Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Staronovým vedoucím zůstává Andreas Tille.
Jason Citron končí jako CEO Discordu. Od pondělí 28. dubna nastupuje nový CEO Humam Sakhnini, bývalý CSO Activision Blizzard.
Článek na Libre Arts představuje baskytarový multiefekt Anagram od společnosti Darkglass Electronics. S Linuxem uvnitř (licence, GitHub).
Městský soud v Praze vyhlásil rozsudek, který vyhověl žalobě novináře Jana Cibulky, který s podporou spolku IuRe (Iuridicum Remedium) požadoval omluvu od státu za to, že česká legislativa nařizuje operátorům uchovávat metadata o elektronické komunikaci. To je přitom v rozporu s právem. Stát se musí novináři omluvit a zaplatit náklady řízení. Především je ale součástí přelomové rozhodnutí o nelegálnosti shromažďování dat a o
… více »Americké technologické firmy Apple a Meta Platforms porušily pravidla na ochranu unijního trhu, uvedla včera Evropská komise (EK). Firmám proto vyměřila pokutu – Applu 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč) a Metě 200 milionů eur (pět miliard Kč). Komise to oznámila v tiskové zprávě. Jde o první pokuty, které souvisejí s unijním nařízením o digitálních trzích (DMA). „Evropská komise zjistila, že Apple porušil povinnost vyplývající z nařízení
… více »Americká společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem ChatGPT, by měla zájem o webový prohlížeč Chrome, pokud by jeho současný majitel, společnost Google, byl donucen ho prodat. Při slyšení u antimonopolního soudu ve Washingtonu to řekl šéf produktové divize ChatGPT Nick Turley.
Po roce vývoje od vydání verze 1.26.0 byla vydána nová stabilní verze 1.28.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.28.
Byla vydána nová verze 10.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 211 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 800 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.
42 svobodných a otevřených projektů získalo finanční podporu od NLnet Foundation (Wikipedie).
Americký výrobce čipů Intel plánuje propustit více než 20 procent zaměstnanců. Cílem tohoto kroku je zjednodušit organizační strukturu ve firmě, která se potýká s problémy.
Je zajímavé, jak málo se toho dá najít ohledně uvedené trasy, a když to někdo jede, tak je z toho článek v Lihovkách. Budiž tedy tento článek.
V úvahu připadají dvě trasy.
(zdroje dlaždic: podle nálady OpenStreetMap Mapnik a mapy.cz)
Trasa přes Vysočínu je kratší (220 km), ale vede přes Vysočínu. Až do Žďáru nad Sázavou to je celkem v pohodě, protože kopce jsou mírné, a tak se neděje to, co mě nejvíc ničí - pár minut ze všech sil do kopce, minutu sjezd z kopce, ale dá se jet pořád nějakým normálním výkonem. Od Žďáru ale začíná tohle do kopce-z kopce. Zkoušel jsem dvě cesty (zobrazenou mimo civilizaci (Bobrová, Moravec) i variantu po I/19 když jsem jel do Bystřice nad Pernštejnem), a je to oboje tak stejně špatné. Dokud to někdo nesrovná podzemními termojadernými explozemi nebo erozí velikou přehradou, tak to asi líp nepůjde. Mimochodem ta I/19 totálně nevypadá jako silnice první třídy, #brno.
Severní trasa je delší (260 km), ale je atraktivní tím, že vede úplně celou cestu po placatém dně České přehrady, jediný kopec je kolem 13370myš13, což je přehoupnutí přes hráz mezi Českou přehradou a Vodním dílem Árvíz, a následně pokračuje velmi pozvolně se svažujícím Svitavským příkopem až do Brna. Mimochodem kromě již zmíněné 13370myšl3 na ní leží i další místa, ve kterých by si měl ajťák udělat svojku [selfie], například 13370v1c3, Rozhraní, a skoro Hrochův Týnec, kterým jsou z nepochopitelných důvodů posedlí jak kamarádi z brmlabu, tak organizátoři KSP.
Z hlediska dopravy (e.g. silnic bez krajnice s kamiónama) jsou obě cesty rovnocenné, a sám nevím, kdybych teď jel do Brna znova, kterou bych si vybral.
Obě cesty vedou vedou až do Kolína stejně, máte tedy dostatečnou dobu na rozmyšlení, kterou si zvolíte. Z Prahy se vyjíždí přes Hostivař (pokud jste ze severní části, tak YMMV) (hned na začátek, do ulice U Továren, to můžete proprasit přes chodníček vedoucí pod železničním podjezdem, protože jinak se tam pořádně odbočit nedá), a do Úval se jede přes Dubeč, Koloděje, Sibřinu, Květnici, a v Dobročovicích se zahne na Úvaly.
Pak se jede furt rovně po I/12 až do Kolína. Je to silnice první třídy, ale má širokou krajnici a část provozu se rozprostře po celkem souběžně vedoucích D11 a I/2, takže je to fakt v pohodě.
Tuhle trasu jsem jel letos v srpnu, z Prahy jsem vyjel v 17:10 a do Brna jsem přijel druhý den ve 14:50. Celé to bylo komplikované tím, že od dvou v noci strašně lilo, totálně jsem promokl a promrzl, ve tři ráno jsem ve Žďáru operoval přehazovačku (měl jsem krátký řetěz a povedlo se mi zařadit obě velké a kouslo se to) a vůbec to bylo strašné. Myslím, že s trochou snahy by se tady mohlo podařit to v pět v Dejvicích, v Brně před šestou, tj. 225 km za 13 hodin.
Na druhou stranu bylo velmi zajímavé jet večer (~22 hodin) přes prdelky na západním úpatí Vysočíny - fascinující, jak bylo všude úplně totálně mrtvo (budiž, lidi jsou doma kvůli čovidu) a ani v domech se nesvítilo (wtf, to tam všichni chodí spát v devět, nebo jsou to fakt města duchů).
Projedeme rovně celým Kolínem a na konci se napojíme na I/38 na Čáslav. Tohle je asi nejhorší část cesty, protože tato silnice je úzká, nemá krajnici, a je na ní velký provoz.
Čáslaví samozřejmě projedeme přes město, a doporučuji si zde doplnit zásoby, protože příštích minimálně 45 km vůbec nic nebude (ani benzínky v tomto kraji nejsou nonstop). Na konci Čáslavi zase najedeme na I/38 (je to tak blbuvzdorné, že nelze jinak) a těsně před Golčovým Jeníkovem odbočíme do naprostých prdélek popisovaných výše a chceme do Vilémova. To je podle šipek nejspíš nějaká místní metropole, přesto doporučuji jet tuhle část podle navigace, protože minimálně já dokážu strašně snadno zabloudit.
Dále doporučuji cestu přes Chotěboř, přestože BRouter sveřepě vede tou severní, protože to jsou na Pražáka až moc velké prdélky a Chotěboř je alespoň trochu civilizace. V Chotěboři také uvidíme první směrník, Brno, 106.
Ze Ždírce po I/37 do Žďáru. Když jsem v roce 2017 jel do Bystřice nad Pernštejnem dva dny a neměl jsem koule na to spát úplně venku, tak jsem spal venku tady. Ve Žďáru znovu zkontrolujeme zásoby, protože zase nic nebude.
Za Žďárem začíná peklo. Pokud to chcete jet dva dny a prší, tak z vlastní zkušenosti nedoporučuju spát v zastávce Veselíčko, protože totálně profukuje a vůbec to bylo strašné. O kus dál jsou autobusové zastávky s dveřmi, což je asi místní specialita a je to mnohem lepší. Dále BRouter vede přes Bobrůvku, což byl fail, protože tam normálně jako chyběl most a je to apparently taková prdel, že nikomu ani nestálo za to tohle předem označit, a nešlo to nikudy objet, takže jsem se vracel kus zpět a FFFUUU. Fakt, jeďte po té silnici 2. třídy.
No a pak zjevným způsobem přes Tišnov a Kuřim do Brna.
Zatímco výše jsem upozorňoval, že tam jsou úseky bez civilizace, tady je civilizace přiměřeně koncentrovaná celou cestu.
V Kolíně použijeme jeden z mostů, pak se vymotáme na Tři Dvory, pak zase furt rovně na Týnec nad Labem, tam přes most, a pak zase furt rovně. Ve Chvaleticích se nezapomeneme poklonit chrchelné elektrárně a obdivovat výfuky českých elektromobilů. A furt rovně do Přelouče. Pak jsou dvě možnosti, jak projít Pardubicemi. Buď přímo přes město, nebo přes prdélky jižně (to určitě chcete s navigací, protože to nedáte. Ačkoli je tohle v podstatě hlavní tah na Brno, tak to není nijak značeno.) Jel jsem oboje, nedokážu posoudit. Ten kousek I/2 do Pardubic je celkem v pohodě, a já mám rád civilizaci, takže další cestu bych asi jel přes Pardubice.
Pokračujeme na Zámrsk, najedeme na I/38 (tohle je tak středně špatné), Vysoké Mýto, Litomyšl, Svitavy (samozřejmě sjezdem na Mikuleč). Když jsem to jel dva dny, spal jsem tady. Za Litomyšlí je jediný kopec na této cestě, a ještě tam jsou větrníky, které mi Soros pustil tak, že mi dělaly protivítr.
Ze Svitav na jih pořád podél řeky, poměrně brzy sjedeme z hlavní. Zde je silnice 3. třídy vedoucí zákruty ze Svitav do Březové naprosto v pohodě a lepší než I/43, protože ta vede přes prudký kopec (been there, done that). Z Březové do Letovic je to pak po I/43, ale docela to jde. Přes Letovice se dá zase jet přes město. Pak je to zase po této silnici kousek do Svitávky a pak se odbočuje. Pak je to zase relativně obvious, jenom dvě upozornění (na mapě výše označeno):
Mimochodem při obou cestách mě překvapilo, jak daleko sahá Pardubický kraj.
Vyjel jsem v 10 ráno z Prahy a do Jedovnic jsem přijel druhý den v 17, z toho jsem 17 hodin věnoval jízdě.
Ukázali jsme si, jak dojet do Brna. Zda ovšem do Brna jet, to už je rozhodnutí, které musí každý učinit sám. Inspirací může být rozhodnutí amerického prezidenta Donalda Trumpa. Nejdůležitější ale je, že můžeme z Brna kdykoli odjet, vykonáváním výše popsaných kroků v opačném pořadí. Jen je nutné na začátku dávat pozor na vstup do nekonečné smyčky.
Odkaz: spolužák jel z Brna, severní cestou
Tiskni
Sdílej:
operoval přehazovačku (měl jsem krátký řetěz a povedlo se mi zařadit obě velké a kouslo se to)Tomu říkám skvělý výsledek. Já jsem tohle jednou udělal (řetěz divně přeskakoval na rychlejších převodech, tak jsem zkoušel zkrátit). Pak jsem si při jednom sprintu do kopečka nedal pozor a spodní část přehazovačky se rozletěla na všechny kusy a pár zubů na cassettě bylo nehezky ohnutých. Byl to tedy carbon, ale na jiném kole hliníková při kontaktu se špicema (hanger příliš ohnutý dovnitř) taky nedopadla úplně dobře - plát skončil značně ohnutý, jockey wheels pravda přežily.
Super, elevation profile by nebyl?Si to zadej do brouteru, přidává k tomu elevation data. Ale přikládám GPX export z něj. Nemám GPS s barometrem a výška z ní je dost špatná, takže tohle (co bere data ze SRTM) na tom bude líp.
Ta průměrná rychlost mi přijde až příliš nízkáJá jsem na tom aktuálně tak, že na začátku dokážu držet víc (takže do Žďáru, což je asi 155, jsem jel něco přes 9 hodin), ale pak to padá, protože nedokážu jet v kuse dál a musím každou chvíli odpočívat (tady jsem navíc půl hodiny opravoval přehazovačku, pak jsem dvě hodiny spal ve Veselíčku na zastávce, pak jsem zkoušel dvě hodiny spát a čekat na konec deště někde o kus dál, pak jsem byl skoro hodinu na firemním Zoom meetingu (ne že bych nepotřeboval odpočívat i bez toho), a pak mě strašně rozbolela kolena (nevím jestli z prochladnutí, snažil jsem se je chránit, nebo prostě jenom z toho objemu -- předtím jsem nikdy ani zdaleka tolik za 24 hodin nenajel), takže jsem zase musel čtvrt hodiny sedět v Tišnově a v Bystrci). Kolik je průměr z moving time nevím, ale mohlo by to být k 20 km/h. A před rokem to bylo podobné, někam k Vysokému Mýtu to bylo celkem v pohodě a pak jsem musel každých ~10 km odpočívat, prostě nejsem schopen jet dál. Těch 17 hodin je včetně těchto zastávek, vyňal jsem z toho jenom 14 hodin v kempu (přijel jsem ve 20 večer a vyjel druhý den v 10 ráno). Obecně nevím co s tím dál dělat. Jako dost mi pomáhá prostě najíždět objemy, ideálně ještě podle otáčkoměru (abych držel rozumnou kadenci) a pulsmetru -- myslím, že bez tohoto trénování bych to Brno takhle nedal. Nevím, jestli se tohle má trénovat nějak jinak -- ostatní třeba řeší různé intervalové tréninky a tak, ale oni optimalizují na „chci se dobře umístit v závodě, který trvá dvě hodiny“. Já optimalizuju na „chci za týden dojet z Prahy k moři a zpět“, takže něco dost jiného. Přemýšlím, že bych až opadne epidemie zkusil jít k nějakému trenérovi, jestli poradí.
Mi by tedy spíš upadnul zadek než nohyS tím zas takový problém nemám.
IMHO s dobrým kolem a nízkou zátěží je jeden den reálný - 8-12h podle kondice, větru atd.Tak jako když se podíváš na některé reporty na Bike-fóru nebo třeba na týpka co aktuálně naprosto vyhrává tu soutěž na matfyzu (já jsem aktuálně 6. s 500 km, on má 1200), tak je zjevně možná spousta věcí
Tomu říkám skvělý výsledek.On byl naštěstí krátký jenom tak že to úplně těsně nevyšlo. Takže stačilo vyndat lanko, odšroubovat přehazovačku z ramínka (což jsem nikdy předtím nedělal), posunout ji, čímž se trochu uvolnilo pnutí, a přehodit na lehčí převod. A pak to zase přidělat, složit a nastavit.
Může to vypadat i takhle: "High-tech nomad" pedals 17,000 miles on a computerized bicycle
Znám člověka, který si to vyrobil. Přišlo ho to na docela dost peněz. Byla to tříkolka. Vepředu to mělo kola dvě, vzadu jedno. Leželo se v tom a pod zadkem byla řidítka. Šla na to nasadit i střecha s předním plexi. Normálně v tom jezdil po Brně a když někde jel, tak samozřejmě všichni čuměli.
Ještě si pamatuji, že asi před 30 lety tady v Brně jezdila "motorka", která vypadala jako podlouhlá kukla na dvou kolech. Vevnitř se leželo a když ten člověk přijel na křižovatku, stáli jsem s autem hned za ním, tak se mu vysunulo na boku takové kolečko, aby nespadl.
A na zamrzlé přehradě, to už je i více jak 30 let, jezdil v zimě někdo na něčem podobném windsurfingu. Byl to takový trojúhelník dole s bruslemi a plachta. Mazalo to neskutečně. Pamatuji si, že měl helmu.
A můj otec amatérsky závodil na mašinách a dalo by se toho napsat ještě dost...
Jo a když jsi psal o kole, tak celé dětství jsem strávil na BMX. "Kousek" od baráku udělali v přírodě dráhu pro BMX, kde se pořádali i závody. Tam jsem skákal a jezdil po zadním skoro pořád. To už ani není pravda.
Ano, to je přesně ono.
V pravém panelu máš „Správa příloh“ a tam můžeš jednotlivé soubory nastavit jako skryté.
to ujet za den,no, když není někdo závodní cyklista, tak bude potřebovat minimálně 10 hodin čistého času a pak si tejden nesedne na zadek, ze schodů chodí pozpátku a ruce má jeden mozol. Je prostě otázka, kdo je turista. I sportovní kluk, který nezávodí ale jen jezdí denně 25 km v tempu nedokáže jet průměr rychlejc než tech 25 km/h.
nebo si koupit motorku a vzit to po d1 :D ;D
mužou vubec cyklisti na dálnici?? :O :O
Např. odrazky na obou stranách šlapek jsem na silničním kole už dlouho neviděl.Ve skutečnosti se v té vyhlášce píše, že mohou být nahrazeny odraznými materiály na obuvi či oblečení v blízkosti šlapek. Já samozřejmě na SPD pedálech odrazky nemám, ale mám je na botách.
Je to motorové vozidlo takže to nezapadá do cyklistické ideologie.Jestli ono to nebude tím, že ne všichni, kdo jezdí na kole, to dělají kvůli nějaké ideologii.
Na 3-4 dny staci taska pod sedlo s prevlecenim a penezenka.Jak komu, já například na všechny výlety beru fotovýbavu, která sama o sobě má tak 10 kg.
Běžně se rozlišují kategorie road, gravel a mountain.Všechny obchody co znám treková kola znají, občas tomu říkají i crossová. Naopak gravel když jsem byl malý neexistoval
košík nejspíš taky, uprostřed by ty kola měly vypadat stejněJá nemyslím košík na lahev, ale košík co se dává na nosič a pak se do něj dávají věci (viz ta fotka v předminulém blogpostu) ;)
vzít ten hybrid, nahradit pneumatiky (pokud jsou kola standardní 700c)To jsem v podstatě udělal, resp. z 38mm jsem šel na 32.
Kdyz prsi, tak tohle cele vetesnictvi nejak zakryjes plachtou?Tohle a/nebo velký igelitový pytel na odpadky. Brašny taky musím zakrývat extra, protože ten defaultní kryt z Lidlu (má to vestavěnou takovou čepičku) za chvíli proprší.
Za mych mladych let jsem mival dve brasny na stranach.Tak já s tímhle taky jezdím do práce a tak, a přijde mi pohodlnější mít věci normálně v batohu než v brašnách (a gumicukovat batoh k nosiči několikrát denně každý den nebudu). Brašny nasazuju na vícedenní výlety (nebo servis když vezu víc nářadí) když se to do košíku/batohu nevejde.
Po trojtacu jsem nikdy netouzil, protoze si myslim, ze nez nejmensi tac, tak to uz je rychlejsi tlacit.Tak já bych si taky vystačil se dvěma, konkrétně třeba 24 a 38. (teď mám 24, 34, 42; měl jsem 28, 38, 48 a to bylo dost velké; vzadu mám 11-34).
Po trojtacu jsem nikdy netouzil, protoze si myslim, ze nez nejmensi tac, tak to uz je rychlejsi tlacit.Ohledně táců - při ideální frekvenci, řekněme 90 rpm (doporučuje se 85-110) a běžné kombinaci trojtácu 24-48 a cassettě 11-32 je rychlost jízdy
90/60*24/32*2.1*3.6 = 8.5 km/h. To je pořád vysoko nad běžnou chůzi a mírně pod běh po rovince běžného člověka. A touhle rychlostí jezdí běžný smrtelník tak 8-10%+ stoupání, kde ten běh bude s bídou na úrovni chůze. 38/11 bude mít limit pohodlí někde na 45 km/h (při 105 rpm), když to člověk nechce rozpálit z kopečků, tak na běžné ježdění asi ok. Takhle malý dvojtác se ale nejspíš nemusí vlézt na běžné silniční kolo, pokud nepůjde přehazovačka posunout... Jinak dneska jsou běžnější spíš 53-39 (to spíš závodníci), 52-36 a 50-34. Osobně mám tu druhou a třetí variantu, jako amatér bych preferoval spíš tu třetí, na 65 km/h to stačí a pak už člověk získá víc změnou pozice a na 16% krpály čím menší vepředu, tím lepší
Pak budete muset 4h nabijetNeumí se to dobíjet při šlapání? Ale netroufám si odhadnout, kolik energie se tím tak může dát vyrobit.
co znamená taková ta železniční smyčka u sokoleče hele :O :O
Tam se hodinu točí vlaky, když se mění letní čas na normální?
voni je prej pokaždý na hodinu zastavěj ty vlaky když se mění čas :O :O :D :D
by fakt teda jako asi bylo lepší kdyby se točili vtý smyčce misto uplnýho zastavení :D ;D
Že by do další stanice dojel "dřív" než vyjel?Přemýšlel jsem nad tím, jestli tady někdo tu otázku položí, ale pak jsem si říkal, že na to všichni přijdou. No, spletl jsem se
předstih by šel aspoň částečně řešit poznámkou v jízdním řádu že dne toho a toho vlak až do konečné stanice jede podle původního časuTj. muselo by se tam napsat, že odjezd ze stanice je 2:55 CEST a odjezd z další stanice 2:15 CET. Ne, že by to nešlo, ale podle mě je to horkej kandidát na §6 cestující by to nepochopili. Nicméně abych řekl pravdu, kdybych si jako cestující měl vybírat, tak radši budu hodinu navíc sedět (v tuhle hodinu spíš ležet) ve vlaku, než abych musel někde čumákovat na nádraží
V první řadě by se mělo přestat se střídáním času / letním časem – to je primární příčina toho „blbě“.
Jinak ale „blbě“ je i to, že člověk sedí hodinu ve stojícím vlaku, přestože by mohl jet a stihnout třeba jiný spoj. Stejně tak je „blbě“ to, že by ten jízdní řád vypadal jinak než v jiné dny nebo že by to bylo výpočetně náročné. Jde tedy o to, čemu dáme přednost resp. co považujeme za větší problém.
To hodinové čekání dokážu pochopit jako zkratku a náhradní řešení v době, kdy se jízdní řády sestavovaly ručně. Dneska bych ale čekal, že se díky počítačům dokážeme dopočítat lepšího řešení.
Dneska bych ale čekal, že se díky počítačům dokážeme dopočítat lepšího řešení.Otázka je, jestli kvůli jedné hodině za rok v noci má smysl vydávat peníze na to, aby to ten počítač uměl. Kolika vlaků se to reálně týká? A kolik z toho jsou spací vlaky, které vás vezou přes nos a někam dovezou ráno, takže si prostě jen hodinu přispíte?
V první řadě by se mělo přestat se střídáním času / letním časem – to je primární příčina toho „blbě“.Tak ono téměř každá věc má nějaké klady a zápory. A rušit bezhlavě každou věc, která má nějaké zápory, je poněkud krátkozraké. Zvláště, když je v tomto případě argument postaven na něčem, který se týká skoro nikoho, bo většina lidi v té chvíli stejně spí (tím neříkám, že argumentů není víc, ale poukazuju na nesmyslnost vyzdvižení jednoho z nejméně podstatných). To je bohužel celá příčina dnešního hnutí (nepřekvapivě přichazejícího z dlouhodobě nekonzistentní EU, i když i u nás máme "silné" reprezentanty) - někdo dostane "skvělý" nápad postavený na omezené argumentaci a ovečky hned začnou jásat, protože ani autor, ani většina oveček není schopna identifikovat a uvědomit si důsledky všech výhod a záporů...
Otázka je, jestli kvůli jedné hodině za rok v noci má smysl vydávat peníze na to, aby to ten počítač uměl. Kolika vlaků se to reálně týká? A kolik z toho jsou spací vlaky, které vás vezou přes nos a někam dovezou ráno, takže si prostě jen hodinu přispíte?Těch vlaků je sice docela málo, ale chaos by to způsobilo docela slušný. Počítače by to nějak zvládly, ale pro lidi by to byl větší problém, nejen pro ty, kteří by jízdní řád četli, ale už při zadávání. Prostor pro lidskou chybu a v důsledku toho i technickou je obrovský. Technicky, docela by mě zajímalo, zda je to opravdu striktně tak, že od 2:00 je vše v jízdních řádech v čase po přesunu (což by šlo, pokud se doprava na hodinu skutečně zastaví). Jinak by byla asi komplikovaná a náchylná na chybu detekce, jaký je skutečný "Instant" čas.
Myslím si, že tu prostě dost chybí koncept nějakých „obytných zón“. Ve smyslu, že se udělá čtvrť pro pár stovek/tisíc lidí, uvnitř budou parky, jesle/školy/školky atd.Takový koncept tu existuje a jmenuje se malé město. A přestože je to tak skvělý koncept, kupodivu se odtud lidé stěhují do toho nepřátelského místa pro život
By mě zajímalo jestli se i autobusy musí někde u lesa zastavit aby nedělaly chaos v jízdním řáduExistuje vůbec linkový autobus, který jede a někde staví v noci ze soboty na neděli?
Technicky, docela by mě zajímalo, zda je to opravdu striktně tak, že od 2:00 je vše v jízdních řádech v čase po přesunuJízdní řád žádný přesun času nezná.
by to taky šlo použit vobráceně jako urychlovač rychlíků :D ;D
Neměl jsi náhodou na mysli Kyjov? Protože Kyjev, to už by byl moc brutus.
Tak ona Praha je taky mezi Brnem a Kyjevem, akorát z druhé strany, no. A aky je to tam úplně jiný svět. Nedávno jsem tam byl a zítra tam jedu zase a docela se těším.
Ano, špatné je to všude, ať to bereš odkudkoli.
Kouknout se, kolik pojedu, rozpocitat pokud mozno rovnomerne tempo a toho se drzet. Prvnich par hodin se budes holt nudit:)Jo, to jsem teď taky zkoušel, ale bohužel na trase (Praha - Příbram - Sušice - Svojše), kterou jsem jel naposledy v roce 2016 (kdy jsem byl tlustej a byla to moje první takhle dlouhá cesta), takže i když to bylo o něco lepší, tak nevím, jestli tímto, nebo celkovým zlepšením fyzičky. A ano, i s tou nudou, kdy jsem se Praha - Líšnice - Mníšek pod Brdy strašlivě coural, jenom aby tepovka nevylítla nad 150
Ja se snazim jist kazdou hodinuTy jo, tak to je hodně často.
A pozor, ac je to rozsireny omyl, sedet vzprimene je pro pater spis horsi nez lepsi. Pater zpracuje razy lepe kdyz neni uplne kolmo.Jo, to vím, ale ještě je tu krční páteř, když máš hlavu zakloněnou.
rozdil v cene 2x10/2x11 vs 3x9 fakt neni velkyPorovnával jsem to s 3x8