Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.
David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …
Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.
Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.
V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.
Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.
Kromě šumu je analogová technika ve všech vlastnostech o mnoho řádů napřed. To co se dá v analogové technice vyřešit součástkami za 10 Kč, na vyřešení stejné operace v digitální technice je potřeba stroj za sto tisíc dolarů a ještě bude pokulhávat za analogem.Pokud si vyberete jednu z těch několika málo operací, které se dají analogově snadno realizovat, tak ano Ale rád se nechám přesvědčit – stačí, když ukážete, jak jednoduše analogově spočítat RSA
Mým výsledkem má být yuv420, pro každé 4 pixely (2x2) je tam jeden U a jeden V. Takže když mám pro 4 pixely už 4 Y', tak abych mohl použít ten vzorec řekněme pro U, musel bych nejdříve zprůměrovat B hodnoty pro ty 4 pixely, zprůměrovat Y hodnoty pro ty pixely a použít vzorec.
Momentálně to dělám tak, pro každý pixel vypočítám Y, zprůměruju rgb hodnoty pro 2x2 sousední pixely a spočtu U. Pravděpodobně by mi použítí "jednodušší" vzorce v tomto případě moc nepomohlo. Leda bych U nepočítal z průměrů ale pouze z jednoho pixelu, ale pak bych asi nedostal hezký výsledek.
Jak jsem psal, nerozumím tomu do detailu. Ale jednu věc vím zcela určitě. Volba lepšího algoritmu a pohrání si s matematikou dává mnohem větší zrychlení, než ďábelsky kódovat nanosekundy pomocí asm. Možná se ukáže, že to není k ničemu.Jenže Jardík obvykle jde cestou předčasné optimalizace a ukazuje nám proč se nemá dělat. (viz. jeho starší blog kde ďábelsky optimalizoval v ASM, až se dostal na stejný čas jako naivní C program)
>> 2
" u onoho supsamplingu se mi také moc nelíbí, protože to se může bez ztráty kytičky udělat až na konci a získámé tím trochu vyšší přenost.
No a ještě bych nejspíš držel dva ukazatele do RGB pole from
, pošouplé o th->stride
a jenom je inkrementoval, protože i když z toho překladač udělá nepřímé adresování, stále to bude sahat do paměti. To samé i u výsledného Y a th->yw
.
Tiskni Sdílej: