Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Tiskni Sdílej:
Mě taky zpočátku neseděla, ale zvykl jsem si, a dnes považuju Lua za jeden z nejlepších skriptovacích jazyků .. rozšiřitelná sémantika je boží věc, a nevím jak to Lua dělá, ale je to minimální jazyk a přitom je de facto kompletní a elegantní, podporuje vše co je potřeba (no, hodil by se mi nějaký statický metaprogramming, ale to můžu kdyžtak dodat externě.. plánuju pro Lua vytvořit systém AST maker jako v Lispu pro rozšiřování syntaxe). Btw, LuaJIT FFI podporuje např. i SIMD a celkově i nízkoúrovňové programování, takže s takovým statickým metaprogrammingem by mohlo jít o perfektně použitelný obecný skriptovací jazyk s vysokým výkonem a konkurovat i jazykům postaveným nad .NET/JVM (myslím teď dynamickým, Clojure například).
Co se týče ještě porovnání s JS, nezanedbatelnou roli hraje i to, že implementace Lua jsou napsané v C a mají málo závislostí.. snažím se nezáviset na ne-C knihovnách pro dobrou interoperabilitu a držím počet závislostí na minimu (v budoucnu přibude ještě fyzikální engine, nejspíš ODE, nic jiného zatím neplánuju). Kromě toho je i LuaJIT o dost menší než V8 a dá se daleko snadněji zabudovat do projektu (projekt, ze kterého OF vychází, Syntensity, využíval JS/V8 pro skriptování .. po migraci klesl objem podpůrného kódu na polovinu a po zavedení utility knihovny ještě dál)
Co se týče mobilních zařízení, tu podporu bych fakt rád přidal, ale zatím to nebude možné. Zatím finance plánuju čerpat z webového distribučního systému (bude se jednat o jednotný systém pro tvorbu a distribuci i kooperativně online s ukládáním všech assetů na serveru) a potenciálně z Chaosu. Ale zatím výdaje jdou z vlastního + příspěvků.
LuaJIT2 je ještě o dost rychlejší než V8K tomu je zajímavé čtení, na které jsem nedávno narazil, tady: http://blog.mrale.ph/post/5436474765/dangers-of-cross-language-benchmark-games