abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    9.7.2008 15:43 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Pro idioty, kteří neumí použít Google to fakt není.
    extender avatar 9.7.2008 15:53 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    po týdnu googlení jsem to fakt nenašel. Dokonce mi jeden užvatel GNOME řekl, že prý to je feature :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    9.7.2008 15:55 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    A to je ten výsledek: Gnome neumí zarovnávat do mřížky.
    extender avatar 9.7.2008 15:57 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    to myslíš vážně? :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Michal Fecko avatar 9.7.2008 16:00 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Pro idioty, kteří neumí použít Google to fakt není.
    Az raz, jedneho pekneho dna vypnu/spenazia sluzby google...
    otula avatar 9.7.2008 18:00 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    offtopic: koukám teď na tvou patičku, co to máš za grafickou kartu? ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Michal Fecko avatar 9.7.2008 18:21 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    TZV. preklepova VGA karta :-P
    otula avatar 9.7.2008 18:24 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    9.7.2008 15:55 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    tak na takovéhle zápisky bych se asi fakt vykašlal.... jen tak mimo mám ikonky zarovnané do řádku.. a mám GNOME
    extender avatar 9.7.2008 15:58 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    pomocí čeho?
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    vain avatar 9.7.2008 15:55 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Na co jsou proboha ikony na ploše, kterou nikdy nevidím? Pokud jde o produktivitu práce je nejlepší místo pro ikony na liště.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    extender avatar 9.7.2008 15:59 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    a na co tedy plochu mám, když ji nemám používat? Abych měl hezké pozadí? Já plochu zásadně používám jako sladiště, pokud něco zrovna provádím.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    vain avatar 9.7.2008 16:03 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Popravdě také nechápu na co plocha je, pozadí na ní mám výchozí, a to jsem zjistil tak, že jsem se schválně teď podíval. Neříkám že ji nemáš používat, jen říkam že já jí nepoužívám a určitě nejsem jediný, třeba pro takové je GNOME použitelné. A teď se nezastávám GNOME jako takového, používám XFCE.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    extender avatar 9.7.2008 16:04 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Jenže ono nejde o to, ž to GNOME neumí. ono to umí, jenže jenom do sloupců. To znamená, že tuhletu 3,14-čovinu implementovali záměrně :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    9.7.2008 17:49 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    plochu pouzivam jako docasne odkladiste prave pouzivanych souboru, jinak je cista
    Daniel Kvasnička ml. avatar 9.7.2008 17:13 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    a na co tedy plochu mám, když ji nemám používat? Abych měl hezké pozadí? Já plochu zásadně používám jako sladiště, pokud něco zrovna provádím.
    Pokud plochu pouzivas jako skladiste pokud zrovna neco provadis, tak na co potrebujes mit zarovnane ikony?

    Jinak muzes misto GNOME pouzit Xfce. Tam sice takova volba taky neni, ale ikony jsou tam vzdy v symetricke mrizce a tak se ti nestane, ze by se prekryvaly.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Michal Fecko avatar 9.7.2008 16:05 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Na co jsou proboha ikony na ploše, kterou nikdy nevidím? Pokud jde o produktivitu práce je nejlepší místo pro ikony na liště.
    Ano ikony patria na lištu, subory (dokumenty, hudba, video a pod.) do domaceho priecinka (pekne pretriedene) a odkazy na tieto priecinky patria k zalozkam na liste taktiez...
    extender avatar 9.7.2008 16:06 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    což je jistě důvod, proč implemetovali zarovnání do sloupce nikoli už do řádku, že? :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Michal Fecko avatar 9.7.2008 16:09 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Presne! :-P
    vain avatar 9.7.2008 16:07 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Můj člověk =)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    9.7.2008 23:32 kotz | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Aneb linux o svobodě volby :P

    Sice tomu moc nerozumím ale myslím že by nemělo být tak těžký napsat skript který by upravoval po přidání polohu ikony do mřížky. Nebo jo?
    Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
    Grunt avatar 9.7.2008 16:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Příloha:
    Co to máš za GNOME?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    extender avatar 9.7.2008 16:21 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    přesně tohle ti srovná ikony do sloupce. To znamená, že budou mít přesně danou souřadnici X. Jenže souřadnice Y bude libovolná, a tak vertikální rozestupy stejné mít nebudeš. Mezi každými dvěma ikonami bude takový vertikální rozestup, jaký zrovna utrefíš.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    extender avatar 9.7.2008 16:26 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Příloha:
    Tomuhle se ve světě GNOME říká mřížka?
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    9.7.2008 16:38 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Já je tahám ručně a pozici odměřuji.
    9.7.2008 16:47 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Jak říkám, Gnome není pro úplné idioty. Což jsou přesně ti, kteří hodí ikony takhle na sebe. Asi zvyk z Windows co?
    Daniel Kvasnička ml. avatar 9.7.2008 17:14 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Tohle ti udelalo GNOME, kdyz jsi tam ty soubory ukladal, nebo sis je tam tak nahazel sam? Pokud to druhe, tak ten tvuj zdejsi rant uz ani snad nema cenu komentovat....
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Grunt avatar 9.7.2008 17:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Přílohy:
    Jak říkám, asi každý máme úplně jiné GNOME. Pokud já mám nezarovnané ikony (a to jak vertikálně, tak horizontálně) a klinku na zarovnání, tak se srovnají jak vertikálně, tak horizontálně.(viz. sreenshoty). Pokud mám to zarovnání zaškrtnuté a ikony vertikálně přesouvám pod sebe a přitom se přibližně trefím, tak se zarovnají do mřížky přesně o velikosti ikon. A ani Y mřížka není libovolná, ale jen hustější(asi to bude mít co dělat s tím, že se v GNOME dají roztahovat ikony a mohou mít různé velikosti)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 9.7.2008 17:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    BTW: Zbylo v zásobě ještě nějaké bláto na GNOME(popř. na masy, na idioty, na Geeky nebo nedejbože na Freshmouse)?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    9.7.2008 18:45 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    hmm tudle volbu mi nautilus ve fedore nenabizi... zeby naky skryty nastaveni nekde?
    9.7.2008 18:47 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    jo uz to vidim, jen kliknout na plose ne na ikone...
    9.7.2008 16:27 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Nevim, jestli to Gnome umi nebo neumi. Ale i kdyby ne, kolik tech ikon mas, ze si je nemuzes rozlozit rucne? Nebo mas potrebu si ikony co chvili rozhazet, abys je pak mohl srovnavat? :-)
    9.7.2008 16:29 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    aha, skladujes tam balast, uz jsem si to precet
    Jendа avatar 9.7.2008 16:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Ad. anketa - já mám Arch Fluxboxem (viz moje plocha v profilu). BFUčkám dávám GNOME, protože je to v Ubuntu výchozí. Ale ve škole spravuji nějaký starý Mandrake a už tam bylo KDE 3.1 a nikdo si nestěžuje.
    Jendа avatar 9.7.2008 16:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    9.7.2008 23:54 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Tak im daj Mandrivu s KDE4 a hned uvidis dotazy ako sa to ovlada kde su ikony na ploche...... stare dobre GNOME.. aspon ze GNOMACI nevymyslahu sprostosti ako KDEckary.. (a tom dlhu dobu pouzival KDE3)
    xvasek avatar 9.7.2008 17:01 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Jejda to je zase zjištění. Před půl rokem se tady řešilo, že nejde (jednoduše) udělat, aby na ploše nebyly ikony od jednotlivých připojených zařízení. Kdyby na každý takový povzdech reagovali vývojáři zařazením položky do menu konfigurace (nebo kam), tak to skončí jako konfigurace berylu* - milion voleb, nepřehledné, absolutně nepoužitelné a nemající žádný sex-appeal. A přitom to jde udělat úplně jednoduše - "desktop-effects" mají dvě zaškrtávátka a jedno tlačítko a 99% lidí plně stačí a udělají stejnou práci. Kdybych gnome navrhoval já, tak zredukuju počet voleb ještě minimálně o polovinu a tady ty stěžovatele "ale ve windows to šlo udělat tady tímto" bych posílal rovnou do /dev/null.

    Ad*: Původně jsme chtěl napsat KDE. :-)
    otula avatar 9.7.2008 18:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Příloha:
    Ad*: Původně jsme chtěl napsat KDE. :-)
    Co je na tomto (příloha) nepřehledné a absolutně nepoužitelné???
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    xvasek avatar 9.7.2008 20:32 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    No, mít jenom nastavení prostředí ve stromovém menu, kde každá položka může mít ještě záložky... Ale jo, určitě jsou lidi, kteří to využijí, já jim to přeju.
    10.7.2008 09:49 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Příloha:
    Nastavení můžeš mít klidně v menu nebo apletu, stejně tak můžeš mít v Gnome jenom ovládací centrum gnome.

    Mimochodem, extender se tu nedávno čertil na nastavení v menu v gnome, kde byl velmi dlouhý seznam položek na malém monitoru dost opruz.
    xvasek avatar 10.7.2008 11:16 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    LOL. Ono čím víc možností a způsobů nastavení mi ukážete (to není vykání, ale oslovení v množném čísle), tím je to pro mě zmatenější a míň sexy. Teď můžu říct: KDE, to je to prostředí, které nejenže má hodně složité nastavení v základu (stromové menu a každá položka může mít ještě navíc záložky), ale navíc jde konfigurace zobrazit v různé podobě na různých místech.

    To je přesně to, proti čemu brojím v prvním příspěvku - někdo si uprdne třeba ve smyslu "konfigurace by se mohla zobrazovat nejen jako kontrol-centrum (nebo jak se to jmenuje), ale i přímo z menu". A pak se toho hned někdo chytne a napíše to (což by samo o sobě ani tak nevadilo), ale hlavně to uvidí ostatní vývojáři KDE a řeknou si - no jo, ona to je cool feature (sice úplně zbytečná, proč ne), tak ji šoupnem do hlavního vývoje, ať se naši uživatelé pomějí. A oni (někteří) KDEčkaři skutečně asi posuzují kvalitu programu podle počtu konfiguračních voleb, tak se jim to líbí (a já jim to přeju).
    extender avatar 10.7.2008 13:24 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    LOL. Takže stromové menu v GNOME vyřešili tím, že udělali menu 3? :-D A není to náhodou totéž? :-D :-D jen se to začíná větvit už na panelu? aha, teď vidím, že stromové menu je matoucí jen v nastavení control center, jinde je asi OK....:-D

    Jinak většin KDEčkařů neposuzuje kvalitu podle množství voleb. Oni posuzují kvalitu podle toho, zda si mohou nastavit to co potřebují. Bohužel, kdykoli vlezu do GNOME, můžu si nastavit to co nepotřebuji, ale to co potřebuji buď nemůžu, nebo prase hledej v Gconfu!
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    xvasek avatar 10.7.2008 14:52 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Holt gnome ještě nedosáhlo dokonalosti, ale pracuje se na tom. :-)
    otula avatar 10.7.2008 15:13 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    V dokonalém Gnome bude položka Settings zcela chybět. Všechno už bude přednastaveno přesně tak, že to správnému uživateli bude vyhovovat. Nic nepůjde pokazit, každý desktop bude vypadat zcela identicky - dokonalá budoucnost :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    extender avatar 10.7.2008 15:39 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    No von se Icaza stejně chystá GNOME prošpikovat technologiemi Microsoftu, takže nakonec bude GNOME stejně nastavitelné jako Windows desktop a ko ví, třeba se stane oficiálním Microsoft desktopem, až NT kernel odnese ďas.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    vencour avatar 10.7.2008 16:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"

    Copa máš proti NT kernelu? Zlatý stabilní NT 3.51 ;-), to byly časy.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    extender avatar 10.7.2008 19:11 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Ja nic. Stejně ja to přebalenej VAX VMS :-D. Jenž on Microsoft už bastlí něco jiného.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    xvasek avatar 10.7.2008 15:49 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Kdyby to tak bylo, tak by to byl ideální systém pro nasazení do firem, k rodičům a prarodičům. Klikli by na "ten internet", spustil by se jim "internet", kliknuli by na "ten e-mail", spustil by se mail a kdyby jim něco nešlo, správce by je mohl navést po telefonu - takřka ideální svět, pokud bude existovat konkurence, která se vydá i jiným směrem.

    Nedávno jsem vytvářel manuál pro připojení na firmu přes VPN a jenom kvůli tomu, že ty pitomé Windows mají několik možností, jak může vypadat nabídka start, to mělo asi 3x víc slidů, než bylo potřeba - nehledě na zásadní znepřehlednění celého manuálu. A to jsem dělal návod pouze pro XP, jiné Windows to mají zase úplně jinak...
    otula avatar 10.7.2008 16:13 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    jenom kvůli tomu, že ty pitomé Windows mají několik možností, jak může vypadat nabídka start, to mělo asi 3x víc slidů
    Opravdu? To je tak těžké napsat, že mají stisknout například klávesy "Windows + R", zadat "ncpa.cpl", stiknout "OK" atd.? K čemu 3× více slidů?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    xvasek avatar 10.7.2008 22:49 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Jojo - nejlepší způsob, jakým popsat postup, který se díky různému nastavení může zásadně lišit, je najít další postup, který sice vede k cíli, ale který nikdo v praxi nepoužívá - tím se orientace uživatelů v systému zásadně zlepšuje.
    otula avatar 10.7.2008 22:56 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Aha, proč to dělat jednoduše a spolehlivě, když to jde složitě? Když potřebují kolegové pomoct po telefonu, vždy je naviguji tímto způsobem, protože jinak to trvá 10x déle. A když jsem byl posledně na rehabilitaci, spolubydlící měl notebook s Vistou a stěžoval si, že tam nemůže nic nastavit, protože to nemůže najít. Tak jsem k tomu sednul a nastavil mu vše, co potřeboval, i když Vistu vůbec neznám (na nabídku "start" jsem vůbec nesáhnul, protože bych se v ní asi utopil - jít přímo k nastavení je mnohem snadnější a rychlejší a je úplně jedno, jestli se posadíš k Win2k, nebo k Vistě)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    xvasek avatar 10.7.2008 23:30 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Počkej - ty vážně preferuješ diktovat do telefonu příkazy? Já jsem flegmatik, ale na toto nervy teda nemám. K úspěšnému pokusu o ping se průměrný jouda dostane tak za pět minut, když se mu konečně podaří překonat všechny možné překlepy - pink, čárky nebo mezery místo teček, bez mezery za příkazem, mezera za každou tečkou, podtržítko místo pomlčky, nedodržení velikosti písmen na linuxu... Máš můj respect.

    Jinak s tebou obecně souhlasím - jít přímo do nastavení je jistě rychlejší. Bohužel jsou dnešní prostředí postavená tak, že už jenom dostat se do nastavení je složitý úkol - protože normální cesty jsou díky konfiguraci nejednoznačné a spolehlivé cesty jsou zoufale neintuitivní. Konfigurace samotná je potom většinou zcela zbytečně složitá a zmatená. To v součtu způsobuje, že se uživatelé necítí u počítače komfortně, a taky proto třeba nepoužívají linux - už to "hloupé" gnome je pro ně zkrátka příliš složité.
    otula avatar 11.7.2008 00:03 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"

    Ano, preferuji. Mám totiž vyzkoušené, že je rychlejší odhláskovat příkaz, než chtít po někom, aby našel v něčem nějaké menu, v tom menu se někam probojoval, či našel ovládací panely a v nich ikonku. Když mu řeknu, ať stiskne Win+R a zadá lusrmgr.msc, je v nastavení uživatelů 100x rychleji, než by se tam proklikával a hledal to :-) V Linuxu je to jednodušší. Mé ovečky mají návod, jak mi zpřístupnit počítač, a já se k nim připojím přes ssh a udělám to sám ;-)

    Máš pravdu, že spolehlivé cesty jsou neintuitivní, protože jediné spolehlivé cesty jsou opravdu jen přes konkrétní příkazy, které se naštěstí ve Windows ani v Linuxu s novými verzemi nemění :-) Jen se blbě pamatují :-)

    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 10.7.2008 17:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    První odstavec: A co kdyby mi to "jediné" prostředí nějak výrazně nevyhovovalo? A k tomu navedení po telefonu - myslíš si, že si lidé, kteří "kliknou na ten internet", budou výrazně měnit styl prostředí? Ne? Tak jim tam správce něco nastaví a všichni jeho uživatelé to budou mít stejné.
    xvasek avatar 10.7.2008 22:36 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    "Něco mi to píše (něco se tam ukazuje)" "A cos předtím dělala?" "Já nevím, ale teď to vypadá jinak, než to vždycky vypadalo." ... Kdo nezná, je šťastný člověk.

    Pokud by ti prostředí výrazně nevyhovovalo, můžeš si zvolit jiné, ideálně takové, které má konfigurační volbu pro každou tvou potřebu cokoli konfigurovat. Každopádně aspoň jedno prostředí by mohlo být jednoduché a přehledné, s minimální množinou rozumných funkcí a nastavení. Takové prostředí dnes bohužel neexistuje, gnome je ale tomuto směru zatím nejblíž. Proto jsou na jedné straně jeho vývojáři označováni za fašisty a na straně druhé je preferováno ve většině velkých distribucí.
    Jendа avatar 11.7.2008 12:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Jde to vyřešit tak, že se při každém odhlášení přeplácne konfigukák s nastavením vzhledu.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.7.2008 19:14 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    99 % jakých lidí? Všech lidí možná, ale linuxáků? Nevěřím.
    xvasek avatar 9.7.2008 20:34 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Já jsem taky myslel všechny lidi, ne jen linuxáky. :-)
    9.7.2008 19:29 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    GNOME má oveľa väčšie nedostatky než len nemožnosť prispôsobenia... Okrem toho KDE nie je neprehľadné (aspoň väčšinou ;-) )
    xvasek avatar 9.7.2008 20:41 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Dle mého není nemožnost přizpůsobení nedostatek, ale výhoda. Kdyby to bylo jediné možné prostředí, tak je to samozřejmě zcela jiná situace, ale já osobně celkem stojím o prostředí, které prostě vypadá a chová se pořád stejně, obsahuje základní funkce, intuitivně se ovládá a jednoduše funguje. Aspoň jedno takové by být mohlo...
    9.7.2008 20:22 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Snižovat nepřehlednost prostředí odstraňováním funkcionality? To není kumšt. Navrhnout prostředí se spoustou možností, a které je přesto přehledné - to je umění :-).
    9.7.2008 21:33 aurelius | blog: Wonderland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Příloha:
    Já myslím, že je to záměr vývojářů a má to logický důvod. Když máš totiž na ploše například náhledy PDF dokumentů s dlouhým popisem, tak kdyby byly zarovnány do mřížky, na plochu by se toho moc nevešlo, protože by každá buňka té mřížky musela být velká, jako největší ikona na ploše.

    Pak by takové zarovnání jako na přiloženém screenshotu nebylo možné.
    extender avatar 10.7.2008 07:36 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    No a mě třeba náhledy PDF přímo iritují, ty tam nechci. Takže bychto musel v GNOEM vypnout. Jen se bojím jestli by to vypnout šlo.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    9.7.2008 22:25 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    tak je fakt ze by se ty ikonky prekryvat nemuseli a taky by se to nemuselo uplne prerovnat az po tom co tu volbu vypnes/zapenes - ale stejne je to jen drobnej bug a psat o tom blog - nemas nahodou poruchu osobnosti?
    Jardík avatar 10.7.2008 02:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Tu mám já. A proč nemít ikony na ploše nechápu. Od toho přece je. Přece nebudu jak čurák maximalizovat každý okno na celou obrazovku s rozlišením 1920x1200.
    Věřím v jednoho Boha.
    10.7.2008 10:42 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Jardo, obávám se, že ty ať uděláš cokoli, uděláš to jako čurák... (Někdo mu to říct musel.)
    Jardík avatar 18.7.2008 23:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Dej si radši k večeři čerstvou myšku - pak nezapomeň chcípnout, páč sežrala jed na krysy.
    Věřím v jednoho Boha.
    Vašek Lorenc avatar 10.7.2008 00:35 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Když pracuji efektivně v příkazové řádce, má na to zarovnání ikonek na desktopu vliv? Dle ankety a blogu dozajista.. A to se to musím dozvědět až teď?! ;-)
    ...včetně majestátného loosa
    10.7.2008 08:32 fettgesicht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Tohle nějak nechápu. Plochu vidím do okamžiku, kdy si otevřu první okno. Od toho okamžiku jsou mi ikony na ploše k ničemu.

    To když máš otevřených 10 oken, tak je všechny shazuješ na lištu, abys mohl pustit další program ikonou z plochy? To je přece šílený, takhle pracujou počítačově negramotný úřednice kolem mě.

    Z téhož důvodu nechápu ty věčný tapety na ploše. Vždyť je to nesmysl. Plochu vidím 5 sekund po přihlášení a 5 sekund před vypnutím. Aplikace přepínám pomocí Alt+Tab (jak v práci na widlích, tak doma v IceWM).
    extender avatar 10.7.2008 08:43 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Jo používám plochu jako odkladiště bordelu, se kterým momentálně pracuju. Naploše mám trvale tak 3-4 ikony, takže zde by problém nebyl. Jenže během práce plochu mnohdy zabordelím. Ale ito je jedno. Přece taková základní položka, když už tam je, tak by mohla být udělána pořádně. To není nic proti něčemu.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    10.7.2008 08:58 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Mno, v KDE je shazování a vracení všech oken vyřešeno lépe než na Windows (nebo snad i Gnome). Klikneš na aplet Zobrazit plochu, klikneš na program - a všechny okna se ti zase vrátí do původního stavu. Ne že bych to používal.
    10.7.2008 09:01 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    A kdyby sis to náhodou rozmyslel s tím spouštěním, tak můžeš na ten aplet kliknout znovu, a okna se ti vrátí zpět i tak.
    10.7.2008 18:26 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    (nebo snad i Gnome)
    Beru zpět, Gnome to také umí.
    Jardík avatar 10.7.2008 09:52 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    A proč nemít ikony na ploše? To nechápu. Od toho přece je. Přece nebudu jak čurák maximalizovat každý okno na celou obrazovku s rozlišením 1920x1200. Běžně mám okno tak 750x600, výjimku tvoří webový prohlížeč s velikostí 1200x900. Mám ikony po stranách a vidím je neustále. To, že je vy nechcete používat a nepoužíváte a že si myslíte, že se to používat nedá a proto to nemůže používat ani nikdo jinej, je jen vaše debilní domněnka, kterou si můžete strčit někam. Odpovídejte na otázku, nebo se na to vyserte.
    Věřím v jednoho Boha.
    Marián Kyral avatar 10.7.2008 22:32 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    To když máš otevřených 10 oken, tak je všechny shazuješ na lištu, abys mohl pustit další program ikonou z plochy? To je přece šílený, takhle pracujou počítačově negramotný úřednice kolem mě.
    Vždy mám jednu plochu volnou, takže nějaká minimalizace 10 oken nehrozí. Stačí se přepnout na tu volnou plochu :-)
    10.7.2008 08:45 Ja.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Tak tento prístup k odpovediam milujem. Autor popísal problém, ten je jasne daný a ide jasne o chybu. Nikto mu zatial nedokázal povedať: "dá sa to urobiť takto alebo takto..." Namiesto toho ho presviedčajú že tú plochu vlastne nepotrebuje a že vraj načo mu bude.

    Bohužiaľ ani ja Vám nepomožem, lebo GNOME nepoužívam. Moj príspevok je tak ako všetky predo mnou vlastne tiež o ničom :)
    10.7.2008 12:01 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    No jo, ale já bych zas mohl napsat, proč si autor furt stěžuje na GNOME. Když mu tam nejdou některé věci, proč si zkrátka nenainstaluje KDE (nebo něco jiného) ... a má klid. Kdybych měl napsat blog o každém prdu co mi vadí, tak nedělám nic jiného. :-)))
    12.7.2008 11:53 thl | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    OndraZX avatar 10.7.2008 09:06 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Příloha:
    Dle meho nazoru jde o zamer - dovedete si predstavit, ten hnus, kdyby na me plose (viz priloha) byly zarovnane ikony do mrizky = rozestup male ikony pro spousteni aplikace by byl stejny jak nahled souboru PDF? Mam snad ikony na plose nezarovnane? Vertikalni zarovnani funguje, protoze popisek ikony je vetsinou sirsi, ale horizontalne jsou velke rozdily mezi ikonou a nahledem - proto rozestup muze byt "rozdilnejsi" (Gnome zarovnava i horizontalne, ale s vetsi citlivosti). Jsem rad, ze Gnome zarovnava ikony timto zpusobem.
    Jardík avatar 10.7.2008 09:57 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Byl by to v gnome hnus. Protože gnome stojí za hovno a musí mít každou ikonu jinak velikou a ještě větší náhled, nehledě na to, že v gnome ikony nejdou zmenšit- příklad: chci změnit ikonu adresáře, vyberu soubor ico (protože png nemůže mít víc velikostí, v ico jsou png "soubory" o různých velikostech, popř. bitmapy a masky) a gnome načte pouze velikost 48x48 a tu si škáluje třeba do 32x32, 16x16, 22x22, 24x24, ale i 128x128 a 256x256. Pak to vypadá hnusně.
    Věřím v jednoho Boha.
    10.7.2008 11:19 Lukáš Kotek | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    Příloha:
    Proč by nešly zmešit? Proč by měly po změně rozměru vypadat hnusně? A co SVG?
    Lidstvo vydává obrovské prostředky na ochranu sebe sama před sebou samým. Znáte lepší definici šílenství?
    10.7.2008 10:40 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME je tak "jednoduché"
    RTFM.

    Na akce Srovnat podle názvu a Nechat zarovnané přišla i moje máma...
    10.7.2008 14:55 end
    Rozbalit Rozbalit vše mam na ploche tri ikony (oplaca sa to zarovnavať?)
    rýpol si. dúfam, že mu to spravilo dobre a teraz nech ide zabíjať čas prechodom späť na Kdečko na ktoré je iste zviknutý. my gnomisti a ostatná háveď si budeme používať to čo nám bude aktuálne vyhovovať.
    10.7.2008 18:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: mam na ploche tri ikony (oplaca sa to zarovnavať?)
    Tak nějak... a ještě by mohl přestat ty kraviny cpát do blogu...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.