abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán

    21.7.2008 15:31 | Přečteno: 2336× | poslední úprava: 21.7.2008 15:34

    Koupil jsem si sandály. Po roce a něco se mi zadní přesky začaly párat, vnitřní část boty, který je v kontaktu s chodidlem zlikvidoval pot. Na začátku tohoto léta jsem tedy zaregistroval zmiňovanou vadu umožnující reklamaci - párající se přesky. Sebral jsem tedy účet, vzal boty a odnesl je do ochodu, kde jsem je zakoupil. Paní boty přijala, vystavila doklad a potud bylo vše v pořádku.

    Zmiňovaný obchod je od firmy Baťa a první co mě zarazilo bylo, že já si mám zavolat na číslo, abych zjistil, zda je reklamace vyřízena. Na takové fungování nejsem zvyklý, protože vždy se v případě reklamací staral na vlastní náklady prodejce, a zavolal mi hned, jak byla reklamace vyřízena. No nic. Paní prodavačka se asi spletla. Behěm zákonné doby 30 dnů jsem volal 2x. Poprvé nevěděli nic, po druhé po 30 dnech mi paní vedoucí oznámila, že boty nejsou jejich a tudíž byla reklamace zamítnuta. ŠOK

    Začal jsem se tedy pídit v čem je problém a zjistil jsem, že v době, kdy jsem boty kupoval na tomto místě nesídlil Baťa ale Stival. Následně se stival přestěhoval o 50 metrů vedle a jeho prostory zabral Baťa. Jelikož jsem si pamatoval místo nákupu, ani ve snu by mě nenapadlo, že tatáž prodejna není tatáž prodejna. Bohužel, problému pomohlo i to, že jsem přišel s paragonem Baťa, od úplně jiných bot, místo s paragonem Stival od cuklí. (bohužel, produkt na některých paragonech je neidentifikovtelný a pokud si to nepopíšete máte na problém zaděláno.) Nelze tedy vinit paní prodavačku, že reklamaci přijala. Co ovšem nechápu je fakt, že společnosti Baťa trvalo 30 dní, než zjistili, že typ botů uvedený na paragonu není typ botů v přiložené krabici Na absurdnite tomu přidává fakt, že jak jsem byl prodavačkou vítězoslavně informován, na spod krabice byl dokonce schovaný leták, potvrzující že jde o Stival, nikli Baťu. Takže si živě představuju, jak v Baťvi přijali reklamaci, a pak se 25 dní dloubali v nose, než zači reklamaci řešit a zjistili, že boty jim nepatří. Boty jsem tedy vyzvedl a odešel vedle do Stivalu.

    Ve Stivalu mě ale čekalo další nemilé překvapení. Krajně nepříjemná prodavačka mi tónem typu "co tady vůbec chcete" oznámila, že mi před 14 dny vypršela záruka a že mám smůlu. Snažil jsem se jí vysvětlit, že záruku jsem uplatnil včas, bohužel na jejich bývalé adrese, kde teď sídlí Bata. Se slovy, že jí to vůbec nezajímá mě vyprovodila z krámu. Ano, ze zákona na to má nárok. Ovšem já už si ve Stivalu nikdy nic nekoupím. Gratuluji. Také ze srdce děkuji kompetentním pracovnicím společnosti Baťa, ze pilné dloubání se v nose a neřešení reklamace, což přispělo ktomu, že boty jsem na ulici vyhodil do popelnice.

           

    Hodnocení: 33 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.7.2008 15:39 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Teda jak ty to děláš, že můžeš napsat minimálně jeden zápisek denně? Nuda?
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Luk avatar 21.7.2008 16:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Nebo naopak spousta práce, do které se mu nechce. Tak to bývá u mě - radši něco píšu do blogu než dělám nepříjemnou práci.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.7.2008 15:40 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    No, přejdu-li údajně nepřijemnou prodavačku ve druhém obchodě, tak mám pocit, že si nemáš nač stěžovat. Nejprve jsi boty přinesl do špatného obchodu a potom po vypršení záruky. Kdybych byl prodavač a někdo mi tvrdil, že boty reklamoval včas, jen to jaksi bylo o dům vedle v jiném obchodě, tak bych asi koukal velmi užasle.
    extender avatar 21.7.2008 16:15 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Když reklamuji boty v budově bývalé provozovny a mám na to doklad, je zcela prokazatelné že jsem je reklamoval včas. Zbytek je o slušnosti či neslušnosti prodejce. Zákon do toho netahej, o tom se zde nikdo nedohaduje.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    21.7.2008 19:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Když reklamuji boty v budově bývalé provozovny a mám na to doklad, je zcela prokazatelné že jsem je reklamoval včas.
    Včas ano, ale na blbém místě. Co víc k tomu říct? Prodavačku v té správné prodejně neměla jinou možnost, než tě s tím odkázat do příslušných mezí. Pokud byla neslušná, je to smutné, ale co se reklamace týče, tak to byla jen a pouze tvoje blbost. Stěžovat si kvůli tomu, že nectí pravidlo "náš zákazník, náš pán", je pitomost, jelikož prostě vůbec nedává smysl, aby obchod přijal reklamaci po záruční lhůtě jen kvůli tomu, že je zákazník pako.
    extender avatar 22.7.2008 08:17 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Jenže ty jsi úplne mimo.

    1) Já si nikde nestěžuju, jak zde všichni pubescentně pořváváte. Je to jen celkový povzdech.

    2) Děkuji za vysvětlení že na reklamaci nemám nárok. I stoupa s inteligencí automatické pračky by si obšem všimnul, že je to uvedeno v blogu. Jáky to ted má význam, kromě pubescentního posmívání se cizímu pochybení a poškození?

    3) Záruční doba je 24 mesíců. Mám 24 měsíců nárok výrobek bezvadně používat. Toto právo mi bylo upřeno. Prvotní základní pochybení jetedy na straně prodejce, že mi prodal vadný výrobek. Konec tečka. Je naprosto pochopitelné, že výrobce nebude ochoten akceptovat vadu po 2 letech. Je ovšem lidsky nepochopitelné, že ji automaticky odmítá akceptovat v případě, že je evidentní, že výrobek se pokazil dříve a záruka byla uplatňována včas. V tomto případě je to prostě využití, zneužití omylu zkazníka, abych nemusel napravovat vlastní pochybení.

    4) Až možná ty a tobě podobní dospějete, a naše zamindrákovaná česká společnost se trošku zkulturní, začnete ctít jiné hodnoty, než "hurá zákazník je v prdeli, hlavně že už se mě to netýká". Je naprosto normální, že se zákazníkovi snažím pomoci, jak je to je možné. Ale to by jsi musel zažít něco jiného než českou žumpu.

    PS.: Mám hned několik naprosto opačných zkušeností, které vy tady považujete za absurní, nedávající smysl atd. Asi mám to štěstí, že znám prodejce, jejich kultura je 100 let před prodejci, ke kterým chodíte vy. Neměl bych vás litovat?
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    22.7.2008 11:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    1) Já si nikde nestěžuju, jak zde všichni pubescentně pořváváte. Je to jen celkový povzdech.
    No, a já právě říkám, že tvůj povzdech není na místě.
    2) Děkuji za vysvětlení že na reklamaci nemám nárok. I stoupa s inteligencí automatické pračky by si obšem všimnul, že je to uvedeno v blogu. Jáky to ted má význam, kromě pubescentního posmívání se cizímu pochybení a poškození?
    a) Všiml jsem si (mám tedy inteligenci aut. pračky).

    b) Neposmíval jsem se. Jen tvrdím, že tvůj nářek nad poměry ve vztahu obchodník-zákazník není (souzeno dle tohoto případu) na místě.
    Je ovšem lidsky nepochopitelné, že ji automaticky odmítá akceptovat v případě, že je evidentní, že výrobek se pokazil dříve a záruka byla uplatňována včas.
    Sorry, ale ty pořád operuješ tím, že "záruka byla uplatňována včas". Nebyla. To, že jsi boty zkoušel (omylem) reklamovat v jiném obchodě, prostě prodavačku neopravňovalo reklamaci přijmout. Jistě, její netaktní přístup je politováníhodný a zasloužila by vyrazit, pokud je k zákazníkům neslušná. Ale přijmout tu reklamaci prostě neměla. Co měla udělat, je zajít za svým vedoucím a zeptat se, jestli by s tím nešlo něco dělat. Ale to už nemluvíme o uznat vs neuznat, nýbrž o přístupu té konkrétní ženské.
    Je naprosto normální, že se zákazníkovi snažím pomoci, jak je to je možné. Ale to by jsi musel zažít něco jiného než českou žumpu.
    Být tebou, tak se vyvaruji podobných prohlášení, protože nemáš ponětí o tom, co kdo zažil.
    Mám hned několik naprosto opačných zkušeností, které vy tady považujete za absurní, nedávající smysl atd. Asi mám to štěstí, že znám prodejce, jejich kultura je 100 let před prodejci, ke kterým chodíte vy. Neměl bych vás litovat?
    Začal jsi mi vykat, nebo jen v tomto komentáři reaguješ na jiné příspěvky, které říkají něco jiného než já?
    extender avatar 22.7.2008 11:43 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Vy = množné číslo :-D

    Já koze vy všichni o voze. Ja mluvim o pristupu lidskem, vy ostatni neustale o pravnim. A porad dokolo jak blby s hluchym.

    Jestliže ti prijeti podobne reklamace ze strany obchodnika prijde nesmyslne, pak skutečně asi znáš jenom českou žumpu. Ony existují země, kde například zavoláš na operátora s tím, že tvůj předchozí hovor byl omyl, a nebude ti naúčtován.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    22.7.2008 11:56 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Jestliže ti prijeti podobne reklamace ze strany obchodnika prijde nesmyslne
    Výše jsem napsal, co bych považoval za správný přístup.
    skutečně asi znáš jenom českou žumpu. Ony existují země,
    A také jsem výše napsal, že pokud o svém oponentovi nic nevíš, tak bys měl podobnými prohlášeními šetřit.
    extender avatar 22.7.2008 11:57 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Naosal jsi, že to považuješ za nesmyslné. Proto jsem si to dovolil tvrdit.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    22.7.2008 12:37 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Doprovodil jsem to podmínkou :-). Mimochodem, jseš si opravdu jistý, že se Stival přestěhoval o dům vedle a na jeho místě je Baťa? Připadá mi to přinejmenším kuriózní... Kde to bylo?
    22.7.2008 12:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Jestliže ti prijeti podobne reklamace ze strany obchodnika prijde nesmyslne, pak skutečně asi znáš jenom českou žumpu. Ony existují země, kde například zavoláš na operátora s tím, že tvůj předchozí hovor byl omyl, a nebude ti naúčtován.
    http://www.abclinuxu.cz/blog/Robert/2007/11/stehovani-do-anglie

    Asi i Anglickou žumpu ;-)
    extender avatar 22.7.2008 11:46 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Mluvil jsem s vedoucí prodavačkou, nebo se tomu říká manager prodejny? :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Grunt avatar 22.7.2008 11:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Záruční doba je 24 mesíců. Mám 24 měsíců nárok výrobek bezvadně používat. Toto právo mi bylo upřeno. Prvotní základní pochybení jetedy na straně prodejce, že mi prodal vadný výrobek.
    Mám pocit, že cokoliv co by ti ten prodejce prodal by nebylo bez vady, protože ještě jsem neviděl boty, které se bežným používáním neopotřebovávají.
    Konec tečka.
    Řekl extender a tak to určitě bude.
    Je ovšem lidsky nepochopitelné, že ji automaticky odmítá akceptovat v případě, že je evidentní, že výrobek se pokazil dříve a záruka byla uplatňována včas.
    Já to docela chápu, ale možná to také bude tím, že nejsem člověk.
    V tomto případě je to prostě využití, zneužití omylu zkazníka, abych nemusel napravovat vlastní pochybení.
    Aha, a ty snad znáš firmu, která toho nezneužívá?(Čestným výjimkám se samozřejmě omlouvám)
    4) Až možná ty a tobě podobní dospějete, a naše zamindrákovaná česká společnost se trošku zkulturní, začnete ctít jiné hodnoty, než "hurá zákazník je v prdeli, hlavně že už se mě to netýká". Je naprosto normální, že se zákazníkovi snažím pomoci, jak je to je možné. Ale to by jsi musel zažít něco jiného než českou žumpu.

    PS.: Mám hned několik naprosto opačných zkušeností, které vy tady považujete za absurní, nedávající smysl atd.

    Vidím, že znáš i jiné, tak proč se nepodělíš?
    Jenže ty jsi úplne mimo.

    1) Já si nikde nestěžuju, jak zde všichni pubescentně pořváváte.

    2) Děkuji za vysvětlení že na reklamaci nemám nárok. I stoupa s inteligencí automatické pračky by si obšem všimnul, že je to uvedeno v blogu. Jáky to ted má význam, kromě pubescentního posmívání se cizímu pochybení a poškození?

    4) Až možná ty a tobě podobní dospějete, a naše zamindrákovaná česká společnost se trošku zkulturní…

    Asi mám to štěstí, že znám prodejce, jejich kultura je 100 let před prodejci, ke kterým chodíte vy. Neměl bych vás litovat?

    Radku?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    extender avatar 22.7.2008 11:45 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Aha, a ty snad znáš firmu, která toho nezneužívá?

    Ano. Celou řadu. Kdo hledá, najde. Mě vůbec neštvou boty týden před odpisem. Já jen nechápavě kroutím hlavou nad tím, jaké vítězství urpěl stvil tím, že zákazníka zmátl přestěhováním. Je to vůbec vítězství? :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    David Ježek avatar 21.7.2008 16:16 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    tak tak, akorát já bych ani tak nekoukal užasle, spíš bych se řezal smíchy jako blázen a vytíral svým zmítajícím se tělem podlahu :-D ...Prostě si extendere chtěl reklamovat po skončení záruky. je pouze tvoje blbost, že odneseš boty do úplně jiného obchodu. mě se něco takového stát, tak se s tím rozhodně v blogu neztrapňuji (ale jinak to beru, jsi na dobré cestě, že naši pětici nejdrsnějších bloggerů velmi rychle dostihneš a překonáš ;-))
    extender avatar 22.7.2008 11:59 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Tak to nevím, kdo z nás dvou je na tom hůř! :-D Myslím že s paní ze Stivalu bysis mohl podat ruku.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Grunt avatar 21.7.2008 16:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    náš zákazník, náš pán
    Idealisto.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    21.7.2008 16:06 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Ty máš chlape strašnou smůlu. GNOME ti nefunguje, boty nejdou reklamovat ... :- )))
    21.7.2008 16:27 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Kromě toho, znám "distribuční turisty", ale "reklamačního turistu" vidím prvně... :-)
    21.7.2008 16:10 Anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Mno očividně bys měl vysadit okenu či co to konzumuješ.
    21.7.2008 16:14 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    no takze sis spletl kseft a spletl paragon a ted se divis ze ti to po vyprseni zaruky nechcou reklamovat? :-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    extender avatar 21.7.2008 16:16 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Nedivím. V Česku skutečně nedivím. Ale to by jste musel zažít něco jiného než ten náš středoevropskej zapadákov.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Heron avatar 21.7.2008 17:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    A přibližně ve kterém státě ti uznají reklamaci po záruce, v jiném obchodě a na jinou věc?
    21.7.2008 17:41 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    V trojfederaci zvané TuxExtedKillerstán...? :-)
    extender avatar 22.7.2008 12:01 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Nic takového jsem nikde nepožadoval
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    21.7.2008 17:43 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    samozrejme kdybys narazil na slusneho prodavace tak by tvoje argumenty mohl uznat a reklamovat ti to i po zaruce, ciste pro zakaznikuv dobry pocit. to ses nejspis snazil rict...? nicmene u nas to asi vetsinou nemuzes cekat.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Dent avatar 21.7.2008 17:45 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Prodavač by to vzít mohl, ale vedení by se na něm taky mohlo pěkně výřádit s tím, že nemá brát reklamace po záruce (a opravu ho třeba nechat zaplatit za své).
    LuFa avatar 21.7.2008 17:16 LuFa | blog: LuFa
    Rozbalit Rozbalit vše Jeden by neřekl, co vše se může stát
    Díky za zápisek, jeden by neřekl, co vše se může stát. Nad tolika omyly se nejde než pobavit. Bohužel k reklamaci dvou let starých sandálů to nepomůže. Snad jen, opravit si je sám. Párající se přezku by neměl být problém zašít.
    Dent avatar 21.7.2008 17:28 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Takže pokud to správně počítám, šel jste vlastně boty reklamovat 14 dní před koncem záruční lhůty, po bezmála dvou letech používání (pokud beru v úvahu, že záruční doba je 2 roky). Lze to zahrnout do výrazu "Po roce a něco", ačkoli výraz "za pět minut dvanáct" mi přijde vhodnější.

    Životnost obuvi se navíc nemusí shodovat s délkou záruční lhůty a záruka se nevztahuje na vady způsobené užíváním obuvi. Při užívání obuvi v nesouladu s reklamačními podmínkami záruka zaniká úplně. Takže boty, které se mi začaly rozpadat po bezmála dvou letech používání bych ani reklamovat nešel, to bych se musel stydět. Brigádoval jsem v jedné z větších obuví a vím, co jsou zákazníci schopní (boty do tanečních zničené každodenním venkovním nošením, vycházková obuv snad používaná při potápění, dětská teniska rozedraná bržděním na kole špičkou boty...) přinést k reklamaci.

    Dva roky používání jsou prostě na botu moc (pokud se nejedná o nezničitelnou obuv typu Martens pod.) a navíc opravdu nechápu, co jste čekal od toho, že přinesete boty na reklamaci 14 dní po skončení záruky. Prodavačce je houbelec po tom, že jste je vlastní hloupostí zanesl do špatné prodejny, kde si je měsíc nechali (na což mají ze zákona právo).

    Navíc bych řekl, že nemůžete najisto vědět, co tam celý ten měsíc s botama dělali. Že se 25 dní dloubali v nose a až 26. den se do toho pustili, to bude asi nehorázný výmysl - zrovna Baťa toho má na reklamace jistě tři... pozadí.
    Bluebear avatar 21.7.2008 17:35 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Dva roky používání jsou prostě na botu moc

    To snad nemyslíš vážně :-( Vím, že v dnešní době je standardem, že boty se rozpadnou po dvou letech, často i dřív, ale to neberu jako normální! Boty by měly vydržet deset let a nejsou tak dávno doby, kdy vydržely. Dokonce i v mém dětství (dejme tomu před 20 lety, tedy za komančů, kdy už se všechno šidilo) vydržely boty cca pět let bez větších problémů, a to jsem je nešetřil.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    21.7.2008 17:38 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    si kup drevaky
    21.7.2008 17:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Imho bohatě stačí "težké boty".
    Dent avatar 21.7.2008 17:43 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Z čeho byly vyráběné? Nějaká titanová vlákna? Pokud dnes chci kvalitní obuv, která vydrží několik let, musím trochu přitlačit a koupit si kvalitní obuv. U Bati a podobných je tendence prodat výrobek s co nejnižšími výrobními náklady za co nejvyšší cenu a to tak, aby se to rozpadlo těsně po záruční lhůtě - aby si zákazník koupil novou botu (to je sice všude, ale u těchto firem je to nejmarkantnější). Pokud si koupím například výše zmiňované Martensky, můžu si být jistý, že mi vydrží třeba i těch deset let, pokud se o ně budu starat (což je ale vykoupeno větší cenou).

    A zrovna letní sandále bych se odvážil nazvat sezóním zbožím.
    21.7.2008 17:59 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    A zrovna letní sandále bych se odvážil nazvat sezóním zbožím.
    No doufám, že ty Vagabondy, co jsem koupil loni, nebyly jen na jednu sezónu. :-)
    Bluebear avatar 21.7.2008 18:00 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Pokud dnes chci kvalitní obuv, která vydrží několik let, musím trochu přitlačit a koupit si kvalitní obuv.

    V tom je právě ten problém - já bych si rád připlatil za kvalitu, kdyby bylo kde. Ale při nákupu bot se mi běžně stane, že prolezu celý areál Tesco Letňany, kde je kšeftů s botama poměrně dost, ale všechno jsou to stejné šmejdy. Pokud víš, kde koupit slušné boty, byť i dražší, tak sem s tím.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Dent avatar 21.7.2008 18:05 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Jak psal Marek Stopka výše - buď "těžké boty", nebo u nějaké firmy prodávající outdoorové vybavení - jejich boty bývají velmi kvalitní. Bushman by taky mohl mít něco kvalitního. Obloukem se vyhnout zmiňovanému Baťovi, Renu a dalším továrnám na zisk.
    Bluebear avatar 21.7.2008 18:09 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Díky za tip, tohle zkusím. Pokud bys to nepovažoval za reklamu, nemohl bys jmenovat konkrétní firmy? Mám obavu, že i v oblasti outdooru budou pastičky na peníze.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Dent avatar 21.7.2008 18:13 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Já takové boty nenosím, ale dost mých známých ano. Značku bohužel takhle z hlavy nevím. Od 14 nosím kecky ať je zima léto :)) Případně v opravdu kritické zimě vezmu zavděk těžkýma botama, takže to moc nesleduju.
    GandY avatar 21.7.2008 19:06 GandY | skóre: 3 | blog: Zo života | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    ja mám obľúbenú značku GARMONT, vydržia mi dva a pol roka a potom sa im zoderie podrážka (nie úplne, ale už sú to slicky). Čo sa ani nečudujem, lebo sú určené na iné podmienky ako na nosenie v meste. Najstaršie čo mám (bude to mu viac ako šesť rokov čo som ich kupoval) ešte stále používam na aktivity typu opekačka a jediná chybička na kráse je práve zošlapaná podrážka (dokonca ani priestor na pätu z vnútra nie je roztrhnutý/zničený).
    vencour avatar 22.7.2008 01:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán

    Mam první Garmonty, uvidim, jak dlouho mi vydrží. Cca rok je mam, mažu včelim voskem a jako nový.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Josef Kufner avatar 21.7.2008 20:22 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Salomon. Na Chodově mají svůj vlastní obchod (tuším, že v horním patru). Mají supr batohy. Botičky jsem si kupoval napodzim a krom tkaniček jsou supr.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Bluebear avatar 21.7.2008 18:07 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Z čeho byly vyráběné? Nějaká titanová vlákna?

    Titanová vlákna bych z toho nepodezíral :-) Řekl bych, že docela stačilo, že byly sešité dvojitou důkladnou nití (na rozdíl od současných bot, které jsou často lepené, a to pěkně mizerně), na výplň podrážek bylo použito něco jako vlákna či snad piliny (místo dnešního napěněného lehkého plastu), vnitřek byl z pevného textilu (ne z tenoučké umělé tkaniny) a vnějšek buď z kůže, nebo z nějaké dost houževnaté napodobeniny.

    Celkem bych řekl, že to nebyl žádný zázrak technologie, jen to nebyla práce vysloveně odfláknutá.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    21.7.2008 18:15 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Dva roky používání jsou prostě na botu moc
    To snad nemyslíš vážně Vím, že v dnešní době je standardem, že boty se rozpadnou po dvou letech, často i dřív, ale to neberu jako normální!
    K tomuhle se pripojuju. Nedavno jsem vyhodil sandaly, kterym se znicila podrazka (opravdu praskla a behem jedne cesty domu se kompletne rozpadla). Bohuzel si uz ale ani nepamatuju, jak dlouho jsem ty sandaly mel, rekl bych urcite vic nez 2 roky, mozna i dyl nez 3 roky.

    Ale boty, ktery se zacnou rozpadavat po normalnim noseni a obchodnici to svalujou na "bezne opotrebeni", ty fakt nestoji ani za hovno.
    Životnost obuvi se navíc nemusí shodovat s délkou záruční lhůty a záruka se nevztahuje na vady způsobené užíváním obuvi.
    Ano, uz hodne dlouho si lamu hlavu, na co presne se vztahuje "zarucni doba", kdyz mi je pri reklamaci predcasne opotrebeny boty na hovno. A taky bych byl docela pro zavedeni dalsi doby, kterou by obchodnici museli udavat a rucili by tim, jak dlouho mi vyrobek vydrzi pri beznem pouzivani. Napr. tyhle boty za 3000kc maji zarucni dobu 2 roky a dobu bezneho pouzivani 2 mesice. Pak bych se jim na ty boty hned vysral a sel si radsi k vetnamcum koupit boty na 2 mesice za 300kc. Ale asi si zacnu nechavat davat pri nakup potvrzeni, jak dlouho minimalne kupovany vyrobek vydrzi pri beznem pouzivani.
    Dent avatar 21.7.2008 18:19 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    No tohle jsou reklamační podmínky obuvi, kde jsem dělal (nebudu jmenovat, ale dá se to rozluštit z mých komentářů... Baťa to není :))) a tam boty za 3000 jsou výjimkou či spíše jsem je tam ještě neviděl :))

    Průměrná cena sandálů je tam tak kolem 499 korun a od toho bych opravdu zázraky nečekal.
    21.7.2008 21:33 Andre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán

    Ja bych ty zazraky chtel..

    Pak jeste ciste pribory v jidelne v praci a k nim suche tacky. A pozivatelne jidlo.

    22.7.2008 09:23 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Já už kupuju boty jen v Canisu (cca do 800Kč). Ty mi vydrží obvykle tak 3 roky. Loni jsem koupil na zkoušku baťovky (kolem 1700Kč). Odešly po třech měsících - nejprve se odlepila podrážka, pak pro sichr upadnul celý podpatek (nějaký lisovaný karton či kýho šlaka) a to jsem je nosil pouze do práce.

    Páskové sandále mi vydrží tak obvykle právě ty dva roky - pak se většinou vytrhnou pásky u paty. (Příčina je známá. Nevydrží moc boční tah a když se v nich chodí za deště po horách a noha sklouzává..).

    Kdyby chtěl někdo namítat že neumím chodit, tak bych rád upozornil, že mám také staré kožené boty, které mají rozhodně víc než třicet let. Dost jsem se v nich nachodil a jsou stále použitelné, jen už se je snažím šetřit.
    Luk avatar 22.7.2008 09:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Já už kupuju boty jen v Canisu
    To jsou boty ze psů? Nebo pro psy? :-D
    Loni jsem koupil na zkoušku baťovky (kolem 1700Kč). Odešly po třech měsících
    Holt boty od Bati už nejsou, co bývaly. Říkávalo se "Lepší boty od Bati než sako od Bilaka." (Vasil Biľak byl vyučený krejčí a údajně měl ve výučním listu napsáno "Nepouštět na saka!"). Baťa se zřejmě plně přizpůsobil čínským výrobcům.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    extender avatar 22.7.2008 09:51 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    pracovní oděvy, vole :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    unknown_ avatar 22.7.2008 11:27 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Hlavněže
    tedy za komančů, kdy už se všechno šidilo
    a
    vydržely boty cca pět let bez větších problémů
    To pak nechcu vědět, co se se vším dělá dneska.
    mkoubik avatar 21.7.2008 22:03 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    A to ještě nevíš, že se záruka u většiny obuvi (tzn. pokud není v záručním listu uvedeno jinak - trekové boty na to mívají zvláštní záruku) nevztahuje na opotřebení způsobené běžným používáním.
    extender avatar 22.7.2008 08:18 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    což není přeska vypáraná z podrážky.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Dent avatar 22.7.2008 11:11 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Nechci vám brát iluze, ale zrovna u Bati neuznávají většinou ani oprávněné reklamace. Do posudku o reklamaci jim nějaký jejich "znalec" napíše, že obuv byla používána v rozporu se záručními podmínkami a můžete se jít klouzat.
    extender avatar 22.7.2008 12:00 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    U bati nakupuju minimálně, ještě jsem nereklamoval.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    22.7.2008 12:56 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Já u Bati reklamoval asi dvakrát, a vždy bez problémů (do týdne jsem si šel pro peníze). Ale už tam taky nenakupuju, dvakrát za sebou jsem si tam koupil boty, co mě neuvěřitelně sedřely patu.

    Jinak nejvíc chodím v klasických hnědých Martenskách, bohužel už to taky není co to bývalo. Ty první jsem měl osm let, teď už mi vydrží tak dva, tři roky a kupuju další. Možná je to jako s džínama Lewis 501. Měl jsem je rád a kupoval je i přes vyšší cenu. Jenže pak mi bylo podezdřelé, že jsou do půl roku rozdrbané. Někde jsem slyšel, že u nás tyhle značky prodávaj nejen dráž, ale že sem vozí víceméně to, co by pro jiné trhy vyřadili. Tak jsem si v zahraničí koupil Lewisky - a opravdu, byly nejen o polovinu levnější, ale mám je dodnes. Možná je to náhoda, ale až zas někam pojedu, tak si přivezu Marteny. :- )))
    tsLnox avatar 22.7.2008 12:15 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    V půlce sem se zastavil a dál nečtu. (Ty hádky se nedají číst). Podle mě by si prodejce měl rozmyslet, jestli dá radši zákazníkovi nové boty za pár stovek, a potom si mohl být jistý, že si u něj další boty koupí nejen tenhle zákazník, ale třeba i další, kterým tento konkrétní zákazník obchod doporučí. Trochu mi to připomíná nejlepší obchodní koncepci, o které jsem kdy slyšel - prostřednictvím našeho učitele ekonomiky (zpracovávali jsme na to práci, důležitou pro klasifikaci) - Steve Leonard. (na googlu sem nic nenašel... doufám že nám učitel nekecal :-D)

    Ve zkratce, byl tam příklad, že když si nějaká žena stěžovala, že krocan, kterýho si koupila, byl moc suchý (nebo tak něco), poslal jí obratem zdarma krocana (lepšího než byl ten předchozí), protože věděl, že když se jí zavděčí, tak od ní může čekat další nákupy... a cena krocana se mu vrátí několikanásobně.

    Souhlasím s tím, že sice prodavačka měla právo neuznat reklamaci, ale na druhou stranu si měla uvědomit, že jsme všichni jenom lidi a mohla to (jak někdo napsal) konzultovat s vedoucím. Třeba by se řešení našlo (i kdyby třeba ne uplatnění záruky, ale třeba jenom sleva z opravy). Takže asi tak :-)

    (btw, všiml jsem si že "Takže asi tak" je moje celkem klasické zakončení, takže to asi začnu používat stejně jako Max svoje Zdar Max :-P)

    "Takže asi tak" :-D
    Grunt avatar 22.7.2008 12:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Ve zkratce, byl tam příklad, že když si nějaká žena stěžovala, že krocan, kterýho si koupila, byl moc suchý (nebo tak něco), poslal jí obratem zdarma krocana (lepšího než byl ten předchozí), protože věděl, že když se jí zavděčí, tak od ní může čekat další nákupy... a cena krocana se mu vrátí několikanásobně.
    Neplatí od té doby co se na nás šťavnaťoučcí krocani smějí z billboardů, tancují nám po obrazovkách a vůbec nám málem běhají virtuální krocani po ulici. A navíc když je doporučuje i Jiřina Bohdalová(a kdo by si dovolil pochybovat o slovu Jiřině Bohdalové) nebo Přemek Podlaha.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.7.2008 08:02 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Obecne se mi reklamace obleceni a podobne vzdy dari uplatnit pouze po 6 mesicu od nakupu - v teto dobe je to povazovano zakonem automaticky za vyrobni vadu. Mezi 6. - 24.mesicem od nakupu je to uz na posouzeni a u obleceni se prodejce/vyrobce vetsinou vymluvi na opotrebeni nosenim (mam bohuzel takovou zkusenost).
    23.7.2008 11:00 depka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    to pises o tom jake si pako?
    31.3.2012 15:23 martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak jsem reklamoval aneb náš zákazník, náš pán
    Živnostenské oprávnění a současnost. I mne poučila zkušenost s řemeslníkem podvodníkem.Je dobré si z opatrnosti ověřit do jakých rukou svěřujeme své zakázky a hlavně nevydávat peníze předem.Vybaven malou dávkou opatrnosti a velkou dávkou důvěřivosti se přece jen stalo.V naivním rozpoložení,ale i s netrpělivostí jsem očekával kdy začne pracovní proces.Nezačal.Jaké bylo mé překvapení,když mi bylo tímto povedeným podnikatelem po třech měsících popíjení v hostinci sděleno,že nedostal k práci pokyn.O profilu podnikatele živnostníka i o osudu zakázky mi bylo jasno.V průběhu několika dalších měsíců nedoufaje v rozjasnění mysli podnikatele mi bylo dopřáno vyslechnout několik dalších návrhů ohledně vrácení peněz podmíněných např. jakýmsi nesmyslným vyúčtováním anebo zřejmě inspirován postavou z jedné české komedie zedníkem Lorencem pod podmínkou nechat si donést domů své nářadí ponechané napospas svému osudu Počínání podnikatele živnostníka mi nepřijde jako vtip,ale jako jednání nemající nic společného s lidskou etikou.S pocitem rukojmí a odkázán na zaslání dlužné částky prostřednictvím pošty uplynul jeden rok a místo spokojenosti z jedné pohodové zakázky se nabízí otázka v jaké žijeme společnosti.Po dlouhotrvajících problémech a v obavách z důsledků se přece jen jako malý zázrak z kalných vod vynořil živnostník poctivec,který se pro zaneprázdněnost i omluvil a následující den po několika hodinách svou práci bez problémů dokončil. Deset slibů,podvodné jednání schovávání se a jen jeden vstřícný přístup je strategie podnikání čtyř na sobě nezávislých podnikatelů.Taková zkušenost není důvodem uvěřit v sílu konkurence,ale podnětem kterak si ujasnit představu o zákazníkovi a pánovi.Ztěží uvěřit,že systém v oblasti podnikání správně funguje nicméně je otázka zda vůbec někdy fungoval.Kdosi pronesl větu,že doba ve které žijeme je nejtvrdší a odlidšťuje.Náhled jistě nevzešel ze sympatií k dění uvnitř společnosti.Myslím,že filozofie umožňující zneužívat pravomoci nemá budoucnost a není důvodem potírat slabé ale je důsledkem své vlastní slabosti.Taková sotva řeší problémy společnosti,ale je naopak zdrojem nejistoty,strachu, nevraživosti i nenávisti,ale bohužel i lhostejnosti a sebeobviňování. Jakýmsi představitelem a symbolem ducha doby je i zmíněný podnikatel.Parazitovat na cizí chybě či omylu,tak jak se stalo i veřejným trendem,je politováníhodný a primitivní způsob komunikace bez morálních zásad postrádajících zdravé sebevědomí a jistotu v sebe samého.Životní styl vzpomínaného pana Lorence,v podstatě dobráka a všemi uznávaného se sklonem k alkoholu se s vyjímkou charakteru a profese nápadně podobá životnímu stylu mého živnostníka,jen s rozdílem,že tento se napájí čepovaným,nejezdí na kolečkovém křesle,ale rovnou autem do hospody a stejně tak ožralej jako prase z hospody ven.Pozdě mi došlo ,že mám co do činění s člověkem,jehož životní obzor se pro alkohol,hrací automaty a podvody poněkud zůžil a pro korektní jednání už nezbylo místo.Je ponižující smlouvat s podnikatelem,kterému zjevně nejde o práci nicméně je mou volbou najít si takového,pro kterého soudnost a odpovědnost mají bližší smysl. Otázka zda má živnostenské oprávnění a především řidičské oprávnění pro tohoto živnostníka hlubší význam má své opodstatnění.Chtěl bych vzkázat svému věřiteli,že je nezodpovědný a prohnaný podvodníček zlodějíček,lidově vzato hajzl, který bezostyšně těží z toho co současná společnost nabízí.Pokud se tak nestalo,je ku podivu,že ho dosud nikdo nepřetáhl přes hubu a nedal tak průchod tomu,aby si uvědomil,že jeho sebevědomí nestojí na tak pevných základech tak jak se on sám domnívá.V zájmu serioznějšího jednání není důvod neseznámit tohoto jakoby podnikatele s reálnější částí veřejnosti, než s takovou,která mu snáší dárky k nohám.Setkání s tímto živnostníkem Karlem Krupou Havlíčkova ul. nevěští nic dobrého.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.