreditu nebo GTFO.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Saljack avatar 13.2.2011 11:51 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Ty výsledky u té algebry nejsou jenom prváci, ale spousta lidí co jí nedali předtím, kterých taky bylo dost ;-). Hustý, s těmi předměty, kdo dal všechny třeba v druháku, to totiž skoro každému něco chybí.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    David Watzke avatar 13.2.2011 12:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM
    Ty výsledky u té algebry nejsou jenom prváci, ale spousta lidí co jí nedali předtím, kterých taky bylo dost ;-)
    Ověřoval jsem to a je to nejspíš pravda. Teda, to že tam byli opakovánci je evidentní, bylo jich 124 :-D, ale mám na mysli to, že jsou v tom započítaní. V praxi by to znamenalo, že to udělalo ještě míň prváků a tomu se mi skoro ani nechce věřit :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    vencour avatar 13.2.2011 14:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Průchodnost prvním semestrem FEL ČVUT, STM

    Ad algebra, dělal jsem ji jako dálkař, na zkoušce na prvnim termínu jsme udělali dva asi z 12, z mého pohledu to je o tom, že se musí umět počítat, být v tom zběhlý. Že něco vim mi je naprd, když to neprodam a nenapíšu. Takže mam tu samou zkušenost, že je algebra takovej černej kůň, kterej dost často rozhoduje.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.