abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (75%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 302 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.6.2008 22:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Lze neplatit televizní poplatky a občas kouknout na televizi?
    Tak prohlaš, že ji nemáš a je to. Kontroly nechodí, takže když se nebudeš podvodem chlubit, nepřijde se na to.
    extender avatar 9.6.2008 22:06 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Problém je, že prohlásit to nemůžeš. Musíš čekat, až tě vyzvou a do 30 dnů odpovědět. Normání šikana. Proto váhám, zda si TV přijímač vůbec pustit za práh svého bytu.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.6.2008 22:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Řešíš teda pořízení elektroměru nebo televize? :-) Protože je jasné, že pokud budeš mít elektriku, tak ti napíšou každopádně.
    extender avatar 9.6.2008 22:23 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Elektroměr mám přes rok, a zatím na mě serou. S pořízením televize se tedy navenek "nic" nezmění.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.6.2008 22:50 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Strejda má elektroměr na zahradě (kde není žádné číslo popisné) odjakživa a napsali mu až nedávno. Hodně sprostě nadával, když se dozvěděl, že po něm chtějí čestné prohlášení k místu, kde žádný dům není.
    9.6.2008 22:15 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Jste si jist? Pri zruseni poplatku za rozhlas a televizi stacivalo na poste vypsat cestne prohlaseni.
    9.6.2008 23:47 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Problém je, že prohlásit to nemůžeš. Musíš čekat, až tě vyzvou a do 30 dnů odpovědět. Normání šikana. Proto váhám, zda si TV přijímač vůbec pustit za práh svého bytu.
    Hehe a co to udelat takhle. Posli jim to cestny prohlaseni a pak na ne kasli. Kdyz ti poslou nejakou vyzvu, tak ji muzes s klidem zahodit do kose. A kdyz pak zacnou buzerovat, tak jim odpovez, at si udelaji v tom bordelu poradek, ze uz jsi jim to cestne prohlaseni posilal. Samozrejme to predpoklada, ze to posles doporucene, mozna jeste lepsi na vracenku s podpisem, aby se pak dalo buzerovat toho blbecka, kterej to prevezme a hodi do kose.

    Jinak samozrejme nejde vubec o to, jestli na TV koukat budes nebo ne, ale jestli vlastnis TV/rozhlasovy prijimac:-)

    Pak je taky otazka jina. Kdyz jsem si cetl zakon, tak se tam psalo, ze platis "za prijimac, schopny prijimat TV/rozhlasove vysilani jakoukoliv cestou/formou", z cehoz jsem pochopil, ze to plati samozrejme na autoradio a mobil, ale take na PC, protoze muzes pres Internet poslouchat radio a sledovat TV. Mozna uz se to trosku poupravilo, mam dojem, ze sami CT a CRo to psali, ze samotne PC bez radio/TV karty se do toho nepocita.

    Takze pokud samostatne PC, tak by sis mohl poridit nejakou USB TV/radio kartu a sledovat TV na pocitaci. Samozrejme, ze kvuli tomu asi nebudou delat prepadovou domovni prohlidku, takze kdyz bys tu kartu schovaval, tak nic nenajdou. Ale tohle neber jako navadeni k trestnemu cinu:-) Tohle je jenom uvaha. Sam jsem ted mimo CR, TV v CR mam v komore, nikdo v byte neni a stejne platim poplatky v CR i v cizine.
    10.6.2008 02:37 Jirka P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    ale take na PC, protoze muzes pres Internet poslouchat radio a sledovat TV
    PC ne, protoze "vysilani" pres Internet neni TV/rozhlasove vysilani (stejne jako neni TV vysilani treba freetv.cz).
    10.6.2008 10:49 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Jen dokud se neimplemetuje Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2007/65/ES ze dne 11. prosince 2007, kterou se mění směrnice Rady 89/552/EHS o koordinaci některých právních a správních předpisů členských států upravujících provozování televizního vysílání.

    Pak už zbyde jen výmluva, že po Internetu není možné přijímat celou veřejnou službu. Ale to se dá „vyřešit“ zavedením nového poplatku za možnost konzumovat internetovou část veřejné služby :(
    tsLnox avatar 10.6.2008 10:46 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    platis "za prijimac, schopny prijimat TV/rozhlasove vysilani jakoukoliv cestou/formou"
    příklad absurdního popisu situace v zákoně. Asi jako jsem slyšel tohle (nevím jestli to byl vtip nebo co, a ještě omluvte prosím amatérský přepis, zjišťuju že si to skoro nepamatuju :-D):

    "Proč mám platit ty nějaké autorské poplatky za média, když nic nevypaluju?"

    "Protože máte nástroj."

    "Tak v tom případě mě zavřete za znásilnění sousedky."

    "Vy jste znásilnil sousedku?"

    "Ne, ale mám nástroj."
    extender avatar 10.6.2008 11:01 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Jo. Tohle znám, je to přesné!
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Michal Fecko avatar 9.6.2008 22:10 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Rob to ako ja, nepozeraj TV vobec...
    David Ježek avatar 9.6.2008 22:41 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    České televizi (a nejen jí, ale bavíme se vlastně o ní) je třeba přiznat jedno: i přes ty hromady sraček, hnusu, komerčních hnusů, vykopávek uměleckých zombie, trapných seriálů, stupidních původních pořadů a další odpornosti, připadá stále poměrně dost kvalitních, dobře realizovaných pořadů, skvělých zahraničních filmů, kultovních seriálů a mnohé další. Byla to Česká (-slovenská) televize, která nám jako mase miliónů lidí přiblížila dílo Davida Lynche, přinesla dokumenty BBC, ukázala řady vynikajících pořadů o hvězdách stříbrného plátna (Charlton Heston, Peter oToole, George Lucas a desítky dalších), famózních filmů, bez jejichž spatření by člověk ani o nich neměl tušení. Ač je poplatek hodně vysoký, reklamy jak nakáleno a většina produkce a vysílaných shitů mi hejbe žlučí, stále je tu dostatečný podíl kvalitních věcí. Ale připouštím, že v tomto poměru již ČT a další stanice balancují na velmi nestálé ledové kře za jarní oblevy.
    9.6.2008 23:40 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Pokud si vystačíte s živým vysíláním, zkuste tento skript. Obvykle některý z transportů ČT24 tam uvedených funguje.
    Bluebear avatar 9.6.2008 23:49 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    V anketě jsem odpověděl "Televizi si nepořizuj a máš klid", ale pak mě napadlo, že to možná není nejlepší nápad. Ono je totiž otázkou, co všechno budou autority považovat za televizi - je jistě možné se hádat, jestli sledování streamu je ještě televize nebo ne, ale rozhodující bude názor pověřené osoby, která bude mít za úkol to posoudit.

    Teoreticky by se dalo považovat za vlastnictví televize i to, že se díváš na filmy na DVDčku - koneckonců jsou to také pohyblivé obrázky a někdy v nějaké televizi šly. Pokud by došlo k takto nešťastnému rozhodnutí, budeš mít velké problémy, protože budeš mít dluh za televizní poplatky a navíc ještě na krku porušené čestné prohlášení. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    10.6.2008 07:58 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    To jsou bludy. V zakone je naprosto jasne popsano za co se ma platit. Za DVD rozhodne ne. A uz vidim jak ti CT bude dokazovat ze dluzis poplatky, protoze si mel nenahlasenou televizi 5 let. Vymahatelnost je nulova, jak pisu jinde je to jen o vasi moralce.
    10.6.2008 00:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Třeba moje babička má televizi odhlášenou (nekouká se na ní) a přitom jí má v obýváku. Kdyby si připojila anténu, tak by si toho nikdo nemohl všimnout.

    Platí se také poplatek za rádio? Ten by se mi zdál mnohem absurdnější než TV.
    10.6.2008 08:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Platí se také poplatek za rádio?
    Platí.
    10.6.2008 15:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Tak to bych tedy spíš přesunul takový poplatek do daní, protože v době, kdy lze rádio tak miniaturizovat, že je prakticky nedohledatelné, by neplatiče nešlo ani najít.
    10.6.2008 15:22 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    To by nebylo moc rozumné, protože médium veřejné služby by mělo být na vládě a parlamentu co nejméně závislé.
    10.6.2008 17:01 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Souhlasím, ale zase nechávat takovéto placení na jednotlivci, mě příjde docela zdržující (to o čekání a výzvu atd..) a neefektivní (vybere se méně peněz).
    10.6.2008 07:53 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Resite hovadiny. Bud chcete platit nebo ne. Je to jen o vasem svedomi. CT je naprosto bezzuba, protoze k vam do bytu nemuze a to ani na udani. PRotoze zadny soudce neni tak blby aby dal povoleni k prohlidce jestli nemate tv.
    10.6.2008 09:32 wo | skóre: 2 | blog: wo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Zapnutá a běžící TV se dá zaměřit s přesností cca 1 m na vzdálenost cca 10-50 m (záleží na tom zda v okolí není další). Při troše snahy se dá zjistit i přesně na co zrovna koukáš. Povolení na takový důkaz soudce vydá. Pak se dá zjistit datum výroby přijímače, a při troše štěstí najdou záruční list s datem prodeje. Platí se ne za koukání, ale za možnost koukání.
    extender avatar 10.6.2008 09:38 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Problémy jsou dva:

    1) Televize, kterou si "pořídím" je strará více než 10 let! 2) Kdo mi dokáže, že jsem ji nepřetržitě používal 30 dní bez přerušení (vrácení majiteli a opětovném půjčení)
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    10.6.2008 11:02 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Jiste technicky to neni problem. Problem, je ze k poruseni soukromi potrebujes opet povoleni soudce ;-)
    10.6.2008 14:38 o.s.r.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Mohl by jsi ocitovat přesný paragraf občanského soudního řádu, který toto upravuje? :) Nelegální sledování televize totiž není trestný čin, takže tam se na žádná "povolení" a "příkazy" podle řádu trestního nehraje :) Nikdo taky nebude zaměřovat televizi - to by se ČT moc nevyplatilo a navíc, co by s tím záznamem dělala? Jakou by měl důkazní hodnotu? Pro koho?

    Prostě podají žalobu a buď to vyjde (většinou, lidhé hází obsílky do koše a věc řeší až přijde exekutor), nebo nevyjde (je jim to jedno, náklady na tu žalobu jsou v tom množství minimální a navíc mají penězovod od státu)...

    Původnímu tazateli: buď se na tv vykašli úplně a čti si, nebo si pořiď něco jako vdr/mythtv a vytáhni si z tv vysílání co tě zajímá.
    10.6.2008 08:56 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    A co takhle platit poplatky, i když se na televizi třeba dívat nebudete? Úlohou televize veřejné služby není vysílat pořady, které budou zajímat „každého“ – to zvládnou komerční televize. To, co aktuálně televize veřejné služby vysílá je možná dokonce ta menší část její úlohy. Televize (a rozhlas) veřejné služby mají ale plnit takovou funkci, že jsou užitečné i pro ty, kdo se na ně zrovna nedívají – třeba pořady pro menšiny (který pro vás může být užitečný tím, že se třeba jednou sám do nějaké takové menšiny zařadíte; nebo také tím, že pomáhají menšiny integrovat do společnosti), zpravodajství a publicistika nezávislá na ekonomických tlacích. A pak má další důležitou funkci, která vůbec nesouvisí s tím, co teď zrovna televize vysílá – podílet se na tvorbě dokumentů, původní tvorby ale i zaznamenávat současné dění – ať už v těch dokumentech, nebo jako záznamy divadelních představení, koncertů apod. To všechno vám teď nemusí být vůbec k užitku, ale až si za třicet let vzpomenete, že chcete vidět nějaký dokument o tomto období, nebo záznam nějaké důležité divadelní inscenace, která se teď hraje – za těch 30 let vám bude houby platné, že byste za něco takového dal mnohem, víc, než jeden měsíční koncesionářský poplatek, pokud to nebude natočeno. Ty věci se musí natočit teď, zpětně se to udělat nedá.

    Jiná věc je, že zrovna na tomhle teď ČT nejvíc šetří, protože to není na první pohled vidět a současné vedení se tak může chlubit, jak ořezalo náklady. Jenže to není chyba principu televize veřjné služby, ale toho, že se politici neustále snaží ČT a ČRo ovládnout (a bohužel se jim to daří). Do velké míry se jim to daří i proto, že drží obě instituce hodně finančně zkrátka. Takže neplacením poplatků člověk pouze nahrává politikům v jejich snaze obě instituce co nejvíc oslabit, aby je mohli snadno ovládat.
    extender avatar 10.6.2008 09:22 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Bohužel. Kdybych měl pocit, že ČT podporuje takto kulturu, platil bych rád. Kdybych konečně byl zbaven obtěžující reklamy, byl bych rád. Ovšem v posledních letech sleduji spíše tendence posunu směrem k žumpě na NOVĚ v honbě za imbecilním divákem, kterých je většina
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    10.6.2008 09:35 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Jenže to se nevyřeší tím, že ČT bude mít ještě méně peněz. Naopak, právě proto, že politici zjistili, že přes koncesionářské poplatky můžou na televizi dobře tlačit, televize se dostala do takového stavu, v jakém je dnes.
    extender avatar 10.6.2008 09:40 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Politici by něměli na ČT mít žádný vliv. Už dávno měly o radě ČT rozhodovat nepolitické instituce jako třeba vysoké školy a mnohé další, tak ja kto je v některých zemích.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    10.6.2008 09:51 1john2 | skóre: 35 | blog: jo12hn | zlín, brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Už dávno měly o radě ČT rozhodovat nepolitické instituce jako třeba vysoké školy a mnohé další, tak ja kto je v některých zemích.

    utopie..... neverim ze v tomhle kocourkove nekdy neco takoveho vubec bude mozne...
    10.6.2008 10:38 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Pokud budou všichni jenom nadávat v hospodách nebo na internetu, pak máte pravdu. Naštěstí to vypadá, že se přeci jen něco děje, i když to vypadá, že pomalu.
    houska avatar 10.6.2008 10:48 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Zlatá NOVA a PRIMA.

    ... kdybys byl skoro kazdy vecer nucen koukat na $dopln-jmeno-nekonecneho-debilniho-serialu tak bys takhle nemluvil, zlata ceska televize!!!

    extender avatar 10.6.2008 11:02 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    No vzhledem k tomu, že nijak výrazně nesleduju ani jedno, tak nejhorší j ČT, protože ta za to "téměř" nesledování (i kdybych čuměl na NOVU) chce platit.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    jiri.one avatar 10.6.2008 15:10 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Je to trochu mimo tema, ale zajimalo by me, kdo to musi platit fyzicky. Ja totiz bydlim v byte, ktery je napsany na moje rodice, nemam s nima zadnou smlouvu, ale ten byt proste neni muj. Mam tam ale hlasene trvale bydliste. Pokud si poridim televizi, kdo musi ty poplatky za bednu platit? dik za odpoved
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    10.6.2008 15:21 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    extender avatar 10.6.2008 20:19 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poplatek za Televizi.
    Dle zákona ty. Vůbec se nehraje na trvalý pobyt a tak. Jakmile tam bydlíš více než 30 dní spolu s televizním přijímačem, tak musíš platit.
    Zed's dead baby, Zed's dead.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.