Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Karoserie je snad nahrubo vybroušená, ještě na jednom místě to chce maličko poopravit, tak jsem dneska zase zkoušel přijít na to, proč neukazuje otáčkoměr.
Tentokrát jsem si řekl, že ho rozeberu a alespoň uvnitř vizuelně zkontroluji. Nenašel jsem žádný viditelný problém. Znovu jsem si tedy prošel schémata a našel jsem si, že jeden drát musí vést k zapalování a druhý na indukční cívku. Kablík co vede k zapalování jsem si pro jistotu propísknul a k cívce jsem si natáhl další drát. Otáčkoměr ukazoval, ale špatně. Ručička se hýbala jen málo. Podle typu by to měl být správný, je na něm napsáno 6cyl (pro šestiválcové motory). Tak jsem si řekl, že zas budu chvíli hledat, použil jsem slova "ignition tachometer cj7 coil" a konečně jsem našel toto fórum. Více je vidět v přiloženém obrázku. Protože je otáčkoměr kousek od zapalování, zkusil jsem tedy kablík rozpojit a vsadit tam otáčkoměr. Spojky na sebe přesně pasovaly, tak jsem si řekl, že to musí být ono.
Povedlo se a otáčkoměr ukazuje, paráda. Ješte zbývají spravit hodiny, které šly moc rychle a teď nejdou vůbec, asi se někde něco při poslední jízdě terénem uvolnilo. Rozeberu a spravím je snad někdy příště. Taky jsem vyměnil ovládací knoflík ventilátoru, takže už ho můžu ovládat. Knoflík táhla topení jsem zalepil epoxidem, tak to zatím zdá se drží. Topení jsem ještě nezkoušel, ale už jsem nakukoval do schématu, kdyby to bylo třeba odstrojit a zkontrolovat.
Tiskni Sdílej: