Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Dočkal jsem se - mám hotovou testaci Jeepa na historické vozidlo.
Před časem jsem vyplnil žádost o provedení testace do blízkého klubu historických vozidel. Bylo mi doporučeno, abych to nechal na normálních bílých značkách, že je lepší normální režim návštěv STK jednou za dva roky a klubové testace jednou ročně. K žádosti jsem dodal fotky a dokumentaci, aby bylo možno ověřit, že je Jeep z roku 1978 a neobsahuje žádné přestavby a součásti, které se v daném roce nevyskytovaly. Měl jsem to o to jednodušší, že mám technický průkaz, kde je mezi údaji uveden i právě rok výroby, takže nebyl důvod údaj na úředním dokumentu rozporovat. Ono stejně podle dokumentace tam nemám nic, co by bylo u pozdějších typů, např. chybí expanzní nádržka v chladícím systému, jsou tam ty starší kliky u dveří, motor nemá prakticky žádnou elektroniku a další věci. Zbývá jen změnu nahlásit na pojišťovně a je to hotovo.
Tiskni Sdílej:
K žádosti jsem dodal fotky a dokumentaci, aby bylo možno ověřit, že je Jeep z roku 1978 a neobsahuje žádné přestavby a součásti, které se v daném roce nevyskytovalyNezahlídl jsem tu několikrát, žes použil to či ono z Felicie nebo podobné bouračky z vrakáče?