abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    10.7.2008 10:30 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    tolko radosti, pockajte co sa bude diat ked objavi konecne mplayer...
    10.7.2008 14:54 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    smplayer funguje good ...
    USE="-gnome -kde";turris
    10.7.2008 10:43 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Imho se nic nezmění, pokud změní jen toolkit, ale návrh gui zůstane stejný (moc mi to nevyhovuje, jak je těžkopádné a nepřehledé).
    extender avatar 10.7.2008 10:48 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Co jsem se díval,tak se interface změnil docela hodně. Teď je to typická Qt aplikace.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    xvasek avatar 10.7.2008 12:04 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Celkem rád používám všechno alfa a beta (např. openoffice mám skoro od prvního dev300 buildu), ale musím říct, že nové VLC jsem vydržel používat asi tak čtrnáct dní a pak jsem downgradoval zpět na 0.8.x řadu. Kromě obvyklého množství chyb (jako že při ukončování spadne) mi vadilo hlavně nové UI, které je zbytečně veliké a hlavně je v jiném okně, než přehrávaný obsah. Ale asi jsem lama a špatně jsem hledal - každopádně, pokud to dobře chápu, tak má teď nový 0.9 build jiný "ksicht", jdu to zkusit. Jenom doufám, že se to tomu předchozímu moc nepodobá...
    extender avatar 10.7.2008 12:32 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    No podle mě má Qt GUI (9) jiný Xycht než přednochí GUI (wxGTK) (do v. 8). Nějaké problémy jsem objevil, ale ty jsem měl i s předchozími verzemi. Třba je to jen můj subjektivní dojem.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    xvasek avatar 10.7.2008 12:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Hmm, tak video už je v okně s ovládáním, super. Jinak ksicht vypadá stejně, jako předchozí 0.9 (aspoň teda na Windows) - takže nic moc. Navíc mám nějak divně rozmazané fonty (na Windows), ale to se do vydání určitě opraví (a taky myslím, že už to bylo dřív - možná už jsem nevědomky používal QT verzi cca před měsícem).
    10.7.2008 13:29 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Příloha:
    Hm, že bych žil v paralelním vesmíru, kde je GUI pro VLC velmi pěkné? Přikládám screenshot z mé reality.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    10.7.2008 13:52 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    A není to tím, že Macisti ohrnují nos nad vším, co není v "Apple & Jobs & ..." stylu, a co se jenom krapítek odlišuje, tak tím pohrdnou? A i kdyby byl program zlatej, tak ho Macisti stejně hodnotí jen podle pozlátka?
    10.7.2008 13:56 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Pardon? Reagoval jsem na poznámku, že GUI pro VLC je velmi těžkopádné a nepohodlné. Tady na OS X mi příjde velmi lehkopádné a pohodlné, a tak jsem přiložil screenshot. Možná, že to GUI je těžkopádné jen na některých platformách, a tedy by bylo záhodno ho na těchto platformách vylepšit.

    Nerozumím Vašemu komentáři, protože vyznívá, jako kdybych GUI pro VLC kritizoval, i když dělám pravý opak.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    extender avatar 10.7.2008 15:31 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Uf... četl jsem Nacisti :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    10.7.2008 11:16 gogo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Chapu, ze vase iracionalni nenavist vuci gtk je velika, ale na 100% neni vlc (0.8.6) neni napsane pomoci gtk
    10.7.2008 11:19 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    nepoužívalo to původně wxWindows?
    Ilfirin avatar 10.7.2008 11:28 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Mám pocit, že ano. COž je v Linuxu uděláno pomocí wxGTK. Ale furt ty žabomyší války. Vadí mi závislosti na KDE a GNOME (ale chápu, že někde to nejde jinak), ale závislosti na GTK a QT jsou mi úplně jedno, dyk se jedná jen o pár megabajtové knihovny, nic víc.
    extender avatar 10.7.2008 11:57 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Mě navadí místo na disku, toho mám přehršel. Mě vadí, když jsem odkázán na příšerný GUI interface.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Ilfirin avatar 10.7.2008 12:19 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Jak příšerný. Tlačítka, Menu, to se opravdu tolik liší? Tak si nastavte vzhled.
    extender avatar 10.7.2008 12:34 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Ne. Vzhled GTK si nenastaviš. ideální GTK+ program má velké okno a v něm 2 tlačítka, aby to usera nemátlo. Naprosto mě vytáčí tradiční absence tlačítka "použít" vedle OK a Cancel. Nad user-save dialogy jsem tu blil už nesčetně krát. Nejde o vzhled. Jde o to, že to má ideologii používání neslučitelnou s mou představou a v duchu GNOME a příbuzných apps to nejde ani překonfigurovat.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    10.7.2008 14:48 alfonz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    myslím, že tím je tu předvádíš, že GTK+ je k ničemu, nikoho neohromíš...
    Ilfirin avatar 10.7.2008 14:59 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    No tak to nepoužívej. Jaks to doteď mohl vydržet? A kdyby si jo chtěl VLC v Qt, mohl jsi už dávno používat SMplayer.

    Mě se filosofie Gnome líbí. Ale líbí se mi i KDE, takže tu nemůžu psát, jak "bleju nad ..." ale oboje má svoje.

    PS.: VLC se mi nelíbí, ať už je v jakémkoli toolkitu.
    extender avatar 10.7.2008 15:34 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Já už x let bojuju s tím, když nějakou aplikaci, kterou potřebuju mám v GTK+ a stranšě mě to brzdí v používání. Ono pochopitelně nejde o toolkit samotný. Stejný interface lze napsat v obojím. Jenže už to tak chodí, že aplikace se stejným toolkitem vyznávají i stejnou filozofii používání.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Grunt avatar 10.7.2008 21:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Jeden by až řekl, že ti uživatelé KDE musí být opravdu nehorázní namyšlenci(všem slušným uživatelům KDE se tímto omlouvám).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 10.7.2008 21:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Ne. Vzhled GTK si nenastaviš. ideální GTK+ program má velké okno a v něm 2 tlačítka, aby to usera nemátlo.
    A s tím jsou někteří včetně mě naprosto spokojeni. BTW: Příklad by nebyl?
    Naprosto mě vytáčí tradiční absence tlačítka "použít" vedle OK a Cancel.
    Na co ještě průběžně ukládat stav nějakých zaškrtávadel? Snad si něco navolím a pak navolené hodnoty buď použiji nebo zruším. Na co ještě během volené 10x průběžně ukládat stavy? Pro lepší pocit?
    Nad user-save dialogy jsem tu blil už nesčetně krát.
    A v tom, že to byli jen výblitky se skutečně nemýlíš.
    Nejde o vzhled. Jde o to, že to má ideologii používání neslučitelnou s mou představou a v duchu GNOME a příbuzných apps to nejde ani překonfigurovat.
    Ale…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 21:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Na co ještě průběžně ukládat stav nějakých zaškrtávadel? Snad si něco navolím a pak navolené hodnoty buď použiji nebo zruším. Na co ještě během volené 10x průběžně ukládat stavy? Pro lepší pocit?
    Například pro ozkoušení hodnoty, abych nemusel do dialogu opakovaně chodit.
    10.7.2008 21:42 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Tak k tomu odzkoušení může dojít i automaticky hned po zaškrtnutí.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.7.2008 22:20 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    To mi připadá programátorsky až zbytečně komplikované.
    11.7.2008 13:59 H4wk | skóre: 9 | blog: H4wkuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Mně to přijde mnohem jednodušší než tlačítko Použít. Takhle vytvořím funkci na zpracování signálu, že tlačítko bylo zaškrtnuto, a změna se okamžitě projeví. Kdybych změny dělal až po zmáčknutí Použít, tak jediné co mě napadá je projet všechny widgety, jestli se změnili. Třeba to jde i jinak, ale já jsem zvyklý na okamžité změny. Proto mě v poslední době mate gnome-color-choser, kde tlačítko Použít je.
    Korespondenční Seminář z Programování - Pro každého středoškoláka, který to s programováním myslí vážně.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 11.7.2008 16:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Když se zmáčkne použít, tak přečtu hodnoty z dialogu, uložím je do nastavení a zavolám nějaké apply() aplikující změny v dané části programu, která je nastavovaná. Je to podstatně snazší, než na každou položku napojovat signál a ten hackovat někam doprostřed programu.
    Grunt avatar 10.7.2008 21:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    No jo, to mě nenapadlo. Ale GNOME má nějaké notify mechanismy, takže tlačítko Použít by bylo zbytečný luxus, ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 10.7.2008 20:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Mě vadí, když jsem odkázán na příšerný GUI interface.
    Jednoduchá pomoc: Si ho přepiš a používej, tak jak ti vyhovuje.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.7.2008 12:22 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Vadí mi závislosti na KDE a GNOME.
    Tak zkus Ncurses.
    Ilfirin avatar 10.7.2008 11:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    PS.: Jak koukám na tvůj blog, dobrých hodnocení aby čék na ruce spočítal. Myslíš si, že to má smysl (zamyslel ses někdy nad tím), nebo je to jen "pruda"?
    extender avatar 10.7.2008 11:57 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    pruda :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    10.7.2008 12:11 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Pravděpodobně jde o příživnického zmrda, kterého někdo živí, tudíž nemaká a jediná starost je vymyslet, o jaké kundovině zase napsat. A nic než zmíněné kundoviny jsem od něj ještě nečetl. Pokud nechám stranou výběr tématu, všem zápiskům chybí myšlenka popř. je přednesen absolutně hloupý názor autora.
    extender avatar 10.7.2008 12:35 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Ano. Ano. Sám sobě jsem příživníkem :-D :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    10.7.2008 12:37 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Ačkoliv více méně souhlasím s tím hodnocením, netuším, proč považuješ za nutné se projevovat jako žumpa.
    10.7.2008 12:45 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Dodá to nádech rozhořčení a znechucení.
    10.7.2008 12:46 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    doda to hlavne pocit ze jses hnup
    10.7.2008 12:59 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Podle tebe se pozná hňup tak, že občas použije sprosté slovo k vyjádření svého názoru? Pak je asi tahle planeta plná hňupů.
    10.7.2008 13:54 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    vsak taky je
    kozzi avatar 10.7.2008 14:38 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Proste ma hovno co delat tak taky prudi ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    10.7.2008 11:41 b022d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Marně hledám rss čtečku, která by uměla blokovat články dle autora, je mi líto místa, které zabírají podobné cancy. Nevíte o nějaké?
    10.7.2008 12:08 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    parada. diky za info. konecne funguje normalne posuvnik bez preskakovani.

    super je ze maj balicky s nightly buildama

    debian>>> deb http://nightlies.videolan.org/build/sid-i386/arch ./
    elenril avatar 10.7.2008 12:21 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Od objevení mplayeru nechápu, na co je přehrávači videa GUI :-)
    Jinak zkoušel jsem jednou svn verzi vlc 0.9. když jsem slyšel, že konečně umí ASS. Po tom, co odmítl přehrát i obyčejné mkv+h.264 jsem vlc zavrhl.
    10.7.2008 12:26 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    VLC jde pouzivat i bez GUI.
    10.7.2008 19:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Hned tak honem bych to na VLC nehazel. Me to tendle format prehrava v pohode...
    10.7.2008 20:31 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Někteří lidi mají takové zvrhlé nápady jako přepínat aspect-ratio, volume, zoom, audio, titulky, filtry za běhu a nemají náladu si pamatovat padesát klávesových zkratek, nebo se fidlat s přepínači v CLI.

    Mandarinky, co nesledujou péčko, nýbrž "áčko" by z toho zešedivěly.
    microcz avatar 10.7.2008 12:27 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    takže bye bye VLC :)) ..aslespoň do doby, než se uvolím používat něco jiného než xfce, nehci totiž u sebe další qt neřád ;))
    extender avatar 10.7.2008 12:36 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    vadí ti knihovna na disku nebo interface:-D?
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    microcz avatar 10.7.2008 13:09 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    knihovna na disku, i když přiznávám, že to možná bude trochu i psychický blok, zvláště když si tu držím věci jako javu ;) ..snažím jse ten blok ale odbourávat, třeba si časem pořídím KDE :) moc se mi totiž líbí některé odlehčené qt aplikace například dolphin z KDE4
    microcz avatar 10.7.2008 13:10 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    jezish tam mam zase chyb v tak kratkym prispevku, sorry :o)
    extender avatar 10.7.2008 13:18 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    No proti knihovně já osobně nic nemám. Bohužel, velká část GTK+ aplikací má příšerný zvyk záviset na celém GNOME, což se o Qt aplikacích naštěstí říci nedá. Pár desktopových závisících na kde-libs je, ale to jsou všechno projekty jednou napůl stejně v KDE jako Kaffeine. Takže když třeba takové Wine-doors chce natáhnout celé gnome, pošli wine-doors do prdele :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    extender avatar 10.7.2008 13:19 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    taky tam mám hromadu chyb jak tak koukám, to se stává i v lepších společnostech :-D
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    Viliam Púčik avatar 10.7.2008 20:16 Viliam Púčik | skóre: 22 | blog: minimal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Ziadna cisto GTK aplikacie nezavisi na GNOME, ziadna cisto Qt aplikacie nazavisi na KDE (to je aj pripad VLC)

    Teba vsak stve skor to, ze cisto GNOME aplikacia ako je wine-doors zavisi na GNOME. Trochu zvlastne, nemyslis ;-)

    Na druhej strane suhlasim s tym, ze cloveka "nastve", ked nejaka (funkcne) dobre vyzerajuca aplikacia nezmyselne (kvoli par malickostiam) zavisi na knizniciach konkurencneho desktopoveho prostredia.
    Grunt avatar 10.7.2008 21:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Bohužel, velká část GTK+ aplikací má příšerný zvyk záviset na celém GNOME,
    Jestli pro tebe balíček gnome-common znamená celé GNOME…
    což se o Qt aplikacích naštěstí říci nedá.
    Asi stejně tak, jako o GNOME aplikacích.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.7.2008 13:24 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Tak si holt najdeme jiný přehrávač, co se dá dělat.
    extender avatar 10.7.2008 13:27 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Mplayer má front-endy v Qt i GTK ;-) Bohužel jsem mu nikdy nepřišel na chuť. A propos, myslel jsem že preferujete spíše platformu Windows, kde používá VLC bůhví co.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    10.7.2008 13:59 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Nepreferuji žádnou platformu :-) Preferuji na desktop Windows XP, bohužel nepreferuji Windows Vista :-( A stejně tak nepreferuji DRM v kernelu a zpomalování sítě při přehrávání MP3 jak to MS zařídil ve Vistě :-( A také nepreferuji krvavá jatka a totální závislost Windows na různých WGA a kontrolách licence v jádře, jak tvrdě posílilo ve Vistách :-( Takže ač nerad, rozkoukávám se po BSD a po Linuxu, i na desktopu.

    Jinak jsem zastáncem toho, že by mělo existovat více paralelních platform.

    Na Windows se bez VLC bez problémů obejdete - existuje zde řada přehrávačů, lze si vybrat. VLC zatím vypadá na Windows normálně (nevím jak nejnovější verze), akorát špatně přehrává WM* videa, takže paralelní permanence dalšího programu (alespoň Windows Media Playeru) je ve Windows nutností.

    Jinak já jsem dost úchylný, mě se na Windows líbí GTK rozhraní. Do GIMPu a jeho ovládání jsem se úplně zamiloval! Nevím, jestli je to úchylka.
    extender avatar 10.7.2008 15:37 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    No já zírám. Po přečtení pár flamewarů na živě bych to do vás vůbec neřekl. Jinak těch Windows přehrávačů bude nakonec možná ještě méně než v Linuxu. Ono totiž 90% Windows přehrávačů používá jako backend WMP.

    Jinak GTK+ na Windows mi nijkdy nejak moc nevadilo, nevím proč v Linuxu ho nemůžu ani vystát.
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    10.7.2008 20:28 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Ale houby. WMP není žádný backend. WMP je klient. Tím backendem, o kterém mluvíte asi bude directshow, což je univerzální rozhraní pro audio a video kodeky (a tuším ještě filtry a splittery), které pak může sdílet celý systém (od shell-extensionů po videoeditory) a které logicky používá Windows media player "s technologií inteligentní hrací skříně", jak to překladatel zazdil :).

    Pro diretshow je nejlepší použít FFDshow-tryouts, nebo ještě lépe CCCP. Pro h.264 pak superrychlé coreAVC. A máte vystaráno.
    11.7.2008 12:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Presne tak DirectShow, to je ta cerna magie za WMP.
    Nejlepsi je vubec tuhle vec nepouzivat a radeji nasadit prehravace s vlastnimi enginy, jako napr. VLC s libavcodec (potazmo ffmpeg). Nevim teda jak je na tom oblibeny BSplayer, tusim ze castecne na DirectShow zavisly je, nicmene imho minimalne demuxer ma vlastni...
    Ilfirin avatar 11.7.2008 12:38 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Pokud si dobře pamatuji (je to přece jen už dlouho), tak je závislý plně (nevím co je demuxer). Aby fungoval, čék musel nahrávat codec packy pro Direct Show.
    11.7.2008 13:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    demuxing je jednoduse receno vytahnuti jednotlivych proudu (jak video tak audio) z kontejneru jako napr avi,matroska,apod... Kazdopadne BSplayer DirectShow codecy potrebuje, to je pravda...
    To ze ma vlastni demuxer jsem soudil podle chybovejch hlasek, ktery hazi, pokud je soubor nejak pozkozenej, ale nemusi to tak byt, mozna si ty informace nak z DirectShow taha, co ja vim...
    10.7.2008 20:40 Roger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Pokud vim, pouziva se ve Windows krome WMP a tedy VLC hodne taky MPC, ktery zadne "WMP jako backend" ne vyuziva.
    10.7.2008 23:15 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    MPC je postavený na directshow (takže mu fungují třeba i ordered (linked) chapters v MKV díky skvělému Haali media splitter).
    10.7.2008 13:44 Freeman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Je to pro me "dobra" zprava, puzivam Xfce4, nejrychlejsi a nemam zade problemy. mimochodem ne ze bych chtel rejpat ale nezda se vam ze 16% + 40% + 41% + 36% neni dohromady 100% ?

    Hurá. Konečně jsem se dočkal. (16 %) Je to změna k lepšímu (40 %) Je to změna k oršímu (41 %) Je mi to jedno (36 %) Celkem 75 hlasů
    extender avatar 10.7.2008 13:48 extender | skóre: 1 | blog: extender
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    To bude tím, že v tomto případě lze zatrhnout více možností. Takže se dá předpokládat, že mnoho lidí zatrhávalo kombinace:

    1+2

    2+4

    3+4
    Zed's dead baby, Zed's dead.
    10.7.2008 14:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Nekteri jedinci dost mozna zatrhli nekompromisni kombinaci 1+4
    11.7.2008 08:46 brm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    Co třeba 1+2+3+4 jako já?
    10.7.2008 20:23 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: VLC goes Qt way
    VLC gui je mi jedno. Bohužel VLC neumí ASS titulky (a s voby a srt to není o moc lepší, kolikrát je kreslí přes sebe, nebo se pak nedá pauznout video...). Rozbíjí obraz při seeku. Na druhou strnu dokáže přepínat audio v ogm. Na prvnís tranu padá při porjíždění MKV. (Nápověda: raději (S)MPlayer!)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.