Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Podařilo se a základní grafické rozhraní pro textový engine je funkční. Chtěl bych tímto moc poděkovat zkušenému programátorovi - kolegovi z práce, že si našel čas hodně posunul vývoj enginu. Děkuju Michale!
Dlouho jsem hledal nějakou možnost jak částečně emulovat terminál, tak aby to bylo multiplatformní a nic jsem nenacházel. Pak jsem našel kus kódu pyconsole.py, který dělal přesně to co jsem potřeboval a fungoval jak v Linuxu, tak i ve Windows. Na Macu zatím kolega nezprovoznil gtk a pygtk, tak tam zatím nevím. Protože to je ale taky BSD, myslím, že se mu to dříve nebo později podaří. Našel jsem pro něj projekt Fink, který do Mac OS X přidá repozitáře s GNU softwarem.
Po nějakém mém zkoušení a úpravách v kódu jsem skoro úspěšně propojil engine, příběh i to nalezené pyconsole. Ale skutečně to začalo fungovat až včera večer, kdy se do toho pustil profesionál. V SVN si tedy můžete stáhnout aktuální kódy a vyzkoušet. V tuto chvíli se to asi někomu bude zdát, že je to vlastně to samé jako v terminálu, ale je to jen první krok - začátek.
Tiskni Sdílej:
Klid, nemá cenu to vysvětlovat lidem, co to stejně nebudou používat a dotaz pokládají proto, že zrovna nemají nic lepšího na práci. GUI je super rozšíření.
Chci se zeptat, umí tvůj engine počítat skóre a plánuješ přidat něco jako log, který by zaznamenával celý průběh hry do souboru?