Portál AbcLinuxu, 9. června 2024 15:56

Rsyslogd přestal logovat hostname

17.6.2016 18:01 | Debian | poslední úprava: 13.6.2016 07:49

Používat Linux je jako žít v domě plném architektů, z nichž jeden je Lennart P. O co jde ? V Debianu Jessie po upgradu přestal syslogd psát:
Jun 13 07:34:57 hostname message
ale místo toho
Jun 13 07:34:57 172.16.22.33 message
Nechápal jsem proč, prolezl systém až jsem skončil na gůglu, který našel vysvětlení, které znamená: Pokud vám rsyslogd neukládá hostname, připište si do /etc/rsyslog.conf $PreserveFQDN on. Na kecy o rebootu samozřejmě zapomeňte a otočte jen rsyslog - pak vše funguje jako dřív.        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

17.6.2016 20:11 tough guy
Rozbalit Rozbalit vše To nic nieje
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To nič nieje - predstav si že nainštaluješ systém na kryptovanu partíciu, pripojíš ďalší disk, inicializuješ partíciu, nastavíš na automount cez keyfile v crypttab a fstab a zabudneš naformatovať - systemd pri štarte začne pripájať - neide mu to a BEZ LIMITU pripája ďalej a nepusti dalej v bootovani. Nepomôže nič len nabootovať live a sformatovať predmetný kryptovaný disk... Otras...
17.6.2016 21:06 pavele
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
Hm, řekl bych, že jsem měl stejný problém s bootováním po tom, co se mi zřejmě "nabořil" samostatný, extra vytvořený diskový oddíl s btrfs. Měl se připojit taky přes fstab. Asi nějaká feature... :-)
Bedňa avatar 17.6.2016 21:36 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
On systemd skončil v no time limit loop aj s pripojeným telefónom, nerobím si nádeje že by to opravili.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
18.6.2016 11:24 pavele
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
To děláš správně... Našel jsem spoustu informací o této "feature" (rok 2012) nyní na Debian Jessie, tak ostatních distribucích.

Skutečně se jedná o "feature", /etc/fstab se má doplnit o volby "nofail,x-systemd.device-timeout=1". Pak by to teroteticky mělo najet, ale bez jakýchkoliv chybových zpráv v logu.

Pokrok se nedá zastavit... :-)
Jendа avatar 21.6.2016 01:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
Ano, preventivně teď píšu do všech fstabů nofail, protože ten dement dokáže nenajet (do stavu abych se tam dokázal naSSHčkovat a opravit to), když nepřipojí /mnt/nevýzamný-adresář.
23.6.2016 10:56 martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
tjn, chtit po lidech, aby meli korektni nastaveni, to je totalni otres! co prijde priste?
pavlix avatar 23.6.2016 11:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
Příště bychom třeba mohli chtít takový nesmysl, jako aby vývojáři software trochu přemýšleli o jeho použití. A především o tom, že zablokovat konzoli a vynutit si čekání i kdyby na desítky vteřin působí asi podobně jako když dobíháte MHD a řidič vám zavře dveře před nosem. I když hádám, že oni tohle všechno dobře vědí a velmi dobře se baví, stejně jako ti řidiči. :D
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
23.6.2016 17:04 lenny
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
Nechcem sa do nikoho navazat ale podla mna je to nasa chyba! kebyze ty linuxaci ktory mozu nieco zmenit a su pritom proti featuram ako system d sa ozvali a zacali pretlacat napr OpenRC teda nie ze ponukli alternativu ale tiez bez hlavo zacali pretlacat tak by to bolo o niecom inom

realne k systemd su tieto alternativy 1. ziadna zmena - slackware, XRUX a podobne, bez zmeny je aj Devuan a pod. alebo distra ktore uz maju nahradu ale topia sa s problemom ako dalej kedze GNOME HELL je zavisle na systemd. takze je tu RUNIT a OPENRC ja som za OPENRC co tak pretlacat silou - vyssou mocou OpenRC ktore je tiez v C, ale nie je take na hlavu ako sysd a neriesi init a podobne veci?
23.6.2016 17:34 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
Já jsem molochy typu Gnome a KDE odepsal, střídám lxde a icewm ;-). Ale zrovna dneska mi na noťasu přestalo fungovat do té doby (od roku 2009 ?) bezchybné uspávání (po zaklopení víka neusne, při pm-suspend se hryzne - zůstane zapnutý a bliká capslok+numlok). Tuším, kdo za to může. GRRRR.
Bedňa avatar 23.6.2016 18:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
Tak máme tu distro bez systemd s IceWM ;-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
23.6.2016 18:28 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
teď, když už konečně začal fungovat nm-applet a dokonce ani nepadá při zapnutí VPN ? :-D
Bedňa avatar 23.6.2016 19:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
To je osud :-) NM tiež bude, ale ešte sa zďaleka nevie kedy.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Josef Kufner avatar 23.6.2016 18:29 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
zůstane zapnutý a bliká capslok+numlok
To je v jádře, za to systemd nemůže. Přepni se před uspáním do konzole, ono ti to řekne, co a jak. Možná. A nebo prostě jen použij starší jádro.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
25.6.2016 09:00 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje

tak jsem se na to ještě jednou podíval a noťas má jinak diodky - pochopitelně je to numloc+scroll lock neboli kernel panic. Tak jsem s tím včera zabil několik hodin a zjistil jsem, že ať už dám suspend to ram jakkoliv (pm-suspend, s2ram, zápis "mem" do /sys/power state) systém správně usne a něco o tom napíše do logů. O vteřinu či dvě později se ale probudí a dříve než rozsvítí display, zpanikaří jádro. O této "probouzecí fázi" není v logách ani nic. Koukal jsem, že asi nejsem sám, tady jsem se dočetl různé chytré rady, které mi ale v případě, kdy noťas pochopitelně už nemá sériák a jádro zpanikaří před naběhnutím rafiky je platný jak mrtvýmu zimník. Chová se to stejně s libovolným jádrem 3.x-4.6 ... Jo a je so Stretch amd64. Jo a pro úplnost, kernel panic jsem na tomle stroji (r.v. 2009) nikdy neviděl a to ho provozuju od Ubuntu 9.10 (někdy po příchodu Unity jsem přešel na Debian a skončil u současného testingu) - s uspáváním nikdy nebyl problém. Já bych si asi i koupil support, ale zkušenosti s Canonicalem mne od toho nadlouho odradily (vždycky to skončilo tak, že mi ruply nervy, dal jsem tomu jeden den z víkendu, vyřešil si to sám a napsal jim, co mi měli poradit). A tomu, kdo rozbije něco, o čem sedm let "nevím" bych nakopal ...

Flame: na kterou odrůdu BSD je nejlepší přejít ? (třeba to BSD co prodává Apple nevypadá špatně, akorát ta cena HW ...)
Heron avatar 18.6.2016 12:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
Zažil jsem situaci, kdy po bootu nenajel mdadm raid (chybou hw). SystemD čekal (sice s default timeout 90s) na device , aby mohl připojit fs. Nedočkal se (protože mdadm to pole odmítl sestavit, tak nevím, na co systemd čekal), zbytek služeb po chvíli nastartoval. Fajn. To lze akceptovat.

Mno ale co se nestalo. Když jsem ručně opravil pole (no opravil, force assembly), tak se systemd okamžitě pokusil fs připojit jako readwrite. Což je geniální nápad v případě potenciálně rozbitého pole. Jako admin jsem si pochopitelně chtěl mount fs řídit sám, ale systemd měl někde ve frontě čekající úlohu namountovat fs, až se device objeví. Výsledkem bylo, že se driver fs během mountu ten fs pokusil opravit (takže nastal write a další pokusy o rozhození toho pole byly v tahu - samozřejmě, zálohy by se vytáhly tak jako tak, o ta data nešlo, šlo jen o pokus o opravu).

little.owl avatar 18.6.2016 19:53 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
Fajn. To lze akceptovat.
Akceptovat? A co byste delal jineho? Sestavoval degradovane pole automaticky?
Když jsem ručně opravil pole (no opravil, force assembly), tak se systemd okamžitě pokusil fs připojit jako readwrite.
V jakem modu jste to opravoval? Mel jste nejakou mount unit ci automount unit?

Vasim prispevkem jste me rozhoupal konecne opravit RAID5 na CentOS 7 (diky ;-)), kde by jeden disk vadny. Vymenil jsem disk, presel do emergency modu, kdy se pouze pripojil root jako read-only a zadny jiny souborovy system, opravil pole, presel do default modu, zadny problem.
A former Red Hat freeloader.
Heron avatar 18.6.2016 23:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
Akceptovat? A co byste delal jineho? Sestavoval degradovane pole automaticky?
Ne, lze akceptovat ten timeout. (Navíc, degradované pole se běžně sestaví a běží - toto ovšem nebyl tento případ a to pole se sestavit nemělo a správně nesestavilo.) I když bych byl mnohem raději, kdyby nečekal a přímo to hodil do rescue režimu (to, že se pole nedá sestavit ví mdadm okamžitě). Takhle jen počkal na timeout a startoval vesele dál s jednou unitou failed (sys-cosi.device).
V jakem modu jste to opravoval? Mel jste nejakou mount unit ci automount unit?

Nevím. Je to Debian Testing. Během normálního bootu, kdy se nenastartoval hw řadič a mdadm chyběly dva disky. Systemd čekal na zařízení, a potom (po timeout) normálně pokračoval běžný boot.

Po bootu jsem zjistil, že tomu chybí dva disky, řadič jsem resetnul a pokusil jsem se (ze sportu - zálohy by se vytáhly v každém případě) o assembly. Tentokrát už se všemi disky. S force se to podařilo (jak jinak). Ovšem nečekal jsem, že systemd okamžitě začne připojovat fs, který se mu nepodařilo připojit během bootu. FS je definovaný v fstabu.
Vymenil jsem disk, presel do emergency modu
Nevidím jediný důvod, proč pro výměnu disku v raid5 jít do emergency. Pole běží dál v degradovaném režimu, data jsou v pořádku. Disk se dá připojit kdykoliv za běhu (na strojích s hotswapem celá výměna může proběhnout kompletně za běhu).

V mém případě byl ten problém, že systemd se okamžitě pokusit připojit fs jakmile se ten block device objevil. Toto je opět zcela nové chování, takto se žádná distribuce nikdy nechovala (fs definované ve fstabu se připojovaly jen během bootu a pokud se to nepodařilo, tak se boot zpravidla přerušil a rc systém přešel do rescue režimu.)
little.owl avatar 19.6.2016 00:47 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
Ovšem nečekal jsem, že systemd okamžitě začne připojovat fs, který se mu nepodařilo připojit během bootu. FS je definovaný v fstabu.
Tohle me prave take prekvapuje. Zalezi na parametrech v fstab, podle nichz systemd generuje mount/automount unity.
Nevidím jediný důvod, proč pro výměnu disku v raid5 jít do emergency. Pole běží dál v degradovaném režimu, data jsou v pořádku.
Nechtel jsem riskovat kdyz nerozumim predchozimu chovani, emergency mod by mel byt bezpecny - tohle byl muj zalozni server a zalohy zaloh nemam :-).
A former Red Hat freeloader.
Jendа avatar 21.6.2016 01:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
Akceptovat? A co byste delal jineho?
Implementoval bych, že stisknutí ^C na konzoli zruší aktuálně čekající službu.
V jakem modu jste to opravoval? Mel jste nejakou mount unit ci automount unit?
Bugreport něčeho podobného.
little.owl avatar 21.6.2016 03:10 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: To nic nieje
Implementoval bych, že stisknutí ^C na konzoli zruší aktuálně čekající službu.
U parallelniho startu rizeneho zavislostmi tech aktualne cekajicich sluzeb muze byt plno.
Bugreport něčeho podobného.
To vypada, ze po selhani fsck nektera debianni unita remountovalo root jako rw. Na CentOS to je v emergency modu root ro.
A former Red Hat freeloader.
17.6.2016 20:53 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rsyslogd přestal logovat hostname
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Po akom upgrade to prestalo fungovat? Mam par instalacii Jessie a nikde som sa s tym nestretol. Ale vsetky su bez systemd.
little.owl avatar 18.6.2016 13:39 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rsyslogd přestal logovat hostname
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nekoncici story se rsyslog a FQDN (zde, zde ci zde). Nastesti systemd-journal-remote zacina byt pomalu pouzitelny.
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 19.6.2016 09:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rsyslogd přestal logovat hostname
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to prostě inovátor. Přijde a obrátí vám celý dům vzhůru nohama.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 19.6.2016 17:01 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rsyslogd přestal logovat hostname
To jako takhle?
A former Red Hat freeloader.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.