abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    26.6.2008 09:29 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Zkus si nainstalovat apt :-)
    extender avatar 26.6.2008 09:38 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    apt4rpm je příšernost sama. Navíc neumí reverzní závislosti, pokud vím. Co se týče RPM tak nic lepšího než zypper snad ani neexistuje.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    David Šmíd avatar 26.6.2008 16:01 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Nám (uživatelům PCLinuxOSu) se celkem osvědčil. Ještě můžeš zkusit Smart.
    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    extender avatar 26.6.2008 16:05 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Mě seosvědčil zypper. Ale budu muset dělat "body obnovení" kvůli odinstalacím. A propos- nevíte někdo jak to udělat jinak než v Yastu pomocí ukládání xml souborů? Nějaká automatika? syntaxe pro zypper?
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    David Šmíd avatar 27.6.2008 07:56 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Co starý dobrý RPM rollback ?
    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    David Šmíd avatar 27.6.2008 07:59 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Jediné, co je třeba, aby to fungovalo, je řádka "%_repackage_all_erasures 1" v souboru /etc/rpm/macros.
    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    26.6.2008 09:59 mamlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    zkus si nainstalovat gentoo :)
    AsciiWolf avatar 26.6.2008 15:11 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    +1 ;-)
    Grunt avatar 26.6.2008 15:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    A proč ne Arch?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    26.6.2008 15:43 Ladislav Hagara | skóre: 102 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    nebo Source Mage :-)
    28.6.2008 15:32 slayn | skóre: 5 | blog: Cokoliv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    chvilemi se mi zda ze jsme tu jen dva co SM povazuji za nejlepsi system ze vsech:D
    To err is human, to arr is pirate!
    stanger avatar 26.6.2008 09:55 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Tohle je nejvetsi problem suse a snad krome fedory uz je podobne vyspelej nastroj jako apt nebo jeste schopnejsi snad vsude.
    26.6.2008 10:09 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    ZYPP by měl být "ještě schopnější než apt". Jen jsou ty schopnosti zaměřené někam trošku jinak. Nicméně si pánové kolem Red Carpetu možná měli rozmyslet, jestli nemají příliš velké ambice a jestli by se neměli zaměřit na přízemnější věci. :-) Každopádně je ale velká pravděpodobnost, že pisatel blogpostu zažívá obyčejný PEBKAC. (Dostatečně pokročilé balíčkovací systémy jsou nerozlišitelné od černé magie? :-D)
    stanger avatar 26.6.2008 10:55 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému

    Co vsechno zypp umi nebo neumi skutecne nevim, ale tyhle podle me zakladni veci tam chybi.

    Dovedu predstavit, ze dostat se do podobny situace neni pro jen trochu zvidavejsi uzivatele problem :)

    26.6.2008 10:06 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Nebylo by produktivnější napsat do susího mailing listu? :-)
    26.6.2008 11:02 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Ona stará dobrá bugzilla by asi bohatě stačila :-)

    Jo, nejlepší jsou ti, co dostanou Linux zadarmo a nestojí jim ani za hlášení bugů - jasně, přeinstalovat na jiné distro, kde se ta konkrétní buga neprojevuje a čekat na další je asi rychlejší než dočkat se opravy... ale jistě je zřejmé, co víc pomůže ostatním :-)
    ^D
    26.6.2008 11:28 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému

    Ona by taky možná neškodila trošku lepší dokumentace SW managementu. ;/ Od RPM přes zypp/zypper/YaST až třeba po KIWI.

    Nicméně koukám, že něco opravdu je asi shnilého: Když dám zypper if -t pattern gnome, napíše mi to Nainstalováno: Ano, ale když dám zypper rm -t pattern gnome, tak dostanu jen Závislost 'gnome' není nainstalována. WTF?

    extender avatar 26.6.2008 12:43 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    jojo. Když jsem si naposled stěžoval nějakému SUSÁkovi, proč jste proboha změnili v 10.3 amaroK-xine na amaroK-yauap, byl jsem odkázán ať to někam napíšu, že nadávat umí každý. A protože na tohle nadává skutečně každý a každý vymění yauap za xine okamžitě po instalaci, očekával jsem, že se něco změní a napsal jsem. A co se změnilo? v 11 jste pro jistotu amarok-xine vyhodili uplně. (už není ani na instalčním médiu). To si snad děláte prdel ne?
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 12:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    A není to třeba s tím, že amarok-yauap umí přehrávat MP3 prostřednictvím fluendo kodeků, které jsou přímo v distribuci? Jak vyhodili? Je snad v internetovém repu, ne? Jestli je na DVD to nevím, stahovat ho kvůli tomu nebudu.
    extender avatar 26.6.2008 12:56 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    A ty znáš někoho, kdo používá fluendo-codecy? Já neznám a přiznám se, že kvalita reprodukce skrze amarok-yauap je naprosto příšerná. Lepší už fakt gramofon s deskou poškrábanou hřebíkem.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 12:57 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    A nebude to možná tím, že existuje i Americký trh, kde uživatelům asi ani nic jiného nezbývá? openSUSE je globální distribucí.
    extender avatar 26.6.2008 12:59 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    je zajímavé, že to X let nikomu nevadilo a nyní vadí. Mimo to, kvůli 1% USA uživatel se všichni ostatní musí přizpůsobit? Je přece normální, když si 1% USA uživatel doinstaluje yauap než 99% zbytku xine.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 13:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    MOžná si nepochopil, že takhle MP3 fungují po instalaci, kdyby byl použit amarok-xine tak by MP3 po instalaci jít nemohli, protože openSUSE je sponsorováno Novellem což je americká společnost a tak podléhá americkým zákonům, včetně tech patentových. Takže je to situace amarok-yauap s funkčními MP3 vs. amarok-xine bez funkčních MP3. K tomu aby si v amarok-xine měl funkční MP3 (WMA,..) potřebuješ nainstalovat amarok-xine z Packmana.

    A 1%? To se mi nezdá.
    extender avatar 26.6.2008 13:42 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Ano. To je problém US corporate dister.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 12:59 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    No ja neviem. Ja vidím amarok-xine vo viacerých repozitároch (Main OSS, Backports).
    extender avatar 26.6.2008 13:01 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    ja viem. instaloval jsem ho z OSS. Ale ten šok, kdy při konfiguraci instalace první co tradičně dělám je vyhození yauap, a ejhle, xine nikde.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    extender avatar 26.6.2008 13:03 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Milá Aničko. Když asi po 150 napíšu někam do Novellu/SUSE, že by možná nebylo od věci, kdyby Yast uměl reverzní závislosti, myslíš, že po 151 se dočkám?
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 13:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Yast umí reverzní závislosti. Teda ono to závisí na definici slova "umět". :-) Třeba fraktální wallpapery z nich počítat neumí, zato s nimi může snáze zaručit, že systém zůstane při změnách ve funkčním stavu. Ale rozhodně to pro YaST není cizí slovo. Nemůže být problém v tom, že svůj problém nedostatečně specifikuješ?
    26.6.2008 13:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Ad to co asi myslíš jako reverzní závislosti:
    marekstopka@gmail.com  - 13:22:25
    myslíš, že v 11.1 bude možnost odstranit nepotřebné závislosti?
    mám dát enhancement report do bugzilly?
    Jano Kupec  - 13:23:49
    nemusis, uz to mame vo fate, ale ci to bude v 11.1, to este nevieme povedat
    ja o chvilu zacnem robit na historii instalacie, to je prvy krok k cisteniu nepotrebnych balickov :O)
    
    26.6.2008 13:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Já jsem vypostřehnul, že spousta lidí říká "Proč neumí SUSE reverzní závislosti jako Debian?", a přitom ve skutečnosti chtějí říct "Proč nedělá zypper rm v SUSE to, co aptitude remove v Debianu?", ačkoliv z toho mála, co o balíčkovacích systémech vím, mi přijde, že to jsou de facto ortogonální fíčury.
    extender avatar 26.6.2008 13:39 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Ano přesně to myslím. Nasinatluju balíček A. Ten sebou vezme 15 dalších. Ale když chci balíček A odistanlovat, tech 150 mi tam zustane. Akdyz je zacnu odebirat rucne, vznikne z toho presne to co popisuju v blogu.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 14:00 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    To ale nemá s reverzními závislostmi příliš mnoho společného. ;-) Reverzní závislost sama o sobě je přesně to, co jsem linkoval výše.
    extender avatar 26.6.2008 14:03 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    pojmenuj to jak chceš, budu pak ten termín používat ;-)
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 14:16 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Ale pak se nediv, že to v SUSE ještě není, když si říkáš o něco, co tam už dávno je. ;-)
    extender avatar 26.6.2008 14:22 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Dobře. Vysvětli mi, idiotovi, jak odstraním balíček A včetně 150 balíčků, které přišly s ním?
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 14:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    No fuj, něco takového bych nechtěl! Když si představím situaci, že nainstaluju program A, který požaduje libA, pak nainstaluju program B, který vyžaduje libB a libA. Potom najednou z ničeho nic chci odinstalovat A a ono mi to odstraní i libA... Hmm nepříjemná situace.
    extender avatar 26.6.2008 14:46 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Ne. On se podívá, pro A jsem instaloval libA, libC a libD... lib A potřebují ještě jiné programy tak ho ponechám, libC a libD nepotřebují tak nabídnu jejích smazání.

    PS: u lib je to jedno, ale když má člověk na nic půlku gnome je to na hovno.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 14:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Ale to si nenapsal :D
    extender avatar 26.6.2008 14:57 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Někdy mám tady pocit, že mluvím s idiotem. :-D Slovíčkař klidně dál
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 15:02 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    To spíš já mám pocit, že mluvím s idiotem, který neumí říct co chce. :-)
    extender avatar 26.6.2008 15:10 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    To je klidně možné. Mám plné právo být idiotem. Nakonec si na to stejně musím přijít sám. V Yastu je menu "soubor" - "importovat + exportovat" a dá se archivovat stav balíčků kdykoli chci. Bohužel, nefunguje to automatcky, stejně jako jsem nepřišel na to jak rozchodit "rpm --rollback"
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 14:58 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    "pro A jsem instaloval"

    To už ale nezní jako reverzní závislosti. To už zní spíš jako historie instalací. Co když nainstaluju program A, který se dá normálně používat jako aplikace, pak nainstaluju program B, který ho používá, a pak odinstaluju program B, protože se mi nelíbí? Jak to pozná, že A ještě chci? ;-)
    26.6.2008 15:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Přesně tak, jedná se o historie instalací.
    26.6.2008 16:03 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Jednoduše. U každého nainstalovného balíčku je poznačeno, zda byl nainstalován automaticky nebo explicitně uživatelem.

    V apt se tomu říká „manually installed“, v portage „je ve world“.

    Tedy v tomto případě se A neodinstaluje.
    26.6.2008 16:18 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    No vida, a máme tu hned něco mimozávislostního. :-) Já to věděl! :-D
    26.6.2008 16:40 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Přičemž lze na databázi ručně instalovných balíků pohlížet jako na (meta/virtuální) balík, jehož závislosti jsou všechny ručně instalované balíky. Jediný rozdíl je, že tyto závislosti se mohou měnit při každém použití správce balíků.

    Takže celý problém se redukuje na řešení závislostí :)
    26.6.2008 17:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    No ale zajisté to půjde převést na SAT problém a ten řešit v libzyppu snad nebude takový problém, no ne? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.6.2008 14:23 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Presne k tomu slouzi u rpm transkace. Pak staci jen rict, ze chci system jako pred hodinou nez jsem ho zacal rozbijet ;-)
    extender avatar 26.6.2008 14:25 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    můžete mě nakopnout?
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 14:26 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    rpm -Uvh --rollback '1 hour ago'
    extender avatar 26.6.2008 14:43 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    bohužel opensuse 11 nefunguje. Buď nemám zaplé checkpointy, takže to nemá kam se vracet, nebo tahle feature není zprovozněná vůbec.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    28.6.2008 15:38 slayn | skóre: 5 | blog: Cokoliv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    pacman -Rcs balicek
    To err is human, to arr is pirate!
    26.6.2008 18:55 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Milá Aničko. Když asi po 150 napíšu někam do Novellu/SUSE, že by možná nebylo od věci, kdyby Yast uměl reverzní závislosti, myslíš, že po 151 se dočkám?

    Hrušky s jabkama. Totiž bugy s featurama.

    Pokud se s balíkem jako závislost instaluje něco, čeho je milion a evidentně to s ním nemá nic společného, je to zřejmě bug, jako bug by měl být nahlášen a opraven. Stává se to dost běžně a někdy je to poněkud absurdní - vzpomínám živě třeba na komplikované odstraňování závislosti muttu na kde3. Smutné je, že takovéhle bugy obvykle hlásí skoro jenom lidi ze SUSE, ostatní si snad myslí, že je to nutné zlo nebo co...

    Pokud balíkovači chybí nějaká featura, je dobré o ni jednou poprosit dejme tomu na souvisejícím mailing listu a dál už neprudit - pokud o ni bude zájem, jistě ji dříve či později někdo naimplementuje.

    Že opravování bugů je samozřejmé a implementace featur ne, co má větší prioritu, a co dá víc práce, už je asi jasné.

    Ale ano, po Debianech jsme další, co se snaží řešit NP-úplné problémy, takže se i té své vysněné featury nejspíš už dost brzo dočkáš :-)
    ^D
    Cubic avatar 26.6.2008 10:23 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Pokud je tohle normalni chovani a ne, jak bylo zmineno, PEBKAC, tak se chuti pomodlim k USE flagum. Amen
    extender avatar 26.6.2008 10:49 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Problém je v tom, že libzypp místo aby nabídl vyhození všeho GNOME-cosi, tak urputně nabízí jen možnosti, jak toho zachovat co nejvíce a tak všechn co bych chtěl vyhodit nahrazuje jinými verzemi, což sebou nese další závislosti... Přitom je to tak jednoduché a ručně jsem to vyřešil za kratší dobu, než jakou to řešil stroj.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 11:31 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Co k tomu jiného říct, než zatracenej dependency hell ;-) Kdybys měl vole Linux From Scratch, tak se sice ukompiluješ k smrti, ale instaluješ jen to, co chceš...
    26.6.2008 13:36 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Hlavný problém je podla mňa v tom - ako si ddal záležať správca balíku pri kompilovaní a príprave do distra.

    Je vela programov "závislích" na Gnome. Avšak pri správnej volbe parametrov kompilácie sa dá tejto závyslosti vo vela prípadoch zbaviť alebo ju aspoň minimalizovať... Samozrejme sa môže stať že prídeme o funkcionalitu ale večšinov sú to nepodstatné blbosti.

    Používam Slax. Jednou z výhod je že možem presne kontrolovať aké knižnice a "dodatočný" soft sa mi inštaluje do systému. Možem to dať do blacklistu. Prípadne si danú aplikáciu vykompilujem bez daných závislostí a podobne...

    tomolc
    pocasienahorach.sk
    extender avatar 26.6.2008 13:40 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Slax už jde dneska hodit na disk? Dlouho jsem ho neviděl.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 13:54 tomolc | skóre: 29 | blog: Live Desktop Tuning | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Slax je velmi pokrokové distro. Ja ho využívam ako normálny desktop linux so špeciálnimi vlastnostami.

    Na stránke ldt.linuxos.sk a v mojom blogu je o tom viac.

    tomolc
    pocasienahorach.sk
    26.6.2008 13:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Jasně, od toho existuje věc jménem /usr/bin/build. Taky si to můžeš zkompilovat bez různých feature.
    Grunt avatar 26.6.2008 13:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Takový DepHell mě jednou potkal na OpenSuSE 10.2 hned po instalaci…od té doby radši nic na SuSE nemažu(stejně to mítso na disku nijak nevyužiju).
    Balíků gnome-něco mám ovšem v systému jak nasráno, aplikace se mi až tak nezamlouvají, ale co s tím.
    A ono je něco na gnome-common + závislostech něco špatného?(Snad zas za to nemůže GTK dialog)
    Ohohoooooo. Tak tohle to překonává vše. X-tý pokus o odstranění gnome-keyring ústí v pokus o odstranění digiKamu (+ asi 80 balíků). Ano vidíte správně nedělám si prdel. :-D Co mám sakra na tohle říct?
    Že je lepší mít v systému 150 nepoužívaných balíčků.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    extender avatar 26.6.2008 14:03 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    co do kB nic. Ale v principu mě to začíná jebat. Protože pak je výhoda balíčkovacího systému ta-tam. Nemám v systému co chci, ale to co jsem jednou instaloval :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 16:07 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Třeba bezpečnost. Každý nainstalovaný balík se musí hlídat a aktualizovat. Čím je toho méně, tím lépe.
    menphis avatar 26.6.2008 15:10 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    uz vidim, jak se ti ty knihovny pro gnome nakonec podari odstanit a zitra tu bude zapisek, ve kterym budes posilat suse do prdele, protoze ti nejede pulka aplikaci :D
    extender avatar 26.6.2008 15:11 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    uz jsou pryc par hodin... :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    26.6.2008 15:17 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Takže už nemáš gnome-keyring, a přesto sis zachoval GIMP, který je na něm závislý?
    extender avatar 26.6.2008 15:37 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Ne. Gnome-keyring jsem kvůli GIMPu zachoval. On totiž s gnome-keyring chtěl odinstalovat digiKam, který na něm závislý být nemůže. a to už jsem dostal strach. Ručně jsem vyházel ty knihovny, které nepotřebuji k žádnému programu.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Fluttershy, yay! avatar 26.6.2008 15:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Proč je GIMP závislý na gnome-keyring? Proč závisí Inkscape na knihovnách z Gnome?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.6.2008 15:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Na to se zeptej vývojářů GIMPu a Inkscape. :-)
    26.6.2008 15:52 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Takže odpověď nevíme, ale zato jsme pochopili, proč nepoužíváme Gnome. :-D
    extender avatar 26.6.2008 16:01 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    A proč asi přestanem používat GIMP a Inkscape :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Grunt avatar 26.6.2008 16:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Protože jsou to programy do tohoto prostředí integrované a také na něm závislé. Ještě můžeš používat všelijaké multi-platformní na ničem nezávislé programy jako je FireFox.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 26.6.2008 16:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Jak jsou integrované? Povídej... Jsou to obyčejné GTK aplikace. Tak se ukaž s těmi nezávislými grafickými editory pod GNU/Linuxem. A FF není nezávislý --- vyžaduje GTK. ^_^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.6.2008 16:34 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    U mě (na Gentoo) GIMP gnome-keyring nepotřebuje, protože nemám pambase přeložený s podporou gnome-keyring. A proč GIMP potřebuje pambase? Protože pambase je závislost pamu a ten je třeba pro CUPS, jehož klientské knihovny vyžaduje tiskový subsystém GIMPu.

    Tady vidím chybu na straně baliče CUPSu, který nedokázal oddělit server od klienta.

    Ostatně dependency hell je většinou chyba distributora, který nedokáže rozdělit funkcionalitu balíku tak, aby se neinstalovaly nepotřebné části.
    Cubic avatar 26.6.2008 16:41 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    let`s spread the word of portage
    jestli jeste nekdo kdo zmini gentoo, tak bych se nedivil, kdyby uz byl poslan do mist kde slunce nesviti :)
    26.6.2008 17:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    To vaše Portage na tom možná taky nebude (pro uživatele) až tak dobře :-), navíc tam vidím, že i libgnomeui má záviset na gnome-keyring (i když je možné, že nevím o USE flagu, co to vypne), a jelikož GIMP, pokud vím, taky používá libgnomeui, tak to asi tak snadný s odstraněním závislosti nebude. :-) Nebo se u GIMPu dá vypnout závislost na libgnomeui? To už by ale asi bylo hodně drsný. To už by asi chtělo balík gimp-nognomeatall :-D
    Fluttershy, yay! avatar 26.6.2008 17:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    To už by asi chtělo balík gimp-nognomeatall :-D

    Bingo!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.6.2008 19:58 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Ano, libgnomeui vyžaduje gnome-keyring a vůbec si mi to nelibí. Nevím, zda toto je chyba baliče nebo vývojářů Gnome. (Gnome je tímhle prolezlé, vše závisí na všem, ale rozděleno to je, pro pohodlnější správu a aktualizace.)

    Ovšem GIMP libgnomeui nepotřebuje. Alespoň emerge --tree --emptytree -vp gimp tuhle knihovnu nezmiňuje, ldd taky ne a qdepends -Q libgnomeui taky ukazuje věci mimo působnost GIMPu.
    26.6.2008 17:30 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Slasti a strasti balíčkovacího systému
    Ostatně dependency hell je většinou chyba distributora, který nedokáže rozdělit funkcionalitu balíku tak, aby se neinstalovaly nepotřebné části.
    Mno tyhle věci u SUSE zrovna nebývají moc zvykem, koneckonců spousta balíků se tam seká na části a ke spoustě z nich se ještě samostatně dělá -doc, -devel, -debuginfo a -debugsource. Ale stát se to občas asi může. Do detailů nevidím, tyhle věci musí nahlásit do bugzilly někdo, komu to hodně vadí a nemůže bez odinstalace gnome-keyring žít. :-)
    26.6.2008 18:04 Dr.Watson
    Rozbalit Rozbalit vše Čapek....
    ... ehm, autore, možná byste mel zacit tim, ze ponekud upravite slovnik ... Nic mi po tom neni, ale myslim, ze "nemecke zatacky" a podobne vzrusi leda pubescenta... Mne to v globalu pomerne znechutilo cely dojem z clanku. Myslim, ze dulezita je nejen "odbornost" ale i forma sdeleni :)
    extender avatar 26.6.2008 21:06 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čapek....
    omlouvám se, opraveno :-)
    Zed's dead baby, Zed's dead.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.