abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.5. 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    27.5. 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    27.5. 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 976 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Windows XP na věčné časy

    1.1.2014 11:00 | Přečteno: 4321× | Linux | poslední úprava: 31.12.2013 16:06

    Z televize, rádia i novin můžeme slyšet, že Microsoft v letošním roce končí s podporou Windows XP a my musíme přejít na nejnovější produkty firmy. Jako obvykle, jde to i jinak. V tomto článku se dozvíte, jak si zmrazit Windows XP na věčné časy.


    Ne každý má takové štěstí, že by mohl fungovat pouze na Linuxu (nebo MacOS), někteří lidé musí používat produkty společnosti Microsoft, třeba už jen proto, že jim SW vybavení dodávají instituce, které se historicky dostaly do pozice vendor-lock-in a neumí se osvobodit.


    Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory a můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat.


    Vezměme si si třeba účetní. Přechod na nový systém pro ně není příjemná záležitost. Mnoho z nich dodnes spokojeně pracuje na Windows XP. Přesto upgradovat musí - nikoli však na Windows 8. Bavíme se tedy o upgrade a já tvrdím, že to chce nový počítač. Vlastně jakýkoli úplně nový počítač s procesorem, který podporuje technologii VT-x a má alespoň 4GB RAM. Nic víc není potřeba, osobně doporučuji vybrat nějaký značkový počítač s kvalitní podporou.


    Máme tedy nový počítač, může na něm být i Windows. Ty vůbec nemusíme zapínat, zahájíme rovnou instalací Ubuntu Linuxu. Po instalaci spustíme aktualizaci systému a změníme si nastavení na instalaci bezpečnostních aktualizací automaticky po jejich uvolnění. Samozřejmě nový systém rovnou zaktualizujeme.


    Instalace VirtualBox

    Spustíme centrum software pro Ubuntu a vyhledáme VirtualBox, kliknutím na tlačítko instalovat jej nainstalujeme. Instalace probíhá v grafickém prostředí, neumím si představit jakoukoli komplikaci. Po instalaci VirtualBox spustíme a přes nápovědu „o aplikaci“ si opíšeme číslo instalované verze.


    Do VirtualBoxu rozhodně doporučuji dodat Oracle VM VirtualBox Extension Pack, který přidává především podporu pro USB 2.0 a několik dalších vylepšení. Instaluje se zvlášť, protože je šířen pod licencí PUEL. To mimo jiné znamená, že si jej musíme opatřit sami.


    Vstoupíme tedy do tohoto adresáře a vybereme si příslušný podadresář podle nainstalované verze. Najdeme soubor Oracle VM VirtualBox Extension Pack. Instalaci můžete udělat klidně kliknutím na odkaz a nechat stažený soubor otevřít přímo.


    Když už jsme zde, stáhneme si pro budoucí instalaci Windows také soubor VBoxGuestAdditions_4.1.12.iso a nakopírujeme jej do /usr/share/virtualbox/VBoxGuestAdditions.iso, práva předáme superuživateli root a změníme na 644.


    Na závěr přidáme našeho běžného uživatele do skupiny vboxusers přes příkaz usermod -a -G vboxusers můj_uživatel nebo drsně přímou editací souboru /etc/group, kde si také následně přidání zkontrolujeme přes cat /etc/group


    Instalace Windows

    Takto bychom měli připravené prostředí pro virtualizaci a přichází samotná instalace Windows XP. Samozřejmě použijeme originální instalační CD, tato verze nám totiž vydrží možná i desítky let. Nebudu Vás provázet instalací Windows, je to příšerný zážitek i pro skalní fanoušky, zaměřím se jen na věci zajímavé z pohledu virtualizace.


    Především nebudeme nic moc vymýšlet, klidně necháme všechny hodnoty výchozí. Že zrovna nebudeme využívat virtualizaci nejmodernější čipové sady nás nemusí trápit, Windows XP fungovaly i na nejstarší z nabídky a z pohledu výkonu je to stejně jedno.


    Zkušení správci sítí se už dávno naučili ukládat data na jiný než systémový disk. Je to velmi rozumné a my to uděláme úplně stejně. Přes nastavení a sdílené složky nasdílíme linuxové adresáře do Windows, kde je připojíme jako síťové.


    Přenos Windows

    Pokud už máme historicky nějaké virtualizované Windows a stěhujeme je na nový počítač, nainstalujeme jakýkoli Linux, připravíme VirtualBox a do příslušných adresářů ~/VirtualBox VMs prostě a jednoduše nakopírujeme kompletní obsah stejných adresářů z dosluhujícího počítače. Vlastní přidání instancí do VirtualBoxu můžeme udělat třeba metodou „na hulváta“, což znamená, že přes jakýkoli prohlížeč souborů poklepeme myší na soubory .vbox


    Bonus

    Přenos nám umožňuje udržovat Windows XP navždy živé, vůbec nám nebude vadit, že v budoucnu přijdou procesory, na kterých už XP nebudou fungovat; poběží-li na nových počítačích / tabletech / telefonech / televizích VirtualBox, vždy dokážete vytvořit prostředí, ve kterém budou umět Windows XP fungovat.


    Naopak již velmi brzy vyjde poslední záplata a nebude už možné žádnou další instalovat. Když jste dnes vrátili stav do minulosti, okamžitě jste měli spoustu práce s instalací záplat. Po poslední záplatě bude stačit udělat základní snapshot a je hotovo navždy.


    Jakýkoli problém se naučíte velmi rychle řešit vrácením posledního funkčního snapshotu, opravit poškozené Windows XP tak dokážete do jedné minuty. Nesmíme také zapomínat, že data jsou na jiném disku sdílená s Linuxem. Zálohovat je tedy můžeme s využitím linuxových nástrojů včetně hdup nebo copy.


    Obliba počítačů Apple vychází z jednoduchosti použití, Ubuntu Linux je prakticky bezúdržbový a přitom mám umožní využít nejnovější možnosti moderního HW, VirtualBox vytvoří pro Windows XP stabilní a stále stejné prostředí - v této kombinaci si tak bereme to nejlepší z obou světů.


           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Windows XP na věčné časy, obrázek 1 Windows XP na věčné časy, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.1.2014 11:42 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Zajímavé, že se tam zmiňuje Apple, není to tam s podporu starších verzí systému daleko horší než u MS? /Windows 8 tuším do roku 2023 nebo tak něco, u Applu ani nevím, jestli tyhle informace někde publikujou./

    Ale to jen takové rýpnutí. Hodně Linuxových dister má cyklus pochopitelně dost špatný (rok, dva), ale tam to zachraňuje možnost updatu zadarmo.
    1.1.2014 12:10 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Pokud jde o podporu Windows XP, očekávám, že bude trvat i po oficiálním ukončení. Microsoft v nedávné minulosti v rámci boje o netbooky prodloužil život Windows XP a tím dal další čas velkým korporacím.

    Ubuntu Linux samozřejmě pro takovýto systém použijeme ve verzi LTS, nyní tedy aktuálně verzi 12.04
    1.1.2014 12:36 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    No dejme tomu že přidají rok (už jednou prodloužená byla), dva když bude extrémní klika. Ale to není stejně dlouhodobé řešení.
    1.1.2014 12:56 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Naopak, definitivní ukončení podpory vyřeší problémy s update Windows XP. Poslední funkční verzi si zmrazíme a důsledně zazálohujeme (možná raději i na DVD).

    Jakýkoli problém včetně fatální havárie nebo zavirování pak budeme řešit vrácením poslední funkční verze systému. Navíc můžeme Windows XP poměrně důsledně izolovat od okolního světa.

    Představte si, že byste měl vážnou autonehodu a měl možnost vrátit čas zpět. Takže asi tak nějak.
    1.1.2014 13:22 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    To mi přijde jako úplně stejné situace, jako kdybyste zakázal windows update a zakonzervoval/obnovoval jakoukouli starou/momentální verzi XP.

    Čímž nepopírám, že to je funkční (s tím, že se pamatuje na ono "splachování" oné instance a nejsou tam citlivá data, která by někdo mohl ukrást nebo něco - ačkoliv z hlediska bezpečnsoti je stejně primární nechodit na pofidérní stránky a neinstalovat cracky).
    1.1.2014 13:31 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Přesně tak, jako bychom Windows XP uložili do stáze. Citlivá data zajistíme třeba šifrováním domovského adresáře v Ubuntu a samozřejmě zálohováním.

    Na porno stránky budeme chodit přes Chromium přímo z Linuxu, na veškerou on-line komunikaci a vůbec i jakoukoli jinou komunikaci s Internetem můžeme znovu úplně plnohodnotně používat Linux a Windows XP nám zůstanou jen na věci skutečně pracovní.
    Jendа avatar 2.1.2014 04:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Citlivá data zajistíme třeba šifrováním domovského adresáře v Ubuntu a samozřejmě zálohováním.
    To velice pomůže při zavirování Windows.
    2.1.2014 18:12 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Šifrování domovského adresáře zajistí data pro případ ukradení / ztráty notebooku. Koneckonců i samotné Windows jsou zašifrované úplně stejně.

    Data by mohl ohrozit třeba ransomware. Zde pomůže zálohování. Celkově to doporučuji doplnit o on-line zrcadlení na cloud.
    xkucf03 avatar 1.1.2014 13:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Je podpora a podpora. Např. .NET 4.5 už pro XP není – takže tě bude takhle nepřímo tlačit k upgradu resp. koupi nové licence na Widle – autoři aplikací budou závislí na novém .NETu a tobě ty jejich aplikace na XP nebudou fungovat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.1.2014 14:09 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Už nežijeme v době, kdy měl Microsoft 100% trhu. Zákazníci, klienti i obchodní zástupci dnes často používají tablety. Aby nějaká společnost mohla tlačit jakoukoli aplikaci, která vyžaduje přizpůsobení se okolí, musí nabízet naprosto výjimečný produkt. Moc takových neznám.

    Aplikace pro .NET 4.5 tak může být povinně nasazena zaměstnancům dané společnosti, okolní svět si může najít jiného dodavatele.
    Fluttershy, yay! avatar 1.1.2014 22:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Aha. Teď by nebylo od věci podívat se, jak vypadá konfigurační software k všelijakému specializovanému (nebo levnému čínskému) hardwaru...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.1.2014 22:37 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Tak zde to asi opravdu nemůžeme použít, protože např. při flashování firmware se nám HW během rebootu odpojí a při tom se přeruší i spojení. Přesto je mnoho jiných případů, kde to použít jde.
    2.1.2014 08:46 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    zažil jsem přesně opačnou zkušenost - na novej DSL modem od zyxelu jsem se mohl připojit pouze z windowsXP, z windows 8 nic nefungovalo (nezobrazilo stránku nebo se zobrazila a chcípla). Update FW DSL nepomohl, update chrome už jo.
    Fluttershy, yay! avatar 2.1.2014 11:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Může být a pokud to má něco s enterprise nebo průmyslem, vůbec bych se nedivil. Na druhou stranu nové levné křápy (párdolarové krabičky z eBay) nový .NET používají dost, asi protože v tom zvládne lepit kód i naprostý dement.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.1.2014 11:50 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Ono to s tym na vecne casy tiez nebude take slavne. Tento popisovany sposob pouzivam na hranie AOE II na linuxe a pri poslednej aktualizacii VB mi zacal hlasit ze moj OS ubuntu 12.04.3 podporuje integraciu mysi (alebo nieco podobne) a hraniu bol koniec. Tak to zasekalo mys ze bol system nepouzitelny. Vyskusal som menit dajake nastavenia ale nic nepomohlo. Samozrejme pomohol az prechod na starsiu verziu VB. Cize s tymto poznatkom by som tvrdil ze podpora takehoto virtualizovaneho OS bude len do doby kym bude v hostitelskom OS fungovat urcita konkretna verzia xy VB.
    1.1.2014 11:52 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Este upresnim ze to zasekalo mys vo virtualizovanom systeme.
    1.1.2014 12:45 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Já používám integraci myši tzn. VirtualBox Guest Additions od počátku, ale rozumím, že změna virtuálního prostředí může způsobit Windows nemalé potíže. Proto je potřeba prvotní instalaci udělat opravdu poctivě a dobře ji zazálohovat.

    Naštěstí je VirtualBox dostupný včetně zdrojových kódů a není tak problém přeložit si třeba na Gentoo Linuxu požadovanou jakoukoli i starší verzi.
    1.1.2014 16:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    AoE II běží ve wine naprosto v pohodě. VB netřeba.
    1.1.2014 17:27 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    ze bych to po mnoha letech zase zapnul? dik za tip.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    1.1.2014 20:23 qw11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Ked som to niekedy davnejsie skusal tak sa mi to nepodarilo rozbehat. Toto bolo lahsie a od vtedy to tak mam. :D
    Fluttershy, yay! avatar 1.1.2014 22:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Hraješ na Voobly nebo GameRangeru?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.1.2014 23:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Aktuálně ani jedno (málo času na to, a když už se nějakej najde, pařim spíš D3). Nedávno ale vyšel Forgotten na Steamu, kámoš to paří a prej dobrý.
    Fluttershy, yay! avatar 1.1.2014 23:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    No, vyšel, ale co tak sleduju /r/aoe2, vydali to jako sotva betaverzi. Proto HD celkově ignoruju.

    Za pár stovek jsem koupil krabicovou sběratelskou edici, jenže na ladder jsem si ještě neudělal čas.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.1.2014 12:17 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Jinak co s XP jsem řešil kvůli tiskárně a skeneru, které mají ovladače jen na 2000/XP (i když nevím, jestli by se třeba ten skener nedal nějak přinutit). Asi to skončí tak, že bude extra (starý) počítač, na kterém to oboje bude a bude se zapínat jen na tisknutí/skenování, což je občas. Prasácké, ale snadné řešení...
    1.1.2014 12:50 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Toto mi přijde naopak jako poměrně komplikované řešení. Originální přímá instalace na konkrétní HW bude náchylná k chybě / zavirování, což může způsobit konec tiskárny.

    Naopak zde by dobře zafungoval tento model, pokud navíc nebudete potřebovat přímé grafické rozhraní Windows XP, zauvažoval bych o serverové virtualizaci přes KVM a možná i následné síťové sílení tiskárny třeba přes CUPS.
    1.1.2014 12:57 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    K tomu skeneru by to bohužel to rozhraní chtělo a tiskárna je pěkná mrcha, tak by možná po síti mohlybýt problémy.

    Osobně mě od možnsoti to hodit do VB (což by bylo praktické) zrazuje to, že by asi byly problémy s aktivací licence (OEM XP samozřejmě, PC je skládačka, takže se nedá použít ten trik s BIOSem, a vůbec se mi do takového laborování nechce). Moc jsem to nestudoval, ale duben se blíží, tak možná :)
    1.1.2014 13:13 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Z virtualizace přes KVM můžete grafické rozhraní vytáhnout přes VNC, výhodou je ještě nižší režie virtualizace. Pro toto použití je to ale asi zbytečně komplikované, zde bude stačit VirtualBox.

    Pokud jde o aktivaci Windows XP, předpokládám, že máte čas do dubna - později se pak Windows XP.vbox soubory mohou objevit i na torrentech.
    1.1.2014 12:33 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    ja jsem docela bezbolestne presel z XP na W7, vypnul jsem vsechny omalovanky a dalsi nesmyslne efekty a pripada me to prekvapive docela pouzitelne. Na XP me nechtely fungovat nektere .NET programy (nevim proc). Windows jsou samozrejme ve virtualboxu, cca jednou za mesic je prepisu zalohovanou cistou instalaci a jede to...
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    1.1.2014 13:01 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Takže děláte prakticky to, co zde popisuji. Windows 7 se mi z nějakého důvodu ve VirtualBoxu zasekávají; vůbec nevím proč, ale prostě na chvíli zmrznou a pak se zase rozjedou. Už se mi to stalo 2x u různých zkušebních instalací, takže zůstávám u Windows XP, které jedou naprosto perfektně.
    Dreit avatar 1.1.2014 13:39 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy

    Nejdřív by ale někdo musel nakoupit nová počítadla, AMD Duron a Intel Tualatin v práci začínají pomalu dosluhovat :-D

    Nope
    1.1.2014 13:51 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    To už by se muselo spočítat. Dnes koupíte značkový kancelářský desktop HP za 10 000 Kč. Pokud jste malá síť, pak je tato cesta asi dobrá s tím, že stanice, kde nejsou potřeba Windows vůbec už by zůstaly jen na Linuxu.

    U větší sítě by mohl být zajímavý serverově virtualizovaný Windows server 2008 a vzdálené plochy.
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.1.2014 19:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Přímo se nabízí základní otázka...
    Na co Windows® XP®???
    1.1.2014 20:48 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Existuje třeba hardware s programy za xxx tisíc, které by pod novější verzí Windows nemusely fungovat.

    Osobně se modlím, aby mi to v nových Windows jelo - jinak budu muset počkat tak deset let, až odejde hardware nebo až se to celé zaplatí.

    Což se mi už jednou stalo, naštěstí hardware už se zaplatil. A přechod je pěkný "porod". Musím říct, že novější neznamená nutně lepší, během přechodu bylo řečeno mnoho velmi sprostých nadávek a vypadalo mnoho vlasů.

    Původně jsme měli jednoúčelový spolehlivý systém, který běžel přes 15 let na nějaké verzi Unixu (OS2). Nedalo se na něj už sehnat nic a když, tak např. cena harddisku = cena nového PC. Zůstaly jen nepoužitelné funkční měřící karty a krvavé oči po nové instalaci. Tož tak.
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.1.2014 20:54 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Jaký programy a hardware třeba? Já to furt nechápu, na Amče mi sice taky běhal jeden grafickej soft po kterym dneska brečim, ale musim si přiznat, že už je dáááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááávno překonanej, takže náhradu bych určitě našel, kdybych po tom fakt tak strašně toužil...
    Fluttershy, yay! avatar 1.1.2014 22:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Třeba průmyslové klávesnice, které najdeš v každém druhém kšeftě u pokladny.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.1.2014 04:17 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Kolik máš doma průmyslovejch klávesnic, případně kolik emulovanejch widlí ti běží na kase ve tvý sámošce pod blbuntu?
    Jendа avatar 2.1.2014 04:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Kolik máš doma průmyslovejch klávesnic
    0
    případně kolik emulovanejch widlí ti běží na kase ve tvý sámošce pod blbuntu
    1
    Fluttershy, yay! avatar 2.1.2014 11:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Kolik máš doma průmyslovejch klávesnic

    Aspoň jednu.

    případně kolik emulovanejch widlí ti běží na kase ve tvý sámošce pod blbuntu?

    Nemám sámošku a ono by zrovna tohle s emulací nemuselo úplně fungovat (chce to přímý přístup k PS/2), ale jak píšu jinde, potkal jsem účetnictví pro DOS, běželo v dosemu neb rovnou v dosu na fyzickém železe.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.1.2014 06:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    DOS? Svítíš loučema?
    Fluttershy, yay! avatar 3.1.2014 11:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Priority. Na rozdíl od tebe pro změnu nepíšu na klávesnici s designem z roku 1873.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 4.1.2014 10:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Gratuluju, jsi ultramagor na kterýho lze narazit v jednom případě z desti miliónu... Jsem zvědavej co bys navrhoval místo staletíma ověřenýho kola? Kosočtverce? Byly by rozdělený vertikální čarou? :-D
    Fluttershy, yay! avatar 4.1.2014 12:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Ja vim, je to blbej život, pomůže ti ranní pivo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 4.1.2014 21:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Tak si ho hlavně nerozlej do tý průmyslový klávesnice, to by ti pak ta emulace byla k hovnu...
    Jendа avatar 2.1.2014 04:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Jaký programy a hardware třeba?
    PLC od Tecomatu.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.1.2014 04:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Och! Zapoměl bych na to co vlastně každodeně nutně potřebuju k životu! :-D
    Jendа avatar 2.1.2014 04:36 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Samozřejmě. Ty třeba k tomuto Windows nepotřebuješ, protože to neděláš (nabízí se otázka, k čemu potřebuješ Linux, případně k čemu potřebuješ počítač). Ptal ses ale, k čemu je mohou potřebovat jiní - tak jsem ti dal konkrétní příklad, k čemu jsem zatím Windows ve virtuálu použil já.
    =^..^= AmigaPower® avatar 2.1.2014 06:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Měl bych pro tebe nějaký knoty do tvojí petrolejový lampy emulovaný pod žárovkou...
    xkucf03 avatar 1.1.2014 21:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy

    Existuje třeba hardware s programy za xxx tisíc, které by pod novější verzí Windows nemusely fungovat.

    A na druhé straně jsou zase programy, které nepojedou v těch XP (třeba proto, že jsou závislé na novějším .Shitu). Tohle je přesně jeden z důvodů, proč používat svobodný software – můžeš si ho upravit a napasovat na svůj operační systém.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.1.2014 21:23 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Na druhou stranu, takovej konkrétní soft za sto klacků (a to už budou i specializovanější věci než "jen" CADy) už otevřenej sotva bude existovat, nebo si ho sám určitě nenapíše. Takže to moc nemá smysl řešit...
    xkucf03 avatar 1.1.2014 21:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy

    V minulosti vypadalo jako utopie, že budeme mít svobodný operační systém, relační databázi, kancelářský balík, ERP, 3D ovladače ke grafické kartě…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    2.1.2014 15:39 ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    kancelářskej balík je tu už spoustu let. Tady je problém v tom, že je CAD nebo nějaká jiná specialita může být těžký projekt a potřebuje ho slr jen úzká skupina lidí, kteří zároveň sami nemají čas/buňky na to, aby si ho napsali. čili těžko se na to najdou vvojáři. A taky když jo, tak je zase značná šance na to, že se zakrátko stáhnou do nějaké komerční firmy kvůli dobrému platu.
    Dalibor Smolík avatar 7.1.2014 15:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Ne každý potřebuje specializovaný software. Většina lidí potřebuje pro počítač kancelářský balík, internetový prohlížeč, poštovní klient, občas něco na malování, multimediální programy. Kvůli tomu není potřeba platit drahý software ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    1.1.2014 21:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Ano, např. XP neumí zapisovat UDF fs.
    1.1.2014 22:04 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Na co chceš UDF? Naformátuj si DVD-RAM na FAT nebo NTFS and Enjoy..
    1.1.2014 23:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Na co chceš UDF?
    Na USB flashky. Krom těch XP to funguje všade a je to otevřený standardizovaný fs.
    xkucf03 avatar 1.1.2014 23:50 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy

    Vždyť ty Widle budou ve virtuálu (na fyzické železo stejně nepatří) a tu flashku si k nim nasdílíš třeba přes sambu, ne?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.1.2014 22:30 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    To přeci vůbec nevadí, protože UDF umí Linux. V tomto případě skutečně virtualizujeme Windows jen pro podporu konkrétních aplikací, které neumíme provozovat v jiném prostředí. Všechny ostatní činnosti přeneseme na Linux.
    1.1.2014 22:25 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Kdysi dávno se mi stalo něco podobného v menším měřítku a dovedu si představit, jak tohle dokáže zkazit celý den. A teď si představte, že by ten hardware mohl být zabetonovaný v nějaké výrobní hale ...
    1.1.2014 21:47 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Hledání nejmenšího společného jmenovatele - proč dávat cokoli vyššího, pokud to není potřeba? Windows XP mají poměrně malé systémové nároky, na disku zabírají docela málo místa a většina dnešního SW na nich funguje.

    Nestavíme si Windows XP na hraní, nepotřebujeme od nich nic jiného, než aby vytvořily prostředí pro nějakou konkrétní aplikaci, kterou potřebujeme. Windows nejsou důležité.
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.1.2014 22:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Já hlavně nerozumim, na co mít v počítači Windows??? Když jsem si postavil první PC Na jinym procesoru než MC68XXX, ty XP jsem tam pochopitelně nahrál taky, ale snad né ani po dvou měsících šly do hajzlu, protože to bylo jak jezdit na kole ve skafandru na hloubkový potápění...
    1.1.2014 20:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Můžeme o tom diskutovat, můžeme o tom vést spory a můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co proti tomu můžeme dělat.
    Blbost dne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Dreit avatar 2.1.2014 17:25 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy

    Jára da Cimrman by si o vás myslel svoje ;-)

    Nope
    2.1.2014 20:02 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Hmm...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    1.1.2014 21:28 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy

    Pro mne za mne, at M$ zhyne, ale narazis minimalne na 3 problemy:

    1) dodavatel treba ucetniho SW doda verzi nekompatibilni s XP

    2) najde se exploit pro XP, na ktery nebudes mit patch

    3) bude to vypadat "jinak" nez Widle 12, takze uzivatele budou rvat a "nebudou s tim umet delat"

    1.1.2014 22:17 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Určitě je možné vymyslet daleko více možných problémů, ten zápisek není universálním návodem, jen ukazuje jednu z možných cest kupředu.

    1) možné to je, připravíme nové prostředí
    2) vrátíme zálohu, nastavíme síťovou politiku (iptables)
    3) to je poměrně zajímavý bod na delší a jinou diskusi; z praxe vím, že nemůžete pomoci každému a už vůbec ne těm, kteří o Vaši pomoc nestojí - bude je to stát více peněz
    Fluttershy, yay! avatar 1.1.2014 22:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    1) dodavatel treba ucetniho SW doda verzi nekompatibilni s XP

    Co jsem kolem několika drobných firem prošel, spokojeně se tam používal přes dekádu nepodporovaný účetní software pro DOS. Nevidím problém.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 2.1.2014 04:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Problém nastane, pokud pak takový SW chceš napojit na elektronický export z banky nebo e-shop.
    Fluttershy, yay! avatar 2.1.2014 11:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Mně je to fuk a oni zjevně takové touhy neměli...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    2.1.2014 21:21 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    ... do ktereho se zazracnym zpusobem dostavaly aktualizace v ucetni/danove (zakonne) oblasti...
    Bystroushaak avatar 3.1.2014 07:57 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Taky jsem to viděl a nestačil se divit: Účto tichý. Někdy v roce 1997 si tenhle program matka koupila na 486. Dnes používá aktuální verzi a pořád to vypadá stejně.
    3.1.2014 08:58 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Myslíte asi tento program ...
    Bystroushaak avatar 3.1.2014 10:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Program co myslím jsem linkoval. Jinak ano.
    Jendа avatar 2.1.2014 04:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    To mimo jiné znamená, že si jej musíme opatřit sami.
    A neznamená to taky, že je popisované použití (ve firmě) nelegální?
    2.1.2014 08:58 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Ano, je to nelegální :(

    Když jsme zjišťovali co vše je potřeba pro virtualizaci desktopu s winXP, tak taky novou licenci. Staré i krabicové pro virtualizaci nelze použít. Tuším, že problém je v tom, že v licenci je uvedeno, na jakém HW lze použít a o virtualizaci se tam nic nepíše a povoleno je jen to, co je vyjmenováno.
    Max avatar 2.1.2014 10:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Lze virtualizovat. Co máš napsáno v EULA u winxp není podstatné, podstatné je to, co je napsáno v aktualizované EULA licenci a co je povoleno MS. To, že to není v XP EULA je tím, že tenkrát se na virtualizaci nehrálo.
    Virtualizovat můžeš krabici i OEM. Ale samozřejmě jen na onom PC, ke kterému je licence určena. Nelze např. nakoupit 5 OEM licencí WinXP a virtualizovat je na serveru a uživatelé, aby se k nim připojovali (na to jsou potřeba další spešl licence od MS k tomu určené).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.1.2014 17:08 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Neznamená. Můj ty světe, dáte sem i odkaz, ale nepřečtete si to:

    "Personal use is when you install the product on one or more PCs yourself and you make use of it (or even your friend, sister and grandmother). It doesn't matter whether you just use it for fun or run your multi-million euro business with it. Also, if you install it on your work PC at some large company, this is still personal use. However, if you are an administrator and want to deploy it to the 500 desktops in your company, this would no longer qualify as personal use. Well, you could ask each of your 500 employees to install VirtualBox but don't you think we deserve some money in this case? We'd even assist you with any issue you might have."
    Jendа avatar 2.1.2014 18:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Přečetl jsem si to a z okolního kontextu jsem odtušil, že autor zápisku je administrátor, který se to snaží deploynout účetní.
    3.1.2014 00:57 hufhendr | skóre: 33 | blog: U hufhendra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Autor blogového zápisku je finanční poradce, který popisované řešení sám provozuje v praxi už 2 roky, stejně jako jeho účetní.
    Max avatar 2.1.2014 08:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    My přecházíme na Win7 64bit + Office 2010 32bit. V současné době jsem několika lidem dal Win8.1 64bit + Office 2013 64bit na testování. Rozdíl ve funkčnosti mezi Win7 a Win8 je zanedbatelný, takže nevidím důvod nepoužívat Win8.1 (případně s upraveným vzhledem alá Win7, tzn., vypnuté metro atd.).

    Pokud jde o konzervaci WinXP, neshledávám v tom žádné výhody, spíše naopak. Na WinXP už nebude fungovat vše, dodavatelé sw na něj postupně kašlou, což je jen dobře. Postupně dojde k tomu, že i antivirové programy nebudou dostupné pro WinXP. V takovém případě se ani nemusíš v budoucnu dozvědět, že je PC zavirován, jelikož nebudeš mít žádnou možnost automatické kontroly.
    Osobně jsem se nesetkal s ničím, co by na Win7 nejelo (když člověk opomene tiskárny/faxy a specializované zařízení), to samozřejmě neznamená, že takové prasárny neexistují (hlavně v průmyslové sféře a v herní sféře). Dos app se vyřeší dosboxem (a je to asi i lepší možnost používat dosbox pod winxp, než jejich nativní blob), s tiskem také není problém. Nekompatibilní tiskárny se mohou řešit mini print serverem.

    Dále vzpomínaný extension pack pro virtualbox je jen pro nekomerční použití, takže si jej budeš muset zaplatit.
    Osobně zastávám názor, pokud to jen jde, tak přejít minimálně na Win7 (Win7 Pro = možnost XP modu), dostupné aktualizace, bezpečnost úplně někde jinde atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 2.1.2014 09:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Na WinXP už nebude fungovat vše
    Bavíme se (i) o provozu prehistorického SW.
    V takovém případě se ani nemusíš v budoucnu dozvědět, že je PC zavirován
    Nebude, nebude na síti a budou se vyměňovat jen datové soubory přes sdílení v Linuxu.
    Dále vzpomínaný extension pack pro virtualbox je jen pro nekomerční použití, takže si jej budeš muset zaplatit.
    VBox jde docela dobře používat i bez něj, pokud nepotřebuješ USB (2.0?).
    2.1.2014 13:23 MP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Nebude, nebude na síti a budou se vyměňovat jen datové soubory přes sdílení v Linuxu. Nebude na siti a pritom se vymenuji datove soubory pres sdileni? Vtipne. A tohle ze zabrani pripadnemu zavirovani? Jeste vtipnejsi.
    Jendа avatar 2.1.2014 13:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Nebude na siti a pritom se vymenuji datove soubory pres sdileni? Vtipne.
    Moderní virtualizační řešení samozřejmě umí sdílet například pomocí virtální „sítě“, na které jsou jenom ta Windows a emulovaný Samba server.
    A tohle ze zabrani pripadnemu zavirovani? Jeste vtipnejsi.
    Navrhni způsob zavirování, pokud se budou vyměňovat CSV soubory vzniklé exportem z linuxového spreadsheetu pro účetní aplikaci ve virtuálu.
    Bystroushaak avatar 3.1.2014 08:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Například 0day na jednu z těch služeb, které W rády samy od sebe vystavují do internetu. Nebo exploit na implementaci TCP stacku.

    V obou případech od tebe není nutná žádná spolupráce, stačí jen mít W přístupné z internetu či na již infikované síti.
    xkucf03 avatar 3.1.2014 10:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    stačí jen mít W přístupné z internetu či na již infikované síti.

    Čemuž se předejde firewallem na hostitelském počítači (kde běží hypervizor pro virtualizaci těch Windows), který ze síťového provozu propustí jen to svoje sdílení souborů, ne?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.1.2014 01:32 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Před 13 lety vyšel Mac OS X 10.0. Podporován byl 6 měsíců. Pokud by se OS X 10.1 bral jako update, protože byl free, tak podporován byl 15 měsíců.
    Před více než 13 lety vyšel Red Hat 7, podporován byl přes tři roky.
    Před 13 lety vyšel Windows XP a plánuje se, že by letos měla být ukončena podpora.


    Krátká délka podpory systému není něco, co by platilo u Microsoftu. Kvůli délce podpory tu byl i problém s IE 6, protože spolu s Windows XP je tento odporně přestárlý prohlížeč stále oficiálně podporován updaty Microsoftu.
    Max avatar 3.1.2014 07:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Nj, to bývávalo, dnes je support mnohem delší.
    Nicméně problém bych neviděl v délce supportu, ale v něčem jiném. Kdyby MS umožňoval plynulý přechod mezi verzemi, tak jako to má většina distribucí, tak takové problémy nevzniknou. Nj, vydat jednou za pár let verzi a nutit všechny přeinstalovat PC, to není moc pěkný. Windows 8 dostaly do vínku update na 8.1, doufejme, že to bude v podobném duchu pokračovat (bez reinstalací).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.1.2014 23:23 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    I sedmičky jen při běžném aktivním používaní (bez hokusů-pokusů a instalací všeho co kolem proletělo) jsou po několika letech zralé na přeinstalaci, takže je to prostě nutnost to sem tam reinstalovat - nevěřím, že by to osmičky nepotřebovali ;-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    =^..^= AmigaPower® avatar 9.1.2014 03:49 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Dejte mi do ruky jakejkoliv OS a bude po půl roce zralej na přeinstalování :-D
    9.1.2014 08:15 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy

    Nedám - jsou MOJE :).

    Proto jsem napsal bez hokusů-pokusů a instalací všeho co kolem proletělo.
    W7 chcípají i v případě používání jen s aktualizacemi Win.+Ofic.+Antivir a používání jen office, pošta, prohlížeč a sem tam přehrání videa -uživatel nemůže nic instalovat ani nechce, jen píše maily a wordy a excely a čumí na web (6-14hodin denně) a za dva roky už to začíná být zralé na přeinstalaci (a není to jeden případ).

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    =^..^= AmigaPower® avatar 12.1.2014 03:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP na věčné časy
    Psal sem OS, né bootovací virus...
    14.1.2014 00:17 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše ReactOS
    A co ReactOS?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.